#رمل #جفر
مراقبه و مراتب آن در کلام #علامه_طباطبایی رحمت الله علیه
اوّل درجه مراقبه
اينست كه سالك از محرّمات اجتناب كرده و تمامى واجبات را اتيان كند و در اين دو امر به هيچ وجه من الوجوه مسامحه نورزد
دوّم درجه مراقبه
آنست كه مراقبه را شديد نموده و سعى كند هر چه میکند براى رضاى خدا باشد و از امورى كه لهو و لعب ناميده میشود اجتناب نمايد
و چون در اين مرتبه اهتمام نمود براى او تمكّن پيدا مىشود كه ديگر خود را نباخته و اين خوددارى در او به سر حدّ ملكه برسد
سوّم درجه مراقبه
آنست كه پروردگار جهان را پيوسته ناظر خود ببيند و كمكم اذعان و اعتراف مینماید كه خداى متعال در همه جا حاضر و ناظر و نگران همه مخلوقات است و اين مراقبه در تمام حالات و در همه اوقات بايد رعايت شود
چهارم درجه مراقبه
مرتبه اى است از اين عالی تر و كامل تر و آن اينست كه خودش خداى را حاضر و ناظر ببيند و به طور اجمال مشاهده جمال الهى نمايد
و اشاره به اين دو مرتبه اخير از مراقبه است وصيّت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله به ابوذر غفارى رضوان الله عليه
اعبد الله كأنّك تراه
فان لم تكن تراه فانّه يراك
خداى را چنان عبادت كن مثل آنكه گوئى تو او را می بينى و اگر نمیتوانی او را ببينى او را طورى عبادت كن كه بدانى
او تو را میبیند
بنابراين عبادت در مرحله اى كه خدا او را میبیند پائينتر است از مرتبه هایى كه او خدا را میبیند
چون سالك بدين مرتبه رسد براى آنكه بتواند به كلّى اغيار را از ذهن خود خارج كند بايد نفى خاطر را در ضمن يكى از اعمال عباديّه به جاى آورد
چون جايز نيست در شرع مقدّس توجّه به سنگ يا چوب كند زيرا اگر در همان لحظات توجّه مرگ او را دريابد
چه جواب خواهد گفت؟
امّا نفى خواطر در ضمن ذكر و با حربه ذكر عبادت است و ممدوح شرع و بهترين طريق آن توجّه به نفس است كه اسرع طرق است براى نيل به مقصود
چه توجه به نفس ممدوح و مقبول شرع انور است و آیه كريمه شريفه
يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ انْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ اذَا اهْتَدَيْتُمْ
ای کسانیکه ایمان آورده اید برشما باد مراقبت از نفس خودتان
چون زمانیکه شما هدایت شدید گمراهی گمراهان به شما ضرری نمی رساند و بازگشت همه شما به سوی خداست
پس او شما را به آنچه عمل می کردید آگاه می کند
یعنی مراقب و مواظب نفس خودتان باشید تا در طریق سلوک به سوی غایت گمراه نشوید و طریقه مؤمن طریقی است که او را به پروردگارش می رساند و آن همان طریق هدایت ومنتهای سعادت اوست
رساله لب اللباب فی سیر و سلوک اولی الالباب
كشكول #علوم_غريبه
#ودیک_آسترولوژی(#جیوتیش) چیست؟ :
ودیک آسترولوژی سیستم تجزیه و تحلیل وضعیت ستارگان روی زندگی انسانها برپایه اطلاعات آسترونومی است.این سیستم به دوستداران آن اجازه می دهد به ارزیابی سیارات و تاثیرات آنها بپردازند.این دانش قدیمی ترین سیستم ستاره بینی در جهان است و همچنین،کمترین خطا را در میان سیستم های مختلف دارد.نام واقعی این سیستم در زبان سنسکریت جیوتیش به معنای دانش نور است.براساس این سیستم هر کس در چیدمانی مشخص از ستارگان به دنیا می آید.در سیستم ودیک ما هفت سیاره و دو سایه(راهو و کیتو) داریم،همچنین زایچه یا چارت تولد هر شخص دارای دوازده خانه است.
بنیان های ودیک آسترولوژی :
پایه و بنیان های آسترولوژی به وسیله فیلسوف های باستانی هند مورد مطالعه قرار می گرفته است.درست ترین فرم این سیستم در حدود 2000 سال پیش توسط ماهاراشی پاراشارا نوشته شده است.کتاب پاراشارا با نام "بریهات پاراشارا هورا شاسترا" امروز به عنوان مبداء این دانش و همچنین بسیاری از دانش پژوهان رشته این کتاب منبع اصلی مطالعه این علم می دانند.
ایزار قدرتمندی #ودیک #آسترولوژی :
ستاره بینی ودایی به دیگر علوم ودایی مانند #آیورودا(دانش سلامتی و طب باستانی هند) و همچنین واستو(علمی مشابه #فنگ_شویی) اتصالی مستقیم دارد و میتوان با استفاده از دانش ستاره بینی و ابزارهای مکمل آن از بسیاری از مشکلات که در #چارت #ستاره_شناسی فرد ظاهر می شود،جلوگیری کرد.
مبنای محاسبات علم جیوتیش تاریخ دقیق تولد سال ماه روز و ساعت ومکان تولد طول عرض جغرافیایی محل تولد می باشد به کمک این اطلاعات چارت و دورانهای حکومت سیارات در طول مدت زندگی شخص مورد نظر رسم و سپس توسط شخص مجرب به این علم قابل تفسیر و بررسی می باشد همچنین می توان قبل از تولد هر شخص با رسم چارت در زمانهای مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر بهترین زمان را برای تولد وی انتخاب کرد.
#علوم_غريبه #علوم_غریبه_ابنسینای_قرن #جفر #رمل #جیوتیش
هم اکنون علم #نجوم دارای دو شاخه کاربردی و با عملکرد متفاوت به نامهای #آسترولوژی و #آسترونومی می باشد. آسترونومی به بحث و بررسی درباره #ماهیت_ستارگان و نیز سایر مشخصه های فیزیکی مربوط به آنها می پردازد یعنی با استفاده از قوانین ریاضیات ، فیزیک و هندسه وضعیت سیارات و ستارگان مختلف را بررسی کرده و مشخصه هایی از قبیل مکانی ، اندازه، نحوه حرکت سیارات ، فاصله آنها نسبت به زمین و نیز سایر مشخصه های فیزیکی مربوط به آنها را کشف و بررسی می کند. بنابراین آسترونومی علمی است که جنبه کاملاٌ طبیعی داشته و مبتنی بر قوانین شناخته شده علم است. اما آسترولوژی یا نجوم احکامی علمی است که به بررسی اثرات کواکب مختلف ، بویژه کواکب موجود در منظومه شمسی بروی زمین و موجودات ساکن در آن می پردازد یعنی با بررسی نحوه کواکب هفتگانه در دایره البروج ونیز وضعیت قرارگیری این کواکب نسبت به زمین ، اثرات مختلف آنها را بررسی می کند. به عبارتی می توان گفت که علم آسترولوژی اثرات ماورایی کواکب مختلف را بررسی کرده و در تقسیم بندی علوم به نوعی در زمره علوم فراطبیعی قرار می گیرد. به طور دقیق نمی توان برای پیدایش این علم ، تاریخ دقیقی تعیین کرد ولی با شواهدی که در دست است پیشینه های این علم به بیش از 5000 سال قبل برمی گردد. بسیاری عقیده دارند که علم آسترولوژی یادگاری از مردم بابل و کلدانیان قدیم است چرا که آنها از قدیمی ترین اقوام پیشگام در این زمینه بوده و تبحر بسیار زیادی نیز در این علم داشتند وبعدها دانشمندان دیگر اقوام نیزاز دانش کلدانیان استفاده زیادی کردند. از میان دانشمندان مسلمان کسانی که بیشترین تاثیرات را از دانش کلدانیان دریافت می کردند می توان به ابویعقوب کندی و ابومعشر بلخی اشاره کرد. در زمانهای گذشته آسترونومی و آسترولوژی با یکدیگر تلفیق داشته و به هم وابسته بودند یعنی دانشمندانی که در علم نجوم فعالیت داشتند در هردو زمینه آسترونومی و آسترولوژی مطالعه و تحقیق می کردند که این موضوع با بررسی آثار این دانشمندان به وضوح مشخص است زیرا اغلب دانشمندان معروف نجوم مانند ابوریحان بیرونی ،ابومعشر بلخی ، خواجه نصیرالدین طوسی و دیگر بزرگان ، علاوه بر آثار متعدد در باب علم هیئت و نجوم ( آسترونومی ) در زمینه علم احکام نجوم ( آسترولوژی) نیز تالیفات زیادی داشتند که این خود دلیلی بر اهمیت آسترولوژی در زمانهای گذشته است.بسیاری عقیده دارند که عامل اصلی جدایی بین این دو علم به قرن 16 میلادی بر می گردد که کوپرنیک نظریه معروف خورشید مرکزی خود را ارائه کرد.نظریه کوپرنیک به این دلیل که پایه های علم آسترونومی را دگرگون ساخت باعث جدایی آسترونومی و آسترولوژی گردید زیران قوانین آسترولوژی مبتنی بر نظریه زمین مرکزی بطلیموسی بود و انطباق آن با نظریه خورشید مرکزی بسیار دشوار و دردسر ساز بود ، لذا #آسترولوژها ترجیح دادندکه همچنان طبق مبانی #آسترونومی قدیم به تحقیقات خود ادامه دهند.
#رمل #جیوتیش #علوم_غریبه_ابنسینای_قرن #جفر #ودیک
اگر بپذيريم كيهان بر اساس قوانين و احكامي منظم و با مركزيت شعوري ناب در حال خودگستري و تجلي است (با تكيه بر يكي از بنياديترين اصول عرفانهاي كهن شرقي يعني اصل وحدت وجود و يگانگي بنيادين اشياء كه در فيزيك معاصر نيز مقبول و محترم است) ميتوان نتيجه گرفت مشاهدة هر موجودي در طول موج كيهاني خود، حاوي گذشته و آيندة آن موجود نسبت به ناظرش نيز خواهد بود .
تمامي موجودات از ذرات #ميكروسكوپي تا #كهكشانها در حال تاثيرگذاري و اثر پذيري از يكديگرند و در نتيجه هر لحظه آبستن تبديلات و تغييرات ظريف و عظيم خواهند بود. اين تبديلات و تحولات تحت قوانيني بسيط و بس منظم به طور دائم در جريان است. از آنجا كه اين تحولات در نظمي لايتغير در حال خودگستري است لذا هر ذرهاي را ميتوان از تولد تا انهدامش مورد محاسبه و اندازهگيري قرار داد. ستارهبيني كيهاني-ودايي، دانش محاسبة تاثيرات ستارهاي و امواج كيهاني بر موجودات است. از آنجا كه هر موجودي در پهنة هستي، متغيري سيال در يكي از مسيرهاي منظم كيهاني است لذا #جيوتيش (Jyotish#) سعي در محاسبة كل منحني مفروض دارد.
دانستن اين دانش مفهوم بخت و شانس (تصادف محض) را بياعتبار كرده و به انسان ميآموزد با آگاهي از نظام امواج كيهاني خواستة خود را به موجي بسپارد كه خود به خود خواسته را تا مقصود و منتهايش حمل كند. جيوتيش الفباء و زبان انرژي كيهاني را به ما معرفي كرده و به ما ياري ميرساند تا سير امواج كيهاني را محاسبه كنيم. اگر بپذيريم كه گيتي بعدي از آگاهي است، همانطور كه برخي فيزيكدانان معاصر نيز پذيرفتهاند، پس جيوتيش دانش تحليل عملكرد كلي اين آگاهي در گيتي است. اصولا” قوانين طبيعي همآغوش شعوري ناب، حافظ نظم كيهاني هستند. بنابراين نظم كيهاني آگاهانه و در پرتو شعوري عالي عمل ميكند و انحرافي از اين قوانين صورت نخواهد گرفت.
واژة جيوتيش لغتي #سانسكريت و مركب از دو جزء است : #جيوت (Jyot) و #تيشا(Tisha) كه به ترتيب به معناي پرتويي از نور و دانش است. پس جيوتيش يعني دانش نور و از آنجا كه هر مشاهدهاي در پرتو نور ممكن خواهد بود، پس جيوتيش دانش مشاهدة سرنوشت كيهاني موجودات در پرتو دانش محاسبات نجومي است. در والاترين حالات، جيوتيش دانش نور دروني است و آن در حالي است كه جيوتيش و #يوگا(Yoga) كه قوانين ذهني كيهاني است (همانطور كه #پاتا_نجلي در #يوگا_سو_ترا به آن پرداخته است) در هم ادغام شده باشند.
اندام و شاخههاي #ستاره_بيني #ودايي (جيوتيش)
گسترة پهناور دانش كهن جيوتيش را ميتوان منطبق بر اعتبارات مختلف عقلي به اقسام و شاخههايي تقسيم كرد. با اين طبقه بنديها ميتوان به دركي گزيدهتر و فهمي عميقتر نسبت به حدود و ثغور اين دانش ارزنده نايل شد. يكي از عمدهترين اين تقسيمبنديها در دانش ستارهبيني تقسيم اين دانش به ستارهبيني معنوي و ستارهبيني مادي است كه اين تقسيمبندي براساس غايت و منظور لحاظ شده است. در صورتي كه ما به اين دانش به اعتبار كمك و خدمتي كه به نزديك شدن به حريم مقدس روح ميكند نظر افكنيم از دو حال خارج نيست يا در اين راه خدمتي ميكند يا نه و به اين ترتيب ستارهبيني به دو قسم معنوي و مادي تقسيم ميشود.
ستارهبيني براساس
غايت و منظور
۱) ستاره بيني معنوي (Spiritual Astrology)
۲) ستاره بيني مادي (Material Astrology)
ستارهبيني معنوي
بنابر اين فلسفه، كل ستارهبيني ابزاري در جهت تحقق خودشناسي است. در چنين دركي موقعيت، تواناييها و كارماهاي فرد در اين زندگي بررسي و تحليل شده و با توجه به امكانات و موقعيتهايي كه طبيعت به هر فردي واگذار كرده است به تحليل و رهنمودهايي مهم در راستاي تعالي زندگيش پرداخته ميشود. ممكن است ستارهبين ودايي پيشرفتهايي مادي را در زندگي فرد ببيند كه در عين حال او را از توجه به موقعيت كلي زندگي خود دور كرده و غباري از فرسودگي و ناتواني را در اطراف او حاصل كند. عليرغم موفقيتهاي مادي ولي در چنين شرايطي ستارهبين از خطرات حاصله فرد را مطلع و راهنمايي ميكند. همچنين با تحليل كلي شخصيت و كيفيت رواني فرد به ياري تمرينات مناسب يوگا و آيورودا موثرترين روشها براي سلامت جسماني و تمركز قواي فكر به فرد آموزش داده مي شود.
ستارهبيني مادي
ستارهبيني مادي اصولا يك ستارهبيني غير ودايي است. زيرا هدف غايي آموزشهاي ودايي خودشناسي و رستگاري معنوي است. در هر حال با استفاده از بخشي از ستارهبيني ودايي و فراموشي مابقي آن و يا استفاده از ستارهبيني غربي ميتوان تمام توجه را معطوف به موفقيتهاي مادي، روابط زناشويي، وضعيت فرزندان، وضعيت كلي سلامتي و مواردي از اين دست كرد. بيآنكه اين مجموعه بر حول محور اصلي “خود واقعي” وارسي شود.
طبقه بندی دیگری که در مورددانش جيوتيش انجام می شود براساس کارایی وقابلیت اين دانش است که
👇👇👇👇👇
بر آن اساس باز هم #ستاره_شناسي به دو پاره قسمت ميشود :
ستارهبيني ودايي براساس توانايي و قابليت
۱) ستارهبيني پيشگويانه (مبتني بر پيشگويي) Astrology Predictive
۲) ستاره بيني مبتني بر حكم و داوري Judgmental Astrology
ستارهبيني پيشگويانه
هدف اين نوع از ستارهبيني، پيشگويي حوادث خاص و اتفاقات مهم در زندگي است. اين حوادث شامل اتفاقات مادي مثل تاريخ ازدواج، تاريخ تولد فرزندان، زمان مرگ، تصادفات، وقوع بيماريها، خوششانسيهاي بزرگ و يا ناكاميها ميشود و از طرف ديگر حوادث معنوي نيز از طريق اين دانش قابل پيشبيني است. بر فرض زمان غلبة ميل معنوي و طغيان عشق الهي همينطور زمان رهايي از حجابهاي مادي و ورود به خلسههاي عميق معنوي نيز قابل پيشبيني است.
مقصود و هدف يك ستارهبين كه بيشتر بر اين جنبه تكيه دارد توان پيشگويي حوادث تا آخرين حد دقت به اندازة توان و امكان ميباشد. هر چند اين دانش به طور مطلق كاري ندارد كه ما با هر كدام از اين حوادث بهتر است به چه نحو و كيفيتي برخورد كنيم. ولي با تركيب آن با ستارهبيني داورانه و در پرتو نگرش معنوي، ستارهشناسان حكيم و فرزانه قادرند به تدبيرهاي بس زيركانه و هوشمندانه در زندگي فرد مبادرت كنند.
ستارهبيني داورانه
مقصود از اين قسم ستارهبيني، قضاوت پيرامون جنبههاي متفاوت زندگي و شخصيت و استعدادهاي فردي است. به عنوان مثال وضعيت كلي سلامتي و استحكام بنية فرد، درجة هوش و ظرفيت عقلي، درجة بيداري معنوي، طول عمر، دارايي و غيره. تفاوت عمده اين نوع ستارهبيني با ستارهبيني پيشگويانه آن است كه در اين روش ما به تواناييها و امكانات كلي فرد و نه به وقوع حادثهاي خاص در زماني خاص توجه داريم. هر چند بسياري از مردم علاقهمند نيستند كه در مورد ضعفها و احيانا” عدم استعدادشان در برخي فنون و زمينهها چيزي بشنوند ولي در ستارهبيني ودايي براساس موقعيت كارميك فرد، به تاريخچة روح در سير ادواري خود و مجالها و محدوديتهايي كه هر فرد در عمر طبيعي خود دارد توجه شده و اين مجال و فرصت محدود را تا حد امكان مغتنم ميشمرند.
⚫⚫خَِبَِرَِ فَِوَِرَِیَِ⚫⚫
🖤🖤اَِنَِاَِلَِلَِهَِ وَِ اَِنَِاَِ اَِلَِیَِهَِ رَِاَِجَِعَِوَِنَِ🖤🖤
⚫️#شهرام_عبدلی بازیگر مختار نامه درگذشت
⚫️تسلیت به جامعه هنری و همسر و فرزندانش😔😔
💠قابی از حضور رهبر انقلاب بعد از اقامه نماز برپیکر همسر شهید مطهری
🔹علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس هم که داماد شهید مطهری است در این دیدار حضور داشت.
#علوم_غریبه_ابنسینای_قرن #جفر #رمل
ebnesinaigharn1
فروش انواع کتب pdfعلوم غریبه وموفقیت و متافیزیک درسایت زیر
ebnesinaigharn.ir
پل ارتباطی درایتا
https://eitaa.com/ebnesenaigharn1
❇️نگهداری از #حیوانات و #شیاطین
♦️پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلّم) فرمود: حیواناتی را در خانه نگهداری کنید، تا شیاطین به جای این که به فرزندانتان مشغول شوند به آنها مشغول شوند.
♦️امام باقر(علیه السلام) فرمود:
هر کس که ما اهل بیت را دوست دارد، #کبوتر را نیز دوست داشته باشد.
♦️ امام کاظم (علیه السّلام) فرمود:
خانهتان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آنها خانه را آباد مینمایند: ۱- #گربه ۲- #کبوتر ۳- #خروس و اگر با خروس مونسی (مرغ) هم باشد، مانعی ندارد.
♦️ امام رضا (علیه السّلام) فرمود:
خروس پنج خصلت از انبیا را دارد: ۱- شناختن اوقات نماز ۲- غیرت ۳- شجاعت ۴- بخشش زیاد ۵- زیاد جماع نمودن.
♦️ پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم ) فرمود: هرگاه صدای خروسی را شنیدید بدانید که او فرشتهای را دیده است، پس از خدا طلب حاجت نمایید و به او متوجه شوید و هنگامی که صدای الاغی را شنیدید، پناه ببرند به خدا از شرّ شیطان که آن الاغ، شیطانی را دیده است.
🍃🌹🍃🌹🍃🍃🌹🍃🌹🍃
https://eitaa.com/ebnesenaigharn1
♦️توصیهها و طریقت شیخ جعفر مجتهدی در سلوک الی الله💫
🔹سلوک الی الله و پرواز به مبدأ دو بال دارد:
⚜توسل و توجه دائم به ذوات مقدس ائمه اطهار علیهمالسلام
🌹دلِ شکستهای را به خاطر خدا آباد کردن، آن هم به گونهای که دست چپ از دست راست با خبر نشود، تا میتوانید در این مهم همت بگمارید.
آقاجان! تا دست نگیری، دستت را نخواهند گرفت.[۱]
🔷«توصیه به سه امر مهم»🔷
♦️آقای مجتهدی دائماً به سه مهم توصیه میفرمودند:
«عليكم بولاية اميرالمؤمنين على بن ابيطالب عليهالسلام»
❇️«بر شما باد تمسک به ولایت امیرالمؤمنين على علیهالسلام»
«عليكم بالتوسل بالحجة بن الحسن العسگری علیهالسلام»
❇️«بر شما باد توسل به حضرت ولیّ عصر علیهالسلام»
«علیکم بالبکاء على الحسين عليهالسلام»
❇️«بر شما باد گریه بر سیّد الشهداء علیهالسلام»[۲]
❇️ #ذکر #توسل را قطع نکنید!
جناب آقای مهندس علیرضا منفرد تعریف کردند: یکی از نکات بسیار مهمی که جزء برنامههای جناب آقای مجتهدی بود و لحظهای از عمر ایشان بدون آن طی نمیشد، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و پیوسته توصیه میفرمودند: «ذکر توسل را قطع نکنید و با پیامبر اکرم و ائمه علیهمالسلام ارتباط داشته باشید.»
ایشان میفرمودند: «این طور نیست که ائمه علیهمالسلام دوستانشان را به حال خود رها کنند، و اگر از دوستان غفلتی سر بزند، مواظب آنها هستند و بالأخره آنها را نجات خواهند داد.» این عین عبارت ایشان است که خودم شنیدم.[۳]
❇️توصیه به خواندن دعای فرج
همچنین جناب آقای مجتهدی فرمودند:
🔹 «حضرت ولیعصر علیهالسلام شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و هیچ چیز بر آن حضرت پوشیده نیست.»
و پیوسته به خواندن دعای فرج توصیه میکردند و میفرمودند:
💫«انتظار فرج، خودِ فرج است»[۴]
[۱] – کتاب لالهای از ملکوت
[۲] – کتاب لالهای از ملکوت، جلد دوم، ص ۱۹۶
[۳] – کتاب لالهای از ملکوت، جلد سوم، ص۲۹۸
[۴] – کتاب لالهای از ملکوت، جلد سوم، ص۲۹۹
#علوم_غریبه_ابنسینای_قرن #ستاره_بيني #يوگا #سانسكريت