eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 درگذشت آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی 🔹 آیت‌ الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی در سال‌ ۱۳۰۲ ش در اطراف ساوه‌ متولد شد. تحصیلات‌ ابتدایی‌ را در زادگاهش‌ به‌ پایان‌ رساند و در سال‌ ۱۳۲۰ وارد حوزه‌ علمیه‌ قم‌ شد. 🔻 آیت‌ الله میرمحمدی از همان‌ ابتدای‌ تحصیل‌ از دریافت‌ شهریه‌ و وجوه‌ شرعی‌ امتناع‌ می نمود. وی داماد فقیه‌ وارسته‌ آیت‌ الله‌ العظمی‌ سید احمد زنجانی‌ است و همواره‌ این‌ وصلت‌ را از جمله‌ توفیقات‌ خود می‌ دانست. ▫️ از جمله مسئولیتهای او پس از انقلاب می توان به «رئیس دادگاه انقلاب قم»، «عضو هیئت عفو حضرت امام»، «رئیس شعبه دوم دیوان عالى کشور» «عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» و «عضو مجلس خبرگان رهبرى» و ... اشاره کرد. آیت‌ الله میرمحمدی در۳ آذر ماه ۱۳۹۸ به رحمت ایزدی پیوست. 🚫@bahaiyat🚫
اگر کسی دور و بر من بود، قیام می‌کردم! به مناسبت سوم آذر سالروز ارتحال آیت الله شاه‌آبادی استاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیهما «...آقایان روحانیون نباید خود را از سیاست دور نگه دارند. ...از همه عارف‌تر، امام بود. چه کسی در کشور به حدّ عرفان امام می‌رسید؟ دیدید چگونه وارد میدان شد؟ مثل شیر. امام درباره‌ی استاد بزرگوار خود _مرحوم آقای شاه آبادی_ گفته بودند که ایشان اهل مسائل سیاسی بودند. همچنین من در جایی از امام شنیدم که مرحوم آقای شاه‌آبادی روی منبر گفته بودند که اگر کسی دور و بر من بود، قیام می‌کردم. بنابراین عرفان موجب نمی‌شود که انسان برود در گوشه‌یی بنشیند. البته درست فهمیدن مسائل سیاسی و سالم طرح کردن آن، مسأله‌ی دیگری است؛ اما انزوا و انعزال از سیاست، به‌هیچ‌وجه مصلحت نیست» رهبر معظم انقلاب 77/1/24 خوانش آثار 🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳) 🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه بهترین راه برای دریافتن این که بشر دو دستگاه است عالم خواب است که بدن در افتاده بیهوش و از خود بی خبر لکن روانش به هر سو روان است و مسافرتها و دیدنیها و شنیدنی ها و حزنها سرورها دارد. همچنان که بدن که کارگر است محتاج به غذا و تقویت و استراحت است تا بتواند وظائفش را انجام دهد هم چنان است روان که کار فرما است او نیز به غذا و تقویت و مدد و استراحت نیازمند است. هم چنان که غذا و مدد و تقویت بدن باید به اندازه و به وقت و مناسب و در حد استعداد مزاجش باشد هم چنان است غذای روان هم چنان که غذای نامناسب کمتر یا بیشتر از اندازه یا بی هنگام یا آلوده بدن را فاسد میکند و از کار می اندازد و چون بدن از کار افتاد روان نیز که محل ظهوری برای خود نمی یابد از کار خواهد افتاد. هم چنان است روان و روح آدمی که غذای نامناسب و آلوده و بیرون از اندازه کما و کیفا آن را فاسد خواهد کرد و از راهی که باید به واسطه ی به کار بردن بدن برود بازش خواهد داشت و گرفتار زبان و خسارت جبران ناپذیرش خواهد کرد. هم چنان که در تهیه و مقدار و به کار بردن بدن با آنکه محسوس است محتاج به راهنما هستیم و هر غذا را نمی توانیم بخوریم و در هر وقت به کار بریم در غذای روان و روح که غیر محسوس است و باید از طریق عقل و اندیشه تهیه شود به طریق اولی نیازمند راهنما هستیم. بنابراین کار به این سادگی نیست که شخصی بگوید هر چه شد میخورم و هر جا شد می نشینم و از پی هر کس شد می روم تا به هر نحوی که باشد بگذرانم روز را دین باید قوی و محکم باشد تا بتواند بشر بلند پرواز را که مرغ افلاک است و چند روزی از معبر خاکش باید بگذرانند طوری اداره کند که خود را نیازد نه با سرعت به هر طرف بتازد و نه بستر خواب دائم برای خود اندازد. خور و خشم تنها طریق در است بر این بودن آئین نابخرد است قرآن که تمام دستورهایش موافق فطرت بشر و طبع خلقت است و آورنده اش جز رسالت از طرف خدا هیچ جایی برای خودش باز نکرده اعلام می دارد: فاقم و جهك للدین حنيفا فطرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون سورة الروم روی خود را باید به طریق مستقیم فطرت خدائی که بشر را به آن مفطور ساخته و در خمیره و سرشتش نیروی بینائی و بصیرت را نهاده است ثابت داشت و از این طریق منحرف نشد که انحراف از آن ضلالت وسعی باطل است. روش درست و راه راست که فطرت و روان پاک تا آلوده ی آدمی آن را می پذیرد همین است ولکن بسیاری نمیدانند دین قویم متکی به برهان است. نه ادعا قل هاتوا برهانكم هذا ذكر من معى و ذكر من قبلی - سوره ی انبیاء دین قویم ناهی از مطلق شهوات نفسانی است (قل حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن - سورة الاعراف) دين قویم تمام نیازمندیهای بشر را زیر نظر گرفته و برای هر کاری دستوری موافق حکومت عقل میدهد دین قویم مردمان را به دست افرادی مانند خودشان نمی سپارد تا بر حسب رنگ روز گاهی کاری را حلال و گاهی حرامش کند و هر لحظه به شکلی بت عیار بسازد دیم قویم هر فرد را مسؤول تهذیب و تربیت خود می داند و اجازه نمی دهد به هر نحو کام راند و به هر جا گام نهد و به هر چیز دست دراز کند عزیزان این نکته را از نظر دور ندارند و از خاطر بیرون نبرند که مدعیان دین داری دو دسته اند گروهی دین را دست مایه ی دنیا و شهوات آن قرار می دهند و به هر مدعی که ببینند از ناحیه ی او پولی به جیب می زنند سر می میرند و در عین حال به هیچ کس ایمان ندارند. این گروه مردم خیال یا به قول عامیانه هر هری مذهب هستند که از هر گونه فساد انگیزی و مذهب سازی و معاونت باطل باک ندارند. این چنین افراد هرگز به خیر باز نخواهند گشت و سخن گفتن با آنها بیهوده است. گروه دیگر به راستی در آنها روح دین نمرده است و جویای راه راست و در راه تحری حقیقت هستند این گروه اگر حقیقت را چنان که هست بر حسب استعدادشان بیابند راه باطل نمی روند و اگر غلط رفته باشند باز میگردند به این گونه افراد باید خاطر نشان ساخت که انسان عاقل تا دین خود را به طور کامل نیاموخته و دین تازه را نیز درست نشناخته نباید با از راه و روش دیرین خود بیرون نهد مثلا یهودی اول باید دین مسیح را بشناسد پس از آنکه دین خود را خوب آموخته باشد و بین این دو مقایسه کند و هم چنین نسبت به اسلام کسی که از دین پدر و مادرش بی خبر است مسلمانی که از اصول و فروع دین خود چیزی نمی داند. یهودی که از سر مسیحیت و اسلام کورکورانه و بی خبر پرواز کرده مسیحی که اساسا در کتابش آئین و دستوری ندارد و دینش همان است که کشیش می گوید، چه اعتباری به ادعای دین داری او هست برای بهائیت همینها متناسبند که باید کور شوند تا جمال مبارک را ببینند!! 📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب ، ص۱۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 اکسیر دانایی 🔰 امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: 🍃 «منْ خَافَ أَمِنَ، وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ». 🍃 كسى كه (از خدا) بترسد، ايمن مى‌گردد و كسى كه عبرت گيرد، بينا مى‌شود و آن كس كه بينا گردد (حقايق را) مى‌فهمد و آن كس كه (حقايق را) بفهمد، دانا مى‌شود. 📚 نهج‌البلاغه، حکمت ۲۰۸. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده محمد علي ميرزا كه شاه شد عبارت اول را وسيله استفاده قرار داده گفتيد مقصود او است و محمد علي شاه از ما است و خود را ميان انداخته مشغول فتنه و القاء اختلافات شديد او كه رفت و احمد ميزا شاه شد گفتيد احمد شاه از ما است و مقصود از اين عبارت او است و باز مشغول رويه ي معمولي خود شديد تا وزارت جنگ و رياست وزرائي شاه حاليه شروع شد گفتيد پهلوي از ما است و مقصود از اين عبارت او است و باعث ايجاد نفرت و نفاق شديد تا صداي جمهوري بلند شد فورا از مجعولات احتياطي خود استفاده كرده و عبارت دوم را به ميان كشيديد و استشهاد به آن كرديد و باز خود را ميان انداخته شروع به القاآتي كه باعث خصومت بين ملت و دولت شود نموديد اتفاقا راه استفاده از عبارت دومي هم بر شما مسدود و مشت شما باز شد بالاخره احمد شاه هم رفت و تخت سلطنت نصيب شاه فعلي شد. شما چون به خيال خود ضمنا اين حقه بازي ها و انتصابات را رشوه حساب و طمع استفاده از اثرات آن را داشتيد. همين كه مشاهده كرديد كه اين تدابير اثر معكوس بخشيد و پهلوي هم مثل سايرين به حمايت شما مي خندد برعكس سابق شروع به اشاعات ديگري كرديد و مخصوصا بعد از قضيه جهرم متحد المآل ها بر ضد او صادر و باز آتش اغتشاش و جنگ داخلي را دامن مي زنيد. [ صفحه 38] در متحد المآل هاي اخير كه به امضاي شوقي رسيده بر عليه سلطنت فعلي سخن گفته و ابراز سوءظن شديد مي نمائيد (واقعا هيچ چيز شما را دليل هيچ چيز نمي توان قرار داد) 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۳ 🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه الف: نص وصايت ۱۲- از توقيعات كه مدل بر وصايت حضرت ثمره است و براى خود حضرت ثمره شرف صدور يافته اين توقيع مبارك است: «بسم اللَّه الازل الازل اننى انا اللَّه لااله الا انا الوحاد الوحيد اننى انا انا اللَّه لااله الا انا الآحاد الأحيد اننى انا اللَّه لا اله الا انا الصماد الصميد اننى انا اللَّه لااله الا انا الفراد الفريد- الى أن قال: - هذا كتاب من عند اللَّه المهيمن القيوم الى اللَّه العزيز المحبوب شهداللَّه انه لا اله الا هو له الخلق و الامر من قبل و من بعد يحيى ويميث ثم يميت و يحيى و انه هو حى لايموت فى قبضته ملكوت كل شي ء يخلق ما يشاء بأمره انه كان على كل شي ء قديرا. ان يا اسم الازل فاشهد على انه لااله الا انا العزيز المحبوب ثم اشهد على انه لا اله الا انت المهيمن القيوم قد خلق اللَّه كل شي ء ما خلق من اول الذى لااول له و كل ما يخلق الى آخر الذى لاآخر له بمظهر نفسه هذا امر اللَّه لما خلق و يخلق يحكم اللَّه مظهر نفسه من عنده فى كل شي ء كيف يشاء بأمره انه هو العلام الحكيم اذا انقطع عن ذلك العرش تتلو من آيات ربك ما يلقى اللَّه على فؤادك ذكرا من عنده انه هو المهيمن القيوم و اتل عن نفسى فى كل ليل و نهار ثم عباداللَّه المؤمنين اننى انا اللَّه لا اله الا أنا العلام المقتدر وان شئت اننى انا للَّه لا اله انا السلطان الممتنع. » 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۴ 🚫@bahaiyat🚫
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب 📍قسمت هفتم 📚 عنوان: گاهی مومنین هم خیانت می‌کنند 📖 تفسیر سوره ممتحنه 🗓۱۳۶۱/۰۷/۳۰ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۲۱) #مسیح_الله_رحمانی #بهائیت 🚫@bahaiyat🚫
❇️ «شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر» 🔵 سید محمدباقر صدر، در ۲۵ ذی‌القعده ۱۳۵۳ (۱۳۱۳ش)، در کاظمین به دنیا آمد. وی در سه سالگی پدرش را از دست داد و زیر نظر مادر و برادرش سیداسماعیل صدر، قرار گرفت. بنت الهدی صدر خواهر وی، شاعر و نویسنده بود. 🟢 آیت‌الله صدر از مراجع تقلید شیعه بجز اصول و فقه، در دانش‌هایی چون فلسفه، سیاست و معرفت‌شناسی نظریه‌های جدیدی ارائه داده و کتاب‌های فراوانی نیز نوشته است. 🟠 آیت‌الله صدر در اغلب رشته‌های علوم اسلامی‌ تبحر داشت. وی معتقد بود که باید در دروس حوزه‌های علمیه تحولی پدید آید و طلاب و روحانیون نباید فقط به درس‌های معمول اکتفا کنند بلکه باید به مسائل جدید آشنا شوند. به نظر وی کتاب‌های درسی به کلی منسوخ و متروک شده است و در این زمینه دست به تألیفاتی زد که ضمن ساده نویسی مطالب کتاب‌های قدیمی، آن را با طرحی نو و روشی جدید برای طلاب نوشت و توانست تحول عظیمی‌ در حوزه‌های علمیه به وجود آورد. 🔹 در ۲۳ بهمن ۵۷، آیت‌الله صدر با شادمانی در مسجد جواهری نجف سخنرانی نمود و شادمان از انقلاب در ایران بود و تاکید نمود که پیرو دستورات امام خمینی است. ❇️ در ۱۹ جمادی‌ الاول ۱۴۰۰ق/ ۱۶ فروردین ۱۳۵۹ آیت ‌الله صدر در شهر نجف اشرف دستگیر و به بغداد منتقل شد. در بغداد از وی خواستند تا چند کلمه‌ای بر ضد انقلاب اسلامی‌ ایران و امام خمینی بنویسد، اما وی آشکارا این تقاضا را رد کرد در نتیجه پس از سه روز شکنجه‌های وحشیانه، در ۲۲ جمادی‌ الاول ۱۴۰۰ق/ ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به شهادت رسید و در نجف اشرف به خاک سپرده شد. 🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳) 🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه روش دعوت و تبلیغ و تربیت پیامبران را در قرآن با دقت زیر نظر بگیرید که فقط مردمان را به بندگی خدای یگانه بی ضد و همتا خوانده اند. (قل هذه سيلى ادعوا الى الله على بصيرة انا و من اتبعني و سبحان الله و ما انا من المشركين - سوره ی یوسف آخرین رسولان راه خود و پیروانش را دعوت به سوی خدا از روی بینش و بصیرت میشناساند از هر مدعی برهان بخوانید اما بدانید که برهان رجز خواندن در خانه ی در بسته نیست برهان در روز ده صفحه انا قد جعلناك سلطانا سليطا للسالطین، نوشتن نیست جمال قدم، یا خالق امکان بحر صمصام - سيف طمطام - برهان نیست. (لا اله الا انا لمسبحون الفريد برهان نیست خدانی که هم خود را معبود و مسجود و خالق من في الامكان بداند و هم زیر زنجیر بندگانش حتی از دست خوبانشان هم ناله کند و اشک بریزد برای زیر پی دیوار خوب است نه خدائی برهان این نیست که کسی بگوید من یک بار با آخر اسمم آمدم مرا به دار آویختند، اکنون با اول اسمم آمده ام و خدای شما هستم - شاید این مطلب را باور نکنید البته حق هم دارید بهتر است این مطلب را از صریر قلم جمال قدم و ما لك الرقاب امم !!! یعنی آقای میرزا حسین علی بنده و فدائی سید علی محمد (نقطة اولى بشنوید در صفحه ی ۱۷۲ مجموعه ی الواح می نویسد: «ای نصیر در ظهور اولم به کلمه ی ثانی از اسمم علی که اول اسم علی محمد است بر کل ممکنات تجلی فرمودم به شانی که احدی را مجال اعراض و اعتراض نه و جميع عباد را به رضوان قدس بی زوالم دعوت فرمودم، و به کوثر قدس لا يزالم خواندم. مشاهده شد چه مقدار ظلم و بعی از اصحاب خلال ظاهر تا آنکه بالاخره جسد منیر مرا در هوا آویختند و به رصاص غل و بغضاء مجروح تا آن که روحم به رفیق اعلی راجع شد و احدی تفکر ننمود که به چه جهت این ضرر را از عباد خود قبول فرمودم چه گر تفکر مینمودند در ظهور ثانیم به اسم حسین به اسمی از اسمایم از جمالم محتجب نمی ماندند، حال تو ملاحظه کن که به احتجاب هم کفایت نشده چه مقدار از احجار ظنون بر عز مکنون من غير تعطيل و تعويق انداختند و به این هم کفایت ننموده تا آنکه اسمی از اسمایم که او را به حرفی خلق فرمودم و به نفحه ای حیات بخشیدم به محاربه ی جمالم برخاست مقصودش یحیی ازل برادرش است.... من نمیدانم این پریشان حال وقتی این عبارت را مینوشته فکر می کرده شعور مردمان را سرما خشک کرده، اگر یکی از او می پرسید اگر سید علی محمد که تیر باران شد تو بودی پس تو که می نالی که در آن وقت تحت غل و زنجیر سلاسل بودی که بودی؟!! به هر حال عزیزان شما مقامتان اعلی و اجل است که خود را دستمایه ی بازیگران کنید. مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی؟ امید است به خدای سبحانه و تعالی پناه برده از دیاد بصیرت بخواهیم 📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب ، ص۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 «برکات نوری» کسانی که یاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را زنده می‌کنند خیر می‌بینند... 🎙حجت‌الاسلام شیخ جعفر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بزرگی خدا در دل پرهيزکاران امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: 🌱 «... فَالْمُتَّقُونَ فِيهَا هُمْ أَهْلُ الْفَضَائِلِ... عَظُمَ الْخَالِقُ فِي أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِي أَعْيُنِهِمْ...». 🌿 پرهيزکاران در اين دنيا صاحب فضايلى هستند؛ آفريدگار در روح و جانشان بزرگ جلوه کرده، به همين دليل غير او در چشمانشان کوچک است. 📚 خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده عجب در اين است كه نمي خواهيد اين افتضاحاتي را كه متوجه شما شده به روي خود بياوريد و حاضر نيستيد باور كنيد كه اين دسائس براي شما فائده ندارد. آخر اين چه كاري است كه شما پيش گرفته ايد؟ اسم هر كس كه برده شود فورا مي گوئيد از ما است. فرديناند پادشاه بلغار را بعد از اينكه ده سال از عزل او گذشته بود نمي دانستيد كه معزول شده مي گفتيد از ما است حالا هم ملكه ي روماني را مي گوئيد از ما است. اسم هر يك از علماء كه برده مي شود مي گوئيد از ما است. مثلا شيخ مرتضي انصاري و ميرزاي شيرازي عليهما رحمت الله را هم مي گوئيد از ما بوده اند هيچ بعيد نيست كه بگوئيد بودا و برهما هم از ما هستند؟! آقايان بس است چرا بازيچه ي دست اجانب شده ايد؟ چرا ايجاد اختلافات مي كنيد؟! 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۳ 🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه الف: نص وصايت ۱۳- و از جمله توقيعات توقيعى است كه به ابوى بزرگوار شما در توصيه حضرت ثمره نازل شده: «اللَّه اظهر ۲۳۸ شهداللَّه انه لا اله الا هو له الملك و الملكوت ثم العز و الجبروت ثم القدرة و الياقوت ثم القوة و اللاهوت ثم السلطنة و الناسوت يحيى و يميت ثم يميت و يحيى و انه هو حى لايموت و ملك لايزول و عدل لايجور و سلطان لايحول و فرد لايفوت عن قبضته من شي ء لا فى السموات و لا فى الارض و لا ما بينهما يخلق ما يشاء بأمره انه كان على كل شي ء قديرا و الحمد للَّه على ما أشرق كما هو أهله و مستحقه. » «از عنصر ابهى سمعى يحيى الواح مسطوره كه از جوهر وله و سازج انجذاب متجلى گشته مشاهده شد الشكر لمجليه جل و عزكمال تراقب در روح و ارتواح آن منظور داشته كه ارياح مشرقه برفؤاد آن ساكن نگردد و اسباب شوق در خط و املاء بر نهج كمال از براى او فراهم آورده كه مطلق مشاهده خزنى نه سراً و نه جهراً ننمايد و كمال حفظ آن و آثار مخزونه آن داشته تا وقت خود واللَّه مع الصابرين. » «اين صورت همان توقيعى است كه پس از فرستادن حضرت ثمره آياتى كه از لسان فطرت ايشان نازل شده به قلعه چهريق صادر شده حضرت اعلى به شكرانه آن موهبت عظمى سيصد و شصت و يك لوح مرقوم داشته براى حروف حى و شهداى بيان اهداء فرموده و در تمام آنها بشارت به ظهور ثمره ازليه و نزول آيات بر سبيل فطرت از لسان آن حضرت اشاره فرموده. » 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۵ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۲۲) #مسیح_الله_رحمانی #بهائیت 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مگه میشود از یک طرف از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دم بزنی ولی نسبت به ظلم به انسانها ساکت و بی خیال باشی؟! 🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت "سيدحسن ميرخانی" استاد خوشنويسی 🔹 سید حسن میرخانی معروف به سراج الکتّاب فرزند سید مرتضی حسینی برغائی، در سال ۱۲۹۱ شمسی در تهران به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، هنر خطاطی را نزد پدر و استادان برجسته خطاطی ایران فرا گرفت. 🔸 او در مدتی بسیار کوتاه، در خوشنویسی به درجه استادی رسید و سپس به تدریس پرداخت. استاد در نوشتن تمام انواع خط از قبیل نسخ، ثلث، تعلیق و شکسته و به ویژه خط نستعلیق، مهارتی بسیار داشت و در سرودن شعر نیز توانا بود. 🔻 این استاد بزرگ خوشنویسی، بیش از شصت جلد کتاب با خط خوش نوشت که خوشنویسی کلیات سعدی و دیوان حافظ و نیز دیوان اشعارش از آن جمله است. ▫️ایشان هم چنین در تأسیس انجمن خوشنویسی ایران نقش مهمی ایفا کرد. استاد سیدحسن میرخانی سرانجام در ۵ آذر سال ۱۳۶۹ ش در ۷۸ سالگی در تهران درگذشت. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب 📍قسمت هشتم 📚 عنوان: دفاع از مکتب اسلام با سازش در مقابل دشمنان امکان ندارد 📖 تفسیر سوره ممتحنه 🗓۱۳۶۱/۰۸/۰۷ 🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت آیت الله علی پهلوانی (سعادت‌پرور) 🔹 حاج شیخ علی سعادت‌ پرور، در سال ۱۳۰۵ در خانواده‌ ای مذهبی در تهران به دنیا آمد و در سنین کودکی به مکتب رفت. او مقدّمات علوم دینی را نزدِ آقا شیخ محمّدحسین زاهد و مرحوم آقا شیخ علی‌اکبر بُرهان[ از جمله شاگردان مرحوم آقا سیّد علی قاضی] فرا گرفت. 🔸 در سال ۱۳۲۳ برای ادامه‌ی تحصیل به قم مُشَرَّف گردید و ضمن فراگیری علوم حوزه نزدِ حضرات آیات‌ بروجردی، امام‌ خمینی و علّامه طباطبایی با شخصیّت معنوی حضرت علّامه طباطبایی بیشتر آشنا شد. 🔻 پس از اندک زمانی، گمشده‌ خود را در وجود علامه یافت. در سال ۱۳۳۱ رسماً در جرگه‌ شاگردان اخلاقی - عرفانی ایشان درآمد و به جلسات خصوصی آن عارف بزرگ راه یافت. از آن زمان تا رحلت علّامه، از محضر ایشان کسب فیض کرد. در زمان حیات علامه و با اجازه وی، به تربیت اخلاق سالکان راه حق همّت گماشت و تمام عمر شریف خود را صَرفِ این مهم کرد. ▫️ وی از همراهان مرحوم آیت‌ الله کاشانی و نیز حضرت امام‌ خمینی و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا پایان عمر مدافع نهضت اسلامی بود و نیز از یاران و دوستان نزدیک مقام معظّم رهبری به شمار می‌آمد. برخی از آثار وی عبارت‌ اند از: «جلوه‌ی نور»، «فروغ شهادت»، «سرّ الاِسراء»، «جمال آفتاب» و ... . سرانجام در ۵ آذر ۱۳۸۳ در گذشت و در حرم حضرت معصومه س دفن شد. 🚫@bahaiyat🚫
📌 آغاز نبرد بین توابین و لشکر شام 🔹 پس از عاشورا، برخی شیعیان که به خاطر یاری نرساندن به امام، پشیمان بودند، به این نتیجه رسیدند که این ننگ جز با انتقام از قاتلان پاک نمی‌ شود. چند ماه بعد حدود صد تن از شیعیان در خانه «سلیمان بن صرد خزاعی»، جمع شدند و به مشورت پرداختند. 🔸 اهداف توابین در دو جهت بود: «خونخواهی از قاتلان امام حسین ع»، «سپردن حکومت به خاندان پیامبر ص». تشکیل جلسات هفتگی توابین در سال ۶۱ قمری به صورت پنهانی در حضور سلیمان که فرمانده بود برگزار می‌ شد. آنان مخفیانه به تهیه نیرو و اسلحه پرداخته و مقدمات جنگ را آماده می‌کردند. 🔻 هرچند افراد زیادی وعده داده بودند که همراه وی می‌ شوند اما سرانجام چهار هزار نفر در نخیله، محل تجمع سپاه توابین، حضور یافتند. هنگامی که سپاه به کربلا رسید، از اسب‌ ها پیاده شدند و گریان خود را به قبر امام ع رسانده و اجتماع پرشوری را تشکیل دادند. ▫️سلیمان در روز کارزار به تبیین پیکار و سفارشات جنگی پرداخت و جانشینان خویش را معرفی کرد. در ۲۵ جمادی الاول، دو سپاه برابر یکدیگر قرار گرفتند و نبرد بین توابین و لشکر شام آغاز شد. پس از نبرد چهار روزه، بسیاری از توابین کشته شدند. 🚫@bahaiyat🚫
📌 درگذشت آیت الله سید حسن طباطبایی قمی 🔹 سید حسن قمی‌، در سال‌ ۱۲۸۹ ش‌ در نجف‌ به‌ دنیا آمد و پس از تحصیلات مقدماتی در دروس محمد حسین غروی نائینی و علمای بزرگ شرکت کرد. پس‌ از چند سال همراه‌ پدر به‌ ایران آمده و در مشهد به ادامه تحصیل و تدریس پرداخت. پس‌ از واقعه مسجد گوهرشاد، همراه‌ پدر به‌ عراق رفت‌. سپس در ۱۳۲۰ ش‌ به‌ ایران‌ بازگشت و در مشهد سکونت‌ گزید. 🔸 در مشهد امامت‌ مسجد گوهرشاد را به‌ عهده‌ گرفت‌. در سال ۱۳۴۱ ش و به‌ دنبال‌ تصویب‌ لایحه انجمن‌ های ایالتی‌ و ولایتی‌، طی‌ تلگرافی‌ به‌ اسدالله علم‌، لایحه را موجب‌ انزجار مردم‌ و دولت‌ را ملزم‌ به‌ صرف‌ نظر کردن‌ از تمامی‌ مصوبات‌ خلاف‌ شرع‌ نمود. 🔻 وی در جلسه‌ ای‌ که‌ در منزل‌ آیت‌ الله میلانی‌ برای‌ بررسی‌ عواقب‌ لایحه‌ مذکور تشکیل‌ شده‌ بود، استاندار خراسان‌ را تهدید کرد که‌ در صورت‌ لغو نکردن‌ تصویب‌ نامه‌، مردم‌ را به‌ تحصن‌ در مسجد گوهرشاد دعوت‌ خواهد کرد. که رژیم‌ پهلوی‌ او را از مشهد به‌ زاهدان‌ و خاش‌ و بعد به کرج تبعید کرد. پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ او مجدداً در مشهد ساکن‌ شد. ▫️ منزل وی پیش از انقلاب، از پایگاه‌ های اصلی روحانیون مبارز و مخالفین دولت پهلوی در مشهد بود. پس از انقلاب، در دیدار با امام از برخی مسئولین و سیاست‌ های انقلاب گلایه کرد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) از لغزش دیگران خوشحال نباش زیرا نمیدانی روزگار با تو چه خواهد کرد. 📚غررالحکم ص ۷۵۱ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا