eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
516 دنبال‌کننده
863 عکس
156 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۵) 🔻گاهی شبهه می شود که حدیث صفوان بن مهران جمال مرسل است. ✅این شبهه باطل است چرا که شیخ طوسی در کتاب «مصباح المتهجّد» می‌فرماید: «رَوَی صَفوانَ» یعنی "صفوان روایت نموده" و نمی فرماید: «رُوِيَ عَن صَفوانَ» "از صفوان روایت شده" ! اگر شیخ فعل "روی" را بصورت مجهول می آورد میگفتیم مرسل است و قبلا هم به سند این روایت اشاره کردیم که أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي جَيِّدُ، عَنْ ابن الْوَلِيدِ، عَنِ الصَّفَّارِ، عَنْ السّنديّ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ صَفْوَانَ.. که مسند بوده و صحیح می باشد. 💠شیخ احمد آل طوق نیز از طرفداران نظر هفتم شعبان است و می نویسد: والأصحّ عندي أنه عليه‌السلام ولد يوم الأحد  سابع شعبان ، والرواية به صحيحة. (📚رسائل آل طوق القطيفي ج ۴ ص ۵۰ ف ۲) یا علامه أبوصالح محمّد المهديّ ابن بهاء الدّين محمّد ملقّب به صالح بن الشّيخ معتوق بن عبد الحميد الفتونيّ العامليّ النّباطيّ النجفيّ النّسّابة، صاحب كتاب «حديقة النّسب» در اینکه ولادت حضرت امیر در شعبان بوده چنین سروده است: مَولِدُهُ الجُمُعَةُ يَومَ السّابِعِ في شَهرِ شَعبَانَ بِبَيتِ الصَّانِعِ. و شیخ حسن بن محمّد بن عليّ بن محمّد تقيّ بن بهاء الدّين همدانی آملی حائری در قصیده ای در تاریخ ائمّة هدى عليهم السّلام سروده، و آن را «دوحة المهديّ» نامیده است، در اینکه ولادت حضرت امیر در هفتم شعبان بوده چنین می‌گوید: وَ كَان ذَا فِي كَعبَةِ الرَّحمَانِ لِسَبعَةٍ خَلَونَ مِن شَعبَانِ... @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۵) 🔻عالم اهل سنت قاضی عز الدین بن عبد السّلام شافعی در رابطه با آفت های زبان انسان گوید: ▫️از آفت های لسان خوض و فرو رفتن در امور باطل است که آن همان سخن گفتن در معاصی می باشد مثل حکایت کردن احوال آمیزش جنسی و مجالس گناهکاران و شراب خواری و ظالمان و حکایت کردن آراء و اعتقادات مذاهب باطله و همچنین حکایت کردن آنچه که بین صحابه از اختلاف و دعوا واقع شد. 🔹متن عربی: قال عز الدين بن عبد السلام فى فصل آفات اللسان الخوض فى الباطل هو الكلام فى المعاصى كحكاية احول الوقاع ومجالس الخمور وتجبر الظلمة وكحكاية مذاهب اهل الاهواء وكذا حكاية ما جرى بين الصحابة رضى الله عنهم. 📚روح البيان اسماعیل حقی ج ۴ ص ۱۴۳ @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۶) 🔻چند سوال و اشکال به طرفداران نظریه ۱۳ رجب داریم که بر اساس قول غیر معصوم یعنی عتاب بن اسید اموی قائل شدند ولادت حضرت در ۱۳ رجب است: 1⃣آیا عتاب خود در سن و سالی بوده تا این که شاهد تولد امیرالمؤمنين عليّ عليه السّلام باشد؟ و یا این که او از دیگری نقل نموده است؟ در نتیجه عن حسٍّ بوده و یا عن حدسٍ؟ و در صورتی که از کس دیگری نقل نموده است آن شخص چون برای ما مجهول است نقل عتاب ارزش ندارد چرا که روایت مرسل فاقد اعتبار است، و اگر خودش شاهد بوده و نقل نموده که بازهم درست نیست زیرا طبق تاریخ او هنوز در هنگام ولادت امیرالمومنین به دنیا نیامده بود! 2⃣آیا کسی مثل عتاب اموی که با حکومت غاصبانه و ظالمانه پس از شهادت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) تا مرگ اوّلی همکاری کرده، و هیچ گزارشی از ارتباط حسنه او با اهل بیت اطهار علیهم السّلام وجود ندارد فردی ثقة است و به خبر او در رابطه با اهل بیت اعتماد می کنید؟ 3⃣هیچ اجماعی بر اینکه ولادت امیرالمومنین در ۱۳ رجب بوده، نشده است و قول ۱۳ رجب اصلاً روایت و حدیث نیست تا بر فرض بگوییم چون با ۷ شعبان متعارض است ولی مشهور است باید ۱۳ رجب را ترجیح بدهیم. 4⃣قول ۱۳ رجب اگرچه قول مشهور است ولی قاعده ای کلیه نداریم بر اینکه هر مشهوری صحیح باشد، چقدر از مشهورات که باطل و غلط اند. 5⃣چطور اقوال مورخین و غیر معصومین را بر قول هفتم شعبان که به بسند صحیح از امام صادق علیه السّلام نقل شده است ترجیح می دهید؟! امام صادق روز ولادت امیرالمومنین را نمی دانست ولی دیگران می دانند؟!! @Talabeh_nevesht110
1401.06.11مجنون الحسین علیه السلام (9).mp3
6.26M
ـ┇ .................↑↑↑................. ـ┇ @majnonalhosein 🆔 ـ┇ ـ┇ ◇◇◆کلیپ صوتی◆◇◇ ـ┇ وحید دبیر | رجز و ذکر
1401.06.11مجنون الحسین علیه السلام (11).mp3
7.89M
ـ┇ .................↑↑↑................. ـ┇ @majnonalhosein 🆔 ـ┇ ـ┇ ◇◇◆کلیپ صوتی◆◇◇ ـ┇ وحید دبیر | ذکر امیرالمومنین
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه (۷) 🔻گاهی برای بعضی سوال می شود که چرا شما این همه اقوال مورخین را در اینکه ولادت امیرالمومنین علیه السّلام در ۱۳ رجب بوده ترک کردید و به یک روایت چسپیدید؟! در جواب این عزیزان گوییم: 1⃣ما قائلیم در همه موارد چه در احکام چه در عقاید چه در عرفان چه در اخلاق چه در تاریخ چه در موالید اهل بیت باید به "ثقلین" تمسک داشت، لذا ترجیح ما هنگام تعارض قول مورخین و روایت صحیح السند هفتم شعبان، همان اختیار هفتم شعبان و تمسک به فرمایش امام صادق علیه السّلام است. 2⃣ثانیاً "اهل البیت ادری بما فی البیت" یعنی اهل خانه آگاه ترند به آنچه در خانه است، بی تردید امام صادق علیه السّلام به عنوان فرزند امیرالمومنین آگاه تر به روز ولادت امیرالمومنین از مورخین و از شیخ مفید و یا از دیگر علمایِ قائل به ۱۳ رجب است خصوصاً در جایی که آن فرزند از اهل خانه از علم غیب برخورد دار باشد و به ما کان(گذشته) و ما یکون(آینده) عالم باشد. 3⃣با بررسی روایات می بینیم حتی در عصر ائمه هدی علیهم السّلام تعارض بین اقوال غیر معصوم و فرمایشات اهل البیت علیهم السّلام بوده است، من باب مثال روز ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله که بعضی شیعیان فکر می کردند روز دوشنبه است برای همین در این روز شادی کرده و به سفر می خواستند بروند، وقتی به امام صادق علیه السّلام خبرش رسید حضرت فرمود: روز دوشنبه روز شومی است که رسول خدا در آن قبض روح شده و ولادت رسول خدا در روز جمعه است که مردم نمی دانند. (📚بحارالانوار ج ۵۶ ص ۳۷ و ۳۹) @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۶) 🔻عالم اهل سنت قحطانی در شعری در این رابطه می گوید: ▫️ای برادر سنی این سخن من را بگیر و به دیگر اهل سنت نیز برسان که در رابطه با صحابه فقط فقط به خیر و خوبی و مدح تکلم کنید!!! و آنچه که بین صحابه از دعوا و اختلاف واقع شده است را رها کنید!!! و اقوال تاریخ و راویان را در این مورد قبول نکنید!!! 🔹متن عربی: يَا أيُّها السُّنيُّ خُذْ بِوَصِيَّتي ... واخْصُصْ بذَلِكَ جُملَةَ الإِخْوانِ قُلْ خَيْرَ قَوْلٍ في صَحَابَةٍ أَحْمَدٍ ... وَامْدَحْ جَمِيعَ الآلِ والنِّسْوانِ دَعْ ما جَرى بَيْنَ الصَّحَابَةِ في الوَغَى ... لِسُيُوفِهِم يَومَ الْتَقَى الجَمْعَانِ لاَ تَقْبَلنَّ مِنَ التَّوارخ كُلَّ ما ... جَمَعَ الرُّواةُ وَخَط كُلُّ بَنَانِ 📚مجموعة القصائد الزهديات ج ۱ ص ۱۶۰ @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
✳️طرق توثیق: ترحم و ترضی اعلام 💠علامه محمّد تقی مجلسی ره: 🔻اعتماد اعلامی مثل شیخ صدوق و کثرت ترحم اش دلالت بر توثیق و مورد اعتماد بودن می کند. 📚روضة المتقین 💠شیخ عبد الله مامقانی ره: 🔻دلالت بر توثیق و مدح و جلالت راوی می کند. 📚تنقیح المقال 💠شیخ ابوعلی حائری ره: 🔻دلالت بر توثیق و مدح دارد. 📚منتهي المقال 💠آیت الله سید خوئی ره: 🔻دلالت بر توثیق ندارد. 📚معجم رجال الحدیث 💠آیت الله سید روح الله خمینی ره: 🔻برای اعتماد ترضی و ترحم اعلام کافی نیست. 📚المكاسب المحرمة 💠آیت الله صافی گلپایگانی ره: 🔻کثرت ترحم و ترضی دلالت بر توثیق و مدح می کند. 📚فروغ ولایت در دعای ندبه 💠آیت الله سید صادق شیرازی: 🔻دلالت بر توثیق و مدح دارد. 📚بيان الفقه في شرح العروة الوثقى 💠آیت الله شیخ محمّد سند: 🔻دلالت بر توثیق و جلالت راوی دارد. 📚بحوث فی مباني علم الرجال @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۷) 🔻عالم اهل سنت حافظ بن احمد حکمی گوید: ▫️اجماع اهل حل و عقد از اهل سنت بر وجوب سکوت در مورد جریانات واقع شده بین صحابه است!! و تمامی صحابه هر کاری کردند حتی اگر خطا هم باشد ثواب برده اند چرا که همگی مجتهد بوده اند و خطاهایشان نیز بخشیده شده خواهد شد!! باید ساکت بود!!! نباید در مورد اختلافات و جنگ هایی که بین صحابه بعد از قتل خلیفه سوم عثمان واقع شد فکر کرد یا مطالعه ای داشت!!! 🔹متن عربی: إِجْمَاعُ أَهْلِ السُّنَّةِ عَلَى وُجُوبِ السُّكُوتِ عَمَّا كَانَ بَيْنَ الصَّحَابَةِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ:ثُمَّ السُّكُوتُ وَاجِبٌ عَمَّا جَرَى بَيْنَهُمْ مِنْ فِعْلِ مَا قَدْ قُدِّرَا فَكُلُّهُمْ مُجْتَهِدٌ مُثَابٌ وَخَطَؤُهُمْ يَغْفِرُهُ الْوَهَّابُ. أَجْمَعَ أَهْلُ السُّنَّةِ وَالْجَمَاعَةِ الَّذِينَ هُمْ أَهْلُ الْحَلِّ وَالْعَقْدِ الَّذِينَ يُعْتَدُّ بِإِجْمَاعِهِمْ عَلَى وُجُوبِ السُّكُوتِ عَنِ الْخَوْضِ فِي الْفِتَنِ الَّتِي جَرَتْ بَيْنَ الصَّحَابَةِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ بَعْدَ قَتْلِ عُثْمَانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْه. 📚معارج القبول بشرح سلم الوصول ج ۳ ص ۱۲۰۸ @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠مخالفت های شیخ مفید اهل مکتب بغداد عقل گرا با شیخ صدوق اهل مکتب حدیثی قم 🔻ابن شهر آشوب و دیگر علماء رساله هایی از شیخ مفید نقل کردند که در رد بر شیخ صدوق علیه الرحمة و اصحاب حدیث نوشته است. 📚معالم العلماء ص ۱۱۴ 📚اعیان الشیعه ج ۹ ص ۴۲۴ 🔻در کتاب المسائل السرویه شیخ صدوق را فردی معرفی می کند که هر چه می شنود بدون تأمل و تدبر نقل می کند و اهل فکر نیست تا اخبار درست را از باطل تمییز کند! 📚المسائل السرویه ص ۷۳ 🔻در رساله منسوب به شیخ مفید که عدم سهو النبی صلی الله علیه و آله نام دارد از شیخ صدوق به ناقص العقل و فریفته هوای نفس معرفی کرده که حق نباید در مسائل دینی همچون سهو النبی نظر می داد چرا که در شأن اش نیست! ⬇️البته توجه داشته باشید که: 🔹بعضی از محققین معاصر انتساب کتاب عدم سهو النبی صلی الله علیه و آله را به شیخ مفید قبول ندارند، به جهت توهین های شدید خارج از ادب که در این کتاب به شیخ صدوق صورت گرفته است. @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از کربلایی رسول برنا
max.sound.group6.mp3
6.38M
📜عشقم اگر علیست سر دارم آرزوست 💙❤️💜💚 🎤کربلایی رسول برنا 🎵رجز و نوا درخواستی 💜 ❤️یا علی مدد 💖 🤛بر دومی لعنت🤜 ●「ڪانال‌نشر مَداحے کربلایی رسول برنا」• احلی من العسل🍯 🍇[ @rasolborna ]🍇