هدایت شده از معارف اسلامی
قطعه ای از سیاسیات دیوان #صفا
با همّت است و صبر و بصر نی به ادّعا
کان کام مردمان همه شیرین کند چو قند
«گر جلوه مینمایی و گر طعنه میزنی
ما نیستیم معتقد شیخ خودپسند» *
گفتا چنان کنم خود یارانه گیرها
آرند چهل و پنج تومن، جمله پس دهند از دولت امید جز این انتظار نیست
با مدّعی بگو برو بر ریش خود بخند
جمعی گریست زاتش بنزین ظلم او
او همچنان ز خندهی بیجاش دل نکند
سیلاب آتشی که به هر شهر شد روان
لطف خدا به حکمت مولاش کرد بند
گفتا که جمعه صبح چو بشنیدم این خبر
بس در شگفت گشتم و شد داد من بلند
تقصیر من نبود، سپردم به دیگری
عیب از منیژه نی، چو که بیژن زده ست گند
* این بیت از لسان الغیب حافظ شیرازی است.
*حاملگی ناخواسته یک مسئول مرد!* 👈قابل توجه پژوهشگران عزیز، رعایت نکردن #اخلاق_پژوهش ممکن است حتی موجب #حاملگی ناخواسته در برخی مردان شود.
حاملگی ناخواسته یکی از مسئولان سابق پارس جنوبی
شنیده ها حاکی از آن است که آقای حسنوند رییس کمیسیون نفت مجلس شورای اسلامی در سخنرانی دو روز گذشته خود گفته که در وزارت نفت فاجعه رخ داده است،از اختلاس های چند هزار میلیاردی تا مدارک جعلی مدیران و سرقت های علمی ایشان.
شرح خبر:
یکی از مدیران عامل سابق پارس جنوبی که پس از بازنشستگی و بر خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان و با رانت به سمت مدیر عاملی یکی از پتروشیمیهای منطقه انرژی پارس-عسلویه در آمده است.
چندی قبل ایشان جهت دفاع از مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک خود در پردیس بین المللی صنعتی شریف واقع در جزیره کیش حاضر شده و از آنجایی که پایان نامه را کپی کرده بود و رئیس جلسه و استاد راهنما نیز پایان نامه را نخوانده بودند از آن تعریف کردند.
جمله استاد داور بسیار جالب است:
پایان نامه خودت رو خوندی؟ برو صفحه ۹ پاراگراف ۲ ببین چی نوشته؟
نوشته بود: *من در زمان نوشتن این پایان نامه حامله بودم!*
پس از این فضاحت و استعلام مدرک کارشناسی ایشان معلوم شد که لیسانس ایشان نیز جعلی بوده و این یعنی چندین و چند سال یک دیپلمه بر مسند مدیریت عامل شرکتهای تابعه وزارت نفت تکیه زده است.
*اکنون چه کسی در این مملکت پاسخگوی این فضاحت می باشد؟!!*😷😐. #رعایت_اخلاق_پژوهش از سوی یکی از مسئولان عالی وزارت نفت
هدایت شده از معارف اسلامی
چهل حدیث از امام صادق علیه السلام.pdf
564.2K
#چهل_حدیث از #امام_جعفر_صادق علیه السلام با ترجمه منظوم
به اطلاع می رساند
کتابخانه مرکزی تعداد ۱۵۷۵۳ عنوان نسخه خطی ( رایگان) ،۴۷۶ عنوان کتاب فارسی، ۵۷۵۷۷ عنوان پایان نامه فارسی، ۴۴۵۴ عنوان عکس قدیمی و لیست و آدرس ۲۱۳۷۴ عنوان کتاب از ناشران الزویر و اشپرینگر( رایگان برای کاربران دانشگاه تهران)
را برای استفاده عموم در آدرس زیر بارگذاری نموده است:
utdlib.ut.ac.ir
@UT_Central_Library
@mardomnameh
#داستان_کوتاه نگارش: #حسین_صفره #آوارگی_جیران
وقتی علیجان از دنیا رفت، دو خواهرش سارا و زیبا ازدواج کرده بودند و تنها خواهرش جیران که بیست سال داشت. همراه مادرش با خانواده علیجان زندگی میکردند. زیبا مثل برف سفید و جیران سبزه بود. فائقه زن علیجان که از قبل بنای ناسازگاری را گذاشته بود، به محض اینکه علیجان سرش را زمین گذاشت، بر شدت بدرفتاریش افزود تا اینکه جیران و مادرش مجبور شدند آن خانه را ترک کنند. مادر علیجان خانهی برادر زادهی شوهرش رفت. و در کارهای خانه و نخریسی و رفت و روب به آنها کمک میکرد. و جیران هم خانهی عمویش علیآقا رفت. دو سالی بیشتر آن جا نبود که زن برادر علیآقا سوسن نیز با او بنای ناسازگاری گذاشت. و عرصه را بر او تنگ کرد. او هم نزد مادرش که در همان ده ساکن بود، درد دل میکرد و غم و غصههایش را نزد او بازگو میکرد. آن قدر عرصه بر او تنگ شده بود که ناگزیر از خانهی عمو هم زد بیرون و به تعبیری سر به بیابان گذاشت. ولی در حقیقت او راه یکی از شهرها را در پیش گرفت. و همانطور که گریه میکرد و بغض در گلو، اشک میریخت، با خدا نجوا میکرد که:
«خدایا خودت گواهی که چقدر اذیت میشدم و کاسهی صبرم لبریز شده بود. از تو میخواهم، هم آبرویم را حفظ کنی و هم سرو سامان به زندگیم بدهی.»
در همین احوال خود غرق بود که ماشینی عبوری کنار جاده نگه داشت و او را سوار کرد. راننده که از سرخی چشمها و بینی او فهمید که گریهی زیادی کرده است، از او پرسید:
شما کی هستی؟
چرا تنها در راهی؟
جیران هم که دید او مردی نیک به نظر میرسد، شرح حال خود و علت فرار و آوارگیاش را به او بازگفت.
آن مرد او را به شهر خود - که شهر بزرگی بود- برد و پس از صلاح و مصلحت با پدر و مادرش او را به عقد دائم خود در آورد و با او ازدواج کرد.
جیران تا سالیان دراز بیخبر از بقیهی فامیل در آن شهر به صورت ناشناس زندگی کرد. و در این مدت از آن مرد صاحب چهار فرزند شد؛ دو پسر و دو دختر. هیچ کس از او خبر نداشت. خواهرانش نزدیک بود از غصهی گم شدن او دق کنند.
روزی جوانی از اهالی ده جیران، برای کارگری به شهر و از قضا برای پارهای تعمیرات و بنایی خانه او رفته بود. در اثنای کار و گفتگوی معمول، جیران خواسته یا ناخواسته میگوید:
«من هم اهل روستای «گ» هستم. از فامیل «ق». آن کارگر وقتی به ده برمیگردد. به خانواده جیران خبر میدهد که در شهر به نشانی ... در خانهی زنی کارگری کردم که اسمش جیران بود و از شما به عنوان قوم و خویش خود یاد کرد. عموزادهی بزرگ جیران هم رفت او را پیدا کرد و برای دیدار نزد دیگر فامیل و خواهرانش آورد.
جیران وقتی پیدا شد که شوهرش از دنیا رفته بود. او ضمن اینکه از خوبیهای آن مرد یاد میکرد، میگفت:
«خدا بیامرز مرا پناه داد و از در به دری نجاتم داد. ولی زیاد مرا اذیت کرد و بارها و بارها به من طعنه آوارگیام را میزد.» #نظر_خواننده👈: @drhosseins
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهنمودهای #آیت_الله_سید_عبدالکریم_کشمیری برای ترقی در مسیر #خودسازی و #بندگی خدا و انس با #امام_زمان علیه السلام
http://kayhan.ir/fa/news/198878 تقریظ حضرت آیتالله #امام_خامنهای بر کتاب #مربعهای_قرمز رونمایی شد
هدایت شده از معارف اسلامی
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در کشور #الجزائر یک جوان تصمیم می گیرد کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط میکند.
🔸این جوان در بین همشهریان #سنی مذهب که در بین آنها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد میکند.
🔸این جوان نزد همشهریان سنی مذهب، خودش را یک جوان #شیعه نشان میدهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال میکند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم و درخواست مکانی برای نماز خواندن میکند.
🔸سپس در ایام همایش جهانی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک جوان سنی مذهب معرفی میکند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود میکند.
🔸به دور از هرگونه تعصب، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید.
🔸برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.
🔸نکته اشتراکات این دو جمعیت: خدا، پیامبر، دین و قبله.
هدایت شده از معارف اسلامی
مناظره کوبنده امام حسن مجتبی علیه.pdf
91.3K
#نامه به #معلم_ریاضی ام که در دوره #راهنمایی اخلاق و حساب را با هم به ما یاد داد. #حسین_صفره تاریخ نامه. 10/30/ 1381 است.
نمونه #پایان_نامه های دانشگاهی در کشورهای #عربی
الفرد المؤمن في ضوء القرآن والسنة - عزيه علي طه 366ص
الجدل عند المسلمين ضد اليهود والنصارى في القرن الرابع عشر الهجري- عديله يوسف رزق يوسف- 483ص
المجمل والمبين في القران الكريم عبد الفتاح محمد احمد خضر 313
ما يتردد بين الاسميه والفعليه - عبد الرؤوف حامد احمد بربار
التشبيه في ديوان الصنوبري - عائشه حسين فريد محمد 415
التعويض في بنيه الكلمه والتركيب- طه محمد جعفر 663 صفحه
تحقيق و دراسه ديوان القيسراني- صفاء محمود طاحون 314
المبنيات في الاساليب العربيه -صفاء احمد العرابي 724
الصور البلاغيه في سوره الاسراء - سورة عمر الخير 268
المراقبه والمحاسبه في القران الكريم - سهير ياسين قنديل
اساليب الاستثناء في اللغه والقران -سهيرعطيه هاشم هاشم 1386 ص
فن الوصف عند الشوقي - احلام محمود سيد اسماعيل
القيمه الدلاليه للصفه المشبهه في اللغه والقرآن - آمال جمعه على
اساليب الانشائيه في سورةالانفال والتوبة - آمنه على عثمان
السماوات والارض في القرآن - بشرى عبد الكريم احمد جلال 460ص
التنكير والتعريف و مواقعهما في سوره الانعام - بغدادي ابراهيم الصحابي 218ص
العفو والصفح في القران الكريم - سناء المخيمر الشيخ
المعاهدات في القران و السنه - ديس علويه نجيب
العلم في ضوء القران الكريم والسنه النبويه الشريفه - رتيبه ابراهيم خطاب طاحون
من بلاغه الامثال القرآنيه - رجاء عبد العليم رزق زغلول 391ص
صلح الحديبيه في الكتاب والسنه- زكيه ياسين محمد علي 388ص
التوبه في الكتاب والسنه - زينب كامل عبد القادر الخولي 186ص
القيمه النحويه للواو في الاساليب العربيه- سامية شعبان عبد الرحمن 250ص
سيدنا زكريا ويحيى في القرآن والسنة- عزيزه صابر حسين علي 416ص
السلام في ضوء القرآن والسنة- عفاف علي شكري محمد
الزهد عند المحدثين والمتصوفه - فاطمه رجب احمد محمد 624ص
جزاء الاعمال في القرآن والسنه - فاطمه صابر حسين علي
هدایت شده از معارف اسلامی
نظریه ای هست که می گوید: «بنویس تا اتفاق بیفتد.» خود نگارنده در این باره تجربه های جالب و شگفتی دارد. شما نیز اتفاقات خوب و اهدافی را که می خواهید بدان دست یابید در دفتری به طور خوانا بنویسید و هر از چند گاهی _ هر روزه بهتر است_ آنها را مرور و بر آنها تأکید کنید و تاریخ آن را هم بنویسید تا بعدا شگفت زده شوید.
🌴در علم «تأثیر کلام» می گویند:
اگر شما بگویی انجام کاری سخت است، سخت می شود.
اگر شما بگویی راحت است! راحت می شود.
اگر شما بگویی نمی شود! نمی شود!
شما اگر بگویی حالم عالیه، تمام عوامل متافیزیکی دست به کار می شوند تا حال شما عالی شود!
اگر شما بگویی امروز چه روز عالییه! می بینی که کائنات چقدر سریع به این فرمان شما جواب مثبت میده.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«از کلام تو، بر تو حکم می شود.»
کسی که کلمات قوی بر زبان جاری کند و اهل تلاش باشد نتایج قوی دریافت میکند. کسی که کلمات ضعیف و منفی ارسال کند، نتایج ضعیف دریافت می کند.
می توانید از همین الان امتحان کنید.
🌸
وقتی کلام این قدر مؤثر است، اثر نوشتن و ثبت چقدر خواهد بود؟!
البته به دستور قرآن ما همه را مشروط به مشیئت الهی می کنیم و می گوییم: «ان شاء الله» که این خود تضمین تحقق خواسته های حق است.
#مزایای #تندخوانی
تندخوانی جدا از صرفه جویی در زمان، مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
#بهبود_حافظه و #تمرکز
مغز یک ماهیچه است و نیاز به تمرین و ورزش دارد. تندخوانی تمرینی ایده آل برای مغز است که باعث بهتر شدن حافظه افراد می شود. همچنین، زمانی که متون زیادی را سریع تر بخوانید، تمرکز شما به شکل قابل توجهی بهتر می شود.
#تسکین_استرس
مطالعه یک فعالیت آرام کننده است. اگر بعد از یک روز طولانی کاری، فقط چند صفحه از یک کتاب خوب را بخوانید، احساس راحتی خواهید کرد و استرس شما از بین می رود. همچنین، سلامت عاطفی شما بهتر می شود.
#منطق_بهتر
زمانی که مغز شما اطلاعات و مفاهیم بیشتری را در خود جا دهد منطق شما بیشتر می شود. می توانید اطلاعاتی که نیاز دارید را به چیزی که قبلا یاد گرفته اید ربط دهید.
#توانایی_بیشتر در #حل_مشکل
زمانی که به تندخوانی رو می آورید، مهارت های حل مشکل شما بهتر خواهد شد. منطق و تمرکز پایه های حل مشکل هستند، یعنی دو چیزی که توسط تکنیک های تندخوانی به آن دست پیدا می کنید.
موارد بالا تنها نمونه های اندکی از مزایای تندخوانی هستند. به طور کلی، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت و اعتماد به نفس شما به شکل قابل توجهی بیشتر خواهد شد.
هدایت شده از معارف اسلامی
#نویسنده_سعودی پس از مشاهده #راهپیمایی_اربعین:
#خادمان #امام_حسین(ع) #کربلا را به #بهشت تبدیل کردند #آلسعود #خانه_خدا را به #کشتارگاه بدل کرد
یک نویسنده و فعال اهل عربستان پس از مشاهده حال و هوای اربعین امام حسین(ع) در کربلا، این مراسم را با مراسم حج در کشورش مقایسه کرد و خطاب به مقامات سعودی گفت: «از خادمان امام حسین(ع) یاد بگیرید.»
خانم #نداء_آلسیف» با مقایسه دو مراسم #اربعین_حسینی و #حج، نوشت، فرق است بین خادمان امام حسین(ع) که کربلا را به بهشت و گلستان تبدیل کردهاند و کسانی که خانه خدا را به کشتارگاه و مسلخ تبدیل کرده و زوار بیتالله الحرام را با جرثقیلها و بالابرها (اشاره به سقوط بالابر در صحن خانه خدا) و یورشهای «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، کشتهاند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نویسنده سعودی نوشت: «وقت آن رسیده که خادمان زوار امام حسین(ع) در کربلا، فرش را از زیر پای حاتم طائی (که در بین عربها، به بخشندگی معروف است) و امثال او، که در طول تاریخ به بخشش و کرم شناخته شدهاند، بکشند...چرا که بخشش حاتم طایی در برابر بخشش اهالی عراق به زائران حسینی(ع) رنگ میبازد و به چشم نمیآید».
او در ادامه، به چرایی و علت نوشتن این مقاله خود، اشاره و تاکید کرد: «چیزی که در حقیقت مرا به نوشتن این مقاله واداشت، شوک حاصل از مقایسه بین این دو مراسم و نحوه برگزاری آن است؛ بین بخشش بیانتهای مادی و معنوی، که زائران کربلا میبینند، و ظلم و ستمی که در کشور ما در حق حجاج بیتالله الحرام میشود». خانم آل سیف، که خود از نیروهای داوطلب برای کمک به حجاج در عربستان سعودی است، ادامه داد: « تفاوت بین آنچه که زائر کربلا میبیند و آنچه که زائر مکه میبیند، زیاد است و نیاز به مقایسه نیست؛ در اولی مردم برای اینکه به شما خدمت مجانی ارائه دهند، التماس میکنند، ولی در دومی، باید دعا کنی و با توجه به سرعت موشکوار قیمت اقلام غذایی، مسکن و حمل نقل، ممکن است کارتان به گدایی و التماس هم بکشد!» به گفته وی، در «عرصات» مکه، هنگامی که زائر بیتالله از پیادهروی خسته میشود و به سمت منا در حرکت است، اگر هلاک هم بشود، چارهای جز ادامه مسیر ندارد، ولی در مسیر کربلا، صدها خیمه و موکب رایگان وجود دارند که برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آنها، از همدیگر سبقت میگیرند.
به نام خدا بابام از راه رسید کمی از حلوا رو چشید، خیلی خوشش اومد. رو به مامانم کرد و گفت: «به خواهرات بگو از این حلواها درست کنن، نه اون حلوایی که مزه ی گِل میده.» امروز پنجشنبه بود، 👈خیر اموات👉 کمی حلوای اُماج درست کردم. یک بشقاب برای پدر و مادرم بردم. خواهر کوچکم هم خانه شان بود. من و خواهر و مادرم نشستیم حلوا را با چایی بخوریم که پدرم از سرکار برگشت. چند وقت پیش خاله م 👈خیرات مادر بزرگ 👉حلوا آورده بود. بابام با چشیدن حلوای من، حلوای خاله یادش اومد.
خواهرم گفت: «چه جوری درست کردی مریم؟!» براش توضیح دادم: نصف لیوان شیر را به دو لیوان آرد می زنیم، با دست ورز میدیم تا شیر و آرد با هم مخلوط و کمی خشک بشه. بعد خمیر رو با دست توی آبکش می کشیم تا به صورت پودر از اون رد بشه. پودر خمیر رو در روغن و کره با دقت تفت میدیم. باید مراقب باشیم تا گلوله گلوله نشه. وقتی خوب تفت دادیم. شهد شیرین_ مرکب از یک لیوان شکر، دو لیوان آب با کمی زعفران و هل_ را به آن اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم. حلوا آماده پذیرایی است. شیرینی ملایم و دانه های ترد داخل حلوا به اون طعم و مزه ای شبیه سوهان درجه یک میده.
نام #داستان_کوتاه: #حلوای_اُماج/ نویسنده: #حسین_صفره/ پنجشنبه یکم آبان ماه سال ۱۳۹۹
#شعر #غزل #بوسه در اصطلاح #عارفان: #فیض و #جذبه باطن است. #ماه_جبین در این غزل در مقابل دنیا قرار گرفته، مصداق آن خوبان عالم هستند که اهل فیض رسانی هستند و جاذبه ی آنان مثل آهن ربا افراد مستعد را جذب و هدایت می کند. حاصل بیت چهارم این است که نباید باطن انسان جذب دنیا و دلبسته آن شود. و باید دل در گرو انسانهایی نورانی نهاد که جاذبه ی الهی آنان بنده را با خود به سمت خدا می برد.
به نام خدای مهربان، #انگیزه اصلی نگارنده از ایجاد کانال «روش تحقیق و نگارش» ایجاد فضایی #پویا برای تمرین #نوشتن برای علاقه مندان بود. انتظار این بود که دست کم بیشتر اعضای گرانقدر، یادداشتها و پیامها را مطالعه کنند و اظهار نظر کنند، پیشنهاد بدهند، بنویسند و نوشته های خود را بفرستند و خلاصه عنوان کانال: تحقیق و نگارش به جریان بیفتد، ولی جز تعدادی اندک از اعضا حتی زحمت مطالعه پیامها را به خود نمی دهند. و اندک تر از آنان، افرادی که پی گیر نوشتن هستند و همین شمار اندک موتور محرک کانال هستند. در این جا 👈از این عزیزان صمیمانه #تشکر می کنم👉 و امیدوارم پویایی بیشتر آنان سبب رونق این فضای ارزشمند بشود.
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا