هشدار درباره خطر «تکفیریان تفکیکی» | پایگاه اطلاع رسانی رجا
https://www.rajanews.com/news/130418
@ejtehadjame
پیشنهاد به تفکیکیان و مخالفان فلسفه و عرفان
اگر تفکیکیان و دیگر مخالفان از این پس احتیاط نموده و به جای آنکه بگویند که کلام محییالدین و ملاصدرا مخالف با قرآن و روایات است زحمت کشیده و بگویند: «آنچه ما از کلام ایشان میفهمیم مخالف قرآن و روایات است» تمام اختلافات بر طرف میشود و همه حکما و عرفا نیز ایشان را تایید میکنند، چون برای همه معلوم است آنچه مخالفان از کلام این بزرگان میفهمند مخالف قرآن و روایات و بلکه مخالف با نظر خود محییالدین و ملاصدرا و همه عرفا و حکمای بزرگ است.
ولی اگر میخواهند کماکان ادعا کنند که آراء حکما و عرفا با قرآن و روایات نمیسازد باید اولاً زحمت کشیده و لااقل در حد فهمیدن صحیح مراد آنها حکمت و عرفان بخوانند و سپس در صورت مجتهد بودن در علوم نقلی آن مسأله را از منظر نقل نیز به شکل اجتهادی بررسی نمایند که اگر چنین کنند خواهند دید که آنچه درباره حکما و عرفا میگفتهاند سوء تفاهمی بیش نبوده است.
@ejtehadjame
در دعای بعد از زیارت رسول الله صلی الله علیه وآله آمده:
« فلقد اسر الحسرة و اخفی الزفرة و تجرع الغصة و لم یتخطّ ما مثل له وحیک»:
او(رسول اکرم ص) تمامی سوز و حسرتش را در دل نگه داشت و اشک گرم خود را پنهان کرد و رنجها را جرعه جرعه نوشید و از آنچه تو و وحی تو برای او مقرر کرده بود گامی فراتر نگذاشت.
جانم به فدای آن جان گرامی که حق تعالی در وصف او فرمود: عزیز علیه ماعنتّم حریص علیکم...
همو که مظهر مهر و رحمت الهی است و دوست داشتن او شوینده همه رذائل و گناهان و پلیدیهاست.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
فضايلی از امام حسن عسکری علیه السلام .mp3
30.77M
فضايلی از امام حسن عسکری(علیه السلام)
@ejtehadjame
🗓۸ ماه ربیع الاول سال ۲۶۰
🏴شهادت امام حسن عسکری
🏳آغاز امامت حضرت حجت
🏳وآعاز غیبتصغری حضرت/۱
💠استادخامنهای
‼️در جامعه اگر بخواهد همۀ نیروها به کار بیفتد و همه در یک جهت به کار بیفتد و جامعه بتواند مثل مشت واحدی باشد، درمقابل جناحها و صفها و قدرتهای مخاصم؛ اگر اینها را بخواهد داشته باشد، احتیاج دارد به یک قدرت متمرکز. اسلام. البته شرایطی هم دارد. باید خیلی آگاه باشد، بایستی از هیچ چیزی در راه خدا نهراسد، بایستی وقتی لازم شد خودش را هم فدا کند؛ ما اسم یک چنین موجودی را چه میگذاریم؟ "امام. امام يعنى آن حاكم و پيشوايى كه ازطرف پروردگار در جامعه معين مىشود. اينیكه مىگويم ازطرف خدا يعنى چه؟ يعنى يا خدا به نام و نشان معين مىكند، مثل اینکه اميرالمؤمنين را، امام حسن را، امام حسين را، بقيۀ ائمه را معين كرده؛ خود پيغمبر هم يك امام است؛ خود پيغمبر هم يك امام است؛ امام يعنى آن پيشوا و حاكم و رهبر در يك جامعه. يكوقت اين امام را خدا با نام و نشان معين مىكند، مىگويد بعد از پيغمبر بايد علىبنابيطالب مثلاً باشد. يكوقت امام را خداى متعال به نام معين نمىكند، به نشان معين مىكند. مثل چه؟ مثل فرمايش امام (عسکری): «فَاَمّا مَن كانَ مِنَ الفُقَهاءِ صائِناً لِنَفسِهِ حافِظاً لِدينِهِ مُخالِفاً عَلَى هَواهُ مُطيعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلعَوامِّ اَن يُقَلِّدوهُ»؛ امام معين كرد ديگر، اينهم امام است. آن فقيهى كه جانشين امامِ منصوص است، خود امامىست، منتها امامى كه با نام معين نشده، با نشان معين شده، هركه اين نشان بر او تطبيق كرد، او میشود امام. ۵۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ ماه ربیع الاول سال ۲۶۰
🏳امامتوغیبتحضرتحجت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️دشمنان درباره اعتقاد به مهدی موعود خیلی کار کردهاند. این عقیده که همه مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. این عقیده از آن عقاید بسیار کارگشاست لذا دشمنان از یک طرف و البته دوستان نادان هم از طرف دیگر بر آن میتازند. گاهی دوستان نادان، از روی نادانی، کاری میکنند که هیچ دشمن دانایی به آن خوبی نمیتواند ضربه بزند! من سندی را دیدم که مربوط به دهها سال قبل؛ یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست. کشورهای شمال آفریقا، گرایش بسیاری به اهل بیت دارند. مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست باشد؛ اما محبِ اهل بیتند. در کشورهای سودان و مغرب و غیره عقیده به مهدویّت خیلی پُررنگ است. آن زمان که استعمار وارد مناطقِ مذکور شد یکی از مسائلی که مزاحم استعمار شد، عقیده به مهدویّت بود! در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار توصیه میکنند که ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویّت، بتدریج از بین مردم زایل شود! آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق افریقایی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم! ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است! چقدر خطا میکنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجدّدطلبی میآیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطلاع و بدون اینکه بدانند چهکار میکنند، مورد تردید و تشکیک قرار میدهند! اینها همان کاری را که دشمن میخواهد، راحت انجام میدهند! ۷۶/۹/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
9-اسرار مقتل سیدالشهداء علیه السلام(مقام نورانیت.mp3
24.01M
9-#اسرار_مقتل_سیدالشهداء(علیه السلام)،
تبیین مقام نورانیت و جسمانیت اهلبیت و انبیاء(علیهم السلام)
*مصیبت های اهلبیت(علیهم السلام)مربوط به مقام جسمانیت است و معجزات و کرامات مربوط به مقام نورانیت و ولایت است.
#مقام_جسمانیت
#مقام_نورانیت
@avaymarefat
⚠️#تکذیب برگزاری مراسم جشن #عیدالزهرا در بیت آیتالله بهجت قدسسره
❓#سوال: اخیرا در سایتها و شبکههای اجتماعی فیلمی با عنوان «مراسم جشن نهم ربیعالاول و #عیدالزهرا توسط حضرت آیتالله بهجت» منتشر گردیده است که در آن اشعاری به همین مناسبت توسط مداح خوانده میشود و حضرت آیتاللهالعظمی بهجت هم در مراسم حضور دارند. لذا خواهشمند است باتوجه به اینکه این فیلم سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است، جهت روشن شدن افکار عمومی در خصوص این مراسم توضیح فرمایید.
🔸#پاسخ بیت حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه:
⭕️ «عنوان آن مراسم به جشن عیدالزهرا #کذب_محض است.»
.... حضرت آقا به شدت از این مجالس پرهیز داشتند. حتی سالهایی که جلسات درس و روضه در منزل معظمله اقامه میشد، یکبار که بعد از روضه افرادی مبادرت به رفتار و اعمال مضحکه آمیز نمودند معظمله سالهای بعد ایام مقارن آن روز، مجلس ذکر اهلبیت علیهمالسلام در منزل را تعطیل و از پذیرفتن افراد در منزل و اقامه مجلس پرهیز مینمودند.
همچنین بعد از انتقال مجلس روضه و درس به مسجد، همانها یک بار با صحنهسازی چنینکاری را در چند دقیقه برای ترویج خود حادث نمودند و البته درزمان حیات معظمله نتوانستند اشاعه دهند.
ضمنا نکتهای که باتوجه به همین فیلم منتشر شده لازم به ذکر است، همچنان که از تصاویر آن و فضای مسجد مشخص است، مجلس مراسم روضه هفتگی حضرت آیتالله بهجت هست که از سالیان گذشته هرهفته صبح جمعه در مسجد فاطمیه و با حضور معظمله و شاگردان و اقشار مختلف مردم برگزار میگردیده است و باتوجه به وصیت ایشان همچنان برگزار میگردد.
لیکن با توجه به تقارن روضه جمعه آن هفته با ایام نهم ربیع( جمعه مورخ ٢٣/اسفندماه/١٣٨٧ مصادف با ١۵ ربیعالاول)، مداح مجلس در مسجد و بالحن مداحی و روضه مشابه نظرات آقا چند دقیقهای اشعاری را از جامی که از دانشمندان و شاعران اهل سنت است در مدح امیرالمؤمنین علیه السلام قرائت نموده است. ولو اگر بیتی هم مخالف نظر آقا خوانده است، حضرت آقا فردای آن روز در جلسه درس خارج فقه خود به تاریخ شنبه ٢۴/اسفندماه/١٣٨٧ باشدت نسبت به برگزاری جلسات غیر از ذکر فضائل، صریحا موضع گرفتند که عین مطالب و فیلم و صوت فرمایشات معظمله موجود میباشد.
والسلام علیکم و رحمتالله
بیت حضرت آیتالله بهجت
☑️ @ejtehadjame
⚠️ بیانات حضرت آیتالله بهجت قدسسره در درس خارج فقه روز شنبه ٢۴ اسفند ۸۷ (فردای روز مراسم)
⭕️معظمله روز فردای مراسم مذکور و در درس خارج فقه، بهجهت جلوگیری از ایجاد انحراف و سوءاستفاده برخی جریانها، نسبت به برگزاری چنین مراسمهایی شدیدا تذکر داده و بر لزوم تقیه و مناسب نبودن لعن و فحاشی نسبت به بزرگان سایر مذاهب تأکید مینمایند:
از همین تقیه چه[برکاتی نتیجه] شد؟ «ارتد الناس الا ثلاثة …» ([بعد از پیامبر صلّیااللهعلیهوآله] مردم جز سه نفر … مرتد شدند)[امروز] آن ثلاثه (سه نفر) یا اربعه (چهار نفر) یا خمسه (پنج نفر) -هر چه هست- از چهارصد میلیون هم بیشتر شد. با همین تقیه، نه با اجبار.
[پیروان دیگر مذاهب] با اجبار، [در مخالفتشان] شدیدتر میشوند. با لعن بزرگانشان، شدیدتر میشوند.
خدا آقاشیخ محمدرضا آلیاسین را رحمت کند، [که] از مراجع عرب بود، و ظاهراً داماد آقاسید اسماعیل صدر هم بود. ایشان یکبار میگفت: گمان نمیکنم هیچ منصفی فصول المهمه سید شرف الدین را ببیند و مستبصر نشود. ملاحظه فرمودید؟! اینقدر در کلماتش تقیه میکند! هیچجا به آنها فحش نمیدهد، به آنهایی که فحش میدهند. او فحش داده، اما ایشان در جواب میگوید: استاد اگر مقصودش این است، جوابش این است! به آن [فرد] فحاش [چنین] میگوید هان! اگر استاد مقصودش آن است، جوابش آن است. عجائب و غرائب است. همگی سفارش کنید، همه منصفین و [افرادی که] قابل هدایتاند را به کتابهای [علامه] شرف الدین، بأسرها (یعنی همه کتابهای ایشان). آهان؟ [اگر چه] در مراجعات همه خوب نوشتهاند، اما او خوبتر از همه نوشته است.
☑️ @ejtehadjame
⚡️نقدی بر شیعهسازیِ اهلسنت(بخش اول)
روحانیون و مبلغین شیعه در تعامل با اهلسنت نباید به دنبال شیعهسازی یا به قول معروف مستبصرکردن آنها باشند، زیرا این رویکرد بیش از آن که برای شیعه دوست و همراه اضافه کند، بر حساسیت و دشمنی اهلسنت نسبت به شیعه میافزاید و در حجاب تقابل مذهبی، آنها را از تعالیم و آموزههای عمومی اهلبیت(ع) دور میکند. افزون بر آنکه چنین رویکردی در غالب موارد با مجادله و گفتگوهای مخاصمهآمیز همراه خواهد بود و مبلغین شیعه را به جای هدایتگری مردم، به ورطه دشمنی با آنها میکشاند. بر این اساس، در روایات فراوانی ائمه، شیعیان را از دعوت کردن دیگرمسلمانان به مذهبِ خویش نهی کردهاند. شیخ کلینی در کتاب کافی این روایات را در بابی با عنوان «بَابٌ فِي تَرْكِ دُعَاءِ النَّاس؛ باب دعوت نكردن مردم[به تشیع]» جمع کرده است.( كافی، چاپ دار الحديث، ج3، ص537) در تعدادی از این روایات، ائمه(ع) برای متقاعد کردن شیعیان به ترک چنین رویهای، متمسک به استدلالهایی شدهاند ازجمله اینکه هدایت، دست خداست و اگر خدا نخواهد کسی با مجادله و مخاصمه مذهبی، شیعه نمیشود. در ادامه چند نمونه از این روایات ذکر میشود:
1. كُلَيْب بن معاويه میگويد: امام صادق(ع) به من فرمود:
«إِيَّاكُمْ وَ النَّاسَ؛ إِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً، نَكَتَ فِي قَلْبِهِ نُكْتَةً ، فَتَرَكَهُ وَ هُوَ يَجُولُ لِذلِكَ وَ يَطْلُبُهُ؛
از مردم بپرهیزید(آنها را به مذهب خود دعوت نکنید) همانا خداى عزوجل چون خير بندهاى را بخواهد، در دلش نقطه و اثرى گذارد (نور هدايت در دلش افكند) و او را رها كند، او خود به دنبال این مذهب میآید و آن را میجويد.»(كافی، چاپ دار الحديث، ج3، ص 538)
2. ثابت ابی سعيد میگوید: امام صادق(ع) به من فرمود:
«يَا ثَابِتُ، مَا لَكُمْ وَ لِلنَّاسِ؟ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ، وَ لَاتَدْعُوا أَحَداً إِلى أَمْرِكُمْ؛ فَوَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ أَهْلَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلى أَنْ يُضِلُّوا عَبْداً يُرِيدُ اللَّهُ هُدَاهُ، مَا اسْتَطَاعُوا؛ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ، وَ لَا يَقُولُ أَحَدُكُمْ:أَخِي وَ ابْنُ عَمِّي وَ جَارِي؛ فَإِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً طَيَّبَ رُوحَهُ، فَلَا يَسْمَعُ بِمَعْرُوفٍ إِلَّا عَرَفَهُ، وَ لَا بِمُنْكَرٍ إِلَّا أَنْكَرَهُ، ثُمَّ يَقْذِفُ اللَّهُ فِي قَلْبِهِ كَلِمَةً يَجْمَعُ بِهَا أَمْرَهُ؛
ای ثابت، شما را با مردم چكار؟ از مردم دست برداريد و هيچ كس را به مذهب خود دعوت نکنید، به خدا كه اگر اهل آسمان و اهل زمين تصميم گيرند كه بندهاى را كه خدا هدايتش را خواسته گمراه كنند نتوانند. از مردم دست برداريد، و هيچكس از شما (از سر دلسوزى) نگويد: اين برادر من است، این پسر عموى من است، این همسايه من است، زيرا هرگاه خداى عزوجل خير بندهاى را خواهد، روحش را پاكيزه كند، آنگاه هر خوبى را بشنود بشناسد و بپذيرد و هر بدی به گوشش رسد انكار كند، سپس خدا در دلش كلمهاى افكند كه به سبب آن كارش را فراهم سازد.» (كافی، ج3، ص39)
3. در روایت دیگری امام صادق(ع) میفرماید:
«اجْعَلُوا أَمْرَكُمْ لِلَّهِ، وَ لَا تَجْعَلُوهُ لِلنَّاسِ؛ فَإِنَّهُ مَا كَانَ لِلَّهِ، فَهُوَ لِلَّهِ؛ وَ مَا كَانَ لِلنَّاسِ، فَلَا يَصْعَدُ إِلَى اللَّهِ، وَ لَا تُخَاصِمُوا النَّاسَ لِدِينِكُمْ؛ فَإِنَّ الْمُخَاصَمَةَ مَمْرَضَةٌ لِلْقَلْبِ؛
تبلیغ دین را به منظور جلب رضاى خدا انجام دهيد نه براى جلب رضاى مردم. آنچه براى مردم باشد به پيشگاه او بالا نمیرود. به خاطر مذهب خودتان و گسترش آن، با مردم جدل نكنيد كه مجادله دل را مريض میكند.»( این روایت با چند سند دیگر نیز نقل شده و در آنها آمده است:«وَ لَا تُخَاصِمُوا بِدِينِكُمُ النَّاسَ؛ در مسائل مذهبی با مردم جدل نكنيد».كافی، ج3، ص404 و 540 )
4. از بعضی روایات مشخص میشود که علتِ نهی ائمه(ع) از دعوت به تشیع آثار ضد تبلیغی این عمل برای مذهب است. چنانچه در روایتی ابیبصير از امام صادق(ع) سؤال میکند:« أَدْعُو النَّاسَ إِلَى مَا فِي يَدِي؛ مردم را به آنچه در دستم [از ولايت] دارم دعوت كنم؟»
امام در پاسخ میفرماید: نه.
او میگوید: «إِنِ اسْتَرْشَدَنِي أَحَدٌ أُرْشِدُهُ؛ اگر كسى از من راهنمايى خواست راهنمايى كنم؟»
امام میفرماید: «نَعَمْ إِنِ اسْتَرْشَدَكَ فَأَرْشِدْهُ فَإِنِ اسْتَزَادَكَ فَزِدْهُ فَإِنْ جَاحَدَكَ فَجَاحِدْهُ؛ بله راهنمایاش کن، و اگر بيشتر از شما راهنمايى خواست بيشتر راهنمايىاش كن و اگر با تو از سر انکار در آمد تو نیز او را انکار کن.»( توضیح علامه مجلسی: اینکه فرمود: «تو نیز او را انکار کن» یعنی عقیدهات را آشكار مكن)
............
@ejtehadjame
⚡️نقدی بر شیعهسازیِ اهلسنت(بخش دوم)
5. در بعضی از روایات، امام با صراحت و جدیت بیشتری آثار مخرب مجادلههای مذهبی را گوشزد میکند. عبدالله سِنان میگويد: روزى قصد دیدار امام صادق(ع) را داشتم، مؤمن طاق گفت: براى من نيز اجازه ورود بگير، قبول نمودم. چون به حضور امام رسیدم جريان را به عرض امام رساندم. امام فرمود: نه، به او را اجازه ورود مَده.
عرض كردم: جانم فدايت، اتصال و دوستى او به شما، مناظرههاى او درباره شما، و اينكه در مناظره احدى از خلق خدا بر او غالب نشود،[بر شما معلوم است].
امام فرمود: چنين نیست، بلكه یک طفلِ مکتبی او را محكوم میکند و بر او غالب آيد.
گفتم: فدايت شوم، او در مجادله قویتر از این است،چگونه چنين باشد و حال اينكه با تمام اهل اديان مناظره نموده و همه را محكوم كرده و بر آنان غالب شده است؟!
امام فرمود: اگر طفلى دبستانى به او بگويد: آيا به امر امام خود با مردم مناظره میکنی يا بدون امر او اقدام به اين کار میکنى؟ چون نمیتواند دروغ بگويد، در جواب خواهد گفت: به امر امام نيست. پس[طفل مکتبی] خواهد گفت: چون بیاجازه امام خود اقدام به اين كار نمودهای پس مخالفت امامت کرده، و در پيشگاه او عاصى و گنهكارى، و با اين كلام بر او غالب آيد و او را محكوم میکند.
سپس امام فرمود: «يَا ابْنَ سِنَانٍ لَا تَأْذَنْ لَهُ عَلَيَّ فَإِنَّ الْكَلَامَ وَ الْخُصُومَاتِ تُفْسِدُ النِّيَّةَ وَ تَمْحَقُ الدِّين؛ اى پسر سنان او را اذن ورود بر من مَده، زيرا كه مجادله و خصومات نیت را فاسد نموده، و دين را نابود میکند.» (سید بن طاووس، كشف المحجة لثمرة المهجة، ص62)
البته در انتهای این یاداشت، باید این نکته را متذکر شوم که: مقصود این نیست که شیعه نباید آموزههای مذهبی و گفتمان مکتبیِ خویش را ترویج کند، بلکه با توجه به روایات، باید دو نکته مهم را در نظر گرفت:
اول؛ اینکه خطابِ تبلیغی شیعه نسبت به اهلسنت، نباید با هدف شیعه کردن آنها باشد، بلکه هدف را باید هدایت و راهنمایی آنها قرار داد.
دوم؛ در گفتگوهای دینی با اهل سنت باید از مجادلههای مذهبی پرهیز نمود، و روش تبلیغِ مذهب را باید به وسیله عمل و رفتار و گفتارهای صادقانه و زدودن نگرشهای سوء آنها به شیعه پیگیری نمود. چنانچه امام صادق(ع) در روایتی میفرماید:
«كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ؛ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَيْرَ؛ فَإِنَّ ذلِكَ دَاعِيَة؛ با غير زبان خويش مردم را [به كيش و مذهب خود] دعوت كنيد، مردم بايد ورع و كوشش و نماز و خير شما را ببينند، اينها خود دعوتكننده هستند.( كافی، ج3، ص 202)
در روایتی امامموسیکاظم(ع) به علیبنیَقْطین اینگونه دستور داد:
مُرْ أَصْحَابَکَ أَنْ یَکُفُّوا مِنْ أَلْسِنَتِهِمْ وَ یَدَعُوا الْخُصُومَةَ فِی الدِّینِ وَ یَجْتَهِدُوا فِی عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.( شیخ صدوق،التوحید، ص۴۶۰. )
به یارانت امر کن که زبانهایشان را نگاه دارند و دشمنى در دین را ترک کنند و برای عبادت خداوند بکوشند.
*حاشیه:در هر زمینه ای(اختلاف نظرهای سیاسی،علمی،مذهبی،درون دینی و برون دینی) باید ظرفیت و میزان درک و فهم و طلب مخاطب را لحاظ کرد.اگر طرف مقابل طالب درک حقیقت بود و استعداد و ظرفیت آنرا هم داشت با او وارد گفتگو و تبادل نظر می شویم.و اگر طالب نبود و اهل عناد و انکار بود بحث و جدال با او را ترک می کنیم.اابته اگر طرف مقابل اهل توطئه و فعالیت براندازانه علیه جبهه حق و اهل حق باشد باید با اقدامات قانونی و تنبیهی جلوی او گرفته شود تا در جامعه فتنه انگیزی نکند.در این موارد هم مناظره و گفتگوی علنی برای نشان دادن فتنه گری او لازم است.
...............
@ejtehadjame
#طلبگی #تقوا
🔻 خدا میداند چقدر تشنهی تشیّع در دنیا هست که با این تشنگی عادت میکنند برای اینکه کسی را ندارند.
🔸 خدا میداند ما چقدر قواعدی محکم و متقن در دین خود از برکات ائمه و علمای صالح داریم ولی نتوانستیم به مردم ارائه بدهیم؛ اما این هم هست که مردم یک فرد ساختهشده میخواهند، یک فرد باتقوا میخواهند و مردم میفهمند؛ این را مطمئن باشید.
🔹 وقتی که پنج دقیقه با یک نفر از همین اهالی بازار صحبت کنید میفهمد که شما باتقوا هستی یا نیستی و چه مقدار تقوا داری! تقوا یک مسئلهای است که نیاز همیشهی بشر بوده است و ائمهی به آن سفارش کردند و انسان بیتقوا یعنی پوچِ پوچ ولو علامه باشد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔹 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرویسهای جاسوسی، هر ۳۰ تا ۴۰ سال یک بار بخشی از اسناد طبقه بندیشده خود را منتشر میکنند. این فیلم متعلق به یکی از کلاسهای آموزشی سازمان CIA در اواسط دهه هشتاد میلادی است. در این فیلم منحصربهفرد، یکی از افسران ارشد این سازمان، مراحل و روشهای براندازی یک حکومت مخالف آمریکا را به دانشجویان آنزمان سیا که هماکنون از افسران ارشد این سازمان هستند آموزش میدهد. این فیلم را بارها ببینید و با مراحلی که در کشور ما در حال تحقق است مقایسه کنید. (کل فیلم با ارزش است اما اوج کلیپ، چهل ثانیه نخست کلاس است)
🔴 دیدن این فیلم مهم به همگان توصیه می شود.👆👆
🇮🇷 #براندازی
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@ejtehadjame
🌀 سهای که هیچگاه چهار نمیشود
📝 شوخی طلاب با حاج شیخ عبدالکریم حائری در مورد شهریه
🔸 شهريه (= حقوق ماهانه)اى كه مرحوم حاج شيخ عبدالكريم به طلبهها مىداد، ۳ تومان بود كه اوايل امر، كفاف خرج طلاّب را مىداد ولى به مرور، با بالا رفتن نرخها و رشد قيمتها، از عهده تأمين مخارج طلاّب برنمىآمد. با آنكه قيمت اجناس روز به روز بالاتر مىرفت، حاج شيخ شهريه را در حدّ همان ۳ تومان نگه داشته بود و هرچه طلبهها انتظار مىكشيدند خبرى نمىشد، و به قُرقُرها هم اعتنايى نمىگشت!
🔹 جمعى از طلبهها كه از سنگينى مخارج و ثابت ماندن شهريه به تنگ آمده بودند، جمع شدند و گفتند: انتظار بىفايده است، بايد فكرى كرد و به يك شكلى، ماجرا به گوش حاج شيخ رساند. ايام، ايام ربيع الأول بود و چنين به نظر رسيد كه قضيه را در قالب طنز و شوخى در مجلسى به عرض حاج شيخ برسانند....
🔹 در مدرسه رضويه قم، به مناسبت یکی از اعیاد اهل بیت علیهم السلام جشنى گرفته شد و از علماى بزرگ حوزه، و در ضمن آنها، از مرحوم حاج شيخ دعوت به عمل آمد. بخشى از برنامه، به گفتگوى يك مرشد و بچه مرشد اختصاص داشت و انتقاد از ثابت ماندن حدّ شهريه، در اين قسمت از برنامه گنجانده شده بود.
🔹 در بخش مزبور، يكى از طلبهها ـ كه در نقش مرشد بازى مىكرد، رو به طلبه ديگر ـ كه او نيز در نقش بچه مرشد رفته بود كرده وگفت:
ـ بچه مرشد!
ـ جان مرشد!
ـ بگو ببينم اين چه يكى است كه هيچ وقت دو نمىشود؟
ـ اين، خداى احد و واحد است كه هيچ وقت دو تا نمىشود.
ـ بارك الله بچه مرشد! حالا بگو ببينم اين چه دويى است كه هيچ وقت سه نمىشود؟
ـ چشم جناب مرشد. اين شب و روز است كه مدام از پى هم مىآيند و مىروند و هيچ وقت ۳ نمىشوند.
♨️ در اينجا مرشد، نگاهى به جمع انداخته و با ورانداز كردن چهره حاج شيخ، گفت:
ـ بچه مرشد! حال يك سؤال ديگر از تو مىكنم كه خيلى مهم است، ببينم مىتوانى پاسخش را بگويى يا نه؟
ـ بگو جناب مرشد!
ـ اين چه سهاى است كه هيچ وقت چهار نمىشود و هر چه هم انتظار بكشى انتظارت بيفايده است؟
ـ جناب مرشد، اين سه، سه تومانِ شهريه جناب حاج شيخ است كه هر چه قيمت اجناس بالا مىرود و خرجها سنگين و سنگينتر مىشود، از جاى خود، جُنب نمىخورد و همان سه تومان هست كه هست. انتظار هم هيچ فايدهاى ندارد....
✅ موج خنده، حضّار را فرا گرفت و حاج شيخ هم، كه تازه به مقصود از اين پرده از نمايش پى برده بود و همراه جمع مىخنديد، از ماه بعد، شهريه طلاب را بالا برد.
💠 حاج شیخ عبدالکریم اهل مزاح بود و مزاحهای شیرینی از وی نقل شده است.
📚 کتاب ذوق لطیف ایرانی، اثر استاد ابوالحسنی (منذر)، ج ۲، ص ۶۹
#خنده_علما
#مطایبات
#شهریه
@ejtehadjame
PTT-20211018-WA0007.opus
4.28M
حجاب باید هم از نظر قانونی، اجباری شود و هم در مقام اجرا، اجباری شود و هم باید برای متخلفین از این قانون، مجازات و جریمه معیّن کرد. مثل بقیه قوانین مورد نیاز جامعه مانند قانون راهنمایی و رانندگی و...
#حجاب_اجباری
#اجبار_قانونی
#اجبار_اجرایی
@ejtehadjame
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست. ائمۀ ما علیهمالسلام در نماز جماعت آنان شرکت میکردند، به جهت اتّحاد مسلمانان.
📚 زمزم عرفان، ص381
🔹 ما را از هم جدا میسازند و برای هر جمعیت مرز و گذرنامهی جداگانه قرار میدهند و از هم جدا و بیگانه میسازند و بدین وسیله امت واحده اسلامی را تضعیف مینمایند و بعد از ضعف همه، دانهبهدانه به سراغ آنها میروند! آیا ما نباید در فکر این باشیم که با هم متحد باشیم و با تفرقه و نزاع و اختلاف، وحدت اسلامیه و برادری خود را از دست ندهیم؟!
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص١۶۶
(آغاز هفته وحدت)
🔹 @ejtehadjame
📹 مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام
🏴 گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام
✅ حضرت آیت الله بهجت:
▪️حضرت امیر علیهالسلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند.
▪️اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «میخواهی این اذان پابرجا باشد یا میخواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، میکنند؟».
▪️[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! میخواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد».
♦️همان #اسلام_صوری را مراعاتکردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر #سه_نفر»، آن «ثلاثه»[١]، بهاندازه مثلاً #پانصد_میلیون شد.
▪️تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به #سب_و_طعن و اینها مشغول میشدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد میشد؟! همین زیادیها هم از دست میرفتند!
📚درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧
🔻#پی_نوشت:
1. در برخی از نقلها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است.
#نقد_شیعه_انگلیسی
#نقد_فرقه_شیرازی
#نقد_فیلم_بانوی_بهشت
☑️ @ejtehadjame
#آیت_الله_بهجت
#بسیار_مهم
#لطفا_نشر_دهید.
👌👌
تقیه در تعاملات با دیگران.mp3
22.61M
بحثی مهم درباره جایگاه تقیه در تعاملات اجتماعی، سیاسی، دینی
@ejtehadjame
معنای دقیق تقیه و جایگاه آن در تبلیغ دین و سیاست.mp3
16M
معنای دقیق تقیه و جایگاه آن در هندسه معرفتی دین
#تقیه
@ejtehadjame
🗓۱۹ ماه اکتبر سال ۱۷۴۵ میلادی
🏳فوت جاناتان سوئیفت ایرلندی
🏳نویسنده رمان سفرنامه گالیور
💠رهبرانقلاب
‼️در هر اجتماعی انسانهای ناامیدی هستند که از هر حرکت اجتماعی که پیش بیاید، مأیوسند. میگوییم: آقا، بیایید این کار را بکنیم. بیایید مدرسه بسازیم، بیایید فلان کار فرهنگی را بکنیم؛ میگویند آقا، فایدهای ندارد. مگر میشود!؟ در دوران مبارزات در زمان رژیم گذشته این تیپ افراد، از بزرگترین مشکلهای ما بودند، اینها برای ما از دشمن، دشمنتر بودند! برای خاطر اینکه با زبان دلسوزیِ نمیشود، افراد را متفرق میکردند و نمیگذاشتند ما کار کنیم. جوانان را با هزار زحمت جایی جمع میکردیم؛ اینها میآمدند و با آن نفس سردشان، آنها را متفرق میکردند. اتفاقاً این تیپ در یکی از کارهای تلویزیون هم هست. همان نمایش سفرنامه گالیور که من کتابش را هم خواندهام. در سفرهای گالیور، یکی از آن چهار تا بچه هست، که هر کاری میگویند، میگوید آقا، نمیشود. انصافاً صدای خوبی هم برایش انتخاب شده است! هر چه گفته میشود، میگوید: آقا، فایده ندارد. نمیشود. من میدانستم! این، یک تیپ مضرّ اجتماعی است! ۷۱/۱۰/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انحراف تا کجا؟
👈 «انّی حفیظٌ علیم »نمیداند ولی آقامیری می داند
#آقامیری
#انحراف
#آفات_بیسوادی_و_بی_تقوایی_طلبه
@ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناگفته هایی جالب درباره رهبر معظم انقلاب و امام خمینی ره توسط آیت الله ناصری اصفهانی
@ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اهل استقامت در مسیر حق
🔹 رهبر انقلاب: پیغمبر به مجرّد این که وارد مدینه شد، کار [خود] را شروع کرد. از جمله شگفتیهای زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد.
🔹 دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویّت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه ای باز بماند.
🔹 بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه ی او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او هرجا که بود درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد!
#رهبر_انقلاب
#پیامبر_اکرم
🆔 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیههای شوخ طبعانه آیت الله #مهدوی_کنی به طلاب و دانشجویان
🔹 جوانان #ورزش کنید!! من ۸۱ سالم است ورزش میکنم، فکر نکنم شماها اصلا تا ۸۱ سالگی برسید😄
🔹 آقای خوانساری وقتی مراسم میگرفت در سن ۹۰سالگی همینطور دم در میایستاد!!
میگفت من غدا کممیخورم و نمیخواهم حمّال نجاست باشم! امامهم کم غذا بود!
#مهدوی_کنی
🆔 @ejtehadjame
#نهج_البلاغه
💠برادرت را (به هنگامى كه خطايى از او سر مى زند) با نيكى كردن به او سرزنش كن و شر وى را از راه بخشش به او دور ساز»
📘#حکمت ۱۵۸
@ejtehadjame