eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
298 دنبال‌کننده
560 عکس
195 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تحصن در 40 دانشگاه آمریکا و کانادا در حمایت از غزه 🔹شبکه ان. بی.سی آمریکا گزارش داد که دانشجویان 40 دانشگاه آمریکایی و کانادایی در همبستگی با غزه چادر زده و تحصن کرده‌اند. https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ⛓بحث: 4⃣ ❤️‍🔥مرحوم مولی صالح مازندرانی در ذیل این حدیث، پس از تفسیر عشق به «افراط در محبت»، می گوید: برخی اشکال کرده اند که حکیمان عشق را در مباحث طبیعی و طبی جزو بیماریها دانسته اند و در مسائل الهی از کمالها و سعادتها به شمار آورده اند. ❤️‍🩹 بنابراین، ممکن است میان این دو سخن تخالفی انگاشته شود، لیکن این پنداری نادرست است؛ زیرا در طبیعیات و طب سخن از بدن است و آنچه مذموم است، عشق بدنی حیوانی شهوانی است، ولی آنچه در الهیات مطرح است عشق روحانی انسانی نفسانی و ممدوح است. عشق حیوانی به مجرد وصال و اتصالْ زایل و می شود، امّا عشق الهی همواره و فزاینده است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اسرائیلی: 📍بعد از حمله ایران به اسرائیل مسائل تغییر و حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ⛓بحث: 5⃣ در آفرینش انسان 🟡 ـعن العسکری(علیه السلام):«فی قوله تعالی « یا أیّها النّاس اعبدوا ربّکم الّذی خلقکم » من من ماء مهین فجعله فی قرار مکین إلی قدر معلوم فقدره فنعم القادر ربّ العالمین... ». 🟣 اشاره: گرچه تفکر عبادی شامل هر گونه معرفت دینی می شود، لیکن درباره برخی از آنها به حسب تناسب حکم و موضوع، حدیث خاصی رسیده است. آنچه درباره این آیه وارد شده ناظر به تفکر درباره آفرینش انسان در خصوص بخش است، نه روح؛ یعنی، معادل بخشی از آیه 12 سوره مؤمنون و آیه5 سوره حج است که با صرف نظر از ذیل آیه: « ثمّ أنشأناه خلقاً آخر... » ناظر به تکامل بدن انسان در ظل ربوبیت الهی و تدبیر خدایی است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌️ حیوان‌تر از صهیونیست‌ها در جهان وجود ندارد وحوش اسرائیلی قوطی های مواد غذایی ، حاوی مواد منفجره را به داخل خانه های غزه می اندازد، مردمی که از گرسنگی رنج می برند به هوای اینکه داخل این قوطی ها مواد غذاییست آنها را باز میکنند و در اثر انفجار آن گرسنه و تشنه به شهادت می رسند https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ⛓بحث: 6⃣ معنای «لعلّ» 🌳 ـعن علی بن الحسین(علیه السلام) فی قوله تعالی « لعلّکم تتّقون » : «و « لعلّ » من الله لأنّه أکرم من أن یُعنی عبده بلا منفعة ویطمعه فی فضله ثمّ یخیّبه. ألا تری أنّه کیف قبح من عبد من عباده إذا قال لرجل: اخدمنی لعلّک تنتفع منّی وتخدمنی ولعلّی أنفعک بها فیخدمه ثمّ یخیّبه ولاینفعه. فالله عزّوجلّ أکرم فی أفعاله وأبعد من القبیح فی أعماله من عباده». 🌴ـ الف: اگر از آیه مزبور و مانند آن وعده استظهار شود، آن از خداوند است و وجوب آن یجب «عن الله» است، نه «علی الله». 🌲ب:کلمه « لعل » برای ترجّی یا اشفاق نیست، گرچه زمخشری چنین گفته است؛ زیرا امید یا هراس از خصوصیت مورد استعمال است، نه دخیل در موضوع له یا مستعمل فیه. پس اگر کسی بگوید: لعلّ زیداً یکرمنی أو یهُیننی، به معنای استعمال «لعل» در امید اکرام، یا هراس از اهانت نیست، بلکه در خصوص پدیده ای است، (اعم از نافع یا ضارّ) که احتمال تحقق آن بیش از عدم تحقق آن است؛ زیرا امید با شک محض نیست، بلکه با ترجیح جانب تحقّق است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفته اند پیرمرد را از زیر آوار نجات بدهند، دارد نماز میخواند جراحت برداشته آوار رویش ریخته اما دارد نماز صبح میخواند و امدادگرها در تلاش برای نجات او هستند اما انگار آنچه در حال رخ دادن است برایش اهمیتی ندارد چون خدا برای او برای کافیست ‌‌‌ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ⛓بحث: 6⃣معنای «لعلّ» 🔳 ج:مورد کاربرد «لعل» است، نه علت تامّ. گوینده یا شنونده گاهی قاطع به وجودند و گاهی قاطع به عدمند و گاهی شاکند و قطع و شک آنان گاهی منطقی است و گاهی روانی و هر گوینده ای بر اساس قطع یا شک خود الفاظ را به کار می برد و انتخاب کلمات برابر با تشخیص استعمال کننده است، بدون آن که معیار سلامت یا غثاثت باشد. 🔲 به هر تقدیر، گرچه ذات خداوند به طور قطع می داند که چه کسی با حُسن اختیار خود اهل تقواست و چه شخص با سوءاختیار خویش اهل طغوا و هرگز شک، جهل، سهو، نسیان، خطا و مانند آن در حریم کبریایی او راه ندارد، لیکن مقام فعل همان مقام اقتضاء است، نه سبب تامّ و استعمال کلمه «لعل» به لحاظ [مکلف] است، نه به لحاظ متکلم. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دانشگاه کلمبیا را کاملا بسته اند تا به افراد متحصن بدهند، ولی بهشان غذا می‌رسانند. گرسنگی دادن همان تکنیک آشنای بین الملل است. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۱:یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ⛓بحث: 7⃣تقوا، غایت خلقت یا عبادت؟ 🟡 ـعن علی بن الحسین(علیه السلام): « لعلّکم » قال: «لها وجهان: أحدهما خلقکم وخلق الّذین من قبلکم لعلّکم أی لتتقوا کما قال الله: « وما خلقت الجنّ والأنس إلاّ لیعبدون » والوجه الاخر: « اعبدوا ربّکم... » أی اعبدوه لعلّکم تتّقون النّار». 🟢 ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام):« الله عباد الله جِهَةَ ما خلقکم له واحذروا منه کنه ما حذّرکم من نفسه». 🟣 اشاره: مجلسی(رحمه الله) در ذیل حدیث اوّل می گوید: «لها وجهان» أقول: الفرق بینهما أنّه علی الأوّل وعلی الثانی والقاضی ذکر الأوّل وضعفه بأنّه لم یرد فی اللغة واختار أنّه حال عن الضمیر فی اعبدوا أو عن مفعول خلقکم. ⚪️ آنچه از قاضی نقل شد همان است که آلوسی از استاد قاضی عبدالجبار نقل و نقد کرد و نیازی به تکرار نیست. همان طور که در بحث تفسیری گذشت، پیوند تقوا با عبادت بیش از ارتباط آن با خلقت است. بنابراین، غایت عبادت خواهد بود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان بسیار جالب يک دانشجوی آمریکایی راجع به ایران : مثل رگهای بدن در کل دنیا ریشه دوانده است. 💥جالبتر اینکه وقتی نام ایران را می برد همه دانشجویان ابراز احساسات می کنند!! https://eitaa.com/bourhan