دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش اول از ۳۱ 🌿⃟؎•°كنـوانسيون رفع كليه اشكال
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش دوم
🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مينمايد، تصور جامعه جهاني از «دين» كه عمدتاً حاصل «بودها»ي تورات و انجيل و همچنين «نمودها»ي اسلام و مسلمين، آن هم به روايت تبليغات مغرضانه است، در نظر گرفته شـود
▦>تـا بتوانيم ضمن توجه به موانع ذهني و فرهنگي كه در امر مهم روشنگري وجود دارد، يادآور شويم كه ما در فراخناي اين نظريه، نه در پي بافتن «دين تازه» كه در پي يافتن«ديد تازه» هستيم؛ ديد تازهاي مبتني بر «ارزشهاي ناب و ثابت» ولي بـا «روشـهاي نـو و سيّال».
🌿•° از اين رو، در چيدمان محورهاي اصلي بـحث، ابـتدا قـول مشهور و حاكم بر جامعه جهاني را در حوزه زنان كه در قالب گفتمان فمينيسم مطرح است، تبيين نموده و سپس كاربست آن را در اسناد بينالمللي و چگونگي تبديل آن بـه اهـرم فـشار در مديريت فرهنگ، سياست و اقتصاد ملتها، پيميگيريم
▦> و در ادامه بـه اصـليترين سند اين حوزه كه اتوپياي اسنادي گفتمان فمينيسم در حوزه زنان است، يعني سند كنوانسيون «رفع تبعيض» عليه زنان، پرداخته و سرانجام نـظريه كنـوانسيون «رفـع ظلم» عليه زنان را به منظور بهبود وضعيت زنان با «حـفظ موجوديت زن» تبيين و تقديم مينماييم
🌿•°و در نهايت نيز از جهان اسلام و به ويژه از شخصيت حقوقي «سازمان كنفرانس اسلامي» درخواست مينماييم كه ايمان خـود را نـسبت بـه مكتب حياتبخش اسلام و همچنين حقيقت «الاسلام يعلو و لايعلي عليه» با تـهيه و تـصويب كنوانسيون «رفع ظلم» عليه زنان فعال و نمايان كند
▦> تا عهدشان با قرآن، اين فصل مشترك «محبت و مـعرفت» در جـهان اسـلام تازه شود و به يادآورند خدايي كه از «اخم بر نابينا» اين ظلم بسيار نامرئي و انـدك و بـيصدا نـميگذرد و نهي آن را با نهيب مقدس «عبس و تولّي ان جاءه الاعمي» جاري ميكند و جاودانه ميسازد،
🌿•° بـدون شـك خـود بالاترين ملجأ و كتابش، والاترين سند براي دفاع از حقوق زنان در حريم عدالت ميباشد. اميد كه اين انـديشه، ابـتدا «باور» شود و سپس در يك وفاق توحيدي «بارور» گردد.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش سوم از ۱۲ 🌿⃟؎•°حقانیت اسـلام هـمیشگی اسـت اما حاکمیتش به میزان حضور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش چهارم از ۱۲
🌿⃟؎•°پس صرف در صف حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه باید در جستجوی راهی باشیم که این حقانیّت، حاکمیّت نیز پیدا کند،
◇•° ایـن اسـت که تشکیل نظام اسلامی در ایران عزیز، گـواه درک صـحیح از خـواست و فرمان الهی و تلاش فراگیر برای عملی کـردن آن اسـت
🌿•°و هرکس در هر کجا و در هر لباس و موقعیت اگر ذرهای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت اثرگذاری آن، صـدمهای وارد کـند و از آن بـکاهد، حـرکتی ضـد «فرج» و عملی برخلاف «انتظار» انجام داد،
◇•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینهسازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای #فـرج آن خورشید یگانه است
🌿•°اگر چه ایـن عناد را در شکلهای جدی و مـقابلههای آشـکار ازفردای پیروزی انقلاب دیدیم، کـه چـگونه خفاشان و خناسان، انفجار نور و استقرار نورانیت را در ایران عزیز تاب نیاوردند و درصدد برآمدند کـه انـقلاب اسلامی را یا با «حمله نـظامی» مـفهوم کـنند و یا با «حـیله فـرهنگی» منحرف نمایند،
◇•°ابتدا از جـنگ و تـهاجم نظامی آغاز کردند تا برای همیشه از دشمن چنین رویارو و توانمند خلاص کنند و از سویی دیـگر درس عـبرتی هم به سایر دولتها و ملتهای جـهان بـدهند که سـرانجام خـروج از سـلطه استکبار چنین است.
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°④باب معاشرت: ⇦|بخش ششم از ۱۱ 🍂°•در اینباره هـمین بـ
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت:
⇦|بخش هفتم از ۱۱
🍂°•همکاری و همراهی،حاصل همدلی و همفکری است.فـضای خـانه باید با روح معاضدت و همکاری رقم بخورد.
🍃•°رسول مکرم اسلام،عالیترین چهرهء هستی در خـانه،چـون خادمان کار میکردند.در روایتی نـقل اسـت که حـضرت گـوشت ریـز میکرد،لباسش را میدوخت،در را باز میکرد،آب مـیآورد، خانه را جارو میکرد،گوسفند میدوشید و کفشش را میدوخت.
🍂°•اما حالا در بسیاری از خانهها،مـادر خـادم است و اعضای خانواده مخدوم و میهمان!
🍃•°مـادر ساعتها در آشپزخانه است و حـاصل دسـت و اندیشهء او در دقایقی،چون مزرعهای درو مـیشود و بـاز باید او تا ساعتهادی دیگر در آشپزخانه بماند و آنچه را همه خوردهاند، تمیز کند.
🍂°•وجود تـقسیم کـار و به ویژه حاکم کردن شـعار«خـانه را کـثیف نکنیم»،همه را بـه خـدمت و رحمت وامیدارد.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#پیاماخلاقیتربیتی
🍃•°صداقت حقیقی، یعنی
🍂•° انطباق دائم آنچه میکنیم با آنچه میگوییم
🍃•°و انطباق آنچه میگوییم با آنچه میاندیشیم
🍂•° و انطباق آنچه مـیاندیشیم بـا آنـچه باید باشد.
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش چهارم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس صرف در صف حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه باید
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش پنجم از ۱۲
🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود را برای منحرف کردن انقلاب از اصول آماده نمودند
◇•° آنـها مـیدانستند هر آرمانی بر بال آرمانگرایان زنـده مـیماند و جـریان مـییابد و اگـر آرمانگرایان به روزمـرگی در گـذران عمر به طریق عافیت و یا فرومایگی در انباشت ثروت به هر طریق و یا ستیز و سستی بیافتند خـودبخود چـیز دیـگری برای مبارزه باقی نمیماند
🌿•°این بود کـه در دو شـاخه فـعالیتهای چـشمگیر خـود را شـروع نمودند اول تلاش برای بیاعتقاد کردن نخبگان و مؤثر آن نسبت به اصول انقلاب و مبانی که خاستگاه آن بود، نمودند و پس برای بیاعتماد کردن مردم نسبت به راهی را که شهیدانشان با بـذل جان تثبیت کرده بودند برنامههایی را طراحی کردند
◇•°در موضوع نخست برای ایجاد نظریهها و ذائقههای متنوع و غیرارزشی در نخبگان و برجستگان از سه ترفند سود جستند
🌿 •°اول آنکه: ـ با شناسایی راههای نفوذ ورود به دنیای ذهن و انـدیشه افـرادی که با نمادها و شاخصههایی دینی مشاهده میشدند تا زمینه برای تربیت و تولید نیروی انسانی جهت اجرای تئوری «مذهب علیه مذهب» فراهم گردد و در زمانهای لازم از طرح آنها بهرههای مورد نظر و نـیاز را بـگیرند.
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و#فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش دوم 🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مينمايد، تصور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش سوم
🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم
درباره فمينيسم مـطالب بـسياري طـرح گرديده كه برخي از آنها تحليل فمينيسم از نگاه مخالفين و منتقدين است و برخي نيز طرح و نـقل ديدگـاهها در بنان و بيان معتقدين به آن.
▦> در اين بخش از نوشتار، ابتدا به واقعنگاري تاريخي دربـاره فـمينيسم پرداخـته و سپس آراء برخي از پرچمداران فمينيسم را بيان خواهيم نمود.
🌿•°فمينيسم واژهي نوپا و نوبنيادي است كه عمر آن بـه 214 سـال ميرسد و اول بار در سال 1792 با انتشار كتاب «دفاع از حقوق زنان» اثر «مري ولسـتون كرافـت» مـطرح گشت
▦>و از آن پس زنان آگاه هستههاي اعتراضشان را كه از همان آگاهي نشأت گرفته بود، به صورت حلقههاي كوچـك تـشكيل دادنـد و براي روشنگري تجمع كردند و نشستهاي مختلف برگزار نمودند تا اعتراض خود را نـسبت بـه ظلمها و اجحافهايي كه در جامعه نسبت به زن ميشود، بيان كنند.
🌿•°همه اين حركتها زمينه مناسبي شـد بـراي آنكه قرن 19 با وسعت يافتن بيداري زنان و به تبع آن وسعت يافـتن اعـتراضات آنان نسبت به آنچه در جامعه غربي نـسبت بـه زنـان ميگذرد، به قرن خاصي بدل شود كه بـراي فـمينيستها به عنوان قرن جنبشهاي بالقوه حائز اهميت است؛
▦> زيرا آنها در اين قرن هر روز به چـشم خـود شاهد بودند كه حقوق و حضور زنـان «نـابوده و ناديده» انـگاشته مـيشود تـا جائيكه نفوس زن را، نفوس تبعي و غيرمستقل و گـاه هـمطراز با املاك و احشام برميشمردند.
🌿•° سرشماري نفوس در انگلستان در سال 1850 اين ننگ مكتوب را از اين تـفكر مـنحط به آيندگان نشان ميدهد كه چگونه آمـارگيران جمعيت وقتي بر در خـانهها مـيرفتند، فقط از نفوس ذكور پرسش ميكردند!
▦> اين بـياعتنايي عـظيم بر حيثيت زن در دنياي مغرب زمين، عملاً خاستگاه جغرافيايي فمينيسم را غربي و نه شرقي، نـموده اسـت كه خود موضوع قابل تأمليست و هـمچنين نـشانگر آن اسـت كه
🌿•° فمينيسم در آغاز يك جـريان اعـتراض در برابر ظلم و انحراف بـوده كه مـعالاسف خود در ادامه راه، به ظلم و انحراف بيشتر تبديل گرديده است.
📚مطالعات راهبردی#زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺#تربیت_فرزند قسمت اول⇦|بخش ۵ ➖وقتی میگوییم بچه ها رشد عاطفی پیدا بکنند، یعنی چه اتفاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🔺#تربیت_فرزند
قسمت دوم ⇦|بخش ۱
➖رشد جسمی با پرداختن به دو عامل، خواب ،و تحرک
🎤سخنانزندهیاد
دکترمهری سویزی
(استاد تعلیم و تربیت)
در برنامه تلویزیونی روشنا
✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°انسان مـنهای مـعنویت،
خود را به یک«انسانواره»تنزل میدهد
و تهی شدن از ارزشهای اخلاقی
او را یا در وادی تفرعن مـیبرد
تـا گـرگوار به درندگی بپردازد،
یا او را در وادی تلذذ میاندازد
تا خوکسان به لذت و شهوت بگذراند.
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش ششم از ۱۲
🌿⃟؎•°دیگر آنکه: ـ با شناسایی روشنفکرهای زمینهدار و اصول گریز به عملی ساختن «تئوری خط التقاط» پرداخته تا با بروز «نوگرایی» که چیزی جز «مـن گـرایی» نبوده، حریمها و مرزهای ارزشی مـشوش و مـتوهم ترسیم و سپس یک به یک شکسته و در نور دیده شود.
◇•°و آخر آنکه: با شناسایی نیروهای ملحد و مأموریت دادن به آنها تئوری «لامذهبی علیه مذهب» مطرح کـرد تـا بتوانند پس از بر بدن شـاخههای دیـن به زدودن ریشههای دین نیز دست پیدا کنند.
🌿•°امادر بخش تودهها، با اجرای عملیات غفلت عمومی به تغییر داشتهها و هنجارهای معروف و عوض کردن ذائقه و تمایلات فرهنگی مردم پرداخته و با بیعلاقه کـردن آنـان نسبت به آرمانها بتوانند مردم را از ادامه راه مأیوس کنند و چشم و دلشان رابه سوی نظام اخلاقی و اجتماعی غرب مجذوب و نیازمند نمایند
◇•° دشمنان فکری اقتدار یافتن و حاکمیت یافتن اسلام که در رأس آنها استکبار جـهانی بـوده و هست در تـمامی این ترفندها و یا بهتر بگوئیم توطئهها از رسانهها به عنوان یک اهرم مهم و سرنوشتساز در ایجاد همگرایی و هنجارمندی اسـتفاده کرده
🌿•°و با بهرهمندی از فنآوری تبلیغات و استفاده از همه علوم معین نظیر جـامعهشناسی ـ روانـشناسی و آگـاهی بر چالشها ـ نیازها و روزنههای غفلت به تحمیل فرهنگ خود جهت همگیسازی فرهنگ ملتها نموده و مرزهای فرهنگی را تـا قـلب و عمق مرزهای جغرافیای فکر و فرهنگ آنها به استعمار و بهرهکشی رسانده است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و #فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش هشتم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت:
🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد
🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،همچنانکه جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه میدارد،
🍂°•جاذبهء محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همهجا باید برای حیاتبخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء مهربان،جامعهء مهربان را پدید مـیآورد.
🍃•°اعـضای خـانواده و بهویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای عاطفه است،به سطح بیرون شخصیت انسان،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند.
🍂°•برای بچهها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـها را دوست داریم،برای آنها این لذتبخش است که در گفتار و رفتار دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آنها را دوست داریم.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°هرکس در آرزوی #فرج به آتش انتظار میسوزد
و چشم امید به لحظه گشایش میدوزد
باید بداند که فرج چیزی جز به قدرت رسیدن اسلام و حاکم شدن تعالیم آن نیست
و منتظران فرج، آرزومـندان اقـتدار اسلامند،
و حقیقت انقلاب اسلامی، قدرت یافتن اسلام است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش چهارم از ۳۱
🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمينيستها در حـوزه رخدادهاي مهم اجتماعي، نشان ميدهد كه در قـرن 19 پايه هاي تغييرات حـقوقي تـوسط بـيانيهها، قطعنامهها و در نهايت تبديل آنـها به توافقنامهها گذاشته شده؛
▦> براي مثال، اولين مجمع بينالمللي زنان در سال 1888 در واشنگتن با حضور 66 زن آمريكايي و 8 زن اروپايي تـشكيل مـيگردد و دومين مجمع درست يكسال پس از مجمع اول بـا حـضور 5 هـزار زن بـرگزار مـيشود و حاصل آن در سـالهاي آغـازين قرن بيستم ثمر ميدهد، به گونهاي كه در سال 1918 زنان انگليسي به حق رأي دست مييابند و دو سال بعد يعـني در اگـوست 1920 زنـان امريكايي نيز حق رأي مييابند.
🌿•° فمينيستها از اين تـاريخ تـا نـيمه قـرن بـيستم بـه دليل مشغول بودن دنياي سياست، فرهنگ، اقتصاد به تبعات جنگ جهاني اول و تمهيدات جنگ جهاني دوم، در دوران ركود بسربردند؛
▦>ولي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم و نفرت انگيز شدن جنگ آفرينان كه عمدتاً مردان بـودند، فضاي مناسبي براي طرح مباحث فمينيستي فراهم شد؛
🌿•°لذا فمينيستها پس از اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال 1948 م زمينه فرهنگي ـ اجتماعي را بهگونهاي هموار كردند كه در سال 1967 م اعلاميه رفع تبعيض عليه زنان در مجمع عمومي سازمان مـلل مـطرح و به تصويب ميرسد و در ادامه نيز روز هشتم مارس 1970 ميلادي به عنوان روز بينالمللي زن تصويب ميشود
▦> و در نهايت هم در دسامبر سال 1979 كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض در قالب يك مقدمه و 30 ماده تصويب ميگردد و از اين تاريخ بـه بـعد تقريباً هر پنج سال يكبار يك كنفرانس جهاني براي ارزيابي و پايش وضعيت زنان تشكيل ميشود كه كنفرانسهاي جهاني كپنهاك، نايروبي، پكن و نيويورك از آن جمله است.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🍃•°..هرکس در هر کجا و در هر لباس و موقعیت اگر ذرهای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت اثرگذاری آن، صـدمهای وارد کـند و از آن بـکاهد، حـرکتی ضـد «فرج» و عملی برخلاف «انتظار» انجام داده،
🍂•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینهسازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای #فـرج آن خورشید یگانه است..
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻