eitaa logo
دلبرکده
18هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
23 فایل
🏡💞دلبرکده یک کلبه مهربانی ست آموزش صفر تا صد برای هر چه که یک بانو، نیاز دارد💎 🌺روش های دلبری کردن ملکه از پادشاهِ خود برای داشتن یک زندگیِ سراسر عاشقانه💑 آیدی ارتباط: @admin_delbarkade 🚨تبادل، تبلیغات نداریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
عزیزان دل ❣ امروز به چند تا از سوالات ان شاءالله پاسخ میدیم ... منتظر باشید ⏱ سوالاتی که فکر میکنم مبتلا به باشه ..🧐 .
⁉️ بچه هام خیلی با هم دعوا میکنند ... و اهل مسخره کردن دیگران هستند ... چکار کنم !؟ 👇🏻
سلام عزیزم اول از همه آرامش‌تونو حفظ کنید؛ این رفتارا تا یه حدی بین بچه‌ها طبیعیه، مخصوصاً وقتی سه تا بچه با فاصله سنی نزدیک با هم بزرگ میشن، اما مسخره کردن، تحقیر، و اذیت کلامی، اگه مدیریت نشه، کم‌کم تبدیل به عادت شخصیتی میشه! چند تا مسئله باعث این رفتارها میشه: ۱. شاید دارن رقابت می‌کنند که توجه شمای مادر رو جلب کنند! ۲. نداشتن قانون تو خونه ! ۳. یا اینکه مهارت دعوا کردن رو بلد نیستن ! پسر بزرگ‌تر وقتی خال پیشونی برادرشو مسخره می‌کنه، واقعیت اینه که فقط درباره خال حرف نمی‌زنه؛ داره قدرت‌نمایی می‌کنه و می‌خواد خودش رو بالاتر نشون بده.💪 پسر کوچک هم وقتی زبونی اذیتش می‌کنه، احتمالاً چون زور بدنی یا جایگاه بزرگ‌تر رو نداره، از زبونش برای دفاع استفاده می‌کنه .. دختر کوچیک هم چون سنش کمتره، در واقع هر دفعه با یکی متحد میشه تا خودش تنها نمونه و بازی رو ببَره. پس هرکدوم دارن با دعوا دنبال جایگاه خودشون توی خونه می‌گردن. اولین قانون خونه باید این باشه که شوخی با بدن، چهره، ضعف، ترس، لکنت، خال، قد، وزن و ظاهر همدیگه ممنوع باشه. این قانون باید خیلی کوتاه و جدی گفته بشه؛ نه با داد و سخنرانی. مثلاً وقتی پسر بزرگتون میگه خالت زشته، همون لحظه آروم اما قاطع بگید «تو خونه ما کسی ظاهر کسیو مسخره نمی‌کنه.» بعد هم سریع بحث رو نبرید سمت نصیحت طولانی! مثلاً بگید «الان پنج دقیقه از بازی کنار می‌ری تا یادمون بمونه زبون برای زخمی کردن نیست!!» اگر هر بار فقط داد بزنید اما پیامتون مشخص نباشه، بچه یاد نمی‌گیره. نکته دوم اینه که شما باید از نقش «قاضی دعوا» کم‌کم خارج بشید. اگر هر دفعه بچه‌ها دعوا کنن و شما وارد بشید که کی شروع کرد، کی مقصر بود، کی بیشتر زد، خودتون تبدیل می‌شید به میدون رقابت. به‌جاش قانون بذارید که «هرکس مسخره کنه، هرکس داد بزنه، هرکس دست بلند کنه، از بازی خارج میشه یا از یه نعمت کوچیک محروم میشه مثلا اکه قراره بستنی بخرید، برای اونی که مسخره کرده یا رفتار بدی داشته بستنی خریده نمیشه»؛ پس دنبال مقصر اصلی نگردید، جلوی رفتار غلط رو بگیرید. نکته سوم اینه که هر بچه باید به اندازه سهم خودش از محبت مادر بهره مند بشه اگر دخترتون بیشتر با شماست و براش خرید بیشتر می‌کنید، حتی اگر نیت شما فرق گذاشتن نباشه، پسرا ممکنه حس کنن مادر بیشتر او رو می‌بینه. پس برای هرکدوم وقت بذارید؛ حتی روزی ده دقیقه. ده دقیقه فقط با پسر بزرگ، ده دقیقه فقط با پسر کوچک، ده دقیقه فقط با دختر. نه موبایل، نه نصیحت، نه سؤال درسی؛ فقط ارتباط گرم. با پسر بزرگ درباره مسئولیت و بزرگی حرف بزنید، نه اینکه مدام بگید تو بزرگی کوتاه بیا. چون این جمله برای بچه ی بزرگ‌تر گاهی تلخ میشه و حس می‌کنه همیشه حق با کوچک‌تره. بهش بگو «تو بزرگ‌تری یعنی می‌تونی قوی‌تر مهربونی کنی، نه اینکه مجبور باشی همیشه ببازی.» با پسر کوچک هم جداگونه کار کنید که با زبونش نیش نزنه. بهش یاد بدید وقتی ناراحته بگه «من ناراحت شدم، مسخره‌ام نکن» نه اینکه او هم زبونی حمله کنه. به دخترتون هم بگید «تو می‌تونی با هرکدوم بازی کنی، اما حق نداری با یکی علیه اون یکی گروه درست کنی! برای بیرون رفتن و مسخره کردن دیگران هم قبل از اینکه از خونه بیرون برید قانون بذارید، نه وسط مهمونی که خجالت‌زده بشید ! قبل از مهمونی بگید :«امروز قانون ما اینه که درباره ظاهر و لباس و حرف زدن هیچ‌کس نظر بد ندیم.» اگر توی جمع کسی رو مسخره کردن، جلوی مردم دعوای سنگین نکنید؛ فقط کنار گوششون کوتاه بگید «یادت رفت قانونمون چی بود!؟ اگه ادامه بدی یعنی رفیق خوبی نیستی و مجبور میشیم بریم بیرون !» بعد اگر تکرار شد واقعاً چند دقیقه از جمع فرزندتون رو بیرون ببرید. اینکار باید واقعی باشه، نه تهدیدی که اجرا نمیشه. تو خونه هم «جلسه خانوادگی کوتاه» بذارید. هفته‌ای دو بار، ده دقیقه، همه بگن این هفته از کدوم رفتار هم ناراحت شدن و از کدوم رفتار هم خوشحال شدن. این کار به بچه‌ها یاد میده احساساتشون رو بدون دعوا بیان کنند . یک بازی تربیتی هم انجام بدید به اسم «سه تا خوبی». هر شب هر بچه باید درباره یکی از خواهر و برادرها سه تا خوبی بگه. (کاری که ما خودمون معمولا انجام میدیم 😄👍🏻) اولش شاید مسخره کنن، اما بعد از مدتی ذهنشون از عیب‌دیدن به خوبی‌دیدن عادت می‌کنه. شما هم مراقب باشید تو دعواها به یکی برچسب نزنید؛ نگید تو همیشه اذیت می‌کنی، تو حسودی، تو زبون‌درازی. به‌جاش رفتارش رو بگید: «این حرفت زشت بود و اذیت کرد ..» از نظر تربیت اسلامی، منزل باید جایی برای تمرین محبت، ادب و بخشش باشه؛ اما این با نصیحت زیاد درست نمیشه، با قانون و رفتار مادر درست میشه. 🇮🇷@delbarkade
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
@MaddahionlinAUD-20220724-WA0033.mp3
زمان: حجم: 5.9M
. 🌟فضیلت بسیار زیاد روز مباهله یعنی چه !؟ داستانش چی بوده !؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 🇮🇷@delbarkade
🔻در این روز چند عمل وارد شده است: 🔹 غسل 🔹 روزه 🔹 خواندن دعای مباهله 🔹 صدقه دادن به فقرا 🔹خواندن زیارت جامعه کبیره 🔹 زیارت امیرالمومنین علی علیه‌السلام 🔹 دو رکعت نماز و آن مثل روز عید غدیر است (دو رکعت است در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید، ده مرتبه آیة الکرسی و ده مرتبه سوره قدر خوانده می شود و بهتر است پیش از اذان ظهر خوانده شود) 🔖 ویژه 🇮🇷@delbarkade
دلبرکده
. #سوال ⁉️ پرستاری خواندم و این شغل رو خیلی دوست دارم و خیلی دوست دارم سر کار برم و مشغول باشم ، ام
ایشون هم پرستار بودند و تجربه زندگیشون شون رو با ما به اشتراک گذاشتن.. ممنونم 🌹 .
اینم دو تا رضایت دلچسب 😇 الحمدلله 🥰 ان شاءالله که شما هم توی زندگی همیشه شاد و موفق و در کنار خانواده خوشبخت باشید 💐
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ▪️علت این تصادف مرگبار، نه سرعت غیرمجاز بود، نه نقص فنی خودرو و نه شرایط نامساعد جاده؛ بلکه یک مشاجره خانوادگی میان زن و شوهری بود که در حین رانندگی رخ داد. ▪️مشاجره‌ای که با دخالت زن در هدایت خودرو، به واژگونی خودرو و مرگ هردو ختم شد. ▪️اما تلخ‌ترین بخش ماجرا، ۲ کودک خردسالی هستند که در صندلی عقب خودرو حضور داشتند؛ کودکانی که در یک لحظه، پدر و مادر خود را از دست دادند ▪️روایتی از چند ثانیه خشم که سرنوشت یک خانواده را برای همیشه تغییر می‌دهد😔 🇮🇷@delbarkade
⁉️ وقتی با همسرم میریم خونه مادرشون تا نصف شب می‌شینن .. انگار نه انگار که فردا کار داره یا بچه ها باید زود بخوابن ..🙁 خانواده همسرمم خیلی با من بد هستن ... چیکار کنم !؟ 👇🏻👇🏻
سلام علیکم به نظر میرسه که مشکل، فقط دیر برگشتن از منزل مادرشوهر نیست؛ ریشه‌اش اینه که همسرتون وقتی وارد فضای خانواده ی خودش میشه، دوباره در نقش پسرِ اون خونه قرار می‌گیره ! برای همینه که تو خونه ی خودش زود خسته میشه.. اما اونجا تا نصفه شب می‌نشینه؛ چون اونجا براش حس رهایی، یا توجه خانوادگی میاره. ببینید و توجه کنید که منزل مادرشوهر و پدر شوهرتون چه جذابیت‌هایی براش داره و چه رفتارهایی باعث میشه که ایشون رو اونجا نگه داره ..🤔 در واقع شاید کمبود محبت هایی در وجود ایشون یا هر مردی باشه، که تو منزل و در کنار شما از اون لحاظ اشباع نمیشه ! (این یک طرف قضیه، که بهش توجه خاص داشته باشید ) طرف دیگه اینکه این رفتار وقتی به خواب بچه‌ها، درس بچه‌ها و برنامه زندگی آسیب می‌زنه، دیگه یک نوع بی نظمیه ! اولین کار اینه که قبل از رفتن، فقط خواهش نکنید؛ بلکه یک قرار دقیق بذارید. مثلاً نگید زود برگردیم؛ بگید لطفا امشب ساعت ده و نیم برگردیم چون بچه‌ها فردا مدرسه دارن. فرق این دو تا جمله مهمه چون زود برگشتن مبهمه، اما ساعت مشخص قابل پیگیریه. دوم اینکه قراری که با همسرتون میذارید، باید قبل از رفتن به مهمونی گذاشته بشه، نه وسط مهمونی. چون وسط مهمونی، همسرتون تحت فضای خانواده قرار می‌گیره و معمولاً قول قبلی یادش میره یا جدی نمی‌گیره. بگید : من برای خودم نمیگم، بچه‌ها وقتی خوابشون بهم می‌ریزه فردا هم به برنامه هاشون نمیرسن و مریض میشن .. فرمودید که همسرتون دهن‌لقه و تنهایی رفتنش براتون نگران‌کننده ست، به جای منع کامل، مرز بگذارید براش! یعنی قبل از رفتن باهاش توافق کنید که مسائل خصوصی خونه، اختلاف‌هایی که بینتون هست، خریدها، برنامه‌ها، پول، تربیت بچه‌ها و حرف‌های بین شما بیرون گفته نشه. بهش نگید «تو دهن‌لقی» چون گارد می‌گیره!! بهش بگید: من وقتی مسائل خونه بیرون گفته میشه احساس ناامنی می‌کنم، دوست دارم حریم زندگی‌مون حفظ بشه. نکته دیگه اینکه اگر خانواده همسر با شما بد هستن، شما لازم نیست صمیمی و باز باشید. ادب، سلام، احترام، جواب کوتاه، لبخند کنترل‌شده، همین کافیه. نه درد دل کنید، نه توضیح اضافه بدید، نه وارد بحث‌های حساس بشید. وقتی هم اونجا هستید و بدرفتاری می‌بینید، همان لحظه وارد جنگ نشید؛ فقط خودتون رو درگیر نکنید و بعداً با همسرتون درباره اش صحبت کنید. در کل شما باید در قبال اون رفتار همسرتون، از حالت خواهش و ناراحتی، وارد حالت مدیریت بشید. یعنی زمان رفت و برگشتتون ، مقدار صحبتهایی که اونجا گفته میشه، کنترل شده باشه.. و اینکه شب‌هایی رو به منزل اونها برید که فرداش درس و یا کار مهم نباشه ! اگه این مرزها آروم آروم و بدون دعوا انجام بشه، کم‌کم رفت‌وآمدها از حالت بی‌برنامگی خارج میشه و روی نظم میاد . یک احتمال دیگه اینکه شاید شما یکسری از خواسته های همسرتون رو عملی نکردید و اون داره با شما لج می‌کنه .. کمی در این مورد هم فکر کنید یا با او صمیمانه صحبت کنید و بگید که : صحبتی یا کاری بین ما هست که توی دلت مونده باشه و من حواسم بهش نبوده باشه !؟ شاید گره این مشکل جای دیگه ای باشه 😉 🇮🇷@delbarkade