eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب 👇 ✅🌴خوش‌لفظ:  فقط یک نکته بگویم؛ ببخشید من بسیجی آقای متوسّلیان بودم در دلی و درگیری‌های اوّل جنگ، فقط میدانم اگر الان جاویدالاثر آقای متوسّلیان اینجا بودند، یک نکته میگفتند: ♦️اینکه آقا! شما خیلی دارید درد میکشید، زجر میکشید؛ به هر حال این بحث اختلاسها و حقوقهای نجومی را میگویید، اینها گوش نمیدهند. یک چیزی بگویید که ما آرام بشویم؛ ما همچنان فدائی شما هستیم؛ دوست داریم -مثل همین که آقای متوسّلیان (اگر بود میگفت)- شما بیشتر از این درد نکشید و این همه آزار نبینید؛ واقعاً گوش (نمیکنند)، نمیدانم؛ ♦️یعنی ما حاضریم فدائی بشویم و به‌هرحال بیفتیم جلو. یک نکته که آراممان کند (بگویید).  رهبر انقلاب : آرام باشید. این چیزهایی که شما می‌بینید، اینها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قلّه است؛ هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما میخواهیم برویم به قلّه‌ی توچال یا قلّه‌ی دماوند، در راه چاله نباشد، ♦️ سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر میشود؟ امّا داریم میرویم، داریم میرویم، عمده این است. اصلاً نگران نباشید؛ این حوادث وجود دارد؛ اگر این حوادث نبود باید تعجّب میکردید. حالا به‌مناسبت حضور آقایان، من در این جلسه خیلی بنا ندارم حرف بزنم، بنا دارم حرف بشنوم، امّا حالا شما ما را به حرف گرفتید و..... این سخنان رهبری مربوط به سال ۱۳۹۵ است کلیپ کامل ومتن کامل صحبت‌های رهبری را می‌توانید در سایت خامنه ای دات آی آر ، و مشاهده کلیپ کامل را در آپارات در دسترس داشته باشید .👇 https://www.aparat.com/v/Nzs1p/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE_%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%A7%D9%82%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%B4_%D9%84%D9%81%D8%B8_%DA%A9%D9%87_%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D9%86?amp ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در آیه الکرسی میخوانیم : فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤمِن بِاللّهِ پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد... چرا ایمان بالله و کفر به طاغوت با هم امده است؟
علیکم‌السلام توحید، یعنی حاکمیت ارزش‌های الهی بر جامعه و نفی حکومت‌های طاغوتی است؛ بدین معنا که یک روی سکه توحید، اطاعت از خداوند، و روی دیگرش، نفی بندگی و عدم اطاعت از سیستم غیرتوحیدی و نپذیرفتن ولایت طواغیت است. مبارزه با طاغوت، فلسفه بعثت انبیاء الهی به ویژه رسول خاتم (صلی الله علیه و آله) و راز مجاهدت و شهادت اوصیاء ایشان است. از اين جهت شيعيان از اقدام ائمه اطهار (علیهم السلام) به ویژه امام حسين (علیه السلام) در بيعت نکردن با يزيد، درس نفی حاکميت طاغوت و مبارزه با حکام جور را فرا گرفته‌اند. طرد طاغوتها و خدا نمایان، به دلیل شدتِ اثری که بر سرنوشت انسان‌ها می‌گذارد، اصلی‌ترین ملاک قوت و ضعف دینداری محسوب می‌شود. آیه ۴۱ سوره قصص از ائمه‌ای می‌گوید که «یَدْعُونَ اِلی النّار» هستند و آیه ۲۸ سوره ابراهیم از "کسانی که نعمت پروردگار را به کفر تبدیل کردند و قوم خویش را به سرای هلاکت (جهنم) حلول دادند" خبر می‌دهد. طاغوت از ریشه «طغی» به معناى سرکشى و شکستن حدود الهی است و در مقابل آن، کفر ورزیدن به طاغوت و ایمان به خدای یکتا «عروه الوثقی» و ریسمان محکم الهی می‌باشد؛ چنان که شهید مطهری از (یکفر بالطاغوت) تعبیر به کفر مقدس می‌کرد و بر اساس ذکر شریف (لااله الا الله) کافرشدن به طاغوت، زمینه تمسک به عروة الوثقی ذکر شده است. کسی که می خواهد به «الله» برسد باید در ابتدا «الا الله» یعنی هر چه غیر خدا است را از کشور جان و اندیشه‌اش پاک کند و این امر ممکن نمی‌شود، مگر اینکه نسبت به هر چه غیر خدا است دافعه داشته باشد. خداوند در قرآن به تصریح می‌فرماید: «ولَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» ﺑﺮﺍی ﻫﺮ ملتی، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮی ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﮕﻮﻳﺪ: «ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻨﺪگی ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﺩﻭﺭی ﻛﻨﻴﺪ.»(نحل/۳۶) جامعه توحیدی تنها با شناخت و معرفت به خدا و توجه به بدی‌ و خوبی و انتخاب خوبی‌ها شکل می‌گیرد و در گام بعد، شیرازه کتاب تمدن اسلامی، توحید و مخالفت فکری و عملی با شرک، کفر و همه بدی‌هاست؛ از این‌رو تمدن سازی نیازمند پشتوانه‌ای نظری و دینی است و تحت سلطه و حاکمیت طاغوت امکان پذیر نیست. 🖋سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 مقبره‌ای در پارک: کار فرهنگی یا بدِ فرهنگی ✍سال‌ها پیش پارک فدک نارمک آبشار مرکزی بسیار زیبایی داشت. عصر‌های گرم تابستان بچه‌ها گرداگردش دوچرخه‌بازی می‌کردند و آبشار، خنکای لطیف و فرح‌بخشش را به نسیم می‌بخشید تا برساند به حوالی تن‌های تشنه‌شان. پیرمردها و پیرزن‌ها اطراف میدان می‌نشستند و خیره به فرازوفرود قطرات نرم آب، بر موج خاطرات خود، دمی روحشان را پرواز می‌دادند تا گذشته. ✍اما چند سالی‌ست زنان و مردانی که آمده بودند تا در حوالی آبشار دمی بیاسایند حالا با مقبره شهدای گمنام مواجه‌اند. آبشار را کندند و به‌جایش چند قبر گذاشتند که چنگ به دل آدم می‌زند و موج غم و خاطره‌ی جنگ و استرس‌ها و رنج‌هایش را مثل سیلی توی صورت آدم می‌کوبد. خوب است؟ لابد به نظر عده‌‌ای خوب است و باعث غنای فرهنگی! می‌شود. اما متاسفانه هیچ‌کس از مردم نارمک، از پیرمردها و پیرزن‌ها و بچه‌های پارک نظرسنجی نکرد که آیا انتخاب‌شان همین است؟ آیا این‌طور خوشحال‌ترند؟ آیا دوست دارند درست وسط آبشارشان قبرستان درست شود یا نه. ✍اینکه وسط پارک، وسط کوهستان، وسط دانشگاه، وسط هر‌جایی که بشود قبر درست کنیم، به اعتقاد من نه‌تنها کار فرهنگی نیست بلکه کار بدفرهنگی و تخریب هویت مکان‌های اجتماعی‌‌ است. فرقی نمی‌کند مقبره هوشنگ ابتهاج را به پارک محتشم رشت ببریم، یا اندوه چند جوان شهید گمنام را به‌جای نشاط یک آبشار بنشانیم. این عمل کج‌فهمی، بدسلیقگی و تخریب بی‌دلیل اندک نشاط اجتماعی است. این کار به قهقرا بردن احترام به مقام شهید، شاعر یا هنرمند است. ✍این عمل غیرحرفه‌ای و مخالف با نظم زندگی شهری است. حتی در دور‌افتاده‌ترین روستاها و دورترین زمان‌ها هم انسان به عقلش می‌رسید که عزیزانش را در باغچه خانه دفن نکند. کارکرد آرامستان روشن و مشخص است؛ به همان اندازه که کارکرد بیمارستان و شهربازی مشخص است و به همان اندازه که هیچ‌کس توی قورمه‌سبزی ماست نمی‌ریزد، فقط به این دلیل که ماست کلسیم دارد. و هیچ‌کس با ریتم یک دعای معنوی نمی‌تواند ورزش کند (و نباید ورزش کند) و هیچ‌کس وسط عروسی یاد مادربزرگ مرحومش نمی‌افتد و زارزار نمی‌گرید؛ به تمام این دلایل نباید هر جا که عشقمان کشید مقبره بسازیم. ✍این امر حتی حرمت شخصیت متوفی را خدشه‌دار می‌کند. از قدیم زیارت اهل قبور آداب و مراسم، لباس و حال و هوا و نیاز خاص خودش را داشته است. اما ظاهراً افراد مسئول تشخیص داده‌اند که زیارت اهل قبور را هم چون سایر مسائل به صلاح‌دید خود به مردم تحمیل و تکلیف کنند و اصل اختیار و تمایل و نیاز به رفتن به چنین فضاهای معنوی را به‌کل غیر لازم می‌دانند. کوثرشیخ نجدی 👆👆👆
تدفین شهدا را در مکان هایی می توان موجب هتک حرمت دانست که عموم مردم، آن را توهین ارزیابی نمایند که این موضوع بر حسب زمان ها و مکان های مختلف، تغییر پذیر می باشد و تعیین مکان دفن شهدایی که گمنام بوده و طبیعتا خانواده آنان شناسایی نشده اند، بر عهده حکومت اسلامی است. در ارتباط با دفن در مساجد، میان اندیشمندان اسلامی اختلاف نظر است، اما در سایر مکان های عمومی، در صورت مختل ننمودن استفاده های اولیه و مشروع از آنها و با اجازه از متولیان و یا موافقت حاکم شرع (حکومت اسلامی)، دفن شهدای گمنام منعی نخواهد داشت، هرچند بهتر است به شیوه ای عمل شود که نارضایتی اهالی و ساکنان محل دفن نیز مد نظر باشد، اما از لحاظ شرعی، به جلب رضایت تمام آنان نیازی نیست  از طرفی، مشاهده می نماییم که در سراسر جهان، مدیران و متولیان اماکن عمومی متعلق به مردم، اقدام به ایجاد بناها و تأسیساتی می نمایند که به نوعی با فرهنگ جامعه آنان همخوانی دارد و چنین موضوعی به خودی خود، هیچ ایراد قانونی و عرفی ندارد و در حیطه صلاحیت متولیان ارزیابی می شود. نصب نمادهای مختلفی، همچون تابلوهای هنری، بناهای یادبود و حتی مجسمه سربازان گمنام، گواهی بر این مطلب است. حال، اگر برخی افراد با دفن شهدای گمنام در اماکن عمومی مخالفت نموده و دلیل آن را تعارض با حقوق عمومی اعلام نمایند، به نظر می رسد که چنین مخالفتی بیش از آن که جنبه قانونی و شرعی داشته باشد؛ زاییده انگیزه های دیگری است که ارتباطی با پرسش شما نخواهد داشت. براین اساس، متولیان مکان های عمومی در همان حدی که عرفا مجازند بناها و نمادهای مختلفی را در مکان های عمومی تحت مدیریت خود به وجود آورند، خواهند توانست با دفن شهدای گمنام نیز موافقت نمایند، البته با توجه به این مهم که این موضوع، نباید موجب ایجاد محدودیت در استفاده های اولیه معمول و مشروع از آن مکان عمومی شود و باید در نظر داشت که حتی در صورت عدم اجازه متولیان نیز، با استفاده از حکم حکومتی‌می توان رأسا اقدام به چنین امری نمود. 🖋سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام واحترام عزیزان دقت داشته باشید هرکسی درلباس پیامبرصلی الله علیه وآله آمد(چه روحانی باشد وچه خودش را جای روحانیت بزند) وبرخلاف دین صحبت کرد بدانید یا در مورد ان مسئله جاهل است ویا عامدانه ضربه به اسلام میزندویا از طرف دشمن است. ✅اولا آقایانی که مسئول امربمعروف اندمثل فلان مسئول امربمعروف، حق قانوگذاری ندارند وکسانی هم مثل آقای پناهیان فقط منبری هستند وموعظه میکنند وما استفاده میکنیم از فرمایش آنها ولی در حد خودش یعنی این آقایان مرجع تقلید به حساب نمی آیند ونظرشان برای خودشان میباشد. ✅دوما این کذب است که وقتی عده ای کشف حجاب میکنن بگیم همه ی مردم بیحجابن وسر بیحجابی با دولت دعوا میکنن !!! ✅ سوماحرف عحیب تر اینکه شبهه افکن ادعا دارد اول مردم قانون حجاب را باید اول قبول کنن سپس ما امربمعروف کنیم!!!اگر اینطوره پس برای سایرقانونها هم همین مطلب را اجرا کن وبگو مردم باید قبول کنن!!!واصح است که این هم از بی اطلاعی این شخص است که نمیداند حجاب جزو ضروریات وجزو لاینفک دین است وتمام فقهادین و مراجع روی این مطلب تاکید دارند و بیحجابی یک گناه ومنکر علنی است که مفاسد بیشماری در جامعه دارد وبرهیچ عاقلی پوشیده نیست. ✅دروغ سوم شبهه افکن،اکثرا علت بیحجابها را اعتراض به رفتار اقتصادی دولت میداننددرحالی که اکثرا اینها مربوط به نفوذ فرهنگ غرب ونفوذ تفکر غلط غرب وایجادشبهات از جهات مختلف به کشور است. ✅دروغ بزرگتر اینکه گفتن اکثریت مردم قانون حجاب را قبول نکردند خب یا باید علم غیب داشته باشی ویا ملیونها آدم و امار گرفته باشی که در هرصورت دروغ گفته ای....حالا بیا درمورد سایر گناهان علنی هم ادعا کن که مردم نپذیرفتن!!!!وبرای اونا بستر سازی کن!!!! ✅مطلبی که آقای پناهیان گفتند دقیقا برخلاف نظرات مراجع دینی است وکسی از مراجع همچین حرفی نگفته زیرا اگر بجای جلوگیری از ناهنجاریها بیحجابی،بیایم فقط به فرهنگسازی روی بیاوریم قطعا راه را برای دشمن باز کرده ایم زیرا دشمن با پول ووعده وتیلبغات درحال عادی سازی بیحجابی است وخیلی از کشف حجابها را خود دشمن از داخل ماموریت میدهد وطولی نخواهد کشید که وقتی ما سرگرم فرهنگسازی هستیم،او هم فرهنگسازی غربی را رواج داده وتا به خودمان بیاییم میبینیم کار از کار گذشته است ✅بنابراین علاوه بر فرهنگسازی عمومی باید همزمان با هنجارشکنان برخورد و با بدحجابی تذکر داد وبدانیم ،بیحجابی دردی در جامعه ایجاد میکند که هیچ مبلغی آن را جبران نخواهد کرد. ✅در آخر برخی نادانها در لباس اسلام ضربه ای به مراتب بیشتر از منافقان به اسلام زده اند اینکه شبهه افکن سیاه نمائی کرد وگفت مردم از امربه معروف زده شده اند مردم عصبانی اند و اینکارا اسلام طالبانی است!!نشان از همین مطلب است. سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علی میگن که فقراز در بیاد تو ایمان از پنجره میره بیرون،امیدوارم این حرف مولا رو قبول داشته باشین،تو جامعه ای که بی عدالتی و دزدی و فقر بیداد میکنه دیگه ایمانی باقی نمیمونه
هدایت شده از چشم من و امر ولی
پاسخ چنین حدیثی را در جستجوهایمان نیافتیم اما احادیثی قریب به این مضمون مثل «كاد الفقر یكون كفرا » امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل كرده اند و نظائر آن نشانگر این است كه فقر اقتصادی می تواند از عوامل مؤثر در ضیعف شدن ایمان انسان تلقی شود به عبارتی در بی ایمانی او بی تأثیر نباشد، در آیات قرآن (بطور نمونه بقره /155) نیز اشاره شده كه خداوند صبر و ایمان انسان را بواسطه نقص در اموال می آزماید و در پایان آیه به صابران در برابر فقر و سایر مصائب بشارت می دهد. لذا گرچه فقر از عوامل سستی ایمان محسوب می شود اما نقش صبر در این راستا حفظ ایمان انسان در موقع سختی ها و ابتلائات است بنابراین الزاماً هر كس فقیر شود ایمانش را از دست نمی دهد مگر انسانهایی كه صبر و استقامتشان در برابر مشكلات كم باشد. و البته اجر صابران بی حساب است. موفق باشید. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا دعاکنیم وقتی خداو ائمه خودشون همه چیز را می دانند ...
در روایات ما آمده است که خداوند می‌پسندد که "یبث الیه الحوائج" یعنی حوائج و سفره‌ی دل پیش خدا باز شود. از بحث دعا خدا می‌خواهد که ما ارتباطمان با حق شکل بگیرد و ما با حق مرتبط بشویم. این را خدا می‌خواهد. اجتماع در دعا خیلی خوب است. به خصوص وقتی که خانم ها و بچه‌ها در جمع باشد. باز این در روایات ما آمده است که امام صادق می‌فرمایند: کان ابی علیه السلام اذا حزنه امر جمع النساء و الصبیان ثم دعا و امن. وقتی که پدرم کار مهمی داشت و می‌خواست دعا بکند زن‌ها و بچه‌ها را جمع می‌کرد و آن‌ها آمین می‌گفتند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وعرض ادب خدمت شما کاربر محترم 👇 این سخنان آقای سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران مربوط به آبان ۱۴۰۰ می باشد . احمد خاتمی :من از زبان شما مردم صمیمانه از فعالیت میدانی مسئولان تشکر می کنم . ♦️خاتمی با بیان اینکه من از زبان شما مردم از حضور میدانی مسئولان صمیمانه تشکر می‌کنم، تصریح کرد: با این حال یک تقاضا از مسئولان داریم و آن این است که مردم از این گرانی‌های افسارگسیخته و لحظه به لحظه، بینی‌ و بین‌الله در رنج هستند، به داد برسید. ♦️ دغدغه دارید، می‌دانم. می‌دانیم مشکلات چندساله، یکشبه حل نمی‌شود ولی تقاضا می‌کنم سرعت حرکتتان را بیشتر کنید تا این مردم خوب بیشتر از این در رنج نباشند متن کامل خطبه های نمازجمعه را در سایت خبری زیر مطالعه فرمایید.👇 https://mobin24.ir/2021/11/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%85/ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin