eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
412 دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
262 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۱۰۰۲۰۳ 💌 ‎‌💗 از نام برداشتند، گوزنگو شهرت یافت تا کاخ تعاون مےرود او، کی غلط بافت ای سیس گمان مکن میروے بہ یاد مُرده‌اے ارزانےات کنند زخاک آن باد اوصاف مظلوم بہ مانند عسل باشد هزار بشیند بہ کندو، وے مثل باشد ✍ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2721 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۱۰۰۲۰۳ 💌#اشــــــــــــکنامــــــــــــہ ‎‌💗#مهــــــــــــطن از نام برداشتند،
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۱۰۰۲۰۲ ✍آدمی همواره نسبت به زمان و موقعیتی که در آن قرار گرفته است باید هوشیار باشد؛ چرا که اگر انسان نمی فهمد در کجای تاریخ ایستاده و قرار است در کدامین کوی رهگذر باشد. حوادث و رخدادهای مختلف فرد را به هر کجا که بخواهد سوق می دهد لذا توجه، مراقبت و بینش ضروری است. 🌸پیامبر اعظم(ص): «عَلَی العَاقِلِ أن یَکوُنَ بَصِیراً بِزَمَانِهِ مُقبِلاً عَلَی شَأنِه حَافِظاً لِلِسَانِه؛ لازم است بر عاقل که اوضاع و احوال زمان خود را بشناسد و موقعیت خود را درک نماید و زبان را از بیهوده گویی حفظ کند.» 📗ارشاد القلوب الی الصواب، ج ۱، ص ۱۴۰ {دار به ریشه آدم به لوشه سرره ور ننه سر کش زننه گو به رسن آدم به سخن عاقل به اشاره جاهل به تورپشتی} 💠در مورد تعهد اخلاقی، مَثَل مازندرانی"گو به رَسِن آدم به سُخن" کاملا درست هست. همانطوری که حیوان را با ریسمان می بندند تا از محدوده درازای ریسمان فراتر برود انسان با حرف و سخنی که گفته است بسته شد و متعهد گردیده و نمی تواند فرار کند. ✍عاقل به اشاره و جاهل به تور پِشتی؛ منظور به تفاوت پذیرش حرف حساب از ناحیه عاقل و جاهل می باشد که فرد عاقل با اشاره ای مطلب را میگیرد ولی فرد نادان و لجوج با زور هم تن به پذیرش حرف حساب و منطق دیگران نمی دهد. به قول مولانا: عاقل از سر بنهد این هستی و باد چون شنید انجام فرعونان و عاد ور بننهد دیگران از حال او عبرتی گیرند از اضلال او 📌بینش متعهدانه ی هر ملتی دژ مستحکم حیات آن مردم و جامعه است که بر فراز قله ی هستی یک ملت بنا می شود، 📌تعهد اخلاقی ماندگارترین وجه زندگی بشر و تنها گزینه ی سعادت است. 📌از منظر دین، سعادت انسان معلول بینش ها و باورهای درست و اخلاق و رفتار برخاسته از فطرت و مطابق با خواست شریعت است. 📌بینش اخلاقی یعنی مجموعه ای از صفات، ملکات، رفتارها، معارف، باورها، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم یک ملت". 📌باورها، رفتارها که از بینش آدمی صادر میشوند اثرگذار هستند؛ رفتار یک انسان به تدریج موجب پیدایش صفات و ملکاتی مثبت یا منفی میگردد. 🔸منظور از بینش به 🦟 و توجه به 🪳 ؛ تلاش برای ارتقا سلامت و دفع آفت در محیط اراده و تصمیم است. انگیزه ی تغییر برای رسیدن به هدف لازم است و تحقق هدف پیوسته به نظارت مرتبط است. بنابراین برای رسیدن به بینش ملکوتی تلاش کن؛ جنگ با گوزنگو📍 📝من در وظیفه دارم زشتی و آفت زایی گوزنگو را مُکرر تبیین کنم تا شما بدانید این موجود مامورِ سازمان است. ♦️اینان ساس‌های بوسه‌زن یا ساس‌های آدم‌کش  (Triatominae) یک تیره از راسته ی؛  و رده ی است که دارای هزاران گونه می‌باشند. همو بطن در بطن و نسلاً در نسل  است.  🟠 مَنیّت خواه در تعارض با خضوع و در کارزار با خشوع می باشد. عظمت و جلال  در قلم و اندیشه این خانواده وارد نیست، هر چند در اَنظار تذلل و فروتن مآب جلوه میکنند. 📌دشمن قسم خورده؛گوزنگو برای نابودی بینش، ابتدا از قدرت سایه، سپس شایعه و در نهایت از اهرم سِمَت بهره می برد تا به ماموریت ذاتی خویش؛ خون خواری برسد. ✨«تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ» ✨«مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَ مَا كَسَبَ» 📌به قول : «و غم مخور، که چون ظلمتِ فراقِ آن روشنی دراز شد، نور نیز دراز شد: ظلمتِ کوتاه، روشنیِ کوتاه؛ ظلمتِ دراز، روشنیِ دراز…» 📌دوستی با گوزنگو و خاندان خودشیفته وی، یعنی پذیرش هنجارهای ساختگی و الگو واره های مغایر با فطرت و ارزش ها. 🟢عیار ظلم ناپذیری است. با ایستادگی و خردورزی مبتنی بر ولایت پذیری با روحیه ی جهادی و انقلابی جامعه ی اسلامی را شناسایی و اِمحا کرد. 📌این بینش؛عدم سازش با ظالم، که بر اساس اعتقادات دینی ما شکل گرفته باعث ترقی و تعالی انسان می شود. 📌اما ظالم تلاش می کند تا به شیوه های گوناگون، به جنگ بینشی بپردازد و اعتقاد و اصالت ما را مورد هجمه قرار داده، و با تغییر باورها، عزت را از پای در آورد. 💌بهای رسیدن به موفقیت، اتکال به الله تعالی است اللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَكِيلٌ (قرآن،سوره یوسف،آیه ۶۶) از نام برداشتند، گوزنگو شهرت یافت تا کاخ تعاون میرود او، کی غلط بافت ای سیس گمان مکن میروی به یاد مرده‌ای ارزانی‌ات کنند زخاک آن باد اوصاف مظلوم به مانند عسل باشد هزار بشیند به کندو، وی مثل باشد ✍ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2720 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#مستندات #علما 📘سررسید ۱۳۸۶ برابر با ۱۴۲۸ قمری و ۲۰۰۷ میلادی 📄نسخ خطی #اَشاداد #محسن_داداش_پور_باک
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🌍 🌍 🌍 💠 📜آثار خطی علما قدیم بندپی 🖊نگارش ۱۱۳۲ قمری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🌍 🌍 💠 📜آثار خطی آمل 🖊نگارش ۱۳۴۴ شمسی 📗این خطی در ۱۰۰ صفحه با موضوع طبیعت و جنگلهای آمل به قلم مرحوم.....نوشته شده است. کتابی با خطب خوش و چشم گیر... ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🌍 🌍 🌍 💠 📜آثار خطی بندپی 🖊نگارش ....... شمسی 📗این خطی در ۱۴۰ صفحه با موضوع فقهی، بندپی، و .... به خط......نوشته شده است . شوربختانه این کتاب فاخر بدلیل شرایط نامناسب نگهداری دچار آسیب و بخشی نیز امحا شده است. نویسنده که فرزند بندپی هست در نوشتار از گویش مازنی نیز استفاده کرده از جمله : ■لتکا ■کیله ■ببو ■ننا ■شی خاخر ■شی برار ■زنا (زن) ■برارجان ■گو ■گوگزا ■کرک ■بینج ■سچه رو ■اولی بِن ■ممرز ■زِک ■کئی پلا ■چلیک ■اَفتو ■کِته ■کِلی ■کاتی ■گِرماس ■تَنّیر ■کورماس ■کِنِس ■روآر ■اَیاشو ■لینگ ■خی ■شال ■لیسک ■پاپِلوس ■پوس تخت ■لمه ■دوری(ظرف غذا) ■اَجیک ■تِه روح بسوزه ■اَشون ■لَلِبا ■دِشون ■ولیک ■بِشتِزیک ■میرکا ■بَنِّ په ■سیوکِرک ■دَئیل [واحد شمارش یا وزن] ■گِلچراغ ■شونگ ■و..... ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۱۰۶۲۳۳۳ 📝آمار جالب از مدرسه علمیه شهید حاج محمد حسن امیری بندپی برای نخستین بار 🖊زمان ثبت آمار: ۱۳۷۷/۰۳/۲۶ 🌸با آرزوی سلامتی استاد آیت الله حاج شیخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2527 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۱۰۶۲۳۳۳ #حوزه_علیمه #بندپی #گلیا #پاشاامیر #علما #طلبه 📝آمار جالب از مدرسه علم
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۱۰۶۲۳۳۳ 📝آمار جالب از مدرسه علمیه شهید حاج محمد حسن امیری بندپی برای نخستین بار 🖊زمان ثبت آمار: ۱۳۷۷/۰۳/۲۶ ■لمعه چاپ سنگی:۷ج ■شرایع الاسلام چاپ سنگی:۴ج ■جامع المقدمات چاپ سنگی:۳۰ج ■جامع المقدمات چاپ جدید:۱۲ج ■جامع المقدمات خطی:۲ج ■سیوطی چاپ سنگی:۲۰ج ■منطق المظفر:۲۰ج ■توضیح المسائل:۲۰ج ■کتابهای متفرقه:۵۲ج ■قرآن:۲۰ج ■:۴۷ عدد ■ ۶ خویز زراعی... ■موجودی نقدی:۷۶هزارتومان ■کلاه:۱۶عدد ■قدک[قبا]:۱۶ ■عبامشکی:۲۰ ■عمامه سفید:۱۲ ■عمامه مشکی:۴ ■نعلین زرد:۱۳ ■پیراهن سفید:۲۰ ■پتو:۲۰عدد ■بالش[دست دوم]:۱۰ ■موکت:۱۷تا ■سجاده:۲۰ ■تسبیح:۴۰ ■عطرحرم:۱۰۰ باظرف شیشه ■عطر:۵ با ظرف برنجی ■مشک آهو:۴ ■بشقاب منزل استاد:۱۵[امانی] ■قاشق:۵۰ ■قابلمه:۵ ■روغن نباتی:۱۲عدد[۲۰کیلیویی] ■یخچال:۱ [سالم دست دوم] ■گوشی تلفن[ثابت]:۱طوسی رنگ ■پارچه :۲سری ■عصای :۳تا چوبی ■آلبوم عکس:۲سری ■آفتابه لاکی:۵[سه تا نو] ■دفترحضورغیاب ازگذشته تا اکنون:۵ ■عکس۴×۳طلاب:۱۳۸قطعه ■آلبوم عکس:۱ ■برف لباس شویی:۲۰بسته ■گُلپراهدایی حاجیه زهرا:یک کیسه ■گلاب:۵ ■قند:۷کیلواهدایی مردم ■عسل:۵شانه اهدایی مردم ■دُمبه گوسفند:۷کیلو .... ■خودکار بیک:۱۰۰عدد ■مداد:۱۰۰ ■پاکن:۲۰۰ ■عکس قاب امام و رهبری:۲ ■ ایران:۵ ■پرچمهای محرم:۱۴ ■ همراه :۳۳نفر ■کُمد:۱عدد[دست دوم] ■دفترچه زندگینامه حاج محمد حسن امیری بندپی:۱۱۵سری ■کتری روی:۱۵عدد ■دفترچه تلفن:۱ ■بلندگو:۱دستگاه ■ضبط صوت:۱دستگاه ■آینه عمومی:۲ ■میزمطالعه استاد:۱عدد ■لامپ آفتابی:۱۸ ■لامپ مهتابی:۱۴ ■نردبان چوبی:۱ ■کیف چرمی قهوه ای:۱ ■صورتجلسات مردمی با خط :۹۸برگ[حل دعاوی] ■گواهی تحصیلی طلاب قدیم:۱۹ ■گواهی تحصیلی کپی شده:۳۵برگ ■ استادامیری:۱دفترچه ■نلاوت :هر روز ابتدای کلاسها ■دعای توسل:سه شنبه ها ■نماز جماعت:الزامی ■نمازشب:اختیاری ■اذان:هر روز یک ■سر و صدا ممنوع ■موهای سر:کوتاه باشد. ■پوشیدن قدک[قبا]:الزامی است. ■مسئول تمرین:باباجان پور ■بستن عمامه روی سر ارجحیت دارد. ■تمرین خوشنویسی:لازم است. ■روزه اختیاری:یک روز در هفته ■و... 🌸با آرزوی سلامتی استاد آیت الله حاج شیخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2527 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۱۰۰۰۲ 🌿 🟢امام سجاد علیه السلام: ■امام محمدباقر علیه السلام ■عبدالله باهر ■زید الشهید ■عمر الاشرف ■حسین الاصغر ■علی الاصغر 📌فرزندان و نواده های جناب حسین الاصغر از همه ی فرزندان امام سجاد (ع) بیشترند. 🌿حسین الاصغر بن امام سجاد(ع): ■عبدالله الاعرج ■عبدالله علی ■حسین ■سلیمان ■حسن: معروف به ابی محمد حسن الدکّه 🌿حسن بن حسین الاصغر: ■محمدالاکبر(ابی الحسن) 🌿محمدالاکبر بن حسن الدکّه: عبدالله 🌿عبدالله بن محمدالاکبر: ■محمدالسلیق ■علی المرعش 🌿علی المرعش بن عبدالله: ●از زندگانی و شرح حال علی مرعشی به تفصیل آگاهی کاملی در دست نیست. ●وی در نواحی حکومت می کرد و هم در آنجا وفات یافت و به مشهور شد. ●مرعش نام کبوتر بلند پرواز است و چون علی دارای مقام و فضائل عالی و از کمالات از همه برتر و بالاتر بود لذا به ایشان گفتند "علی مرعشی" ●سایر نظرات 🌿فرزندان علی المرعش: ■ابوالحسن ابراهیم ■ابوالقاسم حمزه ■ابوالقاسم احمد ■ابومحمد الحسن ■ابوالقاسم حسین 🌿ابومحمد الحسن بن علی المرعشی: ملقب به "النسّابه المدّث" 🌿علی بن ابومحمد الحسن: ملقب به "نقیب العلوییّن" 🌿ابوهاشم بن علی 🌿ابو عبدالله محمد بن ابی هاشم 🌿میرسید عبدالله بن محمد 🌿میرسید قوام الدین بن میرسید عبدالله: ●میر سیدقوام الدین در کتاب منتهی الامال به نام "سید صادق" و لقب او را سید قوام الدین ذکر شده است. ●وی مشهور به "میربزرگ" موسّس و سرسلسله ی سلاطین مرعشی طبرستان است. ●وی در جوانی برای کسب دانش و تحصیل علوم دینییه به خراسان رفت. ●در هنگام تحصیل با "سیدعزّالدین سوغندی"آشنا شد. ●وی در خراسان از مریدان و تحت تربیت سیدعزّالدین سوغندی قرار گرفت. ●سلسله ی انتساب سیدعزّالدین سوغندی[سوقند بخش مرکزی نیشابور] با ۱۴ واسطه به "شیخ بایزید بسطامی"میرسد که او مرید حضرت امام جعفرصاوق (ع) است. ●میرقوام الدین مرعشی به مازندران برگشت و به ارشاد مردم مشغول شد. ●مریدانش به حدی زیاد شدند که حاکم "کیاافراسیاب چلاوی" با او همراه شد. ●اما "کیاافراسیاب چلاوی"دشمن میرقوام الدین مرعشی شد و او را زندانی کرد. ●در شب نخست زندانی ، پسر کیاافراسیاب چلاوی مبتلا به مرض قولنج گشت و مُرد. این مسئله موجب شد مردم متوجه میربزرگ شده و به او بیشتر ایمان بیاورند. ●افراسیاب با لشکرش شبانه به قریه ؛ محل زندگی میرقوام شبیخون زد. سختی میان افراسیاب و مریدان میربزرگ رخ داد. ناگهان تیری به افراسیاب اصابت کرد و هلاک شد. ●میربزرگ پس از مرگ افراسیاب و شکست لشکرش بر مسلط شد و مقر فرمانروایی خود را تاسیس نمود. ●وی در سال ۷۶۰ ه.ق اولین حکومت سادات مرعشی را اعلام کرد. 📌ادامه دارد.. 📗اقتباس از کتاب سیدعبدالعلی عظیمی صص۳،۴و۵ ✍بازنگری: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2722 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─