#زنگ_علوم
#مواد_اطراف_ما
#کلاس_هوشمند
#ایجاد_انگیزه
#پخش_کلیپ
امروز قسمت اول درس سوم تدریس شد .
در مورد تصویر درس ۳ دانش آموزان بارش فکری داشتند و نظرهای مختلفی در مورد تصویر داشتند.
بعد در قالب مثال حالت های ماده و مواد اطراف را توضیح دادم.
برای آنها بیان شد جامد از خود شکل خاصی دارد و با قرار گرفتنش در ظرف های مختلف شکل آن تغییر نمی کند.
درمورد مایع گفتیم که روان است و از خود شکل خاصی ندارد و در هر ظرفی که ریخته شود شکل آن قالب و یا ظرف را به خود میگیرد.
با کمک تصاویر کتاب دانش آموزان توضیح دادند که گاز ها در چه مواردی کاربرد دارند و نیز انواع گاز را نام بردیم و فهمیدیم که بزرگترین نعمت خداوند است که همان اکسیژن است به راحتی در هوا پراکنده است.
بعدقرار شد بچه ها در منزل با لوازمی مانند صابون رنده شده و آب گرم و یک تکه سیم حباب ساز بسازند و جلسه ی بعد همراه خود به کلاس بیاورند
#رویکردها_و_راهبردهای_آموزشی
#روشهای_فعال_تدریس
#بارش_فکری
#علوم_واحد_یادگیری
#درس_سوم
#مواد_اطراف_ما
اهداف کلی: مواد اطراف ما
اهداف جزئی:
1. فراگیر با حالت های جامد مایع گاز آشنا باشد.
2. فراگیران بتوانند خصوصیات گاز را بیان کنند.
3. فراگیران با انواع مختلف جامد مایع گاز آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
1. فراگیران بتوانند کاربرد خاصیت گاز را بیان کنند.(نگرشی)
2. فراگیران بتوانند با جستجو در محیط اجسامی که جامد مایع گاز هستند بیابند.(مهارتی)
3. فراگیران نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.( نگرشی)
4. فراگیران بتوانند انواع حالت های مواد را نام ببرند. (دانشی)
5. فراگیران بتوانند با آزمایش حباب بسازند.( مهارتی)
6. فراگیران بتوانند در گروه همکاری کنند(نگرشی)
مواد در اطراف ما به سه حالت[جامد ، مایع ، گاز ] وجود دارند .این مواد همیشه به یک حالت باقی نمی مانند، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند .
♨️مواد #جامد : جامد به موادی گفته می شود که همیشه از خود یک شکل معین دارند و وقتی آنهارا با دست می گیریم حالت سفت و سخت دارند. [ مانند : چوب , سنگ , میز , کتاب , مداد و ...]
♨️مواد #مایع : موادی هستند که حالت لغزنده و رونده دارند و وقتی انها را در ظرفی می ریزیم , شکل ظرف به خود می گیرند مانند : [آب ، ابلیمو ، نفت و …]
♨️ #گاز ها : موادی هستند به راحتی در فضا (هوا) پخش می شوند و تمام فضا را اشغال می کنند مانند هوایی که وارد بادکنک می کنیم. [ گاز خانگی , هوا و ..]
#بارش_فکری
#آشنایی_با_موزه
#اشیا_قدیمی
در این ساعت هر بند از داستان دخترک تنگ بلور توسط بچه ها خوانده شد و هر کدام از پسرهای باهوشم مفهومی را که از داستان برداشت کرده بودند در کلاس برای من و دوستانشان بیان کردند و توضیحاتی در مورد موزه داده شد. اینکه موزه چیست؟
و چه چیزهایی در آن نگهداری می شود؟
این وسایل از کجا امده؟
و••••••••••
از نظر من همه ی پسرهای خوشگلم باهوش هستند چون همه ی تلاششان را کردند که بهترین باشند👏
ممنون از همتون🌺
🌺🌺گل پسرهای باهوش یادتون نره که برای ارزشیابی فردا ۳درس اول هدیه هاتون رو حتما مرور داشته باشید. 🌺🌺
#زنگ_املاء
#بگرد_و_پیداش_کن
اهداف:
#آشنایی_با_کلمات_هم_معنی
#تقویت_حافظه_بصری
#افزایش_سرعت_و_دقت
#گسترش_دایره_ی_واژگان
#یادگیری_و_جستجو_در_منابع
مرحله ی اول : در این روش کلماتی که دارای چندمعنا هستند از متن درس پیدا شد و برای فراگیران به عنوان املا خوانده شدو نوشتند
مرحله دوم : فراگیران به انتهای کتاب قسمت واژه نامه رجوع کرده ومعانی کلمات را جستجو میکنند و مقابل کلمه می نویسند .
با این روش فراگیر در صورت نوشتن کلمه ی اشتباه خود نیز متوجه میشود
مرحله سوم
چند کلمه گفتم که باید مخالف آنها را می نوشتند.