eitaa logo
امام حسین ع
17هزار دنبال‌کننده
389 عکس
1.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
مجمع بیت الاحزان ۱۲ آذر_۲۰۲۲_۱۲_۰۷_۲۳_۲۹_۳۰_۷۹۹.mp3
7.48M
با تو من از هر دو  عالم سرترم بی تو سقف خانه ریزد بر سرم من به یک فیض دمت حیدر شدم با دعایت فاتح خیبر شدم هرچه خواهی رو بگیر اما مرو دست بر پهلو بگیر اما مرو رنگ و رویت بوی رفتن میدهد بوی رنج و غربتِ من میدهد ............................. امام صادق(ع)هنگام ذکر واقعه کوچه و هجوم به خانه حضرت زهرا(س) چندان می گریستندکه محاسن مبارکشان از اشک دیدگانشان تر می گشت وسپس می فرمودند: روشن مباد آن چشم که هنگام ذکر این واقعه نگرید‌ بحار الأنوار،ج۵۳،ص۲۳ ‌.
مجمع بیت الاحزان ۱۲ آذر_۲۰۲۲_۱۲_۰۷_۲۳_۲۹_۳۰_۷۹۹.mp3
7.48M
🔹یادبود ذاکرالحسین(ع) مرحوم حاج علی فراهانی◾️ مداح : اقای مهدی عزیزیان شنبــه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ |۸ جمادی الاول ۱۴۴۴ 🕌 آستــــــان مقـــــدس امامزاده معصوم
. 😭 هزار و صد و چند بهاره که قلب آقامونه محزون امام غریب ما هر روز شد از کارای ما دلش خون چرا شیعه از یاد تو رفت که بابات بیابون نشینه حواست باشه داره با اشک گناهای ما رو می بینه دعای قنوت نمازش شده ناجی شیعه اما بمیرم که از دست مردم شد آواره ی دشت و صحرا خدا و رسولش گذاشتند آقا رو پیش ما امانت ولی از چی تنهاش گذاشتیم هزار سال تو زندون غیبت العفو یا صاحب الزمان...... 🌸🌸🌸🌸🌸 چقدر ما‌ پر از ادّعاییم خیال می کنیم خیلی مردیم نشد اما یک لحظه با عشق به دنبال مهدی بگردیم آهای شیعه که هستی دائم گرفتار فتنه ی دنیا بگو در قبال امامت چی داری جواب واسه زهرا رها کرده ایم یوسفش رو توی چاه غربت همیشه چرا سیصد و سیزده یارش هزار ساله که جور نمیشه نشد که بشیم مرهمی ما واسه زخم قلب صبورش یه عمره که ما برنداشتیم یه سنگ از مسیر ظهورش العفو یا صاحب الزمان.... 🌸🌸🌸🌸🌸 منم اون که بار گناهم درآورده اشک از امامم آخه با چه رویی دیگه من خودم رو غلامش بنامم چقد اومده با محبّت کنارم نشسته تو هیئت بده این‌که نشناختمش چون شده چشم‌من بی لیاقت یه عمره که تنهاش گذاشتیم بیایید کنارش بمونیم اثر داره ولله بیایید دعای فرج رو بخونیم ظهور امام‌ زمانه نجات از بلایای دنیا میشه زخم پهلوی مادر تو جمعه ی موعود مداوا الغوث یا صاحب الزمان.... ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن)✍ 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
. طرف همچین خبر زده که تهران در حال سقوط است! که ما هم که ساکن تهرانیم و در سکوت و آرامش لالا کردیم، متحیرم که این براندازا از کدوم تهران حرف میزنن. در فضای مجازی نظام چنج به سرانجام نشسته 😄
. 📋 منم که زهر جعده برام دوا بود ✔️ / حاج محمود کریمی ✔  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مادرم وای مادرم دلبرم از داغ تو میسوزه از پا تا سرم منم که زهر جعده برام دوا بود منم که قتلگاهم تو کوچه ها بود منم که زهر همسر برام دوا بود من و یه عمری زخم زبون شنیدن یه عمر خواب یه یاس کبود و دیدن خدا داغی که دیدم کسی نبینه یادت نره چه کردی با من مدینه هنوز به یاد اون روز حالم خرابه هنوز شبیه گونش دلم کبابه صورت نیلی تو مونده جلو چشم ترم مادرم وای مادرم دارم میرم کنارم نشسته خواهر ولی غریب تر از من تویی برادر حالا که روی لب هام شهادتینه همه اشکام برای روز حسینه این دم اخر منم هم ناله ام با زینبین جان حسین جانان حسین عالم سنه قربان حسین ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://aghigh.ir/files/fa/news/1394/4/13/106144_957.mp3
. درد و بلات به جونم طاقت بیار ای مادر جوونم، طاقت بیار من روضتو میخونم، طاقت بیار کابوس کوچه ی تنگ، وای مادرم شد خونه عرصه ی جنگ، وای مادرم یک لشگر و دله سنگ، وای مادرم وای مادرم میلرزه هر دقیقه پا تا سرم وای مادرم یک لشگر از سیاهی دور و برم وای مادرم 2 جونت رسیده بر لب، طاقت بیار جون حسینو زینب، طاقت بیار وای مادرم 4 * یک قوم بی وجودو، آتیش و دود این مردم حسودو، آتیش و دود بال و پر تو بودو، آتیش و دود خاکسترا نشستن، روچادرت هم مونده اشکای من، روچادرت هم رد پای دشمن، روچادرت وای مادرم دست غریبه رد شد از رو سرم وای مادرم خوردی زمین جلو چشمای ترم وای مادرم 2 این درد استخونو، طاقت بیار توی بسترت بمونو، طاقت بیار وای مادرم 4 * از چشمای ستاره، خون میچکه همراه گریه داره، خون میچکه از میخ در دوباره، خون میچکه اینجوری بی صدا شی، سخته برام این قدر شکسته باشی، سخته برام از جا نتونی پاشی، سخته برام وای مادرم رفتن برا تو زوده وای مادرم وای مادرم رنگت چرا کبوده وای مادرم وای مادرم 2 میبینمت میسوزم،طاقت بیار حتی شده یه روزم، طاقت بیار وای مادرم 4 👇 https://goo.gl/mCBKBt ................ 👇 https://rasekhoon.net/media/amp/show/1491397/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%871398-%D8%B9%D8%B7%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%88%D9%86%D9%85-%D8%B7%D8%A7%D9%82%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%B1
4_5899787684485793332.mp3
11.31M
ی رو ضه ای شعر و سبک ✍ به نفس کربلایی مجید رضا یی 🎤 ای کاش من و مادر تنها نبودیم ای کاش تنها تو کوچه ها نبودیم ای کاش مسیر ما جای دیگه بود ای کاش میونه نامردا نبودیم مردم تو کوچه وقتی رسید از راه که نامرد مردم تو کوچه دستش و وقتی که بلند کرد مردم تو کوچه سیلی به روی مادرم زد ای وای ننه قد کمان ننه ای وای ننه ارغوان ننه ای کاش دست عدو کوچک تر بود ای کاش قدم کمی بلند تر بود ای کاش صورتم توی کوچه ها ای کاش سپر برای مادر بود مردم تو کوچه مادرو نیمه جون دیدم مردم تو کوچه مادر و ار غوون دیدم مردم تو کوچه مادر و قد کمون دیدم ای وای ننه قد کمان ننه ای وای ننه. ار غوان ننه ای کاش انصاف کمی تو ی دلا بود ای کاش بابا علی کنار ما بود ای کاش تو مسیر بر گشت تا خونه ای کاش همراه مادرم عصا بود ن مردم تو کوچه مادرو روی خاکا دیدم مردم تو کوچه ناسزا وقتی که شنیدم مردم تو کوچه مادرو تا خونه کشیدم ای وای ننه قد کمان ننه ای وای ننه ارغوان ننه
4_5951597230732348564.mp3
4.53M
و حضرت زهرا شعر و سبک به نفس کربلایی مسعود فیروزه ای🎤 خدا حافظ ای همسر مرتضی خدا حافظ ای لشگر مرتضی خدا حافظ ای کوثر مرتضی خدا حافظ ای باور مر تضی خدا حافظ ای همسر مرتضی . ببین بقض گرفته گلوی. علی شفای تو هست ارزوی. علی بخندی دوباره به روی. علی بازم راه بری روبه روی. علی اینه خواهش اخر مرتضی خداحافظ ای همسر مرتضی گمون می کنم که. مداوا شدی می بینم که از بسترت پا شدی براکار خونه مهیا. شدی جوونه رشیدم چقدر. تا شدی نزار بسته شه دفتر. مرتضی خدا حافظ ای همسر مرتضی تو این روز ها تو بی گمون. می روی گله یاس من ارغوون می روی جوون اومدی قد کمون می روی با این پهلوی غرق خون. می روی خدا حافظ هم سنگر. مرتضی خدا حافظ. ای همسر مرتضی چقد زود زمینگیر شدی. فاطمه از این زندگی سیر شدی. فاطمه به بستر تو زنجیر شدی. فاطمه به پای علی پیر شدی. فاطمه خدا حافظ ای دلبر مرتضی خدا حافظ ای همسر مرتضی
03.mp3
2.88M
🔘🔘۹۳۰🔘🔘 ☑️بنداول حیدر شد خون جگر/میزد ثانی به در ای وای ای وای بین دیوارو در /زهرا شد بی پسر ای وای ای وای به در لگد زد در افتادُ«۳» فتنه به پا کرد در افتادُ«۳» از جورنامرد در افتادُ«۳» مولاتی فاطمه زهرا زهرا «س» ┄•┄┅═══••↭••═══┅┄• ☑️بنددوم ثانیه بی حیا/با ضربه های پا کشت محسن رو فِضةُ خُذینی/می زد زهرا صدا کشت محسن رو عزیزمادر میزد پر پر«۳» جوون حیدر میزد پر پر«۳» با دله مضطر میزد پر پر«۳» مولاتی فاطمه زهرا زهرا «س» ┄•┄┅═══••↭••═══┅┄• ☑️بندسوم آه از یاس کبود بین آتیش و دود می‌گفت حیدر آه از درب و دیوار نوک داغ مسمار آه از مادر ..... می‌گفت دله خون علی سوختم«۳» دله پریشون علی سوختم«۳» باچشم گریون علی سوختم«۳» مولاتی فاطمه زهرا زهرا «س» ┄•┄┅═══••↭••═══┅┄• ☑️بندچهارم دستای بوتراب/رو بستن با طناب چل تا مزدور جلوچشم حسن/حیدر رو میبردن با ضرب و زور ...... آه از جفای چهل نامرد«۳» فاطمه با اون تن پر درد«۳» می‌گفت علی جان نرو برگرد«۳» مولاتی فاطمه زهرا زهرا «س» ┄•┄┅═══••↭••═══┅┄• ┄•┄┅═══••↭••═══┅┄•
. ای به تو دلگرم، آه سرد من همزبان و همدل و همدرد من هستی من جان من جانان من این قدر بازی مکن با جان من ای چراغ من مگو از خامشی ورنه پیش از خود علی را می کُشی روبهان در مکر خود با شیر نر تیغ هاشان آخته، من بی سپر ای مسیحای علی اعجاز کن مشکلِ مشکل گشا را باز کن ای کتاب عشق من، بسته مشو همچو مَردم از علی خسته مشو رفتنت، خانه خرابم میکند ماندنت چون شمع آبم میکند ای علی را سرو باغ آرزو هرچه میگویی، حلالم کن مگو نه دلم را از فراقت چاک کن نه به دست خویش اشکم پاک کن ای به دردم، چشم بیمارت طبیب مانده ام مضطر، بخوان «امن یجیب» باز زهرا چشم خود را باز کرد راز دیگر با علی آغاز کرد : کی پسر عم هرچه گویم گوش کن آتشم را از درون خاموش کن یا علی امروز گردیده چو شام عمر زهرای تو میگردد تمام من که بستم چشم از من دل بشوی شب تنم را زیر پیراهن بشوی شب مرا تشییع کن تا آن دو تن یک قدم نایند بر تشییع من گر به تشییع من آید قاتلم داغ محسن تازه گردد در دلم در دل شب دور از چشم همه کن نهان درخاک جسم فاطمه تا نشان ماند به جا از غربتم بی نشان باید بماند تربتم چون به دست خویش بارنج و تعب پیکرم را دفن کردی نیمه شب در کنار قبر پنهانم بمان تا صدایت بشنوم قرآن بخوان گرچه رفت از دست یار و یاورت فاطمه تنهاترین همسنگرت غم مخور داری یگانه یاوری تربیت کردم برایت دختری او تو را مردانه یاری میکند مثل زهرا خانه داری میکند شب که خاموشی و جانت برلب است چاه غمهای تو قلب زینب است علی انسانی✍
. 🏷حضرت مادر گوهر داور (۴۵روز) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت مادر گوهر داور سوره کوثر امنا یا زهرا نفس پیغمبر شافع محشر ای ز سر تا سر امنا یا زهرا لشکر حیدر قاری منبر به حیا مظهر امنا یا زهرا شان نبوت تویی نسیم جنت تویی نبض امت تویی قبله حاجاتی عشق دیرین تویی شور و شیرین تویی مادر ساداتی ای جانم یا زهرا ... آیه ی  تطهیر شور عالم گیر نام تو اکثیر امنا یا زهرا بضعه خاتم باب حاجاتم ای مناجاتم امنا یا زهرا خیر بی پایان زهره ی تابان به پیمبر جان امنا یا زهرا ام ابیها تویی روح طاها تویی جان مولا تویی جون فداتم مادر اصل رحمت تویی روح عفت تویی اوج عزت تویی خاک پاتم مادر ای جانم یا زهرا ... قرة البیضا شرف الأثنا سر اعو ادنا مجمع الانوار ذات بی تکرار مخزن الاسرار لینک فایل صوتی https://media.bakieh.ir/nava/Haftegi1401_08_19/Haftegi1401_08_19%20%285%29.mp3 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ .
. 🏷منم نوکر تو منم خاک پا تو ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ منم نوکر تو منم خاک پا تو خدا از دل من نگیره عزاتو اللهی یه روزی بمیرم براتو بمیرم براتو نگیری یه وقت از دل من نگاتو بمیرم براتو کسی تو دل من نمیگیره جاتو حسین جان حسین جان شبیه کویرم تویی مثل دریا سرم رو گرفتم کنار تو بالا روزی که میمیرم بیا جون زهرا بیا جون زهرا همون لحظه که میکنن خاکم آقا بیا جون زهرا میترسم ز تاریکی قبرم آقا حسین جان حسین جان تو مثل بهاری منم برگ زردم بزار خیلی آقا منم دورت بگردم یه عمر تو هیئت برات گریه کردم برات گریه کردم شب جمعه تو روضه هات گریه کردم برات گریه کردم برای غم بچه هات گریه کردم برات گریه کردم برا ضربه بی هوا گریه کردم برات گریه کردم برا زخم جای عصا گریه کردم برات گریه گردم حسین جان حسین جان به تو تیغ و شمشیر به تو نیزه ها زد شنیدم برای رضای خدا زد حواست نبود و تورو بی هوا زد تورو بی هوا زد به لب های خشکت یکی با عصا زد تورو بی هوا زد تو قرآن میخوندی یکی هم با پا زد بابا قران میخونه سنگ ها به اون لب میخوره هر کدوم خطا میره به عمه زینب میخوره سلام الله علی عطشان سلام الله علی العریان حسین جانم حسین جان لینک فایل صوتی https://media.bakieh.ir/nava/Haftegi1401_08_26/Haftegi1401_08_26%20%283%29.mp3 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ .
. 🏷علم از دست علمدار نیوفتد هرگز ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علـم از دسـت علـمدار نیفتد هرگز پرچم مالک و عمار نیفتد هرگز ما عشاق کربلاییم کوه در برابر طوفان ماییم ما با حقیم با مولاییم سربازان گردان عاشوراییم ما نشکستیم که ما بر همه کس غالبیم ما همه در راه علی ابن ابی طالبیم یاعلی از لب سردار نیوفتد هرگز علم از دست علمدار نیوفتد هرگز پرچم مالک و عمار نیفتد هرگز پای بیرق پای منبر درس حق گرفته ایم درس باور پیمان بستیم با یک دیگر والله ما ترکناک یا ابن الحیدر پای عقیده مان بمیریم به زینب قسم یک دم ذلت نپذیریم به زینب قسم از دل این عشق شرربار نیوفتد هرگز علم از دست علمدار نیوفتد هرگز علی یا علی  علی یا علی لینک فایل صوتی https://media.bakieh.ir/nava/Haftegi1401_08_26/Haftegi1401_08_26%20%287%29.mp3 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ .
. 🏷علی یعنی فتاح قلعه خیبر ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علی یعنی فتاح قلعه خیبر علی یعنی که جانشین پیغمبر علی یعنی که همه کاره محشر علی یعنی حیدر جانان علی جانان علی بهترین تفسیر قران علی من رعیت شاه مردان علی جون ناقابلم قربان علی ای جونم علی ای جونم علی از عشق تو آقا مجنونم علی تو گرفتاری ها میخونم علی دلتنگ گنبد و ایوونم علی تا که جون دارم از تو میخونم تا نفس تو سینمه با تو میمونم همه میدونن تویی سامونم من حلال زادگیمو به تو مدیونم یا حیدر ابو تراب یا حیدر ابو تراب علی یعنی پیروز عرصه پیکار علی یعنی که سردار غیر فرار علی یعنی کابوس شب های کفار علی یعنی کرار دل دل میکنه وضوی دشمن رو باطل میکنه آیه عذاب رو نازل میکنه دشمن رو به درک واصل میکنه ذکر انبیا راه ما از راه منکرش جدا ضربه شمشیرش انقدر بی خطاست یه تنه برهنه در رفت عمروعاص همه حیرون محو تصویرت کر شده یه لشکر از صوت تکبیرت کی خطا رفته از کمان تیرت آیه نازل میشه با رقص شمشیرت یاحیدر ابو تراب یا حیدر ابو تراب لینک فایل صوتی https://media.bakieh.ir/nava/Haftegi1401_08_26/Haftegi1401_08_26%20%288%29.mp3 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ .
در باره بیان مضمون محور بخش یکم اصولاً شاعران واکنش‌های عاطفی خود را به دو شکل انتقال می دهند: الف بیان شاعرانه و هنری ب) بیان غیرمستقیم که در حالت نخست، «نحوه بیان» مهم است نه «موضوع» و به‌عکس، در شیوه دوم، ادراک شاعرانه بر نوع بیان غلبه دارد؛ به عبارت دیگر شعور شاعرانه(چه گفتن) بیش‌تر تجلی دارد تا بیان شاعرانه(چه‌گونه گفتن). این نوع بیان -که در ادب سنتی و معاصر رواج بسیار رواج دارد- اگر به‌درستی به کار گرفته شود، به‌راحتی می تواند مخاطب را اقناع کند. ‌با نگاهی واقع‌گرایانه می توان گفت: تعهد شاعرانه و دغدغه تعامل شاعر با مخاطب عام، در انتخاب این شیوه بیان، تأثیرگذارست. این نوع شیوه شعری را می توان بیان «مضمون‌محور» دانست. «مضمون»یا «معنیِ معنی» همان مقصود و مفاد سخن است که در لایه درونی کلام پنهان است و به شکل «فرامتن» ارائه می‌شود. پ.ن: گفتنی است، نباید بیان «مضمون‌محور» را با«مضمون‌آفرینی» یک‌سان دانست؛ اصطلاح«مضمون‌آفرینی»-که از دوره سبک هندی در ادب پارسی رواج یافته است- به مفهوم پردازش هنری یک موضوع به شیوه های مختلف است. این شیوه از مهم‌ترین ویژگی های سبک هندی است.
جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد گریه‌ها می‌کرد تا اُمّت شود بیدار... حیف از صدای گریه‌اش اُمّت فقط بی‌خواب شد پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود: «ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد»... بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بی‌تاب شد ما نمی‌دانیم، «نَعلُ السیف» می‌داند چرا «مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد... مرضیه نعیم امینی
در باره بیان مضمون محور بخش دوم در این سلوک ادبی، شاعر سعی دارد با بلاغت کلام و استفاده از شگردهای بیانی(که معمولاً تخیل در آن نقشی ندارد) محتوایی را با بیانی جذاب و نکته‌سنجانه مطرح ساخته، خلأ خیال و اغراق شاعرانه را به نوعی جبران کند. اگر اساس شعر «مضمون‌محور» را «گره خوردگی احساس با ادراک» بدانیم، مهم‌ترین نشانه آن«ادراک شاعرانه» خواهد بود؛ که بر پایه واکنش عاطفی شاعر و با محوریت« استنباط، استدلال‌آفرینی و تحلیل» در شعر برجستگی یافته است. بیان«مضمون‌محور» از دیرباز در شعر بسیاری از شاعران گذشته تا امروز پرکاربرد بوده است ؛ به این نمونه‌ها از حافظ بنگرید: تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش لطف خدا بیش‌تر از جرم ماست نکته سربسته چه دانی خموش! تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده پروری داند! ارباب حاجتیم و زبان سؤال نیست در حضرت کریم تمنا چه حاجت است؟ وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن و... ابیات فوق، هرچند برجستگی«خیال» ندارد؛ اما از اصل «شعریت» بی بهره نیست؛ به‌راستی چه رازی در ابیات فوق وجود دارد که با وجود کم‌رنگ بودن عنصر خیال، آن را شعر می‌دانیم؟ می توان گفت تمام آن ابیات«مضمون‌محور» با محوریت چهار اصل مهم: تأثیرگذاری و نقش پررنگ احساس، بلاغت کلام، استدلال‌ها و نکته سنجی‌های ذوقی و نهایتاً ادراک و شعور شاعرانه سروده شده است.
. جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد گریه‌ها می‌کرد تا اُمّت شود بیدار... حیف از صدای گریه‌اش اُمّت فقط بی‌خواب شد پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود: «ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد»... بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بی‌تاب شد ما نمی‌دانیم، «نَعلُ السیف» می‌داند چرا «مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد... مرضیه نعیم امینی✍ .
. یادداشتی در باره بیان مضمون‌محور بخش سوم و پایانی در این غزل نیز برخی از ابیات، گرایش شاعر به دو نوع بیان (شاعرانه-مضمون محور)مشهود است؛ مقایسه این دو بیت با دیگر بیت‌ها تفاوت این دو نوع شیوه بیان را آشکار می سازد: جرعه‌جرعه غم چشید و ذره‌ذره آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود: «ارث دریا بود آن‌چه قسمت مرداب شد»... و: گریه‌ها می‌کرد تا اُمّت شود بیدار... حیف از صدای گریه‌اش اُمّت فقط بی‌خواب شد بشکند دستی که پای شعله را این‌جا کشاند باب را آتش کشید، آتش‌کشیدن باب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار، نه! از طناب دور دستان علی بی‌تاب شد ما نمی‌دانیم، «نَعلُ السیف» می‌داند چرا «مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد... بنابراین حضور شعر«مضمون‌محور» را باید جدی گرفت و اگر قرارست این شیوه بیان را به کار بریم بهترست بر اساس شیوه قُدما در آن مسیر شعری، سلوک داشته باشیم. نکته ناگفته این‌که: مرز بین «نظم» و شعر«مضمون‌محور» بسیار باریک است! اگر شاعر پیوند عناصر مهم یادشده ( احساس شاعرانه، ادراک و نکته سنجی های شاعرانه و بلاغت سخن) را نادیده بگیرد، اثر خود را به ورطه «نظم»کشانده است! برگرفته از کتاب«آینه بی‌غبار»، جلد سوم 📚
. جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد گریه‌ها می‌کرد تا اُمّت شود بیدار... حیف از صدای گریه‌اش اُمّت فقط بی‌خواب شد پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود: «ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد»... بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بی‌تاب شد ما نمی‌دانیم، «نَعلُ السیف» می‌داند چرا «مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد... مرضیه نعیم امینی✍ .
. |⇦•حضرت زهرایی، اُم ابیهایی... و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده در ایام فاطمیه سال۱۴۰۰ به نفس سیدمجید بنی فاطمه ●━━━━━━─────── حضرت زهرایی، اُم ابیهایی نه فقط مادر حسین، مادر دنیایی دل خوش به عنایتِ، دله عاشق سینه زن نذار حسرتِ من بشه، رؤیای شهید شدن هر دم به یاد غصه ی او غصه خورده ام سر را به دستِ زخمی زهرا سپرده ام این ناله را شبیه شهیدان زنم ز دل شرمنده ام که از غمِ مادر نمرده ام اِنسیَّةَ الحَورا، بانی نوری تو دردِ دلامو میشنوی، سنگ صبوری تو این برای من بسه، سایه ات باشه رو سرم دعا کن تو ادامه یِ راهِ شهدا برم من به بویِ خاک کویِ بیت پیغمبر اسیرم آرزویم این بُوَد تا در رَهِ حیدر بمیرم مینویسم در وصیت مثل یارانِ شهیدم میروم تا انتقامِ سیلی زهرا بگیرم ــــــــــــــــــ ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ .👇
banifatemeh-shoor.mp3
1.38M
|⇦•حضرت زهرایی، اُم ابیهایی... و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده در ایام فاطمیه سال۱۴۰۰ به نفس سیدمجید بنی فاطمه
. |⇦•غیر از محبت زهرا ... و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده در ایام فاطمیه سال۱۴۰۰ به نفس حاج مهدي رسولي•✾• ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ غیر از محبت زهرا چیزی نمی خوام از دنیا قَلبی لِاُمِّیَ الزَهرا میخونه فطرتم، یا زهرا اشکِ روی صورتم، یا زهرا میجوشه غیرتم، یا زهرا گریه برای فاطمه‌، اِثباتِ حیدر است من با شُکوهِ حیدری ام گریه می کنم گریه زبانِ حالِ اهالی کربلا ست من با زبان مادری ام گریه می کنم جان نَنَه، جانان نَنَه من سَنَه، قربان نَنَه غیر از مُحبتِ حیدر چیزی نداره این نوکر جونم فداییِ مادر ذکر شهادتم، یازهرا پرچم هیئتم، یازهرا پا بندِ روضَتَم، یا زهرا وقتی که روضه خوان یارالی گفت دل شکست با روضه خوانِ آذریَت گریه می کنم گریه زبانِ حالِ اهالی کربلاست من با زبان مادری ام گریه می کنم جان نَنَه، جانان نَنَه من سَنَه، قربان نَنَه ــــــــــــــــــ ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ .👇
rasuoli-zamine2.mp3
1.39M
|⇦•غیر از محبت زهرا ... و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده در ایام فاطمیه سال۱۴۰۰ به نفس حاج مهدي رسولي