eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
402 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
254 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 🟢سادات: ✍سادات جمع سَیِّد و در لغت عربی در اصل سَیوِد (قبل از اِعلال) بوده و به معنی آقا،سرور و مِهتران است. 📌بنابر تعریف فقهی، سیادت عنوانی است برای کسانی که نسب‌شان به حضرت هاشم بن عبد مناف  [جدّ رسول الله (ص) ] می‌رسد. یا به عبارتی از قبیله بنی هاشم باشد.  📗عروة الوثقی، ج ۲، کتاب الخمس، فصل ۲، مسئله ۳. 📌البته در عرف مردم، سیادت بیشتر با نسل حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) پیوند خورده است و مشهورترین شاخه‌های سادات نسل‌شان به امامان شیعه می‌رسد. 📌سادات دارای شاخه‌های مختلفی هستند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آنها عبارتند از: ●هاشمی، ●محمدی، ●حسنی، ●حسینی، ●موسوی و ●رضوی. 🟢القابی که مردم ایران به سادات مرد و زن می‌گویند، هر چند از طبقات پایین باشند،عبارتند از: ❤️برای آقایان سید: سید، شریف، میر، علوی، کیا، امیر، میرزا، بیگ، شاه، آقا، آقاعمو، آقاسید، میرزا 💖برای خانم‌های سیده: سیده، شریفه، علویه، سادات، میر، بی بی، میرزایه، بیگم، 📌به کسی که مادرش از سادات است "میرزا" گفته می‌شود. 📌برخی از سادات با "میر" صدا می‌زنند و این با میرزا تفاوت دارد. 📘حسینی اشکوری، سید صادق. القاب السّادة. قم، مجمع الذخائر الإسلامیه، ۱۴۱۹ هـ.ق. 📌به دختران یک فرد سید، سیده، علویه، بی‌بی، بیگم، سادات یا شریفه اطلاق می‌شود. 📌فردی که دارای مادر سید و پدر غیر سید باشد، معمولاً میرزا (برای پسران) و میرزایه (برای دختران) نامیده می‌شوند.  👈عده‌ای از اهل سنت «سَیِّد» را با نام "" می‌شناسند. 💠القابی که به سیدها داده می‌شود بر دو دسته است: انتسابی و احترامی 🔘القاب انتسابی برای بیان نَسَب شخص و انتساب وی به طایفه یا قبیله معینی به کار می‌روند، مانند امامی، حسینی، حسنی. القاب انتسابی برای گرامیداشت منتسبان به خاندان محمد به آنان اطلاق می‌شود. 🌸لقب میرزا: معمولاً در بین سادات رسم است که نسبت سیدی از پدر به فرزند برسد. روی همین اصل کسانی که از مادر یا مادر بزرگ سید هستند 👈اصطلاحاً یا یا و ، و حالت مؤنث می‌گویند. 📜در دورهٔ اصطلاحاً به شاهزادگان قاجاری میرزا می‌گفتند و باید گفت که بعضی از وزیران و شاهزادگان این فامیل را دارند و نام خانوادگی را از خود شاه یا شاهزادگان هدیه گرفتند. در دوران پیشتر، میرزا به کسی گفته می‌شد که در کار نوشتن و حساب و کتاب دیوان سالاری‌های دولتی بود و عملاً قشر مرفه و سطح بالای جامعه را تشکیل می‌داد و به صورت عام با سوادان دوران گذشته بودند. از همین رو به سادات تحصیل کرده، میرزا نیز اطلاق می‌شده‌است. 🌸اصطلاح شریف: در عصر حاضر ایرانیان لقب را برای عموم بنی هاشم به کار می‌برند. 👈ولی در  برای ممتاز ساختن فرزندان امام حسن(ع) آنها را و فرزندان امام حسین(ع) را می‌خوانند. 📔جامع الانساب، ۵-۳۴. 📓 المعقبون، ج۱، ص۲۱. 🌐https://fa.wikishia.net/view/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ✍پژوهش: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ادامه👇👇
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 📜تاریخچه اصطلاح سید: ✍زمان دقیق کاربرد واژه بر نوادگان پیامبر(ص) مشخص نیست، اما اسنادی موجود است که در قرن ششم قمری رواج کامل داشته است. در این عصر قبل از نام علمایی که از اولاد پیامبر بودند، کلمه سید آورده می‌شد. 📌اما شیخ طوسی (متوفی ۴۶۰ق) و نجاشی (متوفی ۴۵۰ق)، همه جا از کلمه ی استفاده کرده‌اند و اگر در جایی از آنها لفظ سید دیده شده، به تنهایی ذکر نشده بلکه به صورت "السیدالشریف" میباشد. 📘جامع الانساب، ص۵-۳۴. 📌در حجاز نیز اهل سنت به کسانی که به پیامبر اکرم نسب می‌رسانند، (جمع: شرفا) می‌گفته‌اند. 📌در کتاب تاریخ بیهق که در قرن ششم نگاشته شده است، فصلی به عنوان سادات بیهق تدوین شده است، و به نسل پیامبر(ص) که بدان نواحی سفر کرده‌اند پرداخته است. 📗تاریخ بیهق، متن، ص۵۴. 📌قبل از آن نیز در تاریخ قم از نسل پیامبر(ص) با واژه یا یاد شده است. 📙تاریخ قم، ص: ۲۰۸و ۲۰۹ 📌ابن حوقل نیز که در عصر نویسنده کتاب تاریخ قم می‌زیسته از واژه ی "سادات"برای آل ابی طالب علیهم السلام استفاده نموده است. 📕صورة الارض، ج۱، ص۲۴۰ 📌با وجود این مستندات می‌توان گفت که واژه ی "سادات" در قرن چهارم برای اولاد پیامبر(ص) کاربرد داشته است. 🌐https://fa.wikishia.net/view/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ✍پژوهش: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 📚منابع تحقیق و پژوهش در خصوص سادات: 📜ابن‌حوقل، ابو القاسم محمد بن حوقل النصیبی ۳۶۷، صورة الارض،‌دار صادر، افست لیدن، بیروت، ۱۹۳۸ م. 📜ابن‌خلکان، وفیات الاعیان، قم، منشورات الرضی. 📜ابن‌طباطبای علوی اصفهانی، ابراهیم بن ناصر، منتقلة الطالبیة، محقق:خرسان محمد مهدی، ناشرالمکتبه الحیدریه، محل نشرقم سال نشر ۱۳۷۷. 📜ابن‌عنبه، احمد بن علی، عمده‌الطالب، انصاریان، قم.  📜ابن‌فندق، علی بن زید البیهقی ۵۶۵، تاریخ بیهق، کتابفروشی فروغی، بی‌جا، ۱۳۶۱ ش، چاپ سوم. 📜ابن‌منظور، لسان العرب، بیروت، داراحیاءالتراث العربی، ۱۴۰۸ق 📜امینی، عبدالحسین احمد، الغدیر فی الکتاب و السنة و الآداب، ج۳، ص۲۹۳-۲۹۰، چاپ سوم، بیروت، دارالکتاب العربی، ۱۳۸۷ ق. 📜حقی، اسماعیل جارشلی، اشراف مکة المکرمه و امرائها فی العهد العثمانی، به کوشش خلیل علی مراد، بیروت، الدار العربیة للموسوعات، ۱۴۲۴ق. 📜خوئی، معجم رجال الحدیث، مرکز نشر الثقافه الاسلامیه، قم، ۱۳۷۲ ش، ج۱۷، ص۲۴. 📜رجایی، سید مهدی، المعقبون من آل ابی طالب، موسسه عاشورا، قم، ۱۳۸۵ش. 📜صدوق، محمد بن علی، عیون اخبارالرضا، تحقیق و تصحیح: حسین اعلمی، بیروت، منشورات موسسه اعلمی. 📜طوسی، محمد، تهذیب الاحکام، به کوشش حسن موسوی خراسان، تهران، ۱۳۶۴ش. 📜فقیهی، علی اصغر، تاریخ جامعه قم، انتشارات اسماعیلیان، قم. 📜قاشانی، عبدالله بن محمد، تاریخ اولجایتو، مهین همبلی، تهران, علمی و فرهنگی، ۱۳۸۴ش. 📜قرشی، علی‌اکبر، خاندان وحی، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۸۶ش. 📜قمی، حسن بن محمد بن حسن ۳۷۸، تاریخ قم، توس، تهران، ۱۳۶۱ ش. 📜نجفی، محمدحسن بن باقر، جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام، بیروت، ۱۹۸۱. 📜عروة الوثقی، ج۲، کتاب الخمس فصل ۲، مسئله ۳. 📜جامع الانساب، ص۵-۳۴. 📜تاریخ بیهق، متن، ص۵۴. 📜تاریخ قم، ص: ۲۰۸ و ۲۰۹ 📜صورة الارض، ج۱، ص۲۴۰ 📜المعقبون، ج۱، ص۲۱ 📜تاریخ الخلفاء، ص۲۴، ۲۵؛ وفیات الاعیان، ج۴، ص۱۳۷ 📜عیون اخبار الرضا، موسسه اعلمی بیروت، ج۱، صص۱۱۰ - ۱۱۱، باب ۹، ح ۱.. 📜مقاتل الطالبیین، ص۳۲۰.. 📜تاریخ طبرستان و رویان و مازندران، ص۱۹۸. 📜قرشی، خاندان وحی، ۱۳۸۶ش، ص۵۸۵-۵۸۶. 📜الذریعه ج۱۶، ص۵۸ 📜المجدی، ص۱۷۱ 📜الفخری، ص۴۱ 📜منتقله الطالبیه، ص۳ 📜عبدالجلیل قزوینی، کتاب نقض، بی‌تا، بی‌جا، ص۶۲۹ 📜تاریخ الخمیس فی أحوال أنفس النفیس، ج۱، ص:۱۸۵ 📜الأنوار فی مولد النبی، ص۳۴۱ 📜الطبقات الکبری، ج۱، ص:۳۵۰ 📜بحار، ج۴۴، ص:۲۴۶ 📜ترجمه تاریخ طبری، ج۱۳، ص:۵۶۶۰ 📜اشراف مکه، ص۲۶ 📜وسائل الشیعه ج۳ ص۳۷۹ ح ۱۰ باب ۳۰ 📜وسائل الشیعه ج۳، ص۳۷۸ ح ۹ 📜سیر اعلام النبلاء ج۱، ص۳۷۲ 📜سیره ابن کثیر، ج۴، ص۷۸ 📜تاریخ مذهبی قم علی اصغر فقیهی ۱۱۵ 📜ابن عنبه، عمدالطالب، ج۱، ۱۸۸-۱۸۹ 📜الغدیر، ج۳، ص۲۹۳ 📜معجم رجال الحدیث، ج۱۷، ص۲۴ 📜نجفی، ج۱۵، ص۴۰۶۴۱۵، ج۱۶، ص۱۰۴ 📜طوسی، تهذیب الاحکام، ج۴، ص۵۷ به بعد 📜لغت نامه دهخدا، مادّه 📜وفیات الاعیان، ج۳، ص۲۴۰-۲۴۱ 📜القاشانی، تاریخ اولجایتو، ص۱۳۱-۱۳۲ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
{{طلبه‌ی جهادگر، طلبه‌ی تلاشگر، طلبه‌ی بسیجی، طلبه‌ای که آماده است تا در میدان های خطر حضور پیدا کند.}} 💠امام خامنه ای حفظه الله ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/220 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
article_52736_6a71fdd035e45fcb0ab8bf57442f1890.pdf
362.4K
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🗓تحقیق ۱۳۷۵ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۹ 🔎بررسی ارتباط سیادت با سن یائسگی: سؤال: چرا زنان سيده ۶۰ سالگي يائسه مي شوند؟ جواب: اين موضوع مربوط به يك مسأله نژادي است، زيرا سادات از نظر نسب، از يك نژاد خاص هستند (قرشي). شارع نيز براي اين گروه خاص، حكم مخصوص جعل نموده است (البته سن يائسگي سادات و غيرسادات، بين فقها اختلافي است). 📝حکم خاص سادات: یکی از احکامی که می‌تواند از اختصاصات سادات در فقه باشد موضوع یائسگی زنان سید وتفاوتشان با غیر سادات است. 📌در فقه اسلامی سن یائسگی، پنجاه سال تمام قمری (برابر با ۴۸ سال و ۱۷۹ روز خورشیدی) است البته کثیری از فقها سن یائسگی را برای زنانِ سیّده، استثنائاً شصت سال قمری (برابر با ۵۸ سال و ۷۸ روز خورشیدی) می‌دانند. 💝یائِسگی: رسیدن زنان به سنی که در آن به طور طبیعی خون حیض ندیده و حامله نمی‌شوند.  ✨قرآن، در آیه ی ۶۰ سوره نور و آیه ی چهارم سوره طلاق به یائسگی زنان اشاره کرده است. ﴿وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِن نِّسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ ۚ وَأُولَاتُ الْأَحْمَالِ أَجَلُهُنَّ أَن يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ ۚ وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا﴾ ترجمه: {اگر در ترديد هستيد، از ميان زنانتان آنهايى كه از حيض مأيوس شده‌اند و آنهايى كه هنوز حيض نشده‌اند عِدّه‌شان سه ماه است. و عِدّه زنان آبستن همان وضع حمل است. و هر كه از خدا بترسد، خدا كارش را آسان خواهد كرد.} سوره طلاق آیه ۴ 📌درباره سن یائسگی، چند نظریه وجود دارد؛ بسیاری از فقیهان معتقدند زنان سیده در ۶۰ سالگی و بقیه زنان در ۵۰ سالگی یائسه می‌شوند. 📌در فقه شیعه، زنان یائسه عده طلاق ندارند و بلافاصله پس از طلاق، می‌توانند ازدواج کنند. زنانی که از جوانی حیض نمی‌شوند، احکام متفاوتی دارند. 📚مشکینی، مصطلحات الفقه و اصطلاحات الاصول، ۱۴۳۱ق، ص۳۵۷ 👇👇 📑مقاله: {بررسی ارتباط سیادت با سن یائسگی} 📝نویسندگان:  سرافراز ناهید|باقری اعظم|کفایی محبوبه  🗂کلیدواژه: ■یائسگیQ2 ■سیدQ3 ■عوامل موثرQ3 ■زنانQ2 📗چکیده: 🔘مقدمه: بررسی عوامل موثر بر سن یائسگی همانند سایر مشکلات  زنان  می تواند بر ارایه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به جامعه زنان موثر باشد. 📌پژوهش حاضر به بررسی تاثیر (سید بودن) بر سن یائسگی  می پردازد. ⚙روش کار: در این مطالعه تحلیلی ۲۸۰ زن یائسه در دو گروه مساوی  (مورد) و غیرسیده (شاهد) مورد بررسی قرار گرفتند. روش نمونه گیری غیر احتمالی از نوع در دسترس بود. معیار ورود به مطالعه زنان ۶۰-۳۶ سال با سابقه دوره های طبیعی قاعدگی و حداقل یکسال فقدان قاعدگی بود. 📌معیارهای خروج از مطالعه شامل سابقه بیماری های مزمن سیستمیک قبل از منوپوز مثل فشارخون بالا, نارسایی کلیه, دیابت, سیگاری بودن, انجام ورزش به صورت حرفه ای, هیسترکتومی یا اووفورکتومی دو طرفه بود و دو گروه از نظر تعداد زایمان, مدت شیردهی, مصرف قرصهای ضد بارداری و سن یائسگی مادر همسان سازی شدند. 📌اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشگران در پرسنامه ای حاوی سوالات لازم ثبت شد. سپس اطلاعات بدست آمده طبقه بندی و به صورت جداول فراوانی تنظیم شد. همچنین با استفاده از تست T رابطه سیادت با سن یائسگی مورد بررسی قرار گرفت. 💌نتایج: در مطالعه حاضر سن یائسگی به طور متوسط در مجموع دو گروه 50.8 سال بدست آمد. 22% آنان زیر ۴۵ سال, 44% بین ۴۵ تا ۵۰ سال و 33% پس از ۵۰ سالگی یائسگی را تجربه کردند. سن متوسط یائسگی در بین ۱۴۰ تخم غیر سیده 3.62±49.9 و در بین ۱۴۰ خانم که👈 پدر آنها سید بود 4.79±51.7 سال بود. آزمون t و X2 تفاوت این دو میانگین را معنی دار نشان می دهد (P=0). 👇 📌طبق نتایج این مطالعه بین تعداد زایمان (P=0.7), طول مدت مصرف قرص های ضد بارداری (P=0.6), طول سال های شیردهی (P=0.4), سطح تحصیلات (P=0.8), وزن (P=0.7) و سیادت مادر (P=0.8) با سن یائسگی  ارتباط معنی داری به دست نیامد. 👇👇 📌اما بین سن یائسگی با سن منوپوز مادر (P=0.0), سن منوپوز خواهر (P=0.0) و 👈سیادت پدر (P=0.0) رابطه معنی دار وجود داشت. 💌نتیجه گیری: بر اساس نتایج این آزمون سن متوسط یائسگی بین خانم هایی که 👈پدر آنها  است بیش از جامعه عادی است. این آزمون همچنین نشان می دهد که سن یائسگی همچون مادر از طریق پدر هم به ارث می رسد. 🌐https://www.sid.ir/paper/444664/fa 🌐https://elmnet.ir/doc/10021980-8501 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ✍پژوهش: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜اسناد بارفروش 📄عوائد سه دانگ موقوفه کاروانسرای سیدفضل الله 📝متن سند: وزارت معارف و اوقاف. اداره معارف و اوقاف بارفروش. مبلغ یک تومان و دو هزار و پانصد دینار حق النظاره ایت ئیل [ایت ئیل: سال سگ] عوائد سه دانگ موقوفه کاروانسرای واقعه در که وقفی مرحوم آقا سید فضل الله می باشد توسط جناب آقای سیدعبدالله به اداره اوقاف واصل گردید. مورخه ۲۸ برج سنبله [شهریور] ایت ئیل[سال سگ] ۱۳۰۱. [سجع مهر]: اداره معارف و اوقاف بارفروش. 📩ارسالی از: استاد حامد ابراهیم زاده بازگیر 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2708 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔶 بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت روز «ایران‌شناسی» برگزار می‌کند: 💠 آیین «گرامیداشت روز ایران‌شناسی» به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ایران‌شناسی، معاونت پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی از پایان نامه‌ها و رساله‌های برتر رشته ایران‌شناسی در آیین «گرامیداشت روز ایران‌شناسی» تقدیر می کند. بنیاد ایران‌شناسی، به‌منظور ایجاد بسترهای مناسب در جهت ارتقای پژوهش‌های حوزه ایران‌شناسی در سطح ملی و بین‌المللی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها تصمیم دارد، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر ایران‌شناسی را شناسایی و منتشر نماید. آثاری که حداکثر سه سال از تاریخ دفاع آنها می‌گذرد، در این رویداد شرکت داده می شوند. همچنین، آثار منتخب، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣، مقارن با روز ایران‌شناسی، معرفی و تقدیر خواهند شد. 🔴 مهلت شرکت در فراخوان: تا ٢٠ اردیبهشت 📌 نشانی ارسال آثار برای شرکت در فرایند ارزیابی: publish.iranology@gmail.com ☎️ شماره تماس: ٠٢١٨٨۶٠٨٩٢٩ ⭕ روابط عمومی بنیاد ایران‌شناسی 🇮🇷
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۹۰۶۲۰ 📜اسناد لاسم 📌مفاد اسناد تاریخی و با ارزش ییلاق《لاسم》عبارتند از: عقد نکاح [مریم ....{ماننه جواهر منظوم..} با حیدرعلی فرزند طهماسب که در حاشیه ی سمت راست با عباراتی چون طلا، مس دست ساخته، اَفتوبه، رختِ خواب، ماده گاو، گوسفند و نقره به مهریه و جهاز زوجین اشاره داشته و در متن سند نیز بر اساس فتحعلی شاهی سکه ارزش سنجی شده است]، معاملاات املاکی، حل دعاوی و محاسبه و پرداخت وجوهات شرعیه ؛ خمس و زکات. 📌در این اسناد به《لاسمی محله بالا》اشاره شده که در به اجرت حمام به مبلغ بیست تومان صراحت دارد. از بابت اجرت حمام لاسمی محله بالا مبلغ بیست تومان عبارت از ... بتوسط جناب آقای کربلایی ابوالقاسم لاسمی عاید و واصل این جانبان ذوالفقار و علی اکبر حمامی لاسم گردید.....۱۳۳۵ 📌در سند مبایعه نامه سال ۱۳۴۸ نام اشخاص زیر نشهود است: کربلایی نوروزعلی فرزند کربلایی جهانگیر لاسمی با همشیره ی خود سکینه و خدیجه _بکرنسا _شهربانو = دو لِتکا موروثی =تحدیدحدود: شرقیا ورثه به سامان علینقی لاسمی و نهر ، غربیا به سامان سبزعلی لاسمی ، جنوبا به سامان ورثه مرحوم حاجی محمد و شمالا به سامان ورثه ملا جمعلی؟ و نهر ....عالیحضرات آقاجونی و صادقعلی ولدان کربلایی عباس لاسمی...بمبلغ هفت تومان به وجه رایج سلطانی صاحب قرانی... ✍خوانش اسناد: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ 📩ارسالی اسناد: آقای از روستای باصفای لاسم آمل 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2709 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─