eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
827 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 اینها هستند که مردم را نسبت به دین بدبین می‌کنند 🔸بعضی از مقدس مآبان و مدعیان تبلیغ دین به نام دین با همه چیز به جنگ می‌خیزند؛ شعارشان این است اگر می‌خواهی دین داشته باشی، پشت پا بزن به همه چیز؛ گرد مال و ثروت نگرد و ترک حیثیت و مقام کن، زن و فرزند را رها کن. 🔹 از علم بگریز که حجاب اکبر است و مایه گمراهی است. شاد مباش و شادی نکن. از خلق بگریز و به انزوا پناه ببر و امثال اینها. بنابراین اگر کسی بخواهد به غریزه دینی خود پاسخ مثبت بدهد باید با همه چیز در حال جنگ باشد. 🔸 بدیهی است وقتی که مفهوم زهد، ترک وسائل معاش و ترک موقعیت اجتماعی و انزوا و اعراض از انسان‌های دیگر باشد و منزّه‌ترین افراد کسی باشد که در همه عمر مجرد زیسته است؛ وقتی که علم دشمن دین معرفی شود و علما و دانشمندان به نام دین در آتش افکنده شوند، مسلما و قطعا مردم به دین بدبین خواهند شد. 📚 مجموعه آثار شهید مطهری، ج۳، ص۴۰۶ 🏷 تهیه و گردآوری: حسین کارگر 🆔 @farhang_puya
📌 در جامعه نظام‌های ارزشی از جنس هدف و نظام‌های تکلیفی جامعه، از جنس وسیله‌اند 🔸تکالیف و الزامات اجتماعی در هر جامعه از نظام ارزشی و به تبع و در ذیل آن، از نظام حقوقی آن سرچشمه می‌گیرد. که خود یک بخش از نظام ارزشی جامعه است. توضیح این که هر جامعه‌ای ارزش‌هایی دارد و آنها را چنان معتبر می‌داند که نظام‌های مختلف را در راستای دستیابی به آنها بسیج می کند. 🔹 نظام های اجتماعی از جمله نظام حقوقی، چاره‌ای ندارند جز این که با کلیت نظام ارزشی جامعه هماهنگ بوده و تأمین‌کننده نظام اهداف کل و نظام ارزشی باشند. البته امکان دارد یک نظام ارزشی به گونه‌ای متاثر از مکاتب و نظریات وارداتی باشد که خود را بر نظام ارزشی تحمیل نموده‌اند. 🔹 به عنوان مثال ممکن است نظام حقوقی یک جامعه متاثر از اندیشه‌های سکولاریستی به ارزش‌های مذهبی جامعه بی‌اعتنا باشد و اینکه یک نظام حقوقی تا چه حد، تاب چشم پوشی از ارزش‌ها را در تدوین مقررات دارد ناشی از مکتب و نظریه حقوقی است که پشتوانه نظری آن نظام حقوقی را تامین نموده است. ✍ محمدرضا باقرزاده 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تفاوت بنیادین تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی 🎙امام خامنه‌ای حفظه الله 🆔 @farhang_puya
📌 «اصول‌گرایی» فراتر از مرزهای سیاسی 🔹 اصول‌گرایی در فرهنگ اسلامی نه یک نحله و مشی سیاسی، بلکه مشی در رفتار و دیدگاه فرد مسلمان، در همه حوزه‌های مسئولیت، اعم از وظایف فردی، اجتماعی و سیاسی اوست. 🔸تأکید و حساسیت مقام معظم رهبری در تبیین شاخصه‌های این واژه در فرهنگ اصیل اسلامی و خارج دانستن آن از حوزه بسته مرزبندی‌های سیاسی و نیز تصریح و تأکید ایشان بر ضرورت نوزایی در این عرصه و نشر آن به دور از انحراف‌ها در میان ملت‌ها و اندیشمندان جهان اسلام؛ حاکی از اهمیت و عمق اثرگذاری [ آن است ] 🔸[ میزان اثرگذاری] این آموزه‌ها در برابر هجوم عناد آلود نظام سلطه غرب علیه جنبش‌های اسلامی آزادی‌خواه و نظام‌های سیاسی مستقل است که مفهومی فراتر از گردونه تعاریف نظام‌های سیاسی داخلی در حوزه یک کشور به شمار می‌رود. ✍ آرش خلیل خانه 🆔 @farhang_puya
✍ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🖌 «إنَّ التَّفَكُّرَ حَياةُ قَلبِ البَصيرِ» تفكّر مايه زندگانى دل بيناست 📚 الكافی، جلد۲، صفحه ۵۹۹ 🆔 @farhang_puya
مراقب خواص جامعه باشید... ▫️ اگر پرسیده شود که کارگردانان کودتای سقیفه چه کسانی بوده‌اند، خواص جامعه را باید نام برد. البته باید گفت که با توجه به قراینی، از جمله شتاب‌زدگی سعد بن عباده، می‌توان نتیجه گرفت که ماجرای سقیفه الزاما به معنای از پیش طراحی شده بودن این کودتای بدون خونریزی نبود. ▪️ کارگردانان این واقعه همگی از اصحاب پیامبر و از خواص جامعه بودند؛ افرادی نظیر: سعد بن عباده، ابوبکر، عمر بن خطاب، حباب بن منذر، ابوعبیده‌ی جراح بشیر بن سعد عبدالرحمن بن عوف و.... بودند که در کنار افرادی نظیر اسید بن حضیر ثابت بن قیس، منذر بن ارقم، حباب بن منذر، این ماجرا را به وجود آوردند. ➕ گرچه در برابر این افراد، برخی از مهاجرین و انصار نظیر: عباس بن عبد المطلب، فضل بن عباس، زبیر بن عوام، خالد بن سعید، مقداد بن عمرو، سلمان فارسی، ابوذر غفاری، عمار یاسر، براء بن عازب، ابی بن کعب با بیعت با ابوبکر مخالفت کردند. 🔺 ولی این مخالفت‌ها تاثیری نداشت و شایسته‌ترین شخص برای جانشینی پیامبر، یعنی علی در اوج غربت و مظلومیت از خلافت دور نگه داشته شد. ✍ علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
📌 جنگ فرهنگی (بخش اول) 🔹 مجلة «فوق العاده» چاپ آمریکا در شماره ۳۸۲ سال ۱۳۶۱ می نویسد: وقتی گروهی در یک مبارزۀ سیاسی می‌بازد، درست مانند یک تیم ورزشی که نخستین کارش قبول شکست است باید باخت را باور کند؛ زیرا نپذیرفتن شکست، راه را بر تفکر بعدی میبندد. 🔸 شکل‌گیری سیاسی تک یاخته به صورت گروه‌های چند نفری و بعد ائتلاف چند ساعته و تلاشی چند دقیقه‌ای، پاسخ صحیح به لوازم مبارزه با حکومت نیست؛ از این جا به بعد مبارزه مسلحانه و به کار بردن واژه‌های براندازی، سرنگونی و زد و بندهای سیاسی به صورت اعلامیه، بیانیه و خطابه کاربردی ندارد. 🔹ولی یک راه برای ادامه مبارزه وجود دارد؛ راهی که ما را به بقای واقعی می‌رساند. ما این دور از مسابقه را باید به صورت یک مبارزه فرهنگی آغاز کنیم؛ مبارزه‌ای فرهنگی در همه زمینه‌ها: تئاتر، سینما، ورزش، هنر و موسیقی، نقاشی و غيره... 🏷 هادی قطبی 🆔 @farhang_puya
📌 جنگ فرهنگی (بخش دوم) 🔹 تهاجم فرهنگی بر خلاف شیوه‌های دیگر هجوم، متکی بر روش‌های آرام، بینهان و بی سر و صدا است و درک کامل آن، هوشیاری ویژه‌ای می‌طلبد. به فرموده مقام معظم رهبری، آثار تهاجم فرهنگی به گونه‌ای است که پس از گرفتار شدن متوجه آن می‌شویم مانند بمب شیمیایی نامحسوس و بدون سر و صدا. 🔸 تهاجم فرهنگی دشمن به صورتی است که شما ناگهان در مدرسه‌های ما، خیابان‌های ما، جبهه‌های ما، حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها، نشانه‌های آن را خواهید دید. 🖊 هادی قطبی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️ السلام‌علیک یا فاطمة‌الزهراء شهادت بانوی دو عالم، امّ ابیها، حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر عموم مسلمانان تسلیت باد 🆔 @farhang_puya
📌 دشمن با «اسلام سیاسی» مشکل دارد 🔸مهم‌ترین دلیل مقابله دشمن با سیاست اسلامی، وجود حکومت و نظام اسلامی ایران است؛ چرا که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اسلام یک تفکر سیاسی نداشت یک انقلاب بر مبنای اسلام انجام نمی گرفت و یک نظام بر اساس آن به وجود نمی آمد، [ آنها با اسلام مشکلی نداشتند.] 🔹هجمه به مذهب و به انقلاب ایران محدود نمی شود؛ بلکه دشمن هر مذهبی را که در آن [ حکومت و سیاست ] اصالت [ داشته ] باشد، مورد هجمه خود قرار می‌دهد تا در دیگر ممالک نیز نتواند باعث انقلاب مردمی شود. 🔚 حتی باورهای عوامانه اسلامی و دینی اگر مانع نفوذ فرهنگ غرب باشد، مورد تهاجم است چه رسد به اسلام ناب! ✍ هادی قطبی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بریده باد زبانی که شأن زهرا (سلام الله علیها) را از خطبه‌خوانی به نوحه‌سرایی تبدیل می‌کند 📝 مبارزه و مقاومت سیاسی حضرت زهرا 🎥 امام خامنه‌ای ♨️ اگر خطبه زهرا سلام الله علیها را نگفتی گریه زهرا هم معنا پیدا نمی‌کند... 🆔 @farhang_puya
▪️سلمان از رسول خدا صلی الله علیه وآله نقل می‌کند: ✍روز قیامت خداوند منان به حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌فرمایند: از من بخواه تا به تو عطا کنم و آرزو کن تا راضی‌ات کنم! 🔹 حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها عرض می‌کند:" إِلَهِي أَنْتَ الْمُنَى وَ فَوْقَ الْمُنَى أَسْأَلُكَ أَنْ لَا تُعَذِّبَ مُحِبِّي وَ مُحِبِّي عِتْرَتِي بِالنَّارِ..."خدایا تو آرزوی منی و فراتر از آرزوی من!: از تو می‌خواهم دوستداران من و دوستداران عترت من را به آتش عذاب نکنی! 🔸 خداوند متعال می‌فرمایند: به عزت و جلالم و جایگاه بلندم قسم، دوهزار سال پیش از خلقت آسمان‌ها و زمین با خود عهد کرده‌ام که محبان تو و محبان عترت تو را عذاب نکنم! 📚 البرهان، ج۴، ص ۵۵۳ 🆔 @farhang_puya
🌱 نقش «مادر» در تربیت صلحاء ▪️ مسلماً در تربیت همهٔ مصلحان و اولیای عالم، مادران نقش مهمی بر عهده داشته‌اند. در عصر امروز نیز تربیت انسان بزرگی چون امام خمینی (ره) پس از شهادت پدر، بر دوش مادر بزرگوارشان قرار گرفت. ▪️ با مراجعه به کتب آسمانی می‌توانیم نقش مادر را در زندگی چهار پیامبر بررسی کنیم: اسماعیل (ع)، موسی (ع)، عیسی (ع) و محمد (ص). جالب است که مسئول تربیت دوران کودکی هر یک از این پیامبران تنها مادر ایشان بوده است، بی آن که پدرانشان نقشی در آن داشته باشند. ▪️ مادر نه تنها وظایف مادری‌اش را ایفا می‌کرد، بلکه در نقش پدر نیز ظاهر می‌شد؛ پدری که دور از زن و فرزند به سر می‌برد. ▫️ این مسئله صرفا یک امر تصادفی نیست و مسلماً حکمتی در آن نهفته است. زیرا مادر با تمام عواطف و لطف سخاوتمندانه‌اش، بهترین مقام برای نگهداری و تربیت رسولان آسمانی است که خود وظیفه تربیت و راهنمایی نوع بشر را دارند. ✍ زهره شریعتی 🆔 @farhang_puya
📌 قلم و اندیشه، اصلی‌ترین عامل فتح اندلس توسط مسلمانان 🔹 اندلس پیش از فتح مسلمانان در دوران گوت‌ها، در چنان فقر فرهنگی و اجتماعی به سر می‌برد که بسیاری از اهالی آن از جمله عامه مردم و به ویژه یهودیان، آرزوی رهایی از چنین وضعی داشتند. در اصل، فتح اندلس به خواهش گروهی از اهالی آن صورت گرفت. 🔹 همه این پیروزی‌ها، با زور شمشیر به دست نیامد؛ بلکه ساکنان اندلس از چندی پیش آوازه فرهنگ و تمدن مسلمانان را که همسایگان آن‌ها بودند به گوش خود شنیده و با چشم دیده بودند به همین دلیل به راحتی آن را پذیرا شدند و مسلمانان پس از کار شمشیر، به کار قلم و اندیشه روی آوردند و از اندلس جهل زده و تاریک، فرهنگ و تمدنی ساختند. ✍ علیرضا اباذری 🆔 @farhang_puya
💢 برادری امت اسلامی، راه حل ریشه‌کنی ظلم و جور «المسلم اخوالمسلم لا يظلمه ولا يسلمه» 🔹 ميان همه مسلمانان باید رابطهٔ برادری برقرار باشد؛ نه به یکدیگر ستم کنند و نه یکدیگر را در برابر هیچ ظلمی تنها بگذارند و تسلیم کنند. همه باید شب و روز به فکر یکدیگر باشیم و مثل یک شبکه در هم پیچیده، در قلمرو اقتصاد، سیاست و فرهنگ، به فریاد یکدیگر برسیم و کمک کنیم. 📎 باید این شعار جامعه و حکومت اسلامی در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی باشد تا مناسبات ظلم و ستم برداشته شود. 🔸 فاصله‌های طبقاتی در جامعه‌اسلامی، یعنی کوخ‌نشینی اکثریتی و کاخ‌نشینی اقلیتی _ اینکه کسانی در شمال تهران در خانه‌های چند میلیاردی زندگی کنند و در پایین همین شهر خانواده‌هایی با ده پانزده سر عائله در دو اتاق یا یک اتاق زندگی کنند_ این فاصله طبقاتی با آن دستور العمل پیغمبر سازگار نیست. 👤 استاد رحیم پور ازغدی 🆔 @farhang_puya
📷 عکس ویژه | حضور آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) در حوزه رای‌گیری همه پرسی نظام جمهوری اسلامی... 📅 ۱۳۵۸/۰۱/۱۰ 🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌های را به مناسبت تحولات جهانی امروز برگزار می‌کند 🌹 این برنامه‌ها با گفتگو با کارشناسان عوامل و علل تحولات جهان و نقش و جایگاه ایران در آن را بررسی می‌کند 📋 سه‌شنبه 1402/9/7 از ساعت 18:30برگزار می گردد 🗂 موضوع: 🔴 وحدت ملی و جامعه متکثر قسمت دوم 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام والمسلمین دکترغلامرضا پرهیزکار؛ استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید این برنامه را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگ» از روی گوشی‌های تلفن همراه، نیز ملاحظه فرمایید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
✍ امام صادق علیه السلام: 🖌 «تسْبِيحُ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلاَةٍ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ صَلاَةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ» تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز، نزد من محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است. 📚 الکافي، ج۳، ص۳۴۳ 🆔 @farhang_puya
📌 چرا غرب با دین و معنویت اصیل در نزاع است؟ 🔸شخصیت‌های الهی در تمام ادیان از تقدسی ویژه برخوردارند که نشأت گرفته از معنویتی عمیق و ارتباطی ماورایی با منبع خیر و وحدانیت است. این اتصال به مقام ربوبی و انتخاب کسانی از سوی خداوند، چیزی است که شکاکیت امروز در جهان معاصر مبنا و ساختار آن را زیر سؤال می‌برد. 🔹گویا تقدس و روحانیت و نفوذ اجتماعی و سیاسی مبعوثين با ساختارهای سیاسی جهان امروز همخوانی ندارد و با رسالت «اومانیسم» و «انسان خدای جهان» نمی‌سازد. پس همراه با سیاست‌های تجارت جهانی نبوده و گویا الگوپذیری قشر متوسط جامعه از دین و پیامبران الهی، وجدان جمعی را بیدار کرده و جهان را به سویی دیگر می‌کشاند. 🔸پس تصمیم بر این است که از طرق مختلف سیاسی و فرهنگی، چون اشاعه فرهنگ پلورالیزم و پوزیتویسم، اصل برتری یک دین بر دیگر ادیان زیر سؤال رفته، وحی به مصاف تجربه و علوم حسی در آید و از طریق رسانه های جمعی، تلقی مردم از دین و پیام آوری دگرگون گردد. ✍ معصومه اسماعیلی 🆔 @farhang_puya
💢 تحریف چهره انبیای الهی در سینما 🔹 در فیلم‌های ساخت آمریکا، ایتالیا و آلمان، زندگی و تاریخ پیامبران بیشتر از آنکه جنبه‌ای واقعی داشته باشند، بر محور تحریفات انجیل و یا تحریفات آگاهانه جهان سیاست ساخته شده و ویژگی‌های شخصیتی و تاریخی پیامبران به وضوح دگرگون می‌گردند. 🔹این فیلمها معمولاً دچار تحریفات و ویژگی‌هایی چون عدم برنامهٔ تبلیغی پیامبران، ساده‌لوحی و عرفی بودن آنان و شکافکنی در نظام دینی آنان می‌باشد. شخصیت پیامبران چون موسی، ابراهیم و ارمیای نبی دچار نوعی شکاکیت دکارتی و تردید دینی است. اگرچه مسأله زنان و ماجرای عشق‌های زمینی نیز در این آثار خود بحث جداگانه و مفصلی را می‌طلبد. ✍ معصومه اسماعیلی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۷ آذر، سالگرد شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی ایران، شهید «محسن فخری زاده» به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه اسرائیل 🆔 @farhang_puya
📌 انضباط سیاسی 🔹 یکی از موضوعاتی که نیازمند به رفتار جمعی است، کسب حفظ، انتقال قدرت و اداره کشور است. حکومت‌داری نیازمند به رفتار جمعی است و با رفتار فردی قابل تحقق نیست. حال این رفتار جمعی به صورت‌های مختلفی در جامعه متجلی می‌شود و این تجلی‌، گاه به صورت رفتار جمعی و گاه به صورت یک تشکیلات مردم نهاد است. 🔸 این رفتارهای جمعی، صورت هنجارهای اجتماعی به خود گرفته و ایجاد انضباط اجتماعی از جمله انضباط در حوزه‌ی رفتار سیاسی می‌نماید. بنابراین رفتار جمعی نظمی را به دنبال دارد که در چارچوبی مشخص و بر اساس اهدافی مهم شکل‌گیری میشود. 🔹 مهمترین این اهداف، حفظ، امنیت، اهداف قدرت و منافع ملی است؛ به عبارت دیگر کسی حق ندارد رفتاری را انجام دهد که براساس آن، امنیت، منافع، اهداف یا قدرت ملی دچار مخاطره شود. اگر این اصول رعایت شود در حوزه‌ی رفتار سیاسی حرکت منظم خواهد بود و انضباط در رفتار حاصل خواهد شد. ✍ محسن هامانه 🆔 @farhang_puya
✍ امام هادی علیه السلام: 🖌 «فِي الدُّعاءِ ـ : يا مَن تُحَلُّ بِأَسمائِهِ عُقَدُ المَكارِهِ ، و يا مَن يُفَلُّ بِذِكرِهِ حَدُّ الشَّدائِدِ ويا مَن يُدعى بِأَسمائِهِ العِظامِ مِن ضيقِ المَخرَجِ إلى مَحَلِّ الفَرَجِ» در دعا ـ : اى آن كه گِره‌هاى ناملايمات با نام‌هاى او باز مى‌شوند! اى آنكه تيزى سختى‌ها با ياد او كُند مى‌شود! و اى آنكه با خواندن نام‌هاى بزرگش از تنگنا به گشايش، راه بُرده مى‌شود! 📚 مُهج الدعوات؛ ص ۳۲۵ 🆔 @farhang_puya
💢 ترس «فوبیا»، بهترین روش برای انحراف فکری و عملی 🔹 ترس از رایج‌ترین تجربه‌های انسان در طول زندگی‌اش است. علاوه بر ترس طبیعی و واقعی، نوعی از ترس به نام فوبیا، به عنوان ترس مرضی در مقابل موقعیت‌هایی که به طور واقعی خطرناک و ترسناک نیستند، مثل ترس از مکان‌های بسته یا تاریک نیز وجود دارد. 🔸 ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی، گونه‌ی روبه افزایشی از فوبیاست که عاملین ترویج آن می‌کوشند با علت تراشی‌های ظاهرا منطقی، آن را به یک ترس واقعی و معقول تبدیل کنند! هراس تنها ابزاری است که برای تحققش نیازی به امکانات و شرایط واقعی و بیرونی نیست. یک خیال واهی، یک دروغ بزرگ، یک شایعه، میتواند موجی از ناامنی را در اذهان ایجاد کند. 🔹 هر یک از روش‌های ایجاد هراس در کنار رسانه، به عنوان ابزاری که می‌تواند آنها را در سطحی گسترده و عمومی منتشر کند، بی‌شک می‌تواند به عنوان یک عامل فشار به ترسی جهانی و دامنه‌دار تبدیل شود تا باعث حرکت ملت‌ها به سوی اهداف مشخص شده‌ی فکری، اقتصادی، سیاسی و... صاحبان زر و زور شود. ✍ الهام عباسی، فائزه حسین خانی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤵️کدام‌نظام! آیا مسئولین دزد به رهبر و نظام منتسب هستند؟ 🎙 علامه مصباح یزدی(ره) 🆔 @farhang_puya