eitaa logo
Materials for EFL Teachers
3.7هزار دنبال‌کننده
371 عکس
304 ویدیو
672 فایل
🆔ارتباط با ادمین @Abolfazl_ghanbary 📱شماره تماس 09197951247 🛍️ فروشگاه basalam.com/elt 🚹 Teacher Trainer, CELTA Holder, IELTS Instructor Abolfazl Ghanbari Resume: https://cvresume.ir/r/22z1lT80EkaYvFxNkgu2PQ
مشاهده در ایتا
دانلود
14030224ptx95d2234.pdf
2.13M
پایه ۱۴۰۳ استان بوشهر
14030225p9yh116579.pdf
458.8K
پایه ۱۴۰۳ استان خوزستان
با سلام و احترام وقت شما بخیر آزمون پایانی پایه نهم استان خوزستان 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند؛ جای باران؛ سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش؛ عزم خود را جزم و دارد گریه زاری می‌کند. با اجداد طاهرینت محشور شوی سید جان ای هشتمین رئیس جمهور چیزی جز شهادت لایق شما نبود
سید محرومین (1).pdf
6.63M
کتاب سیدِمحرومین 📚 دریافت کتاب ، ۴۰خاطره از سید ابراهیم رئیسی
خداحافظ جمعه‌هایِ بی‌خواب خداحافظ ماشین‌هایِ بدون شیشه‌دودی خداحافظ «ماشین رو نگه دارید، مگه نمی‌بینید مردم وایستادن» خداحافظ «اتّقواالله»هایِ حین مناظره خداحافظ مایهٔ غرورِ ایرانی خداحافظ پروژه‌هایِ افتتاحی خداحافظ سفرهای پی‌در‌پیِ استانی خداحافظ دعای کارگر‌های کارخانه‌هایِ احیایی خداحافظ مخاطب پیرمردی که گفت «خدا پدرت رو بیامرزه» خداحافظ سیبْلِ توهین‌ها، طعنه‌ها و تهمت‌ها خداحافظ مخاطبِ تخریب و کنایه‌های خودی و بی‌خودی خداحافظ «ما دنبال دوتا رأی حلال‌ایم» خداحافظ استقبال‌هایِ چشم‌گیر مردمی خداحافظ «من تا تمامِ مشکلات حل نشود، به سفرهای استانی خواهم آمد» خداحافظ سکوتِ مردانهٔ مقابل تخریب‌های رقیب خداحافظ سیبْلِ تمسخرِ شش‌کلاسی‌هایِ نامرد خداحافظ دکترِ سلیم‌النفس‌ها خداحافظ «من دردِ یتیمی را چشیده‌ام» خداحافظ پیشانیِ بوسهٔ حاج‌قاسم خداحافظ سربازِ احیاگرِ غیرت له‌شدهٔ ما خداحافظ مظلومِ هلهلهٔ بی‌وطن‌ها خداحافظ استخارهٔ خوبِ «به کی رأی‌ بدم‌»ها خداحافظ «برای این طلبهٔ خدمتگزار دعا کنید» خداحافظ عبا و قبایِ خاکی بین سیل و زلزله‌ها خداحافظ چشم‌انتظاریِ هشت ساله و ۱۶ ساعته خداحافظ مخاطب «تمجید»هایِ اقا خداحافظ سفرهای عادی‌شدهٔ روستایی خداحافظ جشن‌های احیایِ کارگاه‌ها خداحافظ شهادت حینِ خدمت؛ نه پشتِ میز خداحافظ شجاعتِ قدم‌های اقای وزیر و مواضعِ صریحِ شیعه‌گری خداحافظ زبانِ بی‌لکنتِ دفاع از اسلام بیشتر از آنچه فکر کنی دوستت داشتیم؛ تو و یاران‌ت را، ببخش که زیاد نگفتیم… باز با از دست‌دادن‌ها به خود آمدیم! حالا مخالفین‌ت راحت‌تر تخریبت می‌کنند و تو راحت‌تر سکوت می‌کنی! حالا بدخواهان‌ت اعداد و ارقام و آمار را بیشتر پیش می‌کِشند و تو در آسمانی! خداحافظ آقاسید ابراهیم! جدی‌جدی شهیـد شدی…😭😭😭 حالا کمی استراحت کن؛ خیلی خسته‌ای…
در مسیر پیشرفت.pdf
2M
بخشی از خدمات کم‌نظیر در دوسال اول ریاست‌جمهوری 🔸 فایل کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر نهج‌البلاغه درباره تاریخ تدفین «شهید جمهور» وَ قَالَ (عليه السلام) فِي صِفَةِ الْمُؤْمِنِ: الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ، أَوْسَعُ شَيْءٍ صَدْراً وَ أَذَلُّ شَيْءٍ نَفْساً، يَكْرَهُ الرِّفْعَةَ وَ يَشْنَأُ السُّمْعَةَ، طَوِيلٌ غَمُّهُ، بَعِيدٌ هَمُّهُ، كَثِيرٌ صَمْتُهُ، مَشْغُولٌ وَقْتُهُ، شَكُورٌ، صَبُورٌ، مَغْمُورٌ بِفِكْرَتِهِ، ضَنِينٌ بِخَلَّتِهِ، سَهْلُ الْخَلِيقَةِ، لَيِّنُ الْعَرِيكَةِ، نَفْسُهُ أَصْلَبُ مِنَ الصَّلْدِ وَ هُوَ أَذَلُّ مِنَ الْعَبْدِ. اما خوب که نگاه کنی، تاریخ تدفین رییس‌جمهور دیروز و شهید جمهور امروز، فقط یک عدد خاص و خوش‌خوان نیست. شاهدش، تفسیر قابل تاملی است که یکی از هموطنان دلسوخته با استناد به نهج البلاغه از این تاریخ ارائه می‌کند. او با اشاره به توالی سه عدد 3 در تاریخ تدفین شهید آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی، همه را به مطالعه خطبه ۳۳۳ نهج‌البلاغه دعوت کرده و می‌نویسد: «امیرالمومنین، علی(ع) در این خطبه در توصیف ویژگی‌های «مومن» می‌فرمایند: شادمانی مومن، در چهره‌اش و اندوه او در دلش است. حوصله‌اش از همه، بیشتر و نفسش از همه، خوارتر است. برتری‌جویی را نمی‌پسندد و از خودنمایی بیزار است. اندوهش بسیار، همتش بلند، خاموشی‌اش دراز و وقتش، مشغول است... مومن، نرم‌خوی و نرم‌رفتار است. نفسش از صخره، سخت‌تر است و در عین حال، خود را از بردگان کمتر می‌داند.»
هدایت شده از سخاءالحسین
السلام علیک یا اباعبدالله علیه‌السلام ✍با استعانت از ذات اقدس الهی، تحت عنایات حضرت ولی عصر عجل‌الله‌فرجه و توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء علیه السلام، ثبت نام رویداد اربعین ۱۴۰۳ ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین علیه السلام را اعلام می‌داریم. 1️⃣ مهلت ثبت نام از تاریخ ۵ الی ۲۰ خرداد می‌باشد. 2️⃣ ثبت‌نام ویژه برادرانِ مسلط به یکی از زبان‌های خارجه می‌باشد. 3⃣ تسلط به یکی از زبان‌های خارجه ( عربی، انگلیسی، اردو، اسپانیایی، روسی، چینی ... ) الزامی می‌باشد. 4⃣ تمامی متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌بایست به آدرس اینترنتی 🔸 https://my.sakhaolhosein.ir🔸 مراجعه نمایند. 5⃣ با هر شماره تماس و با هر کد ملی ( ۱۸ الی ۵۰ سال )، یکبار در سامانه ثبت‌نام انجام خواهد گرفت. در ثبت آن دقت نمایید. همچنین رمز عبور مشخص شده توسط خود را به یاد داشته باشید تا در مراجعات بعدی به سامانه دچار مشکل نشوید. 6⃣ تصویر عکس پرسنلی، تصویر صفحه اطلاعات هویتی گذرنامه، تصویر کارت ملی، شماره شبای یک حساب بانکی را در زمان ثبت نام، همراه داشته باشید. 7⃣ ضمن مطالعه ضوابط و مرامنامه، تکمیل فرم و بارگذاری مدارک الزامی است ( وضعیت شما در سامانه می‌بایست «تکمیل مشخصات» گردد) 8⃣ ثبت نام به معنی حضور قطعی در سفر اربعین ۱۴۰۳ سخاءالحسین نمی‌باشد. 9⃣ تخصص در یکی از حرفه‌های فنی، دارای امتیاز ویژه در ثبت نام و مصاحبه می‌باشد. 0⃣1⃣ حتما در شبکه اجتماعی ایتا کانال سخاءالحسین به آدرس زیر عضو شوید. ⬇️ ایتا: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3185836100Cb1d44f6289 🤲 به امید توفیق خدمت به زوار حرم سیدالشهداء علیه السلام ✍ سخاءالحسین
✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️ با سلام و احترام قصد دارم یک ، به صورت پیام‌های متنی، رو آغاز کنم تا همه ما در ایام تابستان یک مرور و باز اندیشی در خصوص دانش و مهارت معلمی داشته باشیم. این موضوعات را با کپشن پیگیری و مطالعه کنید. 📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕
💥 ابتدا با لیستی از دانش ها و مهارت‌های مورد نیاز یک معلم زبان شروع کنیم. و در روزهای بعد به جزئیات بپردازیم 💥مهارت‌ها و دانش ضروری برای یک معلم زبان انگلیسی:💥 🔗مهارت‌های زبانی: * تسلط به زبان انگلیسی: داشتن دانش عمیق از دستور زبان، واژگان، تلفظ و سایر جنبه‌های زبان انگلیسی. * مهارت‌های ارتباطی قوی: توانایی توضیح مفاهیم به وضوح، استفاده از زبان ساده و جذاب، و ایجاد تعامل با زبان‌آموزان در سطوح مختلف. * مهارت‌های گوش دادن فعال: توانایی درک دقیق گفته‌ها و پرسش‌های زبان‌آموزان، و ارائه بازخورد مفید. * مهارت‌های خواندن: توانایی خواندن و درک انواع مختلف متون انگلیسی، از جمله متون آموزشی، مقالات خبری، و داستان‌ها. * مهارت‌های نوشتن: توانایی نوشتن متون واضح، مختصر و صحیح از نظر دستوری. 🔗مهارت‌های آموزشی: * آشنایی با روش‌ها و رویکردهای مختلف تدریس: شناخت و به‌کارگیری روش‌های مختلف تدریس برای پاسخگویی به نیازها و سبک‌های یادگیری مختلف زبان‌آموزان. * توانایی ایجاد برنامه‌های درسی جذاب و مؤثر: طراحی برنامه‌های درسی که متناسب با سن، سطح و اهداف زبان‌آموزان باشد و شامل فعالیت‌های متنوع و جذاب باشد. * مهارت‌های ارزیابی: توانایی ارزیابی پیشرفت زبان‌آموزان و ارائه بازخورد سازنده برای کمک به آنها در ارتقای مهارت‌هایشان. * توانایی استفاده از فناوری در آموزش: استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید برای ارتقای کیفیت آموزش زبان. 🔗مهارت‌های شخصی: * صبوری و درک: صبور بودن با زبان‌آموزان در سطوح مختلف، و درک چالش‌هایی که با آنها روبرو هستند. * انگیزه و اشتیاق: داشتن شور و اشتیاق برای آموزش زبان انگلیسی و علاقه به کمک به زبان‌آموزان برای رسیدن به اهدافشان. * سازماندهی و مدیریت زمان: توانایی سازماندهی برنامه‌های درسی، مواد آموزشی و زمان کلاس به طور موثر. * مهارت‌های بین فردی قوی: توانایی برقراری ارتباط موثر با زبان‌آموزان، همکاران و والدین. * قابلیت انعطاف‌پذیری: توانایی سازگاری با شرایط مختلف و نیازهای زبان‌آموزان. * تمایل به یادگیری مداوم: به‌روز ماندن با آخرین روش‌ها و تحقیقات در زمینه آموزش زبان انگلیسی. 🔗دانش: * دانش آکادمیک زبان انگلیسی: درک عمیق از دستور زبان انگلیسی، واژگان، آواشناسی، و سایر جنبه‌های زبان. * دانش فرهنگ انگلیسی زبان: آشنایی با فرهنگ انگلیسی زبان، از جمله آداب و رسوم، تاریخ، و ارزش‌ها. * دانش روانشناسی یادگیری زبان: درک نحوه یادگیری زبان‌ها و عوامل مؤثر بر این فرآیند. * دانش روش‌های تدریس زبان: آشنایی با روش‌ها و رویکردهای مختلف تدریس زبان. * دانش منابع آموزشی: آشنایی با منابع مختلف آموزشی، از جمله کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها، و برنامه‌های آموزشی. * دانش قوانین و مقررات مربوط به آموزش زبان: آشنایی با قوانین و مقرراتی که بر آموزش زبان انگلیسی در منطقه شما اعمال می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، یک معلم زبان انگلیسی خوب باید فردی خلاق، دلسوز و متعهد به کمک به زبان‌آموزان برای رسیدن به پتانسیل کامل خود باشد.
💥 💥 تسلط به زبان انگلیسی برای معلمان زبان:💥 تسلط به زبان انگلیسی برای معلمان زبان به معنای داشتن دانش عمیق و جامعی از تمام جنبه‌های زبان انگلیسی، از جمله دستور زبان، واژگان، تلفظ و مهارت‌های ارتباطی است. یک معلم زبان با تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند: 🖍مفاهیم گرامری را به طور واضح و دقیق به زبان‌آموزان در سطوح مختلف توضیح دهد. 🖍به سوالات زبان‌آموزان در مورد گرامر، واژگان و سایر جنبه‌های زبان انگلیسی به درستی پاسخ دهد. 🖍انواع مختلف متون انگلیسی را بخواند و درک کند. 🖍متون واضح، مختصر و صحیح از نظر دستوری بنویسد. 🖍به طور روان و طبیعی به زبان انگلیسی صحبت کند و از تلفظ صحیح استفاده کند. 🖍از زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف مانند تدریس، مکالمه و ارائه بازخورد استفاده کند. برای تقویت تسلط خود به زبان انگلیسی، معلمان زبان می‌توانند: 🖍در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنند. 🖍به منابع و مواد آموزشی مانند کتاب‌های درسی، وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی دسترسی داشته باشند. 🖍به طور منظم به زبان انگلیسی مطالعه کنند. 🖍با زبان‌آموزان انگلیسی زبان معاشرت و صحبت کنند. 🖍به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی زبان گوش دهند و تماشا کنند. 🖍به اخبار و مقالات انگلیسی زبان گوش دهند و بخوانند. 🖍با استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره، مهارت‌های خود را تمرین کنند. منابع مفید برای تقویت تسلط به زبان انگلیسی: 🖍کتاب‌های درسی: کتاب‌های درسی متعددی برای آموزش گرامر، واژگان و سایر جنبه‌های زبان انگلیسی به معلمان وجود دارد. برخی از کتاب‌های درسی محبوب عبارتند از: Grammar in Use توسط Raymond Murphy Oxford English for Teachers توسط Jonathan Crichton Teaching English as a Foreign Language توسط Jeremy Harmer 🖍وب سایت‌ها: وب سایت‌های متعددی وجود دارد که منابع و مواد آموزشی رایگان یا پولی برای معلمان زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. برخی از وب سایت‌های مفید عبارتند از: British Council: https://www.britishcouncil.org/ TES Resources: https://www.tes.com/ FluentU: https://www.fluentu.com/ 🖍برنامه‌های کاربردی: برنامه‌های کاربردی متعددی وجود دارد که می‌تواند به معلمان زبان انگلیسی در یادگیری و تمرین زبان انگلیسی کمک کند. برخی از برنامه‌های کاربردی محبوب عبارتند از: Duolingo: https://www.duolingo.com/ Memrise: https://www.memrise.com/ Babbel: https://www.babbel.com/ تقویت تسلط به زبان انگلیسی یک فرآیند مداوم است که نیاز به زمان و تلاش دارد. با این حال، با تعهد به یادگیری و تمرین، معلمان زبان می‌توانند به مهارت‌های زبانی قوی دست پیدا کنند که به آنها امکان می‌دهد تا به زبان‌آموزان خود به طور موثر آموزش دهند.
💥 💥دانستنی‌های ضروری دستور زبان انگلیسی برای معلمان زبان انگلیسی💥 1. تسلط بر ساختارهای پایه: 🖍 آشنایی عمیق با اجزای جمله (نهاد، فعل، مفعول، صفت، قید و ...) و نقش دستوری آنها 🖍تسلط بر انواع جملات (ساده، مرکب، پیچیده) و کاربرد آنها در موقعیت‌های مختلف 🖍درک زمان‌ها و وجه‌های مختلف افعال و کاربرد دقیق آنها 🖍آشنایی با انواع ضمایر و کاربردهای متنوع آنها 2. شناخت ظرافت‌های گرامری: 🖍تسلط بر زمان‌های دستوری دقیق و کاربردهای ظریف آنها (زمان‌های کامل، استمراری، مطلق و ...) 🖍درک و تمایز بین ساختارهای مشابه (مانند حال ساده و حال استمراری) 🖍آشنایی با اصطلاحات و عبارات خاص و کاربرد صحیح آنها در جملات 🖍شناخت و تسلط بر قواعد نگارشی و علائم نگارش 3. توانایی تحلیل و حل مشکلات گرامری: 🖍توانایی شناسایی و تشخیص اشتباهات گرامری در جملات 🖍تسلط بر روش‌های مختلف اصلاح اشتباهات گرامری به روشی واضح و قابل فهم 🖍توانایی ارائه توضیحات دقیق و کاربردی در مورد قواعد گرامری 🖍استفاده از مثال‌های ملموس و مرتبط برای تفهیم بهتر مفاهیم دستوری 4. به روز بودن با دانش گرامری: 🖍آشنایی با منابع معتبر و به‌روز آموزشی دستور زبان 🖍مطالعه و به‌روزرسانی مداوم دانش گرامری 🖍شرکت در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی 🖍تبادل نظر با سایر معلمان و متخصصان زبان انگلیسی 5. مهارت انتقال مفاهیم دستوری: 🖍توانایی توضیح قواعد گرامری به روشی ساده، واضح و جذاب 🖍استفاده از روش‌های تدریس متنوع و خلاقانه برای جلب توجه دانش‌آموزان 🖍به‌کارگیری مثال‌ها و تمرین‌های مرتبط و کاربردی 🖍ایجاد فضایی تعاملی و مشارکتی در کلاس درس برای یادگیری بهتر گرامر نکات تکمیلی: 🖍علاقه و اشتیاق به یادگیری و تدریس گرامر 🖍صبر و حوصله در هنگام آموزش و رفع اشکال 🖍انگیزه بالا برای ارتقای دانش و مهارت‌های خود 🖍تعهد به تدریس باکیفیت و اثربخش
💥ادامه 💥منابع مفید برای یادگیری دستور زبان انگلیسی برای معلمان:💥 🖍کتاب‌ها: "دستور جامع زبان انگلیسی"نوشته رونالد مورفی (Raymond Murphy) : این کتاب یکی از منابع کلاسیک و معتبر برای یادگیری دستور زبان انگلیسی است. این کتاب به طور جامع و عمیق به تمام قواعد گرامری می‌پردازد و برای معلمان در تمام سطوح مناسب است. کتاب دستور جامع زبان انگلیسی نوشته رونالد مورفی "دستور زبان کاربردی انگلیسی" نوشته مایکل سوآن (Michael Swan) : این کتاب نیز منبعی جامع و کاربردی برای یادگیری دستور زبان انگلیسی است. این کتاب با زبانی ساده و روان به توضیح قواعد گرامری می‌پردازد و برای معلمان و زبان‌آموزان در سطوح متوسط و پیشرفته مناسب است. "راهنمای جامع دستور زبان انگلیسی" نوشته جاناتان کولمن (Jonathan C. Collinson): این کتاب راهنمای جامعی برای دستور زبان انگلیسی است که شامل توضیحات دقیق، مثال‌های متعدد و تمرین‌های متنوع است. این کتاب برای معلمان و زبان‌آموزان در تمام سطوح مناسب است. 🖍وب سایت‌ها: British Council: https://www.britishcouncil.org/ وب سایت شورای بریتانیا منابع و مطالب آموزشی متعددی را برای معلمان زبان انگلیسی ارائه می‌دهد، از جمله بخش‌های مربوط به دستور زبان. TES Resources: https://www.tes.com/ TES Resources وب سایتی است که معلمان می‌توانند در آن طرح درس، منابع آموزشی و مطالب مختلف را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این وب سایت بخش‌های مفیدی در مورد دستور زبان انگلیسی دارد که می‌تواند برای معلمان مفید باشد. Grammarly: https://www.grammarly.com/ Grammarly وب سایتی است که به بررسی و ویرایش گرامر و نگارش انگلیسی کمک می‌کند. این وب سایت می‌تواند منبع مفیدی برای معلمان باشد تا دانش گرامری خود را به روز نگه دارند و اشتباهات گرامری خود را اصلاح کنند. 🖍کانال‌های یوتیوب: Learn English with Emma: https://www.youtube.com/@engvidEmma Emma یک معلم زبان انگلیسی است که در کانال یوتیوب خود ویدیوهای آموزشی متعددی را در مورد موضوعات مختلف از جمله دستور زبان ارائه می‌دهد. English with Lucy: https://www.youtube.com/c/EnglishwithLucy Lucy یک معلم دیگر زبان انگلیسی است که در کانال یوتیوب خود ویدیوهای آموزشی جذابی را در مورد موضوعات مختلف از جمله دستور زبان ارائه می‌دهد. BBC Learning English: https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish BBC Learning English کانال یوتیوب بی‌بی‌سی است که ویدیوهای آموزشی متعددی را برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد، از جمله بخش‌های مربوط به دستور زبان. 🖍دوره‌های آنلاین: Coursera: https://www.coursera.org/ Coursera پلتفرمی است که دوره‌های آنلاین متعددی را در مورد موضوعات مختلف از جمله دستور زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این دوره‌ها توسط دانشگاه‌ها و موسسات معتبر ارائه می‌شوند و می‌توانند برای معلمان فرصتی عالی برای یادگیری و ارتقای دانش گرامری خود باشند. Udemy: https://www.udemy.com/ Udemy پلتفرم دیگری است که دوره‌های آنلاین متعددی را در مورد موضوعات مختلف از جمله دستور زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. دوره‌های Udemy معمولاً ارزان‌تر از دوره‌های Coursera هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای معلمان با بودجه محدود باشند. British Council – TEFL: https://www.britishcouncil.org/teach-english شورای بریتانیا دوره‌های TEFL (تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. این دوره‌ها برای معلمان که می‌خواهند مهارت‌های تدریس خود را ارتقا دهند و گواهینامه TEFL معتبر دریافت کنند، مناسب است.
💥دانستنی‌های ضروری دستور لغات/واژگان برای معلمان زبان انگلیسی💥 تسلط بر واژگان و دستور زبان، دو رکن اساسی در یادگیری و تدریس زبان انگلیسی هستند. یک معلم زبان انگلیسی کارآمد باید به طور عمیق بر این دو حوزه تسلط داشته باشد تا بتواند به طور مؤثر به دانش‌آموزان خود آموزش دهد. در این مطلب، به برخی از دانستنی‌های ضروری در مورد دستور لغات/واژگان برای معلمان زبان انگلیسی می‌پردازیم و منابع مهمی را در این زمینه معرفی می‌کنیم. اهم مطالب 💥آشنایی با سطوح مختلف واژگان: معلمان باید با سطوح مختلف واژگان، از جمله واژگان پایه، واژگان آکادمیک و واژگان تخصصی آشنا باشند. 💥تدریس روش‌های یادگیری واژگان: معلمان باید با روش‌های مختلف یادگیری واژگان، مانند استفاده از فلش‌کارت، بازی‌های واژگانی و مطالعه متون اصیل آشنا باشند و بتوانند این روش‌ها را به طور مؤثر به دانش‌آموزان خود آموزش دهند. 💥ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای یادگیری واژگان: معلمان باید با استفاده از روش‌های مختلف، مانند استفاده از فعالیت‌های جذاب و مرتبط با علایق دانش‌آموزان، در آنها انگیزه ایجاد کنند تا برای یادگیری واژگان تلاش کنند. 💥ارزیابی دانش واژگانی دانش‌آموزان: معلمان باید با استفاده از روش‌های مختلف، مانند آزمون‌ها و پرسش و پاسخ، دانش واژگانی دانش‌آموزان خود را به طور مرتب ارزیابی کنند. 💥استفاده از منابع مناسب برای تدریس واژگان: معلمان باید از منابع مختلفی، مانند کتاب‌های واژگان، فرهنگ لغت‌ها و وب‌سایت‌های آموزشی برای تدریس واژگان به دانش‌آموزان خود استفاده کنند. 💥منابع مهم کتاب‌های آموزشی مختلفی در زمینه تدریس واژگان به زبان انگلیسی وجود دارد. برخی از این کتاب‌ها عبارتند از: "Vocabulary Teaching Methods" توسط Scott Thornbury "Teaching Vocabulary: Strategies for Success" توسط Renée Clift "Lexical Acquisition: An Introduction" توسط Michael Halliday and Christian M.I.M. Stubbs وب‌سایت‌های آموزشی مختلفی نیز در این زمینه وجود دارند. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارتند از: British Council: https://learnenglish.britishcouncil.org/ Breaking News English: https://breakingnewsenglish.com/ Vocabulary.com: https://www.vocabulary.com/ علاوه بر این منابع، معلمان می‌توانند از تجربیات سایر معلمان و همچنین از دانش‌آموزان خود برای یادگیری بیشتر در مورد تدریس واژگان استفاده کنند. 💥نتیجه‌گیری تدریس واژگان یکی از مهم‌ترین وظایف یک معلم زبان انگلیسی است. با استفاده از منابع و روش‌های مناسب، معلمان می‌توانند به دانش‌آموزان خود کمک کنند تا واژگان مورد نیاز خود را به طور مؤثر یاد بگیرند و از آنها در برقراری ارتباط استفاده کنند.
💥دانستنی‌های ضروری pronuniciation در زبان انگلیسی برای معلمان زبان انگلیسی💥 💥آشنایی با الفبای آوایی بین‌المللی (IPA): سیستمی برای نشان دادن تلفظ دقیق اصوات در زبان‌های مختلف است. آشنایی با IPA به شما کمک می‌کند تا تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را به دانش‌آموزان خود آموزش دهید. 💥تفاوت‌های لهجه: انگلیسی در کشورهای مختلف با لهجه‌های مختلفی صحبت می‌شود. آشنایی با لهجه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا تنوع زبانی را در کلاس درس خود بپذیرید و به دانش‌آموزان خود کمک کنید تا لهجه‌های مختلف را درک کنند. 💥قواعد هجا: قواعد هجا به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه کلمات انگلیسی را تلفظ کنید و به دانش‌آموزان خود در یادگیری نحوه خواندن کلمات جدید کمک کنید. 💥پیوندها: پیوندها به نحوه اتصال کلمات در گفتار انگلیسی اشاره دارد. آشنایی با پیوندها به شما کمک می‌کند تا گفتار خود را طبیعی‌تر و روان‌تر کنید و به دانش‌آموزان خود در یادگیری نحوه صحبت کردن روان‌تر انگلیسی کمک کنید. 💥لحن: لحن به معنای و احساس یک جمله اشاره دارد. آشنایی با لحن به شما کمک می‌کند تا منظور خود را به طور واضح‌تر به دانش‌آموزان خود برسانید و به آنها در یادگیری نحوه درک لحن در گفتار انگلیسی کمک کنید. 💥نقش معلم در آموزش pronuniciation: 💥ارائه مدل تلفظ صحیح: معلم باید مدلی از تلفظ صحیح انگلیسی را به فراگیران ارائه دهد. این شامل صحبت کردن واضح و روان و استفاده از لحن و تأکید مناسب می‌شود. 💥ارائه بازخورد سازنده: معلم باید به فراگیران بازخورد سازنده‌ای در مورد تلفظ آنها ارائه دهد. این بازخورد باید خاص، قابل‌درک و عملی باشد. ایجاد فرصت‌هایی برای تمرین: معلم باید فرصت‌هایی برای فراگیران فراهم کند تا تلفظ خود را تمرین کنند. این شامل فعالیت‌هایی مانند خواندن با صدای بلند، صحبت کردن با یک شریک و ضبط خود می‌شود. 💥استفاده از ابزارها و منابع مناسب: معلم باید از ابزارها و منابع مناسب برای آموزش pronuniciation استفاده کند. این شامل کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی و سایر مواد آموزشی می‌شود. 💥ایجاد محیطی یادگیری مثبت و حمایتی: معلم باید فضایی را ایجاد کند که در آن همه فراگیران احساس امنیت و احترام کنند تا در مورد تلفظ خود اشتباه کنند و از آنها یاد بگیرند. منابع مرتبط: کتاب‌ها: "Pronunciation Patterns of English: A Reference Guide for Teachers of English as a Second or Foreign Language" توسط Beverley Collins و Megan McTigue "Teaching Pronunciation: A Resource Book for Teachers of English to Speakers of Other Languages" توسط Tim Thornbury