eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
927 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 امان از بادی که بد موقع بوزد! 🤣 زنده باد تولید ملی! 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 شکوفایی سینما بعد انقلاب (بخش دوم) 〽️ در دوران ستم‌شاهی سینمای ایران به جای تبلیغ و ترویج فرهنگ ک
🔆 سینما بعد از انقلاب شکوفا شد (بخش سوم) 🔻 فیلم‌های سینمای قبل از انقلاب با محوریت سرگرمی، داستان‌هایی سطحی و تکراری به دور از واقعیت‌های اجتماعی روز با مضامین ناامیدی، سستی و رکود، قتل، عدم‌هویت و عزت نفس، فساد و فحشا و... داشت که در راستای اهداف مجامع قدرت در داخل و خارج از کشور که حامی و پشتیبان آن‌ها بودند، فعالیت می‌کرد. ❇️ پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات بنیادی و اعتقادی عمیقی را ایجاد کرد که بر روی زوایای جامعه از سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاشت. ✍ طاهره زاهدی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ فراماسونر‌های جاسوس (قسمت اول) ♨️ در نسل موجود ما چنین تفکراتی نیست که آخوندها مانع کار ما هستند
⭕️ فراماسونر‌های جاسوس (قسمت دوم) ⬅️ بعد آمدند دستگاه فراموش‌خانه و به اصطلاح دستگاه زیرزمینی و خانه‌های تیمی دستگاه‌های فراماسونری درست کردند. هدفشان هم این بود که ایران ترقی کند، اما در ذهنشان این بود که مانع بزرگ ترقی ایران، یک مانع بزرگش آخوندها هستند، دین است. ⚔️ یک کاری باید بکنند این مانع برداشته بشود. بعضی‌هایشان به فکر افتادند رسماً مبارزه کنند با دین و بگویند دین دروغ است؛ ولی آن‌هایی که زرنگ بودند، گفتند این کار را نکنید، شکست می‌خورید!... ❌ او [فتحعلی آخوندزاده] یکی از سران فراماسونری بود. به دوستانش پیغام داد، گفت: رسماً با دین مبارزه نکنید، شکست می‌خورید. اسم دین را حفظ کنید، ظواهر دین را حفظ کنید، محتوایش را عوض کنید. 🗄 جستاری در نشانه‌شناسی اندیشه فراماسون از دیدگاه علامه مصباح، تنظیم: علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
🖇 تحول، آمیخته با هستی (قسمت اول) 💢 همان‌گونه که آحاد انسانی دائماً در حال تحول و در معرض شدن و دگرگونی هستند، جوامع بشری نیز دستخوش تحولات گوناگون در جاری زندگی اجتماعی-فرهنگی می‌باشد. اساساً نه تنها انسان‌ها، که جهان آفرینش نیز همواره در حال تغییر، دگرگونی و تحول است. 🔀 بدین ترتیب تحول لازمه هستی و زندگی است به گونه‌ای که جایی را نمی‌توان خالی است تحول دید و تاریخی را نمی‌توان فارغ از تحول شناسایی کرد. چیزی که هست هر تحولی لزوماً به پیشرفت نمی‌انجامد. به شهادت تاریخ، بسیاری از تحولات سرنوشت فرد و جامعه را در سراشیبی انحطاط و سقوط تعریف و تعیین کرده است. 🆔 @farhang_puya
💠 شما جانبازان عزیز هم مثل شهدا هستید. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 سینما بعد از انقلاب شکوفا شد (بخش سوم) 🔻 فیلم‌های سینمای قبل از انقلاب با محوریت سرگرمی، داستان‌ه
🔆 سینما بعد از انقلاب شکوفا شد (برش چهارم) ♻️ در این انقلاب عنصر فرهنگی، عنصری کلیدی و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در همان آغاز کارآمدی خود را در عرصه‌های گوناگون به ویژه عرصه‌ی هنر و سینما به اثبات رساند. ✴️ با پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای ایران توّلدی دوباره یافت و امام خمینی (ره) با این جمله‌ی تاریخی (ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فحشا مخالفیم*) نگاه جدیدی به سینما ارائه نمود و سینمای انقلاب با چهار بال قدرت‌مند خود که در جناح انقلابی هم‌چنان با قدرت پیش می‌رود کارآمدی خود را به رخ کشاند. ✍️ *صحیفه امام خمینی (ره)، ج۶، ص۱۵؛ طاهره زاهدی 🆔 @farhang_puya
🔴 سرمایه، هوس می‌آورد! (قسمت اول) ⚜️ هرجا انسان باشد، تمایلات نفسانی هم هست. هوای نفس که باشد خودخواهی، سودطلبی و لذت‌گرایی هم وجود دارد. این‌ها آثار و پیامدهای منفی در تمام عرصه های زندگی از جمله در فعالیت‌های اقتصادی دارد که زمینه را برای فرصت طلبی و سودجویی فراهم می کند و اقتصاد را به سمت فساد، نابرابری و بی‌عدالتی، انحصار، رباخواری و بهره‌کشی سوق می‌دهد. ⭕️ همان‌طور که قبلاً اشاره شد، حتی اگر نظامی به نام سرمایه‌داری نبود، باز هم این چالش‌ها وجود داشت. یکی از اهداف ادیان آسمانی از جمله اسلام بوده و هست که این نیرو را در انسان‌ها تعدیل و جهت‌دهی نماید درست برعکس نظام سرمایه‌داری و مبانی فکری آن که هم زاییده این نیروست و هم محرک آن به شمار می‌رود. 📝 نصرالله انصاری 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 تحول، آمیخته با هستی (قسمت اول) 💢 همان‌گونه که آحاد انسانی دائماً در حال تحول و در معرض شدن و دگر
🖇 تحول، آمیخته با هستی (قسمت دوم) ✴️ به شهادت تاریخ، بسیاری از تحولات سرنوشت فرد و جامعه را در سراشیبی انحطاط و سقوط تعریف و تعیین کرده است. در این میان، تحولاتی که توسط پیامبران الهی و جانشینان برحق آن بزرگوار آن به وقوع پیوسته همه در سمت و سوی تعالی و پیشرفت و کمال دینی، اخلاقی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقوام و ملل و امت‌ها بوده است. 🔦 حرکت بیدارگرانه پیشوایان دینی و قیام حق‌باورانه مصلحان شایسته الهی نیز از جنس حرکت‌های تحول‌آفرین پیامبران می‌باشد. به تصدیق تاریخ و گواهی فطرت‌های ناب و خرده‌ای سلیم و دلهای پاک سرشت، پیامبران الهی در انجام رسالت خطیر خویش بسیار موفق عمل کرده‌اند. 🆔 @farhang_puya
🖥 سینما تبدیل کننده نیروی خودی به دشمن (قسمت اول) ⭕️ مادامیکه غرب تلاش می‌کند تا با داستان سرایی‌های دروغین باور ملت‌ها را در جهت معنایی خاص بفریبد و جامعه هدف هم مسلمانان و على الخصوص ایرانی‌ها هستند؛ نگرانی ما دو جهت عمده خواهد داشت. ⚠️ اینکه جهانیان تحت تاثیر این تبلیغات کاذب، چه‌دیدگاهی نسبت به ما پیدا می‌کنند یک طرف قضیه است و طرف تاسف‌بارتر خودمان هستیم. خودمان که گاهی باورمان می‌شود کم و کوچک و ناتوان و به اصطلاح جهان سومی هستیم. 🌐 امریکا که صحنه گردان اصلی توطئه است همواره در صدد است تا یک پیام واحد را به دو طیف از انسان‌ها برساند. هم مسلمانان و هم غیر مسلمانان. به مسلمانان القاء می‌کند که شما نمی‌توانید و به غیرمسلمانان هم تاکید می‌کند که این‌ها نمی‌توانند. 🖌 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
📛 قدرت‌طلبان آزادی‌خواه‌ نما 🔄 به نظر می‌رسد برخی از جریان‌های سیاسی و حزبی که در جهت استمرار حرکت‌های اقتصادی و فرهنگی ۱۶ سال گذشته، هم‌چنان می‌خواهند مطالبات واقعی مردم و رهبری را نادیده بگیرند، امروزه با چالشی جدی برای تداوم حرکت خود روبه‌رو هستند 🔘 بنابراین می‌کوشند تا به هر قیمتی از گذرگاه بگذرند حتی اگر خود را در پشت سر یک فرد حقیقی و با حقوقی پنهان کنند. آن‌چه می‌آید یکی از راه کار‌های این جریان‌های قدرت‌طلب و دور از جامعه برای نادیده‌گرفتن مردم و رهبری است. 📝 حسن ملک‌شاهی 🆔 @farhang_puya
💠 مهم‌ترین شیوه مبارزاتی امام سجاد علیه السلام 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖥 سینما تبدیل کننده نیروی خودی به دشمن (قسمت اول) ⭕️ مادامیکه غرب تلاش می‌کند تا با داستان سرایی‌ها
🎥 سینما تبدیل کننده نیروی خودی به دشمن (قسمت دوم) 💢 نکته‌ی اساسی استراتژی هالیوودی برای القای موفقیت‌آمیز این باور به ملت‌های مسلمان در معرفی سینما به عنوان یک عنصر سرگرم کننده‌ی محض است. 🔶 سینما و اساسا فیلم بر سَبیل چنین دقت‌ها و مستنداتی پیش نمی‌رود. هر امر واضح بیرونی که جزو معتقدات و اصول زندگی یک مسلمان محسوب می‌شود روی پرده سینما دلقک واره‌ای است که تحقیر و تمسخر می‌شود. ❌ مخاطب، چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان به حکم اینکه فیلم است و صرفا یک شوخی سرگرم کننده در مقابل فیلم خودش را خلع سلاح می‌کند چون طبق یک پیش فرض ناگفته پذیرفته است که این نوع صحنه پردازی‌ها تاثیرگذار و تهدید کننده نیست. 🖌 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya