eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
403 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
260 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜فعل های زبان تبری ،تبرستانی (بر اساس گویش منطقه هزارجریب یا تبرستانِ مازندران) (قسمت ۳۰) 🔶زیاد بیئِن= قوی تر بودن،حریف کسی بودن،زور کسی را داشتن(مِن تِه ره زیادِمه : من از تو قوی تر هستم حریفت می شوم). 🔶زیادی بیئِن= اضافه بودن در جمعی، مزاحم و سربار بودن، باعث زحمت شدن ، مازاد و باقیمانده چیزی.(هِرِست بوریم اِمان اینجه زیادی هَستِمی فقط خاشِ دُور وَری ها جِه پذیرایی کانده!) (این اِتّا کیله گَندِم زیادی هَسته، اَندِه ره صدقه در هِکانین: این یک پیمانه گندم مازاد و اضافه هست بعنوان صدقه در نظر بگیرین یا خیرات کنین) 🔶رِز هِکاردِن= ریز و خُرد کردن، به قطعات و اندازه کوچکتر تقسیم کردن (هیمه ره رِز هِکاردی؟ اَرِه.مِن هم‌ سوزی و قند ره رِز هِکاردِمه) دِئکَتِل رِز هِکاردِن،دِئکَتِل هِکاردِن=بصورت نرم و یک دست و هم اندازه ریز و خُرد نکردن،سلیقه ای از روی بی میلی و با عجله بصورت نامنظم خُرد کردن. عامیانه یعنی هَردِمبِلی). (چِه وِسِّه سوزی ره دِئکَتِل رِز کاندی کانّی ،خانی اَمِه آبرو ره مِهمُونای پیش بَوِری؟!) (هیمه ره دِئکَتِل رِز نَکان کورهِ دِله جا نَیرنه نَینّه,مَگه تَندیر خانِ تَش هِکانی؟ اِ !) 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2584 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📘سررسید ۱۳۸۶ برابر با ۱۴۲۸ قمری و ۲۰۰۷ میلادی 📄نسخ خطی #اَشاداد #محسن_داداش_پور_باکر 📝گزارشی از ج
📘سررسید ۱۳۸۶ برابر با ۱۴۲۸ قمری و ۲۰۰۷ میلادی 📄نسخ خطی 📝گزارشی از جایگاه در مراسمات محلی و بومی 🗓تاریخ نوشتار ۱۳۸۶/۰۵/۰۶ 📎ضمیمه ۱۳۷۳ 📌در این نسخه ی خطی که بیش از ۲۶۰ نوشتار از وضعیت عامه است مکتوب شده است. ۱.نحوه ی تردد اهالی بندپی ۲. در بندپی ۳.روحانیون بندپی ۴.معتمدین بندپی ۵.پوشش مردم بندپی ۶.مراسمات در بندپی ۷.امکانات بندپی ۸.پاسگاه ۹.نزاع در بندپی ۱۰.جایگاه حوزه علمیه بندپی ۱۱.کلوش در بندپی ۱۲.وصله زدن لباس در بندپی ۱۳.مجدآرا در بندپی ۱۴.نامداران بندپی ۱۵.اختلافات حزبی در بندپی ۱۶.مردگان بندپی 👇👇 ۱۷. ۳۸ تن از روحانیون بندپی از سال ۹۲۸ قمری تا سال ۱۳۶۲ خورشیدی به تعداد ۴۲۷ اوراق با ممهور شخصی و حکومتی که تا کنون منتشر نشده اند. ۱۸.و سایر موضوعات 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2334 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ✍اینجانب رمضان علی تبار فیروزجایی فرزند کاظم متولد سی ام دیماه ۱۳۵۱ شمسی در فیروزجا از توابع شهرستان بابل و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشودم. پدرم... 📌در حین تحصیل در مقطع دوره ابتدایی و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷... 📌در سال 1358شمسی، پدرم در اثر بیماری و کهولت سنّ، در ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و از آن پس مادرم، سرپرستی ما را به عهده گرفت. 📌پس از پایان دوره ابتدایی در سال ۱۳۶۴ ش وارد حوزه علمیه بابل شده و عملاً به فراگیری علوم دینی، اشتغال یافتم و به مدت کمتر از ۷ سال، دروس سطح را به پایان بردم و از سال ۱۳۷۰ ش، در دروس فقه(حج) مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و اصول فقه حضرت آیت الله سبحانی شرکت کردم. 📌در سال ۱۳۷۴ ش به دلیل تمایل درونی ام به علوم عقلی به ویژه علم کلام، در دوره تخصصی کلام اسلامی(مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق «ع») در سطح دکتری (سطح ۴ حوزه)شرکت و در سال ۱۳۸۶ ش از رساله دکتری خود تحت عنوان«مبانی کلامی فهم دین» با امتیاز عالی دفاع نمودم. 📌در ضمن به همراه تحصیل دروس حوزوی، دروس کلاسیک جدید از دوره راهنمایی تا دانشگاه را تا مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) در رشته فلسفه اسلامی نیز ادامه داده و از رساله علمی خود تحت عنوان «بررسی تطبیقی مسأله یقین در اندیشه اسلامی و فلسفه معاصر غرب» در دانشگاه قم در سال ۱۳۸۲ ش نیز با امتیاز عالی دفاع نمودم.... ✍ادامه 👇👇 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2585 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🔰 انسان در علوم سکولار ✍️ دکتر 🔸 در مکتب مارکسیسم، انسان به مرتبه کار و عمل تنزل یافته است و تفاوت اصلی انسان و حیوان در نوع کار و عمل نشان داده شده است. 🔹 بر این اساس، انسان واقعیت جمعی و موجودیت اجتماعی دارد، نه فردی و در نتیجه فرد را امری انتزاعی و بدون واقعیت می‌دانند. 🔸 از طرفی در مکتب اگزیستانسیالیسم، انسان موجودی بدون ذات، بدون ماهیت، و بدون تشخص و در نتیجه بدون چیستی و تعریف است. امروزه این قبیل نگاه‌ها درباره ماهیت انسان، پایه و مبنا برای علوم مختلف مورد استفاده ما قرار گرفته است. 📖 کتاب 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2585 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ⏰زنگ حقوقی پژوهش ادملاوند 🔴موضوع اول : خرید اشیا مشکوک از خرید اشیاء و اموال مشکوک و فاقد مدارک مالکیت از جمله وسایل الکترونیکی (تلفن همراه، تبلت. لپ تاب و ...) خودداری نمائید و چنانچه قصد خرید این گونه اموال را دارید از مغازه ها و فروشگاه های معتبر و با رویت مدارک مالکیت خرید کنید. 👈چرا که در بسیاری از موارد وسایل و اموالی که در این اماکن خرید و فروش می شود اموال مسروقه می باشد. 🟠موضوع دوم: تصادف با درختان شهر یا تیرهای برق در تصادف با درختان حوزه شهر یا تیرهای برق، اگر باعث آسیب به آنها شوید👈 از طریق بیمه ثالث قابل پرداخت هست،👈 اگر درخت و تیر برق آسیب ندیدند و صرفا به خودروی شما آسیب وارد شد،👈 بیمه بدنه، آن را جبران میکند نه بیمه شخص ثالث. 🟢موضوع سوم: تفاوت وکیل تسخیری و وکیل معاضدتی 📌وکیل تسخیری: وقتی هست که شخص می بایست حتما وکیل اخذ کند اما به دلایلی از این کار امتناع میکند (م۳۴۸آدک) در اینجا دادگاه راسا اقدام به اخذ وکیل تسخیری مینماید. 📌وکیل معاضدتی: وقتی هست که شخص هیچ گونه الزامی جهت اخذ وکیل ندارد اما خود تمایل به اخذ وکیل دارد اما به دلایلی مقدور نیست، اینجا با ارائه درخواست به دادگاه، وکیل معاضدتی برای این شخص اخذ میگردد(۵۱۳آدم) 📸نمایه: 🕌بارگاه 🕌بارگاه 🌍 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2586 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 💠حکایت دِل دَوِستِن به دِنیا ( دِینا) اِتّا اتتا تِپ عسل بِنه دَکِته💧 اتتا مِلجه ملیجه🐜 بَمُو یَقِئدِه بِخارده. خاسته بُوره امّا عسل خَله مِزه هکارده بیئه، بَئوته اِتّا کم دیگه باز بِخارِم. 📌باز خاسته بوره اما بئوته مِن خامبه این عسلجه ویشتر لذت بَوِرِم پس هی بِخارده هی بخارده،تا اونجه که 👈 ملیجه🐜 اوّل لذت شیرینی و خاشمِزگی ِ دِله بعد عسلِ دِله غرق بَیئه، اِسا ملیجه خاسته بیرون بیئه دیگه نتونسته در بُوره ، وِنِ چک چو و خاشک بَویه ،نا نداشته کِ خادِشِه تِکُون هادِه. آخِرِش مِلجه ،عسل دله بمرده. 🟢حکیم گونه [گِنه]: مِثالِ دِینا دِنیا ، مثال عسل بخاردن ره مُوندِنه ( هسته) ولی به اندازه بایِد بِخاریم ....اگر طمع هِکانیم حریص بوییم ( او) غرق وومبی بومبی . خنده خاشالی هِکانیم خاش بوییم، ولی وابستگی و دلبستگی ره به (لذت و خاشمزگی و خاشیِ همون عسل) دنیا، مُتِعادِل و در حدی که لازمه، نگه داشته بوییم . تا غرق نباشیم از دنیای پیش ِ رو غافل نبوییم. ✨امیدوارمه خاش منظور ره بِتُونِسّه بیووم بَرِسُنِم . خنده خاشالیِ کافی و سختی و رنج ِ کافی ، خوبه ! سختی نبوئه باعث بونه قدر خاشالی را ندونیم. ✍امیدوارمه هر دِتا باعث ِ رشد و کَمال آدم بَواشه . 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2587 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜نسخه خطی 🖊 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─