eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خود را گم نکن! ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنها که با خودشان و بر خودشان مرورى نداشته‌اند، پيداست كه خودشان را گم مى‌كنند. 📚 | ص ۲۰ #️⃣ 📥: دانلود ویدئو 🎧 نسخهٔ کـتاب صـوتـــــــــــی 👉🏻 📱 نسخهٔ کتاب الکترونیکی 👉🏻 📖 نسخهٔ کـتاب چاپـــــــــــــی 👉🏻 با ما همراه باشید 👈🏻 عین‌صاد 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 وقتی دیر می‌شود... ✍🏻 عین‌صاد ❞بعد از عاشورا چهارهزار خون از توابين بر روى زمين ريخت، ولى اين خون‌ها چه كرد؟...اين مهم است كه عمل را با زمان و مكان خودش بسنجيم و شتاب كنيم. 📚 | ص ۷۹ #️⃣ 🛒 خرید کتاب 👇🏻 انسان در دو فصل ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
IMG_20240725_192351_639.jpg
1.59M
🔺 نسخهٔ با کیفیت
📜 خود را به دوست، بسپار. ✍🏻 عین‌صاد ❞ قال الحسين عليه السلام: "مَن أحبَّنا كانَ منّا اهل البيت.ألزموا مودتنا اهل البيت فان من لقى اللّه و هو يودّنا دخل فى شفاعتنا." امام حسين عليه السلام فرمود: "هر كس ما را دوست بدارد از ما اهل بيت است.به گردن بگيريد دوستى ما اهل بيت را، چون هر كس خدا را ديدار كند در حاليكه ما را دوست بدارد در شفاعت ما داخل خواهد شد." معناى دوست و مودت، از خواستن و حاجت داشتن جداست؛ گاهى كسى را براى خودت مى‌خواهى، براى اينكه به تو سودى برساند و تو را به خواسته‌هايت راه بدهد، گاهى كسى را براى خودش مى‌خواهى، چون حساب كرده‌اى و فهميده‌اى كه اگر براى او بسوزى و حتى نيست شوى او تو را مى‌سازد و هستى مى‌دهد. در اين مرحله مى‌توانى خودت را فدا كنى و بخاطر خواسته‌ى او، از خواسته‌ى خودت چشم بپوشى. به‌خاطر محبت او با دشمن و بدخواه خودت دوست باشى و برايش اقدام كنى. اين نوع دوست داشتن است كه به ولايت و متابعت مى‌انجامد. تو سرپرستى خودت را به او واگذار مى‌كنى و در زندگى و مرگ و دوستى و دشمنى و قطع و وصل‌ها به او توجه دارى. ...محبتى كه از آن معرفت به اولويت برخاسته باشد، ولايت را مى‌سازد و حب و بغض و لعن و سلام را جهت مى‌دهد، كه؛" انى سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم و ولىّ لمن والاكم و عدوّ لمن عاداكم." اساس اين محبت در اين نكته است كه ولىّ از من به من آگاهتر و از من به من مهربانتر است و همين درك، اضطرارِ به حجّت و ولىّ خدا را شكل مى‌دهد. چون با دگرگون شدن تلقى انسان از خودش و استمرارش، تلقى انسان از جهان و حكومت و مديريت متحول مى‌شود. 📚  | ص ۹۷ #️⃣ 🛒 خرید کتاب 👇🏻 چهل حدیث از امام‌ حسین (ع) ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 آيا با حسين قرابتى دارم‌؟ ✍🏻 عین‌صاد ❞ اگر من به ولايت حسين نرسيدم... اگر فرزند دنيا و يا بدتر بنده‌ى دنيا شدم و دين در وجود من شكل نگرفت و تنها بر زبانم نشست، آيا با حسين قرابتى دارم‌؟ 📚  | ص ۲۵۴ #️⃣ 🛒 خرید کتاب 👇🏻 وارثان عاشورا ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
قرابت با حسین.jpg
1.4M
🔺 نسخهٔ با کیفیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دلخوش به هیچ... ✍🏻 عین‌صاد ❞ در تاريكى نمى‌شود سنجيد. به همين دليل؛(اَللّهُ وَلِيُّ اَلَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ اَلظُّلُماتِ إِلَى اَلنُّورِ). انسان تا در روشنى قرار نگيرد، خودشرا نمى‌فهمد. نمى‌فهمد كه چقدر است؛ اهدافى را هم كه عمرى دنبالشان است و به‌خاطر آنها زندگى مى‌كند و مى‌ميرد و به‌خاطر آنها خوشحال مى‌شود يا رنج مى‌برد، نمى‌فهمد. تا اينها در نور نيايند و تا آدمى تمامى راه و تمامى وجود خود را نبيند، طبيعتاً در تاريكى است و در تاريكى معامله مغشوش است. آدمى به چيزهايى دلخوش مى‌شود كه فردا براى آنها بر سر خود مى‌زند. يادم نمى‌رود يك موقعى، شايد شش ماه دعا مى‌كردم تا به چيزى برسم، بعداً سال‌ها دعا مى‌كردم كه از آن جدا شوم! اين‌طور نيست كه حساب و كتاب آدمى مُنَقَّح باشد. در روشنى مشخص مى‌شود كه آدمى چه هست و چه توانمندى‌اى دارد. 📚 | ص ۳۷ #️⃣ 📥: download 🛒 خرید کتاب 👇🏻 تحلیلی نو از حکومت دینی ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 باید رفت... ✍🏻 عین‌صاد ❞ مقصود اين نيست كه برسيم؛ مقصود اين است كه حركت كنيم و هجرتمان را شروع كنيم كه باشروعمان رسيده‌ايم. 📚  | ص ۱۲۷ #️⃣ 🛒 خرید کتاب 👇🏻 عوامل رشد ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🏞 بهانه‌ای برای انسان خسته ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنچه كه هنر را بوجود آورده زندگى نيست، كه آرمان‌هاى بزرگ‌تر از زندگى است و اين آرمان‌ها، از تركيب انسان مايه مى‌گيرد و اين تركيب است كه آزادى و انتخاب و بينش انسان را توضيح مى‌دهد. ...در هر حال هنر، ابزار عمل نيست و با جريان توليد توضيح نمى‌يابد، هنر بزرگ‌تر از زندگى است و با زندگى تحليل نمى‌شود. انسان خسته از تكرار زندگى به هنر روى مى‌آورد و هنر دريچه‌اى است به سوى دنياى مطلوب، گريزگاهى است از دنياى موجود.. آنچه از انسان‌هاى گذشته در كنار و گوشه‌ى غارها به جاى مانده تمامش، آثار هنرى نيست، بلكه يك مقدارش خط تاريخى و زبان ابتدايى انسان است و يك مقدارش ياد بود و يادگارى و خاطره‌هايى است كه انسان در نهانگاه غار خويش نگهداريش كرده و حفاظتش مى‌نموده است. ...اگر آفريدگار هنر همين‌ها بودند، هنر دوام پيدا نمى‌كرد. آنچه كه هنر را تا به امروز ادامه داده، همان خاستگاه و آفريدگار هنر هم بوده است. تداوم هنر تا امروز، نمايانگر اشتباه و بطلان اين توضيح است. هنر بزرگ‌تر از زندگى است و فرزندآرمانى‌هايى است كه در تركيب انسان ريشه دارند و تنها با يك چيز تحليل نمى‌شوند، كه انسان از تركيب جبرها برخوردار است و اصالت با همين تركيب است.انسانى كه خودش را مى‌يابد ديگر نمى‌تواند در همان جا كه هست بايستد. 📚 | ص ۶۷ #️⃣ ‌ 🛒 خرید کتاب 👇🏻 استاد ودرس(ادبیات، هنر، نقد) ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
از او بگو... ✍🏻اولین تجربه آشنایی یا دلنوشته‌های خود را درباره استاد علی‌صفایی‌حائری، از طریق ارسال به ادمین، با ما به اشتراک بگذارید. @ad_einsad