eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
931 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ در مسیر تحریف امام 💠 تأکید فراوان امام راحل بر صدور انقلاب و واهمه مستکبران از گسترش موج انقلاب اسلامی ملت ایران به دیگر مناطق جهان، موجب شد از همان آغاز با تمام ابزارهای تبلیغی خود برای سیاه‌نمایی حرکت بزرگ ملت ایران به میدان آیند و بکوشند تا از انقلاب اسلامی ایران چهره‌ای ضدفرهنگی و چشم‌دوخته و آب و خاک دیگران معرفی کنند. 🔰 آنان در این مسیر به تحریف سفارش راهبردی امام راحل دست بردند؛ این در حالی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها در تعابیر گوناگون خود، صدور انقلاب را به معنای (صدور ارزش‌های اسلامی و انسانی) و شناساندن آن به جهانیان برشمرده بود و طبیعی است که در صورت موفقیت در ابلاغ اندیشه‌های ناب انقلاب که برخاسته از آموزه‌های ناب اسلامی و عصاره تعالیم همه انبیای آسمانی است، فطرت‌های پاک و حق‌طلبه سرعت جذب آن شوند و بر ضد ستمگران به پاخیزند. 🔺 امام در سخنرانی‌های خود با بیانات روشن و دور از ابهام، صدور انقلاب از راه نظامی و کشور گشایی را نفی می‌کردند. ✂️ برشی از یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
⚠️ بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت اول) 💤 نگاهی به اطراف انداخت، چشم‌های زیادی به سویش خیره شده بودند، از این همه توجه احساس غرور می‌کرد. بادی به غبغب داد. در همین حین، چند جوان او را احاطه کردند. یکی از آنان با لحنی که به تمسخر می‌ماند، فریاد زد: بچه‌ها! پاچه‌های شلوار این خانم با زمین قهر کرده، شیرینی بیاوریم آن‌ها را آشتی دهیم. یکی دیگر از آن‌ها بانگ برآورد که: آب حوض خالی می‌کنیم و... 🚫 تحمل این همه توهین و تحقیر کار آسانی نبود، اما سعی کرد به روی خود نیاوَرَد. با خود گفت: یعنی تیپ من تا این حد مسخره و مضحک است؟ اما نه، چون این تیپ مؤیّد مد روز است، پس بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! 🖊 محمد متین 🆔 @farhang_puya
💠 مردم‌سالاری دینی به عنوان نظام حاکم بر جمهوری اسلامی و نظامی که از سوی مردم پذیرفته شده است دارای ویژگی‌هایی است که به مهم‌ترین آنان اشاره می‌کنیم: 1️⃣ پیوند دین و اخلاق با سیاست 2️⃣ احترام به کرامت انسانی و توجه به همه‌ی ساحات وجودی انسانی 3️⃣ پذیرش ولایت الهی 4️⃣ عدالت‌محوری با همیاری مردم 5️⃣ قانون‌مداری بر محور شریعت اسلامی 6️⃣ اصالت خدمت و رعایت امانت 7️⃣ آزادی مبتنی بر فضیلت و عدالت 8️⃣ خودباوری و خودآگاهی جمعی 9️⃣ معناگرایی اخلاقی و دینی 0⃣1️⃣ احترام به رای، خواست و نظر توده‌های مردم ✍️ محسن مومنی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهم‌ترین مظهر جمهوریت در اندیشه‌ی امامین انقلاب (بخش اول) 🔹 یکی از مهم‌ترین
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهم‌ترین مظهر جمهوریت در اندیشه‌ی امامین انقلاب (بخش دوم) 🔹 برا این اساس امام تلاش نمود تا جایگاه این مشارکت را در قانون اساسی نهادینه کند و مردم را به حضور در صحنه‌های مهم سیاسی ترغیب کند. به همین دلیل جابجایی قدرت در نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت مردم و به صورت انتخابات در تمامی سال‌ها رقم خورده است. 🔸 نگرش اندیشمندان سیاسی به بحث مشارکت سیاسی اجتماعی مردم به نوع نگرش آن‌ها به دو مقوله آزادی و برابری بر می‌گردد. امام بر پایه‌ی مبانی نظری خود همه‌ی مردم را بندگان خدا و برابر با یکدیگر و آزاد در مقابل هم می‌دانست و بر همین اساس از مشارکت سیاسی همه‌ی طبقات حمایت میکرد. ‌‌‌💠 حضرت امام: اسلام دین برابری و برادری است ... همه افراد در مقابل قانون برابرند و همه باید در مقابل قانون تسلیم باشند. ✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی (بخش اول) ✍️ محسن مومنی: ▪️ مشارکت اجتماعی در هر جامعه‌ای قدرت اجتماعی را بدنبال دارد. هر چقدر مشارکت اجتماعی بالاتر، قدرت اجتماعی نیز بالاتر و هم‌چنین قدرت مانور سیاسی رهبران حکومت در فضای بین‌الملل نیز بالاتر خواهد بود. ▪️ یکی از مصداق‌های بارز رابطه‌ی تنگانگ مشارکت اجتماعی با قدرت اجتماعی را می‌توان در دوران نهضت امام خمینی (ره) و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون مشاهده کرد. ▪️ انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها در دیگر کشورها، توانست به شکل فزاینده‌ای مشارکت اجتماعی اقشار مختلف مردم را ارتقا دهد و از قدرت بدست آمده از این مشارکت، تحولات عمیق ساختاری و بنیادین رقم بزند. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت سوم) 📈 سینما برای آموزش و پرورش 🛠 سینما که ی
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت چهارم) ⚔️ سینمای فاسد و مقابله با رشد 📉 سابق... وضع را جوری کرده بودند که هم جلوی معلومات جوان‌های ما را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند رشد بکند، و هم جلوی پرورش را که پرورش صحیح نکنند. این همه مراکز فساد در ایران ایجاد کردند همه چیزهایی که برای آموزش و پرورش بود این‌ها تبدیلش کردند به فساد! مثلاً فرض کنید سینما. ◽️ سینمای فاسد و تربیت جوانان در راه اهداف استعماری 🔴 یعنی تمام برنامه‌هایی که این‌ها درست کرده‌اند، برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های هنری، هر چه درست کرده‌اند استعماری است. می‌خواهند این‌ها جوان‌های ما را یک جوان‌هایی بار بیاورند که به درد آن‌ها بخورند، نه به درد مملکت خودشان بخورند. وقتی که ما می‌بینیم مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه‌اش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند این‌ها را برای ما، تحفه‌هایی است که از آن جا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، حتی اگر مسجد هم یک وقت این‌طور شد، ما درِ آن را می‌بندیم. 🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۷۶؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۴، ص۳۴ 🆔 @farhang_puya
💯 ماهیت سینما، تخدیر می‌کند! ♨️ سینما آن زمان هم همین بود -حالایش را من نمی‌دانم- سینمای آن زمان هم همین بود که کسانی که معتاد شده بودند بروند سینما، این‌ها دیگر نمی‌توانستند فکر کنند؛ بنشینند فکر کنند که کشورشان به چه چیزی احتیاج دارد؛ کی دارد کلاه سرشان می‌گذارد. 💢 اصلاً همچو فکری در آن‌ها نمی‌آید؛ چنان خیالی منعکس نمی‌شود. هرچه در ذهنش می‌آید آن پرده سینما و آن بساطی که آنجاست، هست... . عقلایی که، این‌ها را درست کردند [سینما] اگر برا ماها درست کرده باشند، روی همان عقل خودشان برای مهار ما. 🗃 صحیفه امام (ره)، ج۸، ص۴۹۵ و ۴۹۶ 🆔 @farhang_puya
⁉️ مگر ما معتقد نیستیم که وجود مقدس حضرت ولی‌عصر هست؟! 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهم‌ترین مظهر جمهوریت در اندیشه‌ی امامین انقلاب (بخش دوم) 🔹 برا این اساس اما
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهم‌ترین مظهر جمهوریت در اندیشه‌ی امامین انقلاب (بخش سوم) 🔹 امام انتخابات را متعلق به همه مردم می‌دانستند و معتقد بودند همه به طور برابر از حق رای برخوردارند. در مجموع مبانی نظری امام در دفاع از آزادی و برابری همه‌ی شهروندان در امور سیاسی، زمینه‌ساز اعتقاد راسخ ایشان به مشارکت سیاسی مردم و حق نظارت عمومی آنان بر حوزه‌ی سیاسی است. 🔸 از منظر مقام معظم رهبری نیز آن‌چه در اولویت قرار دارد، اصل مشارکت و حضور حداکثری مردم است: «از ماه‌ها قبل، بعضی از بزرگان، عزیزان و برجستگان کشور، مکرر به من می‌گفتند که اگر شما به شخص خاصی برای ریاست جمهوری نظر دارید، آن را به ما بگوئید تا ما اوضاع و احوال را هموار کنیم و مردم را هدایت نمائیم که همان انجام گیرد. ❎ من به آن‌ها گفتم آن‌چه من از خدا خواسته‌ام، سی میلیون رای است. در طول این چندماه قبل از انتخابات، هر چه اصرار شد، آقایان محترم مسئولان برجسته‌ی کشور و دیگران، غیر از همین حرف، چیزی از من نشنیدند. گفتم در این انتخابات، من آرای مردم را از خدا خواسته‌ام. ✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی (بخش اول) ✍️ محسن مومنی: ▪️ مشارکت اجتماعی در هر جامعه‌ای قدر
💢 قدرت اجتماعی از منظر انقلاب اسلامی (بخش دوم) ✍️ محسن مومنی: ↙️ به‌جهت درک هرچه بیشتر این مطلب و تشخیص تفاوت نوع مشارکت اجتماعی در انقلاب اسلامی ایران با سایر کشورها توضیحاتی لازم بذکر است: ⭕️ قدرت اجتماعی، از گروه‌های اجتماعی فعالی که بر پایه‌ی ارزش‌ها و باورهای مسلط و مشترک به هم نزدیک شده‌اند حاصل می‌شود و زمانی‌که قدرت سیاسی توانایی و یا اراده‌ی تامین ارزش‌ها و خواسته‌های آن‌ها را نداشته باشد، گروه‌های اجتماعی مایوس شده و بدنبال رهبر یا رهبرانی که بتوانند خواسته‌هاو نظرات آن‌ها را تعقیب و تامین نمایند حرکت خواهند کرد. 🔰 بنابراین در ایجاد و تشکیل قدرت اجتماعی، سه رکن اساسی دخیل است: مردم، رهبری و ایدئولوژی. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚠️ بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت اول) 💤 نگاهی به اطراف انداخت، چشم‌های زیادی به سویش خیره
⚠️ بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت دوم) 💄 صورت‌های بزک کرده، موهای چرب و ژل‌زده یا برق گرفته و به اصطلاح امروزی‌ها «فشن»، لباس‌های عجیب و مارک‌دار، شلوار‌های لی با پاچه‌های لوله تفنگی یا گشاد و چند جیب، مانتوهای ربدوشانی یا تنگ و چسبان و... همه و همه ره‌آورد هجوم ثانیه‌ای مد هستند. ♨️ پدیده‌ای که هر دهه، تحفه‌ای را به دوستداران‌اش ارزانی داشته و می‌دارد. چنان که در دهه ۶۰؛ تیپ بیتلی، دهه ۷۰؛ هیپی، دهه ۸۰؛ پانک، دهه ۹۰؛ رپ و از سال ۲۰۰۰ تا کنون، جریانی تلفیق یافته از سابق و موج‌های جدید را به همراه داشته است. صاحب‌نظران این پدیده (مد) را روش موقتی اعلام می‌کنند که بر اساس ذوق و سلیقه افراد جامعه، سبک‌زندگی، نوع لباس پوشیدن، آداب معاشرت، معماری و... آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 🖊 محمد متین 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] می‌تواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] می‌تواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری از مسیر اصلی انقلاب را سد کردند؟ (بخش دوم) 🔚 امام (ره)، آقای حاج شیخ حسن صانعی (سلمه‌الله) که الان نیز در قید حیات هستند فرستادند و از آقای مصباح به‌خاطر این کارشان تقدیر کردند و فرمودند این کار را توسعه بدهید و تا وقتی من زنده هستم هزینه آن را می‌پردازم. این ضرورت را امام خوب توجه داشتند و واقعا هم در طول حیات خود بگفته‌ی حضرت آقای رحیمیان هر ماه چک 500 هزارتومانی امام بنام حاج‌آقای مصباح برای هزینه‌های دوره‌های آموزشی ایشان ارسال می‌شد. 🔰 بنابراین آن‌چه درباره علامه مصباح می‌توان گفت تغییر اولویت است مبارزاتی، نه دست کشیدن مبارزه؛ بنده که شاید یکی از نزدیک‌ترین افراد به ایشان بودم شهادت می‌دهم همواره شاهد تایید و حمایت ایشان در مبارزات خود و دوستان خود بودم. زمانی‌که ما در زندان قم افتادیم تا آن‌جا که ممکن بود روحیه‌ی ما را تقویت کردند. 🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با حجت‌الاسلام محمدی عراقی 🆔 @farhang_puya