eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
882 عکس
229 ویدیو
12 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ مگر گفتیم به جنگل آمازون برای تبلیغ بروید که نمی روید؟ والله من کار شما را الهی نمیدانم. 📝 #سید_ع
❖ سی و چهار سال گوش بدهکار حوزه... • مطالبه سال ۱۳۶۸/۰۹/۰۷: - مثلاً فرض بفرمایید که ما الان به رادیو میگوییم شما براى مسائل اسلامىِ منتشرشونده‌ی در رادیو چرا این‌قدر ضعیفید؟ خود من به خودم جواب دادم، در دلم البتّه، که خب اینها چه‌کار کنند؟ به چه کسى مراجعه کنند؟ از چه کسى بخواهند؟ تا من بگویم چرا، میگوید خیلى خب، بنویس تا من برایت بخوانم. من چه جوابش را بدهم؟ ببینید، وضع ما این است! و حوزه‌ی علمیّه در این زمینه‌ها موظّف است. • مطالبه سال ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ : - یک وقتی چند سال قبل از این، تعداد زیادی، شاید پنجاه شصت نفر یا بیشتر از سینماگرهای کشور آمدند اینجا، در بالای این حسینیّه با بنده ملاقات داشتند؛ حرفهایی میزدند، گله‌هایی داشتند. من به این نتیجه رسیدم که ما گاهی توقّع زیادی میکنیم از اینها؛ ما کِی معارف لازم را در اختیار اینها گذاشتیم که حالا گله کنیم که چرا بر اساس این معارف شما فیلم نساختید؟ مواد را ما باید بدهیم 📝 . . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ سی و چهار سال گوش بدهکار حوزه... • مطالبه سال ۱۳۶۸/۰۹/۰۷: - مثلاً فرض بفرمایید که ما الان به راد
❖ حجم محتوای اسلامی که در رادیو [ رسانه ] تولید می‌شود حتی معرفت دینی یک نفر را هم افزایش نمی دهد. - هرچیزی که محتوای پوچ و بی معنی دارد را به اسم محتوای عرفانی پخش میکنند - این ها همه تقصیر کم کاری است. 📝 • بازخوانی مطالبه های ۳۴ سال پیش رهبری از حوزه های علمیه پیرامون کم‌کاری در مسئله . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• میدونستید امکان داره پوشیه و چادر خودش مصداق لباس شهرت بشه؟ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• میدونستید امکان داره پوشیه و چادر خودش مصداق لباس شهرت بشه؟ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ htt
• یه بنده خدایی فتوای زیر از حضرت امام رو فرستاده برای من؛ - متن امام : بسمه تعالی، وجه و کفین در فرض عدم ریبه و مفسده از حرمت نظر‏‎ ‎‏مستثنا می باشد.‏ • از این استنباط میکنه پوشیدن پوشیه برای خانوم اکثرا هست چون دیدن چهره خانوم مفسده داره! • بهشون میگم خود امام و حضرت آقا توی صریح فتواشون گفتن مفسده دیده شدن چهره جایی هست که آرایش غیر متعارف داشته باشه - بهم میگه: « نمیخوای قبول کنی نمیکنی و دنبال تغییر حکم خدا هستی » •خیلی تلخه خیلی...
• قرائت چهل سال پیش مارکس و هگل و کانت رو از شهید مطهری میخونید نقد میکنید انتظار دارید بیرون حوزه خریدار داشته باشه حرفتون ؟ این عقب گرد هست نوآوری نیست. الان که دیگه متون اصلی فلاسفه غرب در دسترس هست نوشته های دسته چندم به درد نمیخوره، قرائت ها و حرف ها عمیق تر شده نمیشه با همون قرائت منسوخ به نقد فلسفه غرب رفت.
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• یه بنده خدایی فتوای زیر از حضرت امام رو فرستاده برای من؛ - متن امام : بسمه تعالی، وجه و کفین در ف
👥 بهشون بفرمایید فتوا رو یه بار دیگه با دقت بخونن: امام فرموده «حرمت نظر»؛ که برای مرد است. چطور از حکمی که برای مرد است وجوب حکم دیگری برای زن رو نتیجه گرفتند؟
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ سی و چهار سال گوش بدهکار حوزه... • مطالبه سال ۱۳۶۸/۰۹/۰۷: - مثلاً فرض بفرمایید که ما الان به راد
❖ انقلاب اسلامی ایران از لحاظه ارائه مبانی فکری کم کارترین و ضعیف ترین انقلاب دنیاست و مسئولیت این به عهده حوزه علمیه است. 📝 . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
4_5882195824858894588.mp3
زمان: حجم: 3.8M
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم و به نستعین اگر از جسم بگذري و به جان رَسي به حادثي رسیده باشي؛ حقّ قدیم است؛ از کجا یابد حادث قدیم را؟! «ما لِلتُّرابِ وَ رَبِّ الأَرباب؟» نزدِ تو آن‌چه بدان بجهی و برهی، جان است، و آن‌گه اگر جان بر کف نهي، چه کرده باشی؟ «عاشقان‌ات سویِ تو تحفه اگر جان آرند به سَرِ تو که همی زیره به کرمان آرند» زیره به کرمان بري، چه قیمت و چه نرخ و چه آب‌روی آرَد؟ چون چنین بارگاهي است، اکنون او بي‌نیاز است، تو نیاز ببر؛ که بي‌نیاز «نیاز» دوست دارد. به‌واسطه‌ی آن نیاز از میانِ این حوادث، ناگاه، بجهی؛ از قدیم چیزی به تو پیوندد و آن عشق است: دامِ عشق آمد و در او پیچید؛ که «یُحِبُّونَهُ تأثیرِ یُحِبُّهُم» است. از آن قدیمْ قدیم را ببینی «و هُوَ یُدرِکُ الاَبصارَ» این است تمامی این سخن که تمام‌اش نیست، إلیٰ یوم القیامة تمام نخواهد شد. • متن: مقالات ، تصحیح دکتر محمّدعلی موحّد، نشر خوارزمی، ۱۳۶۹. • موسیقی: کنسرت خموشانه، محمدرضا لطفی و محمد قوی حلم، دستگاه آواز ابوعطا، ۱۳۸۵. • به نقل از کانال این سو عضویت در گروه و هنر ما 🍃 : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
• تعدد قرائت علمی اگر خروجی تفکر باشد یک امر کاملا طبیعی و مطلوب هست که خود این اختلاف آرا باعث تولید فکر میشود، اما در حال حاضر تعدد قرائات علمی و برداشت ها غالبا حاصل تساهل فکر و نتیجه قرائت های سرسری و پروژه ای است که امکان گفتگوی جدی را با خطر مواجه کرده است.
آمد غمش ولایتِ جان را ستد به زور در دل نشست و قلعه‌ی جان را حصار داد... "ظهیرالدین‌فاریابی"
❖ کتاب های تبلیغی و دینی معاصر ما اغلب زیانشان از منافعشان بیشتر است. 📝 • هرکس که از مادر خود قهر کرده هوس کرده در دفاع از اسلام کتاب بنویسد و این تقصیر بی نظمی سازمان روحانیت است. . . . . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef