eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
515 دنبال‌کننده
864 عکس
157 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فضائل بی نهایت غیر قابل درک 🍃قال الله تعالی فی کتابه العزیز: 🔸وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ. 🔖سوره لقمان، آیه ۲۷ 🔹و اگر آنچه درخت در زمین است قلم باشد و دریا را هفت دریای دیگر به یاری آید، کلمات خدا پایان نپذیرد. قطعا خداست که شکست ناپذیر حکیم است. 💐🌹حضرت ابوالحسن امام هادی علیه السّلام در تفسیر این آیه شریفه فرمودند: ⭕️نَحْنُ الْکَلِمَاتُ الَّتِی لَا تُدْرَکُ فَضَائِلُنَا وَ لَا تُسْتَقْصَی. 💠ما کلمات خدا هستیم که فضائل و مناقب ما درک پذیر و پایان پذیر نیست. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۱۷۴ ح ۱ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
⚜ #اسماءامیرالمومنین‌ﷻدرقرآن‌ 🔶بعوضة 🔺خداوند سبحان می فرماید: 🔸إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی أَنْ
🔶نام هفتم: حـــق 🔺خداوند سبحان می فرماید: 🔸فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُواْ فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ. 🔹پس کسانی که ایمان آورده اند می‌دانند که او حق است از نزد پروردگارشان. 🔖سوره بقره، آیه ۲۶ 🔹از معلی بن خنیس رحمة الله علیه که حضرت امام صادق سلام الله علیه فرمود: ⭕️فَأَمَّا اَلَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ اَلْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ یَعْنِی أَمِیرَ اَلْمُؤْمِنِینَ (عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ)، کَمَا أَخَذَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) اَلْمِیثَاقَ عَلَیْهِمْ لَهُ.  💠«فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُواْ فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ» یعنی امیر مؤمنان علی علیه السلام حق است از نزد پروردگارشان، همان طور که رسول خدا صلی الله علیه و آله از آنان در امر او پیمان گرفت. 📒اللوامع النورانیة فی اسماء علی و اهل بیتة القرآنیة، صفحه ۶۰، حدیث ۲۷ 🆔 @mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
#عقائد #حدیث‌اثنی‌عشر‌خلیفة 💥ملا محمد تقی مجلسی رحمة الله علیه گوید: ✍در صحاح ستة ایشان(اهل سنت) ا
💥شیخ یوسف بحرانی رضوان الله تعالی علیه گوید: ✍بر اساس آنچه که ما در مورد کفر اهل سنت(غیر مستضعف) و نصب و دشمنی آنان با اهل بیت و خروج آنان از دین اسلام اختیار کردیم که هیج ریب و شکی در این مسئله(ثبوت کفر و نصب و عدم اسلام برای آنان) نمی باشد. احکامی چون جواز نکاح و عدم نجاست و حرمت دم و مال فرد، بر اسلام و مسلمان بودن فرد بناء شده است، پس مناکحه با اهل سنت بدون هیج شکی حرام می باشد هم برای مرد هم برای زن. همانطور که ازدواج ناصبی با زن شیعه و ازدواج مرد شیعه یا زن ناصبی حرام است. 📚الانوار الحیریه و الاقمار البدریه الاحمدیه - الموضع الثانی: فی بیان الحکم فی مناکحتهم - صفحه۱۹۳ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
💠حدیث روز💠 💎راه جذب سخن لین و نرم ✍امام علی علیه السلام: 🔻عَوِّدْ لِسَانَکَ لِینَ الْکَلَامِ وَ ب
💠حدیث روز💠 💎نفرت انگیز ترین خلق خدا ✍امام صادق علیه السلام: 🔻إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ اتَّقَی النَّاسُ لِسَانَه ❇️همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می‌کنند. 📚کافی (ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۳۲۳
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 🌹 #داستانهای‌بحارالانوار 💚 #‌داستان‌امروز 💌رفاقت با خردمندان 🌷امام رضا علیه السل
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 🌹 💚 💌مجلس بزم و شادمانی به هم خورد 🌿متوکل (خلیفه خون ریز عباسی) از توجه مردم به امام هادی علیه السلام سخت نگران و در وحشت بود. بعضی مفسده جویان نیز به متوکل گزارش داده بودند که در خانه امام هادی علیه السلام اسلحه، نوشته‌ها و اشیای دیگر جمع آوری شده تا او علیه خلیفه قیام کند. متوکل بدون اطلاع گروهی از دژخیمان خود را به منزل آن حضرت فرستاد مأموران به خانه امام هادی علیه السلام هجوم آوردند. ولی هر چه گشتند چیزی نیافتند آن گاه به سراغ امام رفتند و حضرت را در اتاقی تنها دیدند که در به روی خود بسته و لباس پشمی بر تن دارد و روی شن و ماسه نشسته و به عبادت خدا و تلاوت قرآن مشغول است. امام را در آن حال دستگیر کرده نزد متوکل بردند و به او گفتند که ما در خانه اش چیزی نیافتیم و او را دیدیم رو به قبله نشسته و قرآن می‌خواند. متوکل عباسی در صدر مجلس عیش نشسته بود. جام شرابی در دست داشت و میگساری می‌کرد در این حال امام علیه السلام وارد شد. چون امام علیه السلام را دید عظمت و هیبت امام او را فراگرفت. بی اختیار حضرت را احترام نمود و ایشان را در کنار خود نشاند و جام شراب را به آن حضرت تعارف کرد. امام علیه السلام فرمود: به خدا سوگند! هرگز گوشت و خون من با شراب آمیخته نشده، مرا از این عمل معاف بدار. متوکل دیگر اصرار نکرد سپس گفت: پس شعری بخوانید و با خواندن اشعار محفل ما را رونق ببخشید امام علیه السلام فرمود: من اهل شعر نیستم و شعر چندانی نمی دانم. خلیفه گفت: چاره ای نیست باید بخوانی. 🌿امام علیه السلام اشعاری خواند که ترجمه آنها این گونه است: (زمامداران قدرتمند و خون ریز بر قله کوهساران بلند، شب را به روز می‌آوردند در حالیکه مردان دلاور و نیرومند از آنان پاسداری می‌کردند. ولی قله‌های بلند نتوانست آنان را از خطر مرگ برهاند. آنان پس از مدتها عزت و عظمت از قله آن کوههای بلند به زیر کشیده شدند و در گودالها (قبرها) جایشان دادند، چه منزل و آرامگاه ناپسندی و چه بد فرجامی! ) پس از آن که آنان در گورها قرار گرفتند، فریادگری بر آنان فریاد زد: چه شد آن دست بندهای زینتی و کجا رفت آن تاجهای سلطنتی و زیورهایی که بر خود می‌آویختند؟کجاست آن چهره‌های نازپرورده که همواره در حجله‌های مزین پس پرده‌های الوان به سر می‌بردند؟ در این هنگام قبرها به جای آنان با زبان فصیح پاسخ دادند و گفتند: اکنون بر سر خوردن آن رخسارها کرمها می‌جنگند. آنان مدت زمانی در این دنیا خوردند و آشامیدند؛ ولی اکنون آنان که خورنده همه چیز بودند خود خوراک حشرات و کرمهای گور شدند. سخنان امام علیه السلام چنان بر دل سخت تر از سنگ متوکل اثر بخشید که بی اختیار گریست به طوری که اشک دیدگانش ریش وی را تر نمود! حاضران مجلس نیز گریستند متوکل کاسه شراب را به زمین زد و مجلس عیش و نوش بهم خورد. به دنبال آن چهار هزار دینار به امام علیه السلام تقدیم کرد و امام علیه السلام را با احترام به منزل خود بازگرداند. 📘بحار: ج ۵۰، ص ۲۱۱ ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰از افعال خداوند سبحانه و تعالی سوال نمی شود! 🌹💐حضرت مفضل بن عمرو رضوان الله تعالی علیه گوید که: ⭕️فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَکَیْفَ صَارَتِ الْإِمَامَةُ فِی وُلْدِ الْحُسَیْنِ دُونَ وُلْدِ الْحَسَنِ وَ هُمَا جَمِیعاً وُلْدٌ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ سِبْطَاهُ وَ سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَقَالَ علیه السلام إِنَّ مُوسَی وَ هَارُونَ کَانَا نَبِیَّیْنِ مُرْسَلَیْنِ أَخَوَیْنِ فَجَعَلَ اللَّهُ النُّبُوَّةَ فِی صُلْبِ هَارُونَ دُونَ صُلْبِ مُوسَی وَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ أَنْ یَقُولَ لِمَ جَعَلَهَا اللَّهُ ذَلِکَ وَ کَذَلِکَ الْإِمَامَةُ خِلَافَةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ أَنْ یَقُولَ لِمَ جَعَلَهَا اللَّهُ فِی صُلْبِ الْحُسَیْنِ دُونَ صُلْبِ الْحَسَنِ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ هُوَ الْحَکِیمُ فِی أَفْعَالِهِ لا یُسْئَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَ هُمْ یُسْئَلُونَ. 💠به حضرت امام صادق علیه السّلام عرض کردم که: چرا امامت به اولاد حضرت امام حسین علیه السّلام رسید و نه به فرزندان امام حسن با اینکه هر دو فرزند پیامبر و نواده او و سرور جوانان بهشت بودند؟ امام در پاسخم فرمود: موسی و هارون هر دو پیامبر مرسل و برادر بودند، خداوند پیامبری را در نژاد هارون قرار داد، موسی و دیگری را جای اعتراض نیست که چرا؟ همچنین امامت خلافت خدا در زمین است. کسی نمی تواند بگوید چرا خدا در اولاد امام حسین قرار داده و در اولاد امام حسن قرار نداده؟ زیرا او در کارهایش حکیم است و هیچ کاری را جز بر مصلحت نمی کند؛ از کار خدا نمی توان بازخواست کرد، مردم مورد بازخواست قرار می‌گیرند. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۱۷۸ ح ۸ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰خواص سیب در روایات اهل بیت علیهم السّلام 💐🌹به چند حدیث اشاره می کنیم: 💠سيب، معده را گشايش مى دهد. 💠سیب حرارت را فرو مى نشاند، درون را سرد مى كند و تب را مى بَرد. 💠سیب وبا را از ميان مى برد. 💠اگر مردم مى دانستند در سيب چيست، بيمارانشان را جز به آن، درمان نمى كردند. بدانيد كه سيب، بويژه، سودمندترين چيز براى قلب و مايه شست وشوى آن است. 💠سيب براى چند چيز، سودمند است، براى: زهر، افسون، ديوانگى اى كه از سوى ساكنان زمين [جنیان] به كسى مى رسد، و بلغمى كه چيرگى يافته است. هيچ چيزى زودتر از آن، اثر نمى بخشد. 💝البته خوردن سیب آدابی دارد مثل اینکه خوردن سیب ترش کراهت دارد یا بوییدن سیب قبل از خوردن بهتر است یا خوردن سیب در سحرگاهان ناشتا بهتر است. 📔دانش نامه احاديث پزشكی، ج ۲، ص ۲۳۷ 🆔 @mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
•┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈• ☂ #نهج‌البلاغه ☀️ #حکمت‌ها ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ ⭕️طُوبَی لِمَنْ ذَکَرَ الْ
•┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈• ☂ ☀️ ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ ⭕️لَوْ ضَرَبْتُ خَیْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَیْفِی هَذَا عَلی أَنْ یُبْغِضَنِی مَا أَبْغَضَنِی؛وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْیَا بِجَمَّاتِهَا عَلَی الْمُنَافِقِ عَلی أَنْ یُحِبَّنِی مَا أَحَبَّنِی. وَ ذَلِکَ أَنَّهُ قُضِیَ فَانْقَضی عَلی لِسَانِ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ صلی الله علیه و آله؛أَنَّهُ قَالَ: یَا عَلِیُّ، لَا یُبْغِضُکَ مُؤْمِنٌ، وَ لَا یُحِبُّکَ مُنَافِقٌ. 💠اگر با شمشیرم بر بُن بینی مؤمن بزنم که مرا دشمن بدارد دشمن نخواهد داشت! و اگر تمام دنیا را بر منافق بریزم که مرا دوست بدارد دوست نمی دارد! چرا که مقدر شده و بر زبان پیامبر درس نخوانده جاری شده که فرمود: ای علی! هیچ مؤمنی تو را دشمن نمی دارد و هیچ منافقی تو را دوست نخواهد داشت! 📒 ┄═❁❈شرح❈❁═┄ ✍🏼از این حدیث شریف استفاده می‌شود که وجود مبارک امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام با آن معرفت بالا و آن صفات والا، معیار سنجش مؤمن و منافق بود. مؤمنان که صفات خود را پرتوی از صفات آن بزرگوار می‌دیدند به مناسبت تجانس روحی و اعتقادی و اخلاقی به آن حضرت عشق می‌ورزیدند و منافقان که صفات و اعتقاد خود را در تضاد با صفات و معارف اعتقادی علی علیه السلام مشاهده می‌کردند بغض و کینه او را در دل می‌پروراندند. راستی شگفت انگیز است که عالمان معروف اهل سنّت این حدیث را در اکثر منابع خود آورده اند و در عین حال، غیر علی علیه السلام را بر او ترجیح داده اند. ✍🏼اینکه امام علیه السلام می‌فرماید: «اگر خیشوم مؤمن (خیشوم به معنای نقطه بالای بینی است که اگر قطع شود در واقع تمام بینی قطع شده) را با شمشیر بزنم مرا مبغوض نخواهد داشت» برای این است که مؤمن می‌داند به یقین در آن مصلحتی بوده و نیز اینکه می‌فرماید: «لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْیا بِجَمّاتِها (. «جَمّات»جمع«جَمَّة»به معنای محل تجمع آب است. ) عَلَی الْمُنافِقِ... » مفهومش این است که منافقان به قدری تعصب و کینه و عداوت دارند که تمام دنیا را هم اگر به آنها بدهند دست از راه و روش زشت و انحرافی خود بر نمی دارند. امام علیه السلام به کلام پیغمبر صلی الله علیه و آله استناد می‌جوید و حدیث معروف آن حضرت را بازگو می‌کند، زیرا همه مدعی اند که سخن پیغمبر صلی الله علیه و آله برای آنها قول فصل و آخرین سخن است. این سخن ادعا نیست بلکه واقعیت است و در طول تاریخ زندگی امام علیه السلام نمونه‌های زنده ای دارد از جمله: در داستان ابن ملجم قاتل امام علی بن ابی طالب علیه السلام می ‌خوانیم: هنگامی که ضربه ای بر سر مبارک آن حضرت وارد ساخت او را خدمت علی آوردند. به او فرمود: ای دشمن خدا مگر من به تو نیکی نکردم؟ گفت: آری به من نیکی کردی. فرمود پس چه چیزی باعث شد که این جنایت را انجام دهی؟ گفت: چهل روز شمشیر خود را تیز کردم و از خدا خواستم که به وسیله آن بدترین خلق خدا را به قتل برسانم (و چنین شد. ) امام علیه السلام فرمود:«فَلَا أَرَاکَ إِلَّا مَقْتُولاً بِهِ وَ مَا أَرَاکَ إِلَّا مِنْ شَرِّ خَلْقِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل» (دعای تو مستجاب شده است زیرا) تو را با همین شمشیر خواهند کشت و تو بدترین خلق خدایی. (. 📚شرح نهج البلاغه علامه شوشتری، ج ۷، ص ۴۳۵. ) ✍🏼جالب توجه این که روایات فراوانی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و صحابه آن حضرت درباره شناختن مؤمنان با محبت علی بن ابی طالب علیه السلام و منافقان با بغض و کینه او در کتب معروف اهل سنت و شیعه به طور گسترده نقل شده است. از جمله «بلاذری»در انساب الاشراف (ج ۲، ص ۹۶) و«ترمذی»در سنن (ج ۵، ۶۳۵ در باب مناقب علی بن ابی طالب) از«ابوسعید خدری»نقل کرده اند که می‌گفت: «کُنّالَنَعْرِفُ الْمُنافِقینَ نَحْنُ مَعاشِرُ الْأنْصارِ بِبُغْضِهِمْ عَلیَّ بْنَ أبی طالِبٍ؛ ما جمعیت انصار، منافقان را به سبب بغضشان به علی بن ابی طالب می‌شناختیم». این بیان را با سخنی از ابن ابی الحدید پایان می‌دهیم. او می‌گوید: استادم من «ابوالقاسم بلخی»می گفت: «قَدِ اتَّفَقَتِ الْأخْبارُ الصَّحیحَةِ الَّتِی لا رَیْبَ فِیها عِنْدَ الْمُحَدِّثینَ عَلی أنَّ النَّبیَّ قالَ: لا یَبْغِضُکَ إلّا مُنافِقٌ وَ لا یُحِبُّکَ إلّا مُؤمِنٌ؛ اخبار صحیحی که اتفاق بر این در نزد راویان اخبار شکی در آن نیست متفق است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود: دشمن نمی دارد تو را جز منافق و دوست نمی دارد تو را جز مؤمن». (. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج ۴، ص ۸۳. ) •┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈•