🔸 فرهنگ پویا: جهان پس از کرونا چه شکلی خواهد بود؟
(بخش اول)
💢 این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از اندیشمندان حوزهی علوم انسانی به ویژه رشتههای اقتصاد، علوم سیاسی و آیندهپژوهی را به خود مشغول کرده است.
🔻 بعد از جنگ جهانی دوم تا به امروز، جهان به این گستردگی در معرض بحران قرار نگرفته بود. بحرانی که بسیاری از قدرتهای جهانی از مقابله با آن عاجز شدهاند و توان رویارویی با این دشمن نامرئی را ندارند.
🔺 ویروس کرونا تا اینجا توانسته پشت پرده بسیاری از ادعاهای دولتمردان به ویژه کشورهای غربی دربارهی زیرساختهای رفاهی و تامین اجتماعی را برملا کند و ظعف این نظامهای سیاسی در مدیریت بحرانها را نشان دهد.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با سیدمجید پیشبین
#شماره_43
#سیاست
#کرونا
🆔 @farhang_puya
نشریه پویا-ویژه علامه مصباح.pdf
8.26M
💯 فایل PDF ویژهنامه ارتحال مرحوم حضرت علامه مصباحیزدی (ره)
🔰 نشریه فرهنگ پویا / زمستان ۱۳۹۹
#فرهنگ_پویا
🆔 @farhang_puya
◽️ ثبت نام کشوری طرح ولایت
👈 برای کسب اطلاعات بیشتر حتما پوستر فوق را ببینید
#فرهنگ_پویا
#طرح_ولایت
🆔 @farhang_puya
Arzi-Babolharam.mp3
17.2M
عَظُمَ الذَّنبُ مِن عَبدِکَ فَلیحسن العَفو مِن عِندک
باید به التماس گدایان نظر کنند
آنانکه خاک را به دم خویش زر کنند
امشب بناست با من آلوده سر کنند
سرمایۀ بُکایِ مرا بیشتر کنند
🎙 حاج منصور ارضی
#مناسبتی
#لیله_الرغائب
🆔 @farhang_puya
⭕️ در مسیر تحریف امام
💠 تأکید فراوان امام راحل بر صدور انقلاب و واهمه مستکبران از گسترش موج انقلاب اسلامی ملت ایران به دیگر مناطق جهان، موجب شد از همان آغاز با تمام ابزارهای تبلیغی خود برای سیاهنمایی حرکت بزرگ ملت ایران به میدان آیند و بکوشند تا از انقلاب اسلامی ایران چهرهای ضدفرهنگی و چشمدوخته و آب و خاک دیگران معرفی کنند.
🔰 آنان در این مسیر به تحریف سفارش راهبردی امام راحل دست بردند؛ این در حالی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها در تعابیر گوناگون خود، صدور انقلاب را به معنای (صدور ارزشهای اسلامی و انسانی) و شناساندن آن به جهانیان برشمرده بود و طبیعی است که در صورت موفقیت در ابلاغ اندیشههای ناب انقلاب که برخاسته از آموزههای ناب اسلامی و عصاره تعالیم همه انبیای آسمانی است، فطرتهای پاک و حقطلبه سرعت جذب آن شوند و بر ضد ستمگران به پاخیزند.
🔺 امام در سخنرانیهای خود با بیانات روشن و دور از ابهام، صدور انقلاب از راه نظامی و کشور گشایی را نفی میکردند.
✂️ برشی از یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
⚠️ بیخیال توهین و تحقیر دیگران را!
(قسمت اول)
💤 نگاهی به اطراف انداخت، چشمهای زیادی به سویش خیره شده بودند، از این همه توجه احساس غرور میکرد. بادی به غبغب داد. در همین حین، چند جوان او را احاطه کردند. یکی از آنان با لحنی که به تمسخر میماند، فریاد زد: بچهها! پاچههای شلوار این خانم با زمین قهر کرده، شیرینی بیاوریم آنها را آشتی دهیم. یکی دیگر از آنها بانگ برآورد که: آب حوض خالی میکنیم و...
🚫 تحمل این همه توهین و تحقیر کار آسانی نبود، اما سعی کرد به روی خود نیاوَرَد. با خود گفت: یعنی تیپ من تا این حد مسخره و مضحک است؟ اما نه، چون این تیپ مؤیّد مد روز است، پس بیخیال توهین و تحقیر دیگران را!
🖊 محمد متین
#فرهنگ
#مدگرایی
#شماره_18
🆔 @farhang_puya
💠 مردمسالاری دینی به عنوان نظام حاکم بر جمهوری اسلامی و نظامی که از سوی مردم پذیرفته شده است دارای ویژگیهایی است که به مهمترین آنان اشاره میکنیم:
1️⃣ پیوند دین و اخلاق با سیاست
2️⃣ احترام به کرامت انسانی و توجه به همهی ساحات وجودی انسانی
3️⃣ پذیرش ولایت الهی
4️⃣ عدالتمحوری با همیاری مردم
5️⃣ قانونمداری بر محور شریعت اسلامی
6️⃣ اصالت خدمت و رعایت امانت
7️⃣ آزادی مبتنی بر فضیلت و عدالت
8️⃣ خودباوری و خودآگاهی جمعی
9️⃣ معناگرایی اخلاقی و دینی
0⃣1️⃣ احترام به رای، خواست و نظر تودههای مردم
✍️ محسن مومنی
#شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب (بخش اول) 🔹 یکی از مهمترین
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب
(بخش دوم)
🔹 برا این اساس امام تلاش نمود تا جایگاه این مشارکت را در قانون اساسی نهادینه کند و مردم را به حضور در صحنههای مهم سیاسی ترغیب کند. به همین دلیل جابجایی قدرت در نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت مردم و به صورت انتخابات در تمامی سالها رقم خورده است.
🔸 نگرش اندیشمندان سیاسی به بحث مشارکت سیاسی اجتماعی مردم به نوع نگرش آنها به دو مقوله آزادی و برابری بر میگردد. امام بر پایهی مبانی نظری خود همهی مردم را بندگان خدا و برابر با یکدیگر و آزاد در مقابل هم میدانست و بر همین اساس از مشارکت سیاسی همهی طبقات حمایت میکرد.
💠 حضرت امام: اسلام دین برابری و برادری است ... همه افراد در مقابل قانون برابرند و همه باید در مقابل قانون تسلیم باشند.
✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی
(بخش اول)
✍️ محسن مومنی:
▪️ مشارکت اجتماعی در هر جامعهای قدرت اجتماعی را بدنبال دارد. هر چقدر مشارکت اجتماعی بالاتر، قدرت اجتماعی نیز بالاتر و همچنین قدرت مانور سیاسی رهبران حکومت در فضای بینالملل نیز بالاتر خواهد بود.
▪️ یکی از مصداقهای بارز رابطهی تنگانگ مشارکت اجتماعی با قدرت اجتماعی را میتوان در دوران نهضت امام خمینی (ره) و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون مشاهده کرد.
▪️ انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلابها در دیگر کشورها، توانست به شکل فزایندهای مشارکت اجتماعی اقشار مختلف مردم را ارتقا دهد و از قدرت بدست آمده از این مشارکت، تحولات عمیق ساختاری و بنیادین رقم بزند.
#شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت سوم) 📈 سینما برای آموزش و پرورش 🛠 سینما که ی
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب
(قسمت چهارم)
⚔️ سینمای فاسد و مقابله با رشد
📉 سابق... وضع را جوری کرده بودند که هم جلوی معلومات جوانهای ما را میگرفتند و نمیگذاشتند رشد بکند، و هم جلوی پرورش را که پرورش صحیح نکنند. این همه مراکز فساد در ایران ایجاد کردند همه چیزهایی که برای آموزش و پرورش بود اینها تبدیلش کردند به فساد! مثلاً فرض کنید سینما.
◽️ سینمای فاسد و تربیت جوانان در راه اهداف استعماری
🔴 یعنی تمام برنامههایی که اینها درست کردهاند، برنامههای فرهنگی، برنامههای هنری، هر چه درست کردهاند استعماری است. میخواهند اینها جوانهای ما را یک جوانهایی بار بیاورند که به درد آنها بخورند، نه به درد مملکت خودشان بخورند. وقتی که ما میبینیم مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسهاش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند اینها را برای ما، تحفههایی است که از آن جا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، حتی اگر مسجد هم یک وقت اینطور شد، ما درِ آن را میبندیم.
🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۷۶؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۴، ص۳۴
#شماره_33
#امامین_انقلاب
#سینما
🆔 @farhang_puya
💯 ماهیت سینما، تخدیر میکند!
♨️ سینما آن زمان هم همین بود -حالایش را من نمیدانم- سینمای آن زمان هم همین بود که کسانی که معتاد شده بودند بروند سینما، اینها دیگر نمیتوانستند فکر کنند؛ بنشینند فکر کنند که کشورشان به چه چیزی احتیاج دارد؛ کی دارد کلاه سرشان میگذارد.
💢 اصلاً همچو فکری در آنها نمیآید؛ چنان خیالی منعکس نمیشود. هرچه در ذهنش میآید آن پرده سینما و آن بساطی که آنجاست، هست... . عقلایی که، اینها را درست کردند [سینما] اگر برا ماها درست کرده باشند، روی همان عقل خودشان برای مهار ما.
🗃 صحیفه امام (ره)، ج۸، ص۴۹۵ و ۴۹۶
#شماره_33
#هنر
#سینما
🆔 @farhang_puya