13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 دولت باید قوی باشد...!!
👤محمد محمدینیا؛
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📍ما به دولت در واقع تجلی مردم است؛ لذا اگر دولت قوی شود، مردم آن جامعه هم قوی خواهند شد؛ حال سوال اینجاست که اِعمال فیلترینگ، دولت و به تبع آن مردم را قوی میکند یا ضعیف؟
➕بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
📌آیا سوریه مارا بیدار خواهد کرد؟
✍🏻رضا نصیری
🔸دشمن در حال پیشروی مرحله به مرحله و منطقه به منطقه است و ما داریم پس از گذشت دو ماه تقاضای پاسخ فلان عملیات را میکنیم. یک جای کار میلنگد. نتوانستیم اسرائیل را درست آنالیز کنیم؛ چون هنوز در جهان خودمان فرورفتیم. نیامدیم پس از شهادت یحیی سنوار منطق عملیاتی اسرائیل و حرکت بعدی او را بر اساس محاسباتش بررسی کنیم؛ غصه خوردیم و دندان بهم ساییدیم و رجز چاق کردیم.
🔹دشمن اما کار خود را کرد و به پیشروی های خود در عملیاتش ادامه داد.اکنون که اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی استراتژیک کرده، ما بمانند گذشته در تلئلوء مارش پیروزی صداوسیما ماندیم تا حمله گسترده به حلب در سوریه مارا هوشیار کرد.
🔸عدم تشخیص استراتژیک و نبود قوه عاقله واحد در حاکمیت و خلاصه شدن تمام پاسخ دهی سیاسی و منطقه ای و نظامی در موشک زدن! و صرفا راه حل را در موشک دیدن، دقیقا همان چیزیست که اسرائیل میخواهد.
🔹کنشگری جمهوری اسلامی در دولت شهید رئیسی به شکل همه جانبه و از طریق ارائه طرح های بین المللی و بسیج کشورهای جهان به اقدام حقوقیِ بین المللی و استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیک در این راستا بود که توانست اسرائیل را صرفا به ارسال چند پیتزا بر در پاسخ متوقف کند.
🔸در ایران نظامیون و سیاسیون و مردم مشغول تمهیدات پاسخ موشکی هستند، مجلس هم در تکاپوی تنظیم و تصویب لایحه بودجه و اسرائیل نیز گام به گام در حال پیشروی و رسانهای که نداریم!
🔹زمانی که دشمن در حال استفاده همگانی از ابزارهای خود است، آدرس غلط دادن است اگر بخواهیم صرفا طلب موشک کنیم. در زمان حاضر عملیات موشکی پاسخ سوختهای است که باید در زمان خود رخ میداد؛ مطالبه به کنشگری حداکثری دستگاه دیپلماسی و بسیج کشورهای همراستای شرقی و منطقهای در این راستاست که میتواند حرکت افسارگسیخته این غده سرطانی را از متازتاز بیشتر در منطقه بازدارد.
🔎#بازتاباندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
هدایت شده از حمید پارسانیا
📚 بریده کتاب « حدیث پیمانه»
👤 حمید پارسانیا
📌 برپایه آنچه درباره ى اجتماع و انقلاب اجتماعى گفته شد، هر اجتماع متشکل از افرادى است که با رفتارهاى نظـامیافتـه ى خـود در جهـت رسیدن به آرمان هاى مورد نظر، نهادهاى مختلفى را شکل مىدهند. بـدیهى است بین این نهادها و آن آرمان ها و اهداف پیوندى تکـوینى و تنگاتنگ وجود دارد؛ آنگونه که دگرگونى در آرمانها، بیشک تغییر در نظام و نهادهاى خـاص نظام را به همراه دارد و از اینسو تغییر در نظام نیز مىتواند مانع رسیدن بـه آرمـان ها گردد. بنابراین انقلاب اجتماعى آن دگرگونى است که همراه با تغییر نظام اجتماعى، در سطح نهادها و آرمان هاى مترتب بر آن باشد.
♻️ ویژگی انسانى نظام اجتماعى موجب مى شود هر نظـام را انسـان هایى به وجود آورند که در چهارچوب آرمان هاى مربوط به آن نظام میکوشند. از این رو، هماره در هر انقلابی نیروهای انسانی خاصی در تغییر نظام اجتماعی موجود و تبدیل آن به نظام اجتماعی مطلوب دخیل اند.
اگر انسانهایی که شکل دهنده نظام پیشیناند، با آرمان های نیروهای جدید همسو نشده باشند، بیشک برای رسیدن به اهداف خویش و یا حفظ آنها به دفاع از نظام سابق خواهند پرداخت و بدین ترتیب درگیری و نزاع در متن انقلاب شکل میگیرد تا سرانجام به پیروزی یکی از دو طرف -به صورت آشکار و یا پنهان- بینجامد.
#معرفی_کتاب #حدیث_پیمانه #تاریخ
#جامعه #انقلاب
🆔 @parsania_net
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#خبر
#دیدهبان_۵۴
❇️ فیلترینگ آری یا خیر...؟!
👤 تحلیل ابعاد مختلف مساله فیلترینگ در نشست علمی با حضور اساتیدی همچون زهرا نژادبهرام، روحالله مؤمننسب و محمد رستمپور؛
⚠️ در این شماره از دیدهبان به بررسی تحلیلهای مختلف در باب مساله مهم #فیلترینگ خواهیم پرداخت.
🌹 با ما همراه باشید!
🆔 @Didebane_Andisheh
34.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#شات
🎞 شِبهِ فیلمِ «برادران لیلا»
👤سعید مستغاثی؛
رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران
📍فیلمهای به اصطلاح فاخری که در سینمای ایران و جهان جایزه هم میگیرند، غالبا اصلا فیلم نیستند چون هیچ تعلیق، داستان یا ریتم روایت منظمی ندارند.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#گفتگو| #نشست
🔰 ساینس خرافه است...!
🎙منوچهر صدوقیسها؛
🔸یکی از خصوصیتهای عمدهی جهان جدید، این است که علوم علیه مادرشان طغیان کردند. علم یعنی ساینس، به این معنا بر اساس مبانی خودشان، خرافه است. چون او میگوید فقط تجربه است. تجربه جزئی است. اگر تعمیم نکند و جزئی را مبدل بهکلی نکند، اصلاً علم ندارد. تعمیم کار خود علم نیست چون مبنایش میگوید جزئینگری و تجربه است.
🔹کلام حضرت امیر را بکار ببرید: «اعرف الحق تعرف اهله». ما برعکس هستیم. ما میگوییم چون فلان شخص این حرف را زده است، پس حق است. حقیقت نوکر کسی نیست بلکه آدمها نوکر حقایق هستند. متأسفانه موضوع تحقیقات ما، درباره حاملین علم است نه خود علم و این نتیجهاش از بینرفتن تفکر در کل جامعه است.
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
1403.09.04 نشست نوجوان تهران.شکیب راد.mp3
12.31M
🔸چالشهای هویتی نوجوانان در عصر حاضر
👤دکتر حسین شکیبراد
اساس نوجوانی طغیان دارد 03:00
نوجوانی معترض اما معنویتگرا 06:00
نوجوان مخالف با شبیهشدن بیدلیل 12:30
رفتارهای تکرارآمیز و طغیان 16:00
عدم جایگزین برای خانواده 20:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 روایت نوجوانانه از جنگ
👤محمدرضا نصیری؛
منتقد سینما و کارشناس ارشد علوم سیاسی
📍در این فیلم کارگران از زاویه دید نوجوان داستان به روایت مساله مقاومت میپردازد و در این مسیر به خوبی اتمسفر احساسی این قشر سنی را منتقل مینماید.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#یادداشت
🔰 مرد میدان مبارزه با تجدد
🖇فعالیتهای فرهنگی یک سیاستمدار مسلمان
✍🏻رسول لطفی؛
سردبیر رسانه فکرت
📍هنگامی که قومی آغازگر تحول میشود، ضربه تاریخ را مینوازد. بنابراین سیاست این قوم دیگر صرفا سامان بخشیدن به حیات و ممات مردم نیست، بلکه رهنمون بودن در راستای استواری و روشنگری و بالندگی همان بنیادی است که تحقق یافته است. چنین سیاستی چون از منظر خاص خویش به همه چیز مینگرد، فریب هیچ تحول دیگری را نمی خورد، خودباخته نیست و به هر سازی نمیرقصد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸با مرور حیات تاریخ ایران معاصر ما، به صحنههای پرشکوهی برمیخوریم که مایه مباهات ایرانیان است و با نقطهعطفهای تاریخی مواجه میشویم که انسان کنونی را به تفکر وا میدارد. ما مردان بزرگی را میبینیم، فراتر از زمانه خود تفکر میکردند و رسالت خود را نسبت به تحول تاریخی عصر خویش ایفا نمودند.
🔹سید حسن مدرس(ره) یکی از درخشانترین متفکران دوران خود بود. او به راستی در قامت یک نماینده مجلس، رهبری کشوری را برعهده گرفت که در آن برهه حساس زمانی، به دنبال این بود که این كشتی طوفانزده را از میان امواج و گردابها به ساحلی امن برساند. لذا بیشک حرکتی که مدرس شروع کرد، پایهگذار انقلاب اسلامی شد و هماکنون نیز نماد نماینده طراز انقلاب اسلامی را به همراه دارد.
🔸شهید مدرس(ره) از جمله متفکرانی بود که تجدد عصر خویش را به بهترین شکل فهم نمود. هرچند که او را مرد سیاست میشناسند اما با کمی تامل، میتوان جنبههای فرهنگی و فکری او را ترسیم کرد. او فقیه مصلحی بود که نگاهی جامع و ژرف اندیشانه به فقاهت داشت و تنازع رابطه دین و سیاست را با مبنا عینیت نه فقط در حوزه نظر، بلکه در ساحت عمل نیز آنرا محقق ساخت. او بر این باور بود اگر کسانی قرار است اداره جامعه را برعهده بگیرند، سطوح مختلف جامعه و پیچیدگیهای آن را نشناسند، نمیتوانند جامعه را هدایت کنند.
🔹وی در کوران جنگ جهانی اول و مقارن با شروع حکومت رضاخان پهلوی میزیست. دوره بسیار سختی که میرفت کشور با هجمههای طوفانی مواجه گردد. اما او با درایت و سیاست الهی، درک روشنی از جهان عصر خویش داشت. او تجدد زمانه خویش را در بطن استعمار فهم نمود. لذا در برگ برگ صفحات زندگی این بزرگمرد متفکر، مبارزه با استعمار و تجدید هویت دینی وجود دارد.در این راستا مدرس(ره) سیاست سلبی و موازنه عدمی را مطرح کرد. از مبارزه با سلطه استعماری اولتیماتوم روسیه تزاری تا موضع گیری علیه قرارداد 1919 انگلیسی، نمونههای بارز بصیرت تاریخی اوست.
🔸بسیاری تحلیل قرارداد 1919 را به مثابه قراردادی سیاسی و اقتصادی بحث میکنند، در حالی که نگاه مدرس(ره) جنبه فرهنگی و فکری نیز دارد. وی تاکید دارد انعقاد قرارداد ۱۹۱۹ را که به هویت و استقلال ایران لطمه وارد میسازد. ایشان عدم استقلال را ملازم نفوذ فرهنگ بیگانه و در نهایت تضعیف فرهنگ اسلامی تلقی مینماید. از همه مهمتر، زمان آگاهی او از تجدد رضا خانی بود که با رنگ و لعاب انگلیسی به کشور تحمیل میشد. او همانند کسی که دوران پنجاه ساله حاکمیت رژیم پهلوی را دیده باشد، آینده ایران پس از استقرار حکومت پهلوی را پیش بینی میکرد.
🔹او جمهوری رضاخانی را دروازه تسلط تجدد غربی میدانست و دست انگلیس را در این توطئه میدید. همانگونه که گفت:«من با جمهوری واقعی مخالف نیستم و حکومت صدر اسلام هم جمهوری بوده است ولی این جمهوری که میخواهند به ما تحمیل کنند بنا به اراده ملت ایران نیست، بلکه انگلیسیها میخواهند به ملت ایران تحمیل کنند.»
🔸اما این بینش از کجا آمده بود؟! این پرسشی است که محققان تاریخ و سیره شناسان متناسب با شخصیت و بافت تاریخی و اجتماعی آن دوران، باید پاسخ گویند. این شناخت تحول تاریخی، مبتنی بر فهم عمیق و تفکر در تاریخ به دست آمده است . چنان که خود ایشان می نویسد:«خواندن و شنیدن تاریخ برایم این مطلب را روشن كرد كه باید به علم سیاست بیشتر فكر كنم.» تامل در تاریخ است که سیاست را به مدرس آموخت تا تحول تاریخی عصر خویش را بشناسد. و این درسی بزرگ برای جوانان نسل امروز است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر