هدایت شده از رایحه سیب (طب ایرانی اسلامی)
#خانوما_بخونن
راهِ توی مُشت گرفتن شوهر❤️
💙 آقایون از اینکه خانومشون ازشون #تعریف کنه خیلی خوشحال میشن. با تعریف از همسرتون، همزمان دو نیاز روحی و روانی اون رو برطرف میکنید.
🔴 از هیکلش، از اخلاق و رفتارهاش، از مهربون بودن و با گذشت بودنش و ...
@Ravanshenac
هدایت شده از 🍏طب شیعه🌿
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅
🔅
✍ سفارشی برای بی نیاز شدن از پزشک
🔸امام علي عليه السّلام
به فرزندش امام حسن عليه السّلام فرمود:
فرزندم! آيا مي خواهي چهار چيز به تو ياد دهم كه به وسيله آنها از مراجعه به پزشك بي نياز شوي؟
عرض كرد: بله يا اميرالمومنين!
حضرت فرمود:
بر سر سفره منشين مگر آنكه گرسنه باشي، در حالي كه هنوز ميل به غذا داري دست از غذا خوردن بكش، عمل جويدن غذا را به خوبي انجام ده و قبل از خواب، خود را از ادرار و مدفوع تخليه نما.
📚«بحارالانوار، ج 70، ص 187»
🍏 @tebshia20🌿
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅
هدایت شده از شادی و نکات مومنانه
دریایی که هیچ گاه در آن غرق نمی شوید!
بحر المیت نام دریایی است در غرب اردن که به علت چگالی زیاد آن هیچگاه در آن غرق نمیشوید!حتی اگه خودتان بخواهید خود را غرق کنید..
http://eitaa.com/joinchat/1264386052C42a3f9bca9
خلاصۀ سخنرانی سرکار خانم لطفیآذر در شهر تهران
29 رمضان 1439
بنده و معبود (قسمت دوم)
نشانۀ دیگر، این است که معبود بتواند به بنده، هم نفع و هم ضرر برساند. اما هیچ بت و صنمی چنین نیست و قدرت نفع و ضرر رساندن به کسی را ندارد. چنانکه وقتی حضرت #ابراهیم بتها را شکست، دوباره برای مردم، خاطرنشان کرد که این بتها قدرتی ندارند و نه تنها نمیتوانند از خود در برابر ضرر دفاع کنند، بلکه برای شما هم سود و زیانی ندارند [2].
اما معبود حقیقی یعنی حضرت الله، هم «ضارّ» است و هم «نافع»؛ و این استدلال حضرت ابراهیم، درجۀ بالایی از توحید است که میگوید معبود باید دستش در سود و زیان، باز باشد. البته از طرف دیگر هم بنده باید این موضوع را بپذیرد.
ما مالک اعضای بدن خود هستیم و برای همین وقتی به آنها سود یا ضرر میرسانیم، تسلیماند. حمام میرویم و کیسه و سنگپا میکشیم، مو و ناخن خود را کوتاه میکنیم، دست خود را میخارانیم و فشارهای دیگری نیز به #جسم میآوریم تا از آن مراقبت کنیم. از سوی دیگر هم به دست خود کرِم میزنیم، مویمان را شانه میکنیم، لباس خوب میپوشیم و... . اما هیچیک از اعضای بدنمان نه آنجا که فشار است، ناله و اعتراض میکنند و نه جایی که به آنها میرسیم، فکر میکنند استحقاقش را داشتهاند. آنقدر تسلیماند که حتی تصورش را نمیکنیم چیزی بگویند!
اما مگر خدا هم مالک ما نیست؟ پس چرا اینقدر به او چون و چرا میگوییم؟ وقتی ابتلای سخت میآید، میگوییم به ما اهانت کرده و معترضیم که: «چرا من»! وقتی هم نعمت و راحتی میدهد، فکر میکنیم نتیجۀ خوبیهای خودمان است؛ پس برای خود حساب باز میکنیم و توقعمان بالا میرود که همیشه خدا همینطور گرامیمان بدارد.
همان که قرآن کریم میفرماید: "إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً. إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً. وَ إِذا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعاً." [3]
به عنوان مثال وقتی عزیزی را از دست میدهیم، درست است که نسبت به او عاطفه داریم و با یاد خاطراتش اشک میریزیم. اما این دلیل نمیشود که دلمان بلرزد، چون و چرا کنیم و فکر کنیم حالا که او رفته، چه بر سرمان میآید؛ انگار خدایی در کار نیست! آیا تا به حال شده به این بیندیشیم که کسی یا چیزی که خدا گرفته، از اول هم مال خودش بوده و حتماً خیر و صلاحی وجود داشته که اکنون آن را گرفته است؟ پس اصلاً آیا میتوانیم اسم کار او را ضرر بگذاریم؟
آری؛ ما در مقابل خدای ضارّ و نافع، کلی سؤال و اعتراض داریم! دربارۀ اشیاء، آنقدر حس مالکیت داریم که حتی فکرش را نمیکنیم علیه ما معترض شوند. اما خود را مملوک خدا نمیبینیم؛ چون به او معتقدیم، اما ایمان و شهود نداریم و عابد هستیم، نه عبد! برای همین وقتی یک گوشه از زندگیمان به هم بریزد، زمین و زمان را به هم میدوزیم.
این نگاه، مشرکانه است. اگر فرعون "أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى" [4] گفت، ما هم خود را صاحب همه چیز میبینیم و خدا را فقط باور داریم، آن هم در ذهن؛ که اگر وجودی بود، در مقابل #ربوبیت و کارهای او صدایمان درنمیآمد.
خدا مالک ما و همه چیز است؛ با این حال به ما اختیار مالکیت داده تا ببیند چه کسی #اختیار خدا را بر اختیار خود برمیگزیند و میبیند که مالک، اوست. اما ما باز خود را مالک میبینیم و در مقابل خواستههای او تسلیم نمیشویم.
البته عالم تکوین و طبیعت، حتی جسم ما که اختیار مستقل ندارد، مملوک و عبد خداست و اعتراضی در برابر او ندارد. اما ما به عنوان موجودات مختار، تکوین را هم متوهّمانه مملوک خود میبینیم و آنوقت انتظار داریم همه طبق میل ما عمل کنند. درحالیکه محال است. اصل مالکیت، ریشه در #ولایت خدا دارد و ولایت، سرپرستی و مالکیت تامّ است. محال است کسی با هریک از مراتب ولایت درافتد و زمین و زمان و هرچه هست، با او درنیفتند!
..........
[2] سورۀ انبیاء، آیات 51 تا 67.
[3] سورۀ معارج، آیات 19 تا 21 : همانا انسان، حریص و کمطاقت آفریده شده؛ چون شرّ به او رسد، جزع و فزع میکند و اگر خیر به او رسد، بخل میورزد.
[4] سورۀ نازعات، آیۀ 24 : من پروردگار برتر شما هستم!
ادامه دارد
#خلاصه
#رمضان1439
#جلسه_سیزدهم
@Lotfiiazar
عارفین:
#نگران_روزی_نباشید...
🍃علامه حسن زاده آملی : این قدر به زور و بازویتان متکی نباشید ؛ رزق را باید از جای دیگر بدهند ؛ شما دائما اهل طهارت و پاکی باشید ، رزق تان هم وسیع خواهد شد.
#کانال_عارفین
@Arefin کانال عشق:
عارفین:
#خداوند_استاد_میرساند..
🍃آیت الله انصاری همدانی(ره): خدای تعالی بخل ندارد ، اگر کسی شرایط تقوی را در خودش ایجاد کند، خداوند استاد کامل را به او می رساند و لو اینکه از آن طرف عالم باشد.
📚در کوی بی نشان ها،ص۵۵
#کانال_عارفین
@Arefin