❣️#عاشقانه_های_شهداء
💢 وقتی به خانه می آمد، من ديگر حق نداشتم كار كنم. بچه را عوض می كرد، شير برايش درست می كرد. سفره را می انداخت و جمع می كرد، پابه پای من می نشست، لباس ها را می شست، پهن می كرد، خشک می كرد و جمع می كرد.
❤️ آن قدر محبت به پای زندگی می ريخت كه هميشه به او می گفتم: درسته كه كم می آيی خانه؛ ولی من تا محبت های تو را جمع كنم، برای يك ماه ديگر وقت دارم. نگاهم می كرد و می گفت: تو بيش تر از اين ها به گردن من حق داری.
🌷 برشی از زندگی شهیدحاج محمدابراهیم همت
📚 منبع: 365 خاطره برای 365 روز، ص 46
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #دفاع_مقدس
📎 #اربعین
📎 #امام_حسین_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
🌹 از ما نیست آن که دنیای خود را برای دینش...
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_رضا
📎 #شهادت_امام_رضا
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 بودن یا نبودن، مسئله این بود...
💠 در ابتدای زندگی، بودن یا نبودن، مهمترین مسئله زندگی دختر و پسری بود که زندگی مشترک را با هم آغاز کردند؛ چراکه در ابتدا، تمام حرف و دغدغه شان این بود که آیا تا آخر با من خواهی ماند؟ اما الآن، مهمترین دغدغه شان رسیدن به انتهای مسیر خوشبختی است؛ مهم، انتخاب راه درست برای سعادت دنیا و آخرت است؛ مهم، بودن یا نبودن نیست، مهم، چگونه بودن است.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #مشاوره
📎 #خانواده
📎 #همسرداری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢 سیره سیاسی امام رضا علیه السلام در دوران خفقان هارون
🎤 مقام معظم رهبری، مد ظلهالعالی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_رضا
📎 #سیره_سیاسی
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
❣️#عاشقانه_های_شهداء
💢 دفتری که قرار گذاشته بودیم اشکالاتِ هم را در آن بنویسیم، تقریبا همیشه با ایرادات من پُر می شد. حمید می گفت: تو به من بی توجهی! چرا اشکالات مرا نمی نویسی؟
❤️ گوشه چشمی نگاهش کردم و گفتم تو فقط یک اشکال داری! دست هایت خیلی بلند است. تقریبا غیراستاندارد است. من هر چه برایت می دوزم، آستین هایش کوتاه می آید. حمید مثل همیشه خندید. برایم جالب بود و لذت بخش که او به ریزترین کارهای من مثل لباس پوشیدن، غذا خوردن، کتاب خواندن و ... دقت می کرد.
🌷 برشی از زندگی شهید حمید باکری
📚 منبع: 365 خاطره برای 365 روز، ص 36
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #دفاع_مقدس
📎 #اربعین
📎 #امام_حسین_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠 فرصت رو از دست نده
💢 کسی که از فرصتها استفاده میکنه، تو هستی. اگه فرصتها از دست برن، کسی که غصه میخوره خود تو هستی. کسی که میتونه شرایط رو به نفع خودش تغییر بده، بازم تو هستی.
🔸 زندگی بعضیها با اگر شروع میشه و با ای کاش و افسوس تموم میشه. وقتی فرصتی پیش نیومده با خودش میگه: اگر این فرصت پیش بیاد، این کار انجام میدم، اگر شرایط خوب پیش بره، دیگه میتونم موفق بشم. اما وقتی فرصتها میرسن، انگار نه انگار که منتظر این موقعیت بود. بعدش هم خیلی زود دیر میشه.
وقتی فرصتها از دست میره، با خودش میگه ای کاش از فرصتها استفاده میکردم. ای کاش...
اگر زمان به عقب برمیگشت، با فلانی رفاقت نمیکردم. اون حرف رو نمیزدم. اونکار رو نمیکردم.
🔸 چرا بعضی ها با اینکه منتظر فرصتها هستن ولی وقتی فرصتها میرسن نمیتونن استفاده کنن؟
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #مشاوره
📎 #همسرداری
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #پست_ویژه
🌹 دروغ نگو...
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_رضا
📎 #شهادت_امام_رضا
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
📎 #پیامبر_اکرم
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
▪️ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
🎤 حاج سید مهدی میرداماد
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_عسکری
📎 #امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
🌹 ضامن چشمان آهو به دادم میرسی؟...
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢 پادکست چرا به امام رضا علیه السلام رئوف گفته می شود؟
🎤 استاد عالی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 تفاهم یعنی چه؟
✔️ تاء تفاهم یعنی «تحمل تفاوت ها»: یعنی زن و شوهر با وجود اختلاف سلیقه ها، یکدیگر را تحمل کنند.
✔️ فاء تفاهم یعنی «فهم یکدیگر»: یعنی زن و شوهر سعی کنند یکدیگر را به درستی درک کنند و بفهمند.
✔️ الف تفاهم یعنی «آزادی بیان و آزادی عمل»: یعنی زن و شوهر به راحتی حرف خود را به زبان بیاورند و خود واقعی شان باشند.
✔️ هاء تفاهم یعنی «هدف مشترک»: یعنی زن و شوهر تا آخر زندگی با یکدیگر هم هدف باشند.
✔️ میم تفاهم یعنی «محبت کردن»: یعنی زن و شوهر در همه جا و همه حال محبت به یکدیگر را ترک نکنند.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #مشاوره
📎 #ازدواج
📎 #همسرداری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #پادکست
💢 با این روش شخص رو بشناس
🎙 استاد مسعود عالی
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #پادکست
💢 دو عمل بی زحمت با اجر زیاد
🎙 آیت الله مجتهدی تهرانی رحمه الله علیه
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #پادکست
💢 روایتی شنیدنی از امام رضا علیه السلام
🎙 استاد مسعود عالی
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امام_رضا_علیه_السلام
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اقتضائات نوجوانی
🕗 نوجوان ساعت های زیادی را با همسالانش سپری می کند.
📩 درک درست از نوجوان مساوی است با رفتار مناسب.
🎬 کلیپ بالا به شما کمک کرده تا رفتاری مناسب با نوجوانتان داشته باشید👆👆
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #مهارت_فردی
📎 #نوجوان
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #پادکست
💢 ماجرای عجیب گروهی از مؤمنانی روز قیامت!
🎙 استاد پناهیان
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢 شیعه واقعی در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #شهادت_امام_عسکری
📎 #امام_حسن_عسکری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.07.10
کاری از گروه رصد
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
♨️ بروزترین کانال #رصد ایران
🆔 @andisheyehbartar_ir 👈
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ عدالت و حکمت الهی در رابطه با انسانهای ناقص الخلقه چگونه توجیه میشود؟
🔰با توجه به اينکه خداوند كمال مطلق و غنی مطلق است و هيچ نقصی ندارد، میفهميم كه خداوند عادل بوده ، چرا كه سرچشمه ظلم، جهل يا نياز است كه اين دو نقص می باشد كه در خدا تصوّر ندارد. وقتی يقين داريم خدا عادل و مهربان است، در میيابيم که آنچه از تفاوتها در خلقت مشاهده میشود، از ناحيه خدا نيست، يعنی اينگونه نيست كه خدا آدم فلج را در حالیكه امكان و قابليت صحيح بودن را داشته، از روی ظلم و بیمهری فلج آفريده باشد.
✅ بدون شک فلج بودن او عامل ديگری دارد، و آن خصوصيت مربوط به جهان ماده و عالم طبيعت است. جهانی كه در آن زندگی میكنيم، جهان ماده است، يعنی هر چيزی در شرايط خاص و با علل و اسباب خاص خود به وجود میآيد و تدريجاً كامل میگردد. اگر شرايط و حدود آن مراعات نشود، موجودی ناقص و بیفايده و زيانبار به دست میآيد.
🔶 ميوه درخت زمانی به صورت كامل به دست میآيد كه باغبان آن را به موقع آب و كود دهد و به كليه اصول رشد آن توجه داشته باشد. زيرا در جهان مادی اين طور نيست كه در هر شرايطی موجودات سالم و كامل به وجود بیاید. پس برای به دست آوردن ميوه سالم و كامل، باغبان بايد آن چه را در پرورش و تكامل آن لازم است، مراعات كند.
✳️ همین مطلب در مورد نوزاد انسان نیز صادق است. پدر و مادر، آن چه را در پرورش و تكامل یک جنین لازم و مفيد است، باید بدانند و آنها را مراعات كنند. ما هستيم كه در بسياری از موارد، در اثر مراعات نكردن شرايط مختلف از جمله زناشويی و بهداشت، كودكان ناسالم به وجود میآوريم.
👈 پس در اين گونه موارد نبايد دستگاه آفرينش را مقصر بدانيم، زيرا خداوند برای تكامل هر موجودی شرايط خاصی قرار داده است كه اگر مراعات شوند، چيزی ناقص به وجود نخواهد آمد. به عبارت ديگر: سالم و ناقص به دنيا آمدن، علل و اسباب مادی خاص خود را دارد.
✳️ بنابراين هر نوع نقصی كه در موجودات جهان وجود دارد، از ناحيه موجودات است، نه خداوند. فيض از طرف خداوند تمام می باشد، اگر نقصی است، از طرف دريافت كننده فيض می باشد. هنگامیكه علت و اسباب و شرايط به وجود آمدن نوزاد ناقص باشد، يا از نظر ژنتيكی خون زن و مرد به هم نخورد، نوزاد ناقص به دنيا میآيد.
💠 حال درست است که نوزاد ناقص الخلقه به خاطر شرايط پدر و مادر يا محيط و... به دنيا آمده، اما از طرفی خداوند نسبت به معلولان ملاحظاتی نموده كه لطف بزرگی است، از جمله اين كه تكاليف شرعی آنان را آسان گرفته، پاداش عبادت آنان را بزرگتر قرار داده، اداره زندگی آنان را بر عهده حكومت اسلامی گذاشته است.
_______________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/122561
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔷 وقتی فرشتگان، جای معصومین را میگیرند!
🔺 نیروی «فرشتگان» و توسل به آنها برای دستیابی به آرزوها وآمال دستآویز جدیدی برای مروجین قانون جذب شده است.
🔻 پیش از این، بیشتر جریانهای اشاعهدهنده قانون جذب با توصیههایی چون تمرکز بر نیروی درون، انرژی کائنات و قدرت برتر، مراقبه، ریکی و اعتقاد به کارما و مواردی از این دست شناخته شده و فعال بودند، اما به تازگی این جریان برای عقب نماندن از دیگران و حفظ هواداران خود، به این موضوع مبهم پرداختهاند.
🌐 ادامه مطلب را در این لینک می توانید مطالعه کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/35385
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #عرفانهای_کاذب
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔹 احمدالحسن استاد تناقض گویی
🔺 احمد بصری پس از اینکه تحصیلات خود را در دانشگاه با رشته مهندسی ساختمان میگذراند به حوزه شهید صدر در نجف رفته و در آنجا مشغول تحصیل علوم حوزوی میشود.
🔻 اما از آنجا که دروغگو فراموشکار است، احمدبصری در جایی دیگر منکر تحصیل در حوزه و نزد علمای شیعه میشود و میگوید وی مستقیما از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) علمش را گرفته است!
📚 پاسخهای روشنگرانه، احمدالحسن، بیتا، بیجا، ج1، ص 43 و 51
🌐 ادامه مطلب را در این لینک می توانید مطالعه کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/35347
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #عرفانهای_کاذب
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔹 دزدی دراویش صوفی در روز روشن!
🔺 در ماجرای شهادت نوجوان ایذهای وقتی دراویش گنابادی با موجی از احساسات، نسبت به این فداکاری علی لندی در بین مردم و در شبکههای اجتماعی روبرو شدند، درصدد برآمدند با دزدی آشکار، علی لندی را پرورش یافته مکتب درویشی معرفی کنند و بدینجهت بر اعتبار خود بیفزایند.
🔻 درحالیکه اولاً این عمل دراویش گنابادی در منسوب کردن شهید علی لندی و خانواده شریف او به درویشی و مکتب پوشالی تصوف، توهین و بیاحترامی بزرگی نسبت به این شهید عزیز و خانواده وی است.
🔻 ثانیاً خانواده شهید علی لندی هرگونه ارتباط این شهید عزیز و خانواده او و عموهایش را با فرقه دارویش گنابادی و دیگر فرقههای درویشی را بهشدت تکذیب و از آنها ابراز برائت جسته و شهید خود را پرورش یافته مکتب اسلام راستین که همان مکتب اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است معرفی کردند.
🌐 ادامه مطلب را در این لینک می توانید مطالعه کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/35401
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #تصوف
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
📆 تقویم روز
📌 یک شنبه؛
☀️ 11 مهر 1400
🌙 26 صفر ۱۴۴۳ قمری
🎄 3 اکتبر ۲۰۲۱ میلادی
✨ مناسبت روز:
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #تقویم
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org