🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین
🖊حسین عبداللهی
🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنیایی متاورسی را به تصویر میکشد که افراد با به سر گذاشتن کلاهی وارد دنیایی مجازی شده و در آنجا زندگی نزدیک به زندگی واقعی اما با تجریبات هیجانانگیزتری خواهند داشت.
🔹شخصیتها در این جهان متاورسی گیر میافتند و مجبور میشوند برای رهایی از این دنیا، بازی مرگ و زندگی را آغاز کنند.
🔸موضوع جالبی که در این انیمه با آن طرف هستیم، بحث تداخل زندگی مجازی با زندگی حقیقی شخصیتهای داستان است. مخصوصاً در فصل دوم که شخصیتی به اسم «شینون» داریم و شخصیت مجازیاش به گفتۀ خود او، با شخصیت واقعیاش کاملاً متفاوت است.
🔹با وجود اینکه قبول دارد زندگی مجازی و واقعی از هم مجزا نیستند و روی هم تأثیر دارند اما او زندگی مجازی را به زندگی واقعیاش ترجیح میدهد؛ چون میخواهد با قویتر شدن در دنیای مجازی، در دنیا واقعی هم قوی شود.
🔸در آرک(خط داستانی) اصلی «هنر شمشیرزنی آنلاین» شاهد آن هستیم که برخی زندگی مجازیشان را بیشتر از زندگی واقعیشان دوست دارند، چون در مجازی نقش قهرمانانهتری دارند. در حالی که در دنیای واقعی نقش خاصی در جامعه نداشتهاند و در جبر زندگی میکردهاند.
🔹عکس این موضوع هم وجود دارد؛ یعنی کسانی که زندگی حقیقی را بسیار بیشتر دوست داشتهاند در این دنیا عذاب میکشند. در قسمت پنجم و ششم فصل اول شاهد داستان معماگونهای هستیم که در نهایت مشخص میشود شخصی به علت ترجیح دادن شرایط دنیای حقیقی به مجازی، همسرش را به قتل رسانده است.
[ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین 🖊حسین عبداللهی 🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنی
🔸به راستی مرز میان دنیای حقیقی و مجازی کجاست؟ یا اینکه فرق بین دنیای حقیقی و مجازی چیست؟ کیریتو(شخصیت اصلی) برای هر دو سؤال پاسخی دارد که دیدگاه تولیدکنندگان به این مسأله را بیان میکند. از نظر کیریتو فرق بین حقیقت و مجاز در اطلاعات است.
🔹مثلاً هر مقدار اطلاعات بیشتری نسبت به مزۀ یک میوه به ما منتقل شود یعنی واقعیتر و حقیقیتر است. جالب است که با توجه به گفتۀ کسانی که تجربۀ نزدیک به مرگ داشتهاند، دنیای پس از مرگ اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به دنیای معمولی دارد. پس آنجا واقعیتر است و زندگی فعلی ما مجازی یا به تعبیری انگاری خواب است.
🔸در این انیمه، دو بار به مضمون خواب اشاره میشود؛ یکبار در فصل سوم و یکبار در فصل اول. فرض کنید آینکراد(فضای بازی داخل انیمه) دنیای خودمان است و دنیای حقیقی داخل داستان، جهان پس از مرگ باشد. کدام واقعیتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام لذتبخشتر و آرامتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام طولانیتر است؟ جهان پس از مرگ به قدری طولانیتر است که وقایع دنیای واقعی(آینکراد) گویا هیچی نیست.
🔹با این حال، رخدادهای داخل آینکراد بر زندگی همۀ شخصیتها در دنیای واقعی اثر گذاشته است. همانطور که زندگی ما در این دنیا در زندگی ما در جهان پس از مرگ تأثیر دارد.
🔸علاوه بر این موارد، شاهد بحثهای اخلاقی جالبی از جانب کیریتو هستیم. در انیمههای فراوانی همچون «اوشی نوکو» دیدهایم که مردم در دنیای مجازی نسبت به دنیای حقیقی بسیار بیرحمتر و بیبندوبارتر هستند. یا مثلاً در انیمههای اینویاشیکی و بل شاهد آن هستیم که مردم در دنیای مجازی تا چه حد میتوانند ولنگار و بیتوجه باشند.
🔹در حدی که از خود میپرسیم مگر میشود آن جامعۀ متمدننمایی که در زندگی حقیقی و دنیای واقعی داخل داستان میبینیم اینچنین در فضای مجازی بیرحم باشد؟ در این میان فقط کیریتو فرق دارد. وی الگوی خوبی برای همسانسازی زیست واقعی و مجازی است. کیریتو میداند که در حال انجام بازیهای آنلاین است اما چون این فقط یک بازی است نباید از هر خط قرمزی گذشت؛ چرا که شکستن این خطوط قرمز باعث میشود تا متعاقباً به زندگی حقیقی او نیز اثر بگذارد.
🔸همانطور که انجمن تابوت خندان در بازی هنر شمشیرزنی آنلاین و گان گیل آنلاین واقعاً مردم را میکشتند. خوب است این نکتۀ اخلاقی را از کیریتو بیاموزیم. رفتار مجازی ما که تا حدود زیادی رفتاری ناشناس و غیرقابل ردیابی برای عام است، رفتار حقیقی ماست نه چیزی که از خودمان در جامعه ساختهایم.
🔹فضای مجازی این فرصت را به ما داده تا یا دوباره ماسک بپوشیم آن هم بیشتر از همیشه یا اینکه خود واقعیمان باشیم. حالا اگر خود واقعیمان باشیم، چقدر انسان درستکاری هستیم؟
#یادداشت
#رسانه_های_شرقی
#نقد_انیمه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔖آرمانِ تسلط بر عالمِ عارفانِ یهودی
🔸میل به تسلط بر عالم در بسیاری از قبالائیان[عارفان یهودی] دنیاطلب موج میزند. اساساً تفاوت عمدۀ عرفان ناب اسلامی با عرفان یهودی در همین نکته است که در عرفان اسلامی سالک به فکر رضایت خداست حتی اگر به ضرر مادی او باشد ولی در عرفان یهودی فرد به دنبال رسیدن به راز عالم و رسیدن به کنترل عالم برای تسلط بر آن است.
🔹این اندیشۀ دنیا پرستانه پس از رنسانس توسط اولین فیلسوفان غربی همدل با یهودیان دنیاطلب پیگیری شد. بیکن و دکارت نقش عمدهای در جا افتادن این تفکر در ابتدای مدرنیسم داشتند.
📔کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما، فرجنژاد و اسماعیلی، صفحۀ 166.
📚برای خرید این کتاب به صفحۀ خرید کتاب آن در سایت استاد مراجعه کنید.
#پاراکتاب
#یهود_و_صهیونیسم
#تاریخی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸حریم خصوصی دیجیتال فرزندان
🔸برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد فرزندانمان باید به دو موضوع اساسی فکر کنیم؛
1️⃣نخستین مورد، آسیب ملموسی است که بچهها میتوانند در هنگام اشتراکگذاری آنلاین والدین تجربه کنند.
2️⃣دومین مورد این است که وقتی ما اطلاعات و مطالبی را دربارۀ فرزندان خود به صورت آنلاین به اشتراک میگذاریم بدون اینکه آنها را در فرآیند تصمیم گیری دخالت دهیم، فرصت ارزشمندی را برای آموزش موضوع «رضایت گرفتن قبل از به اشتراک گذاری» به فرزندانمان از دست میدهیم و قادر نخواهیم بود به آنها نشان دهیم که برای حریم خصوصی افراد ارزش قائل هستیم.
#عکس_نوشته
#سواد_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✅ سلسله نشستهای تخصصی صهیونیسمشناسی
3️⃣ جلسۀ سوم
🔻موضوع این جلسه:
بررسی تحولات جبهه مقاومت و جریانات حاکم بر سوریه
🎙با حضور استاد:
دکتر حمیدرضا الماسی
(رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه)
🕰زمان برگزاری:
دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌 مکان برگزاری:
قم، خیابان بسیج، جنب خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
🔻لوکیشن:
https://nshn.ir/sbsJGd5xvg47
📲نحوۀ برگزاری به صورت #مجازی در بستر اسکایروم
⚠️ برای ثبتنام و دریافت لینک، به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
09917623582
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#صهیونیسم_شناسی
#نشست
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💡نشست تغییر فرهنگ در سایه اقتصاد تجملی
🔖جریانشناسی عید کریسمس در سینمای هالیوود
🎙با حضور استاد
حسین عبداللهی
🕰زمان برگزاری:
۳شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
📌 مکان برگزاری:
قم، خیابان بسیج، جنب خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
🔻لوکیشن:
https://nshn.ir/sbsJGd5xvg47
📲نحوۀ برگزاری به صورت #مجازی در بستر اسکایروم
⚠️ برای ثبتنام و دریافت لینک، به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
09917623582
#نشست
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰معرفی مؤسسه استاد فرجنژاد
🔹استاد فرجنژاد، طلبه صهیونیسمپژوهی بود که عمر خود را پای انقلاب و تربیت شاگرد صرف کرد.
🔸در مؤسسه استاد فرجنژاد دنبال تبیین این الگوی نایاب انقلابی و ادامه دادن راهش هستیم.
💡بهترین دورههای آموزشی علمی و مهارتی در راستای دشمنشناسی
🎥نشستهای متعدد با موضوع رسانه و دشمنشناسی
✍️ نقد فیلمها و بازیهای ویدیویی از حیث فنی و حکمی
📚یهودپژوهی و صهیونیسمشناسی
🔖و دهها موضوع دیگر برای رشد شما در موسسه استاد فرجنژاد فراهم شده
🔘تفاوت ورود استاد به نقد رسانهای
🔸تفاوت جدی و مهم ورود استاد فرجنژاد به عرصۀ نقد فیلم با بسیاری از افرادی که در حاضر در این زمینه قلم میزنند این است که ایشان مطالعات خود را از دشمنشناسی و اسلامشناسی آغاز کرد و از آنجا که در مطالعات خود دریافت چه مقدار رسانه به عنوان ابزار دشمن اهمیت دارد، به عرصۀ رسانه و سپس سینما به عنوان یکی از وجوه مهم رسانه ورود پیدا کرد و به همین دلیل است که جنس نوشتههای او با دیگر افراد این حوزه متفاوت و عمیق است.
#عکس_نوشته
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📌مقاله بازنمایی اسلام هراسی در سینمای هالیوود
✍️زهرا عزتینیا
🔸ﺑﺎ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﻨﺎﺳﺒﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎعی ﻭ ﺳﻴﺎسی ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﻌﺎﺻﺮ ﻭ ﺷﻜﻞﮔﻴﺮی ﮔﻮﻧﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍِﻋﻤﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ، ﺭﺳﺎﻧﻪ به عنوان یکی ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎی ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺆﺛﺮ و مورد توجه سردمداران غربی ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ میﺁﻳﺪ و ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ مواردی که ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺩهۀ ﺍﺧﻴﺮ، ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﺎﺹ، ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎی غربی ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ است، مبحث ﺍﺳﻼﻡﻫﺮﺍسی ﻭ ﺍﻟﻘﺎی هراس ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺳﺖ.
🔹در این تحقیق با توجه به نقدهایی که به روش نوفرمالیستی وارد است از روششناسی ویژهای موسوم به «فنی – حکمی» استفاده شده است که از روشهای کیفی است. در این روش با فراروی از فرم اثر، به زمینههای اجتماعی، سیاسی و همچنین ارزیابی حِکمی تأثیرات آثار هالیوودی بر تعالی یا هبوط بشر نیز توجه میشود.
🔗مطالعه متن کامل مقاله در سایت استاد فرجنژاد
🔖این مقاله، حائز رتبه اول در دومین همایش بینالمللی دشمن شناسی(۱۴۰۲) میباشد.
#بازنشر
#هالیوود
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰اسطورهزدگی در انیمیشن شاهزادهٔ روم
🔸در قسمت قبلی، بازنمایی نادقیق جهانهای غیبی در انیمیشن شاهزادهٔ روم را دیدیم. در این قسمت به ماجرای وحی در این انیمیشن و نگاه اسطورهزدهٔ فیلمساز میپردازیم.
🔹این انیمیشن در مورد مادر امام زمان(علیه السلام) است و بایستی جهانی که میسازد، جهانی منطبق بر حقیقت و به دور از اسطوره و خرافات باشد، اما متأسفانه حامل پیام الهی و حتی قدرتی خداگونه در انیمیشن، یک حشره است!
🔸در شاهزادهٔ روم، پروانهای در این جهان حضور دارد که بر هر کاری توانا است و حتی زمانی که قرار است ازدواج جناب ملیکا با آن شخص رومی(کریتوس) به هم بخورد همین پروانه به سمت لوستر رفته و فیلم در چند نما، ابتدا با محوریت پروانه و بعد سه نمای پایین به بالا از دید بانو ملیکا، میخواهد بگوید که حضور پروانه باعث زلزله و به هم خوردن مراسم میشود.
🔹اینکه این پروانه چیست، اصلا در انیمیشن مشخص نمیشود. اگر این پروانه یک فرشته است، چرا در قالب حشره به تصویر کشیده شده است؟ حتی در جهان موازی هم به شکل زنی پروانهای و کوچک شبیه به توصیفات اساطیر یونان در مورد خدای روح ترسیم میشود!
[ادامه🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰اسطورهزدگی در انیمیشن شاهزادهٔ روم 🔸در قسمت قبلی، بازنمایی نادقیق جهانهای غیبی در انیمیشن شاهزا
🔸متأسفانه این تصویرپردازی از فرشته بیشتر به ادبیات اسطورهای نزدیک است تا نگاه حقیقی و الهی. فیلمساز نباید کنشهای ماورایی را به حضور حشرهای در اتاق تقلیل دهد و میتوانست خانمی به شکل انسانی را ترسیم کند که فقط بانو ملیکا ایشان را میبیند یا صدایی را که فقط ایشان میشنوند.
🔹یا حداقل روی اینکه این حشره فرشته بوده، از خود چیزی ندارد و مأمور از طرف حضرت مریم(سلام الله علیها) است، تأکید بیشتری بکند.
🔸در سکانسهای دیگری هم این حشره حضور دارد. زمانی که قرار است به ملیکا الهام غیبی شود، همین پروانه روی کتاب مقدس مسیحی مینشیند؛ گویا فیلمساز میخواهد بین وحی و کتاب تحریف شدهٔ مسیحیان پیوندی برقرار کند که در قسمت بعدی به نگاه اثر به مسیحیت و مقایسهٔ آن با المانهای اسلامی خواهیم پرداخت.
#یادداشت
#نقد_انیمیشن
#سینما_و_تلویزیون_ایران
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
radio-maaref-03_10_08.mp3
5.46M
💢نشست تخصصی صهیونیسمشناسی
🔻بخش اول
📻پخش از رادیو معارف
📌با موضوع تحلیل تحولات منطقه با رویکرد سوریه
🎙دکتر سیدهادی سیدافقهی
#صوت
#دشمن_شناسی
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
✅ سلسله نشستهای تخصصی صهیونیسمشناسی 3️⃣ جلسۀ سوم 🔻موضوع این جلسه: بررسی تحولات جبهه مقاومت و جری
📸#گزارش_تصویری
✅ سلسله نشستهای تخصصی صهیونیسمشناسی
3️⃣ جلسۀ سوم
🔻موضوع این جلسه:
بررسی تحولات جبهه مقاومت و جریانات حاکم بر سوریه
👤استاد:
دکتر حمیدرضا الماسی
(رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه)
🕰زمان برگزاری:
دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#صهیونیسم_شناسی
#نشست
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✅ رسانه فکرت با همکاری دانشگاه رضوی و موسسه فرهنگی استاد فرجنژاد برگزار میکند:
▫️#نشست انسان مقاوم و علوم انسانی
▪️به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
👤 با حضور:
✔️حجتالاسلام سیدصادق موسوینژاد
✔️دکتر محمدرضا قائمینیک
✔️دکتر مرتضی مرتضوی
✔️دکتر حمید عباسزاده
✔️آقای جواد استادی
⏰ چهارشنبه ۱۲ دیماه؛ ساعت ۱۰
🏢 مشهد، حرم مطهر امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شماره ۱، سالن شهید سلیمانی.
🌐 علاقمندان میتوانند برای حضور از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند. (ظرفیت محدود است)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
🔹🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📽نقد و تحلیل فیلم طلای مککنا
🖋چوپانیان
🔸فیلم خوشساخت و پر هزینۀ طلای مککنا با آن دکورهای عظیم و چشمگیر، یکی از صدها فیلم صهیونیستی هالیوود است که به تمسخر دو گروه سرخپوستها و مسیحیان میپردازد.
🔹فیلم طلای مککنا سرخپوستان را افرادی عقبمانده، وحشی و متحجر و همچنین مسیحیان را انسانهایی طماع و بزهکار نشان داده و در مقابل، مارشال یا کلانتر مککنا را که ستارهای درخشان بر سینه دارد آدمی عاقل، باهوش و قدرتمند نشان میدهد.
🔸غرب، ماجرای کشتار سرخپوستان را بعد از جنگ جهانی دوم در سینمای هالیوود بارها و بارها به شکلهایی پرجاذبه روایت میکند به این دلیل نیست که از آن جنایت هولناک دفاع میکند که البته با افتخار هم دفاع میکند، بلکه دلیل اصلیاش این است که برای جنایتهای جدیدش در بلاد اسلامی همچون فلسطین اشغالی، عراق، افغانستان، یمن، سوریه و میانمار قرینهای بسازد.
🔹جریان جهانی صهیونیزم، داستان نسلکشی سرخپوستان که از قرن شانزدهم تا قرن بیستم ادامه داشت را به این دلیل از زیر خاک بیرون آورده تا بتواند اذهان جهان را آمادۀ دیگر نسلکشیها کند.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#یهود_و_صهیونیسم
#هالیوود
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📖معنای دقیق واژۀ یوگا
✍️مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🔸ریاضت در هندوئیسم توصیه شده است و فلسفۀ یوگا(یوگی) یا روش جوکیان امروزه در جهان طرفدارانی پیدا کرده است. یوگا به معنای یوغ نهادن بوده و به ریاضتهای سخت و طاقتفرسا دلالت میکند و معمولاً با نشستن آرام و پیوسته به شکل چهار زانو همراه با تأمل انجام میشود.
🔹تشنه به سر بردن، نشستن و زندگی بر تختی که از میخهای نوکتیز پوشانده شده و راه رفتن بر آتش و حبس دم نیز از اعمال یوگیان است. کتاب آداب و شرایط نوعی از یوگا «پاتانجالی» نام دارد.
🔸یوگیان با این تمرینات به قدرتهایی هم دست پیدا میکنند. جذابیت این قدرتها و کرامات باعث شده است که امروزه یوگا و ریاضت هندویی طرفداران زیادی پیدا کند و در برخی آثار سینمایی و ادبی اشاراتی به آن رفته است.
🔹یوگا انواع مختلفی دارد و در بودیسم هم تأثیرگذار است و برخی، ریشۀ آن را به تفکری فلسفی در هند برمیگردانند و برخی آن را ممزوج با شمنگرایی میدانند.
📚کتاب اسطورههای صهیونیستی در سینما، صفحۀ 177.
⬅️برای تهیه کتاب اسطورههای صهیونیستی در سینما به صفحه خرید کتاب مراجعه کنید.
#پاراکتاب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
👨👩👧👦تضعیف خانواده برای تسلط بیشتر
🔸در قسمت قبلی دیدیم که درس خواندن و مسیر پیشرفت نوجوانان در «انیمیشن مرد عنکبوتی: ورود به دنیای عنکبوتی» به شکلی غیر معقول بازنمایی شده است.
🔹یکی دیگر از مضامین پرتکرار در انیمیشنهای غربی، خصوصا مرد عنکبوتی، مسألهٔ خانواده است. خانواده در این انیمیشن واقعا معضل و مسألۀ مهمی است.
🔸از ابتدای اثر ما شاهد تضاد فکری بین مایلز و پدرش هستیم. او روش و سبک مرد عنکبوتی را نمیپسندد و میخواهد پسرش در تیزهوشان درس بخواند.
🔹اما مایلز برعکس پدر که مرد قانون است، از طرفداران مرد عنکبوتی بوده و دلش نمیخواهد (نه اینکه هدف والاتری دارد، صرفا دلش نمیخواهد) که در مدرسهٔ تیزهوشان درس بخواند.
🔸در ادامه، مایلز خودش به جرگهٔ انسانهای عنکبوتی وارد میشود؛ به این شکل که خلاف خواستهٔ پدرش با عموی تبهکارش تا دیروقت به نقاشی گرافیتی در زیرزمین مشغول است و در همانجا نیز قدرت مرد عنکبوتی را به دست میآورد.
🔹در واقع زمانی مایلز به قدرت میرسد که در مقابل آنچه خانواده و خصوصا پدرش میخواهد، بایستد.
در سکانس پایانی، مایلز به معنای واقعی کلمه در مقابل پدرش میایستد و پدرش که نمیداند او مایلز است، معترف میشود که «روشهات رو تأیید نمیکنم ولی باید اختلاف نظرهامون رو قبول کنیم!»
[ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
👨👩👧👦تضعیف خانواده برای تسلط بیشتر 🔸در قسمت قبلی دیدیم که درس خواندن و مسیر پیشرفت نوجوانان در «ا
🔸این بازنمایی از تربیت خانواده که حقیقتا تربیت نیست و خود فرزند به هر کاری دلش میخواهد مشغول است، از راهبردهای مهم غرب برای تربیت نسل بعدی است.
🔹خانواده برای زرسالاران غربی مانع مهمی است و طبیعتا باید نقش خانواده در تربیت فرزندان حذف یا تا جایی که میشود تضعیف شود. وقتی خانواده تضعیف شد، رسانههای جدید به عنوان مؤثرترین عنصر تربیتی وارد شده و ذهن و جان نسل جدید را آنطور که میخواهد جهتدهی میکند.
🔸در قسمت بعدی به جایگاه کمیک در این انیمیشن و نقش تربیتی مهم آن خواهیم پرداخت.
#یادداشت
#نقد_انیمیشن
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰 استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار در غزه
▫️بر اساس آخرین داده ها، ارتش رژیم صهیونیستی بهصورت فعال از هوش مصنوعی برای انجام عملیات نظامی در نوار غزه استفاده میکند. استفاده از هوش مصنوعی به ارتش رژيم اجازه میدهد تا فرایند انجام عملیات و ریسکهای میدانی برای نیروهایش را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر اما استفاده از این روش باعث افزایش تلفات غیرنظامیان میشود.
▫️بر اساس گزارش ها یکی از برنامههای هوش مصنوعی که ارتش رژیم صهیونیستی توسعه داده است، مبتنی بر صدها الگوریتم پیشبینی میباشد. این برنامهها مختصات تونلها، محل شلیک راکتها و اهداف نظامی دیگر را شناسایی میکنند و این اطلاعات پس از بررسی توسط افسران، به بانک اهداف برای حملات هوایی یا زمینی اضافه میشوند. در این روش همواره امکان خطای محاسباتی وجود دارد و غیرنظامیان در معرض خطر قرار دارند.
👈 لازم به ذکر است خبر استفاده رژیمصهیونیستی از هوش مصنوعی در جنگ، برای نخستینبار در جنگ ۱۱ روزه غزه (سیفالقدس) در سال ۲۰۲۱ میلادی علنی شد. رژیم اسرائیل در طول جنگ ۱۱ روزه از هوش مصنوعی برای یافتن مکان شلیک راکتها و محل استقرار نیروها و پهپادهای فلسطینی استفاده کرد.
▪️در جنگ اخیر علیه نوار غزه نیز ارتش اسرائیل از نرمافزارهایی مانند گاسپل (Gospel) برای شناسایی اماکن، لاوندر (Lavender) و پدر کجاست (Where is Daddy) برای ردیابی اشخاص استفاده میکند.
▪️بر اساس اذعان صهیونیستها دادههای بدست آماده از ردیابی تلفن همراه از طریق نرمافزارهای Lavender و Where is Daddy قابل اعتماد نیست اما توسط الگوریتمهای هوش مصنوعی بهبود داده میشود و ارتش اسرائیل با تکیه بر این اطلاعات مبهم، منازل فلسطینیها در نوار غزه را معمولا در شب که تمام خانواده نیز احتمالا در منزل حضور دارند، مورد حمله قرار میدهد.
👈 بر این اساس و اذعان اسرائیلیها، تلفات غیرنظامیان در محل و یا اطراف موقعیت مورد هدف قرار گرفته اجتناب ناپذیر بوده و تعداد تلفات غیرنظامی به میزان شدت حمله و اهمیت و مقام فرد هدف بستگی دارد.
🔗 خبر: https://iswnews.com/125726
#بازنشر
#فلسطین
#اسرائیل
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💢سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریانشناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
قهرمانان عدالت سینمایی
📌بررسی سنت درام حقوقی در هالیوود
👤با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
⏰زمان برگزاری:
#چهار_شنبه ۱۲ دی ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📍مکان برگزاری:
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان، جنب پوشاک فرخنده، مؤسسه شناخت، طبقۀ اول، واحد یک
✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز چهارشنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🎄تولد بابانوئل در رکود بزرگ آمریکا
✍️عبداللهی
🔹کمپانی کوکاکولا بعد از ده سال استفاده از بابانوئل در تبلیغاتش، در سال ۱۹۳۱ شخصیت سانتا کلاوس را با اسم فرانسوی بابانوئل شخصیسازی کرد تا از آن برای تبلیغات محصولات خود استفاده کند.
🔸در آمریکا قبلا هم برای پروپاگاندای جنگ، شخصیت عموسام که شوخی و اصطلاحی بین سربازان آمریکایی و برگرفته از u.s نوشته شده روی بشکههای پادگانها بود، طراحی شد و به پوستری برای پروپاگاندای جنگ تبدیل گردید.
🔹فارغ از تأثیرات فرهنگی و تبلیغاتی طراحی شخصیتهای محبوب در آمریکا مثل عموسام و بابانوئل، زمان طراحی این شخصیتها مخصوصا بابانوئل نکات بسیار مهمی دارد.
🔸در سال ۱۹۳۱ و در میانۀ رکود بزرگ(great depression) آمریکا بوده و مردم آمریکا با بدترین دوران اقتصادی تاریخشان مواجه بودند. حال چه میشود که کوکاکولا در همین زمینه، هزینههای تبلیغاتی زیادی برای طراحی و تبلیغ شخصیت بابانوئل و محصولات خود میکند؟
[ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎄تولد بابانوئل در رکود بزرگ آمریکا ✍️عبداللهی 🔹کمپانی کوکاکولا بعد از ده سال استفاده از بابانوئل د
🔹مگر آمریکاییها در وخامت اقتصادی بهسر نمیبرند، پس چرا باید سراغ نوشابه بروند؟ در آن سالها غرور مردم آمریکا به سختی شکسته بود چرا که زندگی مرفه دهۀ ۲۰ به آنها مزه کرده بود و بعد در فلاکتبارترین حالت ممکن زندگی میکردند.
🔸به همین دلیل مردم آمریکا از هر شادی لحظهای استقبال میکردند و حتی زندگیشان دمغنیمتی شده بود. در آن زمان سبکهای موسیقی خاصی بر اساس همین زندگی دمغنیمتی از جمله تینپنالی(tin pan alley) و سبکهای رقص خاصی هم ابداع شد.
🔹زندگی دمغنیمتی و گرامیداشت شادیهای لحظهای اقتضا میکرد تا مردمی که نان شب ندارند، از نوشابههای ارزان کوکاکولا استقبال کنند. پس بدیهی است زمانی که بابانوئل را به عنوان شخصیتی جدید با شعار «شادی را به اشتراک بذار» ببینند، از این تبلیغ و محصول تبلیغیاش برای لحظهای شاد شدن استقبال کنند.
🔸بابانوئل بعد از رکود بزرگ هم در اذهان عمومی باقی ماند و به نماد پرقدرتی تبدیل شد. به حدی قدرتمند که دیگر همه فراموش کردهاند هدف از تولد بابانوئل فروش محصولات سرمایهداران کوکاکولا بوده است.
#یادداشت
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
✅ رسانه فکرت با همکاری دانشگاه رضوی و موسسه فرهنگی استاد فرجنژاد برگزار میکند:
▫️#نشست انسان مقاوم و علوم انسانی
▪️به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
👤 با حضور:
✔️حجتالاسلام سیدصادق موسوینژاد
✔️دکتر محمدرضا قائمینیک
✔️دکتر مرتضی مرتضوی
✔️دکتر حمید عباسزاده
✔️آقای جواد استادی
⏰ چهارشنبه ۱۲ دیماه؛ ساعت ۱۰
🏢 مشهد، حرم مطهر امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شماره ۱، سالن شهید سلیمانی.
🌐 علاقمندان میتوانند برای حضور از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند. (ظرفیت محدود است)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
🔹🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📋نشست تخصصی
جنگ شناختی در نظام بینالملل
🔖با موضوع: بررسی موردی کشور سوریه و چین
👤با حضور
محمدحسین قربانیزواره
📌مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگ شناختی و جنگ هیبریدی
📆زمان برگزاری
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۳
ساعت ۹:۰۰
📍مکان نشست
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، ساختمان زعفرانیه، موسسه شناخت، طبقه اول، سالن جلسات
🔗لینک پیوستن به نشست
https://www.skyroom.online/ch/shenakhtorg/neshast
#نشست
#جنگ_شناختی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
✅ رسانه فکرت با همکاری دانشگاه رضوی و موسسه فرهنگی استاد فرجنژاد برگزار میکند: ▫️#نشست انسان مقا
هماکنون...
✅دنیا هم بخواهید، باید مقاومت کنید!
👤دکتر مرتضوی کاخکی
مسئله عدالت به نظر من یک مسئله اقتصادی است. شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد؛ غیر از هزینههای غیرمادی مثل شهادت حاجقاسم عزیز، مقاومت هزینه مادی و مالی نیز نیاز دارد. هزینه اقتصاد مقاومت با در نظر گرفتن فایده آن است و اینکه دیگر راههای مقاومت چه هزینهای دارد. آیا هزینه تسلیم با هزینه مقاومت برابر است؟ درباره هزینه و فواید تسلیم باید گفت که بسیار کم است. استخراج نفت در همین مملکت در دوران تسلیم بر اساس امتیاز بسیار کم، قابل قیاس با بعد از ملیشدن نفت نیست. شما در آنجا مقاومت کردید و درآمدهای نفتی شما با وجود کاهش خرید بر اثر تحریم، بسیار افزایش یافت که خود غربی ها به آن شوک نفتی میگویند. در تمامی کشورهای محور مقاومت پر از معادن نفت و گاز است و یکی از مطامع آمریکا به لبنان، نفت و گاز آن است.
🖇 نشست الگوی انسان مقاوم و علوم انسانی؛ مشهد مقدس
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا