eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
340 دنبال‌کننده
731 عکس
394 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: 🌊 : اِسناد جریان به نهرْ است؛ زیرا نهر بستر آبِ جاری است و جریانی ندارد. این اِسناد در صورتی صحیح است که آب نهر چنان فراوان باشد که همه گنجایش نهر را پر کند. 💧 : نهر بزرگتر از جدول و کوچکتر از بحر است. از این رو بردی دمشق را «نهر مصر» و نیل مصر را «نهر مصر» گویند. احتمال می رود مراد از انهار، همان انهار چهارگانه آیه15 سوره محمدصلی الله علیه و آله و سلم باشد؛ چنانکه احتمال می رود مراد جنسِ نهر باشد. ممکن است جریان نهر برابر اراده بهشتیان در سطح بهشت بدون کانال باشد. قهراً همه سطح بهشت نهر خواهد بود و چون جریان آن با مشیئت بهشتی است، و او بخواهد جاری می شود. از این رو محذور و تزاحمی متصور نیست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
22.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مجری مطرح جهان عرب: 📍اگر می‌خواهید دلیل صبر و جنگاوری ایرانی‌ها را متوجه شوید باید به ژنتیک، تاریخ و فرهنگ ایرانیان مراجعه کنید و حتی فرش بافی و نحوه کاشت و برداشت زعفران توسط آن‌ها را در نظر بگیرید؛ برای فهم اسرائیلی‌ها و بستن آب و غذا بر مردم غزه نیز بررسی ژنتیکی آن‌ها جواب‌های دقیقی به شما خواهد داد... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: 🍑 : چون فعل «أتی» لازم است، در صیغه مجهول نیازمند تعدیه به حرف جرّ است و چون در صیغه های مختلفِ فعلهای متعدّی به حرف جرّ، مدخولِ حرف جرّ تغییر می کند، نه خود فعل، مانند: مَرَّبه، مرّبهما، مرّبهم، این پرسش پدید می آید که از فعل «أتی» چگونه مجهول ساخته شده و چرا خود فعل نیز جمع بسته شده است؟ در پاسخ باید گفت: کلمه «أتی» در قرآن کریم که فصیحترین کلمات است، هم «لازم» استعمال شده (به معنای آمدن)، مانند: « أتی أمر الله » و هم «متعدّی» (به معنای آوردن) و در این صورت، هم با حرف جر و هم بدون حرف جر به کار رفته است؛ مانند: « أنا اتیک به » که اتی اسم فاعل و ضمیر کاف مفعولِ بی واسطه آن است. پس این اشکال که اگر «أتی» به معنای آوردن است باید «أُوتوا» و از باب افعال باشد نه «أُتوا» که ثلاثی مجرّد است، وارد نیست؛ زیرا هر دو صورت مجرّد و مزید به معنای به کار رفته است. 🍋 : ضمیر «به» در «أُتوا به متشابها» به برمی گردد؛ یعنی، میوه های هم رنگ و شبیه به یکدیگر که دارای مزه های گوناگون است و این جمله عبارتی مستقل است و از متعلّقات جمله قبل « کلّما رزقوا... »  نیست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یحیی السنوار، مردی که الگوی آزادگان جهان شد... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: 🌸 : در قرآن کریم بر از دو همسر (زن و مرد) زوج اطلاق شده و اطلاق زوجه بر زن لغت غیرفصیح است. از این رو در قرآن «زوجة» «زوجات» به کار نرفته و در آیه مورد بحث کلمه ازواج آمده است، نه زوجات. از آیه شریفه: « یا أیّها الناس اتقوا ربّکم الّذی خلقکم من نفسٍ واحدة وخلق منها زوجها » بعضی استنباط کرده اند که ابتدا حوّا آفریده شده و بعد آدم(سلام الله علیهما) از او خلق شده است. این استنباط صحیح نیست؛ زیرا در لغت فصیح بر هر یک از زن و مرد «زوج» اطلاق می شود؛ مانند: « هم وأزواجهم »، « یا آدم اسکن أنت وزوجک الجنّة ». ☑️ تذکّر: هر فردی که درخور اقتران با خود باشد زوج خواهد بود و اما اصطلاح زوج و فرد در علم ریاضی جدای از معنای عام لغوی و عرفی است و این دو مطلب نباید به هم آمیخته شود. 📢 قرآن کریم پس از بیان اصول و معارف دینی، مانند توحید و نبوّت و معاد، نتیجه ایمان یا کفر به آنها را هم ذکر می کند. کیفر تبهکاران در آیه قبل بیان شد و در این کریمه چنین ذکر می شود: به کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح کردند بشارت بده که: 1. برای آنان بهشتهایی است که از زیر آنها جاری است. 2. هرگاه از آن ثمری به آنان می رسد می گویند: این همان است که از پیش روزی ما شده است. 3. به آنها در بهشت میوه های داده می شود. 4. بهشتیان در آن جا دارند. 5. آنان در بهشتْ اند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سرهنگ بازنشسته آمریکایی: 📍330 میلیون آمریکایی گروگان تصمیم‌های نتانیاهو شده‌ایم... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و در قرآن 🎤 گرچه امر به تبشیر در آیه مورد بحث خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، ولی را نیز شامل می شود و آنها نیز پس از فراگیری معارف الهی از رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم دیگران را به بهشت بشارت دهند. بنابراین، تبشیر مانند انذار در اصلْ مخصوص پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم است و به تبع شامل امّت نیز می شود و چون مطلب مزبور از اهمیّت ویژه برخوردار است، هر آگاهی می تواند، بلکه مأمور است آن را به صورت مژده اعلام دارد. 🎲 انذار و تبشیر در قرآن به دو صورت آمده است: گاهی همراه با مورد انذار یا بشارت؛ مانند: « واتّقوا النّار الّتی أعدّت للکافرین » و « جنّة عرضها السّماوات والأرض أعدّت للمتّقین » که آیه محل بحث نیز از نوع بشارت همراه با ذکر عظمت مورد بشارت است. گاهی نیز همراه با یادآوری این نکته است که مورد انذار یا بشارت حاضر است؛ مانند این که برای انذار، تصرف مال یتیم را آتش خواری معرفی می کند: « إن الّذین یأکلون أموال الیتامی ظلماً إنّما یأکلون فی بطونهم ناراً » و یا این که برای بشارت می فرماید: « فأمّا إن کان من المقرّبین٭ فروحٌ وریحانٌ وجنّة نعیم »؛ هر کس از مقرّبان باشد خودش روح و ریحان و بهشت نعیم است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کمپین بایکوت، با شرکت‌های مطرح حامی اسرائیل چه کرده است؟ ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا