⭕️ پذیرش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد مقدس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ / سطح ۱و۲و۳ تخصصی فلسفه و کلام
ادمین پذیرش : @Hmohammadpour
👇
🌐 @pazire1_2magk
4_5766969540298672540.pdf
3.88M
💢 #سکولاريسم پنهان: بررسی انتقادی انديشههای دکتر داود #فيرحی
⭕️ با نوشتارها و گفتارهایی از:
_ استاد سيدمحمدمهدی ميرباقری
_ استاد حميد #پارسانیا
_ استاد عبدالحسين #خسروپناه
_ و ...
🔰 https://iki.ac.ir
✅ @Islamicphilosophy_ir
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع
فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی:
اوایل دوران طلبگی چگونه بود؟
اولش سرگردان بودم؛ یعنی مدارسی که میرفتم، استاد حسابی نبود با این که یک روز استاد بود و یک روز نبود. خیلی به من سخت میگذشت و چند مدرسه عوض کردم، چون همکلاسیهای من در حوزه با مدرک ششم ابتدایی طلبه شده بودند و من #دیپلم_ریاضی گرفته بودم و سنم از آنها بیشتر بود. بالاخره به مدرسه آقاباباخان آمدم. آشیخ محمدعلی که شخص تعیین کنندهای بود، پذیرفت مدتی به من درس دهد.
این آقا در کار حوزه؛ یک آدم منقطع الی الله بود این مسأله کمال انقطاع، بسیار مهم است و من کمی از بحثم را اختصاص دهم به این مسأله کمال انقطاع که از نظر من خیلی مهم است؛
ادامه در پستهای بعد ...
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی: اوایل
💢 یک سال درس خواندن به روش کمال انقطاع، به اندازه ده سال درس خواندن معمولی جواب میدهد.
... من کمی بحثم را اختصاص می دهم به مسأله انقطاع که از نظر من خیلی مهم است. کمال انقطاع در زیارت مناجات شعبانیه است:«الهی هب لی کمال الانقطاع الیک» خدایا مرا نسبت به خودت منقطع کامل کن؛ کاملا از دیگران بریده باشم و منقطع به سوی تو شده باشم.
آدم منقطع، همیشه موحد است؛ دیگر پراکندگی ندارد. این کمال انقطاع خیلی موفقیت ایجاد میکند. یک سال درس خواندن با کمال الانقطاع خیلی موفقیت ایجاد میکند. یک سال درس خواندن با کمال انقطاع به اندازه ده سال خواندن معمولی و متعارف جواب میدهد.
این آقای شیخ محمدعلی خودش کامل انقطاع بود؛ یعنی هم و غمش این بود که طلبه تربیت کند. حالا مردم بدانند که ایشان این کار را میکند یا ندانند، اصلا به فکر این حرفها نبود فقط هدفش این بودکه طلبه تربیت کند و به عرصه برساند و خود ایشان برایم تعریف کرد که به آقای مکارم گفته بود ناصر! من پنج سال ساله تا آخر سطح را برایت تمام میکنم. الان برای طلبه ها تعجب آور است که کسی در پنج سال تا اتمام سطح پیش برود. بعد در عین حال هم مثل طلبههای معمولی تمام نکند. وقتی از ایشان سؤالاتی میکردند؛ بسیار خوب هم پاسخ میداد. به من هم گفت سه ساله سطح را شما را تمام میکنم ... نیم ساعت از این حرفها میزد؛ چون خودش به کامل انقطاع بود؛ در این نیم ساعت، طلبه خیلی متأثر میشد، بعد از این نیم ساعت صحبت آشیخ محمدعلی، طلبهای که با ایشان قرار بسته بود، حوصله هیچ چیزی جز درس خواندن نداشت؛ نه حوصله روزنامه، نه حوصله رادیو، نه حوصله پای منبر کسی رفتن، نه حوصله حوصله پای منبر کسی رفتن، نه حوصله کتابهای غیر درسی، حتی حوصله دید و بازدید در حد ضروت را به روز داشت، یعنی شش دانگ در درس می افتاد.
_ آیت الله #حایری_شیرازی
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی: اوایل
چنین انقطاعی، کیفیت درس خواندن را بسیار تقویت میکند. درست است؟
بله! این شدنی است که طلبهای که یک سال به صورت کامل انقطاع درسش را خوانده از کسی که چندین سال معمولی درس خوانده، سرتر باشد. خدا رحمت کند اقای ارسنجانی چنین مسألهای اتفاق افتاد و او هم تحت تأثیر آشیخ محمدعلی روی دور افتاده بود؛ سال دوم طلبگیاش از کسانی که هفده سال سابقه طلبگی داشتند، بالاتر بود.
خودم پایه یک را چهار ماهه تمام کردم و در آخرش همان را در پایان سال اول تدریس میکردم؛ این شدنی است.
عمده، این مسأله کمال انقطاع است که در تحصیل درس حوزوی تأثیر دارد؛ در پیکار و مبارزه تأثیر دارد؛ «ایاک نعبد و ایاک نستعین» همان کمال انقطاع است. واقعا شاگردهای آشیخ محمدعلی پس از این نیم ساعت صحبت ایشان، روزی هجده ساعت کار میکردند، خسته نمیشدند. استاد میدوید، شاگردان هم میخواستند به پای ایشان برسند. روزی ده تا تدریس میکرد؛ با آن سن و سال بالایی که داشت، اصلا احساس خستگی نمیکرد؛ احساس نشاط می کرد؛ طلبه یعنی همین.
_ آیت الله #حایری_شیرازی
@feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی: اوایل
در دوره کمال انقطاع، انسان یک نوع ترقی میکند که در حالت عادی نمیتواند آن رشد را داشته باشد.
زمانی خدا این توفیق را داده بود و همکلاسی هایمان زبان انگلیسی میخواندند؛ من هم میخواندم. بعد آنها نمیتوانستند صحبت بکنند. چرا اینجوری شد؟ من یک وقت به ذهنم آمد که تمام فکر و ذکرم را بگذارم روی کار انگلیسی؛ همین کار را کردم و در یک دوره چندماهه به زبان انگلیسی مسلط شدم. تیراندازی هم همینطور بود؛ رفقای ما گاهی تیر میانداختند. من زمانی تمام وقتم را، فکرم و ذکرم را گذاشتم روی تیراندازی و الان در مسابقات شرکت میکنم و بسیاری از اوقات برنده میشوم.
در هر کاری، اگر انسان در یک دوره به کمال انقطاع برسد، بارش را میبندد.
من زبان ترکی را در زندان، چهل روزه طوری یاد گرفتم که مسائل شرعی را نیز به ترکی پاسخ میدادم. چرا؟ چون هیچ چیز دیگری در زندان نبود، کتاب و اینها در اختیار من نبود، به صورت کمالالانقطاعی ترکی یاد گرفتم.
من به طلبهها هم توصیه میکنم که ادبیات را به صورت کاملالانقطاعی بخوانند؛ یعنی فکر و ذکرشان ادبیات باشد. یک سال، دو سال این کار را بکنند که درسها را خوب فهمیده و کار کرده باشند. تا کاملالانقطاع هستند، بارشان را ببندند.
داغ داغ اثر دارد. اگر این تنور یخ کرد، نانش خوب نمیشود. تا تنور داغ است، بزنند به تنور.
_ آیت الله #حایری_شیرازی
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
⭕️ رفتهاند ۳۴ نوجوان را که از متهمان و دستگیرشدگان حوادث چهارشنبهسوری هستند را در شهر چرخاندهاند تا خسارتهایی که زدهاند را با چشم ببینند!
🔸 اشتباه نشنیدهاید، ما هم اشتباه ننوشتیهایم؛ خیالتان راحت؛ عکسهایش هم موجود است. چند پلاکارد هم به دست این بینواها دادهاند که رویش نوشته ترقه بد است و آتش خطرناک!
🔸 از تبعات اجتماعی و روانی این ماجرا بر این نوجوانان بگذریم، آیا شما تا کنون از تشهیر و چرخاندن در ملأ عامِ دستگیرشدگان و متهمان اصلی حوادث سکه، بالا رفتن قیمت دلار و اخلال ارزی، آبانماه ۹۸، مدیریت کرونا و ... چیزی شنیدهاید؟
🔸 آیا تاکنون شنیدهاید مسئولانی که با تصمیماتشان زندگی انسانها را بالا و پایین کردهاند در شهرها چرخانده باشند، تا خسارتهایی که با تصمیماتشان زدهاند را با چشم ببینند؟
🔸 آیا تا کنون به دست این مسئولان پلاکاردهایی دادهاند که رویش نوشته باشد «حقوق نجومی بد است»، «افزایش قیمت بنزین اشتباه بود»، «املاک نجومی چیز بدی است»، «ما الآن در پیک چهارم کروناییم»؟
_ مستضعفین:
🎬 @Mostazafin_TV
حوزه علمیه تمدن ساز
⭕️ رفتهاند ۳۴ نوجوان را که از متهمان و دستگیرشدگان حوادث چهارشنبهسوری هستند را در شهر چرخاندهاند
💢 چه اتفاقی رخ میدهد که نوجوانان ترقهباز را در ملاء عام میچرخانند اما میانسالان و کهنسالانِ ابر مفسد و همینطور مفسدین میانی را در ملا عام نمیچرخانند؟
پاسخ در ضمن چند نکته:
۱. حفرههای قانونی فراوان نظام قضایی کشور، مفرّی برای ابر خلافکاران و خلافکارانِ میانی شده؛ آنان با استفاده از وکلایی که تخصصشان پیدا کردن خلاء قانونی و در هم آمیختن مواد قانونی است، قوانین را دور میزنند؛ وکلایی که به دو دسته تقسیم میشوند:
دستهای که اساسا اعتقادی به حلال و حرام الهی ندارند. و دستهای هم که در عین -مثلا- مذهبی بودن، به توجیه میپردازند و بلاخره برای رفع عذاب وجدانِ احتمالی خود دست به تاویلات و توجیهات پرداخته ولی در نهایت به اقامه ادله برای تبرئه کردن مفسدان (در عین پایمال کردن حق مظلومین) میپردازند، و در پی آن پول وکالت خود را که چیزی جز اکل مال به باطل (و لقمههایی خونین و آتشین) نیست به چنگ میآورند.
۲. مردم عادی به خاطر عدم اشراف به خلاءهای قانونی از یک طرف، و به خاطر احیانا صداقت و اعتراف زود هنگام به تخلف خود از طرف دیگر، نوعا سریعا محکوم و زندانی میشوند.
لذا در دادگاهها نوعا دیده میشود که مفسدان کلان و متوسط، با کتوشلوار و سامسونت و داشتن چند وکیل (چه وکیل کراواتی و چه معمم) و با بوی ادکلن، تردد میکنند و رنگ زندان را نمیبینند ... اما تخم مرغ دزدها نوعا زنجیر در پا، از این اتاق به آن اتاق کشیده میشوند.
۳. عملکرد ضعیف حکومت در نهادینه کردن روش امام علی (ع) در ظلم ستیزی و تقدم مردم بر مفسدین: ببینید 👈 https://eitaa.com/feghheakbar/4990
۴. اما چرا وضعیت قوه قضائیه در دوران آیت الله رئیسی کنفیکون نشده است؟ پاسخ روشن است: دورههای متمادی، این قوه تحت مدیریت دیگران بوده ... و بدنه بدنهی فشل و لَشی است که تخدیر شده است ...لذا آقای رئیسی باید با قدرت، مدیران سطوح عالی و سطوح میانی قوه قضائیه را تغییر دهد و از هم فکران خود (غیرتی و ظلم ستیز) بگمارد؛ و گرنه روال سابق به حال خود باقی خواهد بود.
_ امین دهقانی
💢 برخی به درد دعای کمیل میخورند نه ظلمستیزی و مدیریت
آیت الله #جوادی_آملی:
حضرت علی (ع) کمیل را مسئول هیت (شهری در عراق) کردند، زمانی که غارتگریهای معاویه شروع شد و شهر را غارت کرد، کمیل، آگاهی، صلاحیت و قدرت نظامی نداشت که جلوی غارتگریها را بگیرد، لذا حضرت نامه ای گلایه آمیز به ایشان نوشتند و فرمودند: تو به درد دعای کمیل می خوری تو نمی توانی جایی را اداره کنی. این عبارت توی نهج البلاغه نیست، ولی معنایش هست.
بعضیها به درد دعای کمیل می خورند، واقعا صلاحیت برای مملکت داری ندارند.
هدایت شده از عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات تکان دهنده وندی شرمن در کتابش، درباره روابط غیر دیپلماتیکش با اعضای تیم برجام
@Arefane
🍃 #تازه_های_نشر
#معرفی_کتاب
💢 جستارهایی در فیزیک معاصر
دکتر #گلشنی اخیرا کتاب بسیار مهمی را منتشر نمودهاند که نکات اساسی را در #فیزیک مورد بررسی قرار داده است.
📃 فصلهای کتاب از قرار زیر است:
🔸 فصل اول: چالشهای فلسفی نظریه #کوانتوم استاندارد
🔸 فصل دوم: آیا معضل موج ذره حل شده است؟
🔸 فصل سوم: توفیقات و چالشهای بنیادی در فیزیک معاصر
🔸 فصل چهارم: احیاء توجه فیزیکدانان به #فلسفه از اواخر قرن بیستم
🔸 فصل پنجم: از ابزارانگاری تا فیزیک بنیادی:ضرورت فیزیک بنیادی برای پیشرفت فیزیک
🔸 فصل ششم: تفحصی چند در چند مفهوم بنیادی فیزیک
🔸 فصل هفتم: ضرورت انقلاب در حوزه های کوانتوم و #کیهان_شناسی
🔸 فصل هشتم: نقدی بر جریان فعلی فیزیک در ایران
⚪️ انتشارات: نشر علم
🔲 سایت نشر علم با قابلیت خرید کتاب:
elmpub.com/product/detail/2836/جستارهايي-در-فيزيك-معاصر
✅ @Islamicphilosophy_ir
نعم ما قیل:
به جای اعتقاد، فکر بنشانید و دیگر نگویید «من معتقدم» بلکه بگویید «من چنین فکر می کنم»
اگر بگویید «من چنین فکر میکنم» با دیگری هم گفت و گو میکنید
اما اگر بگویید «من معتقدم» دیگر با کسی گفت و گو نمی کنید و کسی هم با شما گفت و گو نمیکند.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
🌸 تاثیر استغراق در توحید، فنای در مجردات نوری و طهارت مدارج باطنی، بر مخاطب
#رهبرمعظم
#نخستوزیرایتالیا
پن:
کتاب شرح مراتب طهارت استاد #صمدی آملی را نه فقط مطالعه، بلکه ببلعید. فاغتنم.
💢 منبرِ مُضر!
اینطور نباشد که وقتی بالای منبر میرویم، یک مقداری لفّاظی کنیم و حرف بزنیم و اگر احیاناً مطلبی هم ذکر میکنیم، مطلب سستی باشد که نه فقط ایمانها را زیاد نمیکند، بلکه به تضعیف ایمان مستمعین میپردازد.
🗓 #رهبرمعظم انقلاب_ ۷۳/۰۲/۰۸
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢 پذیرش سراسری حوزه های علمیه
🗓 سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
📝ثبت نام: از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تا ۳۰
اردیبهشت ۱۴۰۰
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مرکز مدیریت استان یا مدارس علمیه شهرستان خود مراجعه نمایید ویا از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید:🔰
🌐www.paziresh.ismc.ir
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
#معرفی_کتاب
💢 بحران معرفت: نقد عقلانیت و معنویت تجددگرا / اثر دکتر #فنایی_اشکوری
"بحران معرفت" کتابی است در نقد دیدگاههای آقای مصطفی #ملکیان.
ایشان طی گفتارها و مقالاتی که در کتاب راهی به رهایی گردآوری شده است، دیدگاهایشان را در بسیاری از مباحث جاری در فضای فکری ایران مطرح کردهاند.
آقای ملکیان از موضع تجددگرایی و سکولاریسم، تفکر سنتی اسلامی را نقد ميکنند.
کتاب بحران معرفت پاسخی است به برخی از نظرهایی که ایشان در کتابشان مطرح کردهاند.
ناشر: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢 آنگاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود
معرفی کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری)
_ اثر کمنظیر استاد اصغر #طاهرزاده
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 آنگاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود معرفی کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار
💢 آنگاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود
#معرفی_کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری)
_ اثر کمنظیر استاد اصغر #طاهرزاده
آنچه در پیش رو دارید سلسله بحث هایی است که استاد طاهرزاده تحت عنوان «آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود» مطرح کرده اند.
ایشان به عنوان معلمی که در سطوح مختلف آموزشی سال های متمادی تدریس کرده و در چندین مسئولیت فرهنگی، در رابطه با چگونگی فعالیتهای فرهنگی سالهای سال اندیشیده و قبل از انقلاب اسلامی تاکنون همواره دغدغه رشد سطح فرهنگ دینی جامعه را داشتهاند، در یک جمع بندی نهایی حرفهای خود را در این نوشتار خدمت عزیزان ارائه داده تا عزیزانی که در امور فرهنگی و دینی برنامه ریزی می کنند و فعالیت مینمایند، قبل از آن که با بی ثمری نتایجِ کار خود روبه رو شوند، به موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است بیندیشند.
مباحث این کتاب، همان طور که از عنوان آن پیداست بیشتر به آسیب شناسی فعالیتهای فرهنگی می پردازد و لذا هوشیاری عزیزانی را که دست اندرکار فعالیتهای فرهنگی هستند برمی انگیزاند. از این رو ممکن است سبک و سیاق مطالب عدهای را به این سوءتفاهم بکشاند که نباید هیچ فعالیتی انجام داد. در حالی که این نوع مباحث نه برای تعطیل کردن جریان فعالیتهای فرهنگی و نه محکوم کردن فعالان فرهنگی است، بلکه به بازنگری و بررسی عوامل آسیبزای فعالیتهای فرهنگی می پردازد تا مسیر رشد حقیقی گم نشود. بدیهی است که در جای جای کتاب به آسیب های فعالیتهای فرهنگی آن گاه که از مسیر صحیح منحرف می شود اشاره شده است.
باید پذیرفت شرایط فکری دنیای جدید، راه فعالیت های فرهنگی را سخت تیره و دشوار کرده است و هرگز با سهل انگاشتن آنچه دشوار است به جایی نخواهیم رسید و مسلّم حاصل بی فکری، ظلماتی است اضافه شده بر ظلمات و پنهان داشتن آن چیزی است که به جای پنهان داشتن، باید آن را از میان برداشت.
⭕️ معرفی بیشتر (فهرست و مقدمه کتاب): 👇
http://lobolmizan.ir/book/1194
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
🔲 لینک مطالب مهم
💢 سیرهای مطالعاتی فلسفه و علوم عقلی:
https://eitaa.com/feghheakbar/4784
https://eitaa.com/feghheakbar/5051
https://eitaa.com/feghheakbar/4436
https://eitaa.com/feghheakbar/3238
https://eitaa.com/feghheakbar/2993
https://eitaa.com/feghheakbar/3586
💢 نکاتی برای موفقیت:
https://eitaa.com/feghheakbar/4765
https://eitaa.com/feghheakbar/4011
https://eitaa.com/feghheakbar/4954
💢 طهارت و سلوک:
https://eitaa.com/feghheakbar/4723
https://eitaa.com/feghheakbar/3772
https://eitaa.com/feghheakbar/5087
💢 فلسفه غرب (کی و چگونه؟!)
https://eitaa.com/feghheakbar/4739
https://eitaa.com/feghheakbar/4692
https://eitaa.com/feghheakbar/4977
https://eitaa.com/feghheakbar/3984
https://eitaa.com/feghheakbar/976
💢 نقد التقاط؛ نقدهایی بر سروش، شبستری، ملکیان و ...:
https://eitaa.com/feghheakbar/4728
https://eitaa.com/feghheakbar/4109
https://eitaa.com/feghheakbar/3407
https://eitaa.com/feghheakbar/5045
https://eitaa.com/feghheakbar/4830
https://eitaa.com/feghheakbar/5100
💢 ضرورت درس رسمی شدن و گسترش فلسفه در حوزهها:
https://eitaa.com/feghheakbar/4985
https://eitaa.com/feghheakbar/4952
https://eitaa.com/feghheakbar/4263
https://eitaa.com/feghheakbar/4857
https://eitaa.com/feghheakbar/4862
https://eitaa.com/feghheakbar/4922
⭕️ در صورت امکان، این پست را برای دوستان حوزوی خود ارسال فرمایید.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
امام خمینی، #انقلابیترین بود و در عین حال #عاقلترین، #پختهترین و #سنجیدهترین.
_ #رهبرمعظم انقلاب، ۶خرداد۱۴۰۰
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تحت اشراف مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله العظمی #جوادی_آملی، در رشته تفسیر (با گرایش تفسیر اعتقادی) در سطح۴ و تفسیر و علوم قرآن و فلسفه اسلامی در مقطع سطح ۳ (کارشناسی ارشد) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از بین طلاب مستعد #دانش_پژوه می پذیرد.
▫️ علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت #معاونت_آموزش حوزه های علمیه به آدرس http://paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢 سرّ موفقیت #امام_خمینی و تفاوت جوهری او و انبیاء با دیگر علما
علامه #جوادی_آملی:
ما دو دعوت داریم؛
۱. یک دعوت این است که کسی یک جا مینشیند و به مردم میگوید بروید.
این صدا با فطرت مردم سازگار نیست به همین خاطر مردم آن را قبول نمیکنند.
۲. یک دعوت این است که به مردم گفته شود «مردم من رفتم شما هم بیایید».
این صداست که با فطرت مردم آشنا و مردم به دنبالش راه میافتند.
فرق امام خمینی(ره) و دیگران نیز همین بود.
امام قائد بود دیگران سائق بودند.
دیگران میگفتند بروید امام میگفت بیایید.
سر موفقیت امام این بود که قائد و پیشرو بود نه سائق.
انبیاء نیز اینطورند.
☘ در تفسیر آیات ۲۰ تا ۲۷ سوره مبارکه یاسین
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تئوریزه فقهی جاسوسی توسط سید صادق شیرازی!
موضوع "مماشات و مدارا با جاسوسان" چند سالیست که تبدیل به یک مطالبهی عجیب از سوی #صادق_شیرازی شده است. در حالیکه در طول تاریخ، کشورهای اسلامی و خصوصاً شیعیان، از جانب جاسوسان و مزدوران گماشتهی دشمن خسارات و هزینههای زیادی را متحمل شدهاند، تکرار و تأکید چند بارهی صادق شیرازی بر روی این موضوع، شکبرانگیز و قابل تأمل است؛ تا جایی که میتوان گفت وی عملاً در قامت یک تئوریسین فقهی دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی در حال ایفای نقش است!
🎥 در این کلیپ، میزان اصرار و تأکید وی بر موضوع #تکریم_جواسیس (!) به خوبی نمایان است ...
✅ @feghheakbar