فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 نگو بیخیال!
🎙 عینصاد
📥 دانلود از آپارات
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 ما به جای آن که رنگ خدا را گرفته باشیم، به خدا رنگ زدهايم...
❛❛ عینصاد
📚 #تربیت_کودک
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 ما به جای آن که رنگ خدا را گرفته باشیم، به خدا رنگ زدهايم... ❛❛ عینصاد 📚 #تربیت_کودک
📜 #متن |🔰ما به جای آن که رنگ خدا را گرفته باشیم، به خدا رنگ زدهايم...
🔸️افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده ايم.
🔸️ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده ايم. چگونه مى خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مى گوييم؟!
🔸️نمى توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده غير اوييم.
پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد. اين است كه معلم قبل از هر چيز بايد حُر شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مى رسد.
❛❛ عینصاد
📚 #تربیت_کودک | ص ۱۳
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰 کودک هزار چهره!
💠آنجا كه كودك بر اساس درگيرى ها و درس هاى به دست آمده از اين درگيرى ها، پيچيده و دشوار مى شود ديگر تربيت او ساده نيست؛ چون انگيزه هاى روحى او در آن سطح قرار ندارد.
💠 اين كودك همراه عقده ها و تراكم ها و همراه آموزش هايى كه در كنار اين حادثه ها داشته، بزرگ و بزرگتر مى شود و با تجربه هاى ديگران و راه هاى ديگران هم آشنا مى گردد و از هزار حيله و مكر و خدعه و فن بهره برمى دارد ...
💠در اين سطح، حركت هاى او با هزار عامل همراه است و هزار گونه رنگ و چهره شيطنت و بازيگرى.
💠و اين است كه اين چنين روحيه اى رام نمى شود و دم به دست نمى دهد. اين روحيه همانند دشت نيست، كه كوه هايى در درون او سركشيده اند و جلوگير ديدگاه تو هستند.
💠اين روحيه، روحيه دشت نيست. خونگرم و مهربان و باز نيست، كه روحيه كوير است، با هزار فريب و كوه است، با هزار چهره و بُعد.
💠در اين روحيه ها، تجربه ها و آموزش هاى علمى و عملى كه ازهمين تجزيه ها و تحليل ها مايه مى گيرند كارگشا نیستند.
💠براى رسيدن به اين قله ها و احاطه بر اين روحيه ها بايد نه از هم سطح، كه از بالا نظاره كنى و با احاطه بر هر روحيه، آن را تحليل كنى و اين چنين احاطه اى، فقط نتيجه حركت روحى تو است.
❛❛ عینصاد
📚 #روش_برداشت_از_قرآن | ص ۱۵۲
#⃣ #بریده_کتاب #قرآن
👤: @ad_Einsad
🌄 #عکس | 🔰 آن كس كه تفكر ندارد به نجات نزديک تر است تا كسى كه تفكراتش را به انحراف كشيدهاند.
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
#عکس | 🔰 مربی خوب کیست؟
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
#عکس | 🔰 مربی خوب کیست؟ ❞ عینصاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #تربیت #عین_صاد | عضو شوید
📜 #متن |🔰مربی خوب کیست؟
🔹آنها كه در وسعت هستند و از مربى برخوردارند، مسئوليت را به عهده ى او انداخته اند. و اين مربى است كه بايد آنها را بارور كند و شكوفا سازد و انديشه هاى مدفون را برانگيزد.
🔹 مربى خوب آن نيست كه خود به جاى افرادش مى بيند و تصميم مى گيرد و از ديده ها و تصميماتش، براى آنها سخن مى گويد، بل مربى كسى است كه افراد را در جريان نيازها مى گذارد و آنها را آزاد مى كند و آموزش مى دهد كه خود ببينند و حركت كنند و سپس در سر بزنگاه ها و در كنار حادثه ها تذكر مى دهد و ياد آورى مى نمايد كه بيابند و پيش بتازند.
🔹آنجا كه مربى، آگاهى ها را به صورت بسته بندى و صادراتى به افراد مى رساند در واقع آنها را مسخ كرده و شخصيتشان را شكسته و آنها را فلج و بى پا، بار آورده است. و اينها در كنار حادثه هاى جديد، بيچاره مى مانند. مسئولیت و سازندگی، ص57
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۵۷
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 آموزش و آرامش
📌قسمت چهارم
🎧 #کتاب_صوتی
📚#روابط_متکامل_زن_و_مرد
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 هدف، تزریقی و تحمیلی، نیست!
💠هدف، تزريقى نيست و تحميلى نيست!
💠 مربى آن نيست كه هدف را به زور بقبولاند. مربى كسى است كه مقدمات تصميم را فراهم مى كند و زمينه را مى چيند تا طرف، خود تصميم بگيرد و بيابد.
💠مربى كسى است كه هدف را بدست مى دهد و آنگاه اين هدف را با هدف هاى ديگر مقايسه مى كند تا طرف خود رجحان آن را بيابد و آگاهانه انتخاب كند و به سويش بشتابد.
💠هنگامى كه شاگرد، خود عكس العمل نشان داد و مقاومت كرد، مربى، خود، خوبى ها و سختى هايش را بيان كند.
💠 آنچه را كه مى دهد و آنچه را كه بدست مى آورد مقايسه كند كه جوانى از دست مى رود. شهرت، اعتبار، ارزش، زنها و آزادى ها و بگو مگوها و خارج رفتن ها و بر سر دست گرفتن ها از دست مى رود.
💠 آنچه بدست مى آيد اگر درست شروع كنى و درست حركت كنى، آگاهى و شناختى از خودت و از هستى و از جهت حركت تو در اين هستى است و بر اساس اين شناخت ها به عقيده ها و جبهه گيرى هايى مى رسى و بر اساس اين عقيده ها زندگى مى كنى و مى ميرى.
💠بر اساس اين شناخت و عقيده از سطح غرائز تا حد وظيفه بالا مىآيى و از بشر بودن به آدم شدن مى رسى و به رشد و آگاهى مى رسى و در حدى مى نشينى كه بتوانى به ديگران رشد بدهى!
💠 در حالى كه در راه هاى ديگر حداكثر دندانشان را خوب كنى و يا نيروهايى به آنها بدهى و صنعت هايى برايشان بسازى و رفاهى برايشان بيافرينى.
💠 اين قدرت و اين تكنيك و اين رفاه مادام كه با رشد و آگاهى همراه نباشد، جز به نابودى آنها كمك نمى كند!
❛❛ عینصاد
📚 #استاد_و_درس #صرف_و_نحو | ص ۲۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 از جبر به آزادی
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 از جبر به آزادی ❛❛ عینصاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
📜 #متن |🔰 از جبر به آزادی
🔸انسان همراه اين جبرها هست. و تنها با درگيرى و هماهنگ شدن همين جبرهاست كه به آزادى مى رسد.
🔸آنها كه انسان را محكوم محيط و تاريخ و وراثت و تربيت و غريزه ى قدرت و غريزه ى جنسى مى دانند و كار او را تا حد رفلكس هاى شرطى پايين مى آورند، اينها حق دارند و درست مى گويند، اما اشتباهشان اين است كه انسان را فقط از يك بعد و با يك جبر ديده اند، در حالى كه انسان همراه اين جبرها به آزادى مى رسد.
🔸انسان اگر از يك پا و از يك جبر برخوردار بود، مجبور بود و محكوم بود. اما در گير و دار اين همه جبر و همراه اين همه پا، وضع او عوض مى شود.
🔸فكر- هر چه مادى هم توضيحش بدهيم- از ادراكات حسى نتيجه گيرى مىكند و با تجريد و تعميم به شناخت هاى تازه تر و وسايل و ابزار جديدى دست مى يابد. سوخت جديد، مركب جديد و خانه ى جديد را كشف مىكند. اين كار فكر، يك جبر، يك عمل حتمى است.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۵۹
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 عدالتِ ظالمانه
هنگامى كه من نمى دانم بر من چه ظلم هايى رفته چگونه نفرت و دشمنى و لعن مى توانم داشته باشم؟
اگر هم لعنى باشد، عادت نامفهوم و سنت مجهولى است كه زود در برابر آن خواهم ايستاد. و مخالفت خواهم كرد.
با كسى كه يك متر از زمين مرا تصاحب كرده و يا حتّى لانه ى كبوترهايم را خراب كرده و يا بر من سبقت گرفته و يا زباله بر ماشينم پاشيده، درگير مى شوم و در جلوى ظلم مى ايستم و نه لعن و دشنام كه حتّى جنگ و جدال هم مى كنم.
پس بايد ظلم را بفهمم كه در چه صورت هايى چهره مى پوشاند و حتّى در محبت ها و هديه ها و تغذيه ى رايگان و بهداشت مجانى هم جاسازى مى شود، كه مى خواهند سالم باشم تا برايشان بار بردارم و نان مى دهند كه نيرويم را بگيرند.
آنجا كه اين ظلم را فهميدم مى توانم در برابر عدالت هاى ستمگر و ستمگرهاى عادل بايستم و پوشش ها اغفالم نكند و فريبم ندهد.
بى جهت نيست كه دستور است از آنچه مى شناسند با آنها آغاز كن. كه اين گونه محبت و شعور آنها به سوى تو مى آيد.
❛❛ عینصاد
📚 #تقیه | ص ۳۶
#⃣ #بریده_کتاب #سیاسی
👤: @ad_Einsad
🌄 #عکس | 🔰انسان می تواند به حدی از رشد برسد که جز الله، جز نگاه او، جز تعریف او، جز پذیرش او، چیزی ارضایش نکند.
❞ عینصاد
📚 #جمع_ها_و_حاصل_جمع_ها
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰انسان می تواند به حدی از رشد برسد که جز الله، جز نگاه او، جز تعریف او، جز پذیرش او، چیزی ا
📜 #متن |🔰انسان می تواند به حدی از رشد برسد که جز الله، جز نگاه او، جز تعریف او، جز پذیرش او، چیزی ارضایش نکند.
🔸️ما خودمان را به کسی نشان می دهیم که برایش عظمتی قائل باشیم؛ تعریف کسی را می خواهیم و دوست داریم که به عظمتش پی برده باشیم. بعضی از تعریف ها به جای اینکه خوشحالمان کند، ناراحتمان می کند و اصلاً کسرِ شأنمان است که فلانی از ما تعریف کند یا فلان دیوانه از ما یاد کند.
🔸️ دوست داریم از ما تعریف کنند؛ ولی دوست داریم کسانی تعریف کنند که بزرگند.
🔸️انسان می تواند به حدی از رشد برسد که جز الله، جز نگاه او، جز تعریف او، جز پذیرش او، چیزی ارضایش نکند. با اینکه ریا و مقبولیت نیاز درونی انسان است و انسان دوست دارد که «همه» از او تعریف کنند، وقتی به این حد می رسد، چهره عوض می کند و فقط رضایت و پذیرش «خدا» را می خواهد.
❛❛ عینصاد
📚 #جمع_ها_و_حاصل_جمع_ها | ص ۴۲
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
🌄 #عکس | 🔰 کسانی که شوق شهادت داشتند و عشق به مرگ، همینها بودند که فریادها را شنیده بودند و میدیدند که اگر خود را به دست نیاورند، به زیر آوار می روند و یا روی آب میمانند.
❞ عینصاد
📚 #صراط
🛒 👈🏻 لینک خرید کتاب صراط 👉🏻
#️⃣ #استوری #قرآن
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 مربی، طبيب است
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 مربی، طبيب است ❛❛ عینصاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤
📜 #متن |🔰 مربی، طبيب است
🔸مربى مانند طبيب است، بايد دردها را بشناسد و داروها را بشناسد و روحيهها را بشناسد؛ چون هر دارويى در هر روحيهاى مؤثر نيست.
🔸خداوند هستى و مربى انسان، انسانهايى را تربيت مىكند «وَ يُذْهِبَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ يُطَهِّرَهُم تَطْهيراً»، و پليدىها را از آنها مىزدايد و به وسيلهى وَحْى، آنها را با قانونها و دردها و داروها آشنا مىسازد و با نورانيت و پاكى و آگاهى، آنها را بر روحيهها و طبيعتها مسلط مىنمايد و آنها را پيشوا و مربى و آموزگار و مزكّى و مطهّر خلق مىسازد؛ «يَتْلُوا عَلَيْهِم آياتِهِ وَ يُزَكّيهِم وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ.»
🔸 و اينها هستند كه در ميان خلقِ او به تربيت خلق و شكوفا كردن استعداد و تتميم اخلاق كريمه همت گماشتهاند كه: «بُعِثْتُ لِاتَمِّمَ مَكارِمَ الاخْلاقِ».
🔸كسانى مىتوانند مربى انسانها باشند كه به دردها و درمانها و به وضع روحيهها آگاهى داشته باشند.
🔸آگاهى از دردها و درمانها را بايد از وحى- از كتاب و سنت- بدست آورد؛ چون اوست كه از استعدادهاى انسان و قلمرو استعدادهاى او و از قانونهاى حاكم بر اين دو آگاه است و درگيرىها و دردها و درمانها و راه حلها را مىشناسد.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۵۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰فکرهای تحمیلی
🎥 تصویر استاد علی صفایی حائری
📥 لینک دانلود از آپارات
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad