eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
92 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
12.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مداحی تراز انقلاب اسلامی 🔹رحمت خدا بر این جوان مومن انقلابی و فرزند شهید اهل بصیرت که پرچمدار ارائه و تزریق روح در نزد جوانان این سرزمین است، در لباس مقدس مداحی اهل بیت(ع) 🖤 💚 ❤️ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 از وضع مطبوعات ایران راضی هستید یا نه؟ 🔻من اگر بخواهم در این جلسه خصوصی و خودمانی به شما مطلبی عرض کنم، جوابم این است که «نه؛ راضی نیستم.» چرا؟ چون کیفیّت مطبوعات کشور، متناسب با تاریخ مطبوعات در این کشور نیست. این، نکته مهمی است. 🔻ما درباره هر پدیده‌ای که سخن میگوییم و قضاوت میکنیم، باید به تاریخ آن پدیده نگاه کنیم. یک وقت پدیده‌ای است که اگر چه در دنیا سوابق زیادی دارد، اما تازه وارد این سرزمین شده است. خوب؛ نمیشود زیاد انتظار داشت. یک وقت پدیده‌ای است که ضعیف وارد شده یا به وسیله آدمهای نالایق وارد شده است. نمیشود خیلی توقّع داشت. اما یک وقت پدیده‌ای است که سابقه زیادی دارد و خوب هم وارد شده است، که مطبوعات از این قبیل است. 🔻البته مطبوعات، وارداتی است؛ یعنی جزو بخشهای مثبت فرهنگ غرب است که ما از آنها گرفتیم. یک وقت من درباره «تعاطی فرهنگی» - نقطه مقابل «تهاجم فرهنگی» - بحث مفصّلی کردم که از مصادیقش، یکی همین مطبوعات است. خوب؛ ما مطبوعات را از غرب گرفتیم. غربیها سابقه زیادی در حرفه روزنامه‌نگاری داشتند. از اواخر دوران ناصر الدّین شاه هم مطبوعات وارد ایران شد و فعّالیتش را آغاز کرد. اوجِ کار مطبوعات، در دوران مشروطه بود؛ یعنی از عهد مظفرالدین شاه بتدریج افزایش پیدا کرد. 🔻مطبوعاتِ آن وقت را که نگاه میکنیم، میبینیم به خلاف اصل روشنفکری در ایران - که بارها عرض کرده‌ام «روشنفکری در ایران، بیمار متولد شد» - کسانی که پدیده روشنفکری را به معنای غربی و اروپاییاش وارد کشور ما کردند، آدمهای سالمی نبودند. امثال «میرزا ملکم خان» بودند. آدمِ خوبشان کسی مثل «تقی‌زاده» بود که کلمه قصار معروفش، هنوز در گوشها زنگ میزند و بیانگر حالت خود باختگی اوست. روشنفکری در ایران، اساساً سالم متولد نشد...اما مطبوعات، در کشور ما بیمار متولد نشدند. 🔻اگر به مجموعه روزنامه‌های دوره مشروطه و اندکی قبل از مشروطه نگاه کنید، در آنها مطالب بسیار خوبی به چشم میخورد. طنزهای پخته، ادبیات والا و مطالب حاکی از دلسوزی و علاقه‌مندی نسبت به سرنوشت کشور، از شاخصه‌های چنین روزنامه‌هایی است. با گذشت حدود نود سال از تاریخ نشر این روزنامه‌ها، در آنها بعضاً مطالب و نکاتی یافت میشود که برای امروز هم خیلی کهنه نیست. 🔻نشریه‌ای را از همان روزگار در دست مطالعه داشتم که در آن طنز بسیار پخته‌ای درباره «امین‌السلطان» درج کرده بودند! طنزی قوی و دنباله‌دار، که بعد از کشته شدن امین‌السلطان مجال نشر یافته بود. تعجب کردم! طنزی در نود سال قبل، به این خوبی؛ آن هم به قلم نویسنده‌ای که چندان هم معروف نیست! آیا طنز امروز مطبوعات کشور ما، از آن وقت به قدر نود سال پیشرفت کرده است؟ نمیشود قرص و محکم، جواب مثبت داد. 🔻هوشمندی و زیرکی در ارائه مطالب، از دیگر ویژگیهای مطبوعات آن روزگار است. نمونه دیگری در ذهن من هست که در یکی از همان مطبوعات عهد مشروطیت دیدم. مربوط به زمانی است که «علی خان امین‌الدوله»، از صدارت بر کنار و به رشت رفته و خانه نشین شده بود. ظاهراً شایعاتی علیه امین‌الدوله بوده است. به هر حال، مخالفینش بر سر کار بودند. قضیه از این قرار بوده که امین‌الدوله برای - به گمانم - روزنامه «پرورش» نامه‌ای مینویسد و از خودش دفاع میکند. البته پای آن نامه، امضای خودش را نمیگذارد و به عنوان فردی ناشناس، آن را ارسال میکند. اهل قلم میدانند که قلمِ امین الدوله، قلمی پخته و قوی و در عین حال قابل شناختن است. او شاید از این حیث، بهتر از همه رجال عهد قاجار باشد. 🔻باری؛ سردبیر آن روزنامه، قلم امین‌الدوله را میشناسد و میفهمد که نوشتن نامه، کار خود امین‌الدوله است. لذا، پاسخی به تناسب این شناسایی به نامه مذکور میدهد. پاسخ سردبیر روزنامه، به نظر من به قدری جالب و هشیارانه و آمیخته با زیرکی است که انسان شگفت‌زده میشود. ببینید! سابقه روزنامه‌نگاری ما، اینهاست. البته هوچیگری، تهمت زدن و مطرح کردن برخی از آدمها هم، در مطبوعات آن عصر هست که این جزو بزرگترین نقاط ضعف آنهاست. لکن چنان نقاط مثبتی هم که ذکر شد، دارند. 🔻خوب؛ ما اکنون نزدیک به صد سال است که سابقه روزنامه‌نگاری داریم. به تاریخ نشر اوّلین روزنامه در ایران نمیخواهم اشاره کنم؛ ولی از وقتی که در شهرهای تبریز، رشت، اصفهان، تهران و مشهد، روزنامه‌های متعدّدی پدید آمد، تا امروز حدود صد سال است. عزیزان من! ما حقّاً به قدر صد سال پیش نرفته‌ایم و این خسارت است. ، 13 -2-1375 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🇮🇷🇵🇸 📱نشست وبیناری 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: اهمیت انتخابات ۱۴۰۲ 👤 سخنران: دکتر مهدی سعیدی- کارشناس مسائل سیاسی 🕥 زمان: شنبه ۲۵ آذر ماه- ساعت ۱۹ ❌ لینک ورود به نشست 👇👇 http://rubika.ir/hadianebasir1 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb
🔰 شناسایی نقطه‌ تعادل‌ میان‌ «هرج‌ و مرج‌» و «دیکتاتوری‌» 🔻آنگاه‌ که‌ نخبگان‌ ما نقطه‌ تعادل‌ میان‌ «هرج‌ و مرج‌» و «دیکتاتوری‌» را شناسائی‌ و تثبیت‌ کنند، دوران‌ جدید آغاز شده‌ است‌. 🔻آری‌، نباید از «آزادی‌» ترسید و از «مناظره‌» گریخت‌ و «نقد و انتقاد» را به‌ کالای‌ قاچاق‌ و یا امری‌ تشریفاتی‌، تبدیل‌ کرد 🔻چنانچه‌ نباید بجای‌ مناظره‌، به‌ «جدال‌ و مراء»، گرفتار آمد و بجای‌ آزادی‌، به‌ دام‌ هتاکی‌ و مسئولیت‌ گریزی‌ لغزید. 🔻آن‌ روز که‌ سهم‌ «آزادی‌»، سهم‌ «اخلاق‌» و سهم‌ «منطق‌»، همه‌ یکجا و در کنار یکدیگر اداء شود، آغاز روند خلاقیت‌ علمی‌ و تفکر بالنده‌ دینی‌ در این‌ جامعه‌ است‌. 16 بهمن 1381 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 در ميانه مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گوئي‌ و کفرگوئي‌» 🔻بي‌شک‌ آزادي‌خواهي‌ و مطالبه‌ فرصتي‌ براي‌ انديشيدن‌ و براي‌ بيان‌ انديشه‌ توأم‌ با رعايت‌ «ادب‌ استفاده‌ از آزادي‌»، يک‌ مطالبه‌ اسلامي‌ است‌ و «آزادي‌ تفکر، قلم‌ و بيان‌»، نه‌ يک‌ شعار تبليغاتي‌ بلکه‌ از اهداف‌ اصلي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ است‌. 🔻من‌ عميقا متأسفم‌ که‌ برخي‌ ميان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گوئي‌ و کفرگوئي‌»، طريق‌ سومي‌ نمي‌شناسند و گمان‌ مي‌کنند که‌ براي‌ پرهيز از هر يک‌ از اين‌ دو، بايد به‌ دام‌ ديگري‌ افتاد. 🔻 حال‌ آنکه‌ انقلاب‌ اسلامي‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانيدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادي‌ بي‌مهار و خودخواهانه‌ غربي‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضائي‌ بسازد که‌ در آن‌، «آزادي‌ بيان‌»، مقيد به‌ «منطق‌ و اخلاق‌ و حقوق‌ معنوي‌ و مادي‌ ديگران‌» و نه‌ به‌ هيچ‌ چيز ديگري‌ ، تبديل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعي‌ و حکومتي‌ گردد و حريت‌ و تعادل‌ و عقلانيت‌ و انصاف‌، سکه‌ رائج‌ شود تا همه‌ انديشه‌ها در همه‌ حوزه‌ها فعال‌ و برانگيخته‌ گردند و «زاد و ولد فرهنگي‌» که‌ به‌ تعبير روايات‌ پيامبر اکرم‌ (ص‌) و اهلبيت‌ ايشان‌ (عليهم‌ السلام‌)، محصول‌ «تضارب‌ آراء و عقول‌» است‌، عادت‌ ثانوي‌ نخبگان‌ و انديشه‌وران‌ گردد. 🔻بويژه‌ که‌ فرهنگ‌ اسلامي‌ و تمدن‌ اسلامي‌ همواره‌ در مصاف‌ با معضلات‌ جديد و نيز در چالش‌ با مکاتب‌ و تمدنهاي‌ ديگر، شکفته‌ است‌ و پاسخ‌ به‌ شبهه‌ نيز بدون‌ شناخت‌ شبهه‌، ناممکن‌ است‌. 🔻اما متأسفانه‌ گروهي‌ بدنبال‌ سياست‌زدگي‌ و گروهي‌ بدنبال‌ سياست‌زدائي‌، دائما تبديل‌ فضاي‌ فرهنگي‌ کشور را به‌ سکوت‌ مرداب‌ گونه‌ يا تلاطم‌ گرداب‌وار، مي‌خواهند تا در اين‌ بلبشو، فقط صاحبان‌ قدرت‌ و ثروت‌ و تريبون‌، بتوانند تأثيرگذار و جريان‌ساز باشند و سطح‌ تفکر اجتماعي‌ را پائين‌ آورده‌ و همه‌ فرصت‌ ملي‌ را هدر دهند و اعصاب‌ ملت‌ را بفرسايند و درگيري‌هاي‌ غلط و منحط قبيله‌اي‌ يا فرهنگ‌ فاسد بيگانه‌ را رواج‌ دهند و در نتيجه‌ صاحبان‌ خرد و احساس‌، ساکت‌ و مسکوت‌ بمانند و صاحبدلان‌ و خردمندان‌، برکنار و در حاشيه‌ مانده‌ و منزوي‌، خسته‌ و فراموش‌ شوند. 🔻در چنين‌ فضائي‌، جامعه‌ به‌ جلو نخواهد رفت‌ و دعواها، تکراري‌ و ثابت‌ و سطحي‌ و نازل‌ مي‌گردد، هيچ‌ فکري‌ توليد و حرف‌ تازه‌اي‌ گفته‌ نمي‌شود، عده‌اي‌ مدام‌ خود را تکرار مي‌کنند و عده‌اي‌ ديگر تنها غرب‌ را ترجمه‌ مي‌کنند و جامعه‌ و حکومت‌ نيز که‌ تابع‌ نخبگان‌ خويش‌اند، دچار انفعال‌ و عقبگرد مي‌شوند. 16 بهمن 1381 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔻در بازنگری قانون اساسی، پیشنهاد اضافه شدن واژه مطلقه عمدتاً از سوی کسانی بود که متعلق به طیف چپ بودند. 🔻نمی ‎گویم کسانی که متعلق به طیف راست بودند مخالفتی داشتند، نه؛ اما چپی ها بودند که بیشتر روی این قضیه بحث کردند. 🔻چون می‌دانیم که در آن زمان طیف چپ، مثل آقای کروبی، آقای عبدالله نوری، آقای موسوی خوئینی‌ها و آیت الله موسوی اردبیلی و مهندس موسوی و ... آقایانی بودند که در شورای بازنگری و در آن دوره در جناح چپ فعال بودند و مصاحبه‎ ها و سخنرانی‌هایی داشتند، آنها واقعاً مفهوم ولایت مطلقه فقیه را همواره مورد تأکید قرار می‌دادند. 🔻شما به صحبت‌های اعضای طیف چپ بعد از صدور نامه حضرت امام به حضرت آقا در دی ماه سال 66 مراجعه کنید و ببینید که آنجا این آقایان در مورد این نامه و درمورد ولایت مطلقه فقیه که در آن نامه از آن یاد شده، چه مطالبی را مطرح کرده‎ اند و در شورای بازنگری هم آنها بر همان مبنا بحثشان را پیش برده ‎اند. 🔻این پیشنهادی نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در شورای بازنگری ارائه بدهد، افراد طیف چپ بر مبنای همان روال و به اصطلاح تفکری که داشتند این را در شورای بازنگری مطرح کردند و به تصویب رسید، 🔻اما از نظر من حتی اگر این واژه هم در قانون اساسی نمی‌آمد هیچ تفاوتی نداشت و ولی فقیه در چارچوب همان عباراتی که در قانون اساسی هم وجود داشت ـ اگر به‌درستی تفسیر بشود ـ اختیاراتش، اختیارات بنا به‌ همان دلایلی که عرض کردم وسیع است. صیانت از انقلاب، صیانت از اصالت مسیر انقلاب و اینگونه اقدامات ولی‌فقیه، نیاز به اختیارات دارد. 💢گفتگو با کارشناس تاریخ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انتخابات مجبس چهارم و شکست جریان چپ 🔻در سال 1371 انتخابات مجلس چهارم شکل می‌گیرد و علی‌رغم مطالبی که گفته می‌شود، نظارت استصوابی از آن زمان مطرح شد و تعدادی از نیروهای طیف چپ که در مجلس سوم بودند نیز رد صلاحیت شدند، اما فهرست انتخاباتی طیف چپ؛ فهرست انتخاباتی کاملی است و مثلاً فهرست انتخاباتی آنها در تهران، فهرست واقعاً سنگینی از شخصیت‌های سیاسی طیف چپ است و این‌که گفته می شود جلوی آن‌ها گرفته شده است اصلاً واقعیت ندارد؛ 🔻یعنی درست است که تعدادی از آن‌ها رد صلاحیت شدند و شاید در بعضی موارد هم می‌شد با سعه صدر بیشتری برخورد کرد، اما فهرست‌های انتخاباتی آن‌ها فهرست‌های انتخاباتی پر و پیمانی بود و با توجه به شرایطی که وجود داشت، مردم به فهرست انتخاباتی طیف چپ رأی ندادند و مجلس چهارم با اکثریت طیف راست شکل گرفت. 🔻حضرت امام یک سخنرانی در آستانه انتخابات مجلس سوم داشتند، فضا و شرایط به‌گونه‌ای بود که طیف چپ اکثریت مطلق را به دست آورد. 🔻در واقع باید بگوییم مجلس سوم چپ است، اگر طیف چپ به مجلس چهارم اعتراض می‌کنند که آقا سخنرانی داشتند و طیف چپ رأی نیاورد، چطور درمورد خودشان که در مجلس سوم حضور داشتند و حضرت امام هم سخنرانی کردند چنین مساله ای را مطرح نمی کنند؟ 🔻به‌هرحال رهبری چه حضرت امام باشند، چه حضرت آقا وظیفه‌ی خودشان می‌دانند که آگاهی‌هایی را به مردم بدهند، اما از انتخابات و رأی مردم کاملاً صیانت شود کما این‌که در انتخابات مجلس سوم صیانت شد. 💢گفتگو با کارشناس تاریخ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 گل یاس کبود.. .باید از فقدان گل خون‌جوش بود در فراق یاس مشكی‌پوش بود یاس بوی مهربانی می‌دهد عطر دوران جوانی می‌دهد یاس‌ها یادآور پروانه‌اند یاس‌ها پیغمبران خانه‌اند... یاس در هر جا نوید آشتی‌ست یاس، دامان سپید آشتی‌ست در شبان ما كه شد خورشید؟ یاس بر لبان ما كه می‌خندید؟ یاس یاس یك شب را گل ایوان ماست یاس تنها یك سحر مهمان ماست بعد روی صبح پرپر می‌شود راهی شب‌های دیگر می‌شود یاس مثل عطر پاك نیّت است یاس استنشاق معصومیّت است یاس را آیینه‌ها رو كرده‌اند یاس را پیغمبران بو كرده‌اند یاس بوی حوض كوثر می‌دهد عطر اخلاق پیمبر می‌دهد حضرت زهرا دلش از یاس بود دانه‌های اشكش از الماس بود داغ عطر یاس زهرا زیر ماه می‌چكانید اشک حیدر را به راه عشق محزون علی یاس است و بس چشم او یك چشمه الماس است و بس اشک می‌ریزد علی مانند رود بر تن زهرا: گل یاس کبود... گریه كن حیدر كه مقصد مشكل است این جدایی از محمد مشكل است گریه کن زیرا که دُخت آفتاب بی‌خبر باید بخوابد در تراب گریه كن زیرا كه گل‌ها دیده‌اند یاس‌های مهربان كوچیده‌اند... این دل یاس است و روح یاسمین این امانت را امین باش ای زمین... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 حفظ احترام و آبروی اشخاص 🔻اگر کسانی در پرونده‌هایشان مشکلی دیده شد که بنا شد به مجلس نروند، مشکل آنها بازگو و پخش نگردد و هتک حرمت آنها نشود. 🔻البته ممکن است بعضی کسان بگویند فلان کس را که رد کرده‌اید، باید علّت آن را صریحاً بگویید. اگر مطلَبی گفتنی است، اشکالی ندارد آن را بگویید؛ 🔻اما اگر مطلَبی ناگفتنی است، نباید آبروی اشخاص با این حرفها برود و بیان شود. چون به ما این‌طور گفته‌اند و فشار آورده‌اند، پس ما آبروی این آدمها را ببریم؛ نه. 🔻در اسلام حرمت مؤمن خیلی اهمیت دارد و نباید هتک حرمت شود. 14 بهمن 1374 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 روایت چگونگی احراز صلاحیت علمی حسن روحانی در مجلس خبرگان 🔹 من در مجلس خبرگان مجموعا در سه دوره فعال بودم و به طور طبیعی سه بار کاندیدا شدم. اولین بار در دوره سوم خبرگان از سمنان کاندیدا شدم، دوره چهارم و پنجم از استان تهران کاندیدا شدم. در دوره سوم خبرگان که برای استان سمنان کاندیدا شدم، آیت‌الله مؤمن و چند نفر دیگر از فضلا هم از استان سمنان کاندیدا بودند. 🔹 من برای صلاحیت علمی مدارک لازم را برای فقهای شورای نگهبان ارسال کردم که تقریرات درس‌های فقه و اصول مرحوم آیت‌الله داماد(ره) بود. تقریرات عمدتاً مربوط به درس‌های سال‌های ۴۶ و ۴۷ بود. البته من معمولاً نکات مهم درس را یادداشت می‌کردم و شب تقریرات را به زبان عربی می‌نوشتم. همه مکتوبات من از درس‌های مرحوم آیت‌الله داماد به زبان عربی است. 🔹 چند روز بعد آیت‌الله جنتی با من تلفنی صحبت کرد و گفت در جلسه فقهای شورای نگهبان راجع به نوشته‌های شما بحث و بررسی کردیم. به اتفاق نظر ما این بود که نوشته‌های شما برای نشان دادن سطح علمی کافی است. بعد رأی‌گیری کردیم، ۴ نفر از فقها رأی دادند و ۲ نفر رأی ندادند. 🔹 من از ایشان پرسیدم چرا آن دو نفر رأی ندادند؟ گفت استدلال آن‌ها این بود که نمی‌دانیم از آن سالی که ایشان از حوزه علمیه قم به تهران آمده، در سال‌های قبل و بعد از انقلاب در مسئولیت‌هایی که بوده، آیا درباره مباحث علمی و فقهی اصولی کار کرده یا بحث‌ها را کنار گذاشته و متارکه کرده است؟ آن دو نفر به این دلیل رأی ندادند و گفتند ما نمی‌دانیم نسبت به حدود ۳۰ سالی که گذشته آیا همه آن مبانی در ذهن ایشان هست یا فراموش کرده است؟ 🔹 من به آیت‌الله جنتی گفتم حق با آن دو نفر است. نپرسیدم آن دو نفر از فقهای شورای نگهبان چه کسانی بودند؟ گفتم در این مدت به آن معنا، مشغول درس و بحث نبودم، گاهی نسبت به مباحثی که علاقمند بودم مطالعه و بحث فقهی را دنبال می‌کردم، اما به مفهوم مصطلح مشغول درس و بحث نبودم. 🔹 گفتم حق با آن‌هاست، من امتحان می‌دهم، ایشان خیلی تعجب کرد و گفت شما آماده هستید برای امتحان؟ گفتم بله، گفت پس چرا از صبح تا حالا این همه در شورای نگهبان بحث کردیم؟ گفتم فکر کردم مدارکی که فرستادم برای همه کافی است ولی این شبهه که شما می‌گویید قابل تأمل است، به همین دلیل امتحان می‌دهم.گفت وقت امتحان را به شما اعلام می‌کنیم. 🔹 برخی از دوستان به من خرده گرفتند و گفتند شورای نگهبان که شما را تأیید کرده بود و مدارکی که فرستادید گفتند کافی است، چرا خودت داوطلب شدی برای امتحان؟ مگر نمی‌دانید آن کسی که در امتحانات خبرگان، اوراق را تصحیح می‌کند و نمره می‌دهد چه کسی است؟! گفتم آیت‌الله مؤمن است، گفتند شما مگر در انتخابات سمنان با ایشان رقیب نیستید؟ گفتم چرا، گفتند چرا قبول کردید؟ گفتم من آیت‌الله مؤمن را خیلی بالاتر از این حرف‌ها می‌دانم. ایشان یک شخصیت برجسته است، هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تقوایی، به هیچ عنوان چنین مسائلی در تصمیم‌گیری‌اش تأثیر نخواهد داشت. 🔹 سؤال را آیت‌الله مؤمن طرح کرده بود که یک مسأله‌ای از تحریر حضرت امام(ره) در بحث قضا بود. من هم همان را تبیین کردم، نظرات فقها را جمع‌آوری کردم و نظر خودم را با استدلال مطرح کردم. اوراق مکتوب را که حدود ۱۰ صفحه شده بود، برای شورای نگهبان فرستادم. شورای نگهبان به من گفتند ما می‌فرستیم قم برای آیت‌الله مؤمن، هفته بعد آیت‌الله جنتی به من زنگ زد و گفت اوراق شما را آیت‌الله مؤمن بررسی کرده و ایشان گفته این بحث را بسیار خوب پرورانده و استنباط کرده است، ایشان از لحاظ علمی از همه آن‌هایی که تا به حال امتحان داده‌اند اگر بالاتر نباشد، پایین‌تر نیست. بنابراین به اتفاق آرا راجع به شما نظر همه مثبت است. 💢 منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1849368/ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
48.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آزمون داوطلبانه اجتهاد! 🔹حسن روحانی در سومین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چگونه تایید صلاحیت شد؟! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیر آمدم...دیر آمدم... در داشت می سوخت هیئت، میان "وای مادر" داشت می سوخت دیوار دم می داد؛ در بر سینه می زد محراب می نالید؛منبر داشت می سوخت جانکاه: قرآنی که زیر دست و پا بود جانکاه تر: آیات کوثر داشت می سوخت آتش قیامت کرد؛ هیئت کربلا شد باغ خدا یک بار دیگر داشت می سوخت یاد حسین افتادم آن شب آب می خواست ناصر که آب آورد سنگر داشت می سوخت آمد صدای سوووت؛ آب از دستش افتاد عباس زخمی بود اصغر داشت می سوخت سربند یازهرای محسن غرق خون بود سجاد، از سجده که سر برداشت، می سوخت باید به یاران شهیدم می رسیدم خط زیر آتش بود؛ معبر داشت می سوخت برگشتم و دیدم میان روضه غوغاست در عشق، سر تا پای اکبر داشت می سوخت دیدم که زخم و تشنگی اینجا حقیرند گودال، گل می داد و خنجر داشت می سوخت شب بود ... بعد از شام برگشتم به خانه دیدم که بعد از قرن ها در داشت می سوخت :: ما عشق را پشت در این خانه دیدیم زهرا در آتش بود؛ حیدر داشت می سوخت 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj