eitaa logo
دکتر موسی نجفی
4.4هزار دنبال‌کننده
875 عکس
359 ویدیو
12 فایل
کانال اطلاع رسانی اندیشه ها و آثار دکتر موسی نجفی, استاد, مولف و محقق عرصه های علوم سیاسی, تاریخ معاصر, هویت و تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰درس دیروز برای سیاست امروز ✅درسی از ماجرای کودتای ۲۸ مرداد 🔴موسی نجفی : 🟢در کتب درسی تاریخ عصر پهلوی از کودتای ۲۸ مرداد با نام قیام ملی ۲۸ مرداد نام برده می شد۰ اسناد تاریخی که بعدها توسط خود امریکائی ها و انگلیس ها به چاپ رسید شکی باقی نگذاشت که هم کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و هم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط سرویس های جاسوسی خارجی و بخصوص انگلستان طراحی و اجرا شده است و مشخصا نام دو افسر عالیرتبه انگلیسی که اتفاقا پدر و پسر هم هستند( به نامهای اردشیر ریپورتر و شاپور ریپورتر ) در این دو کودتا برجسته تر است ۰ در حقیقت این خاندان فاسد و وابسته در هر سه نسل پدر و پسر و نوه فقط وابسته به پشتیبانی خارجی بوده و هستند ؛ اینکه امروز نتوانسته اند از این پشتیبانی بهره ای ببرند بخاطر آگاهی ملی و بیداری اسلامی عمیقی است که در مردم به واسطه انقلاب اسلامی ایجاد شده است۰ 🟢دعوت به مخالفت نمودن با نظام اسلامی از سوی این خاندان فاسد استعماری در حال حاضر شبیه به قیام ملی نامیدن کودتای ۲۸ مرداد است که در حقیقت چیزی جز کودتا و غارت منابع نفت ایران در سنوات بعد از کودتا و سلطه خارجی نبود ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📚 | «تاریخ تحولات سیاسی ایران» 🔹کتاب «تاریخ تحولات سیاسی ایران»، یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که به صورت تحلیلی و نه صرفا نَقلی، برهه‌های حساس تاریخ معاصر کشور را مورد واکاوی قرار داده است. نویسندگان کتاب علاوه بر آنکه به جزئیات نام‌ها و مکان‌ها و زمان‌ها توجه داشته‌اند، به چرایی و چگونگی و علت هر حادثه نیز پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار داده‌اند. 🔹دسته‌بندی موضوعی و همچنین سیر تطور وقایع تاریخی، از دیگر نقاط قوت کتاب است که باعث میشود مخاطب، با یک مجموعه نظام‌مند طرف باشد و بتواند سیر حوادث را به خوبی درک و پیگیری کند. 🔍 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/56861
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰واکاوی تحولات ایران از نهضت ملی مشروطیت تا فاجعه ملی کودتای ۲۸ مرداد - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - خانه مشروطیت اصفهان ✅دکتر موسی نجفی : 🔴متفاوت بودن انحراف در تاریخ صدر اسلام با انحراف در تاریخ مشروطیت در این است که در سال دهم هجری انحراف در "مشروعیت حاکمیت" ایجاد شد و نظریه خلافت جانشین امامت و وصایت گردید؛ ولی در تبدیل نظام مشروطه به استبداد رضاخانی در "مصداق" انحراف ایجاد شد و رضاخان مستبدی در لباس مشروطه دیده می شد . http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰۳۰ مرداد سالروز بزرگداشت علامه ملا محمد باقر مجلسی ✅دکتر موسی نجفی: 🔵تلاش علمی و اجتماعی علامه مجلسی در تدوین بحا‌رالانوار میتواند بسط فرهنگ شیعی یا همان نشانه تمدن عظیم اسلامی باشد ۰ 🔴برداشت انتقادی مرحوم دکتر علی شریعتی از سیره علامه مجلسی فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی بوده است و با واقعیات تاریخی منطبق نمی باشد؛ چرا که شریعتی "هویت انقلابی" را اصیل تر از "انقلاب هویتی" دانسته ، لذا با طرح انحرافی و دوگانه سازی کاذب تشیع علوی با تشیع صفوی نتوانست جایگاه تاریخی والای آن مرد بزرگ را درست درک و تبیین نماید ۰ 🔶امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در جریان بسط فرهنگی و معارفی تمدن اسلامی شیعی ذیل نظریه انقلاب هویتی و اصالت هویتی شیعه برای ایران ، علامه مجلسی از ریشه و مفاخر این جریان عظیم فکری محسوب می گردد ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰واکاوی تحولات ایران از نهضت ملی مشروطیت تا فاجعه ملی کودتای ۲۸ مرداد - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - خانه مشروطیت اصفهان ✅دکتر موسی نجفی : 🔴دعوای اصلی در نهضت مشروطه بر سر چه مسئله ای بود ؟ و آیا این صورت مسئله در انقلاب اسلامی و حتی سالیان اخیر هم در جریان است یا خیر ؟ 🟢در تلاقی دین و تجدد کدامیک به تفسیر دیگری می پردازد؟ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🎙 | ظرفیت‌سازی تمدنی در راه‌پیمایی اربعین گفتاری از دکتر موسی نجفی: 🔹تمدن اسلامی، یک مرکز قُدسی دارد. در راه‌پیمایی اربعین، مرکز قُدسی همان امام حسین(علیه‌السلام) است. مردم به سویی روان هستند که امام حسین(علیه‌السلام) است. مطلب دیگری که در تمدن دیده می‌شود و خیلی مهم است، گسترش جغرافیایی است. راه‌پیمایی اربعین، راه‌پیمایی ملی نیست؛ برای کشور خاصی نیست و جنبه‌ای فراملی دارد. این خود، نشان‌دهنده یک زیست تمدنی است. 🔸در راه‌پیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه می‌کنند. پس اصولاً تمدن اسلامی -که یکی از جلوه‌های امروزش در جامعه‌ی مدرن، راه‌پیمایی اربعین است- قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. به نظرم مهم‌ترین بحث راه‌پیمایی اربعین جلوه‌ای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملاً در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد. 🔍 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43702 @Farsna http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰پرسش یکی از مخاطبین کانال ✅سلام استاد کاش یه برنامه ای میگذاشتید ، هر هفته چند تا کتاب تاریخی که خودتون خواندید و مورد تائید شما هستش رو معرفی میکردین، هم تاریخ ایران هم تاریخ غرب. خیلی ممنونتون میشیم . یا مثلا هر کتاب دیگه ای غیر از این دو حوزه ی مطالعاتی ✅جواب : نجفی: اینکه من چه کتابی را در چه دوره ای از زندگی و با چه برداشتی خواندم ،به نوعی تجربه شخصی است و معلوم نیست این روش و سیر برای شما هم همانقدر مفید باشد! شما باید خودتان را عادت بدهید تا کم کم نوعی سیر مطالعاتی خاص شخصیت خودتان داشته باشید البته من در این کانال سعی میکنم تا جایی که مقدور باشد این سیر مطالعاتی و قواعد این تجربه را انتقال دهم و نه جزئیات و کتاب خاصی را ۰ نکته دیگر اینکه به مناسبت یا بی مناسبت در موقع مقتضی به هر بهانه ای تاکنون سعی نموده ام کتبی را اینجا بیاورم ؛ شما کمی پست های قبلی را مرور کنید بیشتر متوجه می شوید۰ دو نکته را درسیر مطالعاتی تان حتما رعایت کنید : اول سیر مطالعاتی باید پیوسته و آرام و ممتد باشد و جزء لا ینفک زندگیتان قرار بگیرد۰ دوم در این سیر مطالعاتی و پژوهش یک مرکزیت و هدف کلی را در نظر بگیرید و حول آن بچرخید و از ان حوزه فکری مدام پرش نکرده ، سعی کنید تا این قله را فتح نکرده اید سراغ قله های دیگر نروید ! چرا ؟ چون ذهنتان را باید از تشتت به تمرکز ببرید و البته توان و عمر و استعداد انسان در این عصر انفجار اطلاعات بیش از حد محدود است و علیرغم وفور منابع مطالعه ، بی شک آسیب های خاص خودش را دارد ۰ موفق باشید http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰یادی از سروده شاعر آزاده میرزاده عشقی: باید از یکشنبه بگرفتن سراغ آدینه را دکتر موسی نجفی: ✅یک روز که خدمت مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین لنکرانی رسیده بودم ایشان به مناسبت قرارداد وثوق الدوله ، یادی از شاعر آزاده مرحوم میرزاده عشقی نمود و فرمود : 🔴برای مقابله با قرارداد وثوق الدوله با گروهی از مبارزین به منزل آیت الله حاج آقا جمال الدین اصفهانی رفته بودیم ناگهان دیدیم مرحوم عشقی به گوشه سه کنج اتاق رفت و شروع کرد با صدایی شبیه به جیغ زدن و شعری علیه قرارداد وثوق الدوله سرودن ؛ مرحوم حاج شیخ حسین مقداری از آن اشعار را خواند تا رسید به این بیت از شعر و گفت این قسمت از شعر را که خواند هیجان و شیون در جلسه افتاد و مرحوم حاج آقا جمال از ناراحتی به حالت غش و بیهوشی افتادند . این بیت جنجالی و حماسی این بود : ای مسلمانان اذان را یک سر همه ناقوس برد باید از یکشنبه بگرفتن سراغ آدینه را 🟢خداوند همه آن بزرگان و دلسوزان را که در آن روزگار سخت نفوذ خارجی از استقلال و هویت ایران عزیز حراست و صیانت نمودند ، رحمت واسعه عنایت فرماید. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰۱۲ شهریور روز شهادت رئیسعلی دلواری 🔴 با گذشت بیش از یک قرن پس از شهادت رئیس علی دلواری قهرمان خطه جنوب ایران علیه استعمار انگلیس می توان ثابت نمود آزادیخواه واقعی بودن و همزمان علیه بریتانیا قیام نمودن قابل جمع است ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰برنامه توحید خانه - شبکه اول سیما ✅شب شهادت امام رضا علیه السلام - صحن آزادی حرم مطهر رضوی - ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ 🔴تحلیلی از تاریخ فرهنگی و سیاسی امامت از بعد از مدینه البنی تا سال ۲۰۰ هجری قمری استقلال و هویت شیعه از فرهنگ امویان و تمدن عباسیان http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
کتاب 📚تمدن رضوی مولفه های تمدن ساز در مکتب سیاسی امام رضا(علیه السلام) نویسنده: دکتر موسی نجفی نوبت چاپ: دوم/۲۰۰صفحه/رقعی http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
📚تمدن رضوی مولفه های تمدن ساز در مکتب سیاسی امام رضا(علیه السلام) تمدن رضوی مصداق کامل فلسفه شیعی- ولایی تمدن است که نوع دیگر آن در سیر استعلایی تاریخ، تمدن برتر مهدوی است؛ تمدن اسلامی با حضور "امام معصوم (علیه السلام)" نه سکولار است و نه بنیادگرا و افراطی. به همان اندازه که از سلفیت خشونت بار مدرن دور است، تمدن تک ساحتی و محدود غرب را هم به چالش می کشاند و ارزشهای آن را بی دوام و سعادت حاصل از آن را به جد نقد نموده و نظریه جنگ تمدنها و پایان تاریخ را افسانه های عصر جدید می داند. این کتاب در پنج فصل تهیه شده است و مباحث آن در دو حوزه تاریخ و اندیشه سیاسی قرار میگیرد هر چند این حوزه بین رشته ای نیز در افق تمدنی دیده شده است. از نکات در خور توجه در کتاب این است که توجه به مکتب سیاسی امام رضا(ع) در حقیقت نقدی جدی به "نظریه خلافت" و از این زاویه "عیاری" برای تمدن مسلمانان در قرن اولیه اسلامی است ؛ این زاویه نگاه مستقل و اصیل امام معصوم(ع) البته گزارشات رسمی مورخین دستگاه خلافت و هم دیدگاه های خاص مستشرقین غربی را یکجا به چالش کشیده و با خط سیر عمیق خود جریان شناسی مستقلی را تاریخ سیاسی اسلام دنبال میکند و خط سیر آن را تا تمدن برتر مهدوی ادامه می دهد. از این جهت در این نگاه نسبت این نظریه با تمدن مدرن و به دنبال آن دوران معاصر و عصر پس از مدرنیته اهمیت می یابد. در حقیقت انس با مباحث این کتاب نوعی "امام شناسی تمدنی" است که در افق آن بسیاری از خطوط اصلی انقلاب اسلامی را میتوان ریشه یابی و یا آینده پژوهی نمود. این مسئله به خصوص در زمینه جریان شناسی، اندیشه سیاسی و تمدن شناسی تطبیقی نمود بیشتری می یابد. با این کتاب میتوان انسان ۲۵۰ ساله( یعنی حیات مبارک امامان معصوم(ع)) را در سه سطح و مقوله به هم مرتبط به نظاره نشست: نهضت حسینی - نظام علوی - تمدن رضوی 📚تمدن رضوی مولفه های تمدن ساز در مکتب سیاسی امام رضا(علیه السلام) نویسنده: دکتر موسی نجفی نوبت چاپ: دوم/۲۰۰صفحه/رقعی @nashre_arma http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰واکاوی تحولات ایران از نهضت ملی مشروطیت تا فاجعه ملی کودتای ۲۸ مرداد - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - خانه مشروطیت اصفهان ✅دکتر موسی نجفی : وقتی می گوییم تاریخ معاصر ، منظورمان از معاصریت کدام دوره آست ؟ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰واکاوی تحولات ایران از نهضت ملی مشروطیت تا فاجعه ملی کودتای ۲۸ مرداد - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - خانه مشروطیت اصفهان ✅دکتر موسی نجفی : از علل مهم انحراف نهضت در بین مدیران و مسئولین نداشتن طرح و برنامه برای آینده است . وقتی ما طرح نداشته باشیم، بیگانگان برایمان طرح و برنامه می نویسند. این مطلب در مشروطیت به اثبات رسید . http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰پرسش یکی از مخاطبین ✅سلام استاد.ببخشید که اینقدر مزاحم میشم. در پاسخ به سوال قبل(که در کانال منتشر شد) فرمودید که انقلاب اسلامی با تحول در مردم شروع شد و در مسیر رشدش با نظام حاکم درگیر شد و آن را ساقط کرد و این همان مطلبی است که امام رحمه الله ده ها بار بر آن تاکید کردند و علت اصلی وقوع و ماندگاری انقلاب را تحول روحی جامعه می دانستند و همچنین تاکید بر معجزه بودن آن داشتند.ایشان برای اثبات این تحول (تا جایی که بررسی شد) فقط به ذکر چند مثال اکتفا میکردند.مانند استناد به اینکه (نقل به مضمون) مردم قبلا حتی از یک پاسبان هم می ترسیدند اما الان به راحتی مرگ بر شاه میگویند.یا مثال روستای دور افتاده ای را میزدند که در آن مردم با وجود دوری از اوضاع تهران،به رهبری کدخدای دِه تظاهرات میکردند (و حتی بعد از این مثال میفرمودند من از این ماجرا فهمیدم که دست غیب الهی پشت این انقلاب است) و مثال پیرزن و ... .سوالم اینه که به نظرتون صرف این چند مثال دلیل بر تحول روحی مردم و وجود دست غیب الهی میشه؟آیا امام رحمه الله از جای دیگه ای(مثلا با نگاه عرفانی و شهودیشان) به این مسئله پی برده بودند و به دلیل سطح فهم مردم این مسئله پیچیده رو با چند مثال بیان میکردند؟آیا میتوان قاعده ای عقلی و فلسفی برای تبیین چگونگی تحول روحی در جامعه و کیفیت آن بیان کرد؟ و اگر امکان دارد چرا در بیانات امام رحمه الله (و حتی آقا و دیگر اندیشمندان اسلامی) چنین چیزی یافت نمیشود؟ شاخص و نشانه ی اصلی این تحول چیست و آیا با تحول و تهذیب فردی تفاوت دارد؟ و سوال آخر اینکه آیا این تحول تاکنون ادامه یافته؟ ✅جواب: نجفی : با تشکر از شما دوست عزیز و تبریک در مهارت تان در پرسش کردن ( بخاطر اینکه تقریبا ده سوال را توانستید در یک متن چند خطی بیاورید!) خدمت تان عرض کنم به هر حال انقلاب اسلامی ایران یکی از حلقه های مهم و سر فصل گونه جریان بیداری اسلامی دو قرن اخیر است و در حالی که "معلول"نهضت های بیداری اسلامی قرن گذشته است و امواج و ظرفیت ها و ماهیت آن حرکت عظیم را در خود دارد ولی "علت" و الهام بخش و در بردارنده ظرفیت های جدیدی هم در حرکت رو به رشد بیداری اسلامی حال و آینده هم می باشد۰ این ظرفیت و رشد جدید در قالب نظام دینی و تمدن نوین اسلامی قابل پژوهش است اما همان طور که در مطالب قبلی این کانال متذکر شدم بررسی ماهیت و فلسفه وجودی این انقلاب عظیم خارج از عوامل صرفا مادی و یا در تقابل با نظام شاهنشاهی بایستی دیده شود البته شما به حق از قول امام راحل از اعتلای روحی و تحول در مردم به عنوان یکی از ریشه های انقلاب سخن گفتید؛ تحولی که آثار و عوارض و حضور و وجودش هنوز هم حس می گردد ؛ ولی خوب سوال همچنان باقی است علت این تحول روحی در مردم چیست ؟و منشا آن کجاست ؟ 🔴 مرحوم امام خمینی در وصیت نامه سیاسی الهی خود منشا این تحول روحی را از "عالم غیب" دانسته و خود این انقلاب را هم هدیه غیبی الهیه از جانب پروردگار می دانند حال چگونه می شود سلسله علیت های مادی را با علیت های غیر مادی در کنار هم گذاشت ؟ و چگونه می شود به تبیین علمی این انقلاب مطابق ذهن مادی نظریه پردازان سکولار پرداخت ؟ اینجاست که کار دشوار و پیجیده می گردد و تولید ادبیات خاص و نحوه نگرشی فراتر از دیدگاه های مرسوم کلاسیک می طلبد ۰درست در همین نقطه است که من معتقدم تفسیر و تبیین سرنگونی رژیم پهلوی راحت تر و جدای از وقوع انقلاب اسلامی بایستی تبیین گردد ۰ مورد دیگر در سوال در مورد تهذیب فرد و تاثیر اجتماعی آن است که میتوان در این مورد به بحث" صالح و مصلح " اشاره نمود ۰ در این بحث شما می توانید به نظر استاد مطهری در کتاب نهضت های اسلامی در یک صد سال اخیر مراجعه و بحث ارتباط این دو را مطالعه کنید ۰ موفق باشید۰👇👇👇 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر مولف : مرتضی مطهری ناشر کتاب : صدرا مولف : مرتضی مطهری ناشر کتاب : صدرا قطع : رقعی (21*14) سال نشر : 1391 شمارگان : 7000 چاپ جاری : 43 تعداد صفحات : 114 تاریخ ثبت : یکشنبه 8 فروردین 1389 تاریخ ویرایش : پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 16,000 ریال تاریخ ایران بسته پیشنهادی کتاب های خوب (ویژه انقلاب اسلامی ایران) معرفی کتاب بیش از هزار سال است که اندیشه ی اصلاح در میان مسلمین وجود داشته و حتی جنبش های اصلاحی بسیاری نیز در ابعاد مختلف فکری و اجتماعی به وقوع پیوسته است. در این کتاب پس از آن که از نهضت های اسلامی صد ساله ی اخیر و رهبران آنها مباحثی مطرح شده، اهداف کلی همه ی نهضت های اسلامی بیان گردیده است. همچنین نهضت اسلامی ایران را بزرگترین نهضت اصلاحی معرفی و به بررسی ماهیت، هدف و رهبری نهضت پرداخته شده است. که ضمن معرفی آثار امام خمینی(ره) ایشان را به مصداقق روایت معرفی می کند. در بخش دیگر شرایط موفقیت مصلح بیان شده است. مهمترین بخش این کتاب، بحث آفات نهضت است که مباحث آن به اختصار چنین است: نفوذ اندیشه های بیگانه. تجدد گرایی افراطی. ناتمام گذاشتن نهضت. رخنه ی فرصت طلب http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
انالله و انا الیه راجعون با مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی رحمت الله علیه سالیان دانشجویی در دانشگاه تهران مرتبط و آشنا بودم؛ ایشان به عنوان نماینده رهبری در دانشگاه تهران ، فردی جریان شناس و حساس نسبت به انحرافات و خطوط فرهنگی پنهان بودند و حامی جدی و پی گیر خط ولایت و انقلاب اسلامی در بین دانشگاهیان محسوب می شدند . نویسنده و دوستانش در سه دهه قبل، از جریانات خاص (موسوم به چپ در آن زمان و دمکرات آزادیخواه در سالیان اخیر) لطمات زیادی را متحمل شدیم و حمایت و کمک و پشتیبانی آن مرحوم در آن زمان بسیار ارزنده و ارزشمند بود . خداوند ایشان را رحمت واسعه عنایت بفرماید . عکس مربوط به سال ۱۳۷۳ در منزل ایشان در قم است. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰دکتر موسی نجفی : 🔴در مقابل "راهبرد پیجیده " استعمار و غرب باید "سطح راهبردی " منازعه را بیشتر بالا برد تا افزایش "وسعت منازعه " را . http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بیداری اسلامی نماد تاریخی وحدت اسلامی ✅دکتر موسی نجفی : 🔴بیداری اسلامی در اهل سنت از حمله ناپلئون به مصر شروع شد و در شیعیان از ترکمنچای چرا که.. http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🌺🌺به مناسبت ایام ولادت موفورالسرور حضرت رسول اکرم (ص) 📕📕نکته تاریخی مهم کتاب انسان 250 ساله ( در دشمن شناسی زمان پیامبر (ص)) ✅گروهی که از تعمیق اسلام و رشد جامعه اسلامی در مدینه النبی عاجز ماندند http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰دکتر موسی نجفی : ✅مهمترین کار امام خمینی در بسط انقلاب اسلامی این است که توانست بین میراث و گنجینه عظیم سنت شیعی با فرهنگ سیاسی یک نظام اسلامی پسا مدرن نسبت طولی و عرضی ایجاد نماید ۰ 🔴امروز هم دشمنان این واقعه تاریخ ساز در دو جبهه فعالیت و تخریب را تدارک می بینند : 🔶اول : قطع ارتباط آن میراث و سنت اصیل مقدس با این پدیده تحول آفرین یعنی انقلاب اسلامی 🔶دوم : تضعیف و شبهه در اصول مسلم این سنت عمیق و سست کردن اعتقادات و باورهای دینی که در حقیقت نقش علت فاعلی و منبع الهام و هویت بخش این حرکت موج خیز است۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰پرسش یکی از مخاطبین ✅استاد دکتر نجفی اگر فکر نمی کنید من ضد انقلاب و یا منحرف هستم، پرسشم این است که علیرغم نارضایتی گسترده اقنصادی در بین مردم و تبلیغات وسیع فضاهای مجازی و حمایت قدرتهای خارجی مثل امریکا و بی هویتی بخشی از جوانان چرا و به چه دلیل و یا دلایلی باز انقلابی مثل سال ۵۷ و یا حتی انقلابی مدل انقلابهای مخملی و یا رنگین در زمانه ما در ایران رخ نمی دهد ؟ ✅جواب : نجفی : با تشکر از پرسشگر محترم و تشکر مضاعف از اینکه با صداقت سوال خود را مطرح نمودید، اول باید بگویم صرف طرح پرسش نه دلیل انحراف است و نه دلیلی بر اینکه در زمین دشمن قرار دارید لذا هم شما و هم سایر دوستان این کانال در این مورد خودسانسوری نکرده و مطالب تان را صادقانه طرح کنید؛ بنده کمترین هم اگر بتوانم پاسخ داده وگرنه صادقانه خواهم گفت در حوزه تخصصی من نیست ۰ اما در جواب شما باید همان حرف پست های قبلی را با تاکید بیشتر بیان نمایم که وقوع انقلاب اسلامی را نباید در چارچوب محدود سقوط رژیم پهلوی ارزیابی نمود؛ در حقیقت بین نارضایتی مردم با "براندازی " و از آنجا تا ایجاد یک "انقلاب" آنهم اسلامی فرسنگ ها فاصله وجود دارد؛ برای همین هم نارضایتی اقتصادی امروز مردم تبدیل به ناسازگاری سیاسی حاد نشده و تابلوی اعتراضات گسترده انقلاب گونه مثل سال ۵۷ در فضای کشور دیده نمیشود و در ادامه نظریه پردازانه این قسمت باید بگویم ، اکثر قریب به اتفاق نهضت های تاریخ قرون اخیر ایران به کمک و استمداد از مذهب شیعه انجام یافته است و در زمان فعلی نیز مذهب در کنار مردم و حاکمیت توامان قرار دارد و لذا نمی توان در ایران معاصر از یک جنبش فکری نیرومند مردمی علیه نظام سخن گفت۰ 🔴اما در مورد انقلاب های رنگین باید گفت این حرکتها بیشتر مربوط به کشورهایی با رژیم مارکسیستی بوده است و در آن کشورها نیز مردم تحت استبداد قرار داشته و مجال واقعی برای بروز نظراتشان نداشته و ندارند؛ در حالی که در ایران نهادهای رسمی و غیر رسمی (مدرن و سنتی) زیادی برای بیان افکار و احساسات و انتخاب مردم وجود دارد و در بخش هایی توانمندی و مردمی بودن این نهادها و جریانها از بسیاری از کشورهای غربی نیز بیشتر است؛ لذا وقوع اینگونه انقلاب هایی که در کشورهای سوسیالیستی به وجود آمده در ایران اسلامی ممتنع است ۰ البته ناگفته نماند که در اینگونه انقلابهای" کاریکاتوری" ، سرویس های جاسوسی غربی به صورت پروژه گونه وارد شده و با قدرت رسانه ای ، فضا را مشوش و غیر شفاف می نمایند۰ بن بست در فلسفه سیاسی نسبت به وقوع این مدل از انقلاب و تحول دلیل بر سنگین شدن خواب مسئولین و رسیدگی نکردن به معضلات مردم و مشکلات آنان نبوده و نیست و کید و شیطنت غربی ها هم به این چند مدل حرکت و خرابکاری و پروژه محدود نخواهد شد ۰ 🔴در این بخش مناسب است کتاب انقلاب رنگین و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک منبع برای مطالعه دوستان معرفی نمایم۰ 🔵موفق باشید👇👇👇 ۰ https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰درباره کتاب انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ‌ايران ✅سازمان‌های اطلاعاتی غرب و به‌خصوص آمریکا به تجربیات خود در فروپاشی نظام کمونیستی از حربه‌ی انقلاب‌های رنگی برای سرنگونی دولت‌های مخالف استفاده کردند و «انقلاب گل‌رز»، «انقلاب نارنجی»، «انقلاب لاله»، «انقلاب کاج» و... را ترتیب دادند و بدین‌وسیله دولت‌های مخالف خود را تحت لوای دموکراسی جابه‌جا کردند و با روش‌های به ظاهر مسالمت‌آمیز دولت‌های طرفدار خود را بر سرکار آوردند. هنگامی‌که ایالات متحده از کاربرد ابزارهای متعدد برای مهار و سرنگونی نظامی‌جمهوری اسلامی ‌ایران ناامید شد، به‌خصوص بعد از انتخابات دوم خرداد سال ۱۳۷۶ به الگوی سرنگونی و تغییر نظام از طریق یک انقلاب مخملی روی آورد، لذا سعی کرد به کمک نخبگان سیاسی، احزاب سیاسی و جنبش‌های دانشجویی و مطبوعات به این مهم دست یابد. اما مقاومت‌های فضای سیاسی ایران از جمله حمایت گسترده‌ی مردمی‌ و به‌ویژه دانشجویان از نظام، حضور پرقدرت و مدبرانه‌ی ولایت فقیه در رأس نظام جمهوری اسلامی ‌و عدم وجود انسجام فکری و پایگاه قوی‌ مردمی‌ برای احزاب اپوزیسیون و غیره موجب شده انقلاب رنگی در ایران به شکست بینجامد. کتاب حاضر تحت عنوان «انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ‌ایران» به پردازش و بررسی این موضوع مهم پرداخته است. ناشر: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی - تاریخ نشر: ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔰توصیه رهبری به حزب الله لبنان در توجه به حساسیت های ملی در کنار دغدغه امت اسلامی داشتن (نقل خاطره ای از شهید سید حسن نصرالله ) دکتر موسی نجفی : 🔴سال ۸۸ در اوج مسائل بعد از انتخابات ریاست جمهوری ، با جمع محدودی با شهید سید حسن نصرالله دیدار داشتیم و موضوع گفتگو هم خاطرات ایشان از مقام معظم رهبری بود ( البته این مصاحبه و دیدار تا این لحظه منتشر و رسانه ای نشده است ) در این دیدار شهید حاج قاسم سلیمانی هم حضور داشت.ایشان از همان ابتدا فضا سازی رسانه ای بیگانه و هجمه صورت گرفته خارجی را در بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری مورد اشاره قرار داده و بخاطر تجربه سیاسی اش از شیطنت های غربی - امریکایی به وضوح نسبت به دست خیانت آمیز و فتنه گر امریکایی در التهاب آفرینی و بحران سازی در کشور هشدار داد . از جمله نکات جالب این دیدار ، خاطرات سید شهید از تاثیر مقام معظم رهبری بر حزب الله لبنان ذکر این نکته بود که اظهار داشت : 🟢ما بخاطر تاثیر انقلاب اسلامی و مقابله با تفکر ناسیونالیست عربی که آن زمان بخصوص در لبنان رواج زیادی داشت ، توجه مان فقط به امت اسلامی بود و به میهن خودمان لبنان التفات ویژه نداشتیم و حتی گاهی از روی بی اعتنایی احترام لازم را به پرچم لبنان نمی گذاشتیم ؛ مقام معظم رهبری در زمان یاد شده از طرف امام ، سمت نوعی نمایندگی و ارتباط با حزب الله را داشتند در همان اولین دیدار به شدت با این عمل ما مخالفت نمودند و احترام به پرچم ملی کشور لبنان و درک حساسیت های ملی و مردمی را به ما گوشزد کردند و البته ما هم این هشدار را با حساسیت اجرا و دنبال نمودیم؛ به نحوی که کم کم محبوبیت ملی و احترام بالایی در افکار عمومی لبنانی ها به دست آوردیم و امروز خوشبختانه لبنانی ها حزب الله را جزء جدا ناپذیر از سرنوشت کشورشان می دانند . ذکر دو نکته : ✅ نکته اول : این مطلب مهم است که بدانیم اسطوره ملی شدن همزمان با قهرمان امت اسلامی گردیدن فقط شامل افراد نادر و برجسته تاریخ ساز می شود و از این منظر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله ارزش و سرنوشت مشابه پیدا نمودند . نکته دوم : در پایان بخاطر روحیه تاریخ نگاری از فرصت استفاده کرده و از ایشان تقاضای نگارش دست خط یادگاری نمودم و ایشان با بزرگواری این طور نوشتند. 👇 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi