دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش چهارم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس صرف در صف حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه باید
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش پنجم از ۱۲
🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود را برای منحرف کردن انقلاب از اصول آماده نمودند
◇•° آنـها مـیدانستند هر آرمانی بر بال آرمانگرایان زنـده مـیماند و جـریان مـییابد و اگـر آرمانگرایان به روزمـرگی در گـذران عمر به طریق عافیت و یا فرومایگی در انباشت ثروت به هر طریق و یا ستیز و سستی بیافتند خـودبخود چـیز دیـگری برای مبارزه باقی نمیماند
🌿•°این بود کـه در دو شـاخه فـعالیتهای چـشمگیر خـود را شـروع نمودند اول تلاش برای بیاعتقاد کردن نخبگان و مؤثر آن نسبت به اصول انقلاب و مبانی که خاستگاه آن بود، نمودند و پس برای بیاعتماد کردن مردم نسبت به راهی را که شهیدانشان با بـذل جان تثبیت کرده بودند برنامههایی را طراحی کردند
◇•°در موضوع نخست برای ایجاد نظریهها و ذائقههای متنوع و غیرارزشی در نخبگان و برجستگان از سه ترفند سود جستند
🌿 •°اول آنکه: ـ با شناسایی راههای نفوذ ورود به دنیای ذهن و انـدیشه افـرادی که با نمادها و شاخصههایی دینی مشاهده میشدند تا زمینه برای تربیت و تولید نیروی انسانی جهت اجرای تئوری «مذهب علیه مذهب» فراهم گردد و در زمانهای لازم از طرح آنها بهرههای مورد نظر و نـیاز را بـگیرند.
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و#فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش دوم 🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مينمايد، تصور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش سوم
🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم
درباره فمينيسم مـطالب بـسياري طـرح گرديده كه برخي از آنها تحليل فمينيسم از نگاه مخالفين و منتقدين است و برخي نيز طرح و نـقل ديدگـاهها در بنان و بيان معتقدين به آن.
▦> در اين بخش از نوشتار، ابتدا به واقعنگاري تاريخي دربـاره فـمينيسم پرداخـته و سپس آراء برخي از پرچمداران فمينيسم را بيان خواهيم نمود.
🌿•°فمينيسم واژهي نوپا و نوبنيادي است كه عمر آن بـه 214 سـال ميرسد و اول بار در سال 1792 با انتشار كتاب «دفاع از حقوق زنان» اثر «مري ولسـتون كرافـت» مـطرح گشت
▦>و از آن پس زنان آگاه هستههاي اعتراضشان را كه از همان آگاهي نشأت گرفته بود، به صورت حلقههاي كوچـك تـشكيل دادنـد و براي روشنگري تجمع كردند و نشستهاي مختلف برگزار نمودند تا اعتراض خود را نـسبت بـه ظلمها و اجحافهايي كه در جامعه نسبت به زن ميشود، بيان كنند.
🌿•°همه اين حركتها زمينه مناسبي شـد بـراي آنكه قرن 19 با وسعت يافتن بيداري زنان و به تبع آن وسعت يافـتن اعـتراضات آنان نسبت به آنچه در جامعه غربي نـسبت بـه زنـان ميگذرد، به قرن خاصي بدل شود كه بـراي فـمينيستها به عنوان قرن جنبشهاي بالقوه حائز اهميت است؛
▦> زيرا آنها در اين قرن هر روز به چـشم خـود شاهد بودند كه حقوق و حضور زنـان «نـابوده و ناديده» انـگاشته مـيشود تـا جائيكه نفوس زن را، نفوس تبعي و غيرمستقل و گـاه هـمطراز با املاك و احشام برميشمردند.
🌿•° سرشماري نفوس در انگلستان در سال 1850 اين ننگ مكتوب را از اين تـفكر مـنحط به آيندگان نشان ميدهد كه چگونه آمـارگيران جمعيت وقتي بر در خـانهها مـيرفتند، فقط از نفوس ذكور پرسش ميكردند!
▦> اين بـياعتنايي عـظيم بر حيثيت زن در دنياي مغرب زمين، عملاً خاستگاه جغرافيايي فمينيسم را غربي و نه شرقي، نـموده اسـت كه خود موضوع قابل تأمليست و هـمچنين نـشانگر آن اسـت كه
🌿•° فمينيسم در آغاز يك جـريان اعـتراض در برابر ظلم و انحراف بـوده كه مـعالاسف خود در ادامه راه، به ظلم و انحراف بيشتر تبديل گرديده است.
📚مطالعات راهبردی#زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺#تربیت_فرزند قسمت اول⇦|بخش ۵ ➖وقتی میگوییم بچه ها رشد عاطفی پیدا بکنند، یعنی چه اتفاقی
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🔺#تربیت_فرزند
قسمت دوم ⇦|بخش ۱
➖رشد جسمی با پرداختن به دو عامل، خواب ،و تحرک
🎤سخنانزندهیاد
دکترمهری سویزی
(استاد تعلیم و تربیت)
در برنامه تلویزیونی روشنا
✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°انسان مـنهای مـعنویت،
خود را به یک«انسانواره»تنزل میدهد
و تهی شدن از ارزشهای اخلاقی
او را یا در وادی تفرعن مـیبرد
تـا گـرگوار به درندگی بپردازد،
یا او را در وادی تلذذ میاندازد
تا خوکسان به لذت و شهوت بگذراند.
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش ششم از ۱۲
🌿⃟؎•°دیگر آنکه: ـ با شناسایی روشنفکرهای زمینهدار و اصول گریز به عملی ساختن «تئوری خط التقاط» پرداخته تا با بروز «نوگرایی» که چیزی جز «مـن گـرایی» نبوده، حریمها و مرزهای ارزشی مـشوش و مـتوهم ترسیم و سپس یک به یک شکسته و در نور دیده شود.
◇•°و آخر آنکه: با شناسایی نیروهای ملحد و مأموریت دادن به آنها تئوری «لامذهبی علیه مذهب» مطرح کـرد تـا بتوانند پس از بر بدن شـاخههای دیـن به زدودن ریشههای دین نیز دست پیدا کنند.
🌿•°امادر بخش تودهها، با اجرای عملیات غفلت عمومی به تغییر داشتهها و هنجارهای معروف و عوض کردن ذائقه و تمایلات فرهنگی مردم پرداخته و با بیعلاقه کـردن آنـان نسبت به آرمانها بتوانند مردم را از ادامه راه مأیوس کنند و چشم و دلشان رابه سوی نظام اخلاقی و اجتماعی غرب مجذوب و نیازمند نمایند
◇•° دشمنان فکری اقتدار یافتن و حاکمیت یافتن اسلام که در رأس آنها استکبار جـهانی بـوده و هست در تـمامی این ترفندها و یا بهتر بگوئیم توطئهها از رسانهها به عنوان یک اهرم مهم و سرنوشتساز در ایجاد همگرایی و هنجارمندی اسـتفاده کرده
🌿•°و با بهرهمندی از فنآوری تبلیغات و استفاده از همه علوم معین نظیر جـامعهشناسی ـ روانـشناسی و آگـاهی بر چالشها ـ نیازها و روزنههای غفلت به تحمیل فرهنگ خود جهت همگیسازی فرهنگ ملتها نموده و مرزهای فرهنگی را تـا قـلب و عمق مرزهای جغرافیای فکر و فرهنگ آنها به استعمار و بهرهکشی رسانده است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و #فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش هشتم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت:
🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد
🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،همچنانکه جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه میدارد،
🍂°•جاذبهء محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همهجا باید برای حیاتبخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء مهربان،جامعهء مهربان را پدید مـیآورد.
🍃•°اعـضای خـانواده و بهویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای عاطفه است،به سطح بیرون شخصیت انسان،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند.
🍂°•برای بچهها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـها را دوست داریم،برای آنها این لذتبخش است که در گفتار و رفتار دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آنها را دوست داریم.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻