eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
DIDEBAN_ANDISHE_N0.30_web.pdf
12.92M
🔶 نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره ۳۰. شهریورماه ۱۴۰۰) 🔸با موضوع | آیین شعور 🔻در باب نقد مناسک عاشورایی آنچه اهمیت دارد، تبیین نقش بی‌بدیل اینها در طول تاریخ بشریت و ارائه تبیینی صحیح از اصل و آسیب‌های موجود در آنهاست تا از جایگاه متعالی این کنشها در ساحت دینداری دفاع شود. بر همین اساس در این شماره علاوه بر پرداختن به محورهای روشنفکران در باب مناسک دینی و پاسخ به نقدهای مطرح‌شده، منشأ صدور این نقدها نیز واکاوی شده و تبیین عالمانه و منصفانه‌ای از مناسک عزاداری، ارائه می‌گردد. 🏛موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻لینک دانلود فایل نشریه: 🌐http://fekrat.net/?p=5548 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
فکرت
#اختصاصی 🔶 شماره جدید نشریه دیده‌بان اندیشه 🔸با موضوع | آیین شعور ویژه‌نامه رصدی و تحلیلی بررس
🔰 بخشی از سرمقاله شماره ۳۰ دیده‌بان اندیشه 🔸«شعائر» یا «مناسک» عناوین پربسامدی هستند که امروزه مصادیق زیادی پیدا کرده و در محافل علمی و فرهنگی مورد پژوهش قرار گرفته‌اند. عناوینی که در عین سادگی، پیچیدگی‌های معنایی، مصداقی و حتی کارکردی مختلفی را در بطن خود جای داده‌اند. 🔹 دین اسلام به خاطر غنای محتوایی و مناسبات سیاسی، فرهنگی و جغرافیایی که در پیشروی آن به وقوع پیوسته، همواره مناسک زیادی در بین تعالیم خود جا داده و برای تمام وضعیتهای زیست مومنانه، توصیه‌ای ارائه میدهد. در این میان می‌توان «مناسک عاشورایی» را به عنوان مهمترین آن تلقی کرد که در صور مختلفی تبلور یافته و مردم آنرا با مکانیسم‌ها و صورتبندی‌های متنوعی بازسازی کرده‌اند. 🔸در چندسال اخیر، جریان روشنفکری پروژه «نقد مناسک عزاداری و دینی» و «دینداری مناسکی» را کلید زده و جریان مذهبی را به قشری‌گرایی و ظاهرگرایی متهم می‌سازد. از سویی هدف دیگر این پروژه، با نقد امر سیاسی و حاکمیت دینی نیز مقارن است، چراکه حاکمیت در قوام و نشر مناسک نقش مهمی دارد. 🔹به طور کلی می‌توان گفت که دیدگاه‌های روشنفکرانه بخاطر غلبه سویه کارکردی و اسطورهای در آنها، توان درک صحیح فلسفه این مناسک را ندارند. اینها بدون توجه به جایگاه واقعی مراسمات عزاداری سعی دارند سایه آنها را بر سر جامعه بشری سنگین تصور کرده و مخاطرات پر و بال دادن به این مناسک را نمایان سازند. برخی از این دیدگاه‌ها سعی دارند تا با دوگانه‌سازی‌های مختلف، مناسک را در مقابل معارف قرار داده و از افول دینداری معرفت‌اندیش سخن بگویند. گروهی دیگر قصد دارند تا اعتبار تاریخی روایتها و ارجاعات تاریخی مراسمات نوظهور را زیر سوال ببرند و عده‌ای دیگر می‌کوشند تا از مرجعیت جامعه مداحان و سخنرانان به جای روشنفکران، انتقاد کنند... 🔸نشریه دیده‌بان اندیشه در این شماره سعی دارد تا به مهم‌ترین شبهات جریان روشنفکری در فضای مجازی پیرامون «نقد مناسک عاشورایی» پرداخته این موضوع را مورد نقد و بررسی قرار دهد. 🌐 http://fekrat.net/?p=5548 🆔 @fekrat_net
❇️ نشست علمی هوش مصنوعی از منظر معرفت‌شناسی 🔰 گروه معرفت شناسی پژوهشگاه با همکاری قطب علمی فلسفه دین اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: ⏰ یکشنبه نهم آبان ماه، ساعت 12:30 💠 ارتباط از طریق: 🌐 join.skype.com/nUWf4FgnDigW •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
💢 نخستین همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» برگزار می‌شود 📚 محورهای اصلی همایش شامل چیستی، چرایی و چگونگی معنویت پژوهی، مصداق یابی معنویت پژوهی در اسلام مانند آثار، مکاتب، اشخاص، موضوعات و شخصیت‌ها و همچنین معنویت به مثابه دانش، گرایش یا رشته‌های مطالعانی مانند نسبت سنجی معنویت با دانش فقه، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان است. 📆 زمان برگزاری همایش: 25 آبان ماه سال 1400 💻 سایت همایش: http://spi.isca.ac.ir/fa/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
📝 | هویت ملی از دریچه طرح وحدت اسلامی ✍️علی عسگری 🔅در تقویم انقلاب اسلامی، روزهایی با عنوان هفته وحدت وجود دارد. وحدت میان مسلمین که از زوایای اصلی اندیشه اسلام سیاسی طی یک سده اخیر بوده است، پس از طرح و بحث توسط سید جمال الدین اسد آبادی، همواره در بطن جنبش های اسلامی مطرح گشته است. 🔅برای نمونه حسن البناء در ابتدای تشکیل اخوان المسلمین در مصر، علی رغم گرایش های صوفیانه خویش، هیچ گاه این تفکرات را در لایه اجتماعی و رهبری وارد نکرده و همواره بر مسئله تقریب میان مذاهب تأکید داشت. حتی برخی علت قتل وی را دیدار با آیت الله کاشانی در مراسم حج و تأکید بر ایجاد تشکیلات فراگیر میان شیعه و سنی دانسته اند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 @fekrat_net
💢 نخستین همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» برگزار می‌شود 📚 محورهای اصلی همایش شامل چیستی، چرایی و چگونگی معنویت پژوهی، مصداق یابی معنویت پژوهی در اسلام مانند آثار، مکاتب، اشخاص، موضوعات و شخصیت‌ها و همچنین معنویت به مثابه دانش، گرایش یا رشته‌های مطالعانی مانند نسبت سنجی معنویت با دانش فقه، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان است. 📆 زمان برگزاری همایش: 25 آبان ماه سال 1400 💻 سایت همایش: http://spi.isca.ac.ir/fa/ 🆔 @fekrat_net
📝| بررسی نقاط اشتراک و افتراق رهبران فکری و روشنفکران ✍️مسعود ویژه 📙د‌‌‌‌ر این مقاله ابتدا نگاهی به افکار عمو‌‌‌می‌ و کارکردهای آن در زمان حال پرداختیم، سپس اشاره‌‌‌‌ای به رهبران فکری و تأثیری که در هدایت افکار عمو‌‌‌می‌دارند، داشتیم. از آنجا که امروزه، سلبریتی‌ها، افکار عمو‌‌‌می‌را متأثر از اعمال و رفتار خود می‌کنند، بنابر موارد گفته شده می‌توان به نوعی آن‌ها را جزء رهبران فکری به حساب آورد. 📙از آنجا که برخی از صاحب نظران، روشنفکران را جزء رهبران فکری قلمداد ‌‌‌می‌کنند و از سوی دیگر سلبریتی‌ها نیز در برنامه‌های خود اقدامات شبه روشنفکری انجام می‌دادند، لازم بود توضیحاتی در خصوص ارتباط سلبریتی‌ها با روشنفکران و وجه اشتراک و افتراق آن نکاتی را مطرح نماییم. 📙در مجموع آنچه که از مطالب مطرح شده ‌‌‌می‌توان نتیجه‌گیری کرد ‌‌‌‌این است که رهبران فکری یک معنای عام است در خصوص افرادی که وظیفه هدایت افکار عمو‌‌‌می‌را به عهده دارند؛ خواه به عنوان یک شخص کاریزما و باجایگاه معنوی، خواه یک سلبریتی و خواه یک روشنفکر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
📝 | هویت زن در اسلام و غرب: قسمت نهم/ اخلاق سرمایه‌داری و روح جنبش‌های فمینیستی ✍️دکتر محمدرضا کدخدایی 🔖با نگاهی به اقتضائات نظام سرمایه‌داری لیبرال به عنوان ظرف سیاسی و ارزشی جنبش زنان و شرایط اجتماعی اواخر قرن نوزدهم در غرب به‌عنوان ظرف زمانی و مکانی این جنبش، می‌توان نتیجه گرفت علت اصلی شکل‌گیری نوع نهادینه شده و مؤثر دغدغه‌های زنان در قالب جنبش، نظام ارزشی سرمایه‌داری نوین است. ضمن اینکه دستاوردهای فمینیستی کار زنان را در خدمت کارتل‌های اقتصادی، رأی آنها را در خدمت نظام سیاسی حاکم و بدن آنها در خدمت نظام لذت محور لیبرال قرار داد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| هویت زن در اسلام و غرب: قسمت نهم/ اخلاق سرمایه‌داری و روح جنبش‌های فمینیستی ✍️دکتر محم
👇بدین ترتیب عقلانیت ابزاری دوران مدرن با شعارهای فمینیستی، زنان را به عنوان کارآمدترین ابژه اقتصادی، سیاسی و جنسی برای اهداف متعالی نظام سکولار (ثروت، قدرت و شهوت) مدیریت کرد. 🔸پارادوکس تبیین اخیر از جایی شروع می‌شود که اکثر نظریه‌های اجتماعی فمینیستی در موج اول، که رسالت خود را احقاق حقوق زنان و پیشبرد اهداف جنبش زنان می‌دانند، همواره دیدگاهی انتقادی نسبت به نظام لیبرال سرمایه‌داری دارند. فمینیسم لیبرال، فمینیسم مارکسیتی، فمینیسم سوسیالیستی و حتی فمینیسم اگزیستانسیالیستی همگی، رسالت خود را در مواجهه با نظام سرمایه داری مردسالار تعریف و تنظیم می‌کنند! 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
📝 | نقد مقاله‌ «محمد راوی رؤیاهای رسولانه»/ بخش اول ✍️سیدمحمدامین موسوی 💭پس از آن‌ که هرمنوتیک مدت‌ها به‌عنوان روشی برای فهم متون مقدس به کار برده می‌شد، در ابتدای قرن نوزدهم تحول جدیدی صورت گرفت و طی آن هرمنوتیک نه تنها برای فهم متون مقدس، بلکه به‌عنوان قواعدی برای فهم همه‌ی متن‌ها کارآیی پیدا کرد و در حقیقت، زمینه‌های شکل‌گیری هرمنوتیک عام فراهم شد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| نقد مقاله‌ «محمد راوی رؤیاهای رسولانه»/ بخش اول ✍️سیدمحمدامین موسوی 💭پس از آن‌ که هرمن
📝 | نظریه‌ی شاهد و مخبر بودن نبی (ص) ✍️سیدمحمدامین موسوی 💬دکتر سروش می‌گوید که به پیامبر اکرم (ص) وحی نشده یعنی مخاطب و مخبر نبوده، بلکه شاهد تجارب و مناظری قرار گرفته و خود ایشان برداشت خودشان را از آنها با زبان و بیان خودشان به عامه‌ی مردم ابلاغ کرده‌­اند. 💬یعنی در واقع چیزی به عنوان وحی مصطلح وجود نداشته، بلکه وجود فرشته‌ی وحی و نازل شدن او بر نبی (ص) و خواندن آیاتی که مستقیما از جانب خداوند تبارک و تعالی بوده‌اند بر ایشان، صرف عبارت پراکنی و خیال بوده و پیامبر فقط شاهد و ناظر یک سری حقایق بوده‌اند و همان مشاهدات را در غالب الفاظ قرآن کریم برای عموم مردم ذکر کرده‌اند و حتی به ایشان فرمان ابلاغ به مردم نیز داده نشده است. بلکه این خود ایشان بوده‌اند که مشاهداتشان را بر اساس مصالحی برای مردم بازگو کرده‌اند. 💬در واقع اصل و اساس مقاله‌ی «محمد راوی رؤیاهای رسولانه» همین نظریه‌ی شاهد و مخبر بودن نبی(ص) است و ریشه و جان کلام ایشان به این نکته بر­می­‌گردد که قرآن عین کلام الهی نیست، بلکه برداشت پیامبر (ص) از آن است، البته همه‌ی مطالب آن صحیح و صادق و از طرف خداوند باری تعالی است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🆔 @fekrat_net
✅مبانی نظری رها - آشکارسازی (بخشش) 🔰ارائه دهندگان: دکتر آذربایجانی و دکتر پسندیده 🔰ناقدان: دکتر رفیعی هنر و دکتر سالاری فر 🔰دبیر جلسه: محمود اصفهانیان 📅دوشنبه 17 آبان 1400 ⏰ساعت 9 تا 10:30 🌐 vc.rihu.ac.ir/ch/meeting1 🆔 @fekrat_net
02_13951124_ارائه_الگویی_برای_نگاه.MP3
10.45M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 24 بهمن‌ماه 1395 📍 سرای هنر و اندیشه(سُها) 📂 با موضوع: ارائه الگویی برای نگاه نوین به فلسفه اسلامی 🆔 @fekrat_net
انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد برگزار می کند: ⭕️ درسگفتارهای فلسفی با موضوع هرمنوتیک شلایرماخر ✔️مدرس دوره: جناب آقای دکتر محمد ابراهیم باسط دبیرعلمی گروه فلسفه و کلام سازمان سمت مترجم و پژوهشگر در حوزه فلسفه شلایرماخر ⏰ زمان برگزاری دوره: از ۲۰ آبان پنجشنبه ها ساعت ١۱ صبح جهت ثبت نام به آیدی زیر مراجعه نمایید پیام رسان بله : @ammar121ali پیام رسان تلگرام : @ali15880ali ⭕️توجه:دوره به صورت مجازی و رایگان است ✔️همراه با صدور گواهی دوره برای شرکت کنندگان @elahiat_isu [🖇انجمن الهیات را در سایر پیام‌رسان ها دنبال کنید(اینجا کلیک کنید)] نشانی در پیام رسان های: بله | ble.ir/elahiat_isu ایتا | eitaa.com/elahiat_isu سروش | sapp.ir/elahiat_isu اینستاگرام | instagram.com/elahiat.anjoman.isu کانال آموزشی (صوت و گزارش) | ble.ir/elahiat_isu_ed *ارتباط با دبیر انجمن:* 🌐 @sekhavatmh *ارتباط با مدیر کانال:* 🌐 @sisadosizdah انجمن علمی دانشجویی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام
📝 | آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد (آخرین یادداشت ایشان) 💭به فکرم فرو برد. انتقادی بود و صریح؛ بویی از آزادگی در انتهای بن‌بست تمدنی غرب را می‌داد؛ دریچه‌ای به نور گشوده بود انگار. کم‌کم باید امیدوار بود که انگاره «کاپیتالیسم نجات‌بخش» و «لیبرالیسم رفاه‌مند» دارد سست می‌شود. 💭فیلم «تجارت جهانی» از سینمای آمریکا را برای بار چندم دیدم. در یک کلام، می‌گفت: پولشویی و قاچاق، فروش پنهانی و میلیاردها دلاری اسلحه، راه‌انداختن درگیری و جنگ بیشتر در جهان، آوارگی و کشتار میلیون‌ها نفر؛ فقط برای کنترل بدهی ملت‌های جهان سوم، در مسیر کنترل بیشتر آنها. بانک و بورس و وال‌استریت هم، ابزارهای طریق سلطه‌اند و لاغیر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد (آخرین یادداشت ایش
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دست گرفته و می‌تازند و می‌نوازند. شمشیرشان را پنهان کرده و پنبه‌ها را به شراب آمیخته‌اند تا انسان عصر انفجار اطلاعات و بمباران رسانه‌ها را با شلّاق سکس و توهم بنوازند و عقلش بربایند و برایش آواز آزادی بخوانند. درست مانند فیلم «وال استریت» الیور استون، که پدر هم به دختر خود رحم نمی‌کند، برای پول بیشتر در «رؤیای آمریکایی» امروز. 💭در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربردِ همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. 💭ما هم به‌عنوان بانک، واسطه بین اسلحه‌سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه‌های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد. 💭هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دس
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو، لندن، نیویورک، زاهدان، کراچی، هنگ‌کنگ، شیراز، سنگاپور، سائوپائولو، تهران، برازیلیا و بوئنوس‌آیرس از ذهنم گذشت؛ میلیون‌ها فقیر جنوب‌شهری، در بند چند هزار نفر از ثروتمندان شبکه‌ای بالاشهر نشین. 💭پشت سر هم نکاتی به ذهنم رسید: رفاه سعادت‌مندانه دینی مردمان عالم یا کنترل و سلطه مادی بر مردم شرق و غرب؟ کدام را باید انتخاب کرد؟ کدام را می‌توان برگزید؟ تولید علم و عمل حکیمانه یا فریاد و علم سلطه‌گرانه؟ جهان ما را چه شده است! حق نیست که سر در گریبان برده و فکری کنیم. 💭مگر می‌توان بی‌تفاوت بود و نظاره‌گر این سطح از هماهنگی بین اقتصاد پنهان‌کار و پروپاگاندای جریان اصلی رسانه‌ها و تجارت ناپاک جهانی بود! چرا بانک و بورس و بیمه و قاچاق، در رأس اقتصاد جهان قرار گرفته‌اند؟ آیا این همان «بهشت شدّاد» موعود کاپیتالیسم لیبرال است یا «بهشت موعود» یهودیان صهیونیست حاکم بر هالیوود و المپیک و لاس‌وگاس و وال‌استریت؟ 👈ادامه مطلب را اینجامطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصلی؟ کو وعده‌های تبلیغات تجاریِ سرمایه‌داران؟ ظاهراً رسالت تاریخی میلیاردها نفر از مردمان قشر خاکستری، در منظر اینان، جز مصرف انبوه و بی انتها نیست. واقعا دنیای آزاد همین است؟ جنت آخرالزمانی غرب همین بود؟ 💭این بود نتیجه تسلط سرمایه‌داری بر جنگ‌های اقتصادی و نبردهای نوین رسانه‌ای و شناختی اقتصادی؟ اقیانوس فقرا و مستضعفین جهان را چه شده است؟ مردمان سلطه‌پذیر، دیگر به اندازه سیلی هم مؤثر نیستند. توده‌های غافل را چه می‌شود؟ انسان مغروق در سرمایه داری و غرق در موسیقی و فیلم و سکس و شبکه‌های اجتماعی، زیر یوغ اربابان اطلاعاتی ـ ارتباطاتی. 💭این بود حقیقت تلخِ تصویرسازان بهشت موعود مادی؟ آدمی باید به کجا و کدامین پناهگاه، ره بیابد؟ جبرگرایان تاریخی چپ و راست، خوب توصیف می‌کنند؛ ولی راه فراری برای این وضعیت بغرنج ندارند. ژورنالیسمی ساخته‌اند تهاجمی و کوبنده؛ به بلندای برج‌های وال‌استریت و بنا شده بر گرده خون آفریقایی‌های شکارشده در استعمار سنتی؛ اما همچون «خانه‌ای بر روی آب». بی‌بخار و نومیدکننده و جز افسردگی و سودازدگی، نتیجه سوداگری و حاکمیت سرمایه و احزاب نخواهد بود. با ماتریالیسم و دئیسم و سکولاریسم، راه فراری از این وضعیت نمی‌توان یافت؛ سرنوشت اومانیسم، بازنمایی ذهنی رفاه است و لاغیر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصل
💭فردگراییِ بی‌موطن و جامعه‌گراییِ بی‌خدا، ره به قبرستان روح دارد، نه گلستان وجود. اعتلای آدم در گذر از اسارت نفس خودپسند و رهایی از اومانیسم ساختارمند در علم اقتصاد مدرن است. پس چه باید کرد! اما انسان‌های رشید و فعال، طوفان ویرانگر ساختارهای متصلب اقتصاد لیبرال را به راه انداخته‌اند و تصمیم به بنای ساختمان دیگری دارند. 💭و به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. _پایان یادداشت_ 🆔 @fekrat_net
📝 | نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی ✍️محمدعلی شکوهیان‌راد 🔖از آنجا که محتوا، عنصر ارزش‌ساز است، وقتی که جریان رسانه، بخواهد محتوای ارزشی از نگاه توحیدی را به جامعه ترزیق کند و همه را به‌سمت الله بیاورد، طبق توضیحات پیشین، اینجا امت شکل می‌گیرد و مردم به تبعات فهم و بصیرت و درجه ایمانشان از این کانون مرکزی، در حلقه ولایت تعریف می‌شوند و به‌سمت عقب می‌روند. 🔖رسانه اینها را به‌سمت مرکز می‌آورد. دقیقاً در سمت مقابل، اگر محور بخواهد شیطان و باطل قرار بگیرد، جامعه را حول این می‌آورد و در نگاه امروزی ملت و نشنال می‌شود، اما به طور کل، یک جامعه غیر توحیدی را رقم می‌زند. لذا برمی‌گردیم به اینکه باید محتوا را تحلیل کنیم و ببینیم باید چطور محتوایی باشد که هر کدام از این دو حالت رقم بخورد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
🔴نشست علمی حل و فصل اختلافات در جهان اسلام مبتنی بر آموزه های قرآن و سيره نبوی صلی الله علیه و آله و سلم 🔻چهارشنبه 8/12، ساعت 19 الی 21 ❗️لینک نشست در فضای مجازی: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/ejtehad2 🆔 @fekrat_net
03_13951201_دو_کارکرد_تاریخی_اجتماعی.MP3
9.42M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 1 اسفندماه 1395 📍 سرای هنر و اندیشه(سُها) 📂 با موضوع: دو کارکرد تاریخی- اجتماعی فلسفه اسلامی 🆔 @fekrat_net
بررسی نقش مبانی انسان‌شناختی صدرالمتألهین در تحلیل مدینه فاضله.pdf
265.8K
🔴 فایل مقاله 🖊احمدحسین شریفی 🔶 عنوان مقاله: «بررسی نقش مبانی انسان‌شناختی صدرا در تحلیل مدینه فاضله» 🔷انتشار در مجله علمی- پژوهشی معرفت سیاسی شماره ۱۹ سال ۱۳۹۷ 🆔 @fekrat_net
⭕️ تأثیر سریالهای کره‌ای بر نوجوانان را باید به درستی درک و تحلیل کرد 🔻فاطمه قلی‌پور، پژوهشگر رسانه و فعال فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ سریال «بازی مرکب» با ساخت معمولی و متوسط فنی‌اش شاید برای جامعه هنری چندان چشمگیر نباشد، اما تب این سریال در میان مخاطبین سنین مختلف، بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و نیز مانورهای موفق تبلیغاتی شرکت‌های رسانه‌ای برای واگیر و انتشار هرچه بیشتر این تب در فضای مجازی، تلنگر بجایی برای دغدغه‌مندان است تا این بار به بخش‌هایی از جامعه که به نظر تاکنون مغفول مانده بود، بیشتر توجه کنند. ◻️ امید است شوک مقطعی «بازی مرکب» به فضای رسانه‌ای ایران، تحلیل‌گران و سیاستگذاران و حتی والدین را به تأمل وادارد و آنان را پای کی‌دراما بنشاند؛ این بار نه برای لذت بردن و بلکه برای نزدیک شدن به دنیای ذهنی نوجوانانی که همیشه انگشت اتهام و زخم برچسب را روی خود حس کرده‌اند؛ در حالی که نه محتوای جایگزین چندان مناسبی در اختیارشان گذاشته شده و نه بنیان هویتی خود را محکم کرده و نه از سوی محیط پیرامونی‌شان - از خانه تا جامعه - همراهی دریافت کرده است. بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbqth @HawzahNews 🆔 @fekrat_net