eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
597 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔶 چه بسا مربى احتياج به واسطه‏اى هم داشته باشد كه مطلب را توضيح دهد و كودك را به اقرار بياورد و از بدى جدا نمايد. و اين واسطه خواه مادر يا ديگرى، بايد زرنگ و تعليم ديده باشد... 🔸 و با اين جمله که: «قول داده ديگر اين کار را انجام ندهد.» و یا اینکه: «بگو ديگر نمى‏كنم، اشتباه كردم، ديگر تكرار نمى‏كنم»...واسطه شود و بعد هم در خلوت با طفل صحبت كند که چرا تو، کودک به این خوبی یک چنین کاری را انجام دهی؟ چرا باید پدر یا مادرت را که این همه به تو علاقه دارند و برای تو چه‌ها و چه‌ها کرده‌اند، اذیت کنی؟...و با صحبت‏هايش عقده بچه را بگشايد و عكس العمل او را كنترل كند و به قرار و اعتراف و تصميم وادارش نمايد. 🔻 واى به روزى كه واسطه، خام و نفهم باشد و با جانب‌دارى از طفل و اين كه چرا او را مى‏زنيد، چرا اذیتش می‌کنید؟...با اين حرف‏ها بچه را فاسد كند و زحمات‏ را به باد دهد و كودك را با جرئت و پُررو و صاحب‌حق و مربى را ظالم و ستم‌گر و گرگ معرفى كند. ✅ مربى بايد اين آگاهی را داشته باشد که در حضور چنين واسطه‏هاى نفهم و بى‏ظرفيتى كه اغلب علاقه زيادى به بچه دارند و محبت خاله‌خرسى دارند، تنبيه به راه نيندازد...و وانمود كند كه متوجه قضيه نشده و نفهميده است؛ چون اگر خود را متوجه نشان دهد و تنبيه نكند، بچه به قدرت واسطه و ضعف مربى پى مى‏برد. ✍ | تربیت کودک، صفحه ۶۴ و ۶۵ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💥تاریخ‌نگار گلستانی: 🔹شهادت سیدمصطفی خمینی رژیم شاه را ضربه فنی کرد 🔸 تاریخ‌نگار و پژوهشگر گلستانی شهادت سیدمصطفی خمینی را موجب پویاتر شدن مبارزات امام خمینی(ره) دانست و گفت: شهادت فرزند برومند معمار کبیر انقلاب موجب همبستگی و اتحاد بیشتر مردم شد. 🔗 جزئیات بیشتر خبر در لینک زیر 👇👇 isna.ir/xdS7hJ 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اتفاق نظر تحلیلگران تلویزیون فارسی‌زبان موساد (اینترنشنال) در مورد اقتدار حزب‌الله لبنان: 🔺حزب‌الله یک تشکیلات منسجمی است که هوشمندانه عمل می‌کند؛ حزب‌الله لبنان با حملاتش اسرائیل را کوچکتر کرده و اگر همینطور ادامه دهند اسرائیل را نابود خواهند کرد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
‼️به بهانه سالمرگ یک عنصر وابسته به اجانب(۱-۲ آبان ۱۲۹۶ ش) 🎭 اسعد بختیاری، عضو لژ فراماسونی، یار صمیمی انگلستان، از عوامل اصلی دستگیری و به شهادت رساندن مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، از عوامل سرکوب ستارخان و نیروهایش در تهران ... ‼️مورخین ماسون سعی نمودند با تحریف تاریخ و بهره گیری از احساسات قومی و محلی، چهره ای مبارز از او بسازند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
‼️به بهانه سالمرگ یک عنصر وابسته به اجانب(۱-۲ آبان ۱۲۹۶ ش) 🎭 اسعد بختیاری، عضو لژ فراماسونی، یار صم
⁉️ اسعد بختیاری کیست؟ علی‌قلی‌خان بختیاری (زاده ۱۲۳۶ ه‍. خ - مرگ ۱-۲ آبان ۱۲۹۶) معروف به سردار اسعد بختیاری، از رؤسای ایل بختیاری و از سیاستمداران دوره قاجاربود، که حیات سیاسی وی مقارن با به قدرت رسیدن چهار پادشاه در ایران بود. اسعد از جمله کسانی بود که بخش مهمی از زندگی او با مشروطیت پیوند خورد و نقشی تاریخی ایفا کرد و مطابق معمول تاریخ نگاری روشنفکری مشروطه، از جمله چهره های مثبت و «مفاخر» طبقه بندی شده است اما نگاهی به عملکرد او در آن ایام پرآشوب مقابل این ادعا علامت سوال قرار می دهد. 🎭 عضویت در لژ ماسونی بیداری در تاریخ سیاسی ایران از اواسط دوران قاجار به بعد یک دسته در تمام مقاطع حساس نقشی اساسی ایفا کردند، نقشی که غالبا در برابر روحانیت اصیل شیعی قرار داشت و کنش گری در جهت منافع دولت های استعماری وقت به ویژه انگلستان بود؛ تشکیلاتی که به "فراماسونری" موسوم بود. اولین لژ ماسونی که از فرانسه به ایران آمد و توانست نقشی حیاتی در جهت خواست غرب ایفا کند، «لژ بیداری» بود؛ لژی که بسیاری از چهره های جناح لیبرال و سکولار مشروطه در آن عضو بودند و اقداماتشان سبب ساز شکست نهضت آزادی خواهانه ملت ایران و سر برآوردن دیکتاتوری رضاخانی از میان آن شد. یکی از این موثرین مشروطه اسعد بختیاری بود که توانست در لژ بیداری عضو شده و ترقی یابد. خود اسعد در این زمینه اذعان می کند که: «به فرماسونری پاریس دعوت شد و عضویت بهم رسانید» ( تاریخ بختیاری، ص 270) اسماعیل رائین در کتاب خود که به نوعی دایره المعارف فراماسونری ایران است در باره لژ بیداری چنین می نویسد: «در اواخر سلطنت مظفرالدین شاه ایرانیانی که به فرانسه و بلژیک مسافرت کرده و در آنجا وارد فراماسونری شده بودند، به ایران که بازگشتند این فرقه را در تهران تاسیس نموده و بقول ادیب الممالک فراهانی ماسون، آنرا«لژ بیداری ایران» نامیدند. ... میرزا سعید خان وزیر امور خارجه، میرزا سید محمد طباطبایی– سنگلجی، میرزا ابوتراب خان نظم الدوله، علیخان ظهیر الدوله، هادی نجم آبادی، دبیر الملک شیرازی، علی قلی خان سردار اسعد، مسعود میرزای ظل السلطان و... موسسین لژ بیداری بودند» (فراموشخانه و فراماسونری در ایران.،جلد2، ص54) رایین همچنین تاکید می کند که اسامی، علی قلی خان سردار اسعد، خسرو خان سردار ظفر و جعفر قلیخان سردار بهادر بختیاری [سردار اسعد سوم] در چهار لیست اسامی «اعضاء لژ بیداری ایران» که تاکنون بدست آمده، درج شده است و هر سه نفر موفق به اخذ دیپلم ماسونی نیز شده بودند(همان،صص 70تا79) حضور اسعد بختیاری در تشکیلات فراماسونری و ارتباط وثیق او با دولت های خارجی از جمله مسائل مهم تاریخی است که تا کنون کسی آن را تکذیب نکرده است. 🇬🇧🤝اسعد بختیاری، یار صمیمی انگلستان یکی دیگر از مسائلی که پیرامون اسعد بختیاری مطرح است و پیش از انقلاب با افتخار از سوی حامیان وی نقل می شد و پس از انقلاب به ورطه فراموشی سپرده شد، ارتباط علی قلی خان بختیاری و فرزندش با انگلستان و اعتماد زیاد حکومت بریتانیا به وی است. سید حسن تقی زاده دوست اسعد در خاطرات خودش با عنوان «زندگی طوفانی» در باره وابستگی اسعد به انگلیسی ها می نویسد: «از روسای اردوها مرحوم سردار اسعد بختیاری بود. هم از انگلیسی ها اطاعت می کردند. سهام نفت جنوب را هم داشتند.( زندگی طوفانی ، خاطرات سید حسن تقی زاده، ص 136) در کتاب « رهبران مشروطه» نیز آمده است: «ممتازالدوله که بین پاریس و لندن رفت و آمد داشت و با معاضدالسلطنه و ادوارد براون و تقی زاده و بعضی مقامات سیاسی انگلستان مربوط بود، سردار اسعد را از نقشه های پشت پرده آگاه کرد.... اسعد که در اروپا برای این اردوکشی تصمیم گرفته بود پس از سفر به لندن و ملاقات با مستر «چارلز» معاون وزارت امور خارجه انگلستان ( ممتازالدوله و ادوارد براون همراهش بودند) و اطمینان از حمایت انگلیسها و قول و قراردادهای لازم به اتفاق چند نفر از جوانان بختیاری از طریق خوزستان وارد ایران شد.( رهبران مشروطه،صص224- 232)» اعتماد و خوشنودی انگلستان به اسعد به قدری بود که او توانست از این دولت نشان تقدیر دریافت کند. در صفحه 270 کتاب «ایل بختیاری و مشروطیت » آمده است: «به دنبال خدمات خوانین به پیشنهاد سر والتر تونلی وزیر مختار انگلیس در تهران ، دولت بریتانیا یک نشان K.C.M.G به سردار جنگ و یک نشان K.C.I.E . به سردار اسعد اعطا کرد» 🔰ادامه در بخش دوم🔰 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
⁉️ اسعد بختیاری کیست؟ علی‌قلی‌خان بختیاری (زاده ۱۲۳۶ ه‍. خ - مرگ ۱-۲ آبان ۱۲۹۶) معروف به سردار ا
✍بخش دوم🔰 👺تقی زاده و دوستانش، عاملان فساد مشروطه سیدحسن تقی زاده، یکی از مشهورترین چهره های سکولار و ماسون مشروطه بود که اقدامات افراطی و دین ستیزانه او باعث اعتراض گسترده علمای[حامی مشروطه] شد تا حدی که در ١٢ ربیع الثانی ١٣٢٨ حضرات خراسانی و مازندرانی (از علمای ثلاث حامی مشروطه در نجف، پس از آشکار شدن دیر هنگام ماهیت اصلی مشروطه چیان برایشان) طی نامه و حکمی بر فساد مسلک سیاسی تقی‌زاده تأکید و حکم به اخراج او از مجلس دادند. در حکم و نامه آقایان صراحتاً بر ضدیت مسلک او با اسلامیت مملکت و قوانین شریعت مقدس تأکید شد و از نایب‌السلطنه خواسته می شود که از ورود وی به مجلس جلوگیری شده و تقی زاده را از کشور تبعید کند. اما این حکم که با تلگراف رسیده بود با اعمال نفوذ علیقلی خان سردار اسعد که از جمله دوستان و هم مسلکان تقی زاده بوده افشا نمی شود. (اوراق تازه یاب مشروطیت و نقش تقی زاده ، ص 538 .) فساد تقی زاده به حدی بالا بود که ستارخان و باقرخان شدیدا طی نامه ای به نائب السلطنه، تقی زاده و «دوستانش» را «بی شرف» دانسته و خواستار اجرای حکم علما و تبعید او می شوند: «مقام منیع والاحضرت اقدس نیابت سلطنت عظمی دامت عظمته فداکاری و زحمات اهالی آذربایجان در قلع ریشه استبداد عموماً ، و این دو نفر فدائی ملت خصوصاً، گویا بر احدی پوشیده نباشد. قریب دو ماه است برحسب احضار وارد تهران شده آثار و علاماتی که فعلاً مشاهده می‌کنیم جز خرابی وطن عزیز و هدر رفتن زحمات همه، نتیجه دیگری گرفته نشد. چند نفر هستند متفقاً به اغراض شخصی، استقلال مملکت را متزلزل می دارند؛ در ضمن، « چه مقصودی دارند؟!»، به این فدائیان، مجهول است. اکنون جمعی از رؤسای هم مسلک که استقلال مملکت و مشروطیت را می خواهند حاضرند با این فدائیان ملت، عرض می کنیم: این چند نفر خائن ملت که در عین بی شرفی شرف فدائیان مشروطیت را بردند و خرابی مملکت را می‌خواهند شب و روز به خیال پارتی بازی ادارات کابینه و انتظام ولایات مخل هستند ، در چه مذهب و چه خط سیر می‌کنند بر احدی پوشیده نیست. مخصوصاً این فدائیان ملت از طرف رؤسای هم مسلک جداً عرض و استدعا می کنیم وجود این چند نفر که اسباب اختلال شرف و ناموس و امنیت و انتظام و آسایش مردم هستند برای استقلال و حفظ مشروطیت مخل می باشند. بدواً به حضور مبارک عرضه می داریم و استدعا می نماییم حتماً باید این چند نفر از این مملکت تبعید بشوند والا از طرف چاکران بر طرد و نفی این چند نفر اقدامی شده است و اگر نشود قطعاً مسئول خدا و خلق و وجدان و والاحضرت اقدس هستیم. الامرالاقدس الاعلی مطاع» (مرکز اسناد مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ، سند شماره ٤٦ و ٥١٤٥.) خودسری و اقدامات خود سردار اسعد هم از جمله مسائلی بود که مورد اعتراض قرار داشت و حتی دوست سابقش سپهدار تنکابنی نیز در متن استعفای خود از ریاست وزرا از آن یاد می کند: «امروز... بنده از ریاست وزرائی استعفا کردم... هرزگی خوانین بختیاری و سواره آنها در تهران و ولایات و مجاهدین آذربایجانی نمی گذارند کار ایران درست شود» (یادداشتهای سپهسالار تنکابنی، ص ٢٨٣ .) 💥🔥واقعه پارک اتابک پس از ترور سید عبدالله بهبهانی به دست عوامل تقی زاده، ستارخان و باقرخان که از جمله موثرین مشروطه و آزادیخواهان اصیل بودند شدیدا به نایب السلطنه اعتراض و خواهان برخورد با عوامل این جنایت می شوند. این درخواست با اهمال مواجه شده و سلسله هرج و مرج هایی در تهران به وجود می آید و طی جلسات تصمیم بر خلع سلاح طرفین درگیری ها گرفته می شود. نکته مهم در این خلع سلاح آن است که نیروهای تقی زاده و هم فکرانش مانند یپرم ارمنی و سردار اسعد بختیاری به بهانه حضور در دستگاه امنیه خلع سلاح نمی شوند و فقط بنا بر گرفتن اسلحه نیروهای ستارخان و باقرخان می شود؛ عملکرد بد و گزینشی مامورین خلع سلاح سبب ساز استنکاف مجاهدین آذربایجانی و همراهان ستارخان که در پارک اتابک (محل فعلی سفارت روسیه) سکنی داشتند می شود و همین بهترین بهانه را به دست جناح ماسون مشروطه می دهد. کسروی در کتاب خود بر دشمنی سردار اسعد با ستارخان تاکید ورزیده و می نویسد: « مجاهدان نمی‌خواستند پی کار خود روند و بسیاری از کار خود به یکبار دورافتاده اگر هم می‌خواستند نمی‌توانستند و اینان ناگزیر به نافرمانی برخاستند. از سوی دیگر دولت نخواست این قانون را دادگرانه به کار بندد چون خود مستوفی رئیس الوزراء و بیشتر وزیران از دسته انقلابی بودند. چنانکه گفتیم این دسته کینه چهار تن سردار را (ستارخان، باقرخان، ضرغام السلطنه و معزالسلطان) در دل داشتند. و همچنین اسعد که در همه کارها دست داشت از این چهار تن سخت خشمناک بود. به ویژه از ستارخان که از بس خشمناک بود زبان خود را نگه نمی توانست داشت....» (تاریخ هیجده ساله آذربایجان. صص ١٣٤-١٣٦ . 🔰ادامه در بخش سوم/پایانی🔰 🆔@emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
✍بخش دوم🔰 👺تقی زاده و دوستانش، عاملان فساد مشروطه سیدحسن تقی زاده، یکی از مشهورترین چهره های سکولا
✍بخش سوم/پایانی🔰 در اول شعبان 1328، یپرم ارمنی، رئیس خونریز نظمیه به همراه جمعی از نیروهای ارمنی و بختیاری که پسر سردار اسعد همراه ایشان بود درب پارک اتابک را آتش زده و به مجاهدین آذربایجانی هجوم می آورد در نتیجه این اقدام ظرف چهار ساعت، 300 تن از یاران ستار خان کشته شده و خود او نیز از ناحیه زانو مورد اصابت گلوله قرار می گیرد؛ زخمی که حتی تا مدت ها اجازه درمان آن داده نمی شد و در نهایت منجر به قطع بخشی از پای ستارخان و پس از چند سال مرگ او در 48 سالگی شد. (واقعات اتفاقیه در روزگار . ج٢ ، صص ٥٤٩-٥٥٠ .) 🌹 اعدام مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(زعیم نهضت مشروعه خواهی مشروطه)، گناه نابخشودنی همانگونه که ذکر شد یکی از جناح های دخیل و بسیار موثر بر جریان مشروطه، جناح ماسونی و غربگرا بود که عملکرد آنها سبب ساز شکاف در جنبش عدالت خواهانه مردم و شکست آن شد. یکی از کسانی که خود در ابتدا از جمله سردمداران عدالتخواهی بود و پس از آشکار شدن نیت برخی افراد موثر در جنبش مشروطه به مخالفین آن بدل شد، علامه شیخ فضل الله نوری(ره) بود. شیخ، که به اعتراف دوست و دشمن بزرگترین وقت ایران بود پس از فتح تهران به دست قوای مشروطه محاکمه و اعدام شد. اقدامی که آخرین ضربه بر پیکره موریانه خورده مشروطه بود و بسیاری پس از آن به ماهیت مشروطه خواهان سکولار پی بردند. اما نقش سردار علی قلی خان اسعد بختیاری در این جنایت عظیم چه بود؟ در دادگاه فرمایشی[که به ریاست ابراهیم زنجانی(آخوندِ فاسدِ فراماسون و از شاگردان و معتمدینِ آخوند خراسانی)] برای محاکمه علامه شیخ فضل الله نوری(ره) برگزار شد 12 نفر به عنوان قضات حضور داشتند که یکی از آنها سردار بهادر، پسر سردار اسعد بختیاری بود و همو او نیز حکم اعدام شیخ را [که ابراهیم زنجانی صادر کرده بود] مانند مابقی امضا کرد. ممکن است گفته شود که ذنب پسر به نام پدر نوشته نمی شود اما این سخن وقتی پذیرفته است که پدر شخصی بی قدرت باشد نه فردی مانند علی قلی خان بختیاری که به گواه تاریخ در آن زمان، همه کاره تهران بود! در کتاب «رهبران مشروطه» آمده است: «در روز 25 رجب به جای مجلس عالی ، هئیت مدیره موقت به ریاست وثوق الدوله برای نظارت در امور کشور تشکیل شد. سپهدار و سردار اسعد نیز در این هئیت عضویت داشتند و گرداننده اصلی هئیت نیز خود این دو نفر بودند.(رهبران مشروطه، 273) این مطلب بیان گر قدرت اسعد در آن برهه است. نقش مهم علی قلی خان در جنایتی که بر شیخ شهید رفت تلاش وی برای بی خبر نگاه داشتن نائب السلطنه (که از جمله دوستان شیخ بود) از آن چه می گذشت، بود. «سردار اسعد که می توانست از این جنایت جلوگیری کند ، شریک این مسئولیت گردید. سپهدار و سردار اسعد ، عضدالملک (نایب السلطنه) را اغفال کردند و الا او نمی گذاشت چنین حادثه ای روی دهد. وی پس از اطلاع بر این حادثه بسیار ناراحت شد و به سپهدار و سردار اسعد و یپرم ناسزا گفت.» (رهبران مشروطه، ص 273) خسرو معتضد، تاریخ پژوه معاصر هم سردار اسعد را عامل اصلی اعدام شیخ فضل الله معرفی می کند و در مقاله ای با عنوان «چگونه شیخ فضل الله نوری را در میدان سپه بدار کشیدند» می نویسد: «سردار اسعد بدون اطلاع عضدالملک که از هواخواهان شیخ بود، تصمیم دستگیری و اعدام او را به اطلاع اعضای حکومت موقت رسانید و قرار بر این شد که او را محرمانه دستگیر نمایند.» نقش تاریخی سردار اسعد بختیاری در شکست مشروطه و جنایت بر مشروطه خواهان اسلامی آن چنان آشکار است که کمتر آشنا به تاریخی می تواند آن را منکر شود و در دوران حکومت اسلامی، وی را از جمله مفاخر ملی بداند! حال سوال این جاست که آیا می توان یکی از وابستگان به انگلستان، عضو تشکیلات فراماسونری و از جمله عاملان موثر در شهادت علامه شیخ فضل الله نوری و سرکوب مشروطه طلبان حقیقی را به عنوان یکی از مفاخر ملی دانست؟ و آیا معرفی چنین اشخاصی به عنوان افتخار، جفا بر قوم سلحشور بختیاری نیست؟ ✍ و در پایان بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد نکوداشت شیر علیمردان خان بختیاری خالی از لطف نیست. بخصوص فراز پایانی فرمایشات ایشان که پس از تجلیل مکرر از قوم پرافتخار بختیاری و مفاخر حقیقی ایشان از قبیل علیمردان خان و مادر وی، توصیه کردند: مراقب باشید تفکیک بشود بین آن کسانى که صادقانه، خالصانه، براى خدا در مبارزات حقیقى و آنچه میشود آن را جهاد نامید شرکت کردند، با آن کسانى که نه، اغراض دیگرى داشتند./ در تهیه این گزارش از این سایت ها نیز بهره گیری شده است: پایگاه جامع تاریخ معاصر ایران پارس نیوز پژوهشکده باقرالعلوم پایگاه اطلاع رسانی حوزه پایگاه پژوهشی آزادمردان بختیاری موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴سرتیپ ران کوخاو، سخنگوی سابق ارتش اسرائیل: حزب‌الله به سمت فرسایش ما حرکت می‌کند. به هیچ وجه این سخن که گفته شد حزب الله ضربه خورده و بر روی زمین افتاده است، با واقعیت تطبیق ندارد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 در اتفاقی بی سابقه عباس عراقچی وزیر امور خارجه و مسعود پزشکیان رئیس جمهور در هواپیما جداگانه به روسیه سفر کرده اند.. ▪️ به نظر می‌رسد بعد از واقعه سقوط هلیکوپتر شهید رئیسی مقامات بلند پایه در پرواز های جداگانه سفر می کنند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توحید بدون مبارزه اصلا معنا دارد؟ اسلام می‌تواند نسبت به کفر و نفاق بی‌تفاوت باشد؟ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سرلشکر جعفری: ممکن است اسرائیل حمله محدود و کوچک به ایران انجام بدهد/ کار بزرگی بکنند قطعاً چند برابر پاسخ آن را می‌بینند فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله در جمع خبرنگاران: 🔹اسرائیل خیلی کوچکتر از آن است که بتواند به ایران حمله بکند. 🔹ممکن است اسرائیل حمله مذبوحانه و محدود و کوچک برای اینکه بگوید من یک حرکتی کردم و جواب دادم انجام بدهد ولی حمله‌ای که درخور وعده صادق۲ باشد قطعا نمی تواند داشته باشد. 🔹پاسخ ایران بستگی به شدت حمله دشمن دارد اگر کار بزرگ و قابل توجهی انجام بدهد قطعاً چند برابر پاسخ آن را می‌بیند؛ این مهم اعلام شده و در طرح های ما از قدیم هم برای مقابله با تجاوزات و درگیری‌ها وجود داشته است. 🔹به طور قطع و یقین به مردم اطمینان می‌دهم که صهیونیست‌ها حرکت عمده‌ و قابل توجهی انجام نمی‌دهند و هر کاری بکند تلاش مذبوحانه‌ای بیش نیست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
⭕️ سرلشکر جعفری: ممکن است اسرائیل حمله محدود و کوچک به ایران انجام بدهد/ کار بزرگی بکنند قطعاً چند ب
🎥سرلشکر جعفری، فرمانده سابق کل سپاه: "ممکن است اسرائیل حمله‌یِ محدود و کوچک به ایران انجام بدهد/ کار بزرگی بکنند قطعاً چند برابر پاسخ آن را می‌بینند." 🔻درباره‌ی این مصاحبه چند نکته مهم است: ▪️۱. در شرایط فعلیِ منطقه، یک فرمانده بلندپایه‌یِ سابق نظامی بدون هماهنگی در مقابلِ این همه رسانه، مصاحبه نمی‌کند! بنظر سرلشکر جعفری در اتاقِ مشورتِ نهاییِ "کُنش‌_واکنش‌های" مهم نظامی کشور حضور دارد. ▪️۲. با توجه به استقرارِ "سامانه تاد" و "پاتریوت پک ۳" در سرزمین‌های اشغالی، اسناد افشا شده و همچنین پیغام‌های رد و بدل شده خصوصا در عراق توسط آمریکا‌یی‌ها، برآورد ایران این است که احتمالا اسرائیل به کشورمان حمله می‌کند، حتی محدود و اندک! ▪️۳. دقت کنیم، بابِ حمله‌ی مستقیم و رسمیِ نظامیِ اسرائیل به کشور تاکنون باز نشده است؛ اسراییلی‌ها خصوصا در سوریه نشان دادند که اگر احساس کنند که توانِ انجام کاری را بدونِ دریافتِ پاسخ دارند، پلکانی جلو می‌آیند! "واکنشِ احتمالیِ ایران" به "حمله‌یِ محتمل اسرائیل به کشور وَلو محدود"، معادلاتِ آینده را مشخص می‌کند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅وقتی نظریه‌پرداز «اسلام رحمانی» هم به پوچ بودن سازمان ملل می‌رسد. 🔹چه حرف‌های درستی می‌زند جناب دکتر سروش. واقعا باید شرمنده باشیم از انسان بودن. همان‌ها که دیروز حقوق بشر از دهانشان نمی‌افتاد امروز لال شده‌اند. سازمان ملل به هیچ دردی نمی‌خورد. واقعا حرف‌های درستی است. 📣فقط چند سوال باقی می‌ماند جناب دکتر سروش: ⁉️آیا با آن «اسلام رحمانی» که سال‌ها تجویز می‌کردید، این جهان شایسته زندگی است؟ ⁉️آیا بدون «جهاد در راه خدا» می‌توان در این جنگلی که ساخته‌اند زندگی کرد؟ ⁉️چه کسی باید دست و دهان ظالمان را به نفع مظلومان ببندد؟ 💠خوشحالیم که این سخنان را از دکتر سروشی می‌شنویم که سال‌ها، قبله‌ی آمال غربگرا در ایران بودند. 🔺دکتر سروش در ۱۴۰۱، پلیدی غربگرایان داخلی را دید و برآشفت و اکنون پلیدی خود غرب را. چه موقع بقیه غربگرایان بیدار می‌شوند؟ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۱۲۵ سوره النحل ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به [شيوه‏ اى] كه نيكوتر است مجادله نماى در حقيقت پروردگار تو به [حال] كسى كه از راه او منحرف شده داناتر و او به [حال] راه‏يافتگان [نيز] داناتر است 🔶در اين آيه سه روش براى دعوت به حق ذكر شده كه پيامبر خدا بايد در دعوت خود آنها را به كار مى گرفت تا به نتيجه مطلوب مى رسيد. 👈🏻اين سه روش عبارتند از: حكمت، موعظه نيكو و مجادله احسن كه هر كدام از آنها كاربرد و جايگاه خاصى دارد. 🔸منظور از حكمت، بيان مطلب همراه با استدلال هاى محكم و برهانى كردن آن است به طورى كه شنونده را قانع كند. 🔸 منظور از موعظه نيكو ، بيان مطلب به صورت پند و اندرز است به گونه اى كه عواطف و احساسات شنونده در جهت پذيرش مطلب تحريك شود. 🔸و منظور از مجادله احسن، مباحثه و مناظره و استدلال با مطالب مورد قبول طرف مقابل براى اثبات مطلب است. 🔶انسان ها در پذيرش حق با يكديگر متفاوتند و بايد هر كسى را با شيوه اى كه مطابق با استعداد و ظرفيت اوست، هدايت كرد. كسانى را كه اهل منطق و استدلال هستند بايد با شيوه عقلى كه همان شيوه است تبليغ كرد. و كسانى كه عواطف در آنها غلبه دارد و زود تحت تأثير احساسات خود قرار مى گيرند، بايد با و پند و اندرز و برانگيختن احساسات و ذكر مثل ها و داستان ها در آنها نفوذ كرد، و گروهى كه اهل هستند و اصرار دارند كه به هر طريقى كه باشد حرف خود را به كرسى بنشانند و اهل تعصّب و لجاجت هستند، بايد با آنها با روش و مناظره برخورد كرد و با استفاده از مطالبى كه نزد آنها از مسلّمات است اگر چه در واقع سخن درستى نيست، آنها را وادار به سكوت و تسليم نمود. البته طبق راهنمايى قرآن كريم، مجادله بايد با نيكوترين صورت انجام گيرد، به طورى كه احساسات طرف مقابل جريحه دار نشود و او در برابر سخن حق جبهه گيرى نكند. 🔸مقيد ساختن (موعظه ) به (حسنه ) شايد اشاره به آن است كه اندرز در صورتى موثر مى افتد كه خالى از هر گونه خشونت ، برترى جوئى ، تحقير طرف مقابل ، تحريك حس لجاجت او و مانند آن بوده باشد، 🔸مجادله و مناظره نيز هنگامى مؤ ثر ميافتد كه (بالتى هى احسن ) باشد، حق و عدالت و درستى و امانت و صدق و راستى بر آن حكومت كند و از هر گونه توهين و تحقير و خلافگوئى و استكبار خالى باشد 🧡و جمله آخر آیه (ان ربک هو اعلم ....)، اشاره به اینستکه وظیفه شما دعوت به راه حق است، از طرق سه گانه حساب شده فوق، اما چه کسانى سر انجام هدایت مى‏شوند، و چه کسانى در طریق ضلالت پافشارى خواهند کرد ، آن را تنها خدا مى‏داند و بس.🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸و شکیبایی کن، و شکیبایی تو جز به توفیق خدا نیست، و بر [گمراهی و ضلالت] آنان [و کارهایی که انجام می دهند] اندوهگین مباش، و از نیرنگی که همواره به کار می گیرند، دلتنگ مشو. «آیه ۱۲۷سوره مبارکه النحل» 🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸نـام مـشـهـور ايـن سـوره «بـنـى اسـرائيـل »اسـت و نـامـهـاى ديـگـرى نـيـز از قبيل «إسراء »و «سبحان »دارد. روشـن است كه هر يك از اين نامها به تناسب مطالبى است كه در اين سوره در رابطه با آن وجـود دارد، اگـر نـام بـنـى اسـرائيـل بـر آن گـذارده شـده بـه خـاطـر آنـسـت كه بخش قـابـل مـلاحـظـه اى در آغـاز و پـايـان ايـن سـوره پـيـرامـون بـنـى اسرائيل است . و اگـر بـه آن إسـراء گـفـتـه ميشود به خاطر نخستين آيه آن كه پيرامون إسراء (معراج یا سیر شبانه) پـيـامـبـر (صـلى اللّه عـليـه و آله و سـلّم ) سخن ميگويد، و سبحان نيز از نخستين كلمه اين سوره گرفته شده است . نخستین آیه این سوره از «اسرا» یعنى، سفر شبانه پیامبر از «مسجد الحرام» به «مسجد اقصى» که مقدمه‏ اى براى معراج بوده است ،سخن مى‏گوید. ايـن سـوره بـنـا بـر مـشـهـور از سـوره هـائى اسـت كـه در مـكـه نازل شده است و طبعا ويژگيهاى سوره هاى مكى در آن جمع است ، از جمله 👈🏻دعوت مؤ ثر به تـوحـيـد، و تـوجـه دادن بـه مـعاد، و نصائح سودمند، و مبارزه با هر گونه شرك و ظلم و انحراف ..🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۷ سوره 🍃🌸 ﴿إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِكُمْ﴾ رابطهٴ عمل و عامل تكويني است قطع شدني نيست ! عمل احسن مختصّ مُحسن است ﴿وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا﴾ و عمل اسائه مختصّ مسيء است. این آيه ، نظير آيه۱۴۱ سورهٴ «بقره» 👈🏻﴿تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْئَلُونَ عَمَّا كَانُوْا يَعْمَلُونَ﴾ و آیه ۴۶ سوره فصلت 👈🏻﴿مَنْ عَمِلَ صَالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا﴾ و آیه ﴿لَّيْسَ لِلاِْنسَانِ إِلَّا مَا سَعَي﴾ است. توجه کنیم اينكه اثر هر عملى به عاملش برمى گردد مربوط به آثار اعمال است كه به هيچ وجه به غير صاحب عمل ربطى ندارد، و در اين باره فرموده است : ﴿من كفر فعليه كفره و من عمل صالحا فلانفسهم يمهدون ﴾. و اما آثار اعمال در صورتى كه خدا بخواهد به عنوان انعام و يا عذاب و يا امتحان ، اثر عمل شخصى را به شخص ديگر نيز مى رساند، و اما اثر فعل خود فاعل، دائما و بدون هيچ تخلفى به خودش برمى گردد. همچنانكه فرمود: ﴿فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذره شرا يره ﴾. 🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۱ وَيَدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ وَكَانَ الْإِنْسَانُ عَجُولًا و انسان [همان گونه كه] خير را فرا مى‏ خواند [پيشامد] بد را مى‏ خواند و انسان همواره شتابزده است 🔷اين آيه بيان كننده يكى از حالات روحى انسان است و آن اين كه انسان هر چيزى را كه در وهله اول به نفع خود مى بيند، طلب مى كند، در صورتى كه گاهى آن چيز به ضرر اوست ولى او از آن آگاهى ندارد و در واقع با طلب كردن آن، براى خود طلب شرّ مى كند و بدى راخواستار مى شود ! 🔹بنابراين، انسان كه در زندگى خواسته هايى دارد و تلاش مى كند كه به آنها برسد، گاهى دچار اشتباه مى شود و به جاى نيكى، بدى را هدف خود قرار مى دهد و اين از عجول بودن و شتابزدگى او ناشى مى شود. اگر او دمى بينديشد و عواقب و پى آمدهاى كارها را در نظر بگيرد و با حزم و احتياط و دور انديشى وارد شود، خواهد ديد كه برخى از خواسته هاى اوليه او به زيان اوست و براى او شرّ است. 🔹چنانکه در آیه ۲۱۶ بقره آمده و عسى ان تحبّوا شيئاً و هو شرّ لكم و اللّه يعلم و انتم لا تعلمون و اى بسا چيزى را دوست بداريد در حالى كه آن براى شما شرّ است، و خدا مى داند و شما نمى دانيد. 🌀«دعـا» در ايـنـجـا مـعـنـى وسـيـعـى دارد كـه هـر گـونـه طـلب و خـواسـتـن را شامل مى شود، اعم از اينكه با زبان بخواهد، و يا عملا براى بدست آوردن چيزى بپا خيزد و تلاش و كوشش كند. 🌀مراد از «انسان» جنس آدمى است نه افراد معينى از انسانها، از قبيل كفار و مشركين ، چنانكه بعضى گفته اند 🌀و مقصود از «خير و شر» هر آن چيزى است كه در حقيقت مايه سعادت و يا شقاوت آدمى است ، نه مطلق هر چيزى كه مضر يا نافع باشد 🌀و مراد از «عجله» علاقه آدمى است به اينكه آنچه ميل دارد به زودى تحقق يابد، نه لجاجت و درخواست عذاب . 🔵 پس بطور خلاصه تنها راه رسيدن به و آنست كه در هر كار قدم مى گذارد با نهايت دقت و هوشيارى و دور از هر گونه و شتابزدگى تمام جوانب را بررسى كند و خـود را در انـتـخـاب راه از هر گونه پيشداورى و قضاوتهاى آميخته با هوى و هوس بر كـنـار دارد، از خـدا در ايـن راه يارى بطلبد تا راه خير و سعادت را بيابد و در پرتگاه و بيراهه گام ننهد. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۵ سوره اسرا 🍃🌸كلمه (وزر) به معناى سنگينى است كه در اصل از وزر (كوه ) گرفته شده است، و گناه را هم به (وزر) تعبير مى كنند و هم به (ثقل ) و در قرآن هر دو تعبير آمده است، يكجا فرموده: (ليحملوا اوزارهم كاملة ) و در جاى ديگر فرموده: (و ليحملنّ اثقالهم و اثقالا مع اثقالهم ) و نيز فرموده: (و لا تزر وازرة وزر اخرى ) هيچ نفسى بار گناه نفس ديگر را نمى كشد. چنین نیست که بعضى از اهل ضلالت مى پندارند كه اگر گمراهى كنند وزر گمراهيشان به گردن پيشوايانشان است، و يا مقلدين مى پندارند كه مسؤوليت گمراهيشان به گردن پدران و نياكان ايشان است، و خود مسؤ وليتى ندارند! آنها سخت در اشتباهند. آرى هر كس كه سنت بدى را باب كند تا زمانى كه در دنيا عاملى به آن سنت زشت وجود دارد هم صاحب سنت همه آن وزر را خواهد داشت، و هم عاملین به آن گناه ! یعنی که در یک گناه، دوکس معذب شوند .. 🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
سوره اسرا آیه ۱۳ 🍃🌸خداوند در اين آيه مى فرمايد: اعمال هر انسانى را به گردن او مى آويزيم، كنايه از اين كه اعمال انسان از او جدا نمى شوند مراد به كلمه "طائر" هر چيزى است كه با آن بر ميمون يا نحس بودن چيزى استدلال شود.و مراد از طائر در اين آيه اعمال انسان است‌. انسان با اختيار با اعمال خويش همانند تطيّر عاقبت خود را كه سعادت يا شقاوت باشد معلوم مى‌كند. در پايان آيه نيز تأكيد شده است كه همين اعمال به مانند كتابى در روز قيامت در مقابل هر فردى گشوده شده و بر اساس آن قضاوت خواهد شد. توضيح بيشتر درباره نامه اعمال اين كه‌: بى شك نامه اعمال در قيامت چيزى مانند ورق‌هاى كاغذ و دفتر و كتاب معمولى نيست‌، بلكه نقوشى است گويا كه هيچ كس را ياراى نفى آن نمى‌باشد ملا محسن فيض‌ در تفسیر صافی ، میگوید : نامه عمل عيناً همان روح آدمى است كه آثار عمل در آن رسوخ كرده به گونه‌اى كه با آن نقش گرفته است.. البته هيچ چيز قيامت با دنيا قابل مقايسه نيست‌، لذا كيفيت نامه اعمال و گرفتن و خواندن آن براى ما قابل درك نيست 🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir