eitaa logo
کانال عشق
311 دنبال‌کننده
14هزار عکس
10.9هزار ویدیو
95 فایل
الله کانالی عمومی بافرهنگ معنوی خاصان ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج ❤️🍎عشق یعنی : به ؛ خدای حسین رسیدن خدای حسین راداشتن خدای حسین راچشیدن خدای حسین رابه ادراک نشستن و... ♥️ارتباط با ادمین خادم عزیزان دل @eshgh_14
مشاهده در ایتا
دانلود
دِ😬بخند😂: قانون فوتبال دوران کودکی رو یادته؟ ۱. اونیکه از همه چاقتتر بود، همیشه دروازبان بود. ۲. همیشه اونی که مالک توپ بود، میگفت کی بازی میکنه کی نه. ۳. زیاد قسم میخوردی پنالتی بود، قسم نمیخوردی پنالتی نبود. ۴. بازی زمانی تموم میشد که همه خسته میشدن. ۵. مهم نبود که بازی چند چنده. هر کی گلِ آخر بازی رو میزد، برنده بود. ۶. داور هم که کشک بود. ۷. اگه یه موقع توپ گیر نمیومد، یه دبه پلاستیکی، یه چیزی بالاخره توپ بود. ۸. اگه تو یارکِشی آخر انتخاب میشدی، دیگه امیدی واسه زندگی نبود. ۹. لحظه ای که توپ میرفت زیر ماشینی که در حال حرکت بود، پر استرس ترین لحظه زندگی بود. ۱۰. وقتی مالک توپ عصبانی میشد، بازی تموم میشد. ۱۱. دختر همسایه از کوچه رد میشد، همه رونالدینیو میشدن. ۱۲. کفشت، پیرهنت پاره میشد، کتکای شب رو نگو. ۱۳. مسابقه با تیم کوچه بغلی، مثل لشکر کشی هیتلر به لهستان بود. آره... یادش بخیر! ای کاش میشد بازم برگشت به همون دوران...همون دورانی که معرفت و سادگی و انسانیت، حرف اول و آخرومیزد.😍❤️
طب شیعه: 🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 🔴چیزهایی که خوردنشون باهم وحشتناکه : 1-ماهی ودوغ 2-نوشابه گازدار با آدامس نعناع=مرگ 3-خربزه و عسل 4-هندوانه بعد از غذا 5-انجیر با میوه های اسیدی مثل پرتقال... 6-کله پاچه با انگور 7-پنیر با بادام 8-انار با حلیم 9-نان با یخ 10-گیلاس با آب 11-گوجه با ماست 12-کشک با سرکه (در آش رشته) 13-بعد از هیچ میوه ای نباید آب خورد. 14-بعد از هیچ میوه ای نباید چای خورد 15-آب بعد از غذا مخصوصا آش و آبگوشت و کوکو و این جور چیزا چون باعث ترش کردن معده میشه) 16-تخم مرغ با تن ماهی چون باعث بیماری برص میشه 17-ماست و ماهی کاملا خطرناک بوده 18-خرمالو با موادی که آهن دارند مثل اسفناج و...(باعث ایجاد سنگ میشه) 🍎انتشار دهید دیگران آگاه شوند ... 🍏 @tebshia20🌿 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
Bahjat.ir : از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓چگونه رابطه خویش را با اهل‌بیت علیهم‌السلام و مخصوصاً صاحب‌العصر علیه‌السلام، تقویت کنیم؟ 📝 جواب: اطاعت و فرمان‌برداری از خداوند ـ بعد از شناخت او ـ موجب محبّت به او تعالی می‌شود و [همچنین موجب] محبت کسانی که خداوند آنها را دوست دارد، می‌شود؛ که عبارتند از انبیا و اوصیا، که محبوب‌ترین ایشان به خداوند، حضرت محمد و آل او علیه‌و‌علیهم‌السلام می‌باشند؛ و نزدیک‌ترین ایشان به ما، صاحب‌الامر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است. 📚 (به‌سوی محبوب، ص۶١) @bahjat_ir
هدایت شده از A.Ab
سفر پرماجرا_47.mp3
6.06M
💫 @ostad_shojae 💫
دِ😬بخند😂: نابينا به ماه گفت: دوستت دارم . ماه گفت: چه طوري؟ تو که نمي بيني . نابينا گفت: چون نمي بينمت دوستت دارم . ماه گفت: چرا؟ نابينا گفت: اگر مي ديدمت عاشق زيباييت مي شدم ولي حالا که نمي بينمت عاشق خودت هستم.❤️👌
هدایت شده از ریحانه
✊️ ملت ایستاده بمناسبت تظاهرات اخیر مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 🇵🇸 🌸 رهبر انقلاب: ملت فلسطین امروز با قدرت ایستاده‌اند؛ حقیقتاً باید این ملت را تحسین کرد. 🔸 زیر این فشار عظیم اقتصادی از یک طرف، 🔸 و تهاجم و کشتار و فاجعه‌آفرینی و تخریب و حملات گوناگون، 🔸 آتشباری بر روی زن و کودک از یک طرف دیگر، 🌷 در عین حال این ملت ایستاده‌اند. ۸۶/۱۱/۱۹ 🔻 عضویت در ریحانه ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد جلسۀ هفتم، 21 رجب 1439 کهف ولایت (قسمت اول) دربارۀ اصحاب یمین گفتیم که از هر قیدی رها شده‌اند و هیچ حد و تعلقی ندارند؛ البته نه راحت، بلکه با گذر از کورۀ به اینجا رسیده‌اند. دیدیم مرحلۀ اصلی این رهایی، در نگاه و است؛ اما در و حتی هم اثر می‌گذارد. یکی از موارد "فَكُّ رَقَبَةٍ" این است که فکر خود را از پیش‌فرض‌ها و باورهای صوری آزاد کنیم. از گویاترین مثال‌ها در این باره، جریان حضرت در سورۀ است. آن حضرت، پیامبر خدا بود که وحی بر او نازل می‌شد و بارها دیده بود که خدا او را علیه و فرعونیان، یاری و برتری می‌دهد و پیروزش می‌کند. پس از آن‌همه مقامات بود که سفری را آغاز کرد تا به فردی رسید که ، او را بنده‌ای از بندگان خدا که رحمت الهی و علم لدنّی به او داده شده است، معرفی می‌کند: "فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا آتَيْناهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنا وَ عَلَّمْناهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْماً." [1] "وَجَدَ" از ریشۀ وجدان، امری ذوقی و شهودی است؛ یعنی یافتن. آن‌ها ظاهر آن فرد را که دیدند، باطنش را یافتند که بسته به نور الهی است و درواقع آنچه جذبشان کرد، نور باطنی ربّ در او بود. نکتۀ جالب دربارۀ این بندۀ خدا آن است که علمش نه حصولی و اکتسابی بود که با مطالعه و آموختن به دست آمده باشد و نه علمی بود که از طریق رسیده باشد؛ علم لدنّی بود. یعنی او هیچ پیش‌زمینۀ قبلی نداشت؛ نه اهل درس و علم بود و نه نبی و رسول بود. وگرنه همین‌ها می‌تواند قید و بند شود و پای وجود فرد را ببندد؛ طوری که مثلاً اگر وحی نرسد یا پاسخ سؤالش در کتاب‌ها نباشد، درمانده شود و نداند چه کند. اما آن بندۀ خدا، علمش مال خدا بود و هیچ قیدی نداشت. موسی همین که او را یافت، نصف راه را رفته بود. نیمِ دیگر راه را باید با تبعیت می‌رفت؛ یعنی تمام پیش‌زمینه‌هایش را پس می‌زد و کنار می‌نشست تا آن بندۀ خاص خدا او را ببرد. "قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً." [2] موسی به او گفت: آیا تو را تبعیت کنم تا از آن علم و رشدی که به تو داده شده، به من هم بدهی؟ موسی حتی این را دریافته بود که علم آن بنده، خدایی است. برای همین نگفت: تو خودت علم داری. نیز نگفت: از علمت به من بیاموز؛ چراکه خودش علم نبوت داشت. کرامت هم نمی‌خواست. علمی می‌خواست که او را رشد دهد. اما آن بندۀ خدا به او گفت: "إِنَّكَ لَنْ تَسْتَطيعَ مَعِيَ صَبْراً." همانا تو هرگز نمی‌توانی با من صبر کنی! ببینید! آن‌که علم لدنّی دارد، حتی اگر موسی با آن‌همه مقامات در مقابلش باشد، می‌تواند به او بگوید: "لَنْ تَسْتَطيعَ"؛ چون از خودش هیچ ندارد و فقط حق را می‌گوید. .......... [1] سورۀ کهف، آیۀ 65. [2] سورۀ کهف، آیۀ 66. ادامه دارد... @Lotfiiazar
عرفان: 2 چیز انسانیت را در وجود انسانها از بین میبرد: فریاد، وقتی باید سکوت کرد سکوت، وقتی باید فریاد زد ❤️کانال عرفان ❤️ @erfan1212
عرفان: 🔰نماز سید علےآقا قاضے ✨آیٺ اللہ خامنہ اے مےفرمایند: 🌸شاگردهاے مرحوم سید علےقاضے نقل مےڪنند ڪہ ایشان با همہ گرفتارے ڪہ داشٺ، بخاطر عائلہ سنگین و فقر و مشڪلاٺ، اما وقتے وارد مےشد از همہ ے دنیا غافل مےگشٺ، یعنے آنچنان غرق در ذڪر و خشوع و توسل در حال نماز بود ڪہ از همہ ے عالم فارغ مےشد. 💠 اینگونہ نماز، گذرگاه خاص الخاص اسٺ، یڪ گذرگاه فوق العاده اسٺ، این مقاماٺ یڪ عارف اسٺ، این حرڪٺ و سلوڪ و خلوص در سیر الے اللہ اسٺ. 📔عرفان عملے ❤️کانال عرفان ❤️ @erfan1212
منبرهای یک دقیقه ای: 📚 پاسخ یک راز مهم! چرا باید عظمت خدا در دل ما بیفتد⁉️ 🔻 کارکرد ساده اما بسیار مهم نماز رفع کدام مانع است؟ 🌟 اولین صفتی از خدا که باید در دل ما بنشیند، با آن انس پیدا کنیم و عمیقاً آن را درک کنیم، عظمت و کبریائی خداوند است. اگر مدتی دقت کنیم و نمازمان را درست بخوانیم و احکام و آداب نماز را بهتر رعایت کنیم، کم‌کم عظمت خدا در دل ما خواهد افتاد. 📌 اما چرا باید عظمت خدا در دل ما بیفتد؟ چون مهم‌ترین مانع برای برقراری ارتباط انسان با پروردگارش، تصور اشتباهی است که از خودش، نسبت به خدا دارد. مرکز این تصور اشتباه هم «خودبزرگ‌بینی» انسان است. ما معمولاً آن‌طور که باید، خودمان را در برابر خدا کوچک و حقیر احساس نمی‌کنیم. تا وقتی انسان خودش را بزرگ بداند، و به کوچک بودن خودش در برابر خدا نرسیده باشد و عظمت خداوند را درک نکرده باشد، تمام تلاش‌هایش برای برقراری ارتباط با خدا بی‌ثمر بوده و هیچ ارتباط مؤثری شکل نمی‌گیرد. نه محبتی رد و بدل می‌شود، نه دعایی بالا می‌رود و نه دریافتی صورت می‌گیرد. 🌟 کارکرد ساده اما بسیار مهم نماز رفع همین مانع یعنی تکبر انسان است(حضرت زهرا س: فَرَضَ اللَّهُ الصَّلَاةَ تَنْزِيهاً عَنِ الْكِبْر) احکام واجب نماز طوری طراحی شده است که با تکرار چندبارۀ آن در هر روز، دو مفهوم کلیدی، یعنی «بزرگی و عظمت خدا» و «حقارت انسان در برابر خدا» را به انسان القاء می‌کند. 📌 ذکر محوری نماز «الله اکبر» است، در قسمت‌های دیگر نماز هم که اذکار دیگری غیر از «الله اکبر» بر زبان جاری می‌شود، توجه به عظمت و علوّ خداوند است. در «سُبْحَانَ رَبِّيَ الْعَظِيمِ وَ بِحَمْدِه»، دوباره سخن از عظمت خدا است. در «سُبْحَانَ رَبِّيَ الْأَعْلَى وَ بِحَمْدِه» دوباره سخن از علو و عظمت خدا است. در نماز، هم سجده داریم و هم رکوع، که بالاترین نمادهای تعظیم هستند. گویا نماز چیزی جز القاء کبریائی خدا در دل انسان نیست. 🌟 امام رضا(ع) در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب که از علّت نماز پرسیده بود، در نامه‌ای برای او چنین مرقوم فرمودند: «نماز، اقرار به ربوبيّت خداوند عزّ و جلّ است و نفی شريك از او و ايستادن در برابر خداوند جبّار، جلّ جلاله، با خواری و مسكنت و خضوع و اعتراف [به عظمت او] و طلب بخشش گناهانِ گذشته، و روزی پنج بار پيشانی بر خاك نهادن برای تعظيم خداوند عزّ و جلّ است. نماز موجب می‌شود كه بنده به ياد خدا باشد و او را فراموش نكند و به ناسپاسی و گردنكشی دچار نشود و خاشع و فروتن باشد و راغب و طالبِ زيادتی در دين و دنيا باشد. علاوه بر اينها، نماز موجب می‌شود كه انسان از گناه باز ايستد و شب و روز پيوسته به ياد خداوند عزّ و جلّ باشد، تا اين كه مبادا انسان، سَروَر و مدبّر و آفريننده خودش را فراموش كند و بر اثر آن، به گردنكشی و طغيان و نافرمانی روی بیاورد. ياد كردن بنده از پروردگارش و ايستادنش در آستان او، وی را از معاصی باز می‌دارد و از هرگونه فساد جلوگيری می‌كند.» 📌 بناست ما از خدا حساب ببریم، و یکی از مقدماتش این است که مو به مو احکام و آداب نماز را رعایت ‌کنیم. اگر سرِ نماز نسبت به این مسأله توجه و مراقبت داشته باشیم، کم‌کم عظمت خدا در دلمان می‌نشیند. به محض اینکه عظمت خدا در دلمان نشست، چشمه‌های محبتش هم باز می‌شود. 📚 بخشی از کتاب "چگونه یک خوب بخوانیم؟" اثر