🔴 تحصن در 40 دانشگاه آمریکا و کانادا در
حمایت از غزه
🔹شبکه ان. بی.سی آمریکا گزارش داد که دانشجویان 40 دانشگاه آمریکایی و کانادایی در همبستگی با غزه چادر زده و تحصن کردهاند.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تظاهرات صدها هزار نفری بیسابقه در آمریکا در حمایت فلسطین
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
⛓بحث: #روایی
4⃣ #عبادت_عاشقانه
❤️🔥مرحوم مولی صالح مازندرانی در ذیل این حدیث، پس از تفسیر عشق به «افراط در محبت»، می گوید: برخی اشکال کرده اند که حکیمان عشق را در مباحث طبیعی و طبی جزو بیماریها دانسته اند و در مسائل الهی از #برترین کمالها و سعادتها به شمار آورده اند.
❤️🩹 بنابراین، ممکن است میان این دو سخن تخالفی انگاشته شود، لیکن این پنداری نادرست است؛ زیرا در طبیعیات و طب سخن از بدن است و آنچه مذموم است، عشق بدنی حیوانی شهوانی است، ولی آنچه در الهیات مطرح است عشق روحانی انسانی نفسانی و ممدوح است. عشق حیوانی به مجرد وصال و اتصالْ زایل و #فانی می شود، امّا عشق الهی همواره #پایدار و فزاینده است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اسرائیلی:
📍بعد از حمله ایران به اسرائیل مسائل تغییر و حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحتتر در مذاکرات نه میگوید...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
⛓بحث: #روایی
5⃣ #تفکر در آفرینش انسان
🟡 ـعن العسکری(علیه السلام):«فی قوله تعالی « یا أیّها النّاس اعبدوا ربّکم الّذی خلقکم » من #نطفة من ماء مهین فجعله فی قرار مکین إلی قدر معلوم فقدره فنعم القادر ربّ العالمین... ».
🟣 اشاره: گرچه تفکر عبادی شامل هر گونه معرفت دینی می شود، لیکن درباره برخی از آنها به حسب تناسب حکم و موضوع، حدیث خاصی رسیده است. آنچه درباره این آیه وارد شده ناظر به تفکر درباره آفرینش انسان در خصوص بخش #بدن است، نه روح؛ یعنی، معادل بخشی از آیه 12 سوره مؤمنون و آیه5 سوره حج است که با صرف نظر از ذیل آیه: « ثمّ أنشأناه خلقاً آخر... » ناظر به تکامل بدن انسان در ظل ربوبیت الهی و تدبیر خدایی است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
❌️ حیوانتر از صهیونیستها در جهان وجود ندارد
وحوش اسرائیلی قوطی های مواد غذایی ، حاوی مواد منفجره را به داخل خانه های غزه می اندازد، مردمی که از گرسنگی رنج می برند به هوای اینکه داخل این قوطی ها مواد غذاییست آنها را باز میکنند و در اثر انفجار آن گرسنه و تشنه به شهادت می رسند
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
⛓بحث: #روایی
6⃣ معنای «لعلّ»
🌳 ـعن علی بن الحسین(علیه السلام) فی قوله تعالی « لعلّکم تتّقون » : «و « لعلّ » من الله #واجب لأنّه أکرم من أن یُعنی عبده بلا منفعة ویطمعه فی فضله ثمّ یخیّبه. ألا تری أنّه کیف قبح من عبد من عباده إذا قال لرجل: اخدمنی لعلّک تنتفع منّی وتخدمنی ولعلّی أنفعک بها فیخدمه ثمّ یخیّبه ولاینفعه. فالله عزّوجلّ أکرم فی أفعاله وأبعد من القبیح فی أعماله من عباده».
#اشاره
🌴ـ الف: اگر از آیه مزبور و مانند آن وعده استظهار شود، #وفای آن از خداوند #واجب است و وجوب آن یجب «عن الله» است، نه «علی الله».
🌲ب:کلمه « لعل » برای ترجّی یا اشفاق نیست، گرچه زمخشری چنین گفته است؛ زیرا امید یا هراس از خصوصیت مورد استعمال است، نه دخیل در موضوع له یا مستعمل فیه. پس اگر کسی بگوید: لعلّ زیداً یکرمنی أو یهُیننی، به معنای استعمال «لعل» در امید اکرام، یا هراس از اهانت نیست، بلکه در خصوص #توقّع پدیده ای است، (اعم از نافع یا ضارّ) که احتمال تحقق آن بیش از عدم تحقق آن است؛ زیرا امید با شک محض نیست، بلکه با ترجیح جانب تحقّق است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفته اند پیرمرد را از زیر آوار نجات بدهند، دارد نماز میخواند
جراحت برداشته
آوار رویش ریخته
اما دارد نماز صبح میخواند
و امدادگرها در تلاش برای نجات او هستند
اما انگار آنچه در حال رخ دادن است برایش اهمیتی ندارد
چون خدا برای او برای کافیست
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
⛓بحث: #روایی
6⃣معنای «لعلّ»
🔳 ج:مورد کاربرد «لعل» #زمینه_اقتضاء است، نه علت تامّ. گوینده یا شنونده گاهی قاطع به وجودند و گاهی قاطع به عدمند و گاهی شاکند و قطع و شک آنان گاهی منطقی است و گاهی روانی و هر گوینده ای بر اساس قطع یا شک خود الفاظ را به کار می برد و انتخاب کلمات برابر با تشخیص استعمال کننده است، بدون آن که معیار سلامت یا غثاثت باشد.
🔲 به هر تقدیر، گرچه ذات خداوند به طور قطع می داند که چه کسی با حُسن اختیار خود اهل تقواست و چه شخص با سوءاختیار خویش اهل طغوا و هرگز شک، جهل، سهو، نسیان، خطا و مانند آن در حریم کبریایی او راه ندارد، لیکن مقام فعل همان مقام اقتضاء است، نه سبب تامّ و استعمال کلمه «لعل» به لحاظ #مقام_فعل [مکلف] است، نه به لحاظ متکلم.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دانشگاه کلمبیا را کاملا بسته اند تا به افراد متحصن #گرسنگی بدهند، ولی #مردم بهشان غذا میرسانند.
گرسنگی دادن همان تکنیک آشنای #صهیونیسم بین الملل است.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
⛓بحث: #روایی
7⃣تقوا، غایت خلقت یا عبادت؟
🟡 ـعن علی بن الحسین(علیه السلام): « لعلّکم #تتّقون » قال: «لها وجهان: أحدهما خلقکم وخلق الّذین من قبلکم لعلّکم #تتّقون أی لتتقوا کما قال الله: « وما خلقت الجنّ والأنس إلاّ لیعبدون » والوجه الاخر: « اعبدوا ربّکم... » أی اعبدوه لعلّکم تتّقون النّار».
🟢 ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام):« #فاتّقوا الله عباد الله جِهَةَ ما خلقکم له واحذروا منه کنه ما حذّرکم من نفسه».
🟣 اشاره: مجلسی(رحمه الله) در ذیل حدیث اوّل می گوید: «لها وجهان» أقول: الفرق بینهما أنّه علی الأوّل #علة_الخلق وعلی الثانی #علّة_العبادة والقاضی ذکر الأوّل وضعفه بأنّه لم یرد فی اللغة واختار أنّه حال عن الضمیر فی اعبدوا أو عن مفعول خلقکم.
⚪️ آنچه از قاضی نقل شد همان است که آلوسی از استاد قاضی عبدالجبار نقل و نقد کرد و نیازی به تکرار نیست. همان طور که در بحث تفسیری گذشت، پیوند تقوا با عبادت بیش از ارتباط آن با خلقت است. بنابراین، #تقوا غایت عبادت خواهد بود.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان بسیار جالب يک دانشجوی آمریکایی راجع به ایران :
#ایران مثل رگهای بدن در کل دنیا ریشه دوانده است.
💥جالبتر اینکه وقتی نام ایران را می برد همه دانشجویان ابراز احساسات می کنند!!
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانشجویان_یهودی دانشگاه براون برای حمایت از غزه سرود میخوانند
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan