eitaa logo
الی الحبیب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
30 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
الی الحبیب
🔖مهم‌ترین چالش مداحی، «انفعال» 💠ستایشگر اهل‌بیت(ع) حاج در ضمن گفت‌وگویی، درباره‌ی برخی چالش‌های پیش روی مداحی گفتند: 🔰و على الله في كل الأمور توکلی و بالخمس اصحاب الكساء توسلی، السلام على المهدی و علی آبائه.. 💢در رابطه با این گروه و مخاطب جامعه (قشر جوان) باید چند نکته عرض کنم: اول اینکه شعر معروفی هست که گوید: چونکه با کودک سر و کارت فتاد، پس زبان کودکی باید گشاد... همین در مورد قشر جامعه هم صدق می‌کند. 🌀ما اگر قرار است با جوان ارتباط برقرار کنیم و آنها را پای کار هیئت و مسجد بیاوریم، باید زبان گفتگو و صحبت با این نسل را پیدا کنیم. نسل جوان امروز به شدت باهوش و است. نمی شود به سبک دهه‌های قبل و اوایل انقلاب با او برخورد و برایش برنامه‌ریزی کرد ♻️نسل جوان امروز با انواع مواجه است و اخبار را به سهولت دریافت می‌کند و متعاقباً در معرض خطرات جدی هست. آنها خودشان را از رسانه ها دریافت می‌کنند 💯در این میان باید گفت همیشه منطق پر قدرتی بوده است؛ ما باید فقط زبان درستی برای ارتباط پیدا کنیم. پیامبر خدا(ص) اسامةبن‌زيد که جوانی حدوداً ۲۰ ساله بود را به سپاه خود منصوب می‌کند! این کردن به جوان باعث هویت بخشی می‌شود و به نظرم اولین گام برای همراهی با جوانان همین اعتماد کردن و دادن مسئولیت به آنان است 🔆باید نقش پدرانه و برایشان داشته باشیم نه نقش تحکمی و چالشــی. مورد دیگر اینکه ما باید از بیشــتر اســتفاده کنیــم. در حال حاضر جوانــان ما نگاه امروزی دارند و از بســیاری از ســختگیریها گریزانند. ماباید روی اشتراکاتی که با جوانان داریم سرمایه‌گذاری کنیم تا موفق شویم. رفتارهای سلیقه‌ای همراه تحکم کاربردی ندارد 💎 چــون هنری تأثیرگذار اســت و مقــام معظم رهبــری هم در طی این سالها و دیدارهایشــان با مداحان روی هنری‌بودن این مقولــه تأکیــد کردند؛ طبیعتــاً به‌خاطــر اثرگــذاری بالایی کــه دارد، مورد اســت. به نظر بنــده مهمتریــن چالش پیش روی مداحــی این اســت که مداحان مــا تحت تأثیر سـلـایق جامعه به بیفتنــد. ما نباید از خطــوط قرمزمان عقب‌نشــینی کنیم یا خدای نکرده ســطح مداحی را بــه لحاظ تنزل دهیم ↙️ما نبایــد مداحی و شــکل و ســاختار آن را ســطحی کنیم. مــا باید در ساختار و قالب امروزی و جوان‌پسند، مفاهیم را به مخاطب منتقــل کنیم. محتوا بســیار مهم اســت؛ محتــوای غنــی، اثرگذار و محرک به ســمت جهــاد و تکلیــف. الآن الحمــدلله خوبی داریم که مداحان می‌توانند از آنان برای ســرودن اشــعار استفاده کنند ⚠️مهمترین چالش پیــش روی مداحــی را مداحی کــردن می‌دانــم! اینکــه ما مداحــی فاخــر را به مداحــی کلیشــه و ســطحی تبدیــل کنیــم که از دلِ آن مداحی، مجاهده و مقاتله فی ســبیل الله بیرون نیاید. اگر اینطور نشــود ما تقریبــاً وارد مداحی و شــده‌ایم. مــن به خدا پنــاه میبرم و امیــدوارم همگــی ما مداحان در مســیر اصلــی انجام وظیفه کنیم 🔮در وصیتنامــه‌ام نوشــته‌ام که این بیــت را روی کفن و ســنگ قبرم بنویســند: یک قطـــره‌ی اشــک در عـزای آن تشنه شــهیـد صد نامـــه‌ی سِیَه‌ شده را می‌کند سفید 🆔 @elalhabib_ir
🔰« تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ» 🎗پیشنهاد اول 🗳کاش برای یک پویش کشوری در بین راه می‌افتاد! 🔸مثلاً پویشی تحت عنوان «..» 📱هر کدوم از مداحان ۲۰ ثانیه از کلیپ رو بگیرن! ♻️به عنوان مثال: من رأی میدهم👇🏻 💬 به‌خاطرِ دل شهدا.. 💬 به‌خاطرِ خراب کردن خیال باطل دشمن.. 💬به‌خاطرِ رضایت قاسم سلیمانی.. 🔖به نظرم منظور آقا از اینکه به مداح‌ها سپرد، هزینه کردن از و وجهه خودشون برا نظام بود و الا همه ما که نیستیم که بخواهیم کلی تحلیل ارایه بدیم! 🎗پیشنهاد دوم 💠چند تا در سطح استان بگیریم با حضور شخصیت‌ها، مداحان عزیز و برجسته استان؛ در چند شهر/ با موضوع: چرا انتخابات⁉️ 🎗پیشنهاد سوم 💢هر از الآن بیانیه و عکس نوشته منتشر کنه و در مورد ضرورت با مخاطبش حرف بزنه.. 🆔 @elalhabib_ir
🔰 سلام فرمانده ۳، نیمهٔ شعبان می‌آید 🔹قرارگاه منتظران مهدی اعلام کرد سومین نسخه از سرود سلام فرمانده با نام «فرمانده مهدی» ۱۹ بهمن در قم اجرا و ضبط می‌شود و نیمهٔ شعبان رونمایی خواهد شد. 🆔 @elalhabib_ir
🔖فرزندِ زمانه‌ی خود! 💠مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) حاج محمد درباره اهمیت سطح علمی مداحان، گفتند: 🔰در حال حاضر ده‌ها در تهران به دانشجویان اهتمام دارند که از بین این تعداد، تنها چند دانشگاه انگشت شمار اعتبار دارد؛ معلوم است برای این نوع دانشگاه‌ها انتخاب اساتید و هدایت دانشجویان به سختی و با دقت فراوان انجام می‌شود ⚠️گاهی برخی تصور می‌کنند تنها با شش ماه آموزش و تمرین می‌توانند در عرصه مداحی و ذاکری اهل‌بیت(ع) گام بردارند! در حالی که نمی‌دانند به هر میزان اساتید با تقوا، اهل دل و صاحب فن را داشته باشند بیشتر می‌توانند بر دل‌ها تأثیر بگذارند 💢 و باید بدانند به هر مرحله‌ای از ذاکری توفیق یافتند، کامل نیستند و هر لحظه به کسب علم و تجربه دارند 🌀[در حدیثی به این مضمون] از امیرالمومنین امام علی(ع) داریم که انسان فرزند زمانه‌ی خود است؛ این فرمایش بسیار مهم است. ذائقه و سلیقه مستمعان نسبت به چهل سال پیش متفاوت شده است. بنابراین مداحان نباید اثر گذاری بر مستمعان را در هیچ زمانی از دست بدهند 🔆برای مثال در گذشته الفاظی که ذاکران استفاده می‌کردند هرگز آن روزگار دلیل استفاده آن را درخواست نمی‌کردند اما مخاطبان امروز چنین نیستند. مداح باید بداند که سطح علمی بسیار یافته است و اگر نتواند سطح علمی آنان را ارتقا ببخشد کم کم از این صحنه کنار گذاشته می‌شود. [از طرفی] مداح اگر خوبی داشته باشد و نیاز مستمع را درک کند، هرگز از این صحنه کنار نمی‌رود ✳️هر چه انسان صاحب نفس و اهل طریق باشد به همان مقدار بر مداح اثر می‌گذارد. در حال حاضر ما ذاکرانی داریم که اهل مبارزه با نفس، تهجد و ذکر هستند و در گذشته نیز ما افرادی داشتیم که در تقوا ضعیف بودند 📌یعنی نمی‌توان یک حرف کلی گفت که «ذاکران در گذشته همه اهل تقوا بودند و امروز چنین نیست». بنابراین در هیچ زمانی و کامل را نمی‌توانید داشته باشید اما این مساله دارای و است ↙️ از این رو بنده بیایم و بگویم در گذشته ذاکران اهل بودند و امروز نیستند و یا بر عکس، یک تطبیق ناموزون است چرا که همیشه سلوک بوده اما شدت و ضعف داشته است 🔗[نکته دیگر اینکه] زمان برای کوتاه است، اما برای کسب زمان همیشه هست. آسیبی که یک خواننده را می‌تواند ذلیل کند شهرت کاذب است. شهرت کاذب بسیاری از توفیقات را از انسان می‌گیرد اما شهرتی که (ع) روزی آدمی کند هرگز تمام شدنی نیست و فقط باید قدردان باشیم.. 📚منبع: 📖آدرس حدیث (عنه عليه السلام : المَرءُ ابنُ ساعَتِهِ): غرر الحكم : 447 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آفتاب‌چشم‌خورشید‌ولایت‌کیست‌تو آسمان‌جود‌و‌دریای‌‌عنایت‌کیست‌تو 🔶 تقدیم به حضرت جواد (ع) 🎙 گروه همخوانی بشیر 🔹جمعی از پیرغلامان سیدالشهداء ❇️ یزد، حسینیه ایران 🆔 @elalhabib_ir
🔖حاج مهدی سلحشور؛ حلقه واسط چهار نسل! 💠آقای علی ، شاعر و منتقد ادبی در برنامه‌ای پژوهشی درباره مداحی و تحلیل اختصاصی از شخصیت و فضای مداحی حاج مهدی ، گفتند: 🔸یکی از جایگاه‌های مهم و ممتاز در هیئت است. همین نسبت جایگاه مداح در هیئت از عوامل تعیین‌کننده‌ای است که بخشی از آن را تشکیل می‌دهد ⁉️سوال این است که آیا انتظار ما از مداح این است که مداح شاعر باشد؟ سیاست‌مدار یا سخنران باشد؟ متفکر یا نماینده اجتماع باشد؟ درواقع توقع ما از مداح چیست؟ ❇️حالا در نظر بگیریم نسبت همه این عوامل با یکدیگر و نسبت آن‌ها با شعر چگونه است؟ آن وقت درمی‌یابیم که شعر در چه و بندی قرار دارد ⚠️و متوجه می‌شویم که ما هم با شعر محض روبرو نیستیم؛ لذا نباید بحث شعر در مداحی و هیئت را با معیارهای عمومی بسنجیم 🌀شعری که در ارائه می شود طبعاً باید بتواند توقع مختلف را تا حدی برآورده کند، مداحی درواقع هنری است که معجونی از چند رشته را در دل خود دارد 📚و در شکل کلی خود نیازمند توانایی ، ، تاریخی، تسلط بر و و است 🚩این مسئله که مداحی در خود انقلاب اسلامی چه قدر دخیل بوده است موضوع مهمی است. پس پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله جنگ تحمیلی شروع می‌شود که مداحی در این برهه جایگاه و نقش ویژه‌ای داشت. آقای خودش بود و در جنگ هم حضور داشت 🟢دقیقاً بعد از انقلاب و به‌ویژه بعد از شکل‌گیری دوره حجم قابل‌توجهی از آثار مداحی داریم و پیوند عجیبی که دوره مداحی در دفاع مقدس دارد با سلوک زیستی رزمندگان دفاع مقدس اساساً فصل تازه‌ای در مداحی و هیئت باز کرد ⚜️آقای سلحشور با یک قدمی نوع خاصی از مداحی و نوحه را ارائه می‌دهد و در این‌که آثار ایشان اصول و استحکام دارد شکی نیست 🎙 [درباره بحث شعر] می‌توان گفت آقای سلحشور در یک دهه حدود ۷۰ یا ۸۰ شعر خوانده و در واقع یک کتاب مفصل شعر در یک خوانده است. می‌توان گفت هر مداح در یک دهه یک منتشر می‌کند 🔮حاج مهدی سلحشور به خاطر فاصله گرفتن از وجه شدن مداحی و مداح که در برخی از مداحان الِمان‌های آن مشهود است تلاش کرده را توسعه بدهد و به جهت دارا بودن تقریباً همه وجوه ذاتی مداحی یک کم‌نظیر است ⬅️دوری از و پرداختن به ذات و مداحی سبب شده سه دهه در اوج بماند. آن چیزی که توانسته در این مسیر به او کمک کند این مداح است که ریشه در چند مسئله دارد 🔺ابتدا اینکه او جزو مداحانی است که از فضای معنوی و تحت تمشیت و تربیت بوده است و ازجمله طلبه‌هایی بودند که به رفتند و تجربه معنویت و جنگ را داشتند 🔺نکته دیگر این است که آقای سلحشور مداح نیست و مداح است. می توان گفت او اولین مداح جدی ما است که در پایگاه ایجاد کرده و با مداحان جوان شهرستانی و مجالس شهرستانی ارتباط ایجاد کرده است 💬و در مسیر تعالی آن‌ها تلاش کرده و این همان مسئله است. با اینکه اصالتاً تهرانی است اما ایشان مداح تهران یا قم نیست و مداح پیرامون و مداح همه است ♻️حاج مهدی سلحشور توانسته حداقل چهار نسل باشد؛ یعنی او هم دهه ۵۰ را درک کرده هم دهه در دهه ۶۰ یک فعال مذهبی و رزمنده بوده است هم در ادامه تا دهه ۹۰ فعال بوده است 🔗او در این چهار دهه توانسته حلقه واسط باشد و یک ارتباط بین نسلی را در فضای آفرینش‌های مذهبی ایجاد کند. به عنوان یک مداح توانسته ذات آئین مداحی را در بخش‌های مختلف توسعه دهد 🆔 @elalhabib_ir
اگر رای دادن بی فایده بود، رای ندادن را تبلیغ نمی‌کردند :) 🆔 @elalhabib_ir
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت هشتم.دو) «یک‌دوره فشرده ولایت فقیه در بیت رهبری» در ادامه انگار خطابش را به آقا متوجه می‌کند و یک‌دوره فشرده ولایت فقیه را در چند بیت خلاصه می‌کند و ارائه می‌دهد: «طابَتْ بهِ الشّامُ للقُدسِ الشَّریفِ کَما طابَتْ بِنورِ مُحَیّاکُم خُراسانُ وأنتمُ الأصلُ، یا ظلَّ الإمامِ وما لِلشَّمْسِ ظِلّانِ، لی فی ذاکَ بُرهانُ مَن لیلةَ القدرِ یَدعو فی الختامِ لَکُمْ یا لیتَ عُمری لِذاکَ الشّیبِ قُربانُ هذا الدُّعاءُ کتابٌ فیه علّمَنا کلَّ الولایةِ والمکتوبُ عُنوانُ یا وارثَ الشَّمسِ یا بنَ الطُّهرِ یابن علی أَفرِد لنا الظِّلَّ، إن الظِّلَّ أوطانُ» و تک‌بیت آخر این شعر را هم تقدیم حضرت زهراء(س) می‌کند: «فی مولِدِ النّورِ شَطرٌ واحدٌ وکَفى «وإنّ فاطمةَ الزهراءَ قرآنُ» آن‌جا که می‌خواند: «یا وارث الشمس! یا بن الطُّهر! یا بن علی!» احساس می‌کنی جنس کلمات به سیاق است! ناخودآگاه یاد تعابیر می‌افتی، پس از دیدار آقا: «عزیز ما، ای وصی امام عشق! آنان که معنای «ولایت» را نمی‌دانند در کار ما سخت درمانده‌اند، اما شما خوب می‌دانید که سرچشمه این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست... ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما بازیافتیم، لبخند شما شفقت صبح را داشت و شب انزوای ما را شکست، سر ما و قدمتان که وصی امام عشق هستید و نایب امام زمان(ع).» 💠💠💠 در امتداد شعر قبل با خطاب قراردادن حضرت زهراء(س)، شعر دیگری را آغاز می‌کند: «کم انتظرتکِ... غیماً یرشحُ المطرا فهل تردّینَ مَنْ «کمْ کانَ مُنتظِرا»...! و کم أتیتکِ و الظلماءُ تخنقُنی فکنتِ -قبلَ السما- تُدْنینَ لیْ قمرا و کنتُ أهتفُ «یا زهراءُ» فی ظمَأی فتعبُرینَ کطیفٍ یُشبهُ النهَرا...! مددتَ کفیکَ... آلامُ الورى صغُرَتْ و ما سوى قلبکِ الحانی بهمْ کبُرا هُنا رحاکِ أحالتْ قمحهَا وطنا فکنتِ أشهى طعامٍ فی فمِ الفُقرا أفی سواکِ یصوغُ الشعرُ أشطُرَهُ و‌ أنتِ مَن فیکِ جاءتْ سُورةُ الشُعَرا...! أراکِ فی کلِّ شیءٍ وجـهَ عاطفةٍ و غیرَ وجهِکِ فی الأشیاءِ لستُ أرى أتیتُ زهراءُ و الأکدارُ تجرفُنی و ما سواکِ یزیحُ الهمّ و الکدرا أنا الذی... کلّما أُهدیکِ «فاتِحةً» تفتّحتْ مُدنٌ فی داخلی و قُرى فما «توضأتُ» إلا کنتِ «نافِلتی» و ما «توسّلتُ» إلا کنتِ لی «قدَرا»» در ادامه، جریان و شهیدان راه مقاومت را در سراسر جهان، امتداد راه حضرت زهراء(س) می‌داند: «أنتِ التی تمـلأ الدنیا مُقاوَمةً ما من شهیدٍ و إلا من دماکِ جرى» بعد هم را در امتداد همین مسیر یاد می‌کند: «و لم یکُن «قاسمٌ» إلا امتدادَ فِداً من بأسِ کفیکِ نالَ المجدَ و الظفَرا» مجدداً خطابش را مستقیماً به سوی آقا می‌کند و این منظومه فاطمی را کامل می‌کند: «و أنتَ یا سیدی من نسلِ فاطمةٍ أمرتَ للحُبَّ أن یسری بنا.. فسرى طریقُکَ الحقُّ قَـلَّ العابـرونَ بـهِ و لم یخب من بدرب الحقِّ قد عبرا فلمْ یخضوکَ إلا خیـبةً رجعـوا و لم تخضْ أنـتَ إلا عدتَ منتصرا کلٌ لهُ فی الهوى یا سیدی قـدرٌ و أحمدُ اللهَ إذ سـوّاکَ لی قـدَرا» عرض ارادت عاشقانه‌اش به آقا، رشک‌برانگیز است... به گمانم بیت آخر را نمی‌خواند: «آتیکَ من أرضِ نَصرِالله «عاملةٍ» بالحُبِّ مِن أهلِها و الحُبُّ سُلْطانُ» ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|#دیداریار| #حاشیه‌نگاری حاج‌رحیم #آبفروش از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت هشتم.سه) «ملاقات نسخه‌های عربی و فارسی «سلام فرمانده» در حسینیه امام خمینی(ره)» بعد از انتشار «قسمت هشتم/دو»، یکی از دوستان تذکر می‌دهد که بیت آخر را خوانده و در فیلم منتشرشده هست: «آتیکَ من أرضِ نَصرِالله «عاملةٍ» بالحُبِّ مِن أهلِها و الحُبُّ سُلْطانُ» حیف بود نخوانده باشد! تا این‌جا اولین بیتی که جا انداخته‌ام، تا بعد... از جمعیت صلواتی می‌گیرد، سبک اجرا را تغییر می‌دهد و با یک سرود ادامه می‌دهد: «ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه...» یک لحظه در وسط فضای عربی خواندنش، به فارسی می‌گوید: «همه، همه، ماشاءالله!» و ادامه می‌دهد: «بروحی مَن لجمع الخلق أمّه دعا خیراً فکانت خیر أمه علیه الله صلى "کن" فکانت له الزهراء ابنته و أمه قد اجتمعا بها قبلٌ و بعدُ و بعد لرَبعها الجنّاتُ بعدُ فمنها القرب من ذی‌العرش قربٌ و عنها البعد عن ذی‌العرش بُعدُ و منها القرب لایحتاج وِردا و لکن فی طریق الحق وِردا تساقط فی رحى الملکوت وحیاً اذا فاحت على اللاهوت ورداً» دوباره از جمعیت هم‌راهی می‌خواهد: «ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه...» مجلس را گرم می‌کند: «ماشاءالله...» «ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه اذا فاحت على سبع صباها لألف زلیخة ردت صباها أراد قمیصَ یوسف مستجاباً فغنّى حین ألقاه صباها و ألقى فی جهنم من عصاها و أبرأ فی توسلها الکلیما و ألقت حینما ألقى عصاها فانجى باسمها موسى الکلیمَا و أنجى باسمها عیسى و حیّى لیرتقیَ السما حیّاً و حیّا و عازر فی الخلیل علیه نادى بفاطمة فعاد المیت حیّا بها لخلیله اسماعیل عاد و أفنت قوم فرعونٍ و عادا لها الرحمن والى من توالی و من عادته فالرحمن عادى رباعیاتُ منها الیمُّ یهدى و یمّ الصدر یمَّ الصدر یُهدى حکیمُ محکَمٌ یَهدی إلیکم و خیر الناس من بالقول یُهدى ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه ام‌ابیها فاطمه...» در این‌جا وقتی می‌گوید «الختام... سلام یا مهدی...»، تازه ماجرا شروع می‌شود...، جمعیت با هم‌نوا می‌شوند: «لاخیر فی الحیاة من دون هواک و العین فداک یا شاغل روحی هل لی ان اراک سلام یا مهدی یا وعدنا الصادق... یا صادق الوعد سلام یا مهدی فی خط روح الله...  و الله انا علی العهد سلام یا مهدی» نقطه اوج اجرای جایی است که نسخه عربی را به نسخه فارسی‌اش پیوند می‌زند؛ جمعیت یک‌پارچه شور و شوق، در فضایی آمیخته از اشک و آه و لبخند، همه یک‌صدا می‌شوند: «سلام فرمانده! سلام از این نسل غیور جامانده سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌نودی‌هاشو فراخوانده سلام فرمانده...» برکات «سلام فرمانده» هم‌چنان جاری است، رحمت به شیر پاک مادر ... که نمی‌دانم کی و کجا، کدام خیر را انجام داده بود که مستحق اجری چنین عظیم شد... باز هم تصویر آن جلو را ندارم و این افسوس جاری این دیدار است...، نمی‌فهمم چه شد، فقط صدای آقا به گوش می‌رسد: «اشکال نداره، بزار بیاد...» و بعد هم صدای تحسین‌شان: «احسنت، احسنت...» ظاهراً _عراقی خط را باز کرده! و از آن به بعد، یک‌به‌یک خدمت آقا می‌رسند... حسن تناسب را رعایت می‌کند و باز هم با شعر زیبایی از این بخش را به پایان می‌رساند و زمینه‌سازی می‌کند برای اجرای بعدی: «ماییم و شکوه نصر، ان‌شاءالله قدس است و شکست حصر، ان‌شاءالله یک جمعه نزدیک، نصلی فی القدس همراه امام عصر...» و از جمعیت پاسخ می‌گیرد: «ان‌شاءالله» باز هم مقید است به این حسن تناسب: «بگو یا مهدی!» جمعیت هم اجابت می‌کنند و نوای «یا مهدی»، حجم حسینیه را پر می‌کند... باز هم حاشیه می‌زند: «ای جونم...» ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
📚 موسیقی مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی موسیقی ✍🏻 نویسنده: مهدی گرامی پور 📇 ناشر: انقلاب اسلامی 📖 تعداد صفحه: ۲۱۶ غفلت از ویژگی‌های موسیقی، پیامدهای عدیده‌ای دارد؛ زیرا موسیقی ابزاری مهم در انتقال مفاهیم بوده که فراتر از زبان و ملّیّت‌های مختلف است و بی‌توجّهی به آن گاهی اهداف انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ چون موسیقی عنصری موثّر در انتقال اهداف نیکو و اهداف سخیف است و در صورت اهمال در شناخت ویژگی‌های موسیقی، گاهی با یک موسیقی سخیف اهداف انسان تغییر کرده و مسیرش دگرگون می‌شود. 💳 ۱۷۵تومان 🏷 مخاطب کتاب«غنا و موسیقی» پژوهشگران در این حوزه می‌باشد؛ ولی کتاب «موسیقی» برای مخاطب عام بوده و ناظر به مباحث اجتماعی و اثرگذاری موسیقی است. 🛒 ثبت سفارش همراه با تخفیف: @majidarabmokhtari 🆔 @elalhabib_ir
🔻اولین نشست تخصصی تواصی حق (ویژه اهل بیت (ع) ) 🔻سخنران: حجت‌الاسلام خضری 🔻یکشنبه ۱۵ بهمن ماه_ساعت ۱۵:۳۰ 🔻چهارراه عمران، سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین 🆔 @elalhabib_ir
🔰حق زبانت بر تو آن است که وادارش کنی با ادب و خوب سخن گوید و... 🔸 از زیاد گفتن و بیخود چرخیدن در دهان منعش نمایی تا... 🔹سکوت را رعایت کند مگر در جایی که نیاز به تکلم باشد و نفعی برای دنیا و آخرت داشته باشد. 📚رساله حقوق امام سجاد (علیه‌السلام) 🆔 @elalhabib_ir
🔖کار اصیل! 💠مداح اهل‌بیت(ع) حاج از تجارب خود درباره مداحی اصیل گفتند: ❇️ما نیاز نیست حتما خیلی مستقیم مسائل را مطرح کنیم، این اصلاً کار نیست. هیئت باید کند و سرنخ بدهد به مخاطب. مثل اتفاقی که در می‌افتد که استاد همه مسائل را مستقیم به دانشجو نمی‌گوید 🌀برای مثال آقای برقعی شعری گفته است: علی(ع) خلیفه شود پیر مرد بیغوله/ یکی است در نظرش با حسن(ع) که فرزند است! این شعر نیست؟ سیاسی است، زیبایی شعری هم دارد، اما عریان نیست. ما باید به جایی برسیم که این نوع شعرخوانی‌ها گسترش پیدا کند 🔶نکته بعدی اینکه مثلاً شما می‌خواهی در مذمت این مسئولینی که حق مردم را می‌خوردند و می‌کنند چیزی بگویی. چطور میگویی؟می‌شود خیلی زیبا و زیرکانه این حرف را زد. خیلی خوب این کار را کرده است: آن پارسا که ده خرد و ملک رهزن / آن پادشاه که مال رعیت خورد گداست! ما این را داریم کسی استفاده نمی‌کند. ⬅️من از کسانی که می‌آیند و می‌پرسند می‌خواهم مداح شوم می‌پرسم: چه قدر از خوابت زده‌ای؟ آیا مثل بقیه می‌خوابی؟ ✳️این نوع نگاه به مداحی امروز یک رویایی شده است که حرف زدن از آن خیلی عجیب است اما من این طوری بزرگ شدم ⁉️تفریحاتت همان است؟ همانقدر مسافرت می‌روی؟ منظورم این نیست که این‌ها را کنار بگذاریم! نه. منظورم این است که این کار سختی‌های خودش را دارد 💬آقایانی که دارید کار اصیل انجام می‌دهید هیچ وقت دلسرد نشوید و کارتان را بکنید. (ع) می‌بیند؛سیدالشهداء(ع) خودش جلوه می‌دهد خسته نشوید.. 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|#دیداریار| #حاشیه‌نگاری حاج‌رحیم #آبفروش از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت نهم/یک) «در حقوق زن طلب‌کاریم ما...» بعد از یادداشت قبلی آقا پیام دادند: «خط عرض‌ادب‌کردن حضوری را خود شکست و اول از همه بالا رفت. اتفاقاً یادش رفت بالا بره، یادش انداختند و به سمت آقا چون دوید، یکی از محافظ‌ها جلوش رو گرفت که آقا گفتند: «بذار بیاد»» تشکر می‌کنم و شِکوه: «از خسارت‌های انتهانشستن همین می‌شود... 😅» هم زیرپوستی هم‌دردی می‌کند و دل‌داری می‌دهد: «من چی بگم؟ ما هم مثلاً جلو بودیم در حالی که اکبر آقای روی پای راست و آقا روی پای چپ‌مان نشسته بودند! 😄» 💠💠💠 تماشای مراحل ساخت و بالاآمدن بنای یک شعر، لذت‌بخش است... در همان جلسه نهایی هماهنگی که چندباری در این سلسله یادداشت، ذکرخیرش شد، هم شعرش را آورده بود، اما نیمه‌ساز! بیت‌هایی هنوز ساخته نشده بودند، هرچند جای‌شان در نقشه ساختمان شعر او مشخص بود و می‌دانست که قرار است در این نقطه چند بیت مثلاً درباره سروده شود، گاهی هم تک‌مصرعی مانده بود تا بیت کامل شود... همان بنای نیمه‌تمام را که نشان داد، دل از همه ربود... حتم داشتم با یک بنای باشکوه و همه‌چیزتمام مواجه خواهیم شد، همین هم شد... دعوت می‌کند از برای شعرخوانی... شروع می‌کند: «بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیکم یا اهل بیت النبوة یا مولاتی یا فاطمةالزهراء اغیثینی آقاجان سلام علیکم...» از آقا اجازه می‌گیرد و با توصیف هنگامه میلاد حضرت زهراء(س) آغاز می‌کند: «شب اگر بی‌روح، اگر تاریک بود صبح دیدار خدا نزدیک بود آسمان محو تماشای زمین با چه ذوقی آمده روح‌الامین با خودش بیت‌الغزل آورده است عطری از روز ازل آورده است سوره‌ای آورده که منهاج ماست صبح میلادش شب معراج ماست جلوه‌ای از ذات ممدوح آمده از «نفخت فیه من روح» آمده وحی چون باران شد و بر خاک ریخت کوثری در ظرف «ما ادراک» ریخت» در این بین، ابیاتی هستند که در شعر اولیه انتشاریافته نیستند، مانند بیت بعد: «کوثر است و عز و مجد آورده است وه که قرآن را به وجد آورده است» با اشعاری غرق در تلمیح ادامه می‌دهد: «قصه شیرین «اعطینا»است او «قاب قوسین» است، «او ادنی»است او او کجا و مرزهای فهم ما غیر حیرت چیست از او سهم ما دست شاعر را پر از مضمون کند اهل‌بیت شعر را موزون کند» این بیت ظاهراً از همان ابیاتی است که چندبار مرمت شده تا با این قرائت اجرا شد: «دانه تسبیحش از الماس بود عقل کل در جامه احساس بود» به جای مصرع اول، یک‌جا آمده بود: «استعاره از خیالش، یاس بود» و یک‌جا هم به جای «خیال»، «حضور» آمده بود... مانند فضاسازی و چیدمان اجزای جایگاه هیأت که چندبار می‌چینی و خراب می‌کنی... و عاقبت هم آن‌چه نهایی می‌شود با همه قبلی‌ها فرق دارد و البته بهتر است! ادامه می‌دهد: «او نبوت را دلیل خاتمه است قصه‌ خلقت به نام فاطمه است» تشویق جمعیت بالا می‌رود و «احسنت» از هر گوشه‌ای برمی‌خیزد! «آیه تطهیر عین ذات اوست عشق از ذریه سادات اوست» این‌بار «به‌به» است که بر «احسنت» غالب شده! ««هل أتی» و «نور» و «قدر» و «کوثر» است دخترِ... نه مادر پیغمبر است» جلسه به وجد آمده و بعد از هر بیت واکنش نشان می‌دهند... باز هم صدای «به‌به» بلند است... «چیست دوزخ؟ شعله‌ای از قهر او چیست جنت؟ کوچه‌ای در شهر او در قیامت هم قیامت می‌کند او به لبخندی شفاعت می‌کند» باز هم تشویق حضار... «پیش او تکلیف فردا روشن است آرمان آفرینش، یک زن است نور عصمت جلوه تابنده‌اش زن اگر که اوست، مردان بنده‌اش او به نام زن اصالت می‌دهد چادرش عطر نجابت می‌دهد خلقت از دامان زن آغاز شد در مدینه زن تمدن‌ساز شد» این‌جا فرمایش آقا درباره موضع ما نسبت به مسأله زنان در مواجهه با غرب را که بارها مورد تأکید و تکرار قرار داده‌اند، به نظم درآورده است: «در حقوق زن طلبکاریم ما آی دنیا فاطمه داریم ما» این‌جا تشویق جماعت به اوج می‌رسد و «به‌به‌»های مکرر، مستی‌شان را افاقه نمی‌کند، به ناگاه صدای کف‌زدن در فضای حسینیه بلند می‌شود... عده‌ای لب می‌پیچانند و زیرلب غرولندی می‌کنند، عده‌ای هم انگار به لج این جماعت هم که شده، محکم‌تر کف دست‌های‌شان را بر هم می‌کوبند و خوش‌حالی از لب‌های خندان و چشم‌های گردشده‌شان بیرون می‌پاشد! ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
🔰یه دینی که توش سیاه و سفید فرقی نداره!!! 🧐گریه‌های وینیسیوس جونیور رو بخاطر توهین به رنگ پوستش دیدین؟ 🟢حالا این قضیه رو بخونید: یکی ازشیعیان ساکن آمریکا نقل میکنه، دهه اول محرم مراسم روضه گرفته بودیم، شب اول یه سیاه‌پوستی ازسرکنجکاوی اومده بود تو جلسه، یکی ازبچه‌ها هم براش ترجمه می‌کرد چی میگیم. 🔸فرداشب دیدیم باچندتا سیاه‌پوست دیگه اومدن، پس فردا تعدادشون بیشتر شد، همین جوری تعداد سیاهپوست‌ها زیاد شد تا مجبور شدیم یه جای دیگه روهم برای مراسم در نظر بگیریم. 🔺شب آخر ۱۵۰تا سیاه‌پوست گفتن ما میخوایم مسلمون بشیم و شیعه بشیم! پرسیدم: چیشده مگه؟ همشون نگاه کردن به اونی که شب اول اومده بود. ازش پرسیدم چیشده؟ گفت: شب اول که اومدم یه تیکه از جون، غلام سیاه اباعبدالله رو خوندین، همونی که اباعبدالله مثل پسرخودش سرشو گذاشت رو پاهای خودش، بلند بلند براش گریه کرد. 🔹همون شب رفتم به این سیاه پوستا گفتم بیاید یه دینی و یه آقایی رو پیدا کردم که توش سیاه و سفید فرقی نداره... 🆔 @elalhabib_ir
.🇮🇷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 💐وقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا✌️💐 الاسراء، الآیة ٨١ 🇮🇷و بگو «حق آمد، و باطل نابود شد؛ همانا باطل نابود شدنی است!» 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
🗳تولید محتوا ویژه که به صورت ، بدون لوگو، بدون واترمارک و با کیفیت بالا جهت بهره برداری در اختیار شما افسران جنگ نرم قرار میگیرد: 💢محتوای منتشر شده تا کنون: 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/13 🔸روزشمار انتخاب - بسته شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/24 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۳ https://eitaa.com/entekhabatmedia/37 🔸روزشمار انتخاب - بسته شماره ۴ https://eitaa.com/entekhabatmedia/48 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۵ https://eitaa.com/entekhabatmedia/59 🔸مجموعه عکس نوشته نیابت https://eitaa.com/entekhabatmedia/70 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/78 🔸عکس نوشته و تصویر پروفایل ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/120 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ۳ https://eitaa.com/entekhabatmedia/142 🔸مجموعه استوری - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/85 🔹مجموعه استوری موشن - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/138 🔸مجموعه پروفایل پرچمت ما را کفن https://eitaa.com/entekhabatmedia/95 🔹مجموعه کاربرگ نقاشی کودک https://eitaa.com/entekhabatmedia/105 🔸شعر کودکانه انتخابات ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/119 🔹مجموعه پوستر ویژه انتخابات https://eitaa.com/entekhabatmedia/125 🔸داستانک انتخابات - شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/137 🔹داستانک انتخابات - شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/225 🔸مجموعه استوری پوستر به زبان فارسی https://eitaa.com/entekhabatmedia/152 🔹مجموعه استوری پوستر به زبان عربی - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/173 🔸مجموعه استوری پوستر به زبان عربی - بسته شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/215 🔹مجموعه پروفایل پای کار ایرانیم https://eitaa.com/entekhabatmedia/181 🔸استوری موشن آینده ما در دستان ماست https://eitaa.com/entekhabatmedia/180 🔹مجموعه متن کوتاه انتخابات - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/209 🔸استوری موشن آبروی جمهوری اسلامی https://eitaa.com/entekhabatmedia/228 🔹احکام انتخابات - بسته شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/232 🔸مجموعه استوری روزشمار انتخابات (1 تا 9 روز) https://eitaa.com/entekhabatmedia/251 🔹قصه کودکانه انتخابات - شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/254 🔸مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/231 🔹مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره 2 و 3 https://eitaa.com/entekhabatmedia/256 🔸مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره ۴، ۵ و ۶ https://eitaa.com/entekhabatmedia/290 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ویژه 4 https://eitaa.com/entekhabatmedia/261 🔸مجموعه پادکست ویژه انتخابات - شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/270 🔹مجموعه فتوکلیپ انتخابات https://eitaa.com/entekhabatmedia/271 🔸قصه کودکانه انتخابات - شماره 2 و 3 https://eitaa.com/entekhabatmedia/277 🔹اسلایدپست همه می‌آییم https://eitaa.com/entekhabatmedia/283 🍃هر گونه استفاده از محتوای کانال به هر شکل ممکن حتی با نام و نشان سایر مراکز و رسانه ها موجب خوشحالی ماست. 🆔 @elalhabib_ir