eitaa logo
منبرک فاطمی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
970 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بیست و دو نکته در باره زندگی امام خمینی در منبرک_فاطمی.. ماجرایی که امام را به شدت ناراحت کرد https://eitaa.com/fatemi222/3294 ✍️اگر مایل بودین دوستان را دعوت بحضور نمایید. https://eitaa.com/fatemi222/3324
واقع بینی ویژگی برجسته امام خمینی ره.pdf
299.5K
🌀واقع بینی، ویژگی برجسته امام خمینی (ره) 🏴مناسبت: رحلت امام خمینی (ره ) و قیام 15 خرداد @fatemi5
سلام 🔰سخنرانی های بصیرتی، موارد ذیل تقدیم می گردد، 🔰 لطفا حتی الامکان با مرورگر گوگل کروم وارد شوید: 🔰آدرس متن و فیلم جلسات ✍«انتخابات تکرار یا تغییر»: https://masjedona.ir/mtnj
🌹آری عزیزان این شعار را بدهیم که خدایا شهادت را نصیب ما بگردان که بسی مقام و سعادت است . 🌹🌹اینجانب با احساس مسئولیت و با پیروی از مولایم حسین (ع) این راه را انتخاب کردم و می‌دانم که این راه گرفتاری دارد و امام حسین فرمود" راه حق گرفتاری دارد "راه حق باعث شد حسین را شهید کنند، زینب را به اسارت ببرند ،بر گونه عزیزان حسین سیلی بزنند آری راه حق همین است. 🌹🌹🌹برادران اگر توفیق شهادت نصیبم شد مواظب باشید که در اول راه هستیم لباس رزم پوشیده و پا در میان گذارید اگر صدام برود شیطان که نرفته تا وقتی حق است باطل هم هست. 🔰قسمتی ازوصیت نامه؛ : "شهید حسین فاطمی" @a_fatemi24
شهادت امام صادق ع و سالروز جانسوزارتحال امام خمینی ره را تسلیت عرض می نمایم چه ميشود که ز شهر فراق بازآيي به اشکِ وصل کني چشم کعبه دريايي چه ميشود که گلستان بهار را بيند زعطر خنده گل ها شود تماشايي شکسته شيشه بغض وصال در هجرت کمان شده کمر طاقت و شکيبايي اگر طلوع رخت با غروب عمر من است به مقدمت بدهم سر چه مرگ زيبايي نسيم عطر نظررادمي تصور کن فراق ميرود و گريه هاي تنهايي اميد در نفس قلب خسته مي رويد که ديده ديده او طلعت شکوفايي زهجر و وصل تو هر صبح و شام مي گويم ولي نگفته نگاهم چوماه پيدايي جهان به حال سر بي پناه خود نالد فداي غربتت آقا چقدر تنهايي نگاه دار خدايا لواي رهبر را زحال تا سحر مه که پرده بگشايي به روي ني تو ز آيات کربلا خواندي تو يار و حافظ مهدي عزيز زهرايي ببار روزي غفران ببند راه گناه که گويمش گل نرگس چرا نمي آ ئي اللهم عجل لولیک الفرج
شناخت صحنه ارائه گناباد.pdf
34.28M
سلام پاور جلسه مصلی گناباد استاد صابری تولایی جهت استفاده دوستان. با موضوع انتخابات @fatemi5
🔰جامعه محزون ، جامعه خائف 🔻خوف و ترس نسبت به داشته ها و حزن و اندوه نسبت به نداشته ها است. آرمان و هدف بدون ابزار تحقق حزن آور است و ابزار بدون آرمان و هدف، خوف آور است. این عصر را اندیشمندان عصر میدانند یعنی عصر غلبه خوف و عصر پیش از رنسانس را عصر باید نامید یعنی اندوه و افسردگی. 🔻جامعه ای که مردم در آن احساس بی کنند جامعه محزون است و جامعه بی و بی قانون مقدس، جامعه مضطرب و مهیای جنگ. 👌 مستقیم از بین این دو میگذرد. صراط مستقیم، صراط اهل است آنانکه هم آرمان دارند و نگاهشان به بالا است و هم خودشان بر میدارند و رها نمیکنند:  اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَةُ اَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا 🔻در روایت است که صراط مستقیم از بین دو خصلت میگذرد رحم و امانتداری. حَافَتَا الصِّرَاطِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ الْأَمَانَةُ وَ الرَّحِمُ رحم همان واقعی است که انما المومنون اخوه توضیح میدهد و امانت را انا عرضنا الامانه ، یک سوی امت و سوی دیگر امام، یک سوی وحدت و سوی دیگر ، یک سوی مردم و سوی دیگر آرمان و قانون مقدس. 🔻آنانکه به اسم ، قانون را بی حرمتی میکنند، نهادهای حاکمیت را تمسخر میکنند، از آرمانها کوتاه میآیند، جامعه را به سمت خوف سوق میدهند، به سمت جنگ و دو قطبی، به سمت اضطراب. 👌 آنان نیز که به اسم آرمانها، تلاش میکنند مردم کنار بایستند، وارد نشوند، اینها جامعه را به سمت ، سستی ، بی حرکتی و حزن سوق میدهند. 🔻باید به جمهوری اسلامی برگردیم. به مردم و حضورشان و به اسلام و آرمانها و قانونش. 👌 این صراط مستقیم است. این مجرای ولایت الله است. الا ان اولیاء الله لاخوف علیهم و هم یحزنون . این مسیر پیشرفت است الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور.... پ.ن. مردم عزیز ایران! کسانی که میگویند رای ندهید. به اسم هر آرمانی، را میپسندند. و کسانی که میگویند قانون را و آرمانها را رها کنید. جامعه را الا ان اولیاء الله لاخوف علیهم و‌لا هم یحزنون @fatemi5
شهادت امام صادق ع و سالروز جانسوزارتحال امام خمینی ره را تسلیت عرض می نمایم چه ميشود که ز شهر فراق بازآيي به اشکِ وصل کني چشم کعبه دريايي چه ميشود که گلستان بهار را بيند زعطر خنده گل ها شود تماشايي شکسته شيشه بغض وصال در هجرت کمان شده کمر طاقت و شکيبايي اگر طلوع رخت با غروب عمر من است به مقدمت بدهم سر چه مرگ زيبايي نسيم عطر نظررادمي تصور کن فراق ميرود و گريه هاي تنهايي اميد در نفس قلب خسته مي رويد که ديده ديده او طلعت شکوفايي زهجر و وصل تو هر صبح و شام مي گويم ولي نگفته نگاهم چوماه پيدايي جهان به حال سر بي پناه خود نالد فداي غربتت آقا چقدر تنهايي نگاه دار خدايا لواي رهبر را زحال تا سحر مه که پرده بگشايي به روي ني تو ز آيات کربلا خواندي تو يار و حافظ مهدي عزيز زهرايي ببار روزي غفران ببند راه گناه که گويمش گل نرگس چرا نمي آ ئي اللهم عجل لولیک الفرج @fatemi5
🔰انتخاب و امام صادق علیه السلام ✅ امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: ما و آل‌ابی‌سفیان دو خاندان بودیم درباره خدا نزاع کردیم ما خدا را تصدیق کردیم آن ها تکذیب کردند ابوسفیان با رسول‌الله جنگید و معاویه با علی بن ابی‌طالب جنگید و یزید با حسین بن علی جنگید و سفیانی با قائم میجنگد. ⚔ نزاع، نزاعِ دو است. ⚔ نزاع امام کاظم(ع) با هارون الرشید، نزاع دو اسلام بود: 👈 اسلامِ در قول و عمل مدافع پابرهنگان، 👈 در مقابلِ اسلامِ مرفهین بی درد ! ❗️عروسی میلیاردی هارون و زبیده و آن تجملات، کنارش موقوفات هم داشت ! زبیده ، خیّر هم بود ! آن کاخ ها و شب نشینی ها، ۱۰۰ندیمه ی حافظ قرآن هم همیشه کنار زبیده داشت ! در حرم تا بیت الله پیاده رفتن را هم داشت!!! 🥇اسلام قارونی هارون‌الرشید پیشرفت هم داشت، قطعاً رتبه اول علم و فن آوری در دنیا هم بود ! 👌 اوج پیشرفت علمی و فناوری و شهرسازی و معماری بود. ❗️اما منهای !❗️ 🕰 یک ساعت دیواری بزرگ اعجاب انگیزی را به شارلمانی پادشاه فرنگ(فرانسه امروز) هدیه داد که همه دست به دهن شدند.😳 شهر رویایی بغداد سربرآورد و اختراعات نوآورانه از شیشه تا عدسی و چشم پزشکی !! ↩️ اما ابوالعتاهیه شاعر که رسانه آنروز بود در شعرش از گرانی و خانه های خالی از طعام یتیمان و از پا افتادگان می گوید. ☝️امام کاظم(ع) عایله و نان خور خود را ۵۰۰نفر شمرد یعنی به تنهایی همه آن نادارها را تامین می‌کرد . ⚠️❗️عجیب تر قدرت بازتولید آن اسلام مستکبر و مرفه در یاران امامِ مبارز است!😔 برخی وکلا و نمایندگان آن امام انقلابی که دائم در زندان و تبعید بود، در اموال و وجوهات طمع کردند و توقف در امامت (یعنی توقف در اسلام راستین و مبارزه با ستمگران) را پایه گذاری کردند!❗️⚠️ حیّان سراج ۳۰هزار دینار وجوهات مردم به امام را بالا کشید و برای خودش خانه آنچنان و باغ و زراعت خرید! عثمان بن عیسی هم ۶کنیز و وجوهات را حرمسرای خود کرد!!!😔 👣 هارون و همسرش در اوج اشرافیت، با پای پیاده حج هم می رفتند! پس فکر نکنید کسی که اشرافی شد دیگر پیاده‌روی نمی‌رود! 📸 وقتی فقیر هست اسلام موسوی عکس خودش را با فقیر می‌اندازد نه با لاکچری ها!!! ↩️ همانها که مقابل بودند به خیانت کردند و آلوده شدند! ⬅️ اسلام موسوی، مقابل این اسلام لاکچری و قارونیِ هارون بود! ⚠️⚠️ خطر بازتولید اسلام مرفهین بی درد و توقف در مقاصد ولایت را باید جدی گرفت.⚠️ @fatemi5
🔻۳ عامل اساسی برای عاقبت بخیر شدن🔻 ✍ بیان امام صادق علیه السلام ✍️در بیانی از امام صادق علیه السلام داریم که طی نامه ای به دوستانشان فرموده اند: که اگر می خواهی عاقبت بخیر بشوی سه کار را باید انجام بدهید: (این روایت در جلد ۷۳ بحار صفحه‌ی ۳۵۱ محدث خبیر، مرحوم مجلسی نیز امده) ✔️کتب امام الصادق لأحد موالی: إِنْ أَرَدْتَ أَنْ یُخْتَمَ بِخَیْرٍ عَمَلُکَ حَتَّى تُقْبَضَ وَ أَنْتَ فِی أَفْضَلِ الْأَعْمَال: ۱. «فَعَظِّمْ لِلَّهِ حَقَّهُ» حق خدا را بزرگ بشمار و نعمت‌ های خدا را در معصیت صرف نکن. این آدم عاقبت بخیر می‌ شود. 💢خدا مجموعه‌‌ی نعمت‌هایی را به ما داده که اگر سعی کنیم این نعمت‌ها را در مسیر صرف نکنیم. یا در مسیر اطاعت یا حداقل آن نعمت را در معصیت هم صرف نکنیم. ضایعش نکنیم! نعمت چشم،👓👀 اگر کسی با این چشم نگاه به صحنه‌های حرام نکرد. اگر کسی با این زبان 👄دروغ نگفت و غیبت نکرد، اگر با گوش پای غیبت و تهمت و حرف ‌های بی‌ ربط ننشیند، خود این عاقبت بخیری می ‌آورد. ۲. «وَ أَنْ تَغْتَرَّ بِحِلْمِهِ عَنْکَ» (عیون‏أخبارالرضا، ج‏۲، ص‏۴) می‌خواهی عاقبت بخیر شوی، به حلم خدا مغرور نشو. 💢خدا حلیم است شما چرا پررویی می‌کنید؟ امان از زمانی که کاسه ‌ی حلم سر ریز شود. این حلم و ستر الهی برداشته شود. در روایت داریم خداوند بین بنده و آبرویش وقتی گناه می‌کند، گاهی پرده می‌اندازد و این از الطاف و مهربانی خداوند است که ما باید مراقب باشیم از این حلم سوء استفاده نکنیم. ۳. اگر می‌خواهید عاقبت بخیر بشوید: وَ أَکْرِمْ کُلَّ مَنْ وَجَدْتَهُ یَذْکُرُنَا أَوْ یَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا ثُمَّ لَیْسَ عَلَیْکَ صَادِقاً کَانَ أَوْ کَاذِباً إِنَّمَا عَلَیْکَ نِیَّتُکَ وَ عَلَیْهِ کَذِبُهُ» (عیون‏أخبارالرضا، ج‏۲، ص‏۴) به کسی که به ما منصوب است و ارادت دارد، اظهار مودت می‌کند ولو به دروغ احترام کن. 💢کوبیدن و آبروریزی از همه بد است. مخصوصاً کسانی که منسوب به اهل ‌بیت هستند. آقا این اهل منبر است. این آقا روحانی است، عالم دینی و مداح اهل‌بیت است. کسی که مردم او را به دین می‌شناسند. حالا اگر یک سری افرادی بیایند و آبروی این را بریزند، شخصیت این را بکوبند، چون لطمه به این لطمه به دین می ‌زند. مخصوصاً کسانی که حرف بی ‌مبنا می ‌زنند. یعنی آبروی طرف به طور کامل رفته است. براساس شنیده ‌های ما، این روایت می‌ گوید: آنچه هم درست است شما نقل نکن. 👌برای عاقبت بخیری از قرآن و اهل بیت جدا نشوید 💢اگر انسان بخواهد عاقبت به خیر بشود همانگونه که هر روز در نماز از خداوند می‌خواهیم که ما را هدایت کند و از راه کسانی که غضب کرده است بر آنها نجات دهد، باید اول به ولایت و الهی متمسک شود که پیامبر در حدیث ثقلین فرمودند: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازید هرگز گمراه نخواهید شد.» @fatemi5
(عج) در بیان امام صادق علیه السلام 🔰 بسم الله الرحمن الرحیم- 👌امام صادق(ع) در روایتی ویژگی‌های کلی و برنامه‌های کسانی را که می‌خواهند از یاران امام زمان(عج) باشند، چنین بیان کرده‌اند: 🔹« مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ»؛ 🔸هر کس خوشحال می‌شود و دوست دارد که در شمارِ یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید داشته باشد: 1- منتظر بودن: انتظار فرج ویژگی نخست یاران امام مهدی(عج) است. البته انتظار به معنای حقیقی آن. 2- با ورع بودن: دومین ویژگی یاران امام زمان(عج) تهذیب نفس و خودسازی است. دوری از ، تقوا و دوری از مکروهات و شبهات. 3- داشتن اخلاق نیکو: اخلاق نیکو و کریمانه از دیگر ویژگی‌های یاران و سربازان امام زمان است. 🔹 این صفاتی که فطرت، به خوبی آنها شهادت می‌دهد و امامان معصوم(ع) از آنها مدح و تمجید کرده‌‌اند، باید در سربازان امام عصر(عج) وجود داشته باشد. 🔸در روایتی دیگرمی‌فرمایند: مـردانـی کـه خـدا را بـه حقّ شناخته‌اند، آنها یاوران حضرت مهدی(ع) در آخرالزمان هستند: «... رِجـالٌ عـَرَفـُوا اللّهَ حـَقَّ مـَعـْرِفـَتـِهِ، وَ هـُمْ اَنْصارُ المَهْدِیِّ فی آخِرِ الزَّمانِ» ✍خداوند ما را جزء یاران حقیقی امام زمان(عج)قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @fatemi5
امام صادق علیه السلام 🔰 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 امام صادق عليه السلام در مورد فلسفه غیبت امام زمان(عج) فرمود: 🔹 اِنَّ لِلْقائِمِ غَيْبَةً قَبْلَ اَنْ يَقُومَ اِنَّهُ يَخافُ (وَ اَوْمَأَ اِلي بَطْنِهِ يَعني القَتْل): 🔸 همانا برای قائم، پيش از آن‌كه قيام فرمايد، غيبتی است؛ چرا كه در هراس است، و حضرت اشاره به ‏شكم خود كرد؛ يعنی ‏بيم ‏كشته‌ شدن دارد.» 🔹چون آخرين ذخيره الهی در زمين است و آن حاكميت فراگير و جهانی كه در تمام اديان وعده داده شده است، فقط به دست او تحقق می‌‏يابد؛ 🔸بنابراين بر خداوند است كه به هر وسيله ممكن، او را تا روز موعود حفاظت نمايد و حكمت الهی نيز بر پنهان زیستی او تعلق گرفته است. ✍دلایل دیگری نیز به عنوان فلسفه غیبت ذکر شده است که بیان میشود: 1- و آماده‌سازی ایشان برای پذیرش ولایت امام معصوم: 🔹امیرمؤمنان (ع) فرمودند: بدانید که زمین هرگز از الهى خالى نمى‌ماند، امّا خداوند مردم را بخاطر ظلم و جور و نیز زیاده‌روی‌هایى که در حق خود انجام مى‌دهند، به زودى از دیدن حجت خودش [امام مهدى (ع)]، محروم خواهد ساخت. 🔸. پس غیبت امام عصر(ع) یک نوع و تنبیه مسلمانان است و بخاطر ظلم و نافرمانی خود آنان و عدم ولایت‌پذیری‌شان رخ داده است. 🔹 تا زمانی که جامعه بهره‌مندی از وجود مقدس انسان کامل و حجت خدا را در خود ایجاد نکند، از ظهور خبری نیست؛ 🔸بنابراین، یکی از مهمترین راه‌هایی که می‌تواند غیبت را برطرف و ظهور را نزدیک سازد، آن است که با تغییر و اصلاح باورها و رفتارهای خود و جامعه، زمینه بهره‌مندی از فیض وجود امام را فراهم سازیم . 2- آزادی از بیعت های زمان: امام مجتبی (ع) فرمود:هر کدام از ما امامان در زمان خود، بیعت حاکمان و طاغوت های زمان را از روی تقیه بر عهده گرفته ایم، مگر امام مهدی (عج) که عیسی بن مریم به امامت آن حضرت نماز می گزارد. خداوند ولادت او را مخفی نگه داشت و برای او غیبتی در نظر گرفت، تا زمانی که قیام می کند بیعت حاکمی بر گردنش نباشد. ✍خداوند در فرج امام زمان(عج) تعجیل بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @fatemi52
🔔 چرا خود را به امام صادق می‌چسبانیم 💠⇦امام صادق علیه‌السلام در اعتراض به رفتار برخی از شیعه‌نماها فرمودند: ⭕️ گروهی در مسجد، ما را انگشت‌نما و خودشان را مطرح می‌کنند؛ نه آنها از ما هستند و نه ما از آنها. من می‌روم و پنهان می‌شوم و پرده بر اسرار خود می‌افكنم ولى آنها پرده‌ی ما را می‌درند؛ خدا پردهٔ ايشان را بدرد. ⭕️ آنها به من می‌گويند: امام! به‌خدا من امام نيستم؛ مگر براى كسی كه از من فرمان برد. ولى كسى كه نافرمانی‌ام کند، من امام او نیستم. ⭕️ چرا اينها خود را به نام من می‌چسبنانند؟! چرا اسم من از دهانشان نمی‌افتد؟! به‌خدا سوگند که خداوند مرا با آنها در یک سرا با هم قرار نخواهد داد. 📙 الکافی، ج ۸، ص ۳۷۴ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج❣ @fatemi52
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻آخرین وصیّتِ امام صادق(ع)🔻 ✍ امّ‌حمیده، همسر امام صادق (ع) می‌گوید: هنگام شهادتِ امام صادق (ع) صحنه عجیبی از امام مشاهده شد.😳😦 👈 ایشان در آخرین لحظاتِ عمر شریف خود، چشم‌های خود را باز کردند و فرمودند: «تمام خویشاوندان و بستگان مرا جمع کنید». ☝️ وقتی همه خویشان و بستگان بر بالین حضرت جمع شدند، امام نگاهی به آنان کردند و فرمودند: ⚡️ «انَّ شَفاعَتَنَا لا تَنالُ مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ». شفاعت ما به هر کس که را سبک بشمارد نخواهد رسید. 📚 ثواب الاعمال صدوق، ص ۲۰۵. ✨✨✨✨✨ ⚠ دقّت کنیم... حضرت نفرمود: شفاعتِ ما به «تَارِکُ الصَّلَاه» و بی‌نماز نمی‌رسه.. ❌ بی‌نماز که اصلاً تکلیفش مشخّصه👇 پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «مَنْ تَرَکَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ کَفَرَ" ❌ هر کس نماز را عمداً ترک کند کافر شده است. (بحار الانوار، ج ۳۰، ص ۶۶۷) پس تکلیف بی نماز که مشخّصه.. 📣📣... اینجا امام‌ صادق (ع) فرمود: شفاعتِ ما به «مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ» نمیرسه. یعنی کسی که را سبک و خفیف بشمره. ⛔️ «مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ» 👈 یعنی کسی که برایش خیلی اهمّیت نداره.. کسی که نمازش رو یه بار دیر میخونه، یه بار زود میخونه.. یا نمازش رو با بی‌حالی و کسالت میخونه. خلاصه اینکه براش اولویت اوّل نیست.😔 گاهی بخاطر یه مسابقه فوتبال، یا یه فیلم یا... نمازش رو به تاخیر میندازه.💔 این آدم میشه:👈 «مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ» حرف قرآن هم همینه. قرآن می‌فرماید مراقب نمازهاتون باشید: 🕋 حَافِظُوا عَلَی الصَّلَوَاتِ (بقره/۲۳۸) 💢 از نمازهای خود محافظت کنید، و مراقب نمازهایتان باشید. اگر کسی مراقبِ نمازش باشه و از نمازش حفاظت کنه، هم از این شخص محافظت میکنه.😌 یعنی حفاظت دو طرفه است.. گویم ‌زِ امامِ صادق این طُرفه حدیث تا شیعه‌ی او، به لوحِ دل بنگارد فرمود که بر شفاعتِ ما نرسد هر کس که نماز را سبک بشمارد ، @fatemi5
امام صادق علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم 🔺در ضرورت و اهمیت داشتن حضور قلب باید بدانیم که: 🔻 نماز بی حضور قلب، نماز حقیقی نیست و به صورت یک عمل بی روح در می آید. احادیث فراوانی در این باره وارد شده که همه بر این مطلب تصریح می کنند که میزان قبولی نماز، بستگی به میزان حضور قلب در نماز دارد. 🔺امام صادق(علیه السلام) می فرماید: 💐«ان العبد لیرفع له من صلاته نصفها او ثلثها او ربعها او خمسها و ما یرفع له الا ما اقبل علیه بقلبه»؛ همانا از نماز انسان، نصفش، ثلثش، ربعش یا خمسش بالا برده می شود و آن مقداری از نماز که توجه قبلی داشته باشد بالا برده می شود. 🌺راهکارهای حضور قلب: 1ـ رعایت آداب ظاهری نماز مثل اذان و اقامه 2ـ توجه به معانی اذکار نماز 3ـ اقامه نماز در مکانی خلوت و آرام 4ـ ترک گناه در طول روز 5ـ به یاد خداوند بودن در ایام غیرنماز در طول روز 6ـ توجه به عظمت خداوند و فقر و کوچکی خود به هنگام نماز 7ـ به گونه ای نماز بخواند که گویی آخرین نماز عمر شخص است. 8ـ خواندن نوافل نمازها. 🔻-خداوند نمازهایی با حضور قلب و توجه به همه ما عنایت بفرمایدبه برکت صلوات برمحمد و ال محمد @fatemi5
✍️اعتماد و توکل به خدا امام صادق علیه السلام 🤔عجیبه‼️ خیلی از ماها تو مشکلاتمون به خانواده‌مون، به رفیقامون میکنیم👇 ☜رازِ دلمون رو پیششون میگیم ☜درد و دل میکنیم ☜ازشون کمک میخواهیم ☜و از راهنماییشون استفاده میکنیم 😳😳ولی به خدا اعتماد نمیکنیم.‼️ 🔚 فقط میگیم 🗣 😟😰 در حالیکه تو کارهامون پُر از تشویش و نگرانی هستیم‼️ 🤔پس اون توکّلی که ازش دم میزنیم چی میشه⁉️ ✨✨✨✨✨ 💢امام صادق(ع) فرمودند: 👈هر که به خدا کند، خداوند کارهاى دنیا و آخرتش را، که او را کرده‌اند، کفایت می‌کند. 📚 تحف العقول، ص۳۰۴ ✨✨✨✨✨ 👌کافی است بخواهد، به یکباره همه چیز کن فیکون خواهد شد.😍 🕋 إنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ(یس) ✨فرمان نافذ او چنان است که چون اراده چیزی کند به محض اینکه گوید: «موجود باش» بلا فاصله موجود خواهد شد. ☝️پس قول بدیم که از اعماق دلمون به خدا کنیم، و با همه وجودمون بگیم: 👇👇👇 🕋 ومَا تَوْفِیقِی إِلا بِاللَّهِ عَلَیهِ تَوَکلْتُُ (هود/۸۸) ✨توفیق من جز به(کمک) خداوند نیست. بر او توکل کردم‌‌. @fatemi5
✍برخورد با کبوترباز از نگاه امام صادق علیه السلام ✍مفضل بن عمر وکبوتربازان (تحقير ) 🔻روزي نامه اي به امضاي عده اي از شيعه به دست امام صادق عليه السلام رسيد كه چند نفر از آنان خود حامل نامه بودند . 🔺شكايت درباره رفاقت (مفضل بن عمر) وكيل امام صادق عليه السلام در كوفه با عده اي كبوتربازان و به ظاهر بي بند و بار بود . 🔻امام عليه السلام پس از خواندن نامه ، نامه اي دربسته به وسيله همان چند نفر براي مفضل فرستاد . 🔺از حسن اتفاق موقعي نامه رسيد كه امضاء كنندگان در خانه او بودند . 🔺او نامه را در حضور آنان باز كرد و خواند و سپس به دست آنها داد . آنان از مضمون نامه مطلع شدند كه امام در اين نامه تنها دستور چند معامله به مفضل داده كه انجامش مستلزم رقمي پول نقد مي باشد ، و مفضل بايد آن را تهيه كند؛ و درباره رفاقت مفضل با آنان در نامه امام هيچ اشاره اي نشده بود . 🔺چون مساءله پول بود ، آنها سر بزير انداخته و گفتند : بايد پيرامون اين پول زياد فكر كنيم و بعد عذرخواهي هم كردند . 🔻مفضل كه زيرك بود آنها را به صرف دعوت كرد و نگذاشت از خانه بيرون روند؛ آنگاه پي بازان فرستاد و آنان آمدند ، و در حضور آن عده براي اينان نامه امام را خواند . 🔺كبوتر بازان بدون عذر تراشي رفتند و هنوز مهمانان مشغول غذا خوردن بودند كه پولهاي زياد (از هزار درهم تا ده هزار درهم ) را جمع و آن را تسليم مفضل كردند و رفتند ! 🔺در اين موقع مفضل به امضاء كنندگان رو كرد و گفت : شما از من مي خواهيد امثال اين را راه ندهم با اينكه امكان اصلاح اينان زياد است و در چنين مواردي باري از دين را به دوش كشند . . 🔻شما مي پنداريد كه خدا به نماز و روزه شماست كه به آن مغرور شده ايد ، اما از بخشش مال در راه خدا عذر تراشي مي كنيد و پاسخ امام را نمي دهيد ! ! 🔻اينان كه رفاقت مفضل با كبوتربازان را خوار و كوچك مي شمردند ، جوابي نداشتند بدهند ، از جاي بلند شدند و رفتند . 😔با مردم اينگونه برخورد كنيم ص 78 - منهج المقال استرآبادي ص 343 @fatemi5
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻جامعه‌ی آلوده🔻 امام صادق علیه السلام امام صادق (ع) فرمودند: ⚡️ مَا قُدِّسَتْ أُمَّةٌ لَمْ یُؤْخَذْ لِضَعِیفِهَا مِنْ قَوِیِّهَا بِحَقِّهِ غَیْرَ مُتَعْتَعٍ. 💢 جامعه و امتّی که در آن ضعیف نتواند به راحتی حقّ خودش را از قوی پس بگیرد، مقدّس و پیراسته نیست. 📚 کافی کلینی، کتاب جهاد، باب امر به معروف و نهی از منکر، حدیث ۲. ✨✨✨✨✨ ✍ ملاکِ جامعه‌ی سالم از نظرِ امام صادق(ع) فقط توجّه به «مناسکِ دینی» و «شعائر مذهبی» مثل نماز جماعت و نماز جمعه و برگذاری هیات و روضه و اعتکاف و حفظ حجاب و اجرای حدود شرعی و... نیست. 🔺بلکه ملاکِ جامعه‌ی سالم، است. 👈 . ، جامعه‌ای است که ضعیف به راحتی بتونه حقّش رو بگیره، و برای گرفتنِ حقّش نیاز به صد تا پارتی و سفارش و نامه و... نداشته باشه. ✍ شبیه این روایت رو از حضرت علی (ع) هم داریم که در نامه به مالک اشتر فرمود من از رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمود: «لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لَا یُؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَعْتَعٍ» ❌ امّتی که حقّ ضعیفان را از زورمندان باصراحت و بدون خوف و ترس نگیرد، هرگز پاک نمی‌شود، و روی سعادت را نمی‌بیند. 📚 نهج البلاغه، نامه ۵۳. عهدنامه مالک اشتر. 🔺و البته خودِ امیرالمومنین عامِل به این کلام بود، تا جایی که وقتی یک شهروندِ یهودی از حضرت شکایت کرد، با اینکه او امیرالمومنین و خلیفه‌ی مسلمین بود، مثل یک شهروند عادّی در دادگاه حاضر شد و پاسخگو بود. 🔺خلاصه اینکه تا این شیوه‌ی در جامعه اجرا نشه، و امکاناتِ فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و... بصورتِ کاملاً برابر توزیع نشه، جامعه مقدّس و منزّه و پاک نمیشه... ❌ به حرف زدن و شعار دادن نیست، به عمل و رفتاره.. @fatemi5
# کمک_به_ظالم_در_بیان امام صادق علیه السلام ✅در روایت آمده است که امام صادق (علیه السلام) جریانی را نقل کردند که از قول امام کاظم (علیه السلام) و بزرگان دیگری هم آمده است، روایت چنین است: 🔻«عن عليِّ بن أبي حمزة قال: كان لي صديقٌ من بني اُميّة فقال لي استأذن لي علي أبي عبدالله عليه السّلام، فاستأذنت له عليه فأذن له، فلمّا أن دخل سلّم و جلس، ثمَّ قال: جعلت فداك إنّي كنت في ديوان هؤلاء القوم فأصبت من دنياهم مالاً كثيراً و أغمضت في مطالبه؟ فقال له أبو عبدالله عليه السّلام: لو لا أنَّ بني اُميّة وجدوا من يكتب لهم و يجبي لهم الفييء و يقاتل عنهم و يشهد جماعتهم لما سلبونا حقّنا، و لو تركهم الناس و ما في أيديهم ما وجدوا شيئاً إلّا ما وقع في أيديهم، قال: فقال الفتي: جعلت فداك فهل لي مخرجٌ منه؟ قال: إن قلتُ لك تفعل؟ قال: أفعل، قال له: 🔻اخرج من جميع ما اكتسبت في ديوانهم و من عرفت منهم رددت عليه ماله و من لم تعرف تصدَّقت به و أنا أضمن لك علي الله عزَّوجلَّ الجنّة، قال: فأطرق الفتي طويلاً ثمَّ قال: قد فعلت جعلت فداك، قال ابن أبي حمزة فرجع الفتي معنا إلي الكوفة فما ترك شيئاً علي وجه الأرض إلّا خرج منه حتّي ثيابه الّتي كانت علي بدنه، قال: فقسمت له قسمة و اشتريت له ثياباً و بعثنا إليه نفقة قال: فما أتي عليه إلّا أشهر قلائل حتّي مرض فكنّا نعوده، قال: فدخلت عليه يوماً و هو في السوق قال: ففتح عينه ثمَّ قال: يا عليُّ و في لي والله صاحبك ثمَّ مات فتولّينا أمره فخرجت حتّي دخلت علي أبي عبدالله عليه السّلام فلمّا نظر إليَّ، قال: يا عليُّ و فينا و الله لصاحبك، قال: فقلت: صدقت جعلت فداك هكذا و الله قال لي عند موته» 🔹علي بن حمزه مي گويد: دوست جواني داشتم كه شغل نويسندگي در بني اميّه را داشت. روزي آن دوست به من گفت: از امام صادق (عليه السّلام) براي من وقت بگير تا به خدمتش برسم. من از حضرت اجازه گرفتم تا او شرفياب شود، حضرت اجازه دادند و در وقت مقرّر من با او خدمت حضرت رفتيم. ☺️ دوستم سلام كرد، نشست و گفت: فدايت شوم. من در وزارت دارائي رژيم بني اميّه مسئوليّتي دارم و از اين راه ثروت بسياري اندوخته ام و بعضي خلاف ها انجام داده ام! حضرت فرمود: اگر بني اميّه افرادي مثل شما نداشتند تا برايشان جمع كند و در جنگ ها و جماعات آن ها را همراهي كند، حق ما را غصب نمي كردند! جوان گفت: آيا راه نجاتي براي من هست؟ حضرت فرمود: اگر بگويم عمل مي كني؟ 🔻 گفت: آري. حضرت فرمود: آنچه از مال مردم نزد تو هست و صاحبانش را مي شناسي به آن ها برگردان و آنچه كه صاحبانش را نمي شناسي از طرف آن ها صدقه بده. من در مقابل اين كار بهشت را براي تو مي كنم! 🔺 جوان سر به زير انداخت و مدّتي طولاني فكر كرد و سپس گفت: فدايت شوم دستورت را اجرا مي كنم. علي بن حمزه مي گويد: من با آن جوان برخاسته و به كوفه رفتيم. 🔻 او همه چيز خود و حتّي لباس هايش را به صاحبانش برگرداند و يا صدقه داد، من از دوستانم مقداري پول براي او جمع كردم و لباس برايش خريداري نمودم و خرجي هم براي او مي فرستاديم. چند ماهي از اين جريان گذشت و او شد، ما مرتّب به عيادت او مي رفتيم. روزي نزد او رفتم، او را در حال جان دادن يافتم، چشم خود را باز كرد و گفت: 🔻اي علي! آنچه دوست تو ( امام صادق عليه السّلام) به من وعده داد به آن وفا كرد. اين را بگفت و از دنيا رفت. ما او را غسل داده كفن كرده و به خاك سپرديم. مدّتي بعد خدمت امام صادق (عليه السّلام) رسيدم، همين كه حضرت مرا ديد فرمود: اي علي! ما به وعده ي خود در مورد دوست تو وفا كرديم. من گفتم: همين طور است فدايت شوم. او هم هنگام مردن اين مطلب را به من گفت. 🔺«وَ لا تَرْكُنوا اِلَي الَّذينَ ظلموا فتمَسَّكُمُ النّارُ»؛ و به ستم‌پیشگان [مشرک‌] گرایش نیابید که آتش دوزخ به شما خواهد رسید و در برابر خداوند سروری ندارید، و یاری نیز نخواهید یافت. @fatemi5
🔰مبارزه با طاغوت صادق علیه السلام 🔺در کلمه طیبه از مرحوم شیخ جعفر شوشتری نقل شده که حاکم بروجرد روزی به دیدن پدرش سید مهدی بحرالعلوم رفت. 🔻حاکم نسبت به سید مهدی مهربانی و علاقه نشان داد و آنگاه سید به پدرش گفت: باید مرا از این شهر بیرون فرستی و زیرا می ترسم هلاک شوم. پدر فرمود چرا؟ 🔺 گفت: به جهت اینکه از موقعی که حاکم به من علاقه نشان داده آن که باید نسبت به حاکم ظالم داشته باشم ندارم. دیگر در اینجا نباید ماند و هجرت کرد. 👌بشار یکی از یاران امام صادق (علیه السلام) نزد امام آمدند. امام داشتند خرما می خوردند و به من هم کرد. گفتم آقا صحنه ای دیدم که بغض گلویم را گرفته نمی توانم خرما بخورم. امام پرسید چرا؟ گفتم آقا در مسیری که می آمدم یکی از پیرزن های پاهایش سر خورد و با پهلو به زمین افتاد. تا به زمین خورد شروع به لعنت کردن قاتلین حضرت زهرا (سلام الله علیه) کرد و حکومت آمدند و او را گرفتند. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: برویم مسجد برایش دعا کنم. 🔺 رفتند و امام برای او دعا کرد و سپس فرمود برویم که او آزاد شد. بعد پیرزنی را در بازار دیدند امام فرمودند: چه شد که یاد مادر ما افتادی؟ پیرزن گفت: آقا وقتی به زمین خوردم پهلوم خیلی درد گرفت یاد پهلوی شکسته مادر شما افتادم. 🔻یاران اباعبدالله ظلم ستیز و اهل عدالت بود و خود امام حسین (علیه السلام) اوج عدالت بودند و همان برخوردی که با پسرش علی اکبر داشت با غلامش جون انجام داد. موقعی که جون زمین خورد تصور نمی کرد آقا ابا عبدالله بالا سرش بیاید… @fatemi5
🔴سه بُعد زندگی امام صادق(علیه السلام) ♦️مقام معظم رهبری :«امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم بود و مرد تشکیلات بود.اما مرد علم بودنش را همه بسیار شنیده‌اند. میدان آموزشی آن بزرگوار در تاریخ زندگی امامان شیعه بی نظیر بود. ♦️اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزهٔ دامنه‌دار بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت، و بوجود آوردن حکومت اسلامی و علوی(به جای حکومت بنی‌امیه). ♦️اما بُعد سوم را اصلا بسیاری نشنیده‌اند، مرد تشکیلات. ایشان یک تشکیلات عظیمی از مؤمنانِ به خود و طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام، از اقصای خراسان و ما وراءالنهر تا شمال آفریقا، بوجود آورده بود.تشکیلات یعنی وقتی امام صادق اراده میکند آنچه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام، به مردم می‌گویند تا بدانند.» @fatemi5 @a_fatemi24