eitaa logo
امام حسین ع
17هزار دنبال‌کننده
389 عکس
1.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
225K
. و آیت الله رئیسی یارب مدد کن قصه را مجمل بگویم تا از شهیدان صف اول بگویم از پهلوانان غیور سرزمینم آن قله های غرق نورِ سرزمینم آن راست قامت های جاویدان تاریخ محکمتر و روشن تر از کتمان تاریخ دیروز اگر بودند دوشادوش مردم امروز برگشتند در آغوش مردم آن‌ها که محو عالم لاهوت هستند آری، همین‌هایی که در تابوت هستند پس چیست پایان دل آشوبی خدایا لانعلم منهم به جز خوبی خدایا یا رب ببین چشمان ما مبهوت‌ها را باور نداریم عکس بر تابوت‌ها را باور نداریم این چنین از ما گذشتند در اوج می‌رفتند، از دنیا گذشتند تا بی‌نهایت، تا خدا پرواز کردند راه شهادت را دوباره باز کردند این‌ها رها کردند پشت میزها را تاریخ خواهد گفت خیلی از چیزها را تاریخ خواهد گفت در روزی بهاری در امتداد جاده‌ی خدمتگزاری در گوشه‌ای از مرزها در جای دوری در راه‌های ابری و صعب‌العبوری مردی که عشق مردمش در سینه‌اش بود شوق شهادت حسرت دیرینه‌اش بود مردی که می‌فهمید درد کشورش را آورد بین روستاها دفترش را مردی از اقلیم بلند روشنایی شد نسخه‌ی اصلی تکرار رجایی یادآور تصویر لبخند بهشتی از هر نظر مظلوم، مانند بهشتی این مرد در آن‌روز با همسنگرانش پرواز کرد و رفت سوی آسمانش آهسته پر زد سوی میقاتش، نیامد این دفعه ابراهیم از آتش نیامد اینَک من و این چشم‌ها که اشک‌ریز است بر شانه، تابوت رئیسیِ عزیز است درد و دریغ! آن روح افلاکی نیامد آن مرد با عمامه‌ی خاکی نیامد برخیز ای آیینه! با تو کار داریم ما به دویدن‌های تو اقرار داریم رفتی و بعد از سال‌ها آرام خفتی چیزی به ما از خستگی‌هایت نگفتی رفتی که درد دل کنی با حاج قاسم امروز حتماً هست اینجا حاج قاسم مهر فداکاری به نامت تا ابد خورد مردم! رئیسی خستگی را با خودش برد تاریخ خواهد گفت از راهش، مرامش قبل از خیابان‌ها دل ما شد به نامش تاریخ امروز است، فردا می‌نویسند این جمعیت تاریخ ما را می‌نویسند این جمعیت یعنی که نامش ماندگار است یعنی رئیسی همچنان خدمتگزار است او یادمان داده است که هر لحظه دیر است خدمت بدون میز هم امکان‌پذیر است تاریخ بنویسد که ما را آزمودند جلادها از رفتنش خوشحال بودند تاریخ بنویسد هر آن چیزی که دیده است این صحنه فرق بین جلاد و شهید است آری ادامه دارد آن راهی که رفتش راه رئیسی، راه سال شصت و هفتش تاریخ خواهد گفت که او کیست مردم پایان کار او شهادت نیست مردم :: ای سید ما! مرشد ما! رهبر ما! ای تکیه‌گاه مطمئن کشور ما! دلگرمی مایی، تو مثل آفتابی ای که سَرِ خُمِّ میِ این انقلابی این جمعیت با شوق دیدارت رسیده آقا بیا که از سفر یارت رسیده خورشید اگر باشی، چُنان ماهند این‌ها آقا بیا که خسته‌ی راهند این‌ها هر کس وفا کرده است با تو، روسفید است آنکه فدای امر تو گردد، شهید است آری! حیات ما، ممات ما حماسی‌ست لبخندها و اشک‌هامان هم سیاسی‌ست از جان گذشتن ادعا نه، پیشه‌ی ماست «یا لیتنا کنا معک» اندیشه‌ی ماست بیزار از مرگ به ناکامی‌ست این جان قربان جمهوری اسلامی‌ست این جان نصرت نصیب ما شود تا صبر با ماست «یا لیتنا کنا معک» تا قبر با ماست :: ای عشق! ای آیینه! ای دلدار زینب «یا لیتنا کنا معک» سالار زینب آیینه! چِل منزل کنار سنگ بودی ای سر! فراز نیزه هم در جنگ بودی ما بی‌قرار داغ مظلومی غریبیم گریه کنان روضه‌ی ابن الشبیبیم یابن الشبیب! امید آخر را بریدند بعد از سه ساعت عاقبت سر را بریدند یابن الشبیب! این داغ، داغی بی‌نظیر است جای کفن بر پیکر پاکش حصیر است یابن الشبیب! آیینه را آخر شکستند دستان اهل بیت را تا شام بستند ✍ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ ( شب‌میلاد‌بود ...) کربلایی‌محمد‌جواد‌توحیدی🎤 • مراسم بزرگداشت و آیت الله رئیسی • شب‌میلاد‌بود دلمون‌شاد‌بود دلمون‌پشت‌ پنجره فولاد بود شادیمون‌غم‌شد غم‌‌پرتکرار یه‌غم‌سنگین‌مثل‌غم‌سردار مهمون‌داری‌سردار امشب‌با‌علمدار مهمون داری‌کن آقای‌خراسان بازم‌مثل‌هربار مهمون‌‌داری‌کن تو لحظه ی شهادت دیده امام رضا رو مطمئنم رسونده سلام زائرا رو سلام امام رضا من آشنام امام رضا ... گفتن تمام زندگیت گفتم آقام امام رضا سلام امام رضا اسمت شفام امام رضا دق میکنم اگه یه سال مشهد نیام امام رضا اسمت رو میزنن همه فریاد اسم تو غمارو میبره از یاد هرکی یه جا دلش رو گذاشته من هم روبروی پنجره فولاد ناقابلم ‌‌.... امام رضای دلم ... .
. ی شهید رئیسی ۸ شد رئیسی رو سپید در راه دین شد شهید رئیسی همراه تمام یاران بود رئیسی مهمان خیل شهیدان بود واویلا واویلا۲ بود از اول حیدری همنشین با رهبری او در همه عمرش یار ولایت بود در سینه‌اش عمری نور بصیرت بود واویلا واویلا۲ این بر او شد ویژگی ساده بود در زندگی او خادم مولا امام رضا بوده از کار مردم او گره گشا بوده واویلا واویلا۲ او فدای امت است او شهید خدمت است رئیسی و یاران راهی رضوان شد دل‌های این امت بهرش پریشان شد واویلا واویلا۲ بین امت بی‌قرین جای او خلد برین شهید خدمت شد همراه یاران رفت سوی جنان امروز او با شهیدان رفت واویلا واویلا۲ خادم این انقلاب نوربخش چون آفتاب در طول عمر خود مردی مقاوم بود بریاری مردم همیشه قائم بود واویلا واویلا۲ داغ او بوده عظیم در جنان گشته مقیم غلام مولانا خورشید هشتم بود او در همه عمرش در فکر مردم بود واویلا واویلا۲ https://eitaa.com/yaghubianreza .
135.3K
. 2⃣3⃣8⃣ 🔆 گاهی زاویه دید را عوض کنیم ✍ گروهی پیش امام صادق (ع) رفتند و به خاطر اختلافاتی که با فلان گروه داشتند گفتند آنها مسلمان نیستند. امام در جواب فرمود اینطور نگویید ، مسلمانی مثل نردبان است و پله پله است (یعنی درجه بندی است)، کسیکه در پله هشتم هست نمی توند بگوید کسیکه در پله دوم هست ، مسلمان نیست ، درجه اش فرق دارد. 📚 أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج‏3، ص: 72 🖋 رهبری هم فرمودند بودن در افراد ، تشکیکی است ( یعنی درجه بندی است)، ایشان در 14 خرداد 95 در تعریف انقلابی فرمود: این هم خطا است که ما از همه‌ی کسانی که انقلابی هستند، یک نوع عمل انقلابی توقّع داشته باشیم؛ یا یک درجه‌ی از انقلابیگری توقّع داشته باشیم؛ نه. به قول ما طلبه‌ها انقلابیگری مقول به تشکیک است. ممکن است یک نفر نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی بهتر حرکت کند، یک نفر به آن خوبی حرکت نکند امّا در همان راه دارد حرکت میکند. اینکه ما هرکسی خوب حرکت نکرد یا به‌طور کامل حرکت نکرد را متّهم بکنیم به غیر انقلابی یا ضدّ انقلابی این هم خطا است؛ 👈 پس در نتیجه برخی عزیزان مثل شما درجات بالای انقلابی را دارید ، یکی مثل حقیر کمتر ، پس سریع انگ غیرانقلابی به افراد مخالف فکر خود نزنیم. 👈 رهبری تقسیم بندی و را قبول ندارند و قائل به تقسیم بندی انقلابی و غیرانقلابی هستند . 📌 برای همین شما می بینید افرادی که در آنان شکی نیست و اتفاقا بسیار غرق در اصلاحات هم هستند ، توسط رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام که از مهمترین ارکان کشور هست در می آیند ، از جمله آقای که و خاتمی بود . از جمله آقای که با یک جمله حرف زدنش اصلاح طلبی او مشخص است و در لیست صد در صد اصلاحاتی در مجلس ششم بود. ( اهل سیاست میداند حزب مشارکت چه بود و چه تفکراتی داشت !!!) 👈 می بینید که آقای که هم مشاور امور خارجه رهبری هست و هم ماموریت های ویژه رهبری در خارج را انجام می دهند از افرادی اصلاح طلب هستند که هشت سال خاتمی بودند ، و (شهید امیرعبداللهیان ایشان را استاد خود خطاب میکردند )،همچنین آقای که سالها عضو مجمع بود و خاتمی بود. و..... 🎙 در دیدار دانشجویی رهبری هم دو سال قبل، در سوال یک دانشجو که چرا هنوز برخی مسئولان دولت قبل ( دولت روحانی) هنوز هستند ، رهبری فرمود : اینکه حالا شما به فلان دولت مثلاً اعتراض دارید و به مسئولینش اعتراض میکنید، معنایش این نیست که در آن دولت مدیر برجسته و خوب و مسئول و به قول آن برادرمان عالِم و شجاع و صادق وجود نداشته؛ چرا؛ مدیران بسیار خوبی [بوده‌اند] / 6 اردیبهشت 401) 👌 حالا که مشی و مبانی رهبری در این موضوع را متوجه شدید ، خواهشا دعوت از افراد اصلاح طلب و صحبت با آنها درباره آقای را از این زاویه مشاهده کنید . 🤝 کشور امروز نیاز به وحدت دارد، همه فلان گروه هم بد مطلق نیستند ، بدی و خوبی و نقاط مثبت و منفی در کارنامه هم مسئولین و حتی من و شما هست ، در دیدار رهبری با مسئولان نظام هم می بینید که افراد مشهور اصلاح طلب دعوت می شوند . حالا که مشی رهبری ، یک مشی پدرانه برای وحدت جناح هاست ، چرا برخی دوستان به این رویه صدا و سیما اعتراض می کنند؟ 👿 دشمن در پی ایجاد تفرقه و القای دعوای بین گروه های سیاسی است ، آن هم در این شرایط حساس ، پس بیشتر در پی حفظ وحدت باشیم . باز هم خودم و شما را ارجاع می دهم به روایتی که اول متن نوشتم. خدا همه ما را موفق کند به انجام تکالیف انقلابی. ✍️ احسان عبادی 🏴 .
. ی شهید رئیسی ۱۰ و آیت الله رئیسی رئیسی در جهان مرد با غیرت است همچنان رهبری خادم ملت است آه و واویلتا۴ رئیسی عمری با مهر حیدر بود در همه عمر خود یار رهبر بود آه و واویلتا۴ در همه زندگی دارد این ویژگی کسی در چهره‌اش ندیده خستگی آه و واویلتا۴ داده بر او رضا مدال افتخار کرده بر ملتش خدمت بی‌شمار آه و واویلتا۴ همراه یاوران بوده او پرتوان رئیسی بوده است یار مستضعفان آه و واویلتا۴ بوده او خادم علی موسی الرضا عاشق گریه بر سیدالشهدا آه و واویلتا۴ همراه یاوران رفته سوی خدا اجرشان بوده با علی موسی الرضا آه و واویلتا۴ مردم خوب ما رئیسی شد شهید نزد ذات خدا شده است رو سپید آه و واویلتا۴ همراه همرهان شهید خدمت است یاور رهبری فدای امت است آه و واویلتا۴ بوده او مردمی بوده او بی‌قرین رئیسی رفته است سوی خلد برین آه و واویلتا۴ همه عالم شده دل پریشان او رهبری گشته است دیده گریان او آه و واویلتا۴ .👇
148.5K
شهادت آیت الله
. و آیت الله رئیسی از اول دولت پی خدمت بودی همواره به فکر کار ملت بودی والله شهید زنده بودی سید پیوسته به دنبال شهادت بودی ✍ .
. غمِ فراق کم از غصه ی یتیمی نیست .
194.9K
نوحه سینه زنی و آیت الله رئیسی 🏴 رفته رئیسی وشد ،کشورما داغدار رهبرما دلغمین، امت ما اشکبار وای ازاین محنت و، مصیبت ودردوغم دردل آشفته ام، نمانده صبرو قرار تسلیت تسلیت ، مهدیِ صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان **** به هرکجا بنگری، شورونوا شدبپا ملت ایران همه، به غم شده مبتلا چشم همه اشکبار، برسرو سینه زنان برتن پیر وجوان ، ببین لباس عزا تسلیت تسلیت ، مهدیِ صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان **** کسی که بوده بهر، ملّت خود بی قرار خواست که ایران شود،کشور بااقتدار به خادم الرضائی، داشت بسی افتخار شهیدخدمت شده، مرد خدا مردکار تسلیت تسلیت ، مهدیِ صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان **** دلش برای مردم ، هماره خوش می طپید برای راحتیِّ ،مردم خود می دوید وسیلۀ خیربود ،برای نا امیدان امیدوارانه شد ،برای ملت شهید تسلیت تسلیت ، مهدیِ صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان **** بار.اِلهٰاتو چشم خصم را کور کن کشورِ مارا زکیددشمنان دور کن به این شهیدان خدا، نگاهی از نورکن وبا علی وآلش، هماره مأ جورکن به حرمت حضرت، مهدی صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان **** خامنه ای را توای ، خالق لیل ونهار نماحفاظت خدا، بحق هشت وچهار توآگهی زحالش، یکیست روزوشبش برای حفظ دینت، نباشداورا قرار تسلیت تسلیت ، مهدیِ صاحب زمان تسلیت تسلیت، به رهبر پرتوان *
. با رفتنت سر فصلی از غم را نوشتی معلوم شد از پیکرت زهرا سرشتی با خستگی, زخم زبان هم می شنیدی مظلوم تر بودی تو حتی از بهشتی دستان تو‌دامان دنیا را رها کرد گویا تو را از عرش اربابت صدا کرد جای تمام بی وفایی ها که دیدی روی تو آقای رئوف آغوش وا کرد پای شهادت نامه ات امضای سلطان آمد به استقبال تو شاه خراسان پیراهن خدمت برای تو کفن شد نام تو جاویدان کنار نام ایران یادم نرفته گریه های بی صدایت بالای سر، وقت سحر یاربنایت اذن شهادت را گرفتی در شب قدر وقت گریز روضه های کربلایت گم شد اگر آن چند ساعت پیکر تو چشم انتظارت بود گریان مادر تو جسم توهم آخر شبیه حاج قاسم پیدا شده با دیدن انگشتر تو روضه نمی خواهد تنی که سر ندارد قربان آن آقا که انگشتر ندارد یک جای سالم در همه پیکر ندارد جایی برای بوسه مادر ندارد من بی وضوموی تورا شانه نکردم حالا به دنبال سرت باید بگردم و آیت الله رئیسی ✍ .
. و آیت الله رئیسی خواب راحت عده ای گفتند او شوق ریاست داشته با شهادت کرد ثابت قصد خدمت داشته بر اهانت های بی دردان شکیبایی نمود زیر بار این همه غم استقامت داشته بر کلام رهبر خود گوش جان را می سپرد آری آری گوش بر امر ولایت داشته او برای خدمت بر مستمندان از نخست از خداوند تعالی استعانت داشته از امیر المؤمنین آموخت درس عدل را در مسیر خدمت خود او عدالت داشته خادم باغ بهشتی بود و روز خدمتش دردل خود شوق وشوری از زیارت داشته بارها دیدند در وقت عزیمت در حرم او چگونه با امام خویش الفت داشته هر که دید او با سلیمانی در آغوش هم اند گفت الحق با خداجویان رفاقت داشته گفته بود او هرچه دارم از امام هشتم است آه می بینید مردم او چه ثروت داشته کرد پرواز و به دیدار امام خود شتافت روز میلادش همه گفتند دعوت داشته گفت خواب راحت ما با شهادت می رسد بعد از این باید بگویم خواب راحت داشته هر که می سوزد خدا اجر شهیدش می دهد سوخت تا ثابت شود اجر شهادت داشته کاش ما هم لایق کسب شهادت می شدیم خوش بر احوال رئیسی که لیاقت داشته شال سبز گردن او را به تابوتش نهید تا بدانند از علی مُهر سیادت داشته وقت روضه خواندنش دیدنداو همراه اشک در کلام آتشین خود حرارت داشته از پیام رهبری در حق او فهمیده ام ای «وفایی» رهبرش از او رضایت داشته ✍ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلامی به محضرحضرت ولیعصر سلام ای دلبرخیمه نشینم سلام ای مقتدای مه جبینم دوباره دل شده دریای غمها بیایابن الحسن مهدی زهرا کبوترهای غم بربام باشد غم ما غربت اسلام باشد به قلب عالمی زخم یهوداست که ننگ مسلمین آل یهود است بیا تا امتت دلشاد گردد حرم از دشمنت آزاد گردد بده فرمان که ازایثاروغیرت دوباره زنده گردد یادهمت بده فرمان که دروادی ایمان دوباره زنده گرددیادچمران به ذکریاحسین وعشق حیدر همه هستیم سربازان رهبر
.👆 مراسم فردای تهران باید باشکوه تر از شهرهای دیگه باشه. .
4.33M
مداحی مراسم رییس جمهور مسجد جامع نیشابور و آیت الله رئیسی متن 👇 https://eitaa.com/emame3vom/97537 ادامه در همین وزن👇 https://eitaa.com/emame3vom/97615 حکابت امام سجاد https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi/8313
416K
و همخوانی مداحان نیشابور مسجد جامع و آیت الله رئیسی رئیسی اهل جنت گشته شهید راه خدمت گشته واویلا واویلا واویلا قربانی شد همنشین سلیمانی شد واویلا واویلا واویلا ولایت دوباره شد تنها خدا صبری دهد بر آفا بیادش سوز و آوا داریم چو باران ازاین غم میباریم واویلا واویلا واویلا ۴ دل ما اسیر غمها شد رئیسی زائر زهرا شد بیادش ناله هایی داریم نغمه ی کربلایی داریم واویلا واویلا واویلا ۴ .
389.5K
👆 و آیت الله رئیسی خادم حضرت سلطانی در آغوش رضا مهمانی واویلا واویلا واویلا شدی همراه آل هاشم تو مهمان کنار حاج قاسم شهادت نامه ات شد امضا واویلا واویلا واویلا از غریبی رها گشتی تو زائر کربلا گشتی تو آخر کار تو شد زیبا واویلا واویلا واویلا ماجرایت شبیه مادر پیکرت شعله ور شد آخر بسکه ناله زدی یازهرا واویلا واویلا واویلا هرچه آمد سرتو آن شب نرفتی زیر سم مرکب وای از آن غروب عاشورا واویلا واویلا واویلا کربلا خواهری حیران شد روبرو با تنی عریان شد ناله زد از جگر یاجدا واویلا واویلا واویلا ✍ .
. و آیت الله رئیسی بند1⃣ تو مسیر عشق و جنون باید وایسی تا پای جون تا اینکه مقامت بشه عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرزَقُون شهید راه خدمت، خوشا به این سعادت شدی عزیز ملت، خوشا به این سعادت رسیدی به حقیقت، خوشا به این سعادت در باغ شهادت بازه واسه اونیکه اهل رازه اگه مرد شهادت باشی خدا راشو برات میسازه اللهم جعلنا، مِنَ الشّهداء بند2⃣ بدون هیچ نام و نشون باید باشی مرد میدون بگذر از خودت تا بشی عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرزَقُون طلایه دار عزت، خوشا به این سعادت دعات شده اجابت، خوشا به این سعادت رسیدی به شهادت، خوشا به این سعادت شهادت یعنی روح تازه واسه عاشقی که سربازه اگه راست بگی که مشتاقی خدا راشو برات میسازه اللهم جعلنا، مِنَ الشّهداء بند3⃣ فرق نداره پیر و جوون پای اعتقادت بمون تا اینکه نصیبت بشه عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرزَقُون شدی غریق رحمت، خوشا به این سعادت فدائیه ولایت، خوشا به این سعادت معلم شجاعت، خوشا به این سعادت شهادت بهترین آغازه تا خدا مسیر پروازه اگه شوق پریدن داری خدا راشو برات میسازه اللهم جعلنا، مِنَ الشّهداء شعر: سبک: انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. و آیت الله رئیسی بند1⃣ یا رضا از این مصیبت، قلب ایران شد پر از خون خادم صحن تو برگشته ولی چون لاله گلگون اَلا نعم الامیر به عشقت شد اسیر بیا و از کرم در آغوشش بگیر رضا جانم رضا بند2⃣ شب جمعه زائر کوی تو ای شاه غریب است خادمی که روضه خوان روضه ی یابن الشبیب است دلش شد مبتلا به داغ کربلا فقط میگفت حسین در امواج بلا رضا جانم رضا بند3⃣ شهدای راه خدمت، بهر پابوسی رسیدند در شب میلادت آقا، سوی تو با سر دویدند شدند مهمان تو گدای خوان تو نهاده سر همه روی دامان تو رضا جانم رضا بند4⃣ انقلاب ما به دست این شهیدان شد اقامه نهضت خدمت به مردم بعد از این دارد ادامه مرید رهبریم فدای کشوریم همه رزمنده ی سپاه حیدریم علی جانم علی بند5⃣ گرچه ایران در عزای لاله هایش کربلا شد جان به قربان شهیدی که سرش از تن جدا شد رها شد پیکرش به نیزه شد سرش بگو ای روضه خوان چه شد انگشترش حسین جانم حسین ✍️به قلم: انجمن تکیه نوکری مشهد .
. در زمان امام موسى كاظم عليه السلام يكى از شيعيان آن حضرت در «رى» اموال و بدهى ‏هاى فراوانى به يكى از رؤساى حكومت رى داشت كه توانايى پرداخت آن را نداشت. به فكرش رسيد كه به محضر امام برسد و از آن بزرگوار كمك بخواهد، به مدينه رفت و به حضور امام رسيد و گرفتارى خود را براى امام بازگو نمود، امام در حلّ مشكل او توصيه ‏اى به اين عبارت به حاكم رى نوشت: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ اعْلَمْ أَنَّ لِلَّهِ تَحْتَ عَرْشِهِ ظِلًّا لَا يَسْكُنُهُ إِلَّا مَنْ‏ أَسْدَى‏ إِلَى‏ أَخِيهِ‏ مَعْرُوفاً أَوْ نَفَّسَ عَنْهُ كُرْبَةً أَوْ أَدْخَلَ عَلَى قَلْبِهِ سُرُوراً وَ هَذَا أَخُوكَ وَ السَّلَام‏‏؛ آگاه باش، زير عرش الهى سايه ‏اى وجود دارد كه فقط سه طايفه در آن سكونت دارند، كسى كه در حق برادر ايمانى خود خير و نيكى انجام دهد، يا گرهى از مشكلات او بگشايد، يا سرور و شادى به قلب او وارد سازد؛ حامل نامه هم برادر توست، سلام و رحمت الهى بر شما باد». آن شخص نامه را گرفت و پس از انجام فريضه حج، به وطن برگشت، شبانه به سراغ فرماندار رفت و جريان را به اطّلاع او رساند. فرماندار با خوشحالى دست در گردن او انداخت و بوسه بر سر و چشم او زد، با اشتياق نامه امام را گرفت و روى چشم خود گذاشت و به احترام آن بلند شد و تمام اموال خود را ميان خود و او تقسيم نمود و قيمت اموال غير منقول را نيز پرداخت و مرتب مى ‏گفت: برادرم آيا تو را خوشحال ساختم؟ و مرد گرفتار مى ‏گفت: بلى به خدا خيلى بيش از حد مسرورم ساختى، سپس پرونده حساب او را در آورد و روى حساب او قلم گرفت و او را با خوشحالى مرخص نمود. مرد گرفتار عازم بيت الله الحرام گرديد تا او را دعا كند و امام را در جريان كار خود قرار دهد. وقتى امام عليه السلام از اوضاع آگاه شد بسيار خوشحال گرديد. آن مرد پرسيد: آيا اين واقعه شما را خوشحال نمود؟ فرمود: به خدا قسم من و اميرالمؤمنين و جدّم رسول اللَّه را شاد ساخت و خدا را نيز خشنود نمود.[5]  . حياة الإمام موسى بن جعفر عليهما السلام‏، باقر شريف قرشى‏، دار البلاغة، بیروت، 1413هـ ق، چاپ اوّل،‏ ص161-162؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏48، ص: 174. ......... امام حسين عليه السّلام در ضمن خطبه ای می فرمايند: «... و هر کس اندوه مؤمنی را بزدايد، خداوند اندوه دنيا و آخرت را از او بزدايد، و هر که نيکی کند، خداوند به او نيکی کند، و خداوند نيکوکاران را دوست می دارد؛ ... وَ مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرَبَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ أَحْسَنَ أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْهِ "وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ"[1]».[2]        اسلام به حلّ مشكلات مردم اهميّت زيادى داده و اعمال نيك را منحصر به خواندن نماز شب و تلاوت قرآن نمى ‏داند، بلكه گره ‏گشايى از كار خلق و سعى در برآوردن خواسته‏ هاى مؤمنين را از بزرگ ‏ترين حسنات مى ‏شمارد.[3] پی نوشت: [1] . سوره آل‏ عمران‏، آیه134. [2] . نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، حلوانى، حسين بن محمد، محقق / مصحح: مدرسة الإمام المهدی(عج)، ناشر: مدرسة الإمام المهدی(عج)، قم، 1408هـ ق‏، چاپ اول‏، ص81-82؛ كشف الغمة فی معرفة الأئمة، اربلى، على بن عيسى‏، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم‏، ناشر: بنى هاشمى، تبريز، 1381هـ ق، چاپ اول،‏ ج‏2، ص29-30؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، دار إحياء التراث العربی، بيروت، 1403هـ ق، چاپ دوم، ج‏75، ص121-122.     [3] . گفتار معصومين(ع)، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، تهيه و تنظيم: حجة الإسلام سيد محمد عبدالله زاده‏، مدرسه الامام على بن ابى طالب(ع)، قم، 1387هـ ش، چاپ اول،‏ ج‏1، ص21. .