eitaa logo
دلدادگان کوی یار غائب 🌸مهدی (عج)🌸
518 دنبال‌کننده
543 عکس
222 ویدیو
3 فایل
السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه گم گشته ام به اشک که پیدا کنم تو را دل شسته ام ز جان که تمنا کنم تو را
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋ 🌱اَلسَلام ، اِی نورِ فَـوقَ ڪُلً نـور وارثِ زهرایـی ِ قلبِ صبـور... 🌱 بی حضورٺ عاشقـی درمانده گفت: "رَبّنا عَجـّلْ لَنا يَومَ الظهـور" ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین این روزها با دل شکسته با سینه پر از غم با عزیزِ خود وداع می کند... تو ،فدای تو😭 ▪️چند دقیقه به احترام مادر، هر صبح یک گوشه با خودت خلوت کن آرام زمزمه کن، دلت شکست برای فرج مهدی اش دعا کن. روضه خوانی 🎙 حرفی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند... چقدر ‌دل میسوزونه این کلمات و حرفها😢 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " 🌟پنجشنبه‌ها: اُنس با تفسیر قرآن🌟 🌺سوره مبارکه یاسین🌺 "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ " 🔸 وَ إِذا قِيلَ لَهُمُ اتَّقُوا ما بَيْنَ أَيْدِيكُمْ وَ ما خَلْفَكُمْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ [45] و هرگاه به آن‌ها گفته ‌شود: «از آنچه پيش‌رو و پشت‌سر شماست [از عذاب دنيا و آخرت] بپرهيزيد تا مشمول رحمت الهى شويد». [اعتنا نمى‌كنند]. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸《تفسیر آیه》 از آنجا كه در آيات گذشته سخن از بحث‌هاى مهمى از آيات پروردگار در پهنه جهان هستى بود، در آيات مورد بحث عكس العمل كفار لجوج را در برابر آيات الهى، و همچنين دعوت پيامبر(ص) و انذار به عذاب پروردگار بيان مى‌كند. در نخستين آيه مى‌فرمايد: "هنگامى كه به آنها گفته مى‌شود از آنچه پيش رو و پشت سر شماست از عذابهاى الهى بپرهيزيد، تا مشمول رحمت الهى شويد، اعراض مى‌كنند و رويگردان مى‌شوند" در اينكه منظور از مٰا بَيْنَ أَيْدِيكُمْ‌ (آنچه پيش روى شماست) و ما خلفكم (آنچه پشت سر شما قرار دارد) چيست‌؟ مفسران تفسيرهاى بسيارى گفته‌اند: از جمله اينكه منظور از" ما بين ايديكم "مجازاتهاى دنياست كه نمونه‌اى از آن در آيات قبل ذكر شده، و منظور از" ما خلفكم" مجازاتهاى آخرت است كه در پشت سر دارند، و تعبير به" پشت سر" به خاطر آنست كه هنوز نيامده، گويى پشت سر انسان در حركت است، و سرانجام روزى به او مى‌رسد و دامانش را مى‌گيرد، و منظور از پرهيز كردن از اين مجازاتها اين است كه عوامل آن را ايجاد نكند و به تعبير ديگر كارى نكند كه مستوجب اين عقوبات گردد. شاهد اين سخن اينكه تعبير به "اتقوا" در آيات قرآن يا در مورد خداوند به كار رفته، و يا در مورد روز قيامت و مجازات الهى كه در حقيقت هر دو به يك معنى باز مى‌گردد، چرا كه پرهيز از خداوند پرهيز از مجازات اوست. اين خود دليل بر آنست كه در آيه مورد بحث نيز منظور پرهيز از عذاب و مجازات الهى در اين جهان و جهان ديگر است. بعضى آيه را به عكس اين معنى تفسير كرده‌اند:" ما بين ايدى "را به عذاب آخرت و" ما خلفكم "را به عذاب دنيا، چرا كه آخرت در پيش روى ما قرار دارد (اين تفسير تفاوت چندانى از نظر نتيجه با تفسير اول ندارد). ولى بعضى گفته‌اند منظور از "پيش‌رو" گناهانى است كه قبلا انجام شده كه پرهيز از آن به معنى توبه و جبران است، و منظور از" پشت سر "گناهانى است كه بعدا انجام مى‌شود. بعضى ديگر معتقدند كه منظور از "پيش رو" گناهان آشكار و" پشت سر" به معنى گناهان پنهان است. بعضى ديگر "ما بين ايديكم" را اشاره به انواع عذاب دنيا، و "ما خلفكم" را اشاره به مرگ مى‌دانند (در حالى كه مرگ چيزى نيست كه قابل پرهيز كردن باشد). بعضى مانند نويسنده "فى ظلال" اين دو تعبير را كنايه از احاطه موجبات غضب و عذاب الهى دانسته كه كافران را از هر سو فرا گرفته است. علامه طباطبائى در الميزان "ما بين ايدكم" را اشاره به شرك و معاصى در دنيا مى‌داند، و "ما خلفكم" را اشاره به عذاب در آخرت . در حالى كه ظاهر آيه اينست كه اين هر دو از يك جنس مى‌باشند تنها تفاوت زمانى دارند، نه اينكه يكى اشاره به شرك و گناه و ديگرى اشاره به مجازات آن باشد. تفسیر نمونه مکارم شیرازی، ناصر ، جلد 18 ، صفحه 399 🍂🍂🍂🍂🍂 لینک کانال👇 @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 • والله قسم وقتی کمی از فشارِ کارم کم می‌شود در خود احساس ضعف و کوچکی می‌کنم. @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋ 📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِیدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ... 🌱 رگ خشک احکام الهی جز با خون گرم حضور تو جان تازه نمی گیرد! 🌱 سلام بر تو ای گنج ودیعه شده در خزائن الهی. و سلام بر روزی که به یُمن جاری شدن احکام خدا، درخت شادی انسان شکوفه خواهد زد. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بمیرم چی باید بگم از سیلی و تازیانه نزن بی حیا مادرم فاطمه نیمه جان💔😭 ▪️چند دقیقه به احترام مادر، هر صبح یک گوشه با خودت خلوت کن آرام زمزمه کن، دلت شکست برای فرج مهدی اش دعا کن. محمد حسین 🎙 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
✍تشرف خدمت امام زمان علیه السلام: 🔰دوره سوم،دوران غیبت کبری (از ۳۲۹ ه.ق) ✍در زمان ما با دو دست روایات به طور کلی روبرو هستیم دسته‌ای از روایات که بر دیدار امام عصر علیه السلام در غیبت کبری دارند و دسته‌ای دیگر روایاتی است که دیدار امام عصر علیه السلام را می‌کنند. ⭕️الف: روایاتی که نفی تشرفات و دیدار امام عصر علیه السلام می کنند ۱. حضرت به علی بن محمد سَمُری ✔️ و مشهورترین که برای نفی دیدار با امام عصر علیه السلام در غیبت کبری به آن شده نامه ایشان به ، علی بن محمد سمری است که شیخ صدوق در کمال الدین و شیخ طوسی در احتجاج روایت کرده اند که: 📜به نام خداوند بخشنده بخشایشگر، ای علی بن سمری! خداوند، پاداش برادرانت را دربارهٔ تو بزرگ نماید! تو در فاصله شش روز از دنیا می‌روی. پس کارهای خود را انجام بده و به وصیت نکن که پس از تو جانشینت باشد، زیرا غیبت دوم ( ) واقع شد و نخواهد بود مگر پس از آن و این اجازه، پس از مدتی طولانی است که سخت شود از ستم پر گردد و به زودی کسی به سراغ من خواهد آمد که >مشاهده می‌کند آگاه باشید هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحهٔ آسمانی، ادعای مشاهده کند افترا زننده است. و توان و نیرویی نیست مگر از سوی خداوند بلند مرتبه بزرگ 📚الغیبه طوسی 🖌از نظر برخی بخش میانی و آخر حدیث به نفع رویت اشاره و بلکه تصریح دارد که کسانی بعد از درگذشت سمری ادعای ظهور و مشاهده امام زمان علیه السلام کند کذاب و دروغگو افترا زننده خوانده است ین بدان معنا که صورت نمی‌گیرد. 📄عبارت میانی《 فقد وقعت الغیبه الثانیه (التامه)》 در این معنا دارد که غیبت امام زمان علیه السلام تا زمان مرگ سمری بوده و نقصان غیبت معنا ندارد جز اینکه دیدار در امکان دارد اما پس از مرگ سمری غیبت کامل تحقق یافته است بنابراین دیدار در برای احدی امکان ندارد روی همین اصل تحقق غیبت کامل این است که ظهوری نیست مگر پس از اذن الهی. 📖تفسیر توقیع از نظر بزرگانی چون علامه مجلسی، محدث نوری و... بر اساس جانبی صدور توقی که ناظر بر است، ادعای مشاهده به معنای و نیابت و و مداوم است که کاملاً با پیش‌بینی نشده اتفاقی تفاوت دارد پس امکان وجود دارد. ادامه دارد... ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb