💢 دشمنشناسی قرآنی
🔹 دشمنشناسی قرآنى با توجه به گستره اطلاعات حقيقى و شناختدهى فراجهانى و نگاه آسمانى و فراگير آن، داراى نكات بسيار ارزشمندی است كه میتواند انسان را در تجربهها و آزمون و خطاهاى خود يارى دهد.
🔸 به ديگر سخن، انسان با تجربه و دانش خود، تنها بخشى كوچك از بايدها و نبايدهاى زندگى خود را میشناسد، اما با مراجعه به وحى مىتواند به ابعاد گسترده و لایههای پنهانی دست يابد كه دانشی نسبت به آن نداشته است.
🖇 شناخت دشمن و راهكارهاى مقابله با آن، از جمله دانستنیهای وحيانىای است كه بايد متواضعانه در مكتب قرآن زانو زد، آموخت و به کار بست.
✍ حامد عبدالهی
#دشمنشناسی
#شماره۲۰
🆔 @farhang_puya
🔰 ردپای نفوذ جریان لیبرال در جمهوری اسلامی؛ از بازرگان تا بنی صدر
🔸 آمریکا برای نفوذ در ساختارهای دولتی و نهادهای حاکمیتی ایران در هر مقطع با توجه به اوضاع و توازن قوا راهبرد و تاکتیک خاصى بر گزیده است.
🔸 همزمان با آغاز تأسيس جمهورى اسلامى در سال ۵۷ یـک جناح لیبرال در کشور حضور فعال داشته و از همان ابتدا افرادی نظیر مهندس بازرگان، نهضت آزادى و بسيارى از سـران جبهه ملى را در دولت موقت جای داد.
🔚 بعد از واقعه بـزرگ ۱۳ آبـان در سـال ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسى نیز بنى صدر از داخل کشور نقـش جریان لیبرالیِ دنبال کننده خط استحاله را بر عهده گرفت.
#نفوذ
#استکبار_ستیزی
#شماره۳۱
🆔 @farhang_puya
🔍 میانهروی و تمایل انسانها به آن
🔹 شاید نتوان کسی را یافت که به زیبایی «میانهروی» و «اعتدال» اعتقادی نداشته باشد. دلفریبی این معنا تا آنجاست که حتی اگر فردی در موردی به افراط یا تفریط تن داده باشد، با توجیه رفتارش، خود را فردی میانهرو و معتدل معرفی میکند. این امر، در تمامی شئون زندگی ما جاری است.
🔸 ممکن است فردی در موردی خاص، به تندروی و یا کندروی روی آورد، اما در سایر امور، فردی معتدل و میانهرو باشد. بسیاری از افراد و گروهها در جامعه حق را امری نسبی و به تبع اعتدال را نسبی میپندارند، لذا نظر خود را ملاک تعیین میانهروی و تندروی میدانند.
✍ حسین فلاحزاده
#اعتدال
#معارف_اسلامی
#شماره۲۵
🆔 @farhang_puya
💠 نحوه تحلیل و بررسی مجلس خبرگان (بخش اول)
🔹 وقتی مجلسی به نام مجلس خبرگان داشتیم، انتظار مطلوب و ایده آل این است که این مجلس یک مجلس کارآمد باشد.
اینکه چگونه میتوانیم مجلسی برخوردار از یک کارآیی و تأثیرگذاری لازم در ابعاد مختلف داشته باشیم، این بستگی به امور مختلفی دارد و از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است: ۱.بعد درونی ۲.بعد بیرونی
🖊 جوانآراسته
#خبرگان
#انقلاب_اسلامی
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 نحوه تحلیل و بررسی مجلس خبرگان (بخش اول) 🔹 وقتی مجلسی به نام مجلس خبرگان داشتیم، انتظار مطلوب و ا
🖇 نحوه تحلیل و بررسی مجلس خبرگان (بخش دوم)
🔸 بعد درونی: یعنی به خود خبرگان و درون این نهاد و مجموعه مرتبط میشود. در بعد درونی به تصور بنده، گاه شخصیت حقیقی خبرگان مورد توجه قرار میگیرد و گاهی شخصیت حقوقی آنها.
🔸 اگر ما به شخصیت حقیقی خبرگان نگاه بکنیم و بخواهیم از این زاویه مسئله را بررسی کنیم، در صورتی میتوانیم مجلسی قوی و مؤثر و کارا داشته باشیم که افراد و اعضای مجلس محترم خبرگان دارای یک صلاحیتهای عالی و برخوردار از یک وزانت برجسته علمی، فقهی و جایگاه تثبیت شده مردمی باشند.
📝 جوانآراسته
#خبرگان
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
2.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حملات حزبالله به جولان اشغالی
بر اثر این حملات ۲ صهیونیست کشته شدند.
#حزب_الله
#فرزندان_خمینی
#جبهه_مقاومت
🆔 @farhang_puya
🛑 امام علی علیه السلام:
شتاب در کاری پیش از توانایی یافتن بر آن و سُستی و درنگ بعد از به دست آوردن فرصت، نشانه نابخردی است.
📚 حکمت ۳۶۳ نهج البلاغه
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 نحوه تحلیل و بررسی مجلس خبرگان (بخش دوم) 🔸 بعد درونی: یعنی به خود خبرگان و درون این نهاد و مجموعه
🖇 نحوه تحلیل و بررسی مجلس خبرگان (بخش سوم)
🔹 به تعبیری دیگر، میتوانید مجلسی داشته باشید برآمده از هشتاد و شش نفر از
افرادی که صلاحیت علمی، عملی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را برای اینها در نظر گرفتهاند. یک دفعه است که ممکن است افرادی برای مجلس خبرگان نامزد شوند که کف شرایط و
حداقلها را دارند.
🔸 بسیار خوب، اینها میتوانند مورد تأیید قرار بگیرند؛ یعنی شورای نگهبان هم موظف است اگر اینها واجد صلاحیت بودند، ولو حداقل صلاحیت، تأیید صلاحیت بکند و اینها بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
🔹 مردم هم اگر رأی دادند، افراد به لحاظ قانونی عضو مجلس خبرگان میشوند، اما این شخصیت حقیقی اینها یک شخصیت والا و برجستهای نیست، چون جایگاه رفیعی ندارند و این فرق میکند با این که افرادی آمدهاند که یکی از آنها وزنههای علمی در منطقه خودشان هستند و جایگاه رفیعی در میان اندیشمندان دینی و حوزه های علمیه دارند.
🖊 جوانآراسته
#انقلاب_اسلامی
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ تذکر شدیداللحن عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در خصوص تعطیلی روز #شنبه در صحن علنی مجلس.
✍ خدا رحمت کند علامه مصباح یزدی را. دورانی که در لایههای فرهنگی، بحثهای اعتقادی میکردند، ایشان بحث را در لایه ایدئولوژی جامعه آورد.
🔚 در ایدئولوژی، بحث ارتباط عمیقی با شقاوت و سعادت خواهد داشت و خطوط قرمزی دور آن کشیده میشود که به سبب آن، فرد جاناش را هم در این مسیر تقدیم میکند.
🖇 در این قضیه تعطیلی، عقبنشینی ایدئولوژیکی برخی از افراد را کاملا میشود نظاره کرد و عمق اختلاف گفتمانی با حضرت آقا و نفوذ گفتمان یهودی و سکولاریسم را بررسی کرد.
#یوم_السبت
#نفوذ_گفتمانی
🆔 @farhang_puya
🖇 فقر عنصر «ارتباط با مردم» در مجلس خبرگان
🔹 عملکرد مجلس خبرگان تا به امروز بیشتر در اجلاسیههایی که برگزار میکرده خلاصه شده است که مردم از کمّ و کیف این اجلاسیهها کمتر اطلاع پیدا کردهاند.
🔸 اگر چنین احساسی در مردم به وجود بیاید که ما میآییم هر هشت سال یک بار در یک انتخاباتی شرکت
میکنیم، افرادی را انتخاب میکنیم و بعد دیگر رابطه اینها با ما قطع میشود، این احساس خیلی ضرر میزند و موقعیت را متزلزل میکند.
🔹 البته یک سلسله بررسیها و گزارشها و کارهایی است که سری و طبقهبندی شده است و کسی انتظار ندارد اینها برای افکار عمومی پخش بشود، اما در یک حدی مورد انتظار است که خبرگان به مردم گزارش بدهند.
📝 جوانآراسته
#انقلاب_اسلامی
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
🖇 درس بندگی از رفتار شیخ فضل الله
🔹 در بسیاری از موارد امیدنداشتن به نتیجه یا روشن بودن شکست شکلی و ظاهری باعث اسقاط تکلیف و سبب سکوت و سکون نمیگردد.
🔹 همان طور که شیخ فضل الله نوری نیک میدانست که به تنهایی از عهده انگیس و مزدوران سکولارش بر نمیآید و عالمانه به انجام تبلیغ و ادای تکلیف پرداخت و آگاهانه پرچم و بیرقهای بیگانه را پس فرستاد و شجاعانه بر سر دار رفت.
🔸 نتیجه این حرکت به ظاهر شکست و اعدام چیست؟ جوابش به وضوح روشن است: بیداری علما در همان زمان و تنبه آنان که دشمن برایشان دام پهن کرده و باز کردن مشت مشروطهخواهان متظاهر به دین برای مردم و علما؛ به گونه ای که همۀ علما از مشروطه پشیمان شدند.
🖊 علی احمدی خواه
#تاریخ
#معارف
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
❌ ارائه الگوها و معيارهای فرهنگ غرب
🔹 از دیگر شیوههای عملی دشمن در جهت نابودی فرهنگ ملی و اسلامی کشور ما، ارائه معیارهای ارزشی فرهنگ غرب و القای آن بر افراد جامعه است. رفاه مادی، بهره جویی و لذت بردن بی حد و لجام گسیخته در زندگی و سرانجام، زندگی در چهارچوب حیات مادی و حیوانی به دور از معنویات و اخلاق و انسانیت.
🔸 تمام تلاشهای آنان پیرامون محور مادی بودن انسان و به عبارتی بسیج همه امکانات در مسیر لذت بیشتر، سیر میکند. از این رو انسان با معنویت و با تقوا را چنانچه از سرمایههای مادی بیبهره باشد، انسانی مرتجع و غیر متمدن میدانند.
🔹 ولی انسان بی بندوبار، رفاه طلب، سودجو، ثروت اندوز، چپاولگر، بیدین و لامذهب را متمدن، متشخص و هماهنگ با زندگی مدرن امروزی معرفی میکنند.
🖊 محمدرضا انواری
#فرهنگ
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya