eitaa logo
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
272 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1 ویدیو
24 فایل
کانال زندگینامه و آثار مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی، و سخنرانی‌ها و آثار فرزندشان: حاج‌آقا اسماعیل داستانی بنیسی کانال‌ سخنرانی‌ها و کلیپ‌هایم: @benisi. کانال دیگرم: @ghatreghatre. وبگاه بنیسی‌ها: benisiha.ir. صفحۀ شخصی‌‌ام: @dooste_ketaab.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 چون پرده ز رخ بگیری ای یار! 🔶 هر شیعه شود ز عشقْ سرشار 📖 امید آینده، ص ۱۲۴. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، ، ، ، @benisiha_ir
🔴 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ در کتاب «پند پیران بر پوران» (پندنامۀ ایشان به فرزندشان): 🌷 ! صاحب‌پیشه باش و به دست دیگران چشم ندوز. (پیشه: کار، هنر.) 💻 مشاهدۀ مطالب دیگر این کتاب: http://benisiha.ir/235/ ، ، ، @benisiha_ir
🔴 (به گزینش حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی) 🌹یاد رُخسار تو را در دل، نهان داریم ما 🌹در دل دوزخ، بهشت جاودان داریم ما! 📝 از: . 💻 مشاهدۀ ابیات زیبای دیگر: http://benisiha.ir/14/ ، ، ، @benisiha_ir
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 دیدار رُخَت امید جانم 🔶 مانند «اَسَد» بوَد چه‌بسیار! (مقصود از «اَسَد»، «اسدالله» است که نام شاعر می‌باشد.) 📖 امید آینده، ص ۱۲۴. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، @benisiha_ir
🔴 یک پرسش مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ در کتاب «یکصد سؤال» از خوانندگان برای برانگیختن اندیشۀ آنان: ❓كدام حواسّ انسان، حواسّ ظاهری‌ هستند و کدام، حواسّ باطنی؟: سَمع و بَصَر است و شَمّ و ذوْق است و تماس مجموع حواس ظاهر اى مُعجِز ناس! بس مشتركه، تخليه و فِكرَت و وَهم با حافظه دان تو پنج باطن ز حواس ، @benisiha_ir
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 من فِدای تو گردم ای دلبر! 🔶 که تویی از سُلالۀ حیدر (سلاله: نسل.) 📖 امید آینده، ص ۱۲۶. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، @benisiha_ir
🔴 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ در کتاب «حرف‌های طِلایی» (پندنامۀ ایشان به دخترشان): 🌷! در غُرفه و بالاخانه ننشین. (غرفه: بالاخانه، بام، اتاق نمایشگاه که در آن، کالا عرضه می‌شود. بالاخانه: اتاق طبقات بالا که در معرض دید دیگران است.) 💻 مشاهدۀ مطالب دیگر این کتاب: http://benisiha.ir/149/ @benisiha_ir
🔴 🖊 حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی: 💠 🔸مرحوم پدرم، حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی، ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ به دیدن یکی از پامِنبری‌های خود رفتند؛ چون او تازه از سفر عتبات عالیات برگشته بود. بنده هم با ایشان رفتم. 🔹پدرم به او فرمودند: «قدر مادرت را بِدان؛ چون اگر به پدرت خیانت کرده [و تو را از راه حرام باردار شده] بود، به زیارت امام حسین ـ علیه السّلام. ـ موفّق نمی‌شدی.» 💻 مشاهدۀ خاطرات دیگر: http://benisiha.ir/384/ (علیه السّلام)، ، @benisiha_ir
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 مهدیا! ما منتظِر، تو منتظَر 🔶 کی کنی بر شیعیان خودْ نظر؟ 📖 امید آینده، ص ۱۲۸. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، @benisiha_ir
🔴 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ در کتاب «پند پیران بر پوران» (پندنامۀ ایشان به فرزندشان): 🌷 ! به دوستان پُرتوقّع اعتماد نکن. 💻 مشاهدۀ مطالب دیگر این کتاب: http://benisiha.ir/235/ ، ، @benisiha_ir
🔴 (به گزینش حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی) 🌹یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد 🌹یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند! 📝 از: . 💻 مشاهدۀ ابیات زیبای دیگر: http://benisiha.ir/14/ ، ، @benisiha_ir
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 بیا ای چشم‌هایت چشمۀ نور! 🔶 تو را بینیم گر، گردیم مسرور (مسرور: شاد.) 📖 امید آینده، ص ۱۳۰. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، ، @benisiha_ir
🔴 ی مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ به ، قسمت ۶۸ : 🔸... وقتى پهلوان‌‏صَفدَر نزديک من رسيد، خواستم به احترامش از جا بلند شوم؛ ولى ديدم همه‌‏جاى بدنم زخمى و خرد و خمير شده است [و] نمی‌‏توانم از جايم بلند شوم. 🔸پهلوان‌‏صفدر همین‌كه مرا ديد، چندين بار پشت‌‏سر هم گفت: «اللّه اكبر! اللّه اكبر! خدا ریشه‌هايشان را بكَند! چه‌كار كردند؟»؛ سپس به زن‌‏هايى كه دوْر مرا گرفته بودند، گفت: «يا اللّه! بلند شويد؛ كنار برويد؛ ببينم چه‌كار می‌‏توانم بكنم؟» او يک دست خود را زير سر من و دست ديگرش را بر كمرم گرفت، «يا على» گفته، مرا بر دوش خود انداخت [و] به طرف مسجد روانه شد. 🔸می‌‏خواستم بگويم: «پهلوان! مرا با اين وضع به مسجد نبر؛ اگر مادرم مرا با اين وضع ببيند، خيلى ناراحت می‌‏شود و دوباره مریضی‌‏اش شدّت پيدا می‌‏كند.»؛ ولى قدرت حرف‌‏زدن نداشتم؛ می‌‏ترسيدم كه بيهوش بشوم. 🔸وقتى پهلوان‌‏صفدر مرا در دوش خود به طرف مسجد می‌‏برد، مردم دِهِمان یکی‌‏يكى دوتادوتا دوْر ما جمع شده و پشت‌‏سر پهلوان‌‏صفدر دسته‌جمعى می‌آمدند تا اين كه به مسجد رسيديم. عدّۀ زيادى هم آن‌‏جا بودند. ... 📖 شیرخدای آذربایجان، ص ۸۱. @benisiha_ir
🔴 (به گزینش حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی) 🌹یا رب! این بانگ خوش از حنجرۀ شرقیِ کیست؟ 🌹چه کسی پشتِ درِ بسته، مرا می‌خوانَد؟ 📝 از: . 💻 مشاهدۀ ابیات زیبای دیگر: http://benisiha.ir/14/ (علیه السّلام)، (علیهم السّلام) @benisiha_ir
🔴 🔹از صبح دارد برف می‌بارد. به تعبیر آقای علیرضا بدیع: زمین، عروس شد و آسمان به حرف آمد چه شادباشی از این خوب‌تر که برف آمد؟ 🔸برای همین، هنگام بیرون‌رفتن از خانه، چتر برداشتم؛ چتری مشکی و باوَقار که عزیزم، حاج‌آقا مصطفی یوسفی، به بنده هدیّه داده است. 🔹هنگامی که به حیات مجتمعمان رسیدم، سفیدی برف باغچه و روی ماشین‌ها، چشمم را خیره کرد. 🔸به ایستگاه اتوبوس رفتم. پس از لحظاتی، یک روحانی معمّم دیگر آمد. نزدیک او رفتم، سلام کردم، چترم را بالای سر او هم گرفتم تا او و لباس‌هایش و به‌ویژه عِمامه‌اش خیس نشود و گفتم: «در حدیث شریف آمده است که هر قطرۀ باران، فرشته‌ای دارد که باید آن را به جایی که باید، برساند. شاید هر قطرۀ برف هم فرشته‌ای داشته باشد؛ پس چه‌بسا امروز فرشته‌های زیادی دارند به شهر ما نازل می‌شوند.» ، ، ، ، ، ، ، @benisiha_ir
🔴 (ادامه) 🔹خیلی نکَشید که روحانی معمّم سومی ماشینش را نگه داشت و بنده، آن روحانی معمّم دوم و دو نفر دیگر را که آن‌ها هم در ایستگاه بودند، سوار کرد. 🔸پس از سلام و... گفتم: در حدیث شریف آمده است: «مَن قَضىٰ لِاَخيهِ المُؤمِنِ حاجَةً كانَ كَمَن عَبَدَ اللهَ دَهرَه‏؛ کسی که برای برادر مؤمنش حاجتی را برآورده کند، همانند کسی است که خدا را به اندازۀ روزگارش عبادت کند.» (۱) اگر ضمیر «دهره» به کلمۀ جلالۀ «الله» برگردد ـ چنانکه قاعدۀ ادبیّات عرب، این است که ضمیر در جمله به نزدیک‌ترین اسم برمی‌گردد و نزدیک‌ترین اسم در این‌جا، «الله» است. ـ ، چنین کسی گویا به اندازۀ عمر ازلی ـ ابدی و بی‌نِهایت خدا عبادت کرده است و اگر ضمیر به واژۀ «مَن» دوم برگردد، چنین کسی گویا به اندازۀ عمر طبیعی یک انسان، یعنی: چند ده سال عبادت کرده است. در حدیث دیگر آمده است: «چنین کسی مانند کسی است که نه‌هزار سال عبادت کرده.» (۲) این مقدار سال به عمر خدا نزدیک‌تر است تا عمر یک انسان. 🔹سپس به صاحب ماشین گفتم: خدا چنین پاداشی را به شما عنایت کند و خیرتان دهد. (۱) این حدیث از امام صادق از پدرشان از جدّشان از حضرت امیرالمؤمنین از رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم. ـ است (الأمالی، شیخ توسی، ص ۴۸۱). (۲) امام مجتبی از حضرت امیرالمؤمنین از رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم. ـ : «مَن قَضىٰ اَخاهُ المُؤمِنَ حاجَةً كانَ كَمَن عَبَدَ اللهَ تِسعَةَ آلافِ سَنَةٍ[؛ صائِمًا نَهارَهُ، و قائِمًا لَيلَهُ؛ کسی که برای برادر مؤمنش حاجتی را برآورده کند، مانند کسی است که خدا را نه‌هزار سال عبادت کرده؛ در حالی که روزهایش را روزه بوده و شب‌هایش را با عبادت، شب‌زنده‌داری کرده است.» (عُدّةالدّاعی، ص ۱۹۳ و أعلام الدّین فی صفات المؤمنین، ص ۴۴۲). ، ، ، ، @benisiha_ir
🔴 تاریخ ۲۱ / ۱۰ / ۱۴۰۱، ش ۴ 🔸واجب‌ترین جِهاد با دشمن، مبارزه با این ۲ است: ۱. نفس امّاره که نزدیک‌ترین و دشمن‌ترین دشمنان انسان است؛ ۲. اِبلیس، جدّ شیاطین که از دستور خداوند والا دربارۀ سَجده‌کردن به سمت حضرت آدم و حوّا ـ سلام الله تعالی علی نبیّنا و آله و علیهما. ـ اطاعت نکرد و دشمنان جنّی و انسانی را بر ضد‌ انسان تحریک می‌کند. 🔸هجوم شیطان‌ها به مؤمنان، بیش‌تر از هجوم زُنبورها به گوشت است! 🔸هنگامی که مؤمن بمیرد، شیطان‌هایی که برای گمراه‌کردن او می‌کوشیده‌اند و شُمارشان به تَعداد قبیله‌های پرجمعیّت رَبیعه و مُضَر است، به همسایگان او هجوم می‌برند! 🔸هدف ابلیس فقط شیعیان و دوستداران اهل بیت ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ است! (۱) 🔸ابلیس، حضرت آدم و حوّا را فریب داد و باعث بیرون‌کرده‌شدن آنان از بهشت و کنده‌شدن پوشش آنان شد تا شرمگاه‌هایشان بر آنان آشکار شود! (۲) 🔸حضرت موسی ـ سلام الله تعالی علی نبیّنا و آله و علیه. ـ (بسیار) باحیا و پوشیده بود و به دلیل حیایش هیچ کجای پوستش دیده نمی‌شد و هنگامی که می‌خواست وارد آب شود، تا وارد آن نمی‌شد، لباسش را بیرون نمی‌آورد! (۳) (۱) میزان‌الحکمة، ج ۶، ص ۲۷۴۲، احادیث ۹۳۷۰ و ۹۳۷۳ تا ۹۳۷۵. (۲) اعراف (۷)، ۲۷. (۳) پژوهشی در فرهنگ حیا، ص ۱۸۰. ، ، ، ، (علیهما السّلام)، ، ، ، ، ، ، @benisiha_ir
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
🔴 #خاطرات_روزانه (ادامه) 🔹خیلی نکَشید که روحانی معمّم سومی ماشینش را نگه داشت و بنده، آن روحانی معم
یکی از اعضای کانال نوشته است: به نظرم آمد که روحانی‌ها برایتان خیلی مهم هستند و شما، حتّی معمّم‌بودن آنان را با توجّه بیان می‌کنید. نکتۀ دیگر: اگر انسان برای هر کاری احادیث اهل بیت ـ علیهم السّلام. ـ را بیان کند، مانند حدیث «برف و فرشته‌ها» و احادیث «ثواب خدمت»، خواه‌ناخواه باعث هدایت می‌شود. 🔸
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
🔴 #چکیده_سخنرانی تاریخ ۲۱ / ۱۰ / ۱۴۰۱، ش ۴ 🔸واجب‌ترین جِهاد با دشمن، مبارزه با این ۲ است: ۱. نفس ام
یکی از اعضای کانال نوشته است: نکتۀ مربوط به حیای حضرت موسی ـ علیه السّلام. ـ چقدر جالب بود! اگر انسان‌ها به همین یک نکته عمل کنند، خیلی از مشکلات حل می‌شود. 🔸
🔴 🔹به سبزی‌فروشی رفتم تا سبزی بخرم. شخصی سبزی می‌خواست؛ امّا به سبزی‌فروش گفت: «سبزی ترخون نده.» 🔸به فروشنده گفتم: به یاد کتابی افتادم که نامش «ترخون» و دربارۀ خسرو پرویز، پادشاه ایران، و همسرش (خسرو و شیرین) است. در آن‌ کتاب آمده است: خسرو به دستور پسرش، شیروَیه، کشته شد. چند روز بعد، شیرویه، شیرین را خواست. او می‌دانست که مادرش را شیرین با زهر کشته است؛ امّا (به خاطر زیبایی‌اش) از او که نامادری‌اش هم بود، خواستگاری کرد! شیرین به این شرط پذیرفت که جنازۀ خسرو را ببیند. شیرویه پذیرفت. شیرین، وارد دخمه‌ای شد که جنازه در آن‌جا بود، پس از لحظاتی زهری را که با خود برده بود، نوشید، در کَنار جنازۀ شوهرش دراز کَشید و از دنیا رفت! 🔹سپس گفتم: او خودکشی کرد تا در آخرت هم با خسرو باشد؛ امّا اگر کسی خودکشی کند، به جهنّم می‌رود و عذاب‌های جهنّمی‌اش ابدی است. 🔸سبزی‌فروش خوشش آمد و ابراز خوشایندی کرد. ، ، ، ، @benisiha_ir
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
🔴 #خاطرات_روزانه 🔹به سبزی‌فروشی رفتم تا سبزی بخرم. شخصی سبزی می‌خواست؛ امّا به سبزی‌فروش گفت: «سبزی
یکی از اعضای کانال نوشته است: داستانِ خیلی‌عجیبی بود و همۀ ۴ نفر، ناکام شدند. نوشتن این خاطره توسّط شما، تشویق خوبی برای کتاب‌خوانی است؛ چون با خواندن آن فهمیدم که آدم وقتی کتاب نمی‌خواند، چه حکمت‌ها و عبرت‌هایی را از دست می‌دهد و چه‌بسا عقلش خاموش می‌شود و اگر آن‌ها را می‌دانست، به خیلی از مشکلات دچار نمی‌شد. 🌼
یکی از اعضای کانال نوشته است: حاج‌آقا! برای این که تان را در کانال قرار دادید، خدا را با اشک‌های چشمانم شکر و برایتان دعا کردم. این که در نوشته‌هایتان نکات اخلاقی و معنوی بیان می‌شود، بسیار ارزشمند است. 🌼
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
#نظر یکی از اعضای کانال نوشته است: حاج‌آقا! برای این که #خاطرات_روزانه‌ تان را در کانال قرار
یکی دیگر از اعضای کانال نوشته است: واقعاً بنده هم همین احساس را داشتم و آن خودبه‌خود ایجاد شد. 🌼
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 ای که هستی شیعیان را دستگیر! 🔶 جان زهرا لطف کن: دستم بگیر (دستگیر: کسی که دست دیگران را می‌گیرد و به آنان کمک می‌کند.) 📖 امید آینده، ص ۱۳۲. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام) @benisiha_ir
🔴 یک پرسش مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ در کتاب «یکصد سؤال» از خوانندگان برای برانگیختن اندیشۀ آنان: ❓كوه قاف در كجاى زمين قرار دارد و آيا كسى آن‌ را ديده يا از آن‌، چيزى آورده است؟ @benisiha_ir
🔴 ❓پرسش: متن روایتی که گفته شده نام امام خمینی در آن با عنوان «روح‌الله» آمده است، چیست؟ 🔍 پاسخ: عَن اَبی جَعفَرٍ (ع) قالَ: «اَقبَلَ اَبو بَكرٍ و عُمَرُ و الزُّبَيرُ و عَبدُ الرَّحمانِ بنُ عَوفٍ جَلَسوا بِفِناءِ رَسولِ اللهِ (ص)، فَخَرَجَ اِلَیهِمُ النَّبِیُّ (ص)، فَجَلَسَ اِلَيهِم، فَانقَطَعَ شِسعُهُ، فَرَمىٰ بِنَعلِهِ اِلىٰ عَلِیِّ بنِ اَبی طالِبٍ (ع)، ثُمَّ قالَ: "اِنَّ عَن يَمينِ اللهِ ـ عَزَّ و جَلَّ. ـ اَو عَن يَمينِ العَرشِ قَومًا مِنّا عَلىٰ مَنابِرَ مِن نورٍ، وُجوهُهُم مِن نورٍ، و ثِيابُهُم مِن نورٍ، تَغْشىٰ وُجوهُهُم اَبصارَ النّاظِرينَ دونَهُم." قالَ اَبو بَكرٍ: "مَن هُم يا رَسولَ اللهِ!؟"، فَسَكَتَ، فَقالَ الزُّبَيرُ: "مَن هُم يا رَسولَ اللهِ!؟"، فَسَكَتَ، فَقالَ عَبدُ الرَّحمانِ: "مَن هُم يا رَسولَ اللهِ!؟"، فَسَكَتَ، فَقالَ عَلِیٌّ (ع): "مَن هُم يا رَسولَ اللهِ!؟"، فَقالَ: "هُم قَومٌ تَحَابّوا بِروحِ اللهِ عَلىٰ غَيرِ اَنسابٍ و لا اَموالٍ. اُولٰئِکَ شيعَتُکَ، و اَنتَ اِمامُهُم يا عَلِیُّ!"» امام باقر ـ علیه السّلام. ـ فرمود: «ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرّحمان بن عَوف، در آستانۀ درِ خانۀ رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله. ـ نشستند. پیامبر به سوی آنان بیرون آمد و پیش آنان نشست. بند کفش حضرت پاره شد؛ پس آن را به علیّ بن ابی‌طالب داد [تا آن را درست کند]. سپس فرمود: "در سمت راست خدا ـ عزّ و جل. ـ یا در سمت راست عرش [ـ تردید از راوی است. ـ] گروهی از ما بر روی مِنبرهایی از (جنس) نور هستند که چهره‌هایشان از (جنس) نور و لباس‌هایشان از (جنس) نور است که چهره‌هایشان چشم‌های بینندگان دیگر را می‌پوشاند (و خیره می‌کند)." ابوبکر گفت: "ای رسول خدا! آنان چه کسانی هستند؟" حضرت سکوت کرد. عمر گفت: "ای رسول خدا! آنان چه کسانی هستند؟" حضرت سکوت کرد. عبدالرّحمان گفت: "ای رسول خدا! آنان چه کسانی هستند؟" حضرت سکوت کرد. علی گفت: "ای رسول خدا! آنان چه کسانی هستند؟" حضرت فرمود: "آنان گروهی هستند که به سبب روح‌الله و بدون رابطۀ خویشاوندی و اغراض مالی، همدیگر را دوست دارند. آنان شیعیان تو هستند و تو امامشان هستی."» (بحارالأنوار، ج 65، ص 140، ش 80 که از کتاب بشارةالمصطفی ـ صلّی الله علیه و آله. ـ نقل کرده است). نظر بعضی از شخصیت‌های قابل‌توجّه، این است که مقصود از «روح‌الله»، مرحوم حضرت امام خمینی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ می‌باشد. @benisiha_ir
🔴 ❓پرسش: من برای چه فعّالیّت‌هایی می‌توانم انجام دهم؟ 🔍 پاسخ: جهاد تبیین یعنی: بیان معارف دین مقدّس اسلام و برکات انقلاب و حکومت اسلامی ایران. برای این کار می‌توانید با رعایت شرایط ـ در مجالس دینی، مدارس، دانشگاه‌ها و... سخنرانی کنید ـ در خانه، مدارس و...، مجلس سخنرانی و روضه برپا کنید ـ برای اعضای خانواده‌هایتان و هر شخص دیگری، تبلیغ چهره‌به‌چهره کنید ـ در فضای مجازی، کانال درست کنید ـ نرم‌افزار و برنامه بسازید ـ تبلیغات کاغذی و... درست کنید و... . @benisiha_ir
🔴 🍀 به یاد امام زمان مهرْبانمان ـ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف. ـ زَمزَمه کنیم: اللّهمّ! کن لولیّک الحجّة بن الحسن... . 💠 مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ خطاب به آن حضرت: 🔶 ای خوش، آن روزی که می‌گردی امیر 🔶 می‌شود دین خدا از تو مُنیر! (منیر: روشن‌کننده، نوربخش.) 📖 امید آینده، ص ۱۳۳. 💻 مشاهدۀ ابیات مهدوی دیگری از ایشان: http://benisiha.ir/353/ (علیه السّلام)، @benisiha_ir
🔴 ❓پرسش: چگونه می‌توان خانه را برای تربیت عالی فرزندان، غنی کرد و شما برای این هدف چه کارهایی را انجام می‌دادید؟ 🔍 پاسخ: بر طبق احادیث شریفه، انجام‌دادن این کارها می‌تواند در تربیت دینی و عقلی فرزند اثر داشته باشد: ۱. پرهیز از مال حرام در زندگی؛ ۲. پرهیز از انعقاد فرزند در «هر کدام» از این موارد: از راه زنا، در اوّل و وسط و آخِر ماه قمری، در روز نیمۀ شعبان، دو روز مانده به آخِر ماه شعبان، در شب نُخست سفر، پس از مسافرت سه‌شبانه‌روزه، بین اذان و اقامه، در آغاز شب، در ایّام حیض، بدون پوشش مرد، بدون انجام‌دادن غسل جَنابت برای آمیزش پیشین، با شهوت و یاد زن دیگر، بدون وضو در دوران بارداری زن، بر روی پشت‌بام، و زیر درخت میوه؛ به‌تر است که آمیزش برای انعقاد فرزند، در شب دوشنبه یا سه‌شنبه یا پنج‌شنبه باشد یا هنگام اذان ظهر روز پنج‌شنبه و یا پس از نماز عشای جمعه‌شب. ۳. این که مادر در دوران ، این چیزها را بخورد: ۱. بِه؛ ۲. کندر؛ ۳. خربزه با پنیر. ۴. این که نُخستین چیزی که مادر پس از زایمان می‌خورد، خرمای تازه باشد و اگر نبود، ۷ تا از خرماهای مدینه و اگر نبود، ۷ تا از خرماهای شهر خود؛ ۵. این که مادر در ایّام نفاسش خرمای برنی بخورد؛ ۶. این که مادر در ماهی که می‌زاید، تَمر (خرمای خشک) بخورد؛ ۷. برداشتن کام نوزاد با تربت حضرت امام حسین ـ سلام الله تعالی علیه. ـ و آب فرات و اگر نشد، با آب باران یا آب گرم و یا عسل؛ ۸. اذان‌گفتن در گوش راست نوزاد و اقامه‌گفتن در گوش چپ او در آغاز تولّدش توسّط قابله یا هر کسی که پیش نوزاد است؛ ۹. نامیدن او به نام‌های نیکو (خداپسند)؛ به‌ویژه ۱. نام‌های بندگی خداوند والا؛ همچون: عبدالله و عبدالرّحمان؛ ۲. نام‌های اهل بیت و پیامبران ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ ؛ مخصوصاً محمّد و علی؛ ۳. زینب؛ ۴. حمزه. و پرهیز از نامیدن او به نام‌های دشمنان اهل بیت (علیهم السّلام)؛ ۱۰. این که مسلمانانی که برای خوردن عقیقۀ او دعوت می‌شوند، برایش دعا کنند؛ ۱۱. پرهیز از این که نوزاد از زن بدکاره یا احمق و یا دیوانه، شیر بخورد؛ ۱۲. جلوگیری‌نکردن از ریزش آب دهان نوزاد؛ البتّه هنگامی که چهارماهه شد، خوب است که هر ماه، پشت گردنش حجامت شود تا رطوبت دهانش کاهش یابد؛ ۱۳. امیردانستن فرزند تا هفت‌سالگی‌اش؛ به معنای آزادگذاشتن او برای بازی‌کردن و انجام‌دادن هر کاری (جز آزاردادن و عادت به آنچه از نظر دینی، منکر و ناپسند است) و جلوگیری‌نکردن از بازی‌گوشی‌هایش؛ ۱۴. یاددادن ذکر «لا الاه الّا الله» به او در هنگام زبان‌بازکردنش و اگر فرزند، پسر است، هنگامی که به سه‌سالگی رسید، به او گفته شود: «۷ بار بگو: "لا الاه الّا الله." و وقتی ۳ سال و ۷ ماه و ۲۰ روزش کامل شد، به او گفته شود: «۷ بار بگو: "محمّد رسول الله."» و هنگامی که ۴ سالش تمام شد، به او گفته شود: «۷ بار بگو: "صلّی الله علی محمّد و آله."» و وقتی ۵ سالش تمام شد، از او پرسیده شود: «دست چپت کدام است و دست راستت کدام؟» و اگر تشخیص داد، صورتش به سمت قبله گردانده و به او گفته شود: «سَجده کن.» و هنگامی که ۷ سالش تمام شود، به او گفته شود: «صورت و دو دستت را بشُوی."» و وقتی شست، به او گفته شود: «نماز بخوان.» و وقتی ۹ سالش تمام شد، به او وضو و نماز یاد داده و به آن‌ها امر کرده شود و بر ترک آن‌ها تنبیه شرعی گردد؛ (طبیعتاً یاددادن وضو و نماز و... به دختر، زودتر باید آغاز شود. در بعضی از احادیث شریفه، امرکردن پسر به نماز هم باید زودتر آغاز گردد.) ۱۵. وادارکردن فرزند به روزه از نه‌سالگی‌اش به اندازه‌ای که توان دارد و اگر تشنگی یا گرسنگی بر فرزند (غیربالغ) غلبه کرد، افطار کند؛ ۱۶. امرکردن او به گفتن تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله تعالی علیها)؛ ۱۷. تربیت او و یاددادن احکام شرعی (همچون: واجبات) و احادیث و معارف دینی مفید به او با مهرْبانی؛ به‌ویژه از هفت‌سالگی تا چهارده‌سالگی‌اش و پیش از این که مطالب باطل دشمنان و بیگانگان را فرابگیرد؛ ۱۸. جلوگیری‌نکردن از این که او واجبات (و معارف مفید دینی) را بگیرد؛ ۱۹. جلوگیری از این که او مطالب باطل را یاد بگیرد؛ ۲۰. الگوی عملی بودن برای او در معروف‌های دینی (= خوبی‌های خداپسند) و ترک آنچه از نظر دینی، منکر (= ناپسند) است؛ ۲۱. یاددادن نوشتن به او؛ ۲۲. یاددادن قرآن کریم به او؛ به‌ویژه سوره‌های واقعه و یس؛ این کار برای پسر از هفت‌سالگی تا چهارده‌سالگی‌اش، مناسب‌تر است. (بقیّۀ موارد را در مطلب بعدی بخوانید.) ، ، ، ، @benisiha_ir