eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
9.9هزار ویدیو
579 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تله ✍دلایلی که برای افزایش قیمت بنزین می آورند، عبارت است از: مصرف، بالا است. پول زیادی می بلعد. ارز بر است. قاچاقش، زیاد است. کسری بودجه داریم، یارانه پنهان می دهیم... در حالی که: از زمان حسنعلی منصور تاکنون، با افزایش قیمت بنزین، مصرف،حتی در کوتاه مدت، کاهش نیافته است. آمارهای مربوط به قاچاق، اغلب دستکاری شده،غیرواقعی و توهمی است. کسری بودجه را چون امیرکبیر با کاهش هزینه های مصرفی دولتی می توان کاهش داد. یارانه پنهان به دلیل افزایش قیمت ارز ناشی از ناکارآمدی مسئولین اجرایی،عملا به مالیات پنهان تبدیل شده است.... لذا ساده،آسان،بد و پرضررترین راه حل ناترازی بنزین، افزایش قیمت است اما: احیای کارت سوخت، اتصال قیمت بیشتر به مصرف بیشتر،نوسازی ناوگان عمومی،تولید خودروهای با مصرف کم، سرعت دادن به اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش سبد سوختی(سوخت جایگزین) و ... راه حل های جایگزین است. به علاوه، شرایط اجتماعی الان ما، اصلا برای یک شوک تورمی مهیا نیست زیرا: تورم، بالا است. مشارکت، کم است. نارضایتی، افزایشی است. دستمزدها، پایین است و ...از این رو،افزایش قیمت بنزین یا حتی صحبت کردن از آن،هراس تورمی، افزایش ناامنی و احتمال شورش جدیدی چون آبان 1398 را به دنبال دارد. 💥دولت باید مراقب باشد که در دام اقتصاددانان نیفتد زیرا اقتصادانان جز عدد، نمی فهمند در حالی که بنزین، یک کالای اقتصادی بدون تأثیرات سیاسی-اجتماعی نیست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی عجیب و جالب از بزرگترین نخلستان مجول در بشاگرد سیستان و بلوچستان که فقط طی دو سال ایجاد شده! مجول مدلی از خرماست که گاها تا ۷ سانتی متر هم می رسه و بعنوان گرانترین‌ خرمای‌جهان شناخته می شه! تو این دو سه سال چه زحماتی کشیده شده و ما ندیدیم! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
🔆زنگ عبرت 👆اولین پیام سخنگوی دولت خانم مهاجرانی، که قبلا سخنرانی ایشان در جمع هواداران پزشکیان ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| استقبال ضد‌انقلاب از انتصاب سخنگوی دولت! دشمن تحولات داخلی را کاملا دقیق رصد می‌کند و پالس‌ها و پیام‌های سیاسی همسو را ضریب می‌دهد! اولین اقدام در جهت در سطح مسئولان عالی نظام در دولت چهاردهم اتفاق افتاده و مورد استقبال ضدانقلاب قرار گرفته است. فعلا حال و هوای جریان‌های سیاسی داخلی با جریان حاکم موجب شده به این اتفاقات مهم توجهی نکنند بلکه هر کس کوچکترین حساسیتی نشان دهد را با انواع و اقسام برچسب‌ها رمی کنند! وفاق و وحدت کلمه و انسجام مسئولان عالی نظام یک ارزش مطلق است و حتما باید از آن صیانت کرد اما این به معنای بی‌توجهی به اشکالات و انحرافات سیاسی نباید تفسیر شود. علاوه بر جنبه مذهبی، سوابق سیاسی و چارچوب فکری خانم سخنگو نیز با حاشیه‌هایی همراه است. از هم‌اکنون باید نسبت به این وقایع حساس باشیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. امام رضا علیه السلام: فتنه‌ی بعضی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند بر شیعیان ما از فتنه دجال سخت‌تر است. راوی پرسید چرا؟ حضرت فرمودند: چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می‌کنند این کار باعث در هم آمیختن حق و باطل شده و امر را مشتبه و مبهم می‌کند تا جایی که مؤمن از منافق تشخیص داده نمی‌شود. وسایل‌الشیعه،‌ج۱۶، ص۱۷۹ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅ آيات صفحه (۹۶) سوره سياقى واحد دارند و در يك زمينه سخن میگوید، و آن توصيه به عدل در داورى ، و نهى از اين است كه قاضى در قضاى خود به يكى از دو طرف دعوى متمايل بشود. و حاكم در حكم راندنش به سوى مبطلين گرايش يابد و بر صاحبان حق جور كند. ♻️این ایات به ما یاد می دهد که در قضاوت کردن باید خیلی دقت کنیم و مواظب صحنه سازی های خائنین باشیم. ✳️ بدنبال دستورهاى گذشته درباره عدم حمايت از خائنان ، در اين آيات چنين ادامه مى دهد كه : هيچگاه از خائنان و آنها كه به خود خيانت كردند، حمايت نكنيد.چرا كه خداوند، خيانت كنندگان گنهكار را دوست نمى دارد.👈🏻«إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ خَوَّاناً أَثِيماً» ♻️ همه افراد بشر بسان اعضاء يك پيكرند و اگر كسى زيانى به ديگرى برساند همانند آن است كه بخود زيان رسانده باشد.👈🏻«يَخْتَانُونَ أَنْفُسَهُمْ». ♻️ دفاع از خائن، حرام و رضایت به خیانت، به معناى شركت در جرم است. 👈🏻«لاتجادل...» ♻️حاكم اسلامى باید پشتیبان مظلومان باشد، نه حامى ظالم.👈🏻 «وَلَا تُجَدِلْ عَنِ الَّذِينَ يَخْتَانُونَ أَنْفُسَهُمْ .. و از كسانى كه به خود خیانت مى‏ورزند، دفاع مكن .» ✅ سپس اين گونه خائنان را مورد سرزنش قرار داده ، مى گويد: آنها شرم دارند كه باطن اعمالشان براى مردم روشن شود ولى از خدا، شرم ندارند!👈🏻«يستخفون من الناس و لا يستخفون من الله » خداوندى كه همه جا با آنها است ، و در آن هنگام كه در دل شب ، نقشه هاى خيانت را طرح مى كردند و سخنانى كه خدا از آن راضى نبود مى گفتند، با آنها بود، به همه اعمال آنها احاطه دارد.👈🏻«و هو معهم اذ يبيتون ما لا يرضى من القول و كان الله بما يعملون محیطا» ✅ خائنان، به حامیان امروز خود دلخوش نباشند كه فردایى هست. همه‏ ى حمایت‏ ها از خائنان، موقّت و زودگذر است. 👈🏻«فمن یجادل اللَّه عنهم یوم القیمة پس چه كسى در روز قیامت در برابر خداوند از آنان جانبدارى خواهد كرد؟» ✅ حكم دادگاه در دنیا نافذ است، ولى مجرم، حساب كار خود را براى قیامت بكند كه آن روز تنهاست.👈🏻 «أَمْ مَّنْ يَكُونُ عَلَيْهِمْ وَكِيلاً یا چه كسى (در آن روز،) وكیل و مدافع آنان خواهد شد؟» ✅ مظلومانى كه در دنیا نتوانند حقّشان را بگیرند، دلگرم باشند كه در قیامت، پشتیبان دارند و به حساب ظالم رسیدگى مى‏شود.👈🏻 «فمن یجادل اللَّه عنهم...» ❇️ و در آيه ۱۱۲ اشاره به اهميت گناه تهمت زدن نسبت به افراد بى گناه كرده ، مى فرمايد: هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود و آن را به گردن بى گناهى بيفكند، بهتان و گناه آشكارى انجام داده است. 👈🏻«وَمَنْ يَكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَرِيئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَناً وَإِثْماً مُّبِيْناً» ♻️خطيئة معنى وسيعى دارد كه هم گناه عمدى و هم غير عمدى را شامل ميشود، ولى اثم معمولا به گناهان عمدى و اختيارى گفته ميشود ♻️ تهمت زدن به بيگناه از زشتترين كارهائى است كه اسلام آن را به شدت محكوم ساخته است . تهمت، از گناهان بسیار بزرگى است كه موجب ذوب شدن ایمان و محو عدالت و اعتماد در جامعه و سبب عذاب اخروى است. ♻️ «بُهتان» به دروغى گفته مى‏شود كه انسان از شنیدن آن بهت‏زده مى‏شود. تهمت، پرتاب تیر به آبروى مردم است. 👈🏻«یَرم به» تهمت به بى گناه از هر نژاد و مكتب و در هر سنّ و شرایطى كه باشد، حرام است. ♻️ تهمت زننده، بار سنگینى از گناه را به دوش مى‏كشد.👈🏻 «فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبینا»(تنوین در دو كلمه «بهتاناً» و «اثماً» نشانه ‏ى عظمت گناه است. ) 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۱۴ سوره ( صفحه ۹۷) لَا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا ﴿۱۱۴﴾ در بسيارى از رازگوييهاى ايشان خيرى نيست مگر كسى كه [بدين وسيله] به صدقه يا كار پسنديده يا سازشى ميان مردم فرمان دهد و هر كس براى طلب خشنودى خدا چنين كند به زودى او را پاداش بزرگى خواهيم داد 🔵 «نجوی » به معنای زمزمه، سخن گفتن درگوشی، زیرگوشی و رازگویی و مانند آن است. انسان وقتی رازی را آهسته بیان می‌کند آن را نجوا می‌گویند در اصطلاح اخلاق، کردن به معنای درگوشی سخن گفتن در جمع است. چنین عملی در علم اخلاق اجتماعی، عملی نادرست و زشت است و به عنوان نابهنجاری اجتماعی مذموم دانسته شده است. 🔹 این ایه مى گويد: در غالب جلسات محرمانه و مخفيانه آنها خير و سودى نيست .👈🏻(لا خير فى كثير من نجويهم ) 🔹سپس براى اينكه گمان نشود هر گونه نجوا و سخن در گوشى يا جلسات سرى ، مذموم و ممنوع است ، چند مورد به عنوان مقدمه بيان يك قانون كلى ، به صورت استثناء در ذيل آيه ذكر كرده مى فرمايد: 👈🏻مگر اينكه كسى در نجواى خود، توصيه به 👈🏻صدقه و كمك به ديگران ، يا انجام كار نيك ، و يا اصلاح در ميان مردم مى نمايد. 🔷 اصولا نجوا و سخنان درگوشى و تشكيل جلسات سرى در قرآن به عنوان يك عمل شيطانى معرفى شده است .مثلاًدر آیه ۱۰ سوره مجادله میخوانیم : انما النجوى من الشيطان 👈🏻نجوى از شيطان است زيرا اين كار غالبا براى اعمال نادرست صورت مى گيرد، چون انجام كار خير و مفيد و مثبت معمولا چيز محرمانه و مخفيانه اى نيست كه مردم بخواهند با سخنان در گوشى آن را انجام دهند. 🔹ولى از آنجا كه گاهى شرائط فوق العاده اى پيش مى آيد كه انسان مجبور ميشود در كارهاى نيك از روش نجوا استفاده كند اين استثناء مكرر در قرآن آمده است .همانطور که در آیه ۹ سوره مجادله داریم :يا ايها الذين آمنوا اذا تناجيتم فلا تتناجوا بالاثم و العدوان و معصية الرسول و تناجوا بالبر و التقوى : 👈🏻اى كسانى كه ايمان آورده ايد هنگامى كه نجوا مى كنيد براى گناه و ستم و نافرمانى پيامبر(ص ) نجوا نكنيد و تنها براى كار نيك و پرهيز كارى نجوا داشته باشيد. 🔷 اساسا نجوا اگر در حضور جمعيت انجام پذيرد سوء ظن افراد را بر مى انگيزد، و گاهى حتى در ميان دوستان ايجاد بدبينى ميكند، به همين دليل بهتر است كه جز در موارد ضرورت از اين موضوع استفاده نشود و فلسفه حكم مزبور در قرآن نيز همين است . 🔹البته گاهى حفظ آبروى انسانى ايجاب ميكند كه از نجوا استفاده شود، و از جمله آن كمكهاى مالى است كه در آيه فوق به عنوان 👈🏻صدقه از آن ياد شده است . و يا امر به معروف كردن كه گاهى اگر آشكارا گفته شود، طرف ، در برابر جمعيت شرمنده مى شود، و شايد به همين علت از پذيرش آن امتناع ورزد و مقاومت كند، كه در آيه فوق از آن تعبير به 👈🏻معروف شده است . و يا در موارد 👈🏻اصلاح بین مردم كه گاهى آشكارا گفتن مسائل جلو اصلاح را مى گيرد، و بايد با هر كدام از طرفين دعوا جداگانه و به صورت نجوا صحبت شود تا نقشه اصلاحى پياده گردد.. 🔹در این آیه ، «مرضات » که به صورت جمع آمده است ، شاید بخاطر این باشد که یا مراد ، رضایت در سه مورد ذکر شده در آیه است ( امر به صدقه - امر به معروف و کار نیک - اصلاح میان افراد جامعه ) و یا مراد این است که به طور کلی اعمال صالح باید با نیت کسب چند رضایت خدا انجام گیرد نه فقط یک رضایت.. به این صورت که خدا از 👈🏻عمل ما ، 👈🏻از نیت ما ، واز 👈🏻نتایج عمل ما راضی باشد. 💙 در مجموع نیت الهی و اخلاص است که یک عمل را ارزش گذاری می کند . 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات ۱۲۳و۱۲۴ سوره ( صفحه ۹۸) لَيْسَ بِأَمَانِيِّكُمْ وَلَا أَمَانِيِّ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ﴿۱۲۳﴾ (پاداش و كيفر) به دلخواه شما و به دلخواه اهل كتاب نيست هر كس بدى كند در برابر آن كيفر مى ‏بيند و جز خدا براى خود يار و مددكارى نمى‏ يابد وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا ﴿۱۲۴﴾ و کسانی از مردان یا زنان که بخشی از کارهای شایسته را انجام دهند، در حالی که مؤمن باشند، پس اینان وارد بهشت می شوند، و به اندازه گودی پشت هسته خرما مورد ستم قرار نمی گیرند. 🔴 آیات ۱۲۳ و ۱۲۴ سوره نساء از آیات کلیدی قرآن می باشند و دلالت دارند که جزاء و پاداش با آرزو ایجاد نمی شود بلکه بستگی به عملکرد دارد. 🔺امنيّه: آرزو. جمع آن امانیّ است 🔺 دین داران نباید برای خود چنین آرزویی درست کنند که چون دین دارند حتی بدون عمل بهشتی هستند.❗️ 🔴 مسلمانان و اهل کتاب هر کدام بر دیگرى افتخار مى‏ کردند ، اهل کتاب مى‏ گفتند پیامبر ما قبل از پیامبر شما بوده است ، کتاب ما از کتاب شما سابقه‏ دارتر است ، و مسلمانان مى‏ گفتند پیامبر ما خاتم پیامبران است ، و کتابش آخرین و کاملترین کتب آسمانى است ، بنابراین ما بر شما امتیاز داریم . و طبق روایت دیگرى یهود مى‏ گفتند : ما ملت برگزیده‏ ایم ، و آتش دوزخ جز روزهاى معدودى به ما نخواهد رسید .(و قالوا لن تمسنا النار الا ایاما معدودة) . و مسلمانان مى‏ گفتند ما بهترین امت‏ ها هستیم ، زیرا خداوند در باره ما گفته است .(کنتم خیر امة اخرجت للناس ) آیه فوق نازل شد و بر این ادعاها قلم بطلان کشید ، و ارزش هر کس را به اعمالش معرفى کرد . ♦️و به اين ترتيب قرآن به تعبير ساده معمولى به اصطلاح آب پاك به روى دست همه ريخته است و وابستگيهاى ادعائى و خيالى و اجتماعى و نژادى و مانند آن را نسبت به يك مذهب بيفايده ميشمرد، و اساس را 👈🏻ايمان به مبانى آن مكتب و 👈🏻عمل به برنامه هاى آن معرفى مى كند. 🔻البته در هر گروه و قشرى افراد پر توقّع و امتيازطلب پيدا مى‌ شود. 🔺نکته ی دیگر اینکه این آیه به ما یاد میدهد در انتقاد يا رفع عيب، از 👈🏻خودمان شروع كنيم، چون که جمله‌ «لَيْسَ بِأَمانِيِّكُمْ» قبل از جمله‌ «أَمانِيِّ أَهْلِ الْكِتابِ» است. ♦️ممكن است كسانى از جمله و لا يجد له من دون الله وليا و لا نصيرا:👈🏻 هيچكس را سرپرست و ياور در برابر گناهان نمى بيند چنين استدلال كنند كه با وجود اين جمله مساله شفاعت و مانند آن به كلى منتفى خواهد بود و آيه را دليل نفى مطلق شفاعت بگيرند. 🔻پاسخ : 🔺همانطور كه سابقا هم اشاره كرده ايم ، معنى شفاعت اين نيست كه شفيعان دستگاه مستقلى در برابر خداوند داشته باشند، بلكه شفاعت آنها نيز به فرمان خدا است و بدون اجازه او، و شايستگى و لياقت شفاعت شوندگان ، هيچگاه اقدام به شفاعت نخواهند كرد، بنابراين شفاعت سرانجام به خدا باز مى گردد، و شعبه ای از ولايت و نصرت و كمك و يارى خداوند محسوب ميشود. ♦️نکته ی دیگر اینکه، اول سيئة و گناه را ذكر كرد و بعد حسنه را،چون که عمده ی خطاى اين خوش خيالها در سيئات تبلور مى يابد. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
(صفحه ۹۸ ) سوره وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا ﴿۱۲۵﴾ و دین چه کسی بهتر است از آنکه همه وجودش را تسلیم خدا کرده و نیکوکار است، و از آیین ابراهیم یکتاپرست حق گرا پیروی کرده است؟ وخدا ابراهیم را (برای حق گرایی، خلوص، پاکی اخلاق واعمالش) دوست خود گرفت.﴿۱۲۵نساء﴾ ⏺ در این آیه کسی که بهترین دین را دارد معرفی شده است. جالب است که در این آیه اسم دین یا فرقه ای برده نشده است بلکه صفات دین دار واقعی بیان شده است. این یعنی اینکه دین داران بایددارای چنین صفاتی باشند ، تا بهترین دین را داشته باشند و الا فقط ادعای دین داری ، ملاک نیست. ◀️ در اين آيه سه چيز مقياس بهترين آئين شمرده شده : 1️⃣ تسليم مطلق در برابر خدا👈🏻 (اسلم وجهه لله ). 2️⃣ نيكوكارى👈🏻 (و هو محسن ) منظور از نيكو كارى در اينجا هر گونه نيكى با قلب و زبان و عمل است ، و در حديثى كه در تفسير نور الثقلين در ذيل اين آيه از پيامبر گرامى اسلام (ص ) نقل شده در پاسخ اين سؤ ال كه منظور از احسان چيست ! چنين مى خوانيم : ان تعبد الله كانك تراه فان لم تكن تراه فانه يراك : (احسان (در اين آيه ) به اين است كه هر عملى در مسير بندگى خدا انجام مى دهى آنچنان باشد كه گويا خدا را مى بينى و اگر تو او را نمى بينى او ترا مى بيند و شاهد و ناظر تو است . 3️⃣ پيروى از آئين پاك ابراهيم .👈🏻(و اتبع ملة ابراهيم حنيفا) *️⃣ «ملت ابراهیم» همان سیره و سنت توحیدی، خالص، حق پرست، معتدل و فطری است. ⬅️ دقت شود که بحث «ملت ابراهیم» در تعبیر👈🏻 أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ نهفته است چون ملت ابراهیم همان تسلیم در برابر حق است ولى به خصوص جداگانه به ملت ابراهیم اشاره شده است تا شاید تأکید بر این مطلب رسانده شود که ملاک اصلی ، تسلیم در برابر خدا و تبعیت از آیین ابراهیم است. *️⃣ تسليم خدا بودن، از رضا به قضاى او بالاتر است. چون در مقام رضا، انسانِ راضى خود را كسى مى‌ داند ولى در تسليم، انسان براى خود ارزشى در برابر خدا قائل نيست. ⏺ نکته : بجاى تعبیر وَ اتَّبَعَ مِلَّهَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا مى توانست بگوید وَ اتَّبَعَ مِلَّهَ مُحَمّد حَنِیفًا ولی از ملت ابراهیم صحبت کرد تا شاید این نکته را برساند که به هر حال اگر دین اسلام به کسی نرسید و واقعا کسی در نفهمیدن اسلام معذور بود همین که تابع دین ابراهیم باشد او نیز می تواند مصداقی از کسی باشد که بهترین دین را دارد. ⏺ در پايان آيه دليل تكيه كردن روى آئين ابراهيم را چنين بيان مى كند كه خداوند ابراهيم را به عنوان خليل خود انتخاب كرد.👈🏻(و اتخذ الله ابراهيم خليلا) *️⃣ (خلیل ) ممکن است از ماده (خُلَت) به معنى (دوستى ) بوده باشد و یا از ماده (خَلَت )به معنى (نیاز و احتیاج ) و در اینکه کدامیک از این دو معنى به مفهوم آیه فوق نزدیکتر است در میان مفسران گفتگو است ، جمعى معتقدند که معنى دوم نزدیکتر به حقیقت آیه مى باشد، زیرا ابراهیم به خوبى احساس مى کرد که در همه چیز بدون استثنا نیازمند به پروردگار است . *️⃣ ولى از آنجا که آیه فوق مى گوید: خداوند این مقام را به ابراهیم داد استفاده مى شود که منظور همان معنى دوستى است ، زیرا اگر بگوئیم خداوند ابراهیم را بعنوان دوست خود انتخاب کرد بسیار مناسب به نظر مى رسد، تا اینکه بگوئیم خداوند ابراهیم را نیازمند خود انتخاب کرد، به علاوه نیازمندى مخلوقات خدا اختصاصى به ابراهیم ندارد. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۲۸ سوره ( صفحه ۹۹) وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِنْ بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَنْ يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَيْرٌ وَأُحْضِرَتِ الْأَنْفُسُ الشُّحَّ وَإِنْ تُحْسِنُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا ﴿۱۲۸﴾ و اگر زنى از شوهر خويش بيم ناسازگارى يا رويگردانى داشته باشد بر آن دو گناهى نيست كه از راه صلح با يكديگر به آشتى گرايند كه سازش بهتر است ( ولی) بخل (و بى‏ گذشت بودن) در نفوس حضور (و غلبه) دارد و اگر نيكى كنيد و پرهيزگارى پيشه نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى‏ دهيد آگاه است. ﴿۱۲۸ نساء﴾ ✴️ طبق آیات قرآن خداوند متعال با دستوراتی که داده است می خواهد تا جایی که می شود نهاد خانواده حفظ شود. بنابراین به زن و مرد دستور می دهد که حتی اگر لازم بود از حق خود کوتاه بیایید تا کار به طلاق نکشد.. 🔸«نشوز» یعنی رفع و برداشت ادای واجب و منظور آنست که اگر زنی علائم نشوز را در شوهرش دید،یعنی مشاهده کرد که او واجبات زوجیت را انجام نمی دهد و یا از وی رو گردان است ،در این صورت می تواند برای ایجاد صلح و توافق وایجاد علاقه از جانب همسراز بعضی از حقوق خود صرفنظر و چشم پوشی کند تا به این وسیله از طلاق جلوگیری شود.. 🔶در آیه ۳۴ سوره نساء از نشوز زن صحبت شد و در این آیه(۱۲۸) از نشوز مرد صحبت شده است. به هر حال وقتی زن ، ناشزه شود با توجه به خصوصیات طبیعی مرد، می توان آن نشوز را در خانه حل کرد ولی اگر مرد ناشز شود زن با توجه به لطافتی که دارد، دو راه دارد : الف) به قانون رجوع کند و حقش را از مرد بگیرد و خلاصه اینکه پای دیگران و قانون را وسط بکشد. این فرض در آیات ابتدایی سوره مجادله آمده است. ب) با صلح ، مشکل را در خانه حل کند و آیه ۱۲۸ در مورد این قسمت می باشد. 🔶 در مباحث خانوادگی به عنوان یک جامعه‌ی کوچک در بسیاری از موارد باید دو طرف از حق خود بگذرند و با هم صلح کنند تا کار به جدایی نکشد.. ✴️ در مجموع ، آیه ۱۲۸ می خواهد به ما یاد دهد که در یک ، افراد باید هم دیگر را تحمل کنند، زیرا حقّ خانواده بیش از حقّ شخصى زن یا مرد است.و به خاطر حفظ خانواده، باید از حقّ شخصى گذشت. به طور کلی در این آیه ، سه بار از ریشه‌ی صلح استفاده شده است که این مطلب اهمیت صلح را از دیدگاه قرآن می رساند. 🔸قید «بینهما» در وأَن یُصْلِحَا بَیْنهَُمَا صُلْحًا» ،این نکته را مى رساند که زن و شوهر باید در مرحله اول ،👈🏻بین خودشان 👉🏻 صلح کنند و نگذارند کار به بیرون از خانه بکشد. اگر نشد، دیگران دخالت كنند. 🔸به کلمه‌ی «أُحْضرَِتِ » توجه داشته باشید. از تعبیر مورد بحث می توان بدست آورد که شح آنقدر در وجود برخی از نفوس قرار دارد که کاملا در آن حاضر است. 🔶سرچشمه بسيارى از نزاعها و عدم گذشتها غريزه حب ذات است که هر كسى سعى ميكند تمام حقوق خود را بي کم و كاست دريافت دارد، و فقط خودش را ببیند 🔸بنابراين اگر زن و مرد در اصلاح خود بكوشند و گذشت پيشه كنند و تنگ نظری و بخل و حرص را در خود سرکوب کند، ريشه اختلافات خانوادگى از بين مى رود. ✴️ در پايان آيه روى سخن را به آنها كرده و توصيه به نيكوكارى و پرهيزكارى نموده و به آنان گوشزد ميكند كه مراقب اعمال و كارهاى خود باشند و از مسير حق و عدالت منحرف نشوند، زيرا خداوند از همه اعمال آنها آگاه است .👈🏻(و ان تحسنوا و تتقوا فان الله كان بما تعملون خبيرا). 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
4_5776112838477091222.mp3
2.04M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• ربیع حیات 👤 مقام معظّم رهبری 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹اول ربیع الاول/بعد از شهادت پیامبر اکرم (ص)ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻫﺠﻮﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺖ. ♦️ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻏﺴﻞ ﻭ ﻛﻔﻦ ﻭ ﺩﻓﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺷﺪ ﻭ ﻏﺎﺻﺒﻴﻦ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺩﺭ ﺳﻘﻴﻔﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺷﺐ ﭼﻬﺎﺭﺷﻨﺒﻪ ﻛﻪ ﺍﻭﻝ ﺭﺑﻴﻊ ﺍﻟﺎﻭﻝ ﺑﻮﺩ ﺑﺪﻥ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺩﻓﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻭ ﻃﺒﻖ ﻭﺻﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻯ ﻗﺮﺁﻥ ﺷﺪ. ♦️ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: «ﻋﻠﻰ ﺟﺎﻥ، ﺗﺎ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﺸﻮ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻯ ﻛﻦ... ». 📚 ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻓﺮﺍﺕ: ﺹ 398، (ﺩﺭ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺻﺪﻭﻕ: ﺹ 73 ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻟﻰ ﻃﻮﺳﻰ: ﺝ 1، ﺹ 263 ﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﺳﺖ). 🌹ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﺎﻡ، ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻫﺠﻮﻡ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ: ♦️ﺑﺎﺭ ﺍﻭﻝ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ﺭﺑﻴﻊ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻴﻌﺖ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻛﻪ ﻗﺴﻢ ﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻡ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺟﻤﻊ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻴﺎﻳﻢ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﺪ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﺷﺒﻬﺎ ﺻﺪﻳﻘﻪ ﻃﺎﻫﺮﻩ ﻭ ﺣﺴﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻣﻰ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻃﻠﺐ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ. 📚 ﻛﺘﺎﺏ ﺳﻠﻴﻢ: ﺹ 128، ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ: ﺹ 75، 190 ♦️ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻓﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺯﺑﻴﺮ ﻭ ﻋﺪﻩ ﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺯﺑﻴﺮ ﺷﻤﺸﻴﺮ ﻛﺸﻴﺪ ﺗﺎ مهاجمین ﺭﺍ ﺑﻜﺸﺪ. 📚 ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺻﺪﻭﻕ: ﺹ 73 ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ: ﺝ 1، ﺹ 111 95، ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ: ﺝ 28، ﺹ 321 ♦️ﺑﺎﺭ ﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺣﻀﺮﺕ ﻫﺠﻮﻡ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺯﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﻭ ﺿﺮﺏ ﻭ ﺟﺮﺡ ﺻﺪﻳﻘﻪ ﻃﺎﻫﺮﻩ ﺳﻠﺎﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻭ شهید کردن ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺑﺮﺩﻧﺪ. 📚 ﻛﺘﺎﺏ ﺳﻠﻴﻢ: ﺹ 249 ،82 ﺍﻟﻜﻮﻛﺐ ﺍﻟﺪﺭﻯ: ﺝ 1، ﺹ 194، ﺍﻟﺠﻤﻞ: ﺹ 117، ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺑﻦ ﺍﺛﻴﺮ: ﺝ 2، ﺹ 326، ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻃﺒﺮﻯ: ﺝ 3، ﺹ 203 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌺ربیع الاول ماه سرور اهل بیت (ع) 🌹 وجود مناسبتهایی چون شهادت جانگداز امام حسن عسکری (ع)، از مناسبتهای غم انگیز این ماه است، لکن سیل مناسبتها و وقایع سرور انگیز مسلمانان و برکات این ماه، سبب شده تا ماه ربیع الاول بعنوان ماه شادی و برکت شناخته شود. 🌹 در این ماه از ابتدای آغازش که یادآور آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) و تداعی کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در تا انتهایش حوادث و رویدادهای به وقوع پیوسته است که باعث خوشحالی شیعیان می‌شود. 🌹 در روز چهارم ماه ربیع‌الاول سال اول هجری، پیغمبر(ص) از غار ثور پس از گذشت سه روز به قصد هجرت به مدینه خارج می‌شود. 🌹 نهم ربیع‌الاول، روزی است که شیعیان عصر غیبت به خوبی آن را گرامی می‌دارند، چرا که سالروز آغاز امامت آخرین ذخیره الهی و نهمین فرزند اباعبدالله الحسین(ع) است. 🌹 سالروز ازدواج پیامبر مهربانی‌ها با حضرت خدیجه نیز در روز دهم ربیع‌الاول در ۱۵ سال قبل از بعثت واقع شده است. 🌹 روز دوازدهم ربیع نیز ۳ واقعه خوشایند اتفاق افتاده است، در ابتدا سالروز ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه و شادی مردم این شهر و استقبال بی‌نظیر آن‌ها از رسول خدا(ص) و ورود ناقه نبی خدا(ص) به خانه ابو ایوب انصارى از برجسته‌ترین رویداد این روز است. 🌹 همچنین انقراض حکومت ظالم و ننگین بنى‌امیه در سال  ۱۳۲ قمری رخداد مهم ۱۲ ربیع‌الاول است که به دست ابومسلم مروزی خراسانی اتفاق افتاد که چهاردهمین خلیفه بنى امیه «مروان حمار» در قریه‌اى از روستاهای مصر توسط او به قتل رسید و دولت بنى‌امیه بعد از ۹۱ سال و ۲ روز که یک هزار و ۹۲ ماه و ۲ روز ساقط شد. 🌹هلاکت معتصم بالله عباسی همان کسی که شیعیان زیادی به شهادت رساند و جنایات‌های بی‌شماری را مرتکب شد، در سامرا در سال ۲۲۷ قمری به وقوع پیوست. 🌹 و اما روز ۱۴ این ماه دو واقعه مهم رخ داده است که قلوب شیعیان را بسیار خوشحال می‌سازد، چرا که هلاکت یزید ملعون در سال ۶۴ هجری قمری و خروج مختار ثقفی در سال ۶۶ قمرى به خونخواهی از ثارالله(ع) در این روز اتفاق افتاده است. 🌹 آری! در این ماه، رحمت الهی بیش از بیش هویداست، چرا که میلاد برترین انسان‌ها و شایسته‌ترین بندگان در آن قرار داد، رحمتی که از ابتدای آفرینش همتایی برای آن یافت نمی‌شود و این میلاد فرخنده در ۱۷ ربیع اتفاق می‌افتد که با وجود مولود پر برکت خاندان هاشم، ایوان کسرى به لرزه افتاد، دریاچه ساوه خشکید و آتشکده هزار ساله فارس خاموش شد و آمنه مادر گرامی ختم رسل(ص) صدایى شنید: "بهترین خلق متولد شد، او را محمد نام کن" و هاتفى ندا کرد: «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا». 🌹 هلاکت قوم نمرود به وسیله گزش پشه ‌(از سوی خدا مأمور بودند به حمایت از حضرت ابراهیم(ع) وارد میدان شوند) و جنگ حضرت داود(ع) با جالوت از رخدادهای است که قبل از ظهور اسلام در ۱۸ ربیع‌الاول به وقوع پیوسته است. 🌹 البته در این ماه وقایعی چون شهادت امام حسن عسکری (ع) هم وجود دارد، لکن عمده مناسبتهای این ماه، ولادت و شادی و سرور است. ♦️حال با این حجم مناسبتهای مسرت بخش و مبارک، و با توجه به مسلم نبودن رخ دادن وقایع تلخ در این ماه، آیا این ماه، ماه عزاست؟! یا ماه سرور و مبارک؟! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴سیاست امروز استكبار، سیاست اندلسی کردن ایران است ♦️رهبر معظم انقلاب: موضوعی که من با شما در میان میگذارم شکل موعظه ندارد؛ بلکه موضوعی اساسی است که با بهترین عناصر یک ملت - که شما جوانان باشید - در میان گذاشته میشود... ♦️اروپاییها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدّت کردند... آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند. یکی از کارها این بود که تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند! گذشت زمان راههای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمیکند. امروز هم آنها همین کار را میکنند. ۸۱/۱۲/۰۶ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹اول ربیع الاول لیله ﺍﻟﻤﺒﻴﺖ ♦️ﺷﺐ ﺍﻭﻝ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺯ ﺷﺮ ﻛﻔﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﺐ ﺁﻗﺎ ﻭ ﻣﻮﻟﺎﻳﻤﺎﻥ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺟﺎﻥ ﻧﺜﺎﺭﻯ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﮔﺮﺍﻣﻰ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻧﺪ. 📚 ﻗﻠﺎﺋﺪ ﺍﻟﻨﺤﻮﺭ: ﺝ ﺭﺑﻴﻊ ﺍﻟﺎﻭﻝ، ﺹ 8، ﻣﺴﺎﺭ ﺍﻟﺸﻴﻌﻪ: ﺹ 27، ﻓﻴﺾ ﺍﻟﻌﻠﺎﻡ: ﺹ 201، ﺯﺍﺩ ﺍﻟﻤﻌﺎﺩ: ﺹ 332، ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ: ﺝ 97، ﺹ 168، ﻣﺼﺒﺎﺡ ﻛﻔﻌﻤﻰ: ﺝ 2، ﺹ 596 ♦️ﭼﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻛﻔﺎﺭ ﻗﺮﻳﺶ ﻗﺼﺪ ﻛﺸﺘﻦ ﺣﻀﺮﺗﺶ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺁﻳﻪ: «ﻭ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻣﻦ ﻳﺸﺘﺮﻯ ﻧﻔﺴﻪ ﺍﺑﺘﻐﺎﺀ ﻣﺮﺿﺎﺕ ﺍﻟﻠﻪ... » «ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺴﻰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺷﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ با ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ» ﺩﺭ ﺷﺄﻥ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ. (ﺳﻮﺭﻩ ﺑﻘﺮﻩ: ﺁﻳﻪ 207) ♦️ﺩﺭ ﺷﺒﻰ ﻛﻪ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪ ﺑﻪ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﻭ ﻣﻴﻜﺎﺋﻴﻞ ﺧﻄﺎﺏ ﺭﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺑﻴﻦ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺑﺮﺍﺩﺭﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﻋﻤﺮ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ. ﻛﺪﺍﻣﻴﻚ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﻳﺜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺧﻄﺎﺏ ﺁﻣﺪ: ♦️«ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﮕﺎﻩ کنید ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺣﻴﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﻳﺜﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻩ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻓﺪﺍﻯ ﺍﻭ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮﻭﻳﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ». ♦️ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺳﺮ ﺍﻣﻴﺮﺍلمؤﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴه ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻭ ﻣﻴﻜﺎﺋﻴﻞ ﺳﻤﺖ ﭘﺎﻫﺎﻯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﻧﺪﺍ ﻛﺮﺩ: ♦️«ﺑﺦ ﺑﺦ ﻣﻦ ﻣﺜﻠﻚ ﻳﺎﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺒﺎﻫﺎﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ». ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﺷﺮﻳﻔﻪ «ﻭ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻣﻦ ﻳﺸﺮﻯ ﻧﻔﺴﻪ ﺍﺑﺘﻐﺎﺀ ﻣﺮﺿﺎﺕ ﺍﻟﻠﻪ» ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ. 📚 ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ: ﺝ 19، ﺹ 39 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌺حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت (علیهم السلام) مبارک باد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌺فرا رسیدن ماه شریف ربیع الاول را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ونایب برحقشان امام خامنه ای مدظله العالی و شما اعضای محترم تبریک عرض می کنیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان: پناهیان بی دقتی کرده؛ اظهارات نسنجیده خود را جبران کند ♦️محمد ایمانی:بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر و متهم کردن روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است. ♦️ این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است. ♦️ سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند. ♦️پ.ن: پناهیان در سخنرانی خود با حمله به روزنامه کیهان گفته است: روزنامه‌ای که دو قطبی‌سازی می‌کند را تعطیل کنید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆فضای بی صاحب و ول مجازی/ ماشین کشتار نامرئی‌ شناختی کودکان ایرانی ▪️آموزش ناخن کاری فانتری برای دانش آموزان ✍می دونستید این کارا و آموزشها در مورد دانش آموزان در همه جای دنیا ممنوعه ، فقط در ایران آزاده!!! کشته شدن کودکان غزه توسط بمب های صهیونسیتی‌ها را میبینیم! اما کشته شدن شناختی کودکان ایرانی در اینستاگرام صهیونسیتی را نمی‌بینیم! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📢 رهبر انقلاب: رجوع به کارشناس، حکمرانی را خردمندانه میکند و ملت را راضی میکند اما مراقب تحمیل نظرات غلط با لباس کارشناسی باشید 📩 رهبر انقلاب در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم: ✏️ نکته‌ی چهارم درباره‌ی مسئله‌ی کارشناسی است. در تبلیغات آقای دکتر پزشکیان و اظهاراتی که گفته شد، رجوع به کارشناس‌ها تکرار شده. بنده عقیده‌ی راسخ دارم به این قضیه‌ی رجوع به کارشناس. ✏️ دولت‌ها وقتی که کار کارشناسی می‌کنند حکمرانی‌شان حکمرانی خردمندانه و اندیشه‌ورزانه خواهد بود، نه حکمرانی محفلی و رفاقتی و توصیه‌ای. کار کارشناسی خصوصیتش این است که گاهی شما یک کار کارشناسی‌ای را انجام میدهید برخلاف خواست چند رفیق و دوست و آشنا و آدم صاحب نفوذ و اینها، آنها را ناراضی می‌کنید اما ملت را راضی میکنید. ✏️ منتها یک نکته‌ای اینجا وجود دارد در انتخاب کارشناس. گاهی اوقات در مواردی ته‌نشین‌های ذهنیِ غلط یک کارشناس با ادبیات کارشناسی می‌آید در میدان. با لباس کارشناسی می‌آید در میدان. آن وقت مشکل درست میکند. تحمیل میکند آن نظرات غلط حاکم بر ذهن آن کارشناس را یا خصوصیات اخلاقی او را، تحمیل میکند به شما. ۱۴۰۳/۶/۶ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔆 وقتی از هدفمند بودن و پشت‌پرده‌های ترویج فساد در ایران اسلامی حرف می‌زنیم، نه توهّم داریم و نه بدون سند حرف می‌زنیم 👈 به این تصویر با نگاه کودکانه و ساده و سرسری نگاه نکنید! ✍ بسیار هوشمندانه در حال عادی‌سازی گناه و قباحت بی‌حجابی و بی‌دینی هستند و حتی از جوراب بچه‌ها هم برای این هدف شوم و پلید، نمی‌گذرند ❌ بزرگترها در زمان خرید دقت کنید 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺متهم ایرانی رسوایی محیط زیستی سوئد کیست؟ فریبا خطیبی در ۱۶ سالگی به سوئد مهاجرت کرده است. او در اوایل زندگی خود در سوئد در کلاب‌های رقص مشغول به کار شده و بعد وارد صنعت پورن می‌شود. خطیبی پس از این که به دلیل جرائم مالی به زندان می‌افتد تصمیم می‌گیرد شغلش را عوض کنید و شرکت think pink را به همراه همسرش تاسیس می‌کند. وی از ۱۹۹۸ به مدت ۳.۵ سال در زندان بوده است. از سال ۲۰۲۰ شکایت‌ها از این شرکت به دلیل دفن و دفع غیرقانونی زباله آغاز می‌شود. در همان سال شرکت اعلام ورشکستگی می‌کند. خطیبی از سال ۱۹۹۱ نام کوچک خود را ۹ بار و فامیلی‌اش را ۷ بار تغییر داده است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir