💠 استاد حاج شیخ حسین انصاریان:
🏴 چه ایام با عظمتی است ایام اربعین، آدم قلبش میشکند که چرا توفیق ندارد در ایام اربعین شرکت کند. ائمۀ ما گفتند اگر نمیتوانی بروی زیارت بایست رو به قبله به ابیعبدالله (ع) سلام بده زائر حساب میشوی.
#معارف
#اربعین
#سخنی_از_بزرگان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 تفاوت اقتصاد در تمدن اسلامی با غربی (قسمت اول) 🔎 رسالت تمدن مادی قدرت تولید ثروت است و این ثروت ر
🔆 تفاوت اقتصاد در تمدن اسلامی با غربی
(قسمت دوم)
❌ اتفاقاً راجع به «شاخص توسعهی انسانی» مقالهای نوشتم. الان غرب برای توسعهی انسانی سه شاخص مطرح میکند و میگوید توسعهی انسانی وقتی تحقق پیدا میکند که آدمها عمرشان زیاد باشد، جیبشان پر پول باشد و بدنشان سالم باشد!
💠 به تعبیر دیگر سواد، بهداشت و درآمد را برای توسعهی انسانی مطرح میکنند. من در مقاله بعد معنویت و اخلاق را هم اضافه کردم و گفتم اگر این سه تا باشد و اخلاق و معنویت و هدفگذاری اصلی آن، تحقق پیدا نکند، اصلا توسعهی انسانی حاصل نشده است؛ چون در رویکرد قرآنی آن هدف نهایی، تعالی انسان است، توسعه و پیشرفت نیست.
❇️ در آیات آمده «و تعالوا الی کلمه سواء». تعالوا در این جا به معنی آمدن نیست، بلکه به معنی بالا آمدن است. پیشرفت؛ یعنی ارتقاء؛ یعنی بالا آمدن. ... پس رشد، عدالت، استقرار اقتصادی به عنوان مقدمه است و مطلوب بودن آنها مقید به معنویت میشود.
🎙 گفتوگو با دکتر محمد جواد توکلی
#شماره_41
#اقتصاد
🆔 @farhang_puya
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت اول)
🔸 راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقی هاست، نه برای ایرانی و نه برای لبنانیها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشان دهنده یک زیست تمدنی است. در تمدن غرب هم، این را میبینیم. تمدن غرب متعلق به یک ملت نیست، آلمانیها، انگلیسیها، آمریکاییها، فرانسویها و دیگران همه مدعی آن هستند.
🔊 تمدن اسلامی هم، اینگونه است. تمدن اسلامی هم، زیست جغرافیایی محدود ندارد و خیلی وسیع است. این زیست، در راهپیمایی اربعین دیده میشود؛ زبانهای متنوع، نژادهای متعدد و غیره دیده میشود. در تمدنها یک امر مهم دیگری نیز هست.
📚 از آقای کسینجر در کتاب «نظم جهانی»اش خواندم که میگوید: «دلیلی که اسلام میتواند نظم جهانی حاصل از قرار دارد وستفالیا - که نظم اروپایی و غربی تحت تأثیر آن شکل گرفته است - را تحت تأثیر قرار داده و به هم بزند، قضیه دارالسلام و دارالکفر و دارالحرب است که مسلمانها به این قائل هستند».
✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
Shab19Safar1399[01].mp3
11.59M
💠 نجوا با حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام)
💠 دلتنگ اربعینیم...
🎙 حاج میثم مطیعی
#مناسبتی
#اربعین
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت اول) 🔸 راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقی هاست، نه برا
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت دوم)
🔆 تمام حرف کسینجر این است که مسلمانان میتوانند با این تقسیمبندیها، به همه نسبت برقرار کنند؛ با مؤمنین، به غیر مؤمنین و با کسانی که داخل جامعهی اسلامی زندگی میکنند اما مسلمان نیستند. تکلیف همه را مشخص میکنند. البته این را با صراحت نمیگوید و این برداشت من از متن ایشان است.
🛣 در راهپیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه میکنند. آنجا فضای سکولار نیست و تکلیف همه معلوم است. سبک زندگی مقدس دیده میشود و همه با آن نسبت دارند.
✴️ برادران اهل تسنن و حتی از مذاهب دیگر مثل ارتدوکسها و کاتولیکهای مسیحی هم به این مراسم میآیند و منعی برای ایشان جهت شرکت در این راهپیمایی نیست. این نشان دهندهی آن است که راهپیمایی اربعین میتواند با فرهنگهای دیگر نسبت برقرار کند.
✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه
فرهنگ پویا #شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت دوم) 🔆 تمام حرف کسینجر این است که مسلمانان میتوانند با این تقسیمبندی
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت سوم)
🔹 پس اصولاً تمدن اسلامی - که یکی از جلوههای امروزش در جامعهی مدرن، راهپیمایی اربعین است، قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. البته با برتری سبک زندگی اسلامی، نظم مؤمنانه و آن کانون قدسی که در آن وجود دارد.
🔸 به نظرم مهمترین بحث راهپیمایی اربعین جلوهای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملا در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد.
🔗 به طوری که برخی از محققین در آمریکا بحث کرده بودند که راهپیمایی اربعین، طرح خاورمیانهی جدید آمریکا را کاملا به هم زد و ملتهای ایران، عراق، لبنان، سوریه و غیره را در یک ترکیب جدید قرار داد. نه تنها این کشورها تجزیه نشدند بلکه وحدتی مؤمنانه را در راهپیمایی اربعین تجربه کردند.
✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه
فرهنگ پویا #شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
در روز اربعین چه دعایی کنیم؟
💠 حضرت آیتالله جاودان:
🔻 در مورد کشورتان و رهبرتان حتما دعا کنید. در این کشور یک دانه ستون وجود دارد. فقط هم یک دانه، یکیو نصفی هم نیست. این کشور روی دوش آن ستون است.
🔺 دعا کنیم برای سلامتیشان، برای طول عمرشان؛ ایشان بماند و با سلامت و قدرت کامل. تا وقتی که حضرت ولیعصر (عجاللهتعالی...) تشریف میآوردند. دعای فرج و ظهور هم اصلالاصول است.
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
🌐 ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین
(قسمت اول)
📺 حضرت آیتالله خامنهای درباره نقش تمدنی پیادهروی اربعین فرمودند: «اگر ظرفیتهای کشورهای اسلامی بر روی هم مجتمع بشود، آن وقت امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت الهی یعنی چه؛ تمدن عظیم اسلامی را به جوامع عالم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راهپیمایی اربعین میتواند یک وسیلهی گویایی برای تحقق این هدف باشد»
👈 تاریخ ۲۷/ ۶/ ۱۳۹۸
🔹 در این نشست [جایگاه پیادهروی در سیر تمدن انقلاب اسلامی] دکتر موسی نجفی مبحث خود را با عنوان «ظرفیتسازی تمدنی در مسئله راهپیمایی اربعین» ارائه کرد که بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR متن کامل آن را منتشر کرد است. پیش از ورود به بحث لازم است به این شُبهه پاسخ داد که بعضی میگویند: «شما هر چیزی را به هر چیز دیگر نسبت میدهید و میچسبانید. مردم راهپیمایی میکنند، این چه ربطی به تمدن دارد؟ و چگونه میتوان آنها را به هم مرتبط ساخت؟» این در حالی است که اربعین یکی از نمادهای تمدن نوین اسلامی است. برای پاسخ مقدمتا باید به دو سؤال دیگر پاسخ داد: نخست آن که، تمدن چیست؟ دیگر آن که، مراد و منظور از تمدن نوین اسلامی چیست؟ در ابتدا باید این دو بحث را حل کنیم.
🔸 وقتی صحبت از تمدن میشود، نزدیکترین واژه به آن، فرهنگ است. این دو با یکدیگر سنخیت و هماهنگی دارند. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که «چگونه فرهنگ به تمدن تبدیل میشود؟» باید گفت که اگر راهی در نظر بگیریم، فرهنگ ابتدای آن و تمدن انتهای آن است. در حقیقت تمدن، نمونهی عالی فرهنگی است.
🎙 گفتوگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی
#شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌐 ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین (قسمت اول) 📺 حضرت آیتالله خامنهای درباره نقش تمدنی پیادهر
🌐 ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین
(قسمت دوم)
🔸 شهید مطهری تعبیری دارند که تمدن، جنبه مادی و فرهنگ و فرهنگ، جنبه معنوی تمدن تمدن است، این تعبیر شهید مطهری است. اگر بخواهیم جمله ایشان را تفسیر نموده و بسط دهیم، میتوان گفت: وقتی فرهنگ ظهور و جلوهی اجتماعی پیدا میکند، تمدن میشود.
💠 ما در مناسبات اجتماعی هم میتوانیم معنای این کلام را جستوجو کنیم؛ مثلا در فرهنگ خانواده، فرهنگ «مَحرم و نامحرم» داریم که این جلوهی تمدنی خود را در شهرسازی نشان میدهد به گونهای که وقتی ما در خانهسازی و شهرسازی همین فرهنگ را نشان دهیم، خانههای ما به سبک خاصی ساخته میشود یا مثلا یکی از مسائل فرهنگی ما، پاکیزگی و طهارت است، این وقتی در شهرسازی این وقتی در شهرسازی وارد میشود و میخواهد شهر اسلامی بنا بشود، حمام ساخته میشود که محلی برای غسل و پاکی است.
🔻 همان فرهنگ است ولی ظهوری اجتماعی پیدا کرده است. یعنی، همان فرهنگ در روابط اجتماعی و زندگی اجتماعی دیده میشود. بنابراین وقتی فرهنگ ظهور اجتماعی پیدا میکند، این، تمدن میشود.
🎙 گفتوگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی
#شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌐 ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین (قسمت دوم) 🔸 شهید مطهری تعبیری دارند که تمدن، جنبه مادی و فر
🌐 ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین
(قسمت سوم)
📋 تمدن ویژگیهای زیادی دارد؛ نظم، قانون و غیره. اما، سه ویژگی در تمدن خیلی برجسته است:
1⃣ ساخت ابزار متناسب با آن
🔸 این، بیشتر در میان غربیها ظهور و بروز پیدا کرده و به آن افتخار میکنند. جلوهی آن در غرب، رفاه و ابزار پیشرفته ساختن است. البته در تمدن اسلامی نیز ساخت ابزار وجود داشته است. به عنوان مثال، در اسلام نماز خواندن را داریم. برای خواندن نماز میبایست قبله را تشخیص داد. در قدیم، ابزارهای پیشرفته برای تعیین قبله وجود نداشت؛ بنابراین، اسطرلاب و وسایل نجومی ساخته شد. این، همان ابزار لازم برای این کار بوده است، برای ابزارسازی مثالهای زیادی میتوان برای آن پیدا کرد. اینها ابزارهای ظهور و بروز اجتماعی تمدن است.
2⃣ عقلانیت
🔹 عقلانیت از نظر اسلام داشتن بینش صحیح نسبت به هستی و انسان و داشتن نگرش صحیح نسبت به موضوعات جزعی و نسبتسنجی آنها با هستی و انسان و داشتن انگیزه صحیح برای حرکت در راستای اهداف الهی از خلقت هستی و انسان است. جایی که فرهنگ و تمدن وجود دارد، عقلانیت رشد میکند. بر سر هر موضوعی که به رشد عقلی میرسیم. یکسری مطالب را بهتر درک میکنیم. وقتی رشد عقلی پیدا کنیم، دیگر قانونگریز نمیشویم و رفتارهایمان، رفتارهای متمدنانه میشود. حد و حدود خود را میدانیم. عقلانیت برکات زیادی دارد. جایی که وحشیگری ناامنی و تجاوز به حقوق دیگران باشد، عقلانیتی نیست تا تمدن اسلامی شکل بگیرد.
🎙 گفتوگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی
#شماره_41
#معارف
#اربعین
🆔 @farhang_puya
🗝اقتصاد به سبک تدبیر و امید
💰رها کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی از رویکردهای خطرناک تیم اقتصادی دولت است به گونهای که میتوان گفت از غریب ترین واژهها در ادبیات اقتصادی دولت مفاهیمی چون حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.
🛢چشم دوختن به ابرقدرتها و امید بستن به خارج از مرزها برای بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش تولید نفت به جای تعقیب سیاست استقلال بودجه از نفت و عدم عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در حقیقت به رها کردن تقویت تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف خواهد انجامید.
💸 این فرایند و نیز برنداشتن گامی اساسی در نظارت بر بازارها و عدم جلوگیری از خودسریهای برخی عوامل بازار به بهانه عدم دخالت در سرمایههای مردم، نشان از تلاش برخی برای نهادینه کردن اثر رهاسازی اقتصاد یا همان اصل آدام اسمیت در ایران است.
📝 سید روحالله رضوی
#شماره_25
#اقتصاد
#اقتصاد_نئولیبرال
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حسین یک مکتب است؛ زندهتر میشود
☑️ حسین (ع) هرگز نمیمیرد!
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
📍دین نوین جهانی
🏦 سرمایه داران سوپر میلیاردرهای بانکدار و بیمه گذار و بورس بازهای حرفهای و یهودیان تمام و سرسلسلههای جنبانهای قاچاق انسان، مواد مخدر و فاحشهها و تسهیلاتیهای صهیونیست از وضعیت بیداری انسانها توسط انقلاب اسلامی راضی نبوده و نیستند و ساکت نخواهند نشست.
🥁این بار دیگر نمی توانستند بر طبل بی خدایی، علم گرایی، سکولاریسم، لائیسم، شیطانگرایی بکوبند. بلکه مجبور بودند ضربات انقلاب جهان اسلام را با مشتی از همین جنس پاسخ بگویند و چه چیز مناسبتر از عرفان سازی و فرقه سازی!
🏷 این شد که ادیان جدید و عرفانوارههای جعلی به صورت هفتگی و روزانه در دو دهه اخیر روانی بازارمکاره شدند تا توسط ابر رسانههای مولتی مدیا باز بر گُرده جهانیان چنگ اندازند و آنها را گمراه کنند.
📝 محمد حسین فرج نژاد
#شماره_25
#فرهنگ
🆔 @farhang_puya
🎞 دین نوین جهانی و سینما
☑️ دین نوین جهانی شاید یکی از آخرین جمعبندیهای بلوکهای قدرت برای عالمیان باشد فرقهای عرفانی با محوریت امانیست و کابالیسم که رنگ و بوی شرقی و بودایی دارد و البته بینصیب از برخی اشارات مسیحی و صوفیان مسلمان نیز نیست.
🔱 آخرالزمان گرایی و شیطان شناسی این فرقه نیز متورم و حجیم در این واپسین اعصار تاریخ خودنمایی میکند تا انسانهای مختلف از همه جهان را با گرایشات مختلف بتوانند جذب کند. گرچه در مناطق مختلف نیز فرقه سازی و یکسان سازی های خاص همچنان ادامه دارد.
🎬 سینمای هالیوود نیز با آثار شاخصی چون ماتریکس، هری پاتر، ارباب حلقهها، آواتار و... در این مسیر قدم برمیدارد. بیشک در درون دنیای اسلام و سینمای ایران هم ادامه همین تفکر منحط را میتوان دید.
📝 محمد حسین فرج نژاد
#شماره_25
#هنر
🆔 @farhang_puya
🔆یوسف زمان(بخش یکم)
🎙آقای خامنهای در خاطراتشان میگویند:خواب دیدم امام خمینی درگذشته و جنازهشان در خانهای نزدیک خانه پدرم قرار دارد. خود را در میان جمعیت انبوهی که برای تشییع آنجا گرد آمده بودند میدیدم. اندوه و غم قلبم را میفشرد تابوت را از خانه بیرون آوردن روی دوش مردم قرار گرفت و جمعیت حرکت کرد. دیدم در میان گروهی از علمای تشیع کننده پشت تابوت قدم برمیدارم.
🔹گریان و نالان بلند گریه میکردم و از شدت تاثر با دو دست بر پایم میکوبیدم. آنچه ناراحتیم میافزود بیخیالی برخی از روحانیون بود آنان باهم حرف میزدند میخندیدن کاری که در هر تشییع جنازه زشت است چه رسد به تشییع آیت الله خمینی. اثری از غم درگذشت رهبر نهضت در چهره آنان نمیدیدم و چارهای جز صبر و تحمل بر دردی جانکاه در خود نمیدیدم.
📖 مرکز اسناد انقلاب اسلامی،خاطرات سید علی خامنهای، یادمان زندانها و بازداشتگاهها
#شماره_24
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆یوسف زمان(بخش یکم) 🎙آقای خامنهای در خاطراتشان میگویند:خواب دیدم امام خمینی درگذشته و جنازهشان د
🔆یوسف زمان(بخش دوم)
🔰به آخر شهر رسیدیم بیشتر مشایعت کنندگان بازگشتن گروهی اندک اما به تشییع ادامه دادند خود را در میان آن ۳۰-۲۰ نفر دیدم که همچنان تابوت بر دوش حرکت میکردند. به تپهای رسیدیم از آن تعداد ۵-۴ نفر بیشتر باقی نمانده بود تابوت را بر بلندای تپه گذاشتند و پایین تابوت رفتم برای خداحافظی.
💠 اما صورت امام را در آن سمت دیدم. دیدم که آرمیده است. ناگاه برخاست و نشست. چشمان امام زیر پلکهای بسته به حرکت درآمد و با انگشت سبابه دست راست به بالا اشاره کرد وحشت کردم. زیاد.
⬜️ آقای خمینی برخاست و نشست چشمان امام بسته بود انگشت سبابهاش را به پیشانیم رساند و آن را لمس کرد با تعجب و حیرت به این صحنه مینگریستم امام لب گشود و دوبار به زبان فارسی گفت تو یوسف میشوی، تو یوسف میشوی.
📖 مرکز اسناد انقلاب اسلامی،خاطرات سید علی خامنهای،یادمان زندانها و بازداشتگاهها
#شماره_24
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
‼️ دولت سازندگی؛ زمینهسازی بخش اقتصادی نئولیبرال
💢 در دولت موسوی که گروههای بوروکرات و تکنوکرات حضور دارند، در سایه جنگ که تمام نگاهها به جبهه دوخته شده و افکار عمومی به آن سو متمرکز است، این گروه در نظام نفوذ کرده و با حوصله و آرامش، بخش فرهنگی نئولبرال را شکل میدهند. تیم بوروکراتها که در دولت مهندس موسوی بودند و آن زمان ادعاهای خیلی تند چپ هم داشتند، بعد از سال 68 در دولت سازندگی نسخههای اقتصادی نئولیبرالی را ترجمه و اجرا میکنند و بخش اقتصادی جریان نئولیبرالیست در کشور تشکیل میشود.
🔻 بخش فرهنگی و روشنفکری این جریان که در دهه 60 شکل گرفته بود، به کمک آن میآید. این جریان، بخش اقتصادی و سرمایهداری شبهمدرن ایران را که بر اثر انقلاب اسلامی ضربه خورده بود و سرمایهداران آن متواری یا کشته شده بودند، به صورت جدید بازسازی میکند و هسته مرکزی سرمایهگذاری شکل میگیرد.
✂️ برشی از یادداشت علیرضا دهشیری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_31
#نفوذ
#اقتصاد
#اقتصاد_نئولیبرال
🆔 @farhang_puya
☠ انگلیس به دنبال تفرقه (قسمت اول)
✖️امروز هر کس به هر بهانه و دلیل و با هر زبانی در ایران و جهان اسلام به فتنه تفرقه مذاهب اسلامی و جنگهای مذهبی و توهین به مذاهب رسمی اسلام دامن بزند ولو ناآگاهانه باید شریک صهیونیستها دانسته شود.
🔚 توجه داشته باشیم که به خصوص در سالهای اخیر دوباره همان دستهایی که در یکی دو قرن گذشته با مذهبسازی و فرقهپردازی و افراطپروری کینههای مذهبی را بین مسلمانان علیه یکدیگر رشد داده است فعال شدهاند.
⬛️ در همین منطقه خاورمیانه انگلیسیها از یک سو جریان وهابیت و از سوی دیگر و صوفیگری و درویش بازی و... دامن زدند و در میان شیعیان جریانهایی را پدید آوردند که به نام محبت اهلبیت نسبت خدایی به اهلبیت پیغمبر میدادند و نیز روشهای غلط و نامشروع عزاداری را ترویج کردند و بدین ترتیب با تقویت افراطیون از هر طرف به جنگهای مذهبی دامن زدند.
🎙 استاد حسن رحیم پور ازغدی
#شماره_1
#معارف
#تشیع_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
☠ انگلیس به دنبال تفرقه (قسمت اول) ✖️امروز هر کس به هر بهانه و دلیل و با هر زبانی در ایران و جهان ا
☠ انگلیس به دنبال تفرقه(قسمت دوم)
✅ شیعه محبت پیامبر و اهل بیت و اظهار برائت از دشمنان آنها را لازم و واجب میداند اما رعایت موازین اسلام و مصالح امت را در کیفیت اظهار این وحدت و برائت نیز واجب میداند. دشمنان اسلام بعد بدعتهای خلاف شرع را در این مفاهیم ترویج کردند و حتی آموزش دادند.
📄 چنانچه بعدها در اسناد وزارت خارجه انگلیس منتشر شد که دستکم در ایران عراق و هند دشمن سرمایه گذاری کلانی کرده تا در محافل و هیئتهای مذهبی از جمله بین شیعیان و نفوذ کند و جریان پاک و ارزشمند مدح اهل بیت سوءاستفاده نماید.
✂️ دشمن سعی میکند این جریان مبارک موثر در تاریخ شیعه و انقلاب را به عنوان مخدر و تفرقه در میان مسلمانان تبدیل کند و حتی بین بعضی هیئتهای مذهبی با واسطه اشعاری را برای مداحی ارسال میکند که کاملا به بدعت و نقض معارف اهل بیت و تشیع است.
🎙 استاد حسن رحیم پور ازغدی
#شماره_1
#معارف
#تشیع_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
🆔 @farhang_puya
➡️ شعار اعتدال
💢جریانی که خود را طرفدار اعتدال مینامید توانست در انتخابات ریاست جمهوری با اختلاف ناچیزی از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و کرسی ریاستجمهوری را صاحب شود تا عملاً قوه مجریه کشور را در دست گرفته باشد.
📄این جریان چنان وانمود میکند که دولت قبلی دچار افراط یا تفریط بوده و ما رویه اعتدال را در پیش گرفتهایم. آنچه امروز از دولتمردان می شنویم برداشت خاص از واژه اعتدال است نه یک برداشت مجتهدانه.
⚠️وقتی ذاتیات انقلاب اسلامی را با شعار اعتدال از آن بگیرید دیگر انقلابی نخواهد ماند. قوام انقلاب اسلامی به ذاتیات و مولفههای محوری آن میباشد که لحظهای عدول از آنها انقلاب را به مرز نابودی میکشاند.
✊🏼استکبار ستیزی به طور عام و مرگ بر آمریکا به طور خاص از شعارهای محوری و خطوط قرمز انقلاب اسلامی بوده و هست که امروز عدهای درصدد آن اند که بگویند این روحیه و آن شعار با شعار اعتدال تحتالشعاع قرار گرفته است.
✍🏻 سید محمد حسینی
#شماره_25
#سیاست
🆔 @farhang_puya