eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انجمن حجتیه ؛ انتظار فرج به مقصد کج 🔷یکی از بهترین کلیپ‌هایی که می‌تواند انحراف این فرقه‌ی انحرافی را به تصویر بکشد، همین است؛ فرقه‌ای به سرکردگی شیخ محمود حلبی که تصویرش بالای سر آن فرد قاب شده! 🔹طرفداران انجمن، همواره از قبل انقلاب هیچگاه حاضر به هزینه دادن و ایستادگی بابت فعالیت‌های مبارزاتی و اقامه‌ی حدود الهی نبوده و نیستند و صرفا مدعی کار فرهنگی‌اند؛ آن هم از جنس بی‌خاصیت، تا جایی که حتی مجوز فعالیت فرهنگی آن‌ها را ساواک صادر می‌کرد! 🔷بعد از انقلاب و افشاگری‌های تند امام‌خمینی(رحمة الله علیه) علیه این فرقه، کمی از فعالیت‌های آشکارشان کاسته شد اما بعدها با چهره‌ای منافق‌صفتانه به گسترش تشکیلات‌شان، مخصوصا در قشر مذهبی‌ پرداختند؛ و امروز مانند موریانه‌ای به جان پایه‌های اعتقادی و ایمانی مردم نسبت به مبانی و آرمان‌های نظام‌اسلامی افتاده‌اند و تردید ایجاد می‌کنند! عجل الله تعالی فرجه الشریف 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 مَردُمِ میدان ❇️ توصیه‌ی شنیدنی شهید حاج قاسم سلیمانی به حضور میلیونی مردم در انتخاباتمقام معظم رهبری: 🔸 هر جا ما مردم رو وارد میدان کردیم، هر جا ما اسلام را معیار و میزان اصلی کار خودمان قرار دادیم، پیش رفتیم . 🏷 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 مواضع ضد ایرانی کارشناسان وطن‌فروش شبکه بهایی من‌وتو 🔸ایرانیان را بیشتر از این تحریم کنید و زیر فشار حداکثری ببرید؛ مردم آسیب می‌بینند، خب ببینند چاره‌ای نیست! 🔸آمریکا و اسرائیل باید مثل عراق و سوریه به ایران حمله نظامی کنند چون اگر ایران هسته‌ای شود دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند در آن دخالت کند 🚫@bahaiyat🚫
رهبران بهائیت رهبران بهائیت، هم هر دو مؤلفه «سازمان» و «سیاسی» بودن را پذیرفته و همواره بر اهداف سیاسی و کسب قدرت تأکید داشته‌اند و حتی شوقی، رهبر سوم بهاییان، به صراحت از کسب حکومت در ایران سخن گفته است. با وجود این قابل درک است که بهاییان که «سازمان بهائیت» را یک سازمان دینی و مذهبی معرفی کرده‌اند، در مواردی نیز مخصوصاً در فضای تبلیغی عمومی، خود را تشکیلاتی غیرسیاسی معرفی کنند. در حالی که مطابق شواهد فراوان، چهره دینی این سازمان پوششی برای اهداف سیاسی است. اگر سیاست را روش‌های کسب، حفظ و بسط قدرت بدانیم و اجزا و منابع قدرت را شامل قدرت اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی، ایدئولوژیکی، رسانه، اداری و سازماندهی نیرو بدانیم، در این صورت بهائیت به یقین سازمانی سیاسی بوده که در ادوار مختلف برنامه‌های متفاوتی را برای رسیدن به اهداف خود متناسب با سه متغیر شرایط درون‌سازمانی، شرایط سیاسی کشور و اوضاع بین‌المللی به اجرا گذاشته است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عواقب عجیب عدم شرکت در انتخابات حتی از نگاه سکولاریسم! 🎙استاد 🚫@bahaiyat🚫
🗳 در اولین ساعات ممکن رأی بدهید. ✅ رهبر انقلاب اسلامی، امروز بعد از انداختن رای خود به صندوق: 🔸توصیه اول من به مردم عزیزمان این است که قرآن به ما فرمود فاستبقوا الخیرات، در کارهای نیک مسابقه بگذارید و پیشی بگیرید از دیگران. من در انتخابات‌های گذشته هم گفتم، امروز هم تأکید میکنم هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید، در اولین ساعات ممکن بروید رأیتان را در صندوقها بیندازید. 🏷 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: آخرین حرف من خطاب به مرددین انتخابات این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. 🚫@bahaiyat🚫
🗳 با شرکت در انتخابات، دوستان ایران را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید. ✅ رهبر انقلاب اسلامی، امروز بعد از انداختن رای خود به صندوق: 🔸 ... ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشم‌شان به ایران است، چشم‌شان به شماست. می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه‌ی انتخابات شما چه می‌شود. هم دوستان ما و افرادی که علاقه‌مند به ملت ایرانند، هم بدخواهان آنها هم همین‌جور. از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ماست و مترصد ملت عزیز ما، به این توجه کنید دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید. 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس محيط طباطبايي در نوشتار ديگري به عنوان «برهان قاطع»، از قول ضياء الحكما خاطره اي از مرحوم حكيم ميرزا حسن جلوه (پسر عم ضياء الحكما) درباره ي حضور وي در جلسه ي استادش، ميرزا حسن نوري، با سيد علي محمد باب و ناتواني باب از پاسخ به پرسش هاي فلسفي او، نقل كرده كه بسيار مغتنم و خواندني است. استاد محيط در مقاله ي «رساله ي خالويه يا ايقان»، به دنبال بررسي اصرار بهاء بر تصحيح و تجديد همه ي متون ايقان بر اساس نسخه ي ملا علي اكبر شهميرزادي است. بهاء در سال ۱۲۶۹ به بغداد رسيد و پس از احياي بعضي درگيري هاي قبلي، به مدت دو سال با نام درويش محمد به نقشبنديان سليمانيه پيوست و پس از آن به دعوت برادرش، ميرزا يحيي صبح ازل، به بغداد بازگشت و با خواندن برادر كوچك تر به نام حضرت ازل و مستور كردن او، و خواندن خود با نام حضرت بهاء امور بابيان را به عهده گرفت. او پس از سال ۱۲۶۹. ق، براي دومين بار در سال ۱۲۷۵. ق امر خود را اظهار كرد، ولي قبول عام نيافت و در معرض خطر قرار گرفت. با آمدن سيد محمد تاجر شيرازي، دايي مسلمان و مخالف علي محمد باب، بهاء در ۱۲۷۷. ق براي اثبات حقانيت باب طي دو شبانه روز رساله ي خالويه را دو باب نگاشت كه بعدا به كتاب ايقان تغيير نام يافت. او در اين رساله به اشاراتي، بر فشار سنگيني اشاره كرده است كه بر اثر اظهار امرش، بر او وارد شد. در هر حال، اين رساله در خدمت تثبيت امر او قرار گرفت و پس از جدايي دو گروه ازليان و بهائيان و سومين مرحله ي اظهار امر بهاء در ۱۲۸۰. ق، اهميت بيشتري يافت. محيط طباطبايي در نوشتار ديگري با نام «عظيم پس از باب و پيش از ازل» به اثبات رياست شيخ علي عظيم پس از اعدام باب و ابطال جانشيني فرد ديگري مانند ميرزا يحيي صبح ازل همت گمارده و در اين خصوص از شواهد تاريخي و تصريح تواريخ بابي بهره گرفته است. چنان كه فوقا اشاره شد، يكي از مقالات استاد در مجله ي گوهر، تطبيق نسخه هاي مختلف كتاب مقدس بهائيان: «اقدس»، (نوشته ي حسينعلي بهاء) با يكديگر است كه به طور مستند نشان مي دهد مطالب اين كتاب را (همچون ديگر تأليفات عادي بشري) اطرافيان بهاء در زمان چاپ، براي جلوگيري از ايراد اهل نظر، بارها دست كاري نموده و «اغلاط املايي و ادبي و دستوري» آن را «تصحيح» كرده اند. 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۲-۱۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سلفی در بیت رهبری 🔹 خبرنگاران خارجی رأی دادن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را چگونه به جهان مخابره کردند؟ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ نظام اسلام ✅ ــــــــــــــــــــ 📜قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: اِسْمَعُوا وَ أَطِيعُوا لِمَنْ وَلاَّهُ اَللَّهُ اَلْأَمْرَ فَإِنَّهُ نِظَامُ اَلْإِسْلاَمِ. 📄 رسول الله صلّى الله عليه و آله فرمودند: گوش كنيد و اطاعت نمائيد از آن كس كه خداوند امر شما را به دست او سپرده است، كه اين گونه طاعت و پيروى خود موجب برقرارى نظام اسلام است. ــــــــــــــــــــ 📚 امالی شیخ مفید ج ۱، ص ۱۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔸خدایا اگر هستی، از من دستگیری کن… «آقاى مهندس صادقى به آقاى جزایرى گفت: من یهودى بودم و سپس بهایى شدم. شبى در زنجان، همراه با دوستان مشغول عیّاشى بودیم. من از جمع دوستان جدا شده و وارد حیاط شدم. یک‌دفعه منقلب شده و حال عجیبى به من دست داد. گفتم: خدایا! بعضى مى‌گویند تو هستى و بعضى مى‌گویند تو نیستى! اگر هستى از من دستگیرى کن! فرداى آن روز در خیابان راه مى‌رفتم که دیدم از آن طرف خیابان، آقا سیّد محمود امام‌جمعه زنجانی عبور مى‌کند. من از روحانیون و علما بدم مى‌آمد. ایشان متوجّه من شد. خواستم راه را عوض کنم، ولى او به طرفم آمد، به طورى که نتوانستم مسیرم را عوض کنم. به محض اینکه به من رسید گفت: دعاى شما مستجاب شد، فردا شب به منزل ما بیایید. گفتم: قرار قبلى دارم و مجلس بسیار مهمّى است که باید شرکت کنم. گفت: نمى‌گذارند بروید! این سخن را گفت و گذشت. فردا شب، یک ساعت پیش از موعد مقرّر، دچار تب شدیدى شدم، به طورى که نتوانستم در آن مجلس شرکت کنم. پس از آن که وقت مجلس گذشت، تبم قطع شد. به منزل آقاى امام‌جمعه رفتم و ایشان مرا هدایت کرد…» 📚 حکایات استاد ، شیخ علی اصغر کرباسچیان ، صفحه ۶۸ . 🚫@bahaiyat🚫
💢مدعی بابیت و وعده های آنچنانـــــــــــــــــی 🔹علی محمد باب در شب پنجم جمادی الاولی ۱۲۶۰ هجری نزد ملاحسین بشروئی که هر دو از شاگردان سید کاظم رشتی بودند، خود را باب امام زمان نامیده و از مهمانش خواست به او ایمان آورد. 🔸مدعی بابیت و مهدویت سپس به مهمانش ملاحسین گفت: «بعد از این در آینده این شب و این ساعت از بزرگترین اعیاد محسوب خواهد شد». ♦️اشراق خاوری بعد از گذشت یک قرن از این وعده، هیچگاه فکر نکرد چرا این پیشگوئی بعد از صد سال هنوز عملی نشده و آن شب نزد عموم مردم عید گرفته نمی شود چه رسد به اینکه از بزرگترین اعیاد هم شمرده شود؟ 🔹اگر گفته شود پنجم جمادی در تقویم بهائی جزء ایام محرمه بوده و نزد بهائیان بعنوان عید و تعطیل رسمی می باشد، در جواب باید گفت: اولاً علی محمد باب، عید بودن آن را تنها برای پیروان خود مقید نکرده است. 🔺ثانیاً مدعی بابیت و قائمیت به ملاحسین گفته بود: در آینده این شب پنجم جمادی الاولی و این ساعت از بزرگترین اعیاد محسوب خواهد شد. 🔺آیا تعطیلی روز پنجم جمادی (ششم خرداد) در هر سال تنها نزد بهائیان که تعدادشان در سراسر جهان از سه میلیون نفر تجاوز نمی کند، از بزرگترین اعیاد مردمی به حساب می آید؟ 📗تلخیص تاریخ نبیل، ص۴۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 موشن‌گرافیک | خشت کج 📌گوشه‌ای از جنایاتِ دیده نشده بهائیت؛ از احتکار و کشتارِ فجیع تا سکوت در برابرِ خبیث‌ترین دشمنِ انسانیت 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس مقاله ي محققانه استاد در اين زمينه را با عنوان «كتاب اقدس» در ذيل مي خوانيد: «نخستين بحث كتاب شناسي كه قبلا به نظر خوانندگان ماهنامه ي تحقيقي «گوهر» رسيد مربوط به كتاب تاريخ قديم و جديد بابيه بود كه دنباله ي آن به موضوع كتاب مطالع الانوار، ترجمه ي دوان بريكرز ]و[ تأليف شوقي افندي، كشيده شد كه پس از چاپ و انتشار، به ملا محمد نبيل، شاعر زرندي مداح ميرزا حسينعلي بها نسبت داده شده بود. اين بحث چند تن از مبلغان و پيش كسوتان معروف هر دو دسته ي بابي و بهايي را برانگيخت تا بر آن خرده بگيرند و رد و انتقادي بنگارند كه پاسخ آن ها نيز بعدا در ضمن مقالات تكميلي به استحضار خوانندگان حقيقت جو رسيد. اينك مي خواهيم بحث تازه ي كتاب شناسي را در مورد «كتاب اقدس» تصنيف ميرزا حسينعلي بها، بر پژوهندگان بي طرف عرضه داريم و برخي نكات و دقايق را كه در طي مراجعه و مقايسه ي نسخه هاي متعدد خطي و چاپي اين كتاب دريافته ايم، بر بساط پژوهش و سنجش قرار دهيم تا نظر خوانندگان را به سير نظر درباره ي آن جلب كند. پيش از آغاز بحث، بايد راجع به كيفيت تصنيف اين كتاب نظري افكند و ديد با وجودي كه از تاريخ جدايي فرزندان ميرزا بزرگ نوري در ۱۲۸۰. ق و تشكيل دو فرقه ي بهايي و ازلي و تفرقه ي ميان آن ها از سال ۱۲۸۵، هر دو گروه در كشور عثماني زير اسم بابي به سر مي بردند و بنا به تعهداتي كه هنگام توقف بغداد و قبول تابعيت سپرده بودند، درباره ي عقيده ي مذهبي خود، كه نوعي از تصوف معرفي شده بود، حق هيچ گونه تبليغ و ترويج شفاهي و كتبي نداشتند و به همين سبب در طول مدت چهل سال، قادر به جذب افرادي از عنصر عرب و ترك و ارناؤط حتي به تعداد شماره ي انگشتان دو دست نشدند و هر كاري انجام مي دادند، خواه در عكا و خواه در قبرس و از پيش در آدرنه و بغداد، در پرده ي استتار انجام مي گرفت و مربوط به همان عده ي ايراني بود كه از كاشان و اصفهان و شيراز و تبريز و بلده ي نور دنبال ايشان به كشور عثماني رفته بودند. پس از بيست و اندي سال، چند بار اظهار انكار و تكرار ادعا و سكوت، عاقبت در سال ۱۲۹۰ يا ۱۲۹۲. ق دفتري مشتمل بر شش هفت هزار كلمه به نام «اقدس» به زبان عربي براي تسجيل انفصال و استقلال خود از بابيان، در عكا تدوين شد كه صورت هاي متعددي از آن به خط چند تن خطاط كه با خود از اين برده بودند در پرده ي استتار نوشته و به اتباع مطمئن سپرده شد. در ضمن تكرار استنساخ، نسخه ها گاهي به دست افراد عربي داني مي افتاد كه در آن آثار ضعف انشا و نقص ماده ادبي مي جستند. در سال ۱۳۰۸ كه مدتي بود ميرزا حسينعلي به واسطه ي پيري و بيماري، كارهاي دنيوي و ديني خود را ميان دو پسرش: عباس افندي (غصن اعظم) و ميرزا محمدعلي (غصن اكبر) قسمت كرده بود و هر كدام در بخشي از امور دسته جمعي مشغول انجام بودند 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۴-۱۶ 🚫@bahaiyat🚫
🕸مجیر صمیمی بر خلاف ادعای تشکیلات بهائیت، مجیر صمیمی از اعضای رده بالای سازمان بهائی و از کارمندان جمع آوری اطلاعات گوگل و دیتا در آمریکاست. بی شک این عضو رده بالای تشکیلات بهائیت در خانه تیمی خود در مازندران، اعضای بهائی را از سایر شهرها با هدف برگزاری مجلس دعا یا کمک به زنان در خانه‌اش گرد نیاورده بود! مجیر صمیمی از اعضای بنیاد و مؤسسه بهائی طاهره است. وی مهندس نرم افزار و از کارمندان شرکت گوگل در بخش آنالیزور اطلاعات و دیتای آمریکا و از اعضای رده بالای تشکیلات بهائی است که ۹ شهریور در خانه تیمی‌اش در قائمشهر دستگیر شد. خبرگزاری های وابسته به تشکیلات بهائی، از دستگیری ۱۴ عضو بهائیت در روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در قائمشهر مازندران و انتقال آنان به اداره اطلاعات ساری خبر دادند. تمام این اعضاء به جز ساناز حکمت شعار و گلبن فلاح، ساعت ۴ بعد از ظهر در خانه تیمی مجیر صمیمی بازداشت شدند و سپس نیروهای امنیتی، این دو عضو تشکیلات بهائیت را بازداشت کردند.(۱) اما دستگیری اعضای تشکیلات بهائیت در خانه مجیر صمیمی، بهانه ای شد تا تحلیلی کوتاه از او و شبکه سازی بهائیت داشته باشیم. سایت هرانا در خبر خود اعتراف کرد که تمام این اعضاء در خانه مجیر صمیمی دستگیر شدند. اما مجیر صمیمی کیست؟! مجیر صمیمی از اعضای بنیاد و مؤسسه بهائی طاهره است که به مرکز عدالت طاهره شهرت دارد. مجیر صمیمی، مهندس نرم افزار و از کارمندان شرکت گوگل در بخش آنالیزور اطلاعات و دیتا آمریکاست. مؤسسه بهائی طاهره به اسم حمایت از زنان آسیب دیده در سال ۱۹۹۹ میلادی تشکیل شد و پروژه حمایت از زنان آسیب دیده افغانی را به اجراء در آورد. هرچند این مؤسسه زیرنظر مستقیم بیت العدل نیست، اما مثل مجموعه رها ثابت یا بنیاد بدیع، به صورت غیرمستقیم به اجرای نقشه‌های تشکیلات بهائیت می‌پردازد. این مؤسسه به اسم دفاع از زنان آسیب دیده و شعارهای حقوق بشری، به نفوذ و کادرسازی برای تشکیلات صهیونیستی بهائیت می‌پردازد. فریده عزیزی از اعضای این مؤسسه بهائی (که این مؤسسه خود را الهام گرفته از بهائیت می‌داند) جهت ارائه گزارش، به کاخ سفید مراجعه و با دولت آمریکا همکاری دارد. البته جالب آنست که تشکیلات بهائیت در عین استفاده ابزاری از جنس زن، نفوذ کرده، اطلاعات جمع آوری می‌کند و کادرسازی خود را به اسم حمایت از حقوق زنان به پیش می‌برد. فرقه و تشکیلاتی که با کپی برداری شعار حقوق زنان از جریانهای فمنیسم، ادعا دارد زنها عزت خود را مدیون بهائیت هستند: «در این دور بدیع اماء (کنیزان) رحمن باید هر دَم هزار شکرانه نمایند که ید عنایت نساء (زنها) را از حضیض (پستی) ذلّت نجات داد و به اوج عزّت رجال (مردها) رسانده.»(۲) پس مجیر صمیمی از اعضای رده بالای تشکیلات بهائیت و از اعضای جمع آوری اطلاعات گوگل در آمریکا، با هدف برگزاری دعا یا کمک به زنان در خانه‌اش جلسه برگزار نکرده و به این بهانه، اعضای تشکیلات بهائیت را از شهرهای دیگر به خانه خود فرا نخوانده است! لذا بی‌شک خانه این عضو تشکیلات بهائی از مراکز تجمع و فعالیت سازمانی بهائیت و خود او از مسئولان این تشکیلات غیرقانونی بهائیت در شمال کشور بوده است. لذا در اطلاعیه اداره کل اطلاعات مازندران، ضمن اشاره به دستگیری تعدادی از اعضای تشکیلات صهیونیستی بهائیت در مازندران، بیان می‌شود: «بر اساس این گزارش ۲ نفر از سرکردگان این تشکیلات جاسوسی در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین‌های اشغالی آموزش دیده و با اعضای تشکیلات خود در سراسر استان مازندران هسته جاسوسی تشکیل داده بودند.»(۳) همچنین هدف از این دستگیری ها، نه باور افراد، بلکه شبکه سازی تشکیلات معاند عنوان شده است؛ چنانکه در ادامه اطلاعیه تأکید شده است: «اطلاعات مازندران هرگونه فعالیت شبکه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب را در رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه) قرار داده و با عوامل آن برخورد قاطعانه خواهد کرد.» پی‌نوشت: ۱-به نقل از خبرگزاری وابسته به تشکیلات بهائیت. ۲- اشراق خاوری، پیام ملکوت، هند: بی‌نا، ۱۹۸۶ م، ص۲۳۱٫ 🚫@bahaiyat🚫
ه-) سفر عبدالبهاء به اروپا و امریکا در پی انقلاب ترک جوان در ترکیه و برکناری سلطان عبدالحمید از سلطنت، محدودیت های سیاسی و اجتماعی عبدالبهاء نیز تا آنجا که از ناحیه حکومت بود، برطرف شد و او در سال ۱۳۲۸ ه- .ق به دعوت بهاییان اروپا و امریکا از فلسطین به مصر و از آنجا به اروپا و یک بار دیگر به امریکا رفت. وی در این سفر سه ساله، آموزه هایی را به عنوان آموزه های اصلی بها معرفی کرد که امروزه آنها را به نام آموزه های دوازده-گانه می شناسند؛ گرچه با گذشت زمان تعداد آنها بیشتر شد.(۱) آنچه در سفرهای عبدالبهاء به غرب بیش از هرچیز دیگر خودنمایی می کرد، شیفتگی این شخصیت به ظاهر مذهبی، به تمدن پر زرق و برق غرب بود. وی در سخنرانی خود در منزل یکی از بهایی های امریکا گفت: امشب من نهایت سرور دارم که در همچو مجمع و محفلی وارد شدم. من شرقی هستم. الحمدلله در مجلس غرب حاضر شدم و جمعی می بینم که در روی آنان نور انسانیت در نهایت جلوه و شهور است. ...من می گویم که ممکن است ملت شرق و غرب متحد شوند و ارتباط تامّ میان امریکا و ایران حاصل گردد. (۲) 📗۱- موژان مومن، ص ۱۸۵ 📗۲- خطابات عبدالبهاء، ج ۲، ص۳۰. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۷۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ارزش اعتقاد▪️ ــــــــــــــــــــ 📜عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ضَمِنَ لِلْمُؤْمِنِ ضَمَاناً قَالَ: قُلْتُ وَ مَا هُوَ؟ قَالَ: ضَمِنَ لَهُ إِنْ هُوَ أَقَرَّ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِالنُّبُوَّةِ وَ لِعَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِالْإِمَامَةِ وَ أَدَّى مَا اُفْتُرِضَ عَلَيْهِ أَنْ يُسْكِنَهُ فِي جِوَارِهِ 📄مفضل بن عمر گوید: امام صادق عليه السّلام فرمودند: خداوند متعال براى مؤمن چيزى را ضامن شده است. عرض كردم: آن چيست؟ فرمودند: برايش ضامن شده كه اگر او به پروردگارى خداوند، به نبوت رسول الله صلّى الله عليه و آله و به امامت امیرالمؤمنین عليه السّلام اقرار کند و آنچه را كه بر او واجب شده به جا آورد او را در همسايگى خود ساكن گرداند. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا