📌 ثمرات اعتدالگرایی
🔹از منظر قرآن، اعتدال دارای ثمرات مهم و فراوانی است. یکی از این ثمرات دوری از هرگونه انحراف میباشد. مثلا در آیه ۱۲۵ نساء، برترین آیین را پیروی از دین ابراهیم (ع) که انسانی متعادل بود معرفی میکند و نیز بهترین الگو را حضرت ابراهیم (ع) اعلام میدارد؛ چون او را برای خود برگزیده است و چون ابراهیم از باطل رویگردان است و به مقام خلیل اللهی
میرسد.
🔸 ثمره دوم نیز پرهیز از شرک است. قرآن کریم در این باره میفرماید یکی از آنها که از همه عاقل تر بود بود گفت: «آیا به شما نگفتم چرا تسبیح خدا نمیگویید؟» تعبیر به «اوسط» در آیه به معنی کسی است که در سرحد اعتدال از نظر عقل و خرد و دانش باشد (تعبیر به لولا) (تسبحون). از این جهت است که ریشه همه اعمال نیک، ایمان و معرفت الله و تسبیح و تنزیه
خدا است.
🔹ثمره سوم نیز اعطای حکمت و دانش است. در آیات قرآنی اشاره به این مطلب شده است که خداوند به حضرت موسی(ع) بعد از رسیدن ایشان به رشد و اعتدال به او حکمت و دانش عنایت فرمود. در قرآن کریم میخوانیم: «چون به رشد رسید و کامل شد، حکمت و دانش به او دادیم و اینگونه نیکوکاران را جزا میدهیم».
✍ علی اکبر عالمیان
#معارف
#شماره۲۵
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تیپیکال بازیگران در خارج از کشور / ویروس خود تحقیری!
🔹 یسنا میرطهماست بازیگر جوان ایرانی در جشنواره فیلم توکیو صدایش را دورگه میکند و میگوید: «احترامی که در ژاپن دیدم در ایران وجود ندارد و ما مردم ایران هم را دوست نداریم!»
👈 اصل اینکه در تریبون بینالمللی خودتحقیری انجام بشه و از نبود فرهنگ درست در کشور، از فرهنگ کشور دیگر تعریف بشه، به معنای عدم سرپرستی فرهنگی است و این موضوع، یعنی افرادی که فرهنگ مستقل دارند، سرپرستی فرهنگی این جامعه را به عهده گیرند.
🖇 اصل این صحبت غلط بود ولی بهتر بود اگر هم میخواست این چنین صحبت کند، از یک چیز دیگر به نام «بیغیرتی» هم صحبت میکرد. اگر غیرت داشت به جای اینکه آبروی ملت را ببرد، سعی میکرد این خلاء فرهنگی را ترمیم کند...
#خود_تحقیری
🆔 @farhang_puya
⭕️ ترس استکبار، از اسلام انقلابی است
🎙 امام خمینی رحمةالله علیه:
🔸 همه ترس استکبار از همین مساله است که فقه و اجتهاد جنبۀ عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. راستی به چه علت است که در پی اعلام حکم شرعی و اسلامی مورد اتفاق همۀ علما در مورد یک مزدور بیگانه اینقدر جهانخواران برافروخته شدند و سران کفر و بازار مشترک و امثال آنان به تکاپو و تلاش مذبوحانه افتادهاند؟
🔹 غیر از این نیست که سران استکبار از قدرت برخورد عملی مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئههای شوم آنان به هراس افتادهاند و اسلام امروز مسلمانان را یک مکتب بالنده و متحرک و پرحماسه میدانند و از این که فضای شرارت آنان محدود شده است و مزدبگیران آنان چون گذشته با اطمینان نمی توانند علیه مقدسات قلم فرسایی کنند مضطرب شدهاند؟»
▫️دو سفارش می کند: «حوزهها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آیندهٔ جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث مهیای عکس العمل مناسب باشند. چه بسا شیوههای رایجترین اداره امور مردم در سالهای آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند.»
✍ تهیه و تنظیم: مرتضی رضائیان
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
🛑 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: از نشانههاى شقاوتاند: خشكى چشم، قساوت قلب، آزمندى شديد در طلب دنيا و ادامه دادن به گناه
📚 الكافی، جلد ۲، صفحه ۲۹۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 روحانی مجاهد باید تاثیرگذار در مسائل اجتماعی باشد
▫️ روحانیون و علما و طلاب باید کارهای قضایی و اجرایی را برای خود یک امر مقدس و یک ارزش الهی بدانند و برای خود شخصیت و امتیازی قائل بشوند که در حوزه ننشستهاند؛ بلکه برای اجرای حکم خدا راحتی حوزه را رها کرده و مشغول به کارهای حکومت اسلامی شدهاند.
🔹 اگر طلبهای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانه درس و بحث، مسؤولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش کند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقینا مؤاخذه میشود و هرگز عذر او موجه نیست.
✍ مرتضی رضائیان
#حوزه_علمیه
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
🖇 روشنگری در انتخابات؛ وظیفهای شرعی
📎 یکی دیگر از وظایف افراد در جامعه اسلامی، علاوه بر شناسایی فرد اصلح و رأی دادن به او، معرفی او به سایر افراد جامعه میباشد؛ زیرا سرنوشت جامعه به رأی همگان است. بنابراین باید دیگران را به سمت اصلح هدایت کرد. هر چند در فصل انتخابات، بازار تبلیغات گرم است و هر فردی سعی دارد خود را به عنوان اصلح معرفی کند و برنده انتخابات شود.
📎 لذا افراد در جامعه نه تنها باید فرد اصلح را شناسایی کنند، بلکه باید در مقابل تبلیغات منفی اولاً مردم را نسبت به تبلیغات فریبنده آگاه و ثانیاً فرد اصلح را معرفی کنند.
✍ علیرضا دهشیری
#جامعه
#شماره۱۲
🆔 @farhang_puya
13920728_7563_192k.mp3
5.42M
#پادکست| کتاب انسان ۲۵۰ ساله، بخش امام هادی علیه السلام
🎙 رهبر انقلاب
🏴 شهادت جانسوز دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام هادی علیه السلام را تسلیت عرض مینماییم.
#امام_هادی
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
💢 احساس مسئولیت در جامعه توحیدی (بخش اول)
🔹 در بینش توحیدی اسلام، اساسا یک جامعهی مترقی، از آن جهت پیشرفته است که در آن احساس مسئولیت برای آحاد جامعه و به تبع آن کل جامعه یک تکلیف الهی است. به گونهای که بر اساس آن همگان در برابر همدیگر احساس زیست برادرانه و وظیفهمدارانه کنند. این اصل از فرایض مهم در اسلام همیشه بوده است.
✍ محمد حسین علیجانزاده
#شماره۴۲
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 احساس مسئولیت در جامعه توحیدی (بخش اول) 🔹 در بینش توحیدی اسلام، اساسا یک جامعهی مترقی، از آن جهت
💢 احساس مسئولیت در جامعه توحیدی (بخش دوم)
🔹 از آنچه که در نظریات قرآنی و روایی آمده و
در سیرهی اهل بیت بالاخص نبی مکرم اسلام وجود دارد، حقوق همسایهمداری، رعایت بیت المال، حقوق عامهی مسلمین از این موارد است.
🔸 این مسئولیتپذیری سبب زمینهسازی برای ولی الهی و پیاده کردن احکام اسلامی در جامعه، نفی و اجتناب از طاغوت بر مبنای قاعدهی نفی سبیل و نفی حاکمیت طاغوت خواهد شد.
🔹 بنابراین میتوان گفت که نقش مردم از منظر فقه سیاسی در اسلام، نقشی اصلی و محوری است که در صورت نبود آن نمیتوان احکام اسلامی را به بسط و ظهور رساند.
✍ محمد حسین علیجانزاده
#جامعه
#شماره۴۲
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 احساس مسئولیت در جامعه توحیدی (بخش دوم) 🔹 از آنچه که در نظریات قرآنی و روایی آمده ودر سیرهی اهل
🖇 احساس مسئولیت در جامعه توحیدی (بخش سوم)
🔸 به عبارت
دیگر بر اساس آیهی شریفهی: «شرع لكـم مـن الدين ا وصى به نوحًا و الذى أوحينا إليك و ما وصـيـنـا بـه إبراهيم و موسی و عیسی أن أقيموا الدين و لا تتفرّقوا فيه كبر على المشركين ما تدعوهم إليه الله يجتبى إليه من يشاء و يهدى إليه من ينيب» مسئولیت اقامهی دین در مرحلهی اول به عهدهی مردم اسـت و در صورت اقامهی دین در جامعه میتوان به اهداف بالای انقلاب اسلامی و تحقق یک جامعهی اسلامی
رسید.
✍ محمد حسین علیجانزاده
#جامعه
#شماره۴۲
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 ماه رجب، فرصت اندیشه در توحید
🎙 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#ماه_بندگی
#ماه_رجب
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
🛑 رسول اکرم صلی الله علیه و آله: اگر کسی قدرت بر روزهی ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را صد بار بخواند، تا ثواب روزهی ماه رجب را دریابد:
🤲 سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ، سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.
📗 مفاتیح الجنان
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 از مقام اعتدال غافلاند
🔹 قوه غضبیه یکی از نعم بزرگ الهی است که به واسطه آن تعمیر دنیا و آخرت شود و با آن حفظ بقای شخص و نوع و نظام عایله گردد، و مدخلیت عظیم در تشکیل مدینه فاضله و نظام جامعه دارد.
🔹 اگر این قوه شریفه در حیوان نبود، از ناملایمات طبیعت دفاع نمیکرد و دستخوش زوال و اضمحلال میگردید و اگر در انسان نبود، علاوه بر این، از بسیاری از کمالات و ترقیات باز میماند؛ بلکه حد تفریط و نقص از حال اعتدال نیز از مذام اخلاق و نقایص ملکات شمرده شود که بر آن مفاسدی بسیار و معایبی بیشمار مترتب گردد.
🔸از قبیل ترس و ضعف و سستی و تنبلی و طمع و کم صبری و قلت ثبات در مواردی که لازم است و راحتطلبی و خمودی و زیر بار رفتن و انظلام و رضای به رذایل و فضایح که پیش آید برای خود با عایلهاش و بی غیرتی و کم همتی. خدای تعالی در صفت مؤمنین فرمايد: «أشداء على الكفار رحماء بينهم».
🔹 اداره امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود و تعزیرات و سایر سیاسات دینیه و عقلیه نشود جز آنها که گمان کردند کشتن قوه غضب و خاموش کردن آن از کمالات و معارج نفس است، خود خطایی بزرگ و خطیئه عظیمهای کردند و از حد کمال و مقام اعتدال غافل اند.
📔 چهل حدیث، صفحه: ۱۳۵
🖇 تهیه و تنظیم: علی اکبر عالمیان
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۵
🆔 @farhang_puya
💢 اعتدال در تشریع
🔹 قرآن کریم از هر گونه تناقضگویی و تکبعدینگری منزه است و در بیان نیازهای انسان به تمامی ابعاد وی توجه دارد. در تشریع عبادات نیز شرایط مکلفان در نظر گرفته شده است و همانگونه
که خود فرموده کتابی است «قیم»، معتدل و منزه از هرگونه کژی و انحراف: «الحمد لله الذى أنزل على عبده الكتب ولم يجعل له عوجا قيما...».
🔸«قیم» از ماده «قیام» گرفته شده؛ هم به معنی ثابت و استوار است و هم به معنی اعتدال و خالی بودن از هرگونه اعوجاج و کژی. مولفههایی نیز در این مورد در آیات الهی دیده میشود؛ یکی از این موارد اعتدال در حکم جهاد است. در آیات جهاد در کنار امر به جهاد، از زیادهروی نیز نهی شده است:
🔹«وقاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونكم ولا تعتدوا ان الله لا يحب المعتدين» و در کنار امر به جهاد، تشویق به صلح و آشتی با دشمن نیز شده است: «وان جنحوا للسلم فاجنح لها» و در وجوب جهاد نیز ملاحظه شرایط مکلفان شده است و بر ضعیفان و بیماران و بطور کلی معذورین، جهاد واجب نشده است. (آیات توبه ۹۱؛ نور ٦١؛ فتح ۱۷)
✍ علی اکبر عالمیان
#معارف
#معارف_قرآن
#شماره_۲۵
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش سوم) 🔸 من دنبال کارهای ژورنالیستی و شکلی نیستم؛ میخواهم اگر نیرویی دارم
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش چهارم)
🔸آیا نقش پیر و جوان، عالم و جاهل و مرد و زن یکسان است؟ یا اینها تفاوتهایی دارند؟ و اگر تفاوتی دارند جوانها چه خصوصیتی دارند؟ باید نقش جوان را در جامعه و ویژگیها و امتیازات او را بشناسیم و ببینیم چگونه میتوان از این امتیازات استفاده کرد؟ و احیانا اگر آنها کمبودهایی هم داشته باشند، چگونه باید آنها را جبران کرد یا مانع تأثیر آنها شد؟
🔹 جا دارد در این زمینه کتاب جامعی نوشته شود ولی در این مجال ممکن است به هر یک از اینها اشاره ای بکنیم تا سرخطی به دست بیاید که چه مطالبی را باید مورد توجه قرار بدهیم تا به آن سؤال اصلی که مربوط به وظیفه جوانها در این شرایط خاص است برسیم
🎙گفتگوی نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#شماره۳۹
#جامعه
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ۲۶ دیماه، سالروز فرار شاه از ایران در سال ۱۳۵۷ مبارک باد
#انقلاب_اسلامی
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش چهارم) 🔸آیا نقش پیر و جوان، عالم و جاهل و مرد و زن یکسان است؟ یا اینها ت
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش پنجم)
🔹در اینجا هم وظایف هر فرد از آن جهت که مثل دیگران است مطرح است و هم وظایفی که در اثر ارتباط حاصل میشود. مثلا ما میدانیم اولین اختلاف بین افراد انسانها، اختلاف جنسیت است. یعنی مرد و زن هر دو انسان هستند و برای هر دو گفتن یا الله وسیله تکامل است.
🔹هر دو وقتی نماز میخوانند یا انفاق می کنند به خدا نزدیک میشوند. اما هر یک ویژگیهایی دارند که آن دیگری ندارد و این باعث میشود هر یک نقش خاصی ایفا کند.
🔸منظور از جامعه، مجموع فعالیتهای مختلفی است که در اثر ارتباط و همکاری یا فعل و انفعال، تأثیر و تأثر متقابل و یا انجام وظیفههای شخصی پیدا میشود. نقش مرد و زن در جامعه کاملا یکسان نیست؛ بله حوزههای مشترکی دارند. مانند اینکه هر دو باید نماز بخوانند و هر دو باید روزه بگیرند. اما اینها مسائل فردی است.
🔹 آنجا که در یکدیگر اثر می گذارند و با همدیگر میتوانند کاری را انجام بدهند، وظیفه جدیدی پیدا میشود. این یک نوع اختلاف است که بین دو گروه از انسانها بطور طبیعی وجود دارد و معمولاً هم نمیتوان آن را تغییر داد، مگر موارد استثنائی که گاهی اتفاق میافتد.
🎙مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#جامعه
#شماره۳۹
🆔 @farhang_puya
🛑 امام حسين عليهالسلام: آن عمل خیری که در انجامش سرعت نداشتهاید، کاری شایسته به حساب نیاورید.
📚 بحارالأنوار، جلد ۷۸، صفحه ۱۲۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش پنجم) 🔹در اینجا هم وظایف هر فرد از آن جهت که مثل دیگران است مطرح است و هم
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش ششم)
🔹 اما یک نوع اختلافات هم وجود دارد که خود افراد کمابیش در پیدایش آن اختلافات مؤثر هستند و می توانند زمینه این انتخاب را برای خودشان فراهم کنند؛ مثلا با انتخاب یک راه خاص، یک ویژگی خاص یا فعالیتهای خاص، موقعیتی را در اجتماع پیدا کنند که دیگران ندارند و به این صورت یک فرد برای انجام یک کار معین، تعین پیدا میکند.
🔸 به عنوان یک مثال همیشه در جامعه افرادی وجود داشتهاند که به کمک دیگران احتیاج داشته اند، بطوری که اگر کمک دیگران نبود زنده نمیماندند؛ اموری مثل فقر، بیماریهای شدید، و زمینگیر شدن،
کمابیش در همه جوامع وجود دارد.
🔹اگر هرکسی بگوید من وظیفه شخصی خودم را انجام میدهم، تو هم وظیفه شخصی خودت را انجام بده! این گونه افراد میمیرند و از بین میروند و از امکانات و استعدادهای آنها هم استفاده نمیشود.
🔹 اینجا افرادی که خدا به آنها ثروت یا امکاناتی داده، وظیفه پیدا میکنند که به دیگران کمک کنند تا جامعه پیش برود. پس برای اینکه مجموعه بخواهد پیش برود، باید نوعی تقسیم کار بین افراد و گروهها صورت بگیرد تا همه بتوانند نقش خودشان را به بهترین شکل ایفا کنند.
🎙بخشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#جامعه
#شماره۳۹
🆔 @farhang_puya
📌 روحانیت مبارز انقلابی متعهد پای ارزشهای انقلاب اسلامی میایستد
🧷 روحانیت نه تنها از شهادت نمیهراسد، بلکه عاشق شهادت است و تاریخ سرخ تشیع ثابت کرده است ملت مسلمان همیشه شخصیتهای ارزنده خود را فدای هدف کرده است.
🧷 روحانیت شیعه تجسم ایدههای متعالی و کمال آفرین اسلام است و با حرکت او استمرار حرکت تاریخی تشیع بر علیه هرگونه ظلم و بیداد است.
▫️ دشمن شکست خورده کـه از بـدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران خود را زبون و بیچاره دیده، در فرصتهای مناسب کوشیده است تا با طرح توطئهای، انقلاب را مورد حمله قرار داده و ارکان آن را متزلزل سازد.
🔚 لکن از آنجا که خداوند، پشتوانه این انقلاب عظیم است، تمام این توطئهها به شکست انجامیده است. اینک به عنوان آخرین حمله، قلب تپنده انقلاب یعنی روحانیت مبارز و متعهد و ولایت فقیه را مورد هجوم قرار داده و میخواهد از این طریق با ایجاد دودستگی و تفرقه،
انقلاب را از درون متلاشی نماید.
🎙 شهید محراب آیتالله صدوقی
#انقلاب_اسلامی
#شماره۲۶
🆔 @farhang_puya
💢 شهید سید مجتبی نواب صفوی:
آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل شود و آن زمان، بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابانهایش باشم.
🏴 به مناسبت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی رحمة الله علیه
#حوزه_علمیه
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
⭕️ ایمان حزبالله به وعده قطعی الهی
🔸 الهامگیری از این اندیشه است که روح امید را در بین حزب الله زنده نگاه داشته و ایمان آنها را در مبارزه با ظلم و جور راسخ تر نموده است؛ آنها به آینده روشن و پیروزی قطعی خویش اعتقاد قلبی
دارند.
🎙 سیدحسن نصر الله پس از آغاز تهاجم صهیونیستها در نبرد «سی و سه روزه»، در اولین پیام خود به شبکه المنار خطاب به صهیونیستها چنین گفتند:
▫️«شما نمیدانید امروز با چه کسی میجنگید، شما با فرزندان محمد(ص)، علی، حسن، حسین و با اهلبیت رسول خدا و اصحاب او (عليهم السلام) وارد جنگ شدهاید، شما با قومی میجنگید که ایمانی فراتر و برتر از همه انسانهای این کره خاکی دارد... به امید و یاری خدا روزهای آینده را میان ما و شما خواهیم دید.»
▫️ ایشان سپس به مردم لبنان وعده داد: «من با توکل و اعتماد به خداوند سبحان و با اعتماد به مبارزان و به شما و با شناختی که از این ملت و این دشمن دارم، همچنانکه بارها وعده دادهام، باز هم به شما وعده پیروزی میدهم... به
یاری خدا پیروزی محقق است.»
✍ حبیب زمانی
#استکبار_ستیزی
#شماره۵
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش ششم) 🔹 اما یک نوع اختلافات هم وجود دارد که خود افراد کمابیش در پیدایش آن
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش هفتم)
🔸 یک دسته از این اختلافات که منشأ تفاوت در رفتار میشود، تفاوت سنی است. انسان از ابتدا که متولد میشود، طفل شیرخواری است و اگر پدر و مادر عاطفه نداشتند، او را رها میکردند. اگر این جامعه بخواهد دوام پیدا کند و منظور خدا و هدف الهی از رشد انسانها تحقق پیدا کند، افراد دیگر باید او را پرورش بدهند. بدین ترتیب آنها وظیفه جدیدی پیدا می کنند. یعنی برای اینکه اهداف الهی از آفرینش انسان تحقق پیدا کند.
🔹ما موظف میشویم که به بعضی از بندگان خدا یعنی این شیرخوارگان کمک کنیم تا کم کم خودش راه بیفتد و به تدریج به او یاد بدهیم که باید خودت کارهای خود را بکنی تا در حدود سن بلوغ، فردی مستقل شود.
🔹 اما در همین سن هم با یک پیرمرد هشتاد یا نود ساله مساوی نیست. یعنی این جوان چیزهایی دارد که آن پیرمرد ندارد و آن پیرمرد هم چیزهایی دارد که این جوان ندارد. اگر جامعه بخواهد مجموعاً پیشرفت کند، هر دو باید از ویژگیهای خاص خودشان درست استفاده کنند.
🎙بخشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#جامعه
#شماره۳۹
🆔 @farhang_puya
🔰 رابطه و مذاکره به معنای اعتماد نیست
🔘 میدان دیپلماسی، میدان یک نبرد واقعی است؛ منتها نبردی که پشت میز و با لبخند و با گفتن «صبح به خیر» و «شب به خیر» انجام میگیرد! وجود ارتباطات دیپلماتیک، هرگز نباید به معنای اعتماد به دشمن تلقی شود؛ نباید اعتماد کرد...
📝 فائزه فلاطونی
#سیاست
#شماره۳۶
🆔 @farhang_puya
🛑 امام حسن عسکری علیه السلام: تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.
📔 بحارالانوار؛ جلد ۷۸؛ صفحه۳۷۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya