🔹امام سجّاد علیه السلام:
إلهي مَن ذَا الَّذي ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرامَ مِنكَ بَدَلاً ، ومَن ذَا الَّذي أنِسَ بِقُربِكَ فَابتَغى عَنكَ حِوَلاً ، إلهي فَاجعَلنا مِمَّنِ اصطَفَيتَهُ لِقُربِكَ ووِلايَتِكَ
خدایا! كيست كه شيرينى محبّت تو را چشيد و ديگرى را به جاى تو برگزيد؟! و كيست كه به مقام قرب تو اُنس گرفت و جايى ديگر جُست؟ ! معبود من ! پس مرا از كسانى قرار ده كه آنان را براى قرب و دوستى خودت برگزيدى
📗صحیفه سجّادیه، از دعای نهم
#حدیث،_روز
🚫@bahaiyat🚫
امروز دل اهل ولایت شاد است
میلاد سعید اشرف ایجاد است
آن قدر به درگاه خدا کرده سجود
معروف از آن به سید سجاد است
🌸 میلاد سید الساجدین، امام زین العابدین (علیه السلام) بر حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه شیعیان مبارک باد
🚫@bahaiyat🚫
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تشکیلات بیت العدل بهائیــــــــــــــــــــــان
🔹مهمترین مرکز تشکیلات فرقه ضاله بهائیت به نام «بیت العدل اعظم» در دامنه کوه کرمل در بندر حیفا در فلسطین اشغالی قرار دارد
♦️این مذهب جعلی که دست پرورده تزار روس در ۱۵۰ سال پیش است، در حمایت کامل یهودیان فراماسونری انگلیس قرار دارد.
#بهائیت_جاسوس_اسرائیل
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
از وجود مبارک امام سجاد سلام الله علیه سؤال شد که «مَا بَالُ الْمُتَهَجِّدِينَ بِاللَّيْلِ مِنْ أَحْسَنِ النَّاسِ وَجْهاً»، چرا آنها که نماز شب ميخوانند و مداوم بر اين کارند، اينها در بين ديگران از ديگران زيباترند؟ «قَالَ(عَلَيْهِ السَّلام): لِأَنَّهُمْ خَلَوْا بِاللَّهِ فَكَسَاهُمُ اللَّهُ مِنْ نُورِهِ»اينها سحر با خدای خود خلوت کردند و ذات اقدس الهی از نور خود به اينها چيزی داده است. گاهی ممکن است در ديد ديگران انسان زيبا جلوه کند، عمده همان آبرومند بودن است، «وجيه عند الله» بودن است.
🎙آیت الله العظمی #جوادی_آملی
🚫@bahaiyat🚫
🔹آیت الله العظمی جوادی آملی:
«شما برنامه ای داشته باشيد إن شاءالله، اين دعاهايی که ميخوانيد، روی صحيفه سجاديه باشد، که انسان روزی يک صفحه يا دو صفحه از همين صحيفه بخواند؛ بالاخره انسان هر روز بايد دعا بخواند بی دعا که نميشود! برنامه ای بگذاريد که با صحيفه کار کنيد»
درس علوم قرآن ۱۴۰۱/٧/٢٧
🌺میلاد امام#سجاد سلام الله علیه
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غربت بقیع در روز میلاد امام سجاد
🔹در حالی که جمعی از شیعیان در کربلا اعیاد شعبانیه را جشن میگیرند، بقیع غریب است و زائران امکان حضور در جوار قبر امام سجاد علیه السلام را هم ندارند.
🔹محمد المعصوم از زائران عراقی میگوید که «سعودیها درهای بقیع را از ساعت ۸ صبح بستهاند.» این در حالی است که در روزهای گذشته درهای بقیع تا حوالی ۱۱ صبح باز بود.
🌺میلاد امام #سجاد علیه السلام
🚫@bahaiyat🚫
⛔️تلاش بهائیت برای عادیسازی بیحجابی در کشور
🔴 تشکیلات بهائیت مدّتی است با کمک رسانههای رسمی و غیر رسمی تلاش دارد فرهنگ حجاب در کشور را به چالش کشیده با روشهای مختلف، بیحجابی را در کشور عادی سازد.
🔴 در این راستا صفحات بهائی از جمله اینستاگرام موسسه «توانا» و «من و تو» با انتشار عکسهای بازیگران هنجارشکن، هتاکان به حجاب و همچنین تحریک افراد به مقابله با افراد تذکر دهنده درباره حجاب یا روشهای دیگر این نقشه را پیاده کرده و رافت اسلامی مسئولان را نشانه ضعف و ناتوانی نظام در مبارزه با بیحجابی جلوه دهد.
#بهائیت
#بی_حجابی
🚫@bahaiyat🚫
🕸هر معلم بهائی یک مبلغ بهائی
👤یکی از ادعاهای بهائیت اهمیت به آموزش و تعلیم حتی برای اجتماعات کمبرخوردار و دورافتاده است.
در ایران هم گروههای بهائی به بهانه آموزش کودکان یا حتی افراد مسن، به روستاها رفته و وقتی به دلیل پیادهسازی نقشههای تشکیلاتی برخوردی با آنها صورت میگیرد، مظلومنمایی میکنند که صرفاً به آموزشهایی مربوط به مهارتهایی علمی یا هنری میپرداختند و برخوردها از سر کینه و بیدلیل است.
⚠️شواهد بسیاری در مورد محتوای فرقهای بهائیت وجود دارد اما در پیام جدید مرکز فرقه با دیگر تشکیلات اعتراف میکند هدف اصلی تمام آموزشهای بهائیت در اقصی نقاط جهان نه ارتقای سطح علمی یا فرهنگی اجتماع مورد هدف، بلکه فقط و فقط القای تعالیم ساختگی بهائی و در نهایت تبلیغ و جذب به بهائیت است.
#کودکان
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
ه-) بهاءالله در بغداد
نکته دیگر این است که بهاءالله با استفاده از اوضاع آشفته بابیان در عراق و بی توجهی نسبی حکومت عثمانی به مسائل داخلی این فرقه، شرورانه به تسویه حساب و حذف فیزیکی مخالفان خویش پرداخت.
نتیجه این شرارت ها، فرار بابیان سرشناس از بغداد و ایجاد وحشت شدید در میان آنان و کشتار مخالفان بود. عزیه خانم نوری، گروهی را که با رهبری پنهانی بها، بابیان بغداد را غارت می کردند، جلادان خون خوار نامیده است و می نویسد:
اصحاب طبقه اول که اسامی شان مذکور شد، از خوف آن جلادان خون خوار، به عزم زیارت اعتاب شریفه به جانب کربلا و نجف و برخی به اطراف دیگر هزیمت نمودند. سید اسماعیل اصفهانی را سر بریدند و حاجی میرزا احمد کاشی را شکم دریدند. آقا ابوالقاسم کاشی را کشته، در دجله انداختند. سید احمد را در پیشدو کارش را ساختند. میرزا رضا، خالوی سید محمد را مغز سرش را به سنگ پراکندند و میرزا علی را پهلویش را دریده، به شاهراه عدمش راندند و غیر از این اشخاص، جمعی دیگر را در شب تار کشته، اجساد آنها را به دجله انداختند و بعضی را در روز روشن در میان بازار حراج با خنجر و قمه پاره-پاره کردند، چنان که بعضی از مؤمنین و معتقدین را این حرکات، فاسخ اعتقاد و ناسخ اعتماد گردید، به واسطه این اعمال زشت و خلافکاری ها از دین بیان عدول کرده و این بیت را انشاد نموده، در محافل می خواندند و می خندیدند: اگر حسین علی، مظهر حسین علی است ... هزار رحمت حق بر روان پاک یزید!! و می گفتند ما هرچه شنیده بودیم حسین، مظلوم بوده است، نه ظالم! (۱)
بهاءالله دو سال از دوران اقامتش در عراق را به دلیل اختلافاتش با میرزا یحیی صبح ازل بر سر رهبری فرقه، در کوه های سلیمانیه گذرانید. خود او دراین باره با لحن ریاکارانه ای می نویسد:
مقصود جز این نبود که محل اختلاف احباب نشوم و مصدر انقلاب اصحاب نگردم و سبب ضرّ احدی نشوم و علت حزن قلبی نگردم. (۲)
بهاءالله در آوریل سال ۱۸۶۳م. و در آخرین روزهای اقامتش در بغداد، در باغ نجیبیه موسوم به رضوان، خود را موعود بیان اعلان کرد و دوازده روز در آن باغ ماند. در همین دوران، خود را شارع دینی جدید که ادامه دیانت بابی بود، معرفی کرد. بهاییان برای این دوازده روز اهمیت قائلند و چند روز آن را جشن می گیرند.
📗۱- تنبیه النائمین، ص ۱۲.
📗۲- کتاب ایقان، ص ۱۶۵.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۶۵-۶۶
#تحلیل_نقد_بهائیت
#بهاءالله_بغداد
🚫@bahaiyat🚫
▪️مرگ در کفر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ [وَآلِهِ] وَسَلَّمَ فَقَالَ:
یَطْلُعُ عَلَیْکُمْ مِنْ هَذَا الْفَجِّ رَجُلٌ یَمُوتُ عَلَى غَیْرِ مِلَّتِی ... قَالَ: فَطَلَعَ مُعَاوِیَةُ فَقَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ [وَ آلِهِ]وَسَلَّمَ: هُوَ هَذَا.
📄 عبدالله بن عمروعاص گوید: نزد رسول الله صلی الله علیه [وآله] بودیم که فرمودند:
از این در مردی وارد میشود که بر غیر دین من میمیرد... سپس گوید: معاویه از همان در وارد شد و رسول الله فرمودند: این همان است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 انساب الاشراف(بلاذری) ج۵ ص۱۲۶
پ.ن: سند این روایت صحیح است و روات آن یا از روات بخاری هستند و یا روات مسلم.
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
44.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و) سفر به استانبول
پس از اقامت در باغ رضوان، در اوایل ماه مه ۱۸۶۳م.، بغداد را ترک کرد و به همراه برادرش، ازل و بستگان و ۲۶ نفر از یارانش، راهی استانبول شد. گویا سخنان و ادعای جدید بهاء الله در باغ رضوان، پنهانی و به دور از چشم ازل و یاران وی بوده است؛ زیرا در این سفر، میرزا یحیی ازل در ظاهر اختلافی با برادر ندارد و همراه وی به استانبول می رود و حتی بر اساس آنچه عبدالبهاء دراین باره نوشته، در کنار وی احساس امنیت نیز می کرده است:
و در این مدت میرزا یحیی مستور و پنهان و بر روش و سلوک سابق باقی و برقرار بود. حتی چون فرمان اعلی حضرت پادشاه عثمانی به حرکت بهاءالله از بغداد صادر شد، میرزا یحیی نه مفارقت نمود و نه مرافقت. با وجود آنکه درآن سفر حکام و مأمورین کمال رعایت و احترام را مجری داشتند و حرکت و قرار به حشمت و وقار بود، مع ذلک دائماً در لباس تبدیل پنهان و به تصور احتمال حصول تعرض، احتراز داشت. و بر این قرار وارد استانبول شدند. (۱)
بهاءالله و همراهانش درنیمه اوت ۱۸۶۳م. وارد استانبول شدند و پس از چهار ماه اقامت در این دیار، دوباره مقامات دولت عثمانی آنها را در سرمای شدید ماه دسامبر به شهر ادرنه تبعید کردند. (۲)پنج سال اقامت در این شهر با کشمکش و درگیری بها و ازل و طرفدارانشان همراه بود. با اوج گرفتن اختلاف های آنها در سال چهارم، دولت عثمانی تصمیم گرفت ایشان را از یکدیگر جدا سازد. در پی این تصمیم، میرزا یحیی صبح ازل را به جزیره ماغوسا (فاماگوستا) در قبرس و بهاءالله و پیروانش را به عکّا تبعید کردند.
📗۱- مقاله شخصی سیاح، ص۳.
📗۲- بهاءالله، شمس حقیقت، صص ۴۸ - ۵۱
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۶۶_۶۷
#تحلیل_نقد_بهائیت
#سفر_به_استانبول
🚫@bahaiyat🚫
ز) تبعید و اقامت در عکّا
میرزا حسین علی بهاءالله به عنوان یک زندانی تبعیدی در سال ۱۸۶۸م. وارد عکّا شد. عکّا در فلسطین اشغالی و در نزدیکی بندر حیفا قرار دارد. در نخستین سال های ورود بها و یارانش به این شهر، آب و هوای نامناسب عکا، سبب بیماری و فوت برخی از یاران وی شد تا حدی که در آثار خود از این مسئله یاد کرده است. او در یکی از آثار خود می نویسد: «کذلک امر ربک اذ کان مسجوناً فی أخرب البلاد»؛ (۱)یعنی پروردگارت چنین امر کرد، زمانی که در خراب ترین شهرها زندانی بود.
بها و پسرش، عبدالبهاء در این شهر، همواره خود را مسلمانانی متدین و پایبند به آداب شریعت اسلام معرفی می کردند؛ در نمازهای جماعت حاضر می شدند و به پیروان خود سفارش کرده بودند که در آن صفحات از تبلیغ خودداری کنند.
بیشتر لوح های بهاءالله از این شهر فرستاده شده که برخی از آنها برای شاهان و رؤسای جمهور کشورهای مختلف بوده است. سرانجام طومار عمر پرحادثه میرزا حسین علی نوری ملقب به ب-هاءالله، در دوم ذی القعده (هفتادم نوروز) سال ۱۳۰۹ ه-. ق. برابر با ۲۹ می ۱۸۹۲م. در ۷۵ سالگی، در قصر بهجی نزدیک شهر عکّا (۲)در هم پیچیده شد و همان جا به خاک سپرده شد که امروز قبله بهاییان است.
نمایی ازمقبره بهاءالله در نزدیکی عکّا
📗۱_بهاءالله، شمس حقیقت، ص۳۴۲
📗۲_علاءالدین قدس جورابچی، بهاءالله موعود کتا ب های آسمانی، کتابخانه الکترونیکی جامع آثار بهایی، ص۲۸۱.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۶۷_۶۸
#تحلیل_نقد_بهائیت
#تبعید_اقامت_در_عکا
🚫@bahaiyat🚫
▪️اراده خلق و خالق▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَخْبِرْنِي عَنِ اَلْإِرَادَةِ مِنَ اَللَّهِ وَ مِنَ اَلْمَخْلُوقِ قَالَ فَقَالَ:
اَلْإِرَادَةُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِ اَلضَّمِيرُ وَ مَا يَبْدُو لَهُ بَعْدَ ذَلِكَ مِنَ اَلْفِعْلِ وَ أَمَّا مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِرَادَتُهُ إِحْدَاثُهُ لاَ غَيْرُ ذَلِكَ لِأَنَّهُ لاَ يُرَوِّي وَ لاَ يَهُمُّ وَ لاَ يَتَفَكَّرُ وَ هَذِهِ اَلصِّفَاتُ مَنْفِيَّةٌ عَنْهُ...
📄 صفوان بن يحيى گويد: به امام رضا عليه السّلام عرض كردم: مرا از ارادۀ خدا و خلق آگاه فرمایید. فرمودند:
اراده نسبت به خلق، انديشۀ ضمير است در آنچه برای او از فعل ظاهر مىشود، ولى نسبت به خدا، ارادهاش احداث و ايجاد فعل است نه غير آن، چرا كه خداوند تدبّر نمىكند، قصد و تفكّر نمىنمايد و اين صفتها از او دور است...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۷
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
نگارش كتاب به منظور تشريح و تبليغ عقايد، و شرح زندگي رهبران، از ابزارها و وسايلي است كه فرق و مكاتب مختلف در طي تاريخ به آن توجه نموده و به منظور ترويج عقايد خود از آن سود جسته اند. بابيت و بهائيت نيز از اين امر مستثنا نيستند. پيروان اين فرقه ها متناسب با زمان و شرايط اجتماعي و سياسي خود، كتاب هايي تحرير كرده و به نوعي حتي كتب قبلي خود را تصحيح نموده اند. بررسي سير اين نوشته ها از موضوعاتي است كه ما را در شناخت بيشتر اين فرقه ها و چرايي تغيير ديدگاه هايشان ياري مي دهد. استاد محيط طباطبايي از محققان نام آشنايي است كه در دهه ي ۱۳۵۰ كار كتاب شناسي آثار بابيت و بهائيت را انجام داده و حاصل اين پژوهش خود را در سلسله مقالاتي عرضه كرده است. توضيح اين مقالات، و نقل آن ها موضوع نوشتار حاضر مي باشد. روانشاد استاد سيد محمد محيط طباطبايي (خرداد ۱۲۸۱ - مرداد ۱۳۷۱) محقق، نويسنده، خطيب، معلم، منتقد، فرهنگبان، تاريخدان، نسابه، اديب، شاعر و روزنامه نگار آزاده، مبارز، كوشا، نكته سنج، مبتكر و پرآوازه ي عصر ماست كه علاوه بر تسلط بر زبان هاي فارسي، عربي، انگليسي و فرانسوي، با زبان هاي كهن شرقي: پهلوي، سغدي، خوارزمي، اوستايي و سرياني نيز (به اقتضاي تحقيقات و پژوهش هاي علمي خود) آشنايي نسبي داشت و دقت نظر و گستره ي معلومات و قوت و حافظه اش، مورد قبول بلكه اعجاب انديشمندان بود. به نوشته ي آقايان حبيب يغمايي، دكتر جعفر شهيدي، باستاني پاريزي و ايرج افشار، «به اتفاق دانشمندان و استادان و
شاعران و نويسندگان و محققان و صاحب نظران معاصر، استاد سيد محمد طباطبايي در فنون ادب و تبحر در علوم و تحقيق، صاحب نظري است مسلم و متبع، و اين دقايق در مقالات و قطعات آن جناب كه بي انقطاع در جرايد و مجلات و راديو انتشار يافته و مي يابد گواهي است عدل.» [۱] . كارنامه ي علمي و فرهنگي استاد محيط، اوراق زريني دارد. مديريت تواناي مجله هاي وزيني چون «آموزش و پرورش» و «محيط» در دهه ي ۱۳۲۰- ۱۳۱۰. ش، سرپرستي و اجراي حدود بيست سال برنامه ي علمي و جذاب «مرزهاي دانش» در سال هاي ۱۳۵۷ - ۱۳۳۸، رايزني فرهنگي ايران در دهلي، بغداد، دمشق، بيروت و پاريس در سال هاي ۱۳۳۴ - ۱۳۲۷، و عضويت در فرهنگستان زبان و ادب ايران (۱۳۶۹ به بعد) بعضي از اين اوراق زرين اند. پروفسور آصف فكرت، درباره ي برنامه ي «مرزهاي دانش»، گفته است: «براي من آن برنامه، يك كلاس پيشرفته ي ادبيات و تاريخ و فرهنگ بود. استاد محيط كه سخن مي گفت، در ذهن من در آن روزها چنان بود كه شاهنشاهي مقتدر در قلمروش فرمان براند و فرمانش بي چون و چرا روان باشد. او هم فرمانرواي قلمرو ادب و تاريخ و فرهنگ بود. با قدرت سخن مي گفت كه به آنچه مي گفت دانا بود و بر آن تسلط داشت. نام هم سنگين و پر صلابتي بود: مرزهاي دانش...» علاوه بر تأليف چندين كتاب ارزشمند (همچون «نقش سيد جمال الدين اسدآبادي در بيداري مشرق زمين» و «تاريخ تحليلي مطبوعات ايران»)، نگارش متجاوز از ۲۵۰۰ مقاله در مطبوعات مختلف (مهر، تعليم و تربيت، ارمغان، گوهر و...) و ايراد ششصد خطابه در همايش هاي گوناگون داخل و خارج كشور - و همگي علمي و تحقيقي - در موضوع تاريخ، جغرافيا، ادبيات، زبان، كتاب شناسي، هنر و...، حاصل تكاپوي بيش از شصت سال فعاليت علمي و فرهنگي استاد را تشكيل مي دهد كه بجاست بازماندگان دانشمند وي به تدوين و انتشار آن ها - در قالب مجموعه آثار - همت گمارند. انجمن آثار ملي، با افتخار، در سال ۱۳۵۷ جايزه ي يك ميليون ريالي خود را به پاس مجموع تحقيقات و خدمات و آثار يك محقق در طي عمرش، به وي تقديم كرد. نيز در همان سال، مجموعه مقالات ده ها استاد و دانشمند را (كه به هدف پاسداشت مقام عالي علمي و اخلاقي محيط توسط آقايان حبيب يغمايي و دكتر سيد جعفر شهيدي و ديگران، گردآوري شده و با عنوان «محيط ادب» به چاپ رسيده بود) در مجلس دوستانه ي فرهنگي، دكتر علي اكبر سياسي به جناب محيط اهدا كرد.
📗 کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱-۲
📰مجله زمانه / چاپ دوم / سال ششم / شماره ۶۱ / مهر ۱۳۸۶
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
مقامات بلند علمي و منش اخلاقي استوار او، شهره ي مجامع علمي بود و فرهيختگان بسياري، از علامه طباطبايي (مؤلف تفسير ارجمند الميزان) و استاد مرتضي مطهري تا دكتر عبدالحسين زرين كوب، دكتر عباس زرياب خويي، دكتر باستاني پاريزي، دكتر سيد جعفر شهيدي، دكتر محمد اسماعيل رضواني، دكتر محمدامين رياحي، پروفسور آصف فكرت، اميري فيروزكوهي، سيد محمد علي جمالزاده، سيد حبيب يغمايي، سيد محمد رضا جلالي نائيني، انجوي شيرازي، عبدالعلي كارنگ، احمد اقتداري و ديگران، به توصيف مكارم اخلاق و احوال وي رطب اللسان بوده و هستند. به گفته ي دكتر زرين كوب: «استاد محيط طباطبايي، خود تاريخ زنده و پوياي يك قرن بود؛ تاريخ يكي دو قرن قبل از خود را نيز با مطالعه ي مستمر، با كنجكاوي و موشكافي، از آن خود كرده بود. در آنچه به تاريخ و ادبيات قرن هاي اخير مربوط مي شد قول او راهگشا بود.» دكتر عباس زرياب خويي، كه از اواسط دهه ي 1320 با محيط از نزديك در تماس بوده، از «حافظه ي نيرومند» او ياد كرده است كه «مخزني آكنده از معلومات و اطلاعات بسيار وسيع و گران بها در تاريخ، ادب و فرهنگ ايران و اقوام مهاجر» بود و افزوده است: «اطلاعات او در مورد تاريخ قاجار و نيز رويدادهاي زمان معاصر، شرح حال رجال سياسي و ادبي، سوابق اخلاقي، اجتماعي و سياسي آنان بسيار چشمگير بود. اين گونه اطلاعات درباره ي رجال معاصر و قريب به زمان ما در آن دوران، در كمتر كتاب يا مجموعه اي ديده مي شد و يا اصلا ديده نمي شد.» انجوي شيرازي، محيط را «پژوهشگري پرمايه، جامع و شايسته ي نام خويش» شمرده و با اشاره به تكاپوي مستمر نيم قرنه ي وي در جستجوي نسخه هاي مخطوط و كتاب هاي چاپي تازه در كتاب خانه هاي تهران، نوشته است: «اين آسان نيست كه يك نفر بيش از هفتاد سال غرق در مطالعه و تحقيق باشد. استاد محيط بيش از هزار رساله و مقاله علمي، ادبي، انتقادي و تحقيقي دارد. در ده ها كنفرانس و سمينار و كنگره ي علمي و تحقيقي در خارج و داخل شركت كرده بود.» باستاني پاريزي، كه كلاس درس محيط درباره ي تاريخ تمدن جديد را درك كرده، مدعي است كه در آن ساعات معدود، «به اندازه ي سال ها و قرن ها از محضر پربركت آن استاد ضعيف نواز بهره بردم... استادي كه در فضيلت و مردمي و استغنا و بي باكي و خيرخواهي و دفاع از حقوق جامعه ضرب المثل است.» سيد محمد علي جمالزاده
📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۳-۴
📰مجله زمانه / چاپ دوم / سال ششم / شماره ۶۱ / مهر ۱۳۸۶
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یک افسانه ای از پیش از انقلاب نقل میکنند که هویدا سیزده سال قیمت خودکار بیک را ثابت نگه داشت!
🎙 استاد شهریار #زرشناس
📎 #هویدا_بهائیت_تورم
📎 #پهلوی_بدون_رتوش
🚫@bahaiyat🚫