eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرشار از دیگران ✍🏻 عین‌صاد ❞ در روايت هست: «لا يَكْمُلُ الْايمان فى قَلْبِ مُؤمِن حَتّى لا يُبالِى مَنْ اَكلَ الدّنْيا» ؛ «ايمان و عشق خدا در دل مؤمن به كمال نمى‌رسد، مگر آنجايى كه باكش نباشد كه چه كسى دنيا را خورد.» دلى كه از عشق‌هاى ديگر پُر است و هزار رنج دارد، از عشق خدا سرشار نمى‌شود. كوزه به‌اندازه‌اى كه از هوا خالى شده، از آب پر مى‌شود. مغرور نباش كه در كنار فراتى و در ميان آب. كوزۀ واژگون در ميان آب، از آب خالى است. هوايش مانع سرشارى و لبريزى است. بايد از هوا خالى شود كه آن وقت پر مى‌شود. تو كه رنج مى‌برى كه فلانى، فلان پست، فلان منزل، فلان زن، فلان مغازه، فلان برنامه را دارد، تو هنوز وابسته‌اى؛ و اگر كارى بكنى و قيامى، به‌خاطر همين وابستگى است نه به‌خاطر دستور و تكليف. مادامى كه خودت در گردونه هستى، نمى‌توانى گرداننده باشى. اگر تمامى سنگ‌هاى بيابان‌ها را يك نفر براى خودش جمع كند، تو خنده‌ات مى‌گيرد و باكت نيست. چرا؟ چون وابستگى ندارى. پس آنجا كه باكت شد و رنج بردى، از اين علامت، خودت را بشناس و بى‌خود حرفى را مطرح نكن كه دلت پشتوانه‌اش نيست. 📚  | ص ۱۷ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰استاد علی صفایی حائری در نگاه دیگران 🔹مقام معظم رهبری: ایشان در تفسیر قرآن صاحب‌نظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی (ره) صاحب نظر است. 🔹حاج شیخ حسین انصاریان: مرحوم صفایی در آن عمر کوتاهش، طبیب دوّار شد. چه بیمارانی را که معالجه نکرد؛ کارتن خواب و تریاکی و عرق خور و قمارباز، جوان مؤمن و جوان متدین و متوسط الحال و بی خبر از خدا و... هرجا که شنید گرفتاری هست برای دستگیری بلند می شد و می رفت. یعنی طبیب شده بود. 🔹حجة الاسلام و المسلمین میرباقری: ایشان یک نگرش جامع به دین داشتند و مسائل مستحدثه زمان خودشان را به خوبی فهم می کردند و به پاسخ به این مسائل می پرداختند. اندیشه ها و طرح های ایشان، ثمره یک جوشش باطنی، همراه با مواجهه جدی عملی با مکاتب مختلف، مطالعات گسترده و انس مستمر با قرآن و اهل بیت علیهم السلام و یک تفقه و تهجد دائمی است. 🔹 آیت الله حائری شیرازی: قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را. 🔹حجة الاسلام والمسلمین عالی: مرحوم آقای علی صفایی روحانی‌ای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدین بود که تو مسائل تربیتی صاحب سبک بود. 🔸 نادر طالب زاده (کارگردان و مستندساز) : ایشان کسی بود که به راحتی می‌توانست مسیحی را مسلمان کند. 🔸 رضا میرکریمی (کارگردان سینما): نوع برخورد ایشان و گرمایی که در لحن و نگاه ایشان بود به گونه‌ای بود که انگار ما دوستان قدیمی هستیم که بعد از سالها دوباره همدیگر را دیده‌ایم. ▫️ @einsad
📜 چرا معلم شده‌اى‌؟ ✍🏻 عین‌صاد ❞ چرا معلم شده‌اى‌؟ انگيزه و نيت تو براى انتخاب اين كار چه بوده است‌؟ آيا معلمى را به عنوان يك «شغل» همانند ساير شغل‌ها، براى كسب درآمد گزيده‌اى‌؟ آيادر طلبِ يك كار به اصطلاح بى‌دردسر و با چند ماه تعطيلى با مزد و مواجب، بوده‌اى‌؟ اگر چنين است، در خويش، تجديد نظر كن و مسئوليت خدايى و انسانى‌ات را به خاطر آور، كه تو همانند يك كارمند اداره نيستى. تو با «انسان‌هايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مى‌آموزند، اعمال و حركات تو را الگو قرار مى‌دهند. بخش عظيمى از شخصيت‌شان را «حرف‌ها» و «رفتار» «تو» مى‌سازد. اگر فاسد باشى، نسل‌هايى را فاسد كرده‌اى و اگر صالح باشى، نسل‌ها را اصلاح كرده‌اى. 📚 | ص ۹ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ویدیوکلیپ «بهشتِ بیهوده» 💠 برشی از نگاه استاد علی صفایی حائری به مسئله تربیت 🌱 ⚡️هم ‌اکنون در کانال یوتیوب رسانه عین‌.صاد 📺 کانال یوتیوب عین صاد 👉🏻 | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🎁 بستهٔ کتاب ویژه "روز معلم" 🎯 ۲۵ درصد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور 🚚 📚 این بسته شامل ۴ عنوان از کتاب‌های تربیتی استاد علی صفایی حائری می‌باشد: 📗 مسئولیت و سازندگی 📙 تربیت کودک 📕 انسان در دو فصل 📘 جمع ها و حاصل جمع ها 📉 قیمت بسته با تخفیف؛ ۲۵۳,۰۰۰ تومان 🗓 مهلت ثبت سفارش فقط تا ۱۲ اردیبهشت 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 👇🏻👇🏻👇🏻 🌐: بسته ویژه روز معلم و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تربیت کودک، یعنی... ✍🏻 عین‌صاد ❞ تربيت كودك؛ يعنى شكوفا كردن استعدادها و برآوردن نيازهاى او. نيازهاى كودك فقط خوراك و پوشاك و محبت و... نيست و استعدادهاى او خواندن و نوشتن و انباشتن حافظه نيست. او استعداد نتيجه‌گيرى - فكر - و اندازه‌گيرى و سنجش - عقل - و انتخاب و اراده و وجدان هم دارد و لذا نياز به امنيت و يقين و استقلال و اعتراف هم دارد. كودك هم مغز دارد و هم قلب، از اين رو، هم روشنفكرى مى‌خواهد و هم روشندلى. مربى بايد تمامى استعدادهاى كودك را شكوفا كند و بارور كند. 📚 | ص ۳۶ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🎁 بستهٔ کتاب ویژه "روز معلم" 🎯 ۲۵ درصد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور 🚚 📚 این بسته شامل ۴ عنوان از کتاب‌های تربیتی استاد علی صفایی حائری می‌باشد: 📗 مسئولیت و سازندگی 📙 تربیت کودک 📕 انسان در دو فصل 📘 جمع ها و حاصل جمع ها 📉 قیمت بسته با تخفیف؛ ۲۵۳,۰۰۰ تومان 🗓 مهلت ثبت سفارش فقط تا ۱۲ اردیبهشت 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 👇🏻👇🏻👇🏻 🌐: بسته ویژه روز معلم و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
🌄 دل و دل‌دار... ✍🏻 عین‌صاد ❞ دل ما، بزرگ‌تر از اين زندگى و بزرگ‌تر از تمامى هستى است. در وسعت دل بزرگ ما، تنهايى را نمى‌توان با اين لحظه‌هاى شاد و يا بت‌هاى گوناگون و يا دلدارهاى چند رنگ، درمان كرد؛ كه اين دل، دلدارى ديگر مى‌خواهد. اين خانه، براى ديگران بزرگ است. ما مى‌خواهيم، اين دل بالغ را، با شهوتى مكرّر و بوسه‌هاى شيرين مشغول كنيم و اين، كارى است كه به بن‌بست مى‌رسد. ... تمامى عشق‌ها را يك‌جا به ما بسپارند، باز هم سرزمين دل ما، سرزمين گسترده‌ى وجود ما، خالى است و اين خلوت، نه در هنگام محروميت، كه حتّى در لحظه‌ى برخوردارى هم احساس مى‌شود؛ و تازه بهتر احساس مى‌شود. 📚 | ص 88 #️⃣ ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معلم، انسان، هستی ✍🏻 عین‌صاد ❞ تو با «انسان‌هايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مى‌آموزند و اعمال و حركات تو را الگو قرار مى‌دهند. بخش عظيمى از شخصيت‌شان را «حرف‌ها» و «رفتار» «تو» مى‌سازد. اگر فاسد باشى،نسل‌هايى را فاسد كرده‌اى و اگر صالح باشى، نسل‌ها را اصلاح كرده‌اى. معمولا سؤال مى‌شود كه در كلاس چگونه بايد بود؟ در حالى كه سؤال مهم‌تر اين است كه اساسا، چرا بايد معلم بود؟ ما تا نقش انسان در هستى را درك نكرده باشيم، نقش معلم در كلاس را نخواهيم فهميد. تا چرا بودن انسان پاسخ نگيرد، چگونه بودن او جواب نخواهد گرفت. 📚  | ص ۱۰ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🎁 بستهٔ کتاب ویژه "روز معلم" 🎯 ۲۵ درصد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور 🚚 📚 این بسته شامل ۴ عنوان از کتاب‌های تربیتی استاد علی صفایی حائری می‌باشد: 📗 مسئولیت و سازندگی 📙 تربیت کودک 📕 انسان در دو فصل 📘 جمع ها و حاصل جمع ها 📉 قیمت بسته با تخفیف؛ ۲۵۳,۰۰۰ تومان 🗓 مهلت ثبت سفارش فقط تا ۱۲ اردیبهشت 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 👇🏻👇🏻👇🏻 🌐: بسته ویژه روز معلم و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
🌄 معلمِ عاشق ✍🏻 عین‌صاد ❞ معلم بايد بيش از هر كس، صداقت داشته باشد؛ چون الگو است، چون اسوه است. و صدق، چيزى نيست جز هماهنگى ميان حرف و عمل و نيّت. معلم خوب، چون خدا را دوست دارد، خلق خدا را نيز دوست دارد و فرزندان خلق را عاشق است. او فقط يك آشنا نيست، كه دوست است و مى‌گويند:دوست تو، كسى است كه تو را براى خودت مى‌خواهد و دشمن تو، كسى است كه تو را براى خودش مى‌خواهد. انسان عاشق خدا، خودش و ديگران و همه هستى را براى خدا مى‌خواهد و در اين مرحله است كه انسان به اخلاص مى‌رسد. 📚 | ص ۱۶ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
📜 استاد و شاگرد ✍🏻 عین‌صاد ❞ استاد بايد ملاک‌ها را براى محصل مشخص كند و برايش توضيح بدهد كه داده‌ها ملاک نيست و سودها هم ملاک نيست. داده‌ها از خداست و سودها از سرمايه‌ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى کمک كرده است نمى‌توان با ده ميليون تومان کمک تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‌اش كارى نكرده است. مهم مبلغ سرمايه‌اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و کمک هم مربوط به سرمايه است. آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمايه دارد. اگر اين ملاک‌ها روشن شود ديگر درس‌ها و علوم بت شاگرد نمى‌شود و مِراء و رياء بوجود نمى‌آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‌هايش نگاه مى‌كنند و نه به كوشش‌هايش، بلكه به نسبت اين دو با هم. و مهم‌تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است. 📚  | ص ۶۵ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 یک دنیا فلسطین! ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۲۸ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 برشی از کتاب جدید استاد علی صفایی حائری #️⃣ ‌ ⭕️ جهت نسخه با کیفیت کلیک نمایید ⭕️ 👇🏻👇🏻👇🏻 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چرا و چگونه بودن... ✍🏻 عین‌صاد ❞ تو با «انسان‌هايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مى‌آموزند و اعمال و حركات تو را الگو قرار مى‌دهند. بخش عظيمى از شخصيت‌شان را «حرف‌ها» و «رفتار» «تو» مى‌سازد. اگر فاسد باشى،نسل‌هايى را فاسد كرده‌اى و اگر صالح باشى، نسل‌ها را اصلاح كرده‌اى. معمولا سؤال مى‌شود كه در كلاس چگونه بايد بود؟ در حالى كه سؤال مهم‌تر اين است كه اساسا، چرا بايد معلم بود؟ ما تا نقش انسان در هستى را درك نكرده باشيم، نقش معلم در كلاس را نخواهيم فهميد. تا چرا بودن انسان پاسخ نگيرد، چگونه بودن او جواب نخواهد گرفت. 📚  | ص ۱۰ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
📜 اسیرِ پوچی‌ها ✍🏻 عین‌صاد ❞ انسان براى مسأله‌اى بالاتر از شكل گرفتن و تكامل يافتن بايد بكوشد، چون تنها اين كافى نيست كه شكل بگيريم و در ابعاد وسيع ماده و معنا تكامل پيدا كنيم، زيرا با اين تكامل يافتن، مسأله‌ى بن‌بست و عبث و پوچى زودتر پيش مى‌آيد و عميق‌تر، مطرح مى‌گردد. كسى كه بهترين ماشين را و شكل گرفته‌ترين وسيله‌ها را و تكامل يافته‌ترين مركب‌ها را با خود دارد مسأله‌ى بن‌بست و ترافيك و محدوديت‌ها را بيشتر احساس مى‌كند و عميق‌تر مى‌فهمد. انسانى كه در دو بُعد ماده و اخلاق شكل گرفته و به تكامل رسيده، اما جهت ندارد و راه ندارد، به بن‌بست و عبث و پوچى عميق‌ترى گرفتار خواهد شد و اين بن‌بست و عبث و پوچى را ديگر نمى‌توان با عرفان شرق هم درمان كرد و با هيپى‌گرى مداوا نمود، چون اين عرفان، خود يك نوع تكامل براى استعدادهاى عظيم‌تر انسان است كه پس از شكل گرفتن و تكامل يافتن، بايد به دنبال راهى بزرگ‌تر براى حركت كردن و جهتى برتر براى دويدنش بود. براى اين انسان مسأله‌ى جهت و صراط و مركب‌ها و رهبرى‌ها و روش حركت و منزل‌ها، مطرح مى‌شوند و تنها استعدادهاى تكامل يافته در دو بُعد ماده و اخلاق مسأله‌اى را حل نمى‌كنند. ... انسان هنگامى آدم مى‌شود كه به استعدادهاى شكل گرفته‌اش جهت بدهد. براى اين انسان، مكتبى، مكتب مى‌شود، كه جهت حركت و صراط و روش حركت را به او ياد بدهد و بياموزد، بدون آنكه او را مسخ كند و او را در راه بغلطاند و يا بغل بگيرد. 📚  | ص ۲۱ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca