eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺حمله‌ای که در نطفه خفه شد/سه سال گذشت... 🔸17 خرداد 1396 تهرانی‌ها شاهد حمله‌ی تروریستی عوامل داعش در مجلس شورای اسلامی بودند؛ حادثه‌ای که نزدیک ظهر شروع شد و به عصر نرسیده تمام شد. امروز سه سال از آن زمان می‌گذرد و هنوز هم برخی‌ها تردید دارند در اینکه چرا باید چندهزار کیلومتر دورتر از مرز با داعش می‌جنگیدیم. 👈اگر مجاهدت‌های امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، امکان نداشت که چنین حادثه‌ای در پایتخت ایران در کمتر از نصف روز تمام شود و سه سال هم از آن بگذرد....
١ ١ 🔆 «أَتى‏ أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحانَهُ وَ تَعالى‏ عَمَّا يُشْرِكُونَ» 🔆 «أمر خداوند آمد پس عجله‌ای نسبت به آن امر نکنید. خدای سبحان منزه است از اینکه أمرش را نیاورد و برتر است از اینکه برای اجرای أمر خود شریکی درنظر بگیرد.» 📔 سوره مبارکه نحل، آیه ١ ✳ *منظور از أَمْرُ اللَّهِ (أمر خداوند) است، مفسرین از امر الله تعابیر مختلفی داشته‌اند:* 🌀 ١- قیامت 🌀 ٢- زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 🌀 ٣- نور یقینی که بر قلوب حاکم است. 🌀 ٤- کرامتی که از اولیای الهی صادر می‌شود. 🌀 ٥- قیامت صغری (مرگ) 🌀 ٦- اراده خداوند 🔸 آنان می‌گویند: قطعیّت آمدن أمر الهی چنان است که گویا فرا رسیده نه آنکه در آینده فرا خواهد رسید (أَتى). 🔸 أمر الهی زمان بردار نیست و در یک چشم برهم زدن اتفاق می‌افتد (أتی). 🔸 أمر خداوند قطعاً و یقیناً به وقوع می‌پیوندد لذا عجله در أمر خداوند امری لغو و بی‌اساس است. 🔸 مردم نوعاً در أمر الهی عجله می‌کنند تا دریابند قیامت چه خبر است یا زمان ظهور چه اتفاقی خواهد افتاد و یا بعد از مرگ چه امری در انتظار آنان است، امّا بهتر آن است حقیقتاً به این باور برسند که گویا هم اکنون قیامت است و یا زمان مرگ آنان فرا رسیده و یا زمان ظهور که انتظار آن را می‌کشند صورت پذیرفته، آنان چه دستاوردی برای هریک از این زمان‌ها آماده کرده‌اند؟؟ ✳ *مخاطب آیه* 🔹 مخاطب آیه درعبارت «فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ» طیف گسترده‌ای ازمردم را شامل می‌شود که نسبت به مکنونات و اسرار أمر الهی آگاه نیستند، این افراد برای خود در برابر اراده الهی اراده‌ای در نظر می‌گیرند و به دلیل عدم بصیرت نسبت به موقعیت کنونی خویش در أمر الهی عجله می‌کنند. 🔹 آنان که موحّد و خداشناس هستند و در مراتب والای توحید و یقین جای گرفته‌اند گویا امر الله را با تمام وجود احساس کرده و آن را ادراک می‌کنند از این رو عجله‌ای نسبت به أمر خداوند ندارند، زیرا همه چیز برای آنان واضح و آشکار است. 🔹 آنان که به مقام تسلیم محض رسیده‌اند و مقدّرات الهی را قانون‌مند و حساب شده می‌دانند، یقین به فرا رسیدن مقدّرات خداوند دارند و عجله‌ای نسبت به آمدن أمر خداوند نمی‌کنند. 📌 ادامه دارد ... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
٤٦ راهكارهاي قراني براي شاكر شدن "توجه به بعث و معاد " قران مي فرمايد: ثم بعثناكم من بعد موتكم لعلكم تشكرون سپس شما را پس از مرگتان ، حيات بخشيديم شايد شكر نعمت او را بجا آوريد سوره بقره آيه ٥٦ عبارت بعثناكم در ابتدا زندگي پس از مرگ را در ذهن خواننده تداعي مي كند اما تفاسير عرفاني اين فعل را از حيطه مرگ جسماني فراتر برده و آن را تنها مرگ و گذر از عالم ماده و زنده شدن در قيامت نمي دانند بلكه آن را فرصت مجددي در همين عالم معنا كرده اند فرصتي براي حيات كه خداوند هر لحظه به بنده عطا مي كند شايد كه در اين فرصت شاكر شود . يكي از مفسرين مي گويد خداوند به انسان اجازه مي دهد تا بر مبناي نيات و اعمال و كردارش منازل خويش را در بهشت و يا جهنم برپا كند از همين رو گروهي پايه و اساس زندگي خود را رذائل اخلاقي از جمله بخل و حسد و كبر و غرور .... قرار مي دهند و گروه ديگر آن را بر اساس اخلاق الهي و صفات پسنديده صورت مي بخشند و مي آرايند. دسته اول در قبرستان دنيا گرفتار شده اند و خداوند با عبارت بعثناكم به آنان فرصت باقي بودن را نويد مي دهد و با همين عبارت بيان مي دارد اگر تلاش كنيد و خود را از تعلقات دنيايي رها سازيد امكان بندگي مجدد براي شما ميسر است شايد اين بندگي شما را شاكر كند به ميزاني كه انسان خود را از تعلقات دنيايي رها كند نيمه گمشده و پنهان خويش را مي يابد شايد اين يافتن بعد از گم شدن در دنيا و حيات بعد از مرگ و رهايي بعد از اسارت به شاكر شدن افراد كمك كند لعلكم تشكرون ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شكر ِشكر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ ✳ *مثبت ‌نگری چیست؟* 💠 مثبت‌ نگری یعنی در هر موقعیت زمانی و مکانی امکان رشد و کمال وجود دارد، بنابراین برای رشد و کمال لازم نیست انتظار آینده را کشید بلکه باید از حال بهترین بهره را برد. 💠 *مثبت اندیشی به معنای در نظر گرفتن قابلیت تغییر برای همگان است*. بر این اساس نمی‌توان گفت فرد به جهت برخورداری از فلان فرهنگ یا سطح رفاه یا ملیت یا ... قابلیت تغییر را ندارد. ❇ *مثبت نگری از مصادیق زیبا نگری است.* تمام افراد طالب حسن و زیبایی هستند اما همگان به حسن حقیقی دست نمی‌یابند و تنها مثبت نگران به آن نایل می‌شوند. 🔸 در مثبت اندیشی انسان قابلیت تغییر و انعطاف را در خود مشاهده می‌کند و در مقابل مشکلات تسلیم نمی‌شود و در همه حال بندگی حق را به جا می‌آورد و راضی به رضای حق است. 🔹 در مثبت نگری انسان باور می‌کند کمالی که در انتظار آن است در نهایت به او عطا می‌شود و شاید یک عمر مقدمه نیل کمال باشد و در انتها به آن برسد. 🔸 مثبت اندیشی موجب می‌شود انسان از هر نوع گمان سوء حفظ شود و یکی از مصادیق احسان به خود است. 🔹 مثبت نگری موجب می‌شود انسان نه تنها با دیگران تعامل صحیحی داشته باشد که با خود و خدای خود نیز ارتباط صحیحی برقرار کند. 🔸 مثبت نگری از ضروریات زندگی است و می‌توان رد پای آن را در تمام امور زندگی مشاهده کرد و فقدان آن ممکن است آسیب جدی به زندگی وارد کند. 🔹 مثبت نگری لطف به خود است نه به دیگران زیرا آثار فکر نادرست بیش از آنکه دیگران را در معرض خطر قرار دهد به خود فرد آسیب وارد می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🍃◾ امام هادی علیه‌السلام در سفری که عبدالعظیم به سامرا داشت، او را تصدیق می‌کند. ✨ امام هادی علیه‌السلام وی را این‌گونه خطاب می‌کند: 🍀 یا اباالقاسم! تو به حق ولی ما هستی، تو همان دینی را که پسندیده خداست، انتخاب کرده‌ای... خداوند تو را با گفتار ثابت در دنیا و آخرت تثبیت کند. 🍃◾این گفتگو میان امام و عبدالعظیم به «حدیث عرض دین» مشهور است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
📜 نامه‌ای از طوس به لسان حضرت شمس الشموس علیه‌السلام قسمت هفتم 🔆 «...وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له ...» 🔆 «...به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آن‌هایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد...» 💢 به قسمت‌های پایانی نامه می‌رسیم. جملاتی توأم با خوف و رجاء. 💠 هم امیدوار به بخشش و غفران الهی و هم نیازمند جستجویی عمیق برای کشف حقیقت وجود خود. راهی نداریم جز، دریدن پرده توجیه و انکار، برای یافتن شبهات شرک آلود و کینه‌هایی متکبرانه و بی‌اساس که شاید در قلبمان لانه کرده باشد. ✳ در این فراز امام علیه‌السلام از جانب خداوند سبحان به بدکاران و نیکوکاران امید عفو می‌دهد، سپس درگذشتن از سه عمل را مستثنی می‌کند. 🌀 ۱- شرک 🔸 مخاطب نامه امام، شیعیان هستند. پس امکان وجود شیعه‌ای مشرک در میان افراد، هشدار بزرگی است که در این فراز دریافت می‌کنیم. 🔸 شیعه‌ای که چشم خدابین ندارد. شیعه‌ای که امید به مدد کسی یا چیزی به جز خداوند سبحان دارد. شیعه‌ای بی‌معرفت که مطرود خواهد بود. 🌀 ۲- آزار دوستان امام 🔸 هر نوع اذیتی که آرامش محب امام را به هم می‌ریزد، فرد را از دایره نجات یافتگان خارج می‌کند. برای یافتن مصداق این جمله لازم نیست تنها به دوردست‌ها بنگریم. فرزند ما، همسر و پدر و مادر ما همه و همه حکم محبین اهل بیت علیهم‌السلام را دارند. 🌀 ۳- کینه‌ورزی 🔸 در دین اسلام علاوه بر ظاهر، پالایش باطن فرد نیز اهمیت دارد. در واقع اعمال انسان بایستی از زبان به قلب جاری شود تا مورد پذیرش واقع شود. دل آدمی فقط حرم خداست. اگر چیز دیگری وارد شود به همان میزان انوار الهی خارج می‌شود. 🔸 شدت آلودگی شرک و کینه در دل شیعه به قدری است که موجبات فساد کلیه اعمال دیگر را فراهم می‌کند. ❇ *یادمان باشد ایمانی خالص، وجودی امن، دلی پرمهر، مهم‌ترین توشه سفر زائر حریم رضوی است.* 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
🍀 جهت شرکت در *ختم صلوات هدیه به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام* به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 https://instagram.com/stories/emamraoof.ir/2325922877689817752
▪▫▪▫ 🍀 *زیارت نامه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام* ✨ «السَّلامُ عَلَىٰ آدَمَ صَِفْوَةِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ نُوحٍ نَبِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ إِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ مُوسَى كَلِيمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَىٰ عِيسَىٰ رُوحِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللّٰهِ خاتَمَ النَّبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكُما يَا سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَسَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَ الْعابِدِينَ وَقُرَّةَ عَيْنِ النَّاظِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ باقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِيِّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبارَّ الْأَمِينَ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الْطُّهْرَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ التَّقِيَّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِيَّ النَّاصِحَ الْأَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، السَّلامُ عَلَى الْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ نُورِكَ وَسِراجِكَ، وَوَلِيِّ وَ لِيِّكَ، وَوَصِيِّ وَصِيِّكَ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ. السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِيُّ وَالطَّاهِرُ الصَّفِيُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ السَّادَةِ الْأَطْهارِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ، السَّلامُ عَلَىٰ رَسُولِ اللّٰهِ وَعَلَىٰ ذُرِّيَّةِ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ؛ السَّلامُ عَلَى الْعَبْدِ الصَّالِحِ الْمُطِيعِ لِلّٰهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ لِرَسُولِهِ وَلِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْقاسِمِ ابْنَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ الْمُجْتَبَىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيِّدِ الشُّهَداءِ يُرْتَجىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ عَرَّفَ اللّٰهُ بَيْنَنا وَبَيْنَكُمْ فِي الْجَنَّةِ، وَحَشَرَنا فِي زُمْرَتِكُمْ، وَأَوْرَدَنا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ، وَسَقَانا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طالِبٍ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيكُمْ، أَسْأَلُ اللّٰهَ أَنْ يُرِيَنا فِيكُمُ السُّرُورَ وَالْفَرَجَ، وَأَنْ يَجْمَعَنا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَأَنْ لَا يَسْلُبَنا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ؛أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ بِحُبِّكُمْ، وَالْبَراءَةِ مِنْ أَعْدائِكُمْ، وَالتَّسْلِيمِ إِلَى اللّٰهِ راضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَلَا مُسْتَكْبِرٍ وَعَلَىٰ يَقِينِ مَا أَتىٰ بِهِ مُحَمَّدٌ نَطْلُبُ بِذٰلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اللّٰهُمَّ وَرِضاكَ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ، يَا سَيِّدِي وَابْنَ سَيِّدِي اشْفَعْ لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكَ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ. اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعادَةِ فَلَا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. اللّٰهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا وَتَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَعِزَّتِكَ وَبِرَحْمَتِكَ وَعافِيَتِكَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ أَجْمَعِينَ وَسَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» ✨ *«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ»* 🌐 emamraoof.com
☝️🌹زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)
۸ 🕊 *حوزه حضرت* 🍃🌸 سال ١٣٩٣ در درسی از دروس طلبگی نمره لازم را كسب نكردم و به دلیل گرفتاری و مشغله‌های كاری شركت در امتحان جبرانی برایم ممكن نبود و چون دوست نداشتم در نگاه حضرت و به تبع ایشان در چشم استادم طلبه‌ای بی‌نظم معرفی شوم در زیارتی كه به مشهد مقدس داشتم به امام رضا علیه‌السلام متوسل شده و از حضرت خواستم بدون آنكه بیش از این شرمنده شوم تدبیری كنند تا امتحان جبرانی به زمان دیگری منتقل گردد و یا به هر طریق فرج شود. 🍃🌸 حضرت را خواب دیدم که میزی گذاشته بودند و به طلاب نمره می‌دادند. با سرافکندگی خدمتشان رسیدم. نگاهی به من کردند و فرمودند: «شما قبول شدید.» 🍃🌸 عرض کردم: «آقا من یک درس را نمره نیاورده‌ام.» فرمودند: «آن حوزه مال خود ماست، شما برگردید و بروید حوزه به شما می‌گویند که امتحان ندهید.» 🍃🌸 وقتی برگشتم و به آموزش مراجعه کردم مسئول آموزش فرمودند: «شما می‌توانید این درس را تک ماده کنید و امتحان ندهید.» 📚 📚 بخشی از کتاب «جرعه نوشان» ـ جلد اول 🌐 emamraoof.com
وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ حَتَّىٰ إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ كَذَٰلِكَ نُخْرِجُ الْمَوْتَىٰ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ خداوند بادهایی را می‌فرستد که بشارت رحمت را دارد ، تا زمانی که ابرهای سنگین بار را حمل کنند ، ما روانه می‌کنیم ابرها را به سوی سرزمینهای مرده ، پس بوسیله آن ابر ، آب نازل می‌کنیم ، پس بوسیله آن آب ، انواع ثمرات را خارج می‌کنیم ، اینچنین ما مردگان را زنده می‌کنیم ، باشد که شما به یاد آورید. سوره مبارکه اعراف(57) 🌟 *وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ*: خداوند متعال *با نفس اولیاء الهی و دعای خیر آنها* ، در زندگی فرد ، نقش‌آفرینی می‌فرماید ، لذا نسیم رحمت و هدایت ، بسیار آسان وارد زندگی انسان می‌گردد . 🌟 *سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ*: خداوند سبحان ، نسیم رحمت و هدایت و آب معرفت را به سوی سرزمینهای مرده می‌فرستد (نفرموده ، سقناه للارض) لذا *کافیست که انسان ، منیت خود را بکُشد و میت شود* ( موتوا قبل ان تموتوا ) در این صورت بلافاصله آب معرفت را بر او نازل و متصف به صفات الهی می‌گردد( *ٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِّ الثَّمَرَات* ِ) بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چو مردید همه روح پذیرید بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید کز این خاک برآیید سماوات بگیرید بمیرید بمیرید و زین نفس ببرید که این نفس چو بندست و شما همچو اسیرید یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید بمیرید بمیرید به پیش شه زیبا بر شاه چو مردید همه شاه و شهیرید بمیرید بمیرید و زین ابر برآیید چو زین ابر برآیید همه بدر منیرید خموشید خموشید خموشی دم مرگست هم از زندگیست اینک ز خاموش نفیرید استاد بروجردی
📹 ببينيد| رهبرمعظم انقلاب: حضرت هادی (ع) فرمودند اگر عبدالعظيم را در ری زيارت بكنی مثل اين است كه ابی‌عبدالله‌الحسين عليه‌السلام را در زيارت كرده باشی
۹ 💠 یكی از راه‌های شناخت و درك درست مسائل، شناسایی نقطه مقابل و ضد موضوع است. ♦️ از آنجا كه در عالم، شیطان نیرویی است كه در مقابل خداوند سبحان قرار دارد، شناخت عمیق آن نه تنها باعث می‌شود از او فاصله بگیریم، بلكه منجر به شناخت دقیق‌تر و بهتر خداوند می‌شود. 💢 عملكرد شیطان 🌀 ١- *انساء* 🔺 از ماده نسی می‌باشد. به معنی آن‌ چیزی که موجب فراموش شدن است. از جمله كارهای شیطان این است كه موجب می‌شود فرد خدا را از یاد ببرد. 💫 «اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ»؛ «شیطان بر فرد غالب می‌شود و كاری می‌كند كه خدارا فراموش كند.» (سوره مبارکه مجادله، آیه ١۹) ♦️ فطرت انسان خداجوست، ولی شیطان با پررنگ جلوه دادن مسائل دیگری، ابتدا یاد خدا را در برابر انسان كم‌رنگ می‌كند و سپس آهسته آهسته موجب می‌شود كه انسان پروردگار خویش را فراموش كند. این عملكرد شیطان گام به گام است و ابتدا از تضعیف یاد خدا در خاطر بنده شروع كرده و سپس موجب فراموشی كامل می‌شود. 💠 برای درک بهتر مطلب، آیه چهل و دوم سوره یوسف را می‌نگریم: 💫 «وَقَالَ لِلَّذِی ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِنْهُمَا اذْكُرْنِی عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِی السِّجْنِ بِضْعَ سِنِینَ». 💫 یوسف به یکی از زندانیان که به ظنّش آزاد و رها می‌شد. فرمود: به دربار عزیز رسیدی به عزیز بگو من بی‌گناهم و مرا یادآوری کن ولی شیطان نام و یاد یوسف را از یاد آن زندانی گرفت و یوسف چندین سال در زندان ماند. 🔺 خداوند سبحان استفاده شیطان از این روش را برای دور كردن حضرت یوسف از یاد خدا مطرح می‌سازد و این طور بیان می‌دارد كه: سفارش حضرت به فرد زندانی، نشان از این دارد كه یوسف لحظه‌ای از یاد خدا غافل شد و به قدرتی غیر از خدا جهت خلاصی خود تمسک جست. ♦️ بدین ترتیب فراموشی یاد خدا یعنی توسل به غیر خدا. یعنی بردن خواهش نزد دیگران و غفلت از بی‌نیاز مطلق. ♦️ در چنین شرایطی است كه خداوند سبحان از سر لطف و به جهت تأدیب، بنده ناسی را جریمه می‌كند. هفت سال ادامه اسارتِ حضرت یوسف، نتیجه لحظه‌ای غفلت ایشان از یاد خدا بود. ❇ گاهی اوقات از دست رفتن آنچه قرار بر انجام آن داشتیم، مثل ترك عملی مستحب، فوت عملی واجب و یا عدمِ توفیق در انجام یك عمل خیر، مصداق جریمه‌های خداوند سبحان در برابر غفلت‌های ما و فراموشی خداوند سبحان می‌باشد. 💠در شرح حال حضرت داوود نیز چنین آمده است كه: ❇ ایشان ابتدا در مناجات خود می‌فرمودند: خداوندا بر خطاكاران مبخش، تا اینكه زمانی ترك اولایی از ایشان صادر شد، ندا آمد كه این ترك اولی برای تو همراه با خیر و بركت بود، چرا كه تا كنون شاهانه مناجات می‌كردی و خطاكاران را لایق بخشش الهی نمی‌دانستی، ولی اكنون كه خود نیز دچار لغزش شدی، بنده‌وار به درگاه الهی دست به دعا برمی‌داری و طلب عفو همه خطاكاران را داری كه شاید همراه آنها تو نیز آمرزیده شوی. ♦️ آنگاه كه به سبب غفلت، عبادتی را از دست می‌دهیم و سپس دچار اندوه می‌شویم، در می‌یابیم كه در اعمال خود توجه لازم را نداشته‌ایم. سپس درکِ این امر موجب وصل بیشتر خواهد شد. عدم توجه به مسبب الاسباب و تمسك به اسباب و خواهش از غیر خدا همان غفلتی است كه به وسیله شیطان صورت می‌گیرد. ❇ بنابراین *بنده جهت رهایی از دام غفلت باید مدام ذاكر باشد* و بداند آنجا كه ذاكر نیست پس غافل است. حالتی میان این دو وجود ندارد. گاه ذكر و یاد خدا در قالبِ نماز است (أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي). ☄ یكی از بزرگان *اثر غفلت در انسان را مانند تاثیر آتشی گداخته در خرمنی از كاه می‌داند كه همه چیز را نابود می‌كند*. غفلت موجب تاریكی است و تا وارد نور و روشنایی نشویم به قبح و ظلمت و تیرگی آن پی نخواهیم برد. در زمینه میزانِ ذكر و یاد خداوند بایستی خود را با بزرگان و علما مرتبط سازیم. زیرا آنگاه که میزان ذكر خود را با ذکر آنها مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم، غفلت و ظلمت ما این کاستی را پدید آورد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١١٨ ادامه بحث اذان و اقامه ما در اذان چهار تكبير مي گوئيم و از طرفي قبلا عرض كرديم كه نماز ثناگويي خداي سبحان است و به بنده اجازه داده شده كه از خدا تعريف كند . اما بنده بايد باور كند هر چقدر هم ثناگويي كند حق تعريف و مدح الهي ادا نشده است پس شروع مي كند به دو تكبير گفتن يعني محدود نمي تواند وصف و ثناي نامحدود را بكند و بنده اعلام مي نمايد در عين اينكه نماز ثنا است ولي "الله اكبر من عن يوصف" خدا بزرگتر از اينست كه من او را توصيف كنم اين اعلام اجمالي نيست بلكه تفصيلي است ، به قلبم، به فكرم، به دستم، به زبانم، به چشمم.......اعلام مي كنم "الله اكبر من عن يوصف" با تكبير سوم نه تنها به قواي خود و ملائكه درونم بلكه به تمام موجودات عالم ماده ، سنگ و چوب و ديوار و به همه موجودات عالمِ غيب مثل اجنه و موجودات نامرئي مي گويم "الله اكبر من عن يوصف " و با تكبير چهارم به تمام ملائكه ايي كه در آسمان و زمين هستند اعلام مي كنم "الله اكبر من عن يوصف" اين چهار تكبير نشان مي دهد كه چقدر دامنه ارتباطات نماز گزار وسيع است كه با تمام موجودات جمادي و نباتي و سماوي و ارضي و غيبي در ارتباط است (انساني كه اهل نماز است فوق تخصص ارتباطات را دارد) بنابراين با اين چهار تكبير به موجودات همه عوالم اعلام مي كنيم كه ما از ثناگويي و اعلام حضور در مقابل حق عاجز و قاصريم و اوست كه به ما لطف كرده و اذن حضور داده است ""ادب بنده ، مشاهده كبريايي حق و مشاهده قصور و عجز خود است "". ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٧/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥ قران در سوره مباركه زمر آيه ١٥ مي فرمايند: ان الخاسرين الذين خسروا انفسهم و اهليهم يوم القيامه الا ذالك هوالخسران المبين زيانكاران كساني هستند كه خود و اهلبيت خود را به خسران جاودان تا قيامت درافكنند. خانواده انسان، سرمايه اوست و بايد مراقب باشيد با سرمايه خود ولخرجي و عياشي نكنيد. قانون سرمايه اينست كه انسان از سرمايه خرج نكند بلكه از سود آن بهره ببرد و آن را زياد كند اگر در فضاي خانواده ببازيم و خسران داشته باشيم اين باخت تا قيامت ادامه دارد. استاد بروجردي كلاس خانواده در قران ٨٧/٤/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
1 (بازخوانی بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب (مدظله‏) در جلسات قرائت خطبه عقد) دست خودتان است! ان‏شاءاللَّه كه خداى متعال اين عقدى را كه امشب ما براى شما پسرها و دخترهاى مسلمان مى‏خوانيم مبارك كند... [البته] مبارك شدن اين عقد يك مقدار هم دست خود شماهاست؛ شما دخترها و پسرها. اگر «آن‏طورى كه تكليف هست» عمل بشود اين عقد مبارك و هر چه مباركتر ان‏شاءاللَّه خواهد شد؛ دست خودتان است.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
2 (بازخوانی بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب (مدظله‏) در جلسات قرائت خطبه عقد) ❣️با این چیز(...)عقد را با برکت کنید! يكى از چيزهايى كه عقد را بابركت مى‏كند اين است كه زن و شوهر احساس كنند كه در اين مرحله جديد زندگى نسبت به هم يك وظائفى دارند كه مكلفند آن وظائف را انجام بدهند، با اين احساس وارد مرحله جديد زندگيتان بشويد. ادامه دارد... (ادامه این بحث را حتما دنبال کنید،
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
3 (بازخوانی بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب (مدظله‏) در جلسات قرائت خطبه عقد) هیچکدومتون اصل نیستید که دیگری فرعتون باشه! در زندگى خانوادگى زوجين مكمل يكديگر هستند، هيچكدام بدون آن ديگرى كامل نيست، خيال هم نكنيد كه يكى اصل است آن يكى فرع است؛ پسر مثلاً اصل است دختر فرع اوست، يا طبق سليقه‏هاى ديگرى دختر اصل است پسر فرع و تابع اوست. نه، هيچكدام اصل نيستند كه ديگرى فرعش باشد، هيچكدام هم فرع آن ديگرى نيستند، مجموعه اين دو با هم و در كنار هم اصلند. ادامه دارد...
✳️ با امام میزان شو! 🔻 همان گونه که یک بنّا با بهره گرفتن از شاقول و دیگر ابزار از کج رفتن دیوار پیشگیری می‌کند و فروشنده برای عرضه‌ی کالای خود آن را با متر و ترازو می‌سنجد، سالک سبیل حق نیز باید قدم‌به‌قدم ، ، و خود را با ترازوی الهی بسنجد تا گرفتار انحراف، تندروی یا کندروی نگردد. 🔸 در زیارت (ع) می‌خوانیم «السلام علی میزان الأعمال»؛ ائمه (ع) انحراف را می‌نمایانند و کژراهه را می‌شناسانند و حضرت امیر در حکمت ۱۰۹ فرمود «ما همانند آن پشتی میانی، حد وسط هستیم که هر که نرسیده، باید خود را برساند و هر که از ما در گذرد، باید که به ما باز گردد». 🔹 (ع) معروف‌ترین شخصیتی است که دین خود را به (ع) عرضه کرد و امام (ع) اعتقاداتش را تأیید و او را بر ثبات بر آن تشویق کرد، چنان که (ع) با فرمودن «هذا دین الله و دین ملائکته» پس از عرضه‌ی اسماعیل بن جابر، وی را تأیید کرد. 👤
💠 *دعای زیبا برای برطرف شدن ترس و درد* 🔹 ابن عباس گفت: خدمت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب عليه‌السلام نشسته بودم، مردی داخل شد که رنگ صورت او غیر طبیعی بود و گفت: من مردی علیل و بسیار دردمندم به من دعائی را یاد بدهید که به برکت آن شفا یابم. حضرت فرمود: دعائی به تو می‌آموزم که آن را جبرئیل عليه‌السلام به پیغمبر صلى‌الله‌عليه‌وآله در هنگام بیماری حضرت امام حسن و امام حسین عليهما‌السلام تعلیم داد و دعا این است: 🔆 «إِلَهِي كُلَّمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ بِنِعْمَةٍ قَلَّ لَكَ عِنْدَهَا شُكْرِي وَكُلَّمَا ابْتَلَيْتَنِي بِبَلِيَّةٍ قَلَّ لَكَ عِنْدَهَا صَبْرِي فَيَا مَنْ قَلَّ شُكْرِي عِنْدَ نِعَمِهِ فَلَمْ يَحْرِمْنِي وَيَا مَنْ قَلَّ صَبْرِي عِنْدَ بَلاَئِهِ فَلَمْ يَخْذُلْنِيوَيَا مَنْ رَآنِي عَلَى الْمَعَاصِي فَلَمْ يَفْضَحْنِي وَيَا مَنْ رَآنِي عَلَى الْخَطَايَا فَلَمْ يُعَاقِبْنِي عَلَيْهَا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لِي ذَنْبِي وَاشْفِنِي مِنْ مَرَضِي إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.» 🔆 «ای خدای من! هر وقت که بر من نعمتی را بخشیدی، شکرگزاری من کم شد و هرگاه که مرا به بلائی امتحان نمودی، صبر من کم شد پس ای کسی که شکر من بر نعمت‌هایش کم شد اما مرا محروم نکرد و ای کسی که صبر من هنگام بلایش کم شد اما مرا به حال خود رها نکرد و ای کسی که مرا هنگام انجام گناهان دید اما رسوایم نکرد و ای که مرا بر خطاها دید اما عذاب نکرد بر محمّد و آل محمّد درود فرست و گناهم را بیامرز و از بیماری شفایم ده که بر هر چیزی قادر و توانایی.» ✳ ابن عباس گفت: بعد از یک سال آن مرد را دیدم که رنگ چهره‌اش خوب شده و در نهایت خوبی بود. گفت: خدا را در حالت بیماری به این دعا خواندم و شفا یافتم و برای هر دردی که خواندم، از آن درد نجات یافتم و در هنگام برخورد با هر کسی که از جور او می‌ترسیدم، خواندم و خدا ظلم و ستم او را از من برطرف کرد. 📚 بنیاد دعا 🌐 emamraoof.com
۲ ، تفسیر آیه ١ (ادامه) 🔆 «أَتى‏ أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحانَهُ وَ تَعالى‏ عَمَّا يُشْرِكُونَ» 🔆 «أمر خداوند آمد پس عجله‌ای نسبت به آن امر نکنید. خدای سبحان منزه است از اینکه أمرش را نیاورد و برتر است از اینکه برای اجرای أمر خود شریکی درنظر بگیرد.» 📔 سوره مبارکه نحل، آیه ١ ❓سوال: آیا درخواست تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه با عبارت «فلاتستعجلوه» که در آیه بیان شده منافات دارد؟ ✅ پاسخ: اگر درخواست تعجیل در فرج از خود خدای سبحان به این معنا باشد که شرایط و استعداد وجودی انسان برای ادراک و پذیرش ولیّ خدا فراهم گردد، منافاتی با «فلا تستعجلوه» ندارد. 💠 حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه خود نیز در توقیعی که برای اسحاق بن یعقوب فرستاده‌اند، تأکید فرموده‌اند: 🔸 برای تعجیل در فرج و ظهور من بسار دعا کنید که همانا فرج من، فرج و گشایش خود شماست. 📕کمال الدّین، ج ۲، ص ٤٨٥ 💠 ادراك و پذيرش امر ظهور به دعا نياز دارد كه اجابت اين دعا تحت شعاع دعا برای فرج است. 💢 زيرا بنده اگر به مقام عبودیّت برسد حتّی در کسب مقامات معنوی نیز عجله نمی‌کند، زیرا *عجله با بندگی سازگاری نداردبلكه تنها برای دريافت اين كمالات دعا می‌كند و ميان درخواست و عجله كردن تفاوت است. ✅ عبد پله‌های دریافت مقامات معنوی را قدم به قدم پیش می‌رود تا امور زمان خود را طی کند و ظرف وجودیش به تدریج مستعدّ دریافت انواع کمالات گردد. 🔸 انبساط خاطر و رضایت درونی از ثمرات عملی اعتقاد به ناپسند دانستن عجله در امر خداوندست و از سویی ناراحتی و نارضایتی از وضعیت و شرایط زندگی علامت ضعف اعتقادی افراد نسبت به حکمت، بصیرت، تدبیر و علم خدای سبحان است. ✅ *وظیفه انسان در مواجهه با تحقّق و عدم تحقّق اوامر الهی، تسلیم بودن در برابر مقام ربوبیّت خدای سبحان است.* ✅ برخورد انسان خدا محور، نسبت به عدم تحقق امر الهی تأنّی، شرح صدر و باور این مطلب است: «الخیر فی ما وقع»؛ «خیر در هر امری است که واقع می‌شود» آنان خیر خود را در عدم تحقّق امر مد نظر خویش می‌دانند. 💠 مفسرین می‌گویند: تعجیل در دستیابی به امور مختلف مادی و معنوی شرک محسوب می‌شود. 💢 انسانی که نسبت به امر الهی عجله می‌کند خود را شریک ادراکات عقلی خداوند دانسته یا العیاذبالله خداوند را عالم و قادر به زمان مناسب تحقّق امر نمی‌داند در حالی که خدای سبحان منزه است از اینکه دیگری بخواهد نظری برای او مطرح نماید. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١١٩ ادامه بحث تكبير در اذان و اقامه امام خميني به تفسير ديگري براي چهار تكبير اشاره مي فرمايند: تكبير اول اشاره به ذات احديت است كه قابل توصيف نيست الله اكبر من عن يوصف خدا بزرگتر از اينست كه ذاتش وصف پذير باشد تكبير دوم اشاره به وصف ناپذير بودن صفات الهي است در دعاي جوشن با بسياري از صفات الهي آشنا مي شويم اين صفات از اين جهت كه با خداي سبحان مرتبط است توصيف خداست ولي از آن جهت كه به خدا متصف مي شود ، اسم خداست ولي به اعتبار اينكه ذات از صفت جدا نيست پس بزرگتر از آنست كه ما صفات او را هم وصف كنيم (صفات خدا ازلي و ابدي است ) مثلا ما يك بار عالميت خدا را اسم خدا مي دانيم و يك بار عالميت را صفت خدا مي دانيم وجود مقدس امام رضا عليه السلام عالِم آل محمد است يعني عالميت خدا در وجود ايشان جلوه كرده است زيرا معصوم اسماء الله است و جلوه آن صفات در ايشان مشاهده مي شود پس با الله اكبر دوم مي گوييم صفات اولياء الله هم قابل توصيف نيست و وصف عالم بودنِ امام رضا نامحدود است و انسان محدود نمي تواند وصف نامحدود را بكند. در قسمت بعدي به تكبير سوم و چهارم اشاره مي كنيم ان شاء الله ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٧/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
هشدار هشدار ☝️
٣٩ ادامه بحث كلمات الهي قران در سوره مباركه روم آيه ٢٠ مي فرمايد: و من آياته ان خلقكم من تراب ثم اذا انتم بشر تنتشرون از آيات و نشانه هاي خدا اينست كه شما را از خاك خلق كرد سپس بصورت بشر در عالم منتشر شديد در واقع هر كدام بصورت كلمه در عالم پخش شديد حال گاهي كل عالم يك كتاب است و گاهي سلسله عوالم را كتابهاي متعدد تشكيل مي دهد پس خدا يك كتابخانه كامل دارد (عالم ناسوت يك كتاب، عالم جبروت يك كتاب .....) بنابراين چنين درخواست مي كنيم : خدايا تمام موجودات عالم يك كتاب هستند و همه كتابها و كلمات تو كامل است يعني من و شما كه كلمه خدا هستيم كامل خلق شده و ناقص نيستيم ولي از آن جهت كه منيتها غلبه كرد، خود را ناقص كردم پس مي گوييم خدايا تو منزهي از اين كه بخواهي نقصي ايجاد كني ، نقص مربوط به من و بُعد مادي من و سوء انتخاب من است . و نكته بعدي اينكه در عين حال كه همه كلمات تو كامل است ولي من كاملترين آن را مي خواهم كه وجود مقدس حضرات معصومين هستند يعني كلمه ايكه خود را ناقص نكرده و هميشه حُسن انتخاب را داشته است ، خواهانم علم كامل علمي است كه در آن جهل نباشد نور كامل نوري است كه در آن ظلمتي نباشد پس هر چيزي كه در آن ضدي نباشد كامل است مثل سُروري كه در آن حزني نباشد بعضي از كلمات خدا اينچنين است يعني با انتخاب خودشان هيچ ضدي در آنها مشاهده نمي شود و همين مقام عصمت است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي سحر ٨٣/٥/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
در محضر امام روح الله ♨️ امام خمینی (ره): چنان غرب در نظر یک قشری از این ملت جلوه کرده است که گمان می کنیم غیر از غرب،دیگر هیچ چیز نیست. این وابستگی فکری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اکثر بدبختی های ملتها و ملت ما نیز هست صحیفه نور؛ج11؛ص186
٣٩ الحمدلله علي طول اناه في غضبه خدايا وقتي در مقام غضب بر مي آيي لحظات زيادي را به ما مهلت مي دهي از هر صد خلاف ما ، يكي را عقاب و غلط گيري مي كني كه آن هم به جهت رشد ماست . خدا قدرت دارد كه آنا مجازاتهاي سنگين بر ما اِعمال كند و شيريني اعمال ما را تلخ كند چه با معيوب كردن صورت ظاهري آن و رساندن صدماتي بر ما و چه با كريه كردن صورت باطني ما اما با كرمش حلم بخرج مي دهد و به ما مهلت مي دهد كه ما بابت اين قضيه سپاس مي گوييم . الحمدلله خالق الخلق باسط الرزق..... خدا را سپاس كه خالق مخلوقات اعم از ملك و جن و انس و حيوان و نبات است. نمي گوييم بابت خلق مومنين تو را سپاس، بلكه مي گوييم خلق تمام مخلوقين تو حكمتي دارند اعم از خوب و بد. چنين ديدي ما را زيبا بين و كمال بين مي كند حتي وقتي شمر را خلق مي كني شايد براي جلوه گري شهداي كربلا بوده پس خلق شمر حكمتي و ظرافتهايي دارد كه در اين دعا با كليت آن آشنا مي شويم و متوجه حقايق جلوه گر شده خواهيم شد هر مخلوقي داراي آثار و فوايدي است اما اگرخودش از فوايدش بهره مند نشود،از طريق كذب و بدي و.... او ، صدق و خوبي ديگران آشكار مي گردد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩٠/٤/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٦ https://chat.whatsapp.com/Gp28rYFznZIJ3yETSr66H6 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ رحمۀ‌الله ١ 💠 *یک شبانه‌زور برای آیت‌الله بهجت رحمۀ‌الله چگونه می‌گذشت؟* ✳ *شبانه‌روزش صرف عبادت و مطالعه و کارهای نیک می‌شد.* وقت را طلا می‌دانست و حاضر نبود حتی یک لحظه را هم از دست بدهد. حتی وقتی که بلند می‌شد کتابی را از قفسه بردارد، زیر زبان ذکر می‌گفت. تقریباً دوازده ساعت در شبانه‌روز به عبادت مشغول بود. 🔹 دو ساعت و حتی گاهی سه ساعت پیش از اذان صبح از خواب برمی‌خاست و از همان لحظه عبادتش شروع می‌شد. زیر لب ذکر می‌خواند و گاهی شعرهایی را زمزمه می‌کرد؛ مثلاً: ✨ اگر لذت ترک لذت بدانى ✨ دگر هيچ لذت تو لذت ندانى 🔸 پس از وضو مشغول نماز شب و راز و نیاز با خدای متعال می‌شد. 🔹 وقت نماز را خودش تشخیص می‌داد، به مسجد می‌رفت و نماز را به جماعت اقامه می‌کرد. به غیر از سال‌های پایانی که دیگر بسیار ضعیف شده بود. پس از نماز صبح به تعقیبات نماز مشغول می‌شد. ✳ سپس به حرم می‌رفت و دو ساعت در آنجا عبادت می‌کرد. مدت زیادی در حرم می‌ایستاد و به زیارت و اعمال دیگر مشغول می‌شد. اطرافیان یکی‌یکی می‌نشستند، ولی او هنوز ایستاده بود. پس از آن همه ایستادن، می‌نشست و باز هم عبادت می‌کرد. ✳ حتی در مسیر رفت‌وآمد به حرم هم بی‌کار نبود؛ دعاهایی مثل یستشیر و صباح را می‌خواند. ادامه دارد 🌐 emamraoof.com