eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
D1737081T15383048(Web).mp3
1.17M
▪️حضرت خدیجه یاور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🎙حجت الاسلام علیها السلام 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل چهارم: نقدی بر عقاید بهاییت 🕸توحید در بهاییت خدای موحدان نه زاده کسی است و نه کسی را می‌زاید: «لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَد. » (توحید: ۳) در مقابل، خدای بهایی «لم یلد و لم یولد» نیز نیست. میرزا حسین علی بهاءالله در مورد شب ولادت خود می‌نویسد: فَیا حَبَّذا مِنْ هذا الفَجْرِ الَّذی فیهِ اسْتَوی جَمالُ القِدَمِ عَلی عَرْشِ اِسْمِهِ الْأَعْظَمِ العَظیمِ وَ فیهِ وُلِدَ مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ. [۱] آفرین باد بر صبحی که جمال قدم (میرزا حسین علی نوری) بر عرش اسم عظیم خود استقرار یافت و در این صبح زاده شد؛ آن که نه زاده شده است و نه می‌زاید. خدا در قرآن محمدی بی همتا و بی نظیر است: «وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحد؛ او را هیچ همتایی نباشد. » (توحید: ۴) خدای بهاییان بی نظیر هم نیست؛ زیرا خدایی است که مانند انسان‌ها به حد معین محدود می‌شود. آن هم در زندان کوچکی در عکا و به دست بندگان ظالم خود زندانی می‌شود آن گونه که در حسرت دیدار بندگان محبوب خویش به نوحه سرایی می‌پردازد: اسمع ما یوحی من شطر البلأ علی بقعه و الابتلاء من سدره القضاء انه لا اله الا انا المسجون الفرید. [۲] بشنو آنچه را وحی می‌شود از سوی بلا بر بقعه محنت و ابتلا از درخت قضا. به درستی که شأن چنین است. نیست خدایی جز من (میرزا حسین علی) که زندانی تنهاست. 📗[۱]: عبدالحمید اشراق خاوری، رساله ایام تسعه، مؤسسه ملی مطبوعات امری، ۱۳۰ بدیع، ص ۵۱. 📗[۲]: میرزا حسین علی نوری، کتاب مبین، ص ۲۸۶. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۲-۸۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
52.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅نشست ۱۳۹۰ - بررسی گفتگوی مسئول قبرستان بهائیان تهران با خانواده متوفی شعبانعلی محسنی کفشگر کلائی برای دفن وی و امتناع خانواده از دفن پدر 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️دلیل بر توحید▪️ ــــــــــــــــــــ 📜 عَنْ هِشَامِ بْنِ اَلْحَكَمِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَا اَلدَّلِيلُ عَلَى أَنَّ اَللَّهَ وَاحِدٌ؟ قَالَ: اِتِّصَالُ اَلتَّدْبِيرِ وَ تَمَامُ اَلصُّنْعِ كَمَا قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ «لَوْ كٰانَ فِيهِمٰا آلِهَةٌ إِلاَّ اَللّٰهُ لَفَسَدَتٰا» 📄 هشام بن حكم گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: دليل اينكه خداوند یگانه است، چيست‌؟ آن حضرت فرمودند:(دليل همان) متّصل بودن تدبير و كامل بودن ساخته‌هاى [او است] همان‌طورى كه خداوند فرموده است: «اگر در آسمان و زمين چند خدا بود، هردو نابود مى‌شدند» ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۲۵۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان یادمان شهدای نهرخین اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین. خدایا دوست گردان به من در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان 🚫@bahaiyat🚫
AUD-20220407-WA0012.mp3
4.07M
🔹تند‌خوانی‌ جزء یازدهم قرآن کریم 🎙با‌نوای‌‌ استاد‌ 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹ب) غيبت قائم پس از مرگ ابوالحسن على بن محمد سمرى چهارمين نايب امام محمد بن الحسن عسكرى عليه السلام، و انسداد باب نيابت خاصه بنا به نص صريح آخرين توقيع مباركه، در سال ۳۳۱ هجرى قمرى، غيبت كبراى مهدى امام اثنى عشر عليه السلام، آغاز گرديد. اعتقاد به غيبت كبراى امام با همان كيفيت جهانى، اساس انتظار ظهور منجى اسلام و بشريت در مذهب تشيع است. چنين پذيرشى، اساسى ترين منابع اصلى روايت و اصول عقايد شيعه را در قلمرو غيبت قائم عليه السلام، متوجه دو مسئله مهم يعنى: حكمت غيبت، و چگونگى طول عمر امام در طول غيبت، نموده است. كه جهت دستيابى به شناخت تفصيلى آن، لازم است به منابع مذكور در بحث شناخت قائم عليه السلام مراجعه گردد. آنچه در اين وادى، مورد نظر مؤلف مى باشد، بررسى و آشنائى با موضع آثار بهائيت در قبال پذيرش هاى مسلم شيعه و روايات متواتر شيعه مى باشد. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۰۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل چهارم: نقدی بر عقاید بهاییت 🕸توحید در بهاییت کذلک امر ربک اذ کان مسجوناً فی أخرب البلاد. [۱] چنین امر کرد پروردگارت زمانی که در بدترین شهرها زندانی بود. ان الذی خلق العالم لنفسه قد حبس فی أخرب الدیار بما اکتسبت ایدی الظالمین. [۲] به درستی که کسی که دنیا را برای خودش خلق کرد، به تحقیق در بدترین شهرها به دست ستمگران زندانی است. ان الذی خلق العالم لنفسه منعوه أن ینظر الی أحد من احبائه. [۳] همانا آن که عالم را برای خودش خلق کرد، منع شده است تا یکی از دوستداران خویش را ببیند. آیا می‌توان پذیرفت که این جملات، کلام الهی است؟ آیا خدایی چنین ذلیل که به دست بندگان خود گرفتار و زندانی می‌شود، سزاوار پرستش است؟ او در عباراتی، خود را هیکل و جمال و مهم تر از همه کینونت و ذات خدا معرفی می‌کند و دیگر مجالی برای ادعای مقام مظهریت باقی نمی گذارد. پس در کتاب مبین به صراحت می‌نویسد: قل لا یری فی هیکلی الا هیکل الله و لا فی جمالی الا جماله و لا فی کینونتی الا کینونته و لا فی ذاتی الا ذاته و لا فی حرکتی الا حرکته و لا فی سکونی الا سکونه و لا فی قلمی الا قلمه العزیز المحمود. [۴] بگو نمی بینم در هیکل خود جز هیکل خدا را و نه در جمالم جز جمال او را و نه در چگونگی‌ام جز چگونگی او را و نه در ذاتم جز ذات او را و نه در حرکتم جز حرکت او را و نه در قلمم جز قلم عزیز و ستوده شده او را. 📗[۱]: میرزا حسین علی نوری، کتاب مبین، ص ۳۴۲. 📗[۲]:همان، ص ۵۶. 📗[۳]:همان، ص ۲۳۳. 📗[۴]:آثار قلم اعلی، ج ۱، کتاب مبین، ۱۵۳ بدیع، مؤسسه معارف امری، صص ۱۳ و ۱۴. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۳-۸۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خیلی ها کپ کردن ... 🔻 ما تو گردنه ی نفس گیر یه اتفاق مهم هستیم 🎙حاج حسین 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر این تجاوز به حقوق کودک توسط مبلغین بهایی نیست پس چیست ؟ برای یک لقمه نان از گرسنگی افراد آسیب پذیر سوء استفاده کرد و دزد باور شدن به انسانیت قسم که عین بی شرافتی است 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️نظم، دلیل بر توحید▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قَالَ أَبوعَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: ...فَلَمَّا رَأَيْنَا اَلْخَلْقَ مُنْتَظِماً وَ اَلْفَلَكَ جَارِياً وَ اِخْتِلاَفَ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهَارِ وَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ دَلَّ صِحَّةُ اَلْأَمْرِ وَ اَلتَّدْبِيرِ وَ اِئْتِلاَفُ اَلْأَمْرِ عَلَى أَنَّ اَلْمُدَبِّرَ وَاحِدٌ 📄امام صادق علیه السلام فرمودند: ...از آنجايى كه ما خلق را منتظم (كه نظم و ترتيب نيكویى دارند) و فلک را در جریان و آمد و شد شب‌ و روز و آفتاب و ماه را ديديم، صحّت امر و تدبير عالم و هماهنگى و تناسب امر نشانگر اين است كه مدبّر عالم واحد است. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۲۴۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 💠«اللّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَالْعَفافِ، وَاسْتُرْنِی فِیهِ بِلِباسِ الْقُنُوعِ وَالْکَفافِ، وَاحْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَالْإِنْصافِ، وَآمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخافُ، بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخائِفِینَ» «خدایا، مرا در این ماه به پوشش و پاک‌دامنی بیارای و لباس قناعت و اندازه نگه‌داشتن در زندگی را به من بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم کن و مرا در این ماه از هرچه می‌ترسم ایمنی ده، به نگهداریت ای نگهدارنده هراسندگان» 📌خواسته‌های روز دوازدهم ماه مبارک رمضان: ۱. مزین شدن به پوشش و عفاف ۲. پوشیدن جامه قناعت و کفاف ۳. حرکت به سوی عدل و انصاف ۴. ایمن بودن از هر امر ترسناک 🧷 🧷 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹ب) غيبت قائم كتب بهائيان در قبال مسئله: غيبت قائم عليه السلام، نواب اربعه در غيبت صغرى، تحقق غيبت كبرى از سال ۳۳۱ ه. ق، امام حىّ در ايام غيبت از موضعى مشخص و روشن برخوردار است، كه لازم است ذيلًا بى هيچ دخل و تصرفى به قسمتى از تصريحات مسلم زعماى بابى و بهائى كه مبين عقايدشان است، اشاره كنيم: على محمد شيرازى در كتاب: صحيفه عدليه [۱] مى نگارد: «و بعد از آنكه اهل دين به اول سنه بلوغ رسيده، غيبت از براى حجت خود امر فرموده و خلايق را، حتم به اتباع حجت خود فرموده... » و در صفحه ۲۸ كتاب مذكور تصريح مى كند: «و امروز به اراده بقية اللَّه امام عصر عليه السلام است وجود حكما وقع عليه اسم الشي ء... » در كتاب اسرار الآثار [۲] فاضل مازندرانى از تفسير سوره كوثر على محمد شيرازى چنين مى خوانيم: «فاعرف إنّ له كان غيبتان باذن اللَّه، و قد حضر مابين طلعته خلق و لايعلم عدّتهم إلّا من شاء اللَّه و إنّ فى الغيبة الصغرى له وكلاء معتمدون و نوّاب مقرّبون و إنّ مدّتها قضت فى سبعين سنة وأربعة وعدّة أيام معدودة، و إنّ في تلك أيام نوّابه- روحى فداه- عثمان بن سعيد العمرى، و ابنه ابي جعفر محمد بن عثمان، و الشيخ المعتمد به الشيخ أبوالقاسم الحسين بن روح، ثم علي بن محمد السمري و إنّهم كانوا في غيبته الصغرى محال الأمر و مواقع النهي». پس بدان كه محققاً براى او (مهدى عليه السلام به اذن خدا دو غيبت بود و در اين غيبت‌ها گروهى مردم به حضورش بار يافتند و تعداد آنان را جز كسى كه خدا خواهد نمى داند و همانا در ايام غيبت صغرى براى او وكلائى مورد اعتماد و نوابى مقرب بودند و مدت غيبت صغرى هفتاد و چهار سال و چند روز طول كشيد و به درستى كه در اين ايام، نواب امام كه روحم فدايش باد عثمان بن سعيد عمرى و پسرش ابوجعفر محمد بن عثمان و شيخ مورد اعتماد؛ ابوالقاسم حسين بن روح و على بن محمد سمرى بودند و همانا اين اشخاص در غيبت صغراى امام، مقام امر و نهى شيعه را داشتند. ) 📗[۱]: ص ۶. 📗[۲]: ج ۲، ص ۷. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۰۱-۲۰۲ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل چهارم: نقدی بر عقاید بهاییت 🕸توحید در بهاییت میرزا در مقال دیگری، نه فقط ظاهراً که باطناً نیز خود را خدا دانسته است و می‌نویسد: یدعو ظاهری باطنی و باطنی ظاهری لیست فی الملک سوای ولکن الناس فی غفله مبین. باطنم، ظاهرم را و ظاهرم، باطنم را می‌خواند، در جهان، معبودی غیر از من نیست؛ ولی مردم در غفلت آشکارند. میرزا برای اثبات ادعای الوهیت و فرو نشاندن عطش فرعونیت، در آخرین اقدام، به پیروان خویش فرمان می‌دهد که هنگام نماز به سوی او نماز بگزارند و به این ترتیب، به طور رسمی، جسم خویش را قبله بهاییان قرار داد: و اذا اردتم الصّلوة ولوا وجوهکم شطری الاقدس المقام المقدّس الذی جعله الله مطاف الملأ الاعلی و مقبل اهل مدآئن البقآء و مصدر الامر لمن فی الارضین و السّموات ٭ و عند غروب شمس الحقیقة و التبیان المقرّ الذی قدّرناه لکم انّه لهو العزیز العلّام. [۱] و هنگامی که اراده نماز داشتید، روی خویش به سوی من آرید که پاکیزه ترین مقام مقدسی است که خدا آن را محل طواف ملا اعلی و محل اقبال شهرهای جاوید و سرآغاز کارها در آسمان و زمین قرار داده است و زمانی که خورشید حقیقت و تبیان غروب کرد، به جایگاهی که برایتان مقدّر کرده ایم (توجه کنید). به درستی که او عزتمند و بسیار داناست. قائنی، مبلّغ بهایی نیز در کتاب خود بر پایه این دستور آورده است: قبله ما اهل بهاء، روضه مبارکه در مدینه عکّا است که در وقت نماز خواندن باید رو به آن بایستیم و قلباً متوجه به جمال قدم، یعنی بهاء باشیم.... [۲] عبدالبهاء می‌گوید: ای مقبل الی الله و منقطع الی الله، مقام مظاهر قبل نبوت کبری بود و مقام حضرت اعلی (باب) الوهیت شهودی و مقام جمال اقدس (بهاءالله) احدیت ذات هویت وجودی. [۳] 📗[۱]: حسین علی نوری، کتاب اقدس، ص ۷، بند ۷. 📗[۲]: محمدعلی قائنی، درس نوزدهم از کتاب دروس الدیانه. 📗[۳]: نصرالله رستگار، تاریخ صدر الصدور، ص ۲۰۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۴-۸۵ 🚫@bahaiyat🚫
🔸سوژه جدید رسانه فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــــــت ▫️سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی در برنامه «به سوی دنیائی بهتر» از خلاقیت و استقامت بهائیان در ایران سخن گفت. ▫️خلاقیت مطرح شده در این برنامه «تشکیل شور خانوادگی» است که تشکیلات بهائیت بهائیان ایران را تشویق می‌کند با اجرای آن نسبت به برنامه‌های مختلف مخصوصاً وظائف فرقه‌ای با هم هماهنگ باشند. ▫️تشکیلات بهائی در باره پیشبرد اهداف خویش در ایران بر فعالیت‌های خانوادگی و تلاش آنها جهت نفوذ در خانواده‌های مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است. ▫️تبلیغات خانواده‌های بهائی در محله‌ها و در بین خانواده‌های مسلمانان بعنوان رفت‌ و آمدهای میان همسایه‌ها بسیار خطرناک بوده؛ از روابط صمیمانه ایجاد شده جهت نشر آموزه‌های باطل بهائیت استفاده می‌شود. ▫️این روش تأثیر بیشتری بر خانواده‌های مسلمانان خصوصاً آنهائی که اعتقادات ضعیفی دارند گذاشته از عادی‌ انگاری روابط با بهائیان آغاز و به پذیرش آموزه‌های بهائیت ختم می‌شود. ▫️این روند تا مرحله آخر آن مخفی است؛ بنابراین مقابله با این شیوه از سوی افراد و نهادهای مسئول به هوشیاری بیشتری نیاز دارد. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️هماهنگ‌ سازی نهادهای حقوق بشری علیه ایران توسط فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــت 🔹سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی سوم اسفند با انتشار فیلمی از همکاری دفتر روابط‌ عمومی بهائیان ایالات متحده با دفتر عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، خانه آزادی، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و یکی از اعضای دیوان داوری لاهه جهت تشکیل جلسه‌ای علیه ایران خبر داد. 🔸نازیلا قانع، گزارشگر ویژه حقوق بشر و پیام اخوان، عضو دیوان داوری لاهه که در این خبر به آنها اشاره شده از پیروان میرزا حسینعلی بهاء هستند. ♦️جلسه مذکور در واشنگتن‌ دی‌سی برگزار شده و تأثیر بر افراد، رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر نسبت به آنچه نقض حقوق بشر در ایران عنوان شده را دنبال می‌کند. 🔹تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در این جلسه مانند گذشته اتهامات واهی زیر را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است: 1️⃣ محدودکردن حقوق مدنی 2️⃣ ممنوعیت از تحصیل 3️⃣ مصادره دارائی‌ها 4️⃣ بازداشت، محاکمه و زندانی کردن غیرقانونی 5️⃣ تحریک به نفرت 6️⃣ اعدام‌های خودسرانه 7️⃣ استفاده از شبکه‌های مجازی و تلویزیون علیه بهائیان 🔺تشکیلات بهائی از اواخر سال ۱۴۰۲ طرحی را با هدف تشکیل پرونده‌های حقوقی متعدد علیه جمهوری اسلامی در محاکم بین‌المللی آغاز کرد که در ابتدا بهائیان ایران را تحریک به انجام اعمال خلاف قانون کرد. 🔺تشکیلات همچنین از بهائیان خواست تا می‌توانند در محاکم داخلی طرح شکایت کنند و در ادامه از طریق افراد نفوذی در نهاد حقوق بشر سازمان ملل مانند نازیلا قانع و رها بحرینی به تجمیع شکایات و اشتراک‌سازی آن با موضوعات دیگر همچون مسائل سایر فرقه‌ها و آشوبگران داخلی، بپردازند. 🔻بهائیت اکنون در ادامه طرح مذکور به برگزاری جلسات مشترک با سایر دشمنان ایران و نهادهای حقوق بشر سازمان ملل اقدام کرده تا بر اساس پرونده‌ سازی های انجام شده افراد، رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی را به واکنش علیه ایران تحریک کرده؛ باعث صدور تحریم‌ها و فشارهای بیشتری از سوی آنها علیه کشور شود. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️اولین کافر▪️ ــــــــــــــــــــ 📜سُئِلَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ عَلَیهِ السَّلامُ عَنْ أَوَّلِ مَنْ كَفَرَ وَ أَنْشَأَ الْكُفْرَ فَقَالَ عَلَیهِ السَّلامُ: إِبْلِیسُ لَعَنَهُ اللَّهُ. 📄از امیرالمؤمنین علیه السلام پرسیدند اوّلين كسى كه كفر ورزيد و آن را انشاء كرد چه كسى بود؟ حضرت فرمودند: ابليس لعنت خدا بر او باد. ــــــــــــــــــــ 📚 علل الشرایع ج ۲، ص ۵۹۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا