✅صالحان وارثان زمیناند
✍تا کِی این زمین مصیبتهای تحمیل شده بر مظلومان و جنایات بشر و کشتار انسانهای بیگناه را تاب میآورد؟ شاید او هم مانند ما به این وعدهٔ خداوند در کُتب آسمانی دلخوش است که روزی بندگان صالحِ خدا وارث کل جهان هستی میشوند*۱ و مستضعفین وارث حکومت حق خواهند بود.
انگار او بهتر از ما میداند، بندگان صالحی که وارث زمین خواهند شد، حضرت مهدی و یارانش هستند. (عِبادِیَ الصَّالِحُونَ) آری! روزی او میآید تا بندگان صالح خدا و مستضعفین بر زمین حکومت کنند و وارث آن شوند.۲ حال صالح یعنی چی؟ به چه شخصی صالح میگویند؟ صالح یعنی فردی که همهٔ خوبیها را یکجا دارد.
🔺 ما چقدر برای صالح شدن تلاش کردهایم؟ این شرط خداست؛ صالح شو تا زمین از آن تو شود.
📚 ۱. سوره انبیاء، آیه ۱۰۵
۲. سوره قصص، آیه ۵
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
معرفی فرقه های ضاله:
سازمان سیاسی بهائیت:
بهائیت «سازمانی» با همه ابعاد آن از قبیل برنامهریزی، نظم اداری، هدف و روابط معین در میان مجموعهای از افراد است.
اول:
اینکه بهائیت دارای یک تشکیلات منظم اداری است که خود بهاییان به آن «نظم اداری» میگویند.
در حقیقت نظم اداری یکی از مهمترین ویژگیهای بهائیت است که هر بهایی مکلف است از کودکی آن را بیاموزد و در برابر دستورات آن اطاعتپذیر باشد. این نظم اداری بیش از یکصد سال است که سابقه دارد. اول سادهتر بود اما به مرور زمان پیچیدهتر و بزرگتر شد.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹❤️اینم یه هدیه ویژه برای شما که درانتخابات حسابی برای عزت ایران تلاش کردید و گل کاشتین
🚫@bahaiyat🚫
و) مرگ عبدالبهاء
عبدالبهاء در سال ۱۳۴۰ه-..ق /۱۳۰۰ خورشیدی برابر با ۲۸ نوامبر سال ۱۹۲۱م. در پی بیماری ای نه چندان طولانی مرد. پس از مرگ وی، هواداران و دوستداران غربی او به شکل های گوناگون با بازماندگانش هم دردی کردند. «وزیر مستعمرات حکومت اعلی حضرت پادشاه انگلستان، مستر وینستون چرچیل ... تقاضا نمود مراتب هم دردی و تسلیت حکومت اعلی حضرت پادشاه انگلستان را به جامعه بهایی ابلاغ نماید... و ایکونت النبی نیز... اعلام نمود به بازماندگان فقید سر عبدالبهاء عباس افندی و جامعه بهایی تسلیت صمیمانه مرالله ابلاغ نمایید... . فرمانده کل قوای اعزامی مصر، جنرال کنگرویو نیز تلگراف ذیل را مخابره نمود: «متمنی است احساسات عمیقه مرا به خاندان فقید سر عباس بهایی ابلاغ نمایید». (۱) آرامگاه او در کنار آرامگاه باب، واقع در کوه کرمل است؛ همان جایی که به فرمان بهاءالله، استخوان های سید علی محمد باب در آنجا قرار گرفت.
📗۱-خطابات عبدالبهاء، ج ۲، ص ۲۲۶.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۴-۷۵
#تحلیل_نقد_بهائیت
#مرگ_عبدالبهاء
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📓کتاب اقدس
ميرزا محمد علي را، كه خطي زيبا داشت، با ميرزا آقاجان كاشي خادم، كه از آغاز ادعا تا اين تاريخ همواره يار و خادم وفادار بها مانده بود، به بمبئي فرستاد تا كتاب ها و نوشته هاي او را به چاپ برسانند. در ضمن بديشان اجازه داد كه در اصلاح عبارات كتاب ها تا جايي كه زبان عيب جو بسته شود از سعي لازم دريغ نورزند. در نتيجه، صورت چاپ شده ي آثار بهاء نسبت به صورت خطي قبال از انتشار آن ها، اختلاف صورت پيدا كرد. اكنون پس از تقديم مقدمه، به اصل مطلب مي پردازيم. از نسخه هاي چاپي و خطي اقدس كه تا 25 سال پيش، گاهي ديده بودم، هرگز ذهن متوجه به امكان وجود اختلاف صورت و كم و بيش در مندرجات آن ها نشده بود، تا آنكه 24 سال پيش نسخه ي اقدس چاپ حروف سربي بغداد را در آن شهر ديدم كه از مطابقه ي چند نسخه ي خطي با يكديگر، به تفاوت هاي موجود در آن ها پي برده و در پاورقي صفحه ها ضبط كرده بود. صرف نظر از اختلاف كلمه و كلمات، گاهي در برخي از صفحات آن تا چند سطر هم كم و بيشي ديده مي شد. تا آنكه چند سال پيش، به نسخه ي چاپ ممتاز و معتمد كه در حيات مصنف و با اجازه ي صريح او، به وسيله ميرزا محمد علي غصن اكبر پسرش و ميرزا آقاجان خادم كاشي در بمبئي اندكي پيش از مرگ صاحب كتاب به ضميمه مقداري از نامه هاي عربي بها به اشخاص مختلف برخوردم كه در يك مجموعه مشتمل بر 380 صفحه با خط نسخ خوب و خوانا به چاپ رسيده كه تنها 64 صفحه ي آن به متن اقدس اختصاص يافته و 315 صفحه ي ديگرش شامل نامه هاي بي عنواني مي شود كه محل فصل و وصل غالب آن ها در متن مشخص و معين نشده است. متأسفانه در اين موقع، نسخه ي اقدس چاپ بغداد يا نسخه ي خطي مربوط به قبل از تاريخ 1308 هجري نخستين چاپ كتاب، در دسترس نبود تا با مطالعه، معلوم دارد آيا اختلاف نسخه ها در نسخه ي چاپ استاندارد بمبئي هم وجود دارد يا نه؟ پنج سال پيش از اين، شادروان حبيب الله عتيقه فروش اصفهاني چند جلد كتاب چاپي و خطي از آثار بهائيان را، كه در بمبئي به چاپ رسيده بود، با دو مجموعه خطي از مكاتيب ميرزا حسينعلي را براي فروش و تقديم بر اين جانب عرضه داشت كه از آن ميانه يك مجموعه اش در 1294 هجري يعني شانزده سال پيش از مرگ بها نوشته شده بود و جلب توجه مرا كرد.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۶-۱۷
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
▪️میزان عمل▪️
ــــــــــــــــــــ
📜 قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
قِيمَةُ كُلِّ اِمْرِئٍ وَ قَدْرُهُ مَعْرِفَتُهُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُحَاسِبُ اَلنَّاسَ عَلَى قَدْرِ مَا آتَاهُمْ مِنَ اَلْعُقُولِ فِي دَارِ اَلدُّنْيَا.
📄امام باقر عليه السّلام فرمودند:
معيار ارزش و مقام هر كس، اندازۀ آگاهى و شناخت وى مىباشد، زيرا خداوند تبارک و تعالى هنگام سنجش اعمال انسان، به اندازۀ خردى كه در دنيا به او داده است كردارش را حساب مىکند.
ــــــــــــــــــــ
📚 معانی الأخبار ج ۱، ص ۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
50.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حضور بهائیان در حکومت پهلوی
✂️برشی از نشست «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت»
👤 حجّتالاسلام دکتر #روزبهانی
#بهائیت_خیانت
🚫@bahaiyat🚫
🔹معرفی کتاب
📓سازمان سیاسی بهائیت
نویسنده: حمیدرضا اسماعیلی
تاریخ چاپ: ۱۴۰۰
تعداد صفحه: ۶۱۶
شابك:۹۷۸-۶۰۰۵۷۸۶۵۰۷
#معرفی_کتاب
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در حکومت پهلوی بالاترین حد نفوذ را داشت
در دوران پهلوی دوم، محمدرضا سعی داشت بهائیت را به عنوان دین به رسمیت بشناسد؛ اما به دلیل ترسی که از مراجع و جریانهای مذهبی داشت، این اتفاق نیفتاد. لذا وقتی که اینها غیررسمی بودند، حتی استخدامشان در مراکز دولتی با مشکل قانونی همراه بود. بههمینخاطر به شیوههای پنهانکاری روی آوردند.
یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب درباره وضعیت دوران پیش از انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتهاند، موضوع فساد گسترده و فراگیر دستگاه پهلوی و درباریان در ابعاد گوناگون بوده است. ایشان همچنین در این باره تأکید کردهاند: «انقلاب، یک حرکت عظیم در مقابل فساد و بیکفایتىِ رژیمی بود که تا خرخره در لجنزارهای فساد و وابستگی گرفتار شده بود.» ۱۳۸۰/۰۱/۰۱
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفتوگو با دکتر حمیدرضا اسماعیلی پژوهشگر تاریخ معاصر و نویسنده کتاب سازمان سیاسی بهائیت، به بررسی نفوذ جریان فاسد بهائیت در ارکان مختلف حکومت پهلوی و تلاش آنها در راستای رسمیت بخشیدن به این سازمان سیاسی پرداخته است.
📓کتاب سازمان سیاسی بهاییت که در سال ۱۴۰۰ برنده جایزه کتاب سال و جایزه جلال آل احمد شد را شاید بتوان فصل جدیدی در حوزه مطالعات بهاییت دانست که تلاش کرده با استفاده از مطالعات کلاسیک و سنتی مربوط به این حوزه راه جدیدی را در مطالعات بهاییت باز کند. در این اثر از منابع دست اول از جمله اسناد دولتی، نشریات تاریخی و کتابهای اصلی استفاده شده است. مزیتها و سخنان جدید اثر عبارتند از:
۱. معرفی «حلقه کوفه» یا گروه پدیدآورنده بابیت، و نیز فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی بابیها برای تصاحب قدرت از مبارزه مسلحانه تا کودتا و ترور با روایتی جدید
۲. بررسی چگونگی پیدایش ازلیت و بهایت با روایتی متفاوت و مبتنی بر منابع اولیه
۳. تحلیل جامعهشناختی از پیدایش بابیت
۴. تشریح نقش محافل مختلف آمریکایی در تأسیس بهاییت
۵. نقش صهیونیستها در تأسیس بهاییت
۶.بررسی روند سازمان شدن بهاییت در ایران در دوران پهلوی
۷. تشریح ساختار سازمانی بهاییت و تشریح برخی از عناصر ایدئولوژی سیاسی بهاییت.
این کتاب ضمن نوآوریهایی که در این حوزه دارد ما را متوجه دو موضوع مهم میکند. اول آنکه بهاییت موضوع تاریخی صرف نیست؛ درحالی که قریب به اتفاق مطالعات این حوزه مربوط به مسائل تاریخی هستند. ثانیاً، بهاییت ایران شعبهای از سازمان جهانی بهاییت است و همه امور آن ذیل مرکز جهانی آن که در اسرائیل واقع شده قرار میگیرد. این درحالی است که بسیاری از کتابها و پژوهشهای این حوزه در عمل آن را مستقل بررسی کردهاند.
تشکیلات بهاییت در چند دهه گذشته تلاشهای فراوانی را در نگارش تاریخ ایران و اسلام به طور کلی کرده و در ذیل آن هم به تاریخسازی از بهاییت پرداخته است. این سیاست به ویژه در محافل اروپایی و آمریکا با جدیت بیشتری پیگیری میشود. از این جهت کتاب سازمان سیاسی بهاییت نیز در چنین شرایطی میتواند آغازی بر تغییر مطالعات در این حوزه و گذار از مسائل تاریخی صرف به موضوعات جدیدتر باشد.
کتاب مذکور سازههای این سازمان را تا انقلاب اسلامی ترسیم و تشریح کرده و وعده داده که ادامه این پژوهش را در آثار دیگری منتشر سازد. در حقیقت اتصالات این سازمان با شبکه جهانی قدرت و یهود بینالملل موجب میشود که به رغم ضربه محکمی که به آن تشکیلات خورد، بخواهد خود را در دهههای بعد با برنامههای جدیدتری و متناسب با شرایط کشور بازسازی کند. مطالعه این کتاب که به شناخت ماهیت این تشکیلات پرداخته میتواند ابزار مناسبی برای درک و شناخت رویدادها و تغییرات جدید سازمان بهاییت در همین سالها باشد.
#معرفی_کتاب
📓کتاب سازمان سیاسی بهاییت
🚫@bahaiyat🚫
🔹معرفی کتاب
📓سازمان سیاسی بهائیت
نویسنده: حمیدرضا اسماعیلی
تاریخ چاپ: ۱۴۰۰
تعداد صفحه: ۶۱۶
شابك:۹۷۸-۶۰۰۵۷۸۶۵۰۷
#معرفی_کتاب
🚫@bahaiyat🚫
🔹گفتگو با نویسنده کتاب سازمان سیاسی بهائیت(۱)
در ابتدای صحبت بفرمایید که چه شد مسئله بهائیت برای شما دغدغه شد و به دنبال تالیف کتاب سازمان سیاسی بهائیت رفتید؟
درحوزه تاریخ معاصر که فعالیت میکردم، کار را حدوداً سال ۹۲ شروع کردم. در مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی که در حوزه تاریخ معاصر ایران پژوهشهایی انجام میدهد؛ از بین چند موضوعی که مدنظرم بود، درنهایت این موضوع را انتخاب کردم. تصورم این بود که نسبت به جامعهشناسی فرقهها باید کار جدیدی صورت بگیرد.
با ادبیات کلاسیک و سنتی با این پدیدههایی که خودشان را بهروز کردند، نمیشود صحبت کرد. باید یک مقدار ادبیات را بهروز کرد و از علوم انسانی از جمله جامعهشناسی و علوم سیاسی استفاده کرد. کمااینکه بسیاری از تحولات تاریخ ایران متأثر از این فرقههاست.
عدم شناخت این فرقهها باعث ناشناختن تحولات و پدیدههای اجتماعی سیاسی ایران است. من علوم سیاسی خوانده بودم و به هر حال نقدی که به گفتمان رایج علوم سیاسی در داخل کشور دارم این هست که بیتوجهند؛ و نسبت به تاریخ معاصر ایران آن توجه و شناخت کافی وجود ندارد. لذا سازمانهای ذینفوذ، گروههای فشاری مثل همین سازمان بهائیت که بسیار هم تأثیرگذار بودند نادیده انگاشته شدند. در حالی که مثلاً یک حلقه کوچکی را در موردش کتابها نوشتند اما در مورد این سازمان که این قدر تأثیرگذار بوده کاری نکردند. لذا مجموع این مسائل باعث شد که در نهایت سراغ این موضوع آمدم.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
پس از تعيين بهاي كتاب ها، از او خواستم اين مجموعه ۹۴ را يكي دو روز در دسترس من بگذارد و با اجازه ي او، از اول و آخر بخش اول آن مجموعه، زيراكسي برداشته شد. خط اين مجموعه به خط متعارف ميرزا محمد علي و ميرزا عباس و برخي از نويسندگان نزديك به ميرزا حسينعلي فوق العاده نزديك بلكه بيشتر به خط عباس افندي پيش از دوران پيري و لرزش دست و خط شباهت دارد. خوشبختانه چند نسخه از اين مجموعه ي خطي و چاپي را يكي از كتاب دوستان معاصر خريده و اكنون در تصرف دارد و نمي دانم كه او بدانچه در اين مقاله از بابت نسخه شناسي مجموعه مكاتيب معهود گفته مي شود آگاهي يافته يا نه؟ محتويات اين مجموعه (۹۴) عبارت است از: ۱ - كتاب اقدس كه در پايانش تاريخ چهارشنبه ۷ صفر المظفر ۱۲۹۴ دارد. در ذيل آخرين صفحه، صورت مكتوبي از بهاء به يكي از مريدان او نوشته شده كه طرف مكاتبه معلوم نيست. ۲- كلمات مكنونه فارسي كه بعدا در حاشيه صفحات آن چيزهايي افزوده شد و تاريخ آن ۱۴صفر ۱۲۹۴ است. ۳- سر مكنون عربيه كه در همان زمان و به همان قلم نوشته شده ولي رقم تاريخ ندارد. ۴ - نوشته اي است مفصل در اثبات حقانيت دعوي بها كه نويسنده ي آن شايد عبدالبها يا ميرزا آقاجان باشد. چه، در ضمن آن مي نويسد: «اين عريضه اي است از اين عبد موسوم به عبد حاضر لدي العرش به سوي شاربان رحيق.... و به لسان پارسي عرض مي شود...». ۵ - مكتوبي است كوتاه از بها به آقا جمال بروجردي كه پيش اين دو فرقه، بعدها معروف به كفتار، و مطرود شده بود؛ ۶ - مكتوبي است به شيخ مرتضي انصاري عليه الرحمه كه شايد هرگز به دست آن مرحوم نرسيده باشد؛ ۷ - مكتوب ديگري است كه مخاطب آن معلوم نيست؛ ۸ - نوشته اي است مفصل بر رد ]برادر بها، ميرزا يحيي صبح[ ازل به طرفداري از بها كه با خط بدي در كنار صفحه ي اولش اين عنوان را يافته است: «كتاب حب حبيب و بطلان ازل»؛ ۹ - دعايي براي شفاي بيمار از بها؛ ۱۰ - لوح سلطان ايران يا عريضه ي بها به ناصرالدين شاه در سلب تهمت شركت بابيان در سوء قصد به شاه؛ ۱۱ - زيارت نامه ي بديع كه بايد نه مرتبه رو به طرف مشرق بخوانند؛ ۱۲ - مناجات گونه اي از بها كه در حاشيه ي آن دعاي كارگشايي او نوشته شده است؛ ۱۳ - مكتوبي به خط متوسط، كه طرف خطاب بها در اين نامه محمد علي دهجي است كه پيك نامه بر بها در ايران بود و در همين نامه هم مأموريت داشته كه به كرمان و شهر بابك و حسن آباد و بهرام آباد برود و پيام برساند.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۷-۱۸
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
ز) آثار عبدالبهاء
۱. مقاله شخصی سیاح به فارسی (تاریخ دوره اول دیانت بهایی)؛
۲. رساله مدنیه به فارسی؛
۳. کتاب سیاسیه (در سیاست مدرن) به فارسی؛
۴. کتاب مفاوضات (دربرگیرنده نوشته های مهم و فلسفه و روحانی و تفسیر و غیره)؛
۵. کتاب مکاتیب در چهار جلد (شامل الواح به فارسی و عربی)؛
۶. تذکره الوفا (شامل شرح احوال نفوس زکیه)؛
۷. مجموعه مناجات ها به فارسی؛
۸. مجموعه مناجات ها به عربی؛
۹. پاسخ نامه جمعیت لاهای (برای اجرای صلح عمومی)؛
۱۰. پاسخ پروفسور فورل؛
۱۱. خطابات مبارکه در دو جلد به فارسی و عربی؛
۱۲. مجموعه الواح به زبان آذری؛
۱۳. لوح امریک؛
۱۴. الواح وصایای مبارکه (وصیت نامه)
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۷۵
#تحلیل_نقد_بهائیت
#آثار_عبدالبهاء
🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى
🔹الف) شناخت قائم(۲)
چنين شناختى از امام دوازدهم، كه مسلم روايات و مراجع اصلى عقيده شيعى است در مواضع متعدد در مورد تأييد و تصديق على محمد شيرازى و بعدها ديگر مدعيان ازليت و بهائيت قرار گرفته است.
مداركى كه چنين اعترافى را بيان مى دارد ذيلًا به استحضار مى رساند:
۱- على محمد شيرازى در كتاب: صحيفه عدليه [۱] مى نويسد: «ثالث معرفت ابواب است و در اين مقام فرض است بر مكلف، اقرار به وصايت اميرالمؤمنين عليه السلام نمايد...رابع معرفت امامت است و در اين مقام بر كل موجودات فرض است معرفت دوازده نفس مقدس كه قائم مقام ولايت مطلقه بوده باشند.. الحسن بن على و الحسين بن على و على بن الحسين و محمد بن على و جعفر بن محمد و موسى بن جعفر و على بن موسى و محمد بن على و على بن محمد و الحسن بن على و الحجة القائم محمد بن الحسن صاحب الزمان و الفاطمة الصديقة صلوات اللَّه عليهم اجمعين. و اين شموس عظمت و نجوم عزت در هر شأن قائم مقام رسول اللَّه صلى الله عليه و آله بوده اند. »
در صفحه ۳۸ كتاب مذكور، تصريح مجدد مى كند كه: «دعائى كه در باب خامس ذكر مى شود، جامع جميع مراتب اعتقاد است كه عبد بعد از قرائت آن عمل به اصول دين خود نموده كافى است اين دعا كل را در مقام اعتقاد. »
----------
📗[۱]: صص ۲۶- ۲۷.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۹۰-۱۹۱
#بهائیت
#شناخت_قائم
🚫@bahaiyat🚫
▪️او بوده و نهایتی ندارد▪️
ــــــــــــــــــــ
📜قالَ أبوعَبدِاللّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى كَانَ وَ لاَ شَيْءَ قَبْلَهُ وَ هُوَ بَاقٍ وَ لاَ نِهَايَةَ لَهُ فَلَهُ اَلْحَمْدُ عَلَى مَا أَلْهَمَنَا وَ اَلشُّكْرُ عَلَى مَا مَنَحَنَا
📄امام صادق علیه السلام فرمودند:
خداوند هميشه بوده است، بىآنكه پيش از او چيزى باشد و هميشه باقى خواهد بود، بىآنكه پايانى داشته باشد. او را سپاس كه به ما الهام كرد و او را شكر كه به ما عطا كرد.
ــــــــــــــــــــ
📚 توحید المفضل ج ۱، ص ۴۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى
🔹الف) شناخت قائم(۳)
در باب خامس، على محمد شيرازى متن دعاى مذكور را كه به گفته ايشان جامع جميع مراتب اعتقاد است چنين مى نگارد:
«وأشهد الأوصياء محمد صلى الله عليه و آله بعده علىّ ثمّ بعد العلىّ الحسن ثم بعد الحسن الحسين ثم بعدالحسين على ثم بعد علىّ محمد ثم بعد محمد جعفر ثم بعد جعفر موسى ثم بعد موسى على ثم بعد على محمد ثم بعد محمد على ثم بعد على الحسن ثم بعد الحسن صاحب العصر حجتك وبقيّتك... وأشهد أن قائمهم صلواتك عليه حجّتك امامي الحق. »
۲- در كتاب: «تفسير سوره يوسف» [۱] و نقل آن در كتاب «رحيق مختوم» [۲] تأليف اشراق خاورى، على محمد شيرازى صريحاً ادعا كرده است كه تفسير مذكور را از ناحيه حضرت قائم عليه السلام آورده است!: «اللَّه قد قدر أن يخرج ذلك الكتاب في تفسير أحسن القصص من عند محمد بن حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسين بن على بن ابى طالب على عبده ليكون حجة اللَّه من عند الذكر على العالمين بليغاً».
۳- در كتاب: «دلائل سبعه» على محمد شيرازى دعاى افتتاح را از حضرت قائم عليه السلام با سر آغازى چنين نقل مى كند: و از آن جمله است كلام خود آن حضرت در دعاى شبهاى ماه مبارك رمضان:
«الّلهُمَ اجْعله الدّاعِىَ إلى كِتابِكَ وَالقائِمَ بِدِيِنِكَ».
۴- در كتاب تفسير سوره بقره على محمد شيرازى به نقل از كتاب اسرار الآثار [۳] فاضل مازندرانى چنين تصريح مى كند:
«ولقد قال الحسن أبوالحجة فى تفسيره لهذه الاية... »
وايضاً در تفسير مذكور، ذيل آيه وَللَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ [۴]
مى نويسد:
«والمغرب القائم محمد بن الحسن صاحب العصر» و ذيل آيه: أُوْلَئِكَ عَلَى هُدىً مِنْ رَبِّهِمْ مى نگارد: «والايمان بما انزل اللَّه فى ولاية على و الحسن و الحسين... و على و الحسن و محمد الغائب المنتظر».
۵- در كتاب: «تفسير سورهكوثر» [۵] كه آن را به درخواست «يحيى دارابى» نوشته است، على محمد شيرازى مى نويسد:
«فلاشكّ فى وجود امام القائم الغالب المستور... و أنّ المنكرين من المسلمين ساقطون أقوالهم عن درجة الإعتبار، وأمّا المسلمون الموصول من فرقة الإثنى عشرية فقد ثبت عندهم يوم ولادته. »
منابع📚
----------
[۱]: تفسير سوره يوسف- احسن القصص، على محمد شيرازى.
[۲]: در تشريح: لون قرن، ج ۱، ص ۲۲.
[۳]: ص ۵۶.
[۴]: بقره: ۱۱۵.
[۵]: ج ۲، ص ۱۱
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۹۱-۱۹۲
#بهائیت
#شناخت_قائم
🚫@bahaiyat🚫
🔹گفتگو با نویسنده کتاب سازمان سیاسی بهائیت(۲)
🔹تلقی جامعه نسبت به بهائیت این است که بهائیت یک فرقه دینی است؛ در حالیکه شما در کتاب عنوان سازمان سیاسی را به این تشکیلات نسبت دادهاید.
🔸 میتوانیم از یک منظر بهائیت و تاریخش را به دو دورهای که فرقه بود و دورهای که سازمان شد تقسیم کنیم. سازمان بهائیت اصلاً پدیده ایرانی نیست؛ یک پدیده آمریکایی ـ یهودی است. درواقع میتوانیم بگوییم فرقه بهائیت، خاستگاهی در ایران و عراق داشت. یعنی در دوران عثمانی. اما زمانی که این فرقه به سازمان تغییر ساختار میدهد، اصلاً ایرانیها هیچ نقشی در ایجاد آن نداشتند. جریانهای یهودی و آمریکایی این کار را کردند.
سال ۱۸۹۲ میلادی بهاءالله که بنیانگذار بهائیت است، میمیرد. تازمانی که مؤسس آن میمیرد، همچنان یک فرقه کوچکی است که نتوانسته توسعه چندانی داشته باشد. تعدادی بهائی در بین جمعیت ایران بودند، تعدادی از ایرانیها هم ـ برای اینکه بتوانند آزادی عمل بیشتری داشته باشند با همراهیای که شوروی انجام داده بود ـ رفته بودند سمت عشقآباد، آنجا اولین مشرق الاذکار که به قولی معبد بهائیها است را ایجاد کرده بودند، که در دوران بعد از انقلاب کمونیستی آن هم از بین میرود.
سال ۱۸۹۳ یک کنگرهای در آمریکا برگزار میشود به اسم پارلمان جهانی ادیان. اینجا نقطه عطف است و سرآغاز سازمان شدن بهائیت. در پارلمان جهانی ادیان یک سیاست گذاریهای جهانی قرار است در مورد ایجاد دین واحد جهانی صورت بگیرد که برای اولین بار اسم بهائیت مطرح میشود به عنوان یک جریانی که میشود روی آن حساب کرد.
واژه فرقه یک مقدار مبتنی بر همان گفتمانی است که جریان بهائیت خودش ایجاد کرده، البته با کمی نگاه انتقادی. یعنی خود بهائیت ادعای دیانت کرده و برای اینکه بتواند در جوامع مختلف رشد کند و عضوگیری کند، خودش را یک دین معرفی کرده، آن هم یک دین پسینی. دینی که بعد از اسلام آمده است. درواقع آمده زوال اسلام را نشان بدهد. زمانی هم که نسبت به این فرقه انتقاد میشود، میگویند طبیعی است که شما به ما نقد داشته باشید، زیرا اساساً هر دینی نسبت به دین پسینیاش انتقاد دارد. کسانی که عنوان فرقه را به کار بردند به تعبیری روح این حرف را گویی پذیرفتند. یعنی یک چهره و وجاهت اعتقادی دیانتی را پذیرفتند، اما با نگاه انتقادی، اعتقاد دارند این یک دین اصیل نیست بلکه صرفاً یک فرقه است. درحقیقت یک جریان اعتقادی ـ انحرافی و جعلی است. در ادبیات و زبان فارسی هم واژه فرقه عموماً زمانی به کار میرود که انشعابی در یک جریان کلی اعتقادی صورت میگیرد و میگویند فرقه ایجاد شده است.
اگر ما نخواهیم وارد سیر تحول بشویم و بخواهیم از همان بستر گفتمانی شروع کنیم و به این جریان با خطکشهای علمی نگاه کنیم، فرضیههای مختلفی مطرح میشود. مثلاً یک فرضیه این است که به هرحال این یک پدیده اجتماعی است. یک فرضیه این هست که این فرقه است، یا حتی این فرضیه که سازمان بوده، یا حزب سیاسی بوده هم از دهههای قبل وجود داشته و فقط مختص دوران ما نیست. مثلاً حضرت آیتالله بروجردی(رحمهالله علیه) مرجع عالیقدر شیعه ـ که در همین اوایل قرن چهاردهم خورشیدی بودند و در مقطعی استاد امام خمینی (رحمهالله علیه) بودند ـ عنوان حزب سیاسی را مطرح کردند. حضرت امام هم همین اصطلاح حزب سیاسی را به کار میبرند. پس فرضیهای که یک حزب سیاسی بوده دارای قدمت زیادی است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📸 #عکس | شهادت کودکی در غزه بر اثر سوء تغذیه
🔹«یزن الکفارنه» کودک فلسطینی که در بیمارستان بستری بود، بر اثر سوء تغذیه در نتیجه محاصره ظالمانه دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.
🔹تاکنون ۱۶ کودک فلسطینی بر اثر سوء تغذیه در بیمارستانهای نوار غزه به شهادت رسیدند.
🔻سید علیرضا آلداود:
▫️آدم باید از غصه بمیرد
▫️کودک فلسطینی بر اثر کمبود غذا به شهادت رسید و دنیای بیرحم ساکت است...
▫️لعنت بر شیطان بزرگ آمریکا
▫️لعنت همیشگی ...
لعنت بر حامیان صهیونیست
📎 #طوفان_الاقصی
📎 #غزه
📎 #فلسطین
🚫@bahaiyat🚫